Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
peraleks

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av peraleks »

Soldado skrev: man des 05, 2022 10:00 am Noen andre VM-spillere som frister madridistas her inne?

Ser bla. Gakpo og R. Leao nevnes i mediene. Bellingham tror jeg blir for dyr for gniene Perez.
Pluss på Rashford.
Klubben virker dog veldig set på Bellingham.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Soldado skrev: man des 05, 2022 10:00 am Noen andre VM-spillere som frister madridistas her inne?

Ser bla. Gakpo og R. Leao nevnes i mediene. Bellingham tror jeg blir for dyr for gniene Perez.
Jeg ville nesten vært litt skuffet over PSV hvis de ikke hadde lagt seg på samme linje som Srna i Shakhtar og svart at hvis Antony blir kjøpt for €100 mill så skal pokker meg Gakpo koste det samme.

Ellers så likte jeg veldig godt kommentaren til VvD (som jeg ikke har dobbeltsjekket om stemmer)

Q: Hva tenker du om ryktene at Gakpo er på vei til en klubb som Manchester United eller Real Madrid?
VvV: Synes du at Manchester United og Real Madrid er på samme nivå? Ikke for å være frekk, men det er de slett ikke.

startelver

Legg inn av startelver »

Ronaldo selger sjela si til Saudi-Arabia. Skuffende valg av en levende legende med nok penger i banken.

Avtalen er verdt 2 milliarder i året.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Soldado skrev: man des 05, 2022 10:00 am Noen andre VM-spillere som frister madridistas her inne?

Ser bla. Gakpo og R. Leao nevnes i mediene. Bellingham tror jeg blir for dyr for gniene Perez.
Tja, den delen av laget som skriker etter forsterkninger er backene, og der har vel de beste vært Theo og Hakimi :roll:

Ellers tenker jeg Gvardiol er så bra at man ikke kan melde seg på. Alle stoppere minus Millitao vil være 30 pluss neste år...

Og Enzo Fernandez. Skulle vært kjøpt før han gikk til Benfica og femdoblet verdien sin.

I angrep er det Musiala, men helt urealistisk nå. Resten er litt meh. (Gidder ikke nevne Mbappe til tross for at han herjer).

Ghost

Legg inn av Ghost »

Ghost skrev: tir des 06, 2022 1:49 am
Soldado skrev: man des 05, 2022 10:00 am Noen andre VM-spillere som frister madridistas her inne?

Ser bla. Gakpo og R. Leao nevnes i mediene. Bellingham tror jeg blir for dyr for gniene Perez.
Tja, den delen av laget som skriker etter forsterkninger er backene, og der har vel de beste vært Theo og Hakimi :roll:

Ellers tenker jeg Gvardiol er så bra at man ikke kan melde seg på. Alle stoppere minus Millitao vil være 30 pluss neste år...

Og Enzo Fernandez. Skulle vært kjøpt før han gikk til Benfica og femdoblet verdien sin.

I angrep er det Musiala, men helt urealistisk nå. Resten er litt meh. (Gidder ikke nevne Mbappe til tross for at han herjer).
... Og Goncalo Ramos. Fortsetter der han slapp i Benfica. Men blir vel svindyr. Nunez var ikke billig, og Ramos har høyere potensiale syns jeg. Og etter i dag kan vi legge på litt ekstra.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ghost skrev: tir des 06, 2022 9:20 pm
Ghost skrev: tir des 06, 2022 1:49 am
Soldado skrev: man des 05, 2022 10:00 am Noen andre VM-spillere som frister madridistas her inne?

Ser bla. Gakpo og R. Leao nevnes i mediene. Bellingham tror jeg blir for dyr for gniene Perez.
Tja, den delen av laget som skriker etter forsterkninger er backene, og der har vel de beste vært Theo og Hakimi :roll:

Ellers tenker jeg Gvardiol er så bra at man ikke kan melde seg på. Alle stoppere minus Millitao vil være 30 pluss neste år...

Og Enzo Fernandez. Skulle vært kjøpt før han gikk til Benfica og femdoblet verdien sin.

I angrep er det Musiala, men helt urealistisk nå. Resten er litt meh. (Gidder ikke nevne Mbappe til tross for at han herjer).
... Og Goncalo Ramos. Fortsetter der han slapp i Benfica. Men blir vel svindyr. Nunez var ikke billig, og Ramos har høyere potensiale syns jeg. Og etter i dag kan vi legge på litt ekstra.
Stikker 100 mill euro minst om han fortsetter slik denne sesongen.
Samtidig må man nesten begynne å lure på om vi har noe valg egentlig, er jo pdd. forferdelig mye som hviler på Vinicius Jr. i angrep og til dels Rodrygo. Resten av alternativene er fullstendig ute av det.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Ser at 16 år gamle Endrick er i ferd med å bli Real Madrid-spille. Kan dog ikke komme til Europa før 2024. Det betyr vel at vi får klare oss med kun Benzema som spiss i et par sesonger til.

(Noe som naturligvis betyr at vi NEPPE ser noe til Bellingham eller andre.)

Koffer

Legg inn av Koffer »

Stopperne Alaba og Rudiger holder i flere sesonger til. Profesjonelle, godt trent og lette i steget. Militao kun 24.

Mendy synes jeg er undervurdert. Atletisk, rask/kvikk. Har dog forbedringspotensiale på enkelte områder.

Carvajal må erstattes. Endrick på 16 år til €70 mill..? KAN bli god og forsterke laget om fire-fem år. Tar han en Reiner faller verdien til €10 mill.

Da hadde jeg i stede prioritert noe alle fans, media og som følger klubben nært, ser. En ny god spiss som backup/erstatter til Benz. Sesongen er veldig lang, og 35 år gamle skadeutsatte Karim kommer knapt til å spille 35-40% av kampene.

Flere alternativer nevnt. Noen av dem er absolutt realistiske å få til.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Spennende han Rodrygo. Nei, spiller ingen rolle.

Ingen bryr seg om Real Madrid uansett lenger.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Om vi må slite med Benzema i flere sesonger er det virkelig krise. Spiss må hentes neste sommer, gjerne en ung med stor potensiale.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Dere har kjøpt det beste unge spisstalentet i verden.

Ja, dere trenger noen før han ankommer, men det trenger ikke å være et ungt talent, det kan likegodt være en etablert storscorer på rundt 30 år som er klar til å steppe til siden for Endrick.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Jolla skrev: søn des 11, 2022 11:20 pm Dere har kjøpt det beste unge spisstalentet i verden.

Ja, dere trenger noen før han ankommer, men det trenger ikke å være et ungt talent, det kan likegodt være en etablert storscorer på rundt 30 år som er klar til å steppe til siden for Endrick.
Yep, bare noe nytt ved siden av Benzema som kan levere stabilt i en periode fremover.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Jolla skrev: søn des 11, 2022 11:20 pm Dere har kjøpt det beste unge spisstalentet i verden.

Ja, dere trenger noen før han ankommer, men det trenger ikke å være et ungt talent, det kan likegodt være en etablert storscorer på rundt 30 år som er klar til å steppe til siden for Endrick.
Enig. Tar Endrick og en etablert ok pluss spiss i et par år fremfor realistiske targets på hylla bak Haaland og Mbappe hver dag. Han er et generasjonstalent.

Så får vi se om det stemmer. Ikke noe offisielt enda.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Veldig mye penger for en spiller født i 2006, om dette stemmer.

Stort talent som kan bli GOD, men kan også bli en Reinier Jesus eller Freddy Adu.

Var dette det lureste man kunne gjøre med 500 mill,- nå når enkelte posisjoner skriker etter forsterkninger!?

Eneste jeg håpet på før VM var at Kroatia skulle ryke ut nokså tidlig da RMs viktigste spiller, som går mot 38 år, skulle få minst mulig belastning. Det skjedde IKKE. Nå blir det enda vanskeligere å ta igjen serielederen Barcelona.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Koffer skrev: tir des 13, 2022 11:08 pm
Var dette det lureste man kunne gjøre med 500 mill,- nå når enkelte posisjoner skriker etter forsterkninger!?
Ja. Det er få investeringer som er bedre enn det å kunne kjøpe Endrick i 2022.

Det sagt så vil jeg si det samme som med Vinicius Jr og Rodrygo som av enkelte ble dømt nord og ned: Neymar hadde sin første sesong i Europa i 13/14 som 21-åring. Han ble introdusert forsiktig, og hadde en veldig god sesong som rotasjonsspiller for Barcelona, og fortjente stempelet som en toppspiller. Gjennombruddet som en av verdens aller beste spillere kom i sesongen 2014/2015.

Hvis Vinicius Jr skulle holde seg på samme skjema som Neymar så burde han etablere seg som en toppspiller iløpet av sesongen 21/22. Det gjorde han. Han burde videre ha sesongen 22/23 hvor han viser at han er verdensklasse. Igjen så synes jeg at han er der.

For Rodrygo så blir sesongene altså 22/23 for å etablere seg som en toppspiller, og sesongen 23/24 for å etablere seg som verdensklasse. Der synes jeg igjen at han er on schedule.

For Endrick som er født i 2006 så blir det altså sesongen 2027/28 som blir den som er sammenlignbar med Neymar sin første sesong i Europa. Så det er godt mulig at dere må gi ham noen år før dere sier at han er et floppkjøp. En bedre Kun Agüero. Muligens det største talentet jeg har sett (ordet muligens gjør en stor jobb her, for det er et veldig begrenset grunnlag jeg har denne sesongen).

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Ifølge Fabrizio Romano har Ronaldo trent på Valdebebas de siste timene

peraleks

Legg inn av peraleks »

Albania skrev: ons des 14, 2022 4:27 pm Ifølge Fabrizio Romano har Ronaldo trent på Valdebebas de siste timene
En lang rekke med medier som melder om dette, skulle ikke forundre meg om noe er i gjære.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

peraleks skrev: ons des 14, 2022 4:33 pm
Albania skrev: ons des 14, 2022 4:27 pm Ifølge Fabrizio Romano har Ronaldo trent på Valdebebas de siste timene
En lang rekke med medier som melder om dette, skulle ikke forundre meg om noe er i gjære.
Har ikke noe imot å ha han for 6 mnd. Er veldig tynt på toppen

peraleks

Legg inn av peraleks »

Albania skrev: ons des 14, 2022 5:15 pm
peraleks skrev: ons des 14, 2022 4:33 pm
Albania skrev: ons des 14, 2022 4:27 pm Ifølge Fabrizio Romano har Ronaldo trent på Valdebebas de siste timene
En lang rekke med medier som melder om dette, skulle ikke forundre meg om noe er i gjære.
Har ikke noe imot å ha han for 6 mnd. Er veldig tynt på toppen
Jeg vet ikke helt, virker som det er ganske god harmoni i troppen akkurat nå, temmelig usikker på hvordan en CR inn i miksen der vil ta seg ut.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Faen så bra Mbappe spiller. Er fortsatt drit forbannet over at overgangen ikke gikk gjennom. Helvete heller.

Vi er nødt til å finne en spiss med et stort potensiale, hvem orker en ny Asensio/Morata.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Ronaldo er mest sannsynlig innom huset sitt i Madrid, og har selvfølgelig grønt lys på fasilitetene i Valdebebas. Men, man vet aldri..

Mbappe var mitt store håp for RMs fremtid. Da han valgte å fortsette i FRANSK serie grunnet arabiske penger så falt interessen betraktelig fra min side.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Koffer skrev: ons des 14, 2022 10:26 pm
Mbappe var mitt store håp for RMs fremtid. Da han valgte å fortsette i FRANSK serie grunnet arabiske penger så falt interessen betraktelig fra min side.
Ja, og hvis man er bekymret for harmoni med Ronaldo inn så er det bare å tenke på harmonien med Mbappe og familien på laget.

Perfekt spillertype, men personligheten...

Koffer

Legg inn av Koffer »

Ghost skrev: tor des 15, 2022 10:33 am
Koffer skrev: ons des 14, 2022 10:26 pm
Mbappe var mitt store håp for RMs fremtid. Da han valgte å fortsette i FRANSK serie grunnet arabiske penger så falt interessen betraktelig fra min side.
Ja, og hvis man er bekymret for harmoni med Ronaldo inn så er det bare å tenke på harmonien med Mbappe og familien på laget.

Perfekt spillertype, men personligheten...
Jeg som har fulgt Real Madrid et kvart århundre har den erfaring med at uansett hvilke type spiller RM henter, tenker mest på de STORE navnene/stjernene, så vil den spilleren skikke/skjerpe seg når han signerer for Real Madrid CF.

Vi har da virkelig hatt noen spillere som har ankommet opp gjennom årene vi har vært spente og skeptiske til mtp egoet, personligheten og livet utenfor banen.

Hvor ofte så vi egentlig Ronaldo himle med øynene til lagkameratene i hans tid i hvit drakt..?

Mbappe og miljøet rundt den "fake" klubben PSG styrt av araberpenger gjør noe med mentaliteten, personligheten din på sikt, tror jeg. Real Madrid er en mye mer ekte, profesjonell klubb med store/stolte tradisjoner, kultur og kvalitet på en helt annen måte.

Mbappe og hans familie greide ikke si nei til de enorme summene som ble lagt på bordet. Verre enn et gammelt hacket CM spill. Han valgte pengene fremfor å spille i det som er verdens største klubb, spille i den nest-beste serien & som har gode tradisjoner i Europa.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ghost skrev: tor des 15, 2022 10:33 am
Koffer skrev: ons des 14, 2022 10:26 pm
Mbappe var mitt store håp for RMs fremtid. Da han valgte å fortsette i FRANSK serie grunnet arabiske penger så falt interessen betraktelig fra min side.
Ja, og hvis man er bekymret for harmoni med Ronaldo inn så er det bare å tenke på harmonien med Mbappe og familien på laget.

Perfekt spillertype, men personligheten...
Tja, CR var jo ikke akkurat noen dans på roser i forkant av overgangen til RM, jobbet jo iherdig i 2 år for å komme seg ut av United inkludert slave-kommentarer og annet men hans 9 år hos oss igjen var høyst profesjonelle.

Tror det samme hadde skjedd med Mbappe igjen hos oss, først og fremst fordi Mbappe ser ganske enkelt ut til å ha et enormt ønske om å faktisk bli en legendarisk spiller.

Med det sagt kan det fort bli vanskelig for Mbappe å flytte på seg til RM igjen.
Vi har signert Endrick.
47 millioner euro + 25 i add ons, vi sikrer oss med det verdens mest spennende spisstalent, kontrakt til 2027 med muligheter til 2030 igjen.
Han slutter seg igjen til klubben i 2024, dette blir spennende gitt.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Koffer skrev: tor des 15, 2022 8:54 pm Jeg som har fulgt Real Madrid et kvart århundre har den erfaring med at uansett hvilke type spiller RM henter, tenker mest på de STORE navnene/stjernene, så vil den spilleren skikke/skjerpe seg når han signerer for Real Madrid CF.
Jeg vettafaen jeg, med både Hazard og Bale fremst i pannebrasken.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Soldado skrev: lør des 17, 2022 3:11 pm
Koffer skrev: tor des 15, 2022 8:54 pm Jeg som har fulgt Real Madrid et kvart århundre har den erfaring med at uansett hvilke type spiller RM henter, tenker mest på de STORE navnene/stjernene, så vil den spilleren skikke/skjerpe seg når han signerer for Real Madrid CF.
Jeg vettafaen jeg, med både Hazard og Bale fremst i pannebrasken.
Med så mange store og små stjerner de siste 25 år så vil det selvfølgelig være kontroverser, konflikter o.l. - Men stort sett så har de aller fleste vært profesjonelle i den spanske hovedstad nettopp av de grunner jeg har nevnt.

Hazard har aldri spredd uro/kvalme i spillegruppa. Real Madrid sin feil å bruke 1 milliard og lønne han 200 mill i året i fire-fem år på en spiller som nærmet seg 30. Han har bare ikke kapasitet lenger, uansett hvor mye & hardt han prøver.

Bale kan vi skrive en del om, både godt og vondt, men han har aldri bidratt til å "dra ned" sine egne utpå banen med himling med øynene, kjefting osv. Tror hans konflikt med Zidane/klubb ikke påvirket de andre noe nevneverdig.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Soldado skrev: lør des 17, 2022 3:11 pm
Koffer skrev: tor des 15, 2022 8:54 pm Jeg som har fulgt Real Madrid et kvart århundre har den erfaring med at uansett hvilke type spiller RM henter, tenker mest på de STORE navnene/stjernene, så vil den spilleren skikke/skjerpe seg når han signerer for Real Madrid CF.
Jeg vettafaen jeg, med både Hazard og Bale fremst i pannebrasken.
Men akkurat disse to er det jo det sportslige det har gått på. Hazard som en enorm sportslig fiasko nærmest fra signering til pdd. og Bale som gradvis falt fullstendig av lasset.

Hva angår dette med å påvirke moralen, altså Hazard var jo ute på matta og feiret og tjo og hei nå i våres og ser jo generelt sett ut til å være en greit likt skikkelse i garderoben. Bale igjen, husker en video fra i våres når man vant mot Sevilla og Bale tuslet rundt nærmest alene i garderoben mens alle andre feiret rundt han, jeg tror en stor andel av garderoben ganske enkelt nærmest har glemt fyren over tid samtidig som han har gjort svært lite ut av seg.

Husker det var mye drama under Mourinho igjen, men dette var igjen Mourinho en hoved-skikkelse bak. Ellers tror jeg man må tilbake til Raul-tiden hvor gamlegutta hadde en vesentlig makt i garderoben og det således påvirket klubben særdeles negativt før man fikk en skikkelig opprydning i 09 og mye unge krefter inn i klubben.

Jeg er enig i at spillere skjerper seg betraktelig i det øyeblikket man drar på seg den kongehvite trøyen og det således hadde vært det samme med Mbappe igjen.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ellers, gud bedre så glad jeg er for at vi har Camawinga og Tchoumendi, helt vill kvalitet over disse to.

Skulle ellers virkelig ha sett at man kronet verket med Mbappe der, for en vanvittig spiller rett å slett.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Ja, dæven Mbappé er god. Synd han tidvis fremstår som en total løk.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Soldado skrev: søn des 18, 2022 6:14 pm Ja, dæven Mbappé er god. Synd han tidvis fremstår som en total løk.
Hehe det får nesten bare være så, er jo nesten direkte vondt at vi ikke fikk tak i han.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»