Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
Milfern

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av Milfern »

Offisielt: Mariano forlater klubben #legend

peraleks

Legg inn av peraleks »

Milfern skrev: lør jun 03, 2023 5:08 pm Offisielt: Mariano forlater klubben #legend
Nr. 7 - flausen til klubben helt siden CR dro.
Mariano har kostet 23 mill euro i overgang + 41,5 mill euro i lønn helt siden 2018.
Mens Hazard har kostet 115 mill euro i overgang + 155 mill euro i lønn helt siden 2019.
Over 300 mill euro som altså er brukt på 2 spillere som knapt har spilt kamper for klubben.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Ryddejobben har begynt i Madrid. Ser at det snakkes om å terminere kontrakten til Hazard. Er jo meningsløst at han skal ta opp en plass i troppen når han ikke lenger kan spille fotball. At han har ett år igjen av kontrakten, må man bare erkjenne blir et rent tap.

Ellers har jeg ikke sett noe rundt Benzema som tyder veldig på at han blir en sesong til. Ryktene sier Harry Kane inn dersom Benzema dar, alternativt Kai Havertz. Kanskje mest gira på sistnevnte der.

Det positive er at Brahim Diaz ser ut til å erstatte Asensio. Et ganske én-til-én-bytte i mine øyne.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Soldado skrev: lør jun 03, 2023 5:52 pm Det positive er at Brahim Diaz ser ut til å erstatte Asensio. Et ganske én-til-én-bytte i mine øyne.
Jeg er ikke veldig positiv til den. Joselu som erstatter for Mariano er veldig god deal etter min mening. Brahim Díaz inn for Asensio liker jeg ikke. Selv Junior Messias synes jeg at har vært bedre i Serie A de siste tre sesongene enn Díaz, og Junior Messias har ikke vært god.

Hvis dere skal ha en relativt billig backup på de tre fremste plassene (men hovedsaklig på høyre) som bare skal være der et par år, og dere ser på Serie A så ville jeg heller ha anbefalt Felipe Anderson i Lazio. Har ett år igjen på kontrakten og er 30 år gammel.

Ikke at jeg nødvendigvis sier at det er veien å gå, men det er i det minste en overgang som jeg kan forstå tankegangen bak.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Mario Cortagena / The Athletic melder at Hazard er ferdig i klubben. About time.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Der kom bekreftelsen på Hazard. Litt ulikt Real dette, men støtter det hundre prosent all den tid Hazard ikke kan spille fotball på dette nivået. Plages nok veldig med helsen og ankelen særlig. Synd, for Hazard og synd for klubben at det ble sånn. Neppe ønskelig fra noen parter.

Elgordo

Legg inn av Elgordo »

Skal vi håpe på at også forsvarsspilleren Jesus Vallejo er på vei ut ? Han har kontrakt til sommeren 2025 , men i inneværende sesong har han kun spilt 88 minutter, Odriozola (92minutter ) og Mariano (155'minutter)
Han viste tydelig hvor svak han var under sommer OL i 2020 i Tokyo , den gang ble ha direkte løpt fra i 2. ekstraomgang i finalen av en brasiliansk spiss (Malcom) og Brasil vant OL 2-1 foran Spania.
Sist redigert av Elgordo den lør jun 03, 2023 9:19 pm, redigert 3 ganger totalt.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

Hva skjer med Nacho egentlig? Han har jo også en kontrakt som går ut nå i sommer.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Knax skrev: lør jun 03, 2023 9:07 pm Hva skjer med Nacho egentlig? Han har jo også en kontrakt som går ut nå i sommer.
Har vært snakk om at han kan være på vei ut. Inter visstnok interessert. Foreløbig ingenting fra Nacho selv.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Soldado skrev: lør jun 03, 2023 8:20 pm Der kom bekreftelsen på Hazard. Litt ulikt Real dette, men støtter det hundre prosent all den tid Hazard ikke kan spille fotball på dette nivået. Plages nok veldig med helsen og ankelen særlig. Synd, for Hazard og synd for klubben at det ble sånn. Neppe ønskelig fra noen parter.
Heh er jo nesten så man må gni seg litt i øynene.
Ikke ser det ut til at det er snakk om noe oppgjør her eller annet, vi slipper unna det siste året i kontrakten der noe som frigjør noe vanvittig med lønn.

Fantastiske greier rett å slett.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

Altså, klubben prøver jo garantert å spinne dette til at man ikke betaler Hazard noe, men det er urealistisk at Hazard har sagt seg villig til å terminere kontrakten med så mye penger han har krav på for ett helt år.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Knax skrev: lør jun 03, 2023 11:30 pm Altså, klubben prøver jo garantert å spinne dette til at man ikke betaler Hazard noe, men det er urealistisk at Hazard har sagt seg villig til å terminere kontrakten med så mye penger han har krav på for ett helt år.
Mulig, men antagelig med sterke reduksjoner, klubben hadde ikke hatt det minste i mot å la han sitte på benken ett år til om han skulle betales fullt ut for det siste kontraktsåret(Slik som man gjorde med Bale og Isco). Hazard ser for øvrig ut til å faktisk legge fotballen på hylla nå.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Er ellers ekstremt mye rykter ut nå i forbindelse med Real Madrid, da igjen til en haug med forskjellige angrepsspillere.
Ser ut til at man faktisk får en spennende sommer foran seg.

I følge Marca har det og vært en del møter mellom representativer fra RM og Borussia, prisen ser ut til ende rundt 100 mill euro + add ons.

startelver

Legg inn av startelver »

Messi er ferdig i PSG. Saudi neste da.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Skal vi tippe at også Vallejo, Odriozola og Nacho også forlater klubben i dag?

Soldado

Legg inn av Soldado »

OFFISIELT: Benzema forlater klubben. CO på hjemmesiden nå.

Soldado

Legg inn av Soldado »

En æra er over og en ny er under oppseiling.

Men jeg skjønner ikke at man kunne gjort noen av disse utskiftingene på et tidligere tidspunkt. Nå får man store omveltninger i spillerstallen på få måneder. De nye skal jo inn i et system og en ny hverdag. Dette kunne man løst på en smidigere måte.

Og en annen ting; Mange spillere er allerede ute, men så langt er det lite konkret inn, bortsett fra Fran, Joselu og Bellingham. Selgende klubber til andre objekter VET at Real må han nye spillere, og prisen settes deretter. Enkel logikk.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

peraleks skrev: tor jun 01, 2023 10:46 pm
Jolla skrev: tor jun 01, 2023 3:41 pm
Knax skrev: tor jun 01, 2023 3:39 pm Benz skal visstnok annonsere i dag at han drar til Saudi.
Næhh.
Du fikk rett, kontrabeskjeder nå om at Benzema ikke har noen planer om å dra.

Under en prisutdeling torsdag kveld snakket han for første gang selv om framtiden.

– Virkeligheten er ikke det som står på internett, sier veteranen.

Marca skriver videre at Benzema aldri har vært i forhandlinger med klubben fra Saudi-Arabia og at han ønsker å bli i Real Madrid.
Dette snudde fort.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Soldado skrev: søn jun 04, 2023 12:01 pm En æra er over og en ny er under oppseiling.

Men jeg skjønner ikke at man kunne gjort noen av disse utskiftingene på et tidligere tidspunkt. Nå får man store omveltninger i spillerstallen på få måneder. De nye skal jo inn i et system og en ny hverdag. Dette kunne man løst på en smidigere måte.

Og en annen ting; Mange spillere er allerede ute, men så langt er det lite konkret inn, bortsett fra Fran, Joselu og Bellingham. Selgende klubber til andre objekter VET at Real må han nye spillere, og prisen settes deretter. Enkel logikk.
Ja, bedre sent enn aldri, men kunne fått litt penger for flere av disse om de ble solgt i fjor... Og rart å både beholde Kroos og Modric når det er der man har best dekning og unge spillere på vei opp.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Det er i Saudi Arabia pengene flyter nå ja.

Al Ittihad skal ha tilbudt han CR-nivå med 200 mill euro i året..

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: søn jun 04, 2023 12:43 pm
peraleks skrev: tor jun 01, 2023 10:46 pm
Jolla skrev: tor jun 01, 2023 3:41 pm

Næhh.
Du fikk rett, kontrabeskjeder nå om at Benzema ikke har noen planer om å dra.

Under en prisutdeling torsdag kveld snakket han for første gang selv om framtiden.

– Virkeligheten er ikke det som står på internett, sier veteranen.

Marca skriver videre at Benzema aldri har vært i forhandlinger med klubben fra Saudi-Arabia og at han ønsker å bli i Real Madrid.
Dette snudde fort.
Heh, det gjorde det gitt.
Blir med andre ord en spesiell kamp i dag for mange.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ghost skrev: søn jun 04, 2023 12:56 pm
Soldado skrev: søn jun 04, 2023 12:01 pm En æra er over og en ny er under oppseiling.

Men jeg skjønner ikke at man kunne gjort noen av disse utskiftingene på et tidligere tidspunkt. Nå får man store omveltninger i spillerstallen på få måneder. De nye skal jo inn i et system og en ny hverdag. Dette kunne man løst på en smidigere måte.

Og en annen ting; Mange spillere er allerede ute, men så langt er det lite konkret inn, bortsett fra Fran, Joselu og Bellingham. Selgende klubber til andre objekter VET at Real må han nye spillere, og prisen settes deretter. Enkel logikk.
Ja, bedre sent enn aldri, men kunne fått litt penger for flere av disse om de ble solgt i fjor... Og rart å både beholde Kroos og Modric når det er der man har best dekning og unge spillere på vei opp.
Var omtrent kun Asensio man kunne fått noe for(Han skal artig nok til PSG).

Hazard har man prøvd å kvitte seg med siden sommeren 2021, Mariano enda lengre.
Generelt sett helt greit at Benz legger opp i klubben.

Men dette åpner opp for litt av en sommer.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Joselu og Brahim kommer. Man snuser veldig på både Kane og Havertz. I tillegg kommer Bellingham på midten. Fran er klar i forsvar, men fortsatt mangler det en back til, og muligens en ving til. Valverde kan nok bekle høyrevingen når Rodrygo må hviles eller er utilgjengelig.

Dette blir et dyrt vindu etter alle solemerker. Men man skal vel gå for Mbappe på free transfer neste sommer virker det som.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Soldado skrev: søn jun 04, 2023 2:01 pm Joselu og Brahim kommer. Man snuser veldig på både Kane og Havertz. I tillegg kommer Bellingham på midten. Fran er klar i forsvar, men fortsatt mangler det en back til, og muligens en ving til. Valverde kan nok bekle høyrevingen når Rodrygo må hviles eller er utilgjengelig.

Dette blir et dyrt vindu etter alle solemerker. Men man skal vel gå for Mbappe på free transfer neste sommer virker det som.
Kane inn er en kjempeforsterkning og all den tid Benz nå er ute så er det og en overgang som i det minste gir litt mer mening.
Jeg vet ikke helt med Kai, blir antagelig veldig dyr også er det litt spørsmålstegn rundt hvor mye mål han kan levere for oss.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

peraleks skrev: søn jun 04, 2023 1:21 pm
Chromeback skrev: søn jun 04, 2023 12:43 pm
peraleks skrev: tor jun 01, 2023 10:46 pm

Du fikk rett, kontrabeskjeder nå om at Benzema ikke har noen planer om å dra.

Under en prisutdeling torsdag kveld snakket han for første gang selv om framtiden.

– Virkeligheten er ikke det som står på internett, sier veteranen.

Marca skriver videre at Benzema aldri har vært i forhandlinger med klubben fra Saudi-Arabia og at han ønsker å bli i Real Madrid.
Dette snudde fort.
Heh, det gjorde det gitt.
Blir med andre ord en spesiell kamp i dag for mange.
Ja, absolutt.

Selv om jeg ikke er en Real Madrid supporter, så har jeg alltid hatt sansen for klubben, og jeg er ekstremt glad for at Benz fikk de siste årene han har hatt hos dere nå som har vært med på å statuere hvor enorm han faktisk har vært for dere siden 2009(!). Det er ett spinnvillt antall år hos dere, men jeg aner ikke hvor mange jeg har nærmest kranglet med om hvor god Benz egentlig var for dere før. Da særlig spesielt under BBC perioden deres, hvor det var så mange som undervurderte hvor viktig Benz faktisk var for dere for at Ronaldo og Bale kunne fungere på den måten de gjorde.

Det var kanskje da det var en nærmest en peak på at antall mål målte hvor god en spiller var, mye på grunn av de latterlige tallene til Ronaldo og Messi, men Benz har alltid vært en liten favoritt hos meg (på banen, riktignok). Selv om han har hatt sine perioder hvor det virkelig ikke ville seg foran mål, så har han alltid først og fremst vært en lagspiller av verdensklasse De årene hvor dere hadde han og Pipita var det utrolig gøy å følge dere fra utsiden, da slapp man jo også å bli så såret av Higuain sine ferdigheter når det gjaldt som mest :D

Men ja, glad han fikk sin anerkjennelse. Synd hvis det ender opp med at han drar til midt-østen, men han har jo rukket å bli en gammel mann, og jeg har jo en viss forståelse for at han ønsker å punge ut en aller siste gang. Med tanke på at foreldrene hans også er fra Algerie, så sitter det kanskje ikke så langt inne for han personlig heller å dra til MØ nå mot slutten av karrieren.

Uansett, en av de aller største legendene i moderne tid. Får håpe at han får hyllesten han fortjener.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

peraleks skrev: søn jun 04, 2023 2:27 pm
Soldado skrev: søn jun 04, 2023 2:01 pm Joselu og Brahim kommer. Man snuser veldig på både Kane og Havertz. I tillegg kommer Bellingham på midten. Fran er klar i forsvar, men fortsatt mangler det en back til, og muligens en ving til. Valverde kan nok bekle høyrevingen når Rodrygo må hviles eller er utilgjengelig.

Dette blir et dyrt vindu etter alle solemerker. Men man skal vel gå for Mbappe på free transfer neste sommer virker det som.
Kane inn er en kjempeforsterkning og all den tid Benz nå er ute så er det og en overgang som i det minste gir litt mer mening.
Jeg vet ikke helt med Kai, blir antagelig veldig dyr også er det litt spørsmålstegn rundt hvor mye mål han kan levere for oss.
Jeg er vel en av få som fortsatt har veldig sansen for Kai, til tross for at han fortsatt til tider kan se ut som en fisk på land. Men så er det for Chelsea, så velger å ha det i bakhodet.

Forstår at prisen fort kan være en ting som heller i mot, men Chelsea må vel også selge en del i sommer, så da burde det jo være muligheter å kunne forhandle seg til en litt gunstigere avtale.

Hvis dere får han med Kane, tror jeg det fort kan være en oppskrift på suksess, men det høres jo fryktelig dyrt ut. Tror også Kane ønsker å bli i Premier League.
Men får dere Kai, og ikke bruker han som en nier, tror jeg dere gjør en god deal.

Så får man helt sikkert også høre hva @Jolla mener om Kai :lol:

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: søn jun 04, 2023 2:28 pm
peraleks skrev: søn jun 04, 2023 1:21 pm
Chromeback skrev: søn jun 04, 2023 12:43 pm

Dette snudde fort.
Heh, det gjorde det gitt.
Blir med andre ord en spesiell kamp i dag for mange.
Ja, absolutt.

Selv om jeg ikke er en Real Madrid supporter, så har jeg alltid hatt sansen for klubben, og jeg er ekstremt glad for at Benz fikk de siste årene han har hatt hos dere nå som har vært med på å statuere hvor enorm han faktisk har vært for dere siden 2009(!). Det er ett spinnvillt antall år hos dere, men jeg aner ikke hvor mange jeg har nærmest kranglet med om hvor god Benz egentlig var for dere før. Da særlig spesielt under BBC perioden deres, hvor det var så mange som undervurderte hvor viktig Benz faktisk var for dere for at Ronaldo og Bale kunne fungere på den måten de gjorde.

Det var kanskje da det var en nærmest en peak på at antall mål målte hvor god en spiller var, mye på grunn av de latterlige tallene til Ronaldo og Messi, men Benz har alltid vært en liten favoritt hos meg (på banen, riktignok). Selv om han har hatt sine perioder hvor det virkelig ikke ville seg foran mål, så har han alltid først og fremst vært en lagspiller av verdensklasse De årene hvor dere hadde han og Pipita var det utrolig gøy å følge dere fra utsiden, da slapp man jo også å bli så såret av Higuain sine ferdigheter når det gjaldt som mest :D

Men ja, glad han fikk sin anerkjennelse. Synd hvis det ender opp med at han drar til midt-østen, men han har jo rukket å bli en gammel mann, og jeg har jo en viss forståelse for at han ønsker å punge ut en aller siste gang. Med tanke på at foreldrene hans også er fra Algerie, så sitter det kanskje ikke så langt inne for han personlig heller å dra til MØ nå mot slutten av karrieren.

Uansett, en av de aller største legendene i moderne tid. Får håpe at han får hyllesten han fortjener.
Kan nesten kalle det for en redemption-tour i tiden etter 2018, har definitivt highlightet Benzema frem som en vanvittig kvalitetsspiller.
Ganske vilt i en alder av 30 år og levere en slik 5-års epoke for klubben når man virkelig trengte det som mest etter at CR takket for seg og Bale gradvis pensjonerte seg. Toppet seg ordentlig i fjor med en vill sesong og Ballon D' Or, jeg har sånn sett stor forståelse for at Benzema ganske enkelt ikke har den motivasjonen innvendig til enda 1 år i klubben hvor det er veldig sikkert at han kommer til å forlate i 2024.

Av alle de som er ryktet til SA er han sånn sett den som gir mest mening, i tillegg til kulturelle røtter.

Og ja, som du skriver så hadde det ganske enkelt ikke vært mulig å få CR/Bale, generelt sett angrepet i RM til å fungere over den tiårs-perioden uten en som i praksis offret seg og tok på seg mye av ansvaret dypere i banen. Benzema fikk litt vel mye tyn i løpet av den perioden og når jeg ser det i ettertid så er det meget greit at man ikke skiftet han ut med Lewandowski en gang i tiden(Som tilsynelatende faktisk var overraskende nær en overgang).

Bare å hylle franskmannen, har gjort en fenomal jobb for klubben gjennom hele 14 år.

Da stopper han på følgende tall:
647 kamper for klubben( 5. plass på all-time listen).
25 trofeer for klubben( Delt 1. plass med Marcelo).
353 mål for klubben( 2. plass bak CR på førsteplass og foran Raul på 3. plass).

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: søn jun 04, 2023 2:32 pm
peraleks skrev: søn jun 04, 2023 2:27 pm
Soldado skrev: søn jun 04, 2023 2:01 pm Joselu og Brahim kommer. Man snuser veldig på både Kane og Havertz. I tillegg kommer Bellingham på midten. Fran er klar i forsvar, men fortsatt mangler det en back til, og muligens en ving til. Valverde kan nok bekle høyrevingen når Rodrygo må hviles eller er utilgjengelig.

Dette blir et dyrt vindu etter alle solemerker. Men man skal vel gå for Mbappe på free transfer neste sommer virker det som.
Kane inn er en kjempeforsterkning og all den tid Benz nå er ute så er det og en overgang som i det minste gir litt mer mening.
Jeg vet ikke helt med Kai, blir antagelig veldig dyr også er det litt spørsmålstegn rundt hvor mye mål han kan levere for oss.
Jeg er vel en av få som fortsatt har veldig sansen for Kai, til tross for at han fortsatt til tider kan se ut som en fisk på land. Men så er det for Chelsea, så velger å ha det i bakhodet.

Forstår at prisen fort kan være en ting som heller i mot, men Chelsea må vel også selge en del i sommer, så da burde det jo være muligheter å kunne forhandle seg til en litt gunstigere avtale.

Hvis dere får han med Kane, tror jeg det fort kan være en oppskrift på suksess, men det høres jo fryktelig dyrt ut. Tror også Kane ønsker å bli i Premier League.
Men får dere Kai, og ikke bruker han som en nier, tror jeg dere gjør en god deal.

Så får man helt sikkert også høre hva @Jolla mener om Kai :lol:
Jeg tror ikke Kai Havertz passer spesielt godt inn om planen er Mbappe.
Og det virker jo som at Mbappe er fremdeles hovedplanen til klubben og at man sikter mot at franskmannen signerer en pre-kontrakt i Januar 2024.
Da lurer jeg virkelig på hvor plassen til Kai eventuelt skal være i dette laget, med mindre han aksepterer å gå inn i en samme type rolle som Asensio har hatt.

Kane er vanskelig, har ikke den riktige alderen og går man inn i en slik investering så er det jo strengt talt med tanke på at engelskmannen skal spille fast de neste 4 årene minst.

Nei dette blir faktisk virkelig spennende, får nesten litt 2009-vibez igjen hvor omtrent hele angrepet måtte pusses opp med aldrende Raul og Ruud van Nistelrooy + en noe ustabil Higuain i rekkene.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Havertz er ikke så dumt til riktig pris. Fin alder, og har jo mange av de riktige kvalitetene av en dyptliggende Madrid-spiss. Passer nok langt bedre i Madrid enn Chelsea. Vil kunne selges videre for en ok pris om han ikke blir noe særlig også.

Men han vil jo ikke score halvparten av målene til Benzema...

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Chromeback skrev: søn jun 04, 2023 2:32 pm
Jeg er vel en av få som fortsatt har veldig sansen for Kai
Det tviler jeg sterkt på.

De aller fleste synes nok at Kai Havertz er en helt strålende fotballspiller. Noe annet ville ha forundret meg når man kan se med egne øyne hvor god han er.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»