Atlético de Madrid - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Atlético de Madrid - Klubbtråd

Legg inn av Jolla »

Opprettet i sin tid av -Jolla.

-Jolla • 8. juni 2013
Atlético de Madrid - Klubbtråd

Da var sesongen unnagjort, og det var en sesong vi kan se tilbake på med mye stolthet.

Det ble nesten en nestensesong, men et sent mål av Miranda sikret oss ikke bare vårt andre trofé for sesongen, men også en etterlengtet seier mot storebror Real Madrid. Så da ble det ett Copa del Rey-gull og ett Europeisk Supercupgull. I ligaen ble det en litt ambivalent 3. plass. Det så lenge ut som om man endelig kunne komme over Real Madrid på tabellen, men samtidig så kunne man jo ikke være frekke nok til å forvente mer enn en 3. plass før sesongen. Dette gir oss dermed vår første direkte kvalifisering til Champions League siden ligagullet i -96. I EL så rundspilte vi Rubin Kazan over to kamper, men rykket ut allikevel, og man skal ikke gråte over spilt melk.

Nei, da er det mye bedre å se fremover, og der er det mye positivt. Man har en fantastisk trener i Diego "Cholo" Simeone samt klassespillere i samtlige ledd. Med Falcao på vei til Monaco (ikke avdeling Bavaria, det ekte Monaco) så har man nok penger i klubbkassen til å være trygge når det kommer til nedbetalinger på gjelden pluss litt ekstra. Om to år skal man også flytte inn på La Peineta (kammen) og med salget av Vicente Calderón så blir vi nesten gjeldsfrie! Noe som virket utenkelig for kun to år siden. På ungdomssiden så går akademiet vårt som smurt etter at man gjennopprettet det (faen ta deg Jesús Gil), og denne sesongen har man sett noen mer enn godkjente innhopp av Manquillo, Saúl Ñiguez og Óliver Torres.

Troppen p.d.d:

Keepere: Thibaut Courtois (På lån fra Chelsea), Sergio Asenjo og Joel*

Midtstoppere: Miranda, Diego Godín, Jorge Pulido, Cata Díaz, Leandro Cabrera*, José María Giménez**

Backer: Juanfran, Javier Manquillo, Sílvio*, Filipe Luís, Emiliano Insúa, Domingo Cisma***

Sentral Midt: Gabi, Mario Suárez, Tiago***, Rubén Pérez*, Saúl Ñiguez

Ving/Offensiv Midt: Koke, Arda Turan, Raúl García, Óliver Torres, Cristian "Cebolla" Rodríguez, Rubén Micael* (kommer nok til å bli klar for Braga i løpet av de neste ukene)

Spisser: Falcao (drar til Monaco), Diego Costa, Adrián, Léo Baptistão**, Borja González*

* - Returnerer fra lån ** - Ny spiller *** - Kontrakt utløpende den 30/06/2013 Bold - Førsteellever sesongen 2012/13

Hvis man nå tar en titt på overgangsmarkedet så er Jérémy Toulalan så godt som klar. Man har også en avtale med Diego Ribas, men har enda en god vei å gå i forhandlingene med Wolfsburg. Falcao er på vei til Monaco og man får inn Léo Baptistão direkte inn i førstelagstroppen.

Det man trenger nå er dermed en midtstopper og muligens en venstre ving eller spiss. Vi har blitt linket til det som kan krype og gå av spisser der ute. Luis Suarez, Mario Gomez, Edin Dzeko, Leandro Damião, Alvaro Negredo, Javier Hernandez, Cristian Benitez, Burak Yilmaz, Christian Benteke, Òscar Cardozo, David Villa, Jackson Martínez, Luis Muriel, Roberto Soldado, Pablo Osvaldo, Luciano Vietto, Gio dos Santos og Alejandro Gómez har alle blitt linket til klubben på ett eller annet tidspunkt. Personlig synes jeg ikke at man trenger en ny superspiss, men en spiller som kan rotere på de offensive plassene (eller et ungt talent) er jeg ikke imot. Luciano Vietto og Alejandro Gómez er således ganske interessante.

Så har man Pizzisituasjonen hvor det ikke er helt klart hvilken klubb han tilhører. Nå kan det virke som om han kun var på lån i Atlético og at vi lånte ham videre til Deportivo. Så han skal dermed returnere til Braga. Uansett så tror jeg at man har en viss mengde med prosenter i spilleren og kan nok lett skaffe oss ham hvis Simeone har lyst. Videre melder MARCA at Simeone ikke har noen tiltenkt plass til noen av spillerne som returnerer fra lån og at alle dermed kommer til å gå på nye lån eller bli frigitt, noe som virker litt merkelig ettersom Cabrera senest i forrige uke snakket om muligheter til å være i førstelagstroppen neste sesong, noe som ikke hadde vært så dumt ut ifra hva jeg har hørt om spillet hans i Segunda. (Må jo være bedre enn Cata.)

For min egen del så er jeg veldig fornøyd med troppen og jeg tror at man kan bite godt fra oss i CL hvis man bare får en finfin 3. midtstopper i tillegg til Diego og Toulalan. Man kommer uansett til å ha et favorittstempel når det kommer til 3. plassen neste sesong, så får man krysse våre fingre for at man endelig får litt stabilitet.

- - - Aupa Atleti, alle Indianere! AUPA ATLETI! - - - -

Lezah

Legg inn av Lezah »

Retro. Fikk lyst til å spille siste FM-et jeg testet, tror det var fra 2013 hvis jeg husker min AM-karriere derfra riktig.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Nydelig tråd Jolla!

Lezah

Legg inn av Lezah »

Romano:

Atletico Madrid manager Diego Pablo Simeone to Marca: “I hope Antoine Griezmann will do great things with Barcelona"

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lezah skrev: man jul 19, 2021 11:26 pm Retro. Fikk lyst til å spille siste FM-et jeg testet, tror det var fra 2013 hvis jeg husker min AM-karriere derfra riktig.
Dette minte meg om FM07(eller var det 08?) hvor man hadde både et beist i Torres på topp, og en purung Agüero som ikke var langt unna samme nivå.

Da var det gøy å spille med Atletico, da..

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

test

-

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Bedre formatert enn VGD har vært i alle år.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

GatlingGun skrev: tir jul 27, 2021 9:53 pm
Lew_Ashby skrev: tir jul 27, 2021 9:13 pm Går ut ifra at Barkley plutselig skal være prime Steven Gerrard i preseason igjen.

Og der bommer Brooks på tidenes største sjanse alene mot Mendy etter tabbe fra Gallagher. Kan ikke gjøre de der om han ønsker å få spilletid i Chelsea.
Skjønner ikke quotegreiene ennå. Prøvde å fjerne det mest av innlegget ditt, men det gikk så der.

Skjønner ingenting.
Interessant
Lew_Ashby skrev: tir jul 27, 2021 10:02 pm
GatlingGun skrev: tir jul 27, 2021 9:53 pm
Lew_Ashby skrev: tir jul 27, 2021 9:13 pm Går ut ifra at Barkley plutselig skal være prime Steven Gerrard i preseason igjen.

Og der bommer Brooks på tidenes største sjanse alene mot Mendy etter tabbe fra Gallagher. Kan ikke gjøre de der om han ønsker å få spilletid i Chelsea.
Skjønner ikke quotegreiene ennå. Prøvde å fjerne det mest av innlegget ditt, men det gikk så der.

Skjønner ingenting.
Det er litt mer knotet enn på VGD, men det har kommet innspill og blir nok fikset etterhvert. Om du bare skal sitere deler av innlegget mitt så fjerner du alt utenom det du vil sitere, men beholder den øverste[ quote=GatlingGun post_id=14764 time=1627415585 user_id=399 ] på toppen, og nederste [ /quote ] på slutten. Alt i mellom der vil være sitering.
Dette er en eneste stor test.

Edit: Ble dere nå linket her? Fikk dere notifikasjon?!

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Jolla skrev: ons jul 28, 2021 12:00 am
GatlingGun skrev: tir jul 27, 2021 9:53 pm
Lew_Ashby skrev: tir jul 27, 2021 9:13 pm Går ut ifra at Barkley plutselig skal være prime Steven Gerrard i preseason igjen.

Og der bommer Brooks på tidenes største sjanse alene mot Mendy etter tabbe fra Gallagher. Kan ikke gjøre de der om han ønsker å få spilletid i Chelsea.
Skjønner ikke quotegreiene ennå. Prøvde å fjerne det mest av innlegget ditt, men det gikk så der.

Skjønner ingenting.
Interessant
Lew_Ashby skrev: tir jul 27, 2021 10:02 pm
GatlingGun skrev: tir jul 27, 2021 9:53 pm

Skjønner ikke quotegreiene ennå. Prøvde å fjerne det mest av innlegget ditt, men det gikk så der.

Skjønner ingenting.
Det er litt mer knotet enn på VGD, men det har kommet innspill og blir nok fikset etterhvert. Om du bare skal sitere deler av innlegget mitt så fjerner du alt utenom det du vil sitere, men beholder den øverste[ quote=GatlingGun post_id=14764 time=1627415585 user_id=399 ] på toppen, og nederste [ /quote ] på slutten. Alt i mellom der vil være sitering.
Dette er en eneste stor test.

Edit: Ble dere nå linket her? Fikk dere notifikasjon?!
Ja.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: ons jul 28, 2021 12:00 am
Edit: Ble dere nå linket her? Fikk dere notifikasjon?!
Jepp! Sitatfunksjonen er som sagt litt knotete, noe som naturlig med et forum som er 2 uker gammelt og ble utviklet på et par dager. Dette blir garantert fikset på ettherhvert 🙂

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lew_Ashby skrev: ons jul 28, 2021 7:40 am
Jepp! Sitatfunksjonen er som sagt litt knotete, noe som naturlig med et forum som er 2 uker gammelt og ble utviklet på et par dager. Dette blir garantert fikset på ettherhvert 🙂
Synes sitatfunksjonen er veldig fleksibel her inne. Kult at jeg kan sitere på cross av tråder og forum.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: ons jul 28, 2021 9:12 am
Lew_Ashby skrev: ons jul 28, 2021 7:40 am
Jepp! Sitatfunksjonen er som sagt litt knotete, noe som naturlig med et forum som er 2 uker gammelt og ble utviklet på et par dager. Dette blir garantert fikset på ettherhvert 🙂
Synes sitatfunksjonen er veldig fleksibel her inne. Kult at jeg kan sitere på cross av tråder og forum.
Haha, jeg forsøkte meg nettopp på det da jeg så at du hadde klart det. Ehhh. Bare trykket du siter-knappen og klippet og lime det inn i et innlegg her?

Glem det, jeg klarte jo det i tips og triks-tråden min.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Rodrigo De Paul virker som en strålende signering.

Likte han i Valencia, selvom om kvaliteten var opp og ned, men fikk dessverre aldri nok tid til å etablere seg i laget.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

ElGuaje skrev: ons jul 28, 2021 12:35 pm Rodrigo De Paul virker som en strålende signering.

Likte han i Valencia, selvom om kvaliteten var opp og ned, men fikk dessverre aldri nok tid til å etablere seg i laget.
Jeg likte også ham i Valencia. Selv om det skal sies at det er en stor forskjell på den 20 år gamle vingen RDP og den 27 år gamle indreløperen/playmakeren RDP.

Viste seg jo i Udinese at hans styrker absolutt hadde blitt misbrukt i Valencia.

Edit: Deilig å ha deg her forøvrig. Velkommen!

Lezah

Legg inn av Lezah »

Hvordan er ståa rent økonomisk? Går det seg til, Jollis?

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Rafa Mir ryktes også inn nå. Kan jo bli en strålende signering det og.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

lol


Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Chromeback skrev: søn aug 15, 2021 1:14 am lol

Jolla som har laget?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Machine_Head skrev: søn aug 15, 2021 11:49 am
Chromeback skrev: søn aug 15, 2021 1:14 am lol

Jolla som har laget?
Man skulle tro det, kan i hvert fall se for meg han sitte på Atleti sin konto og lage denne typen tråder!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Skal komme med en oppdatering etter at det har gått lang tid siden jeg skrev om Atlético.
VGD-nedleggelsen eller hva man skal kalle det satte en demper på meg.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Men først tar jeg og kopierer mine egne innlegg fra denne sommeren, slik at brukere som ikke er kjent med VGD får sett utviklingen.

EDIT: Jeg beklager mangelen på avsnitt i deler av det som kommer nå. Etter omleggelsen og den nye formateringen på VGD så forsvant en del mellomrom som var der før. Lover at dette var enklere å lese når det ble skrevet.
Sist redigert av Jolla den tor aug 19, 2021 9:15 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

-Jolla skrev

22. mai

Ser igjennom laget jeg rangerte på første siden i tråden.

Det var en rangering av sesongen 12/13, så før ligaseieren (men etter cuptriumfen.)

Hvis man ser på den troppen så er det kun Koke (C), Simeone og Saúl (som fikk 200 minutter som et talent fra B-laget) som er igjen.

Sesongen 13/14 så var Saúl på utlån, mens Giménez kom inn. Så fra forrige ligagull så er det bare Koke (C), Simeone og Giménez (som fikk 200 minutter som et talent fra B-laget) som gjentar bedriften.

Koke. Capitán.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

-Jolla skrev

24. mai

Atlético sin troféheving skjedde igår i en seremoni i regi av RFEF.

Atlético har nå vunnet 31 trofeer. La Liga: 11 ganger Copa del Rey: 10 ganger Spansk Supercup: 2 ganger Europa League: 3 ganger Cupvinnercupen: 1 gang Intercontinental Cup: 1 gang Europeisk Supercup: 3 ganger

Diego Simeone har vunnet 8 trofeer som trener, og 2 som spiller (for Atleti), så han har altså vært med på 10 av 31, i overkant av 30% av alle trofeene til Atlético gjennom historien.

Koke har også vært med på de 8 trofeene som Diego Simeone har fått som trener.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

-Jolla skrev

24. mai

Nå starter silly-season, og jeg starter med rykter/nyheter om ikke-overganger.

Da David Villa signerte for Atlético så signerte han kun en ettårskontrakt, og forlot klubben den påfølgende sommeren. Luis Suárez signerte i utgangspunktet en toårskontrakt, men med en klausul hvor han kunne fristille seg fra kontrakten etter ett år, gitt at han ikke signerte for et annet europeisk lag.

Luis Suárez har imidlertid meddelt at han blir i klubben neste sesong også.

José María Giménez har også gått ut og sagt at han blir i Atlético ifølge Fabrizio Romano.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

-Jolla skrev

24. mai

Hvis man ser på stallen til Atlético og tenker styrker og svakheter så er styrken man har den dag idag bredden.

Det er veldig mange gode spillere, og Atlético har en sterkere benk, og sterkere reserver enn Real Madrid og Barcelona, selv om de har en bedre førsteellever.

Problemet i så måte er at det er vanskelig å se hvordan Atlético skal tette gapet opp til de to gigantene.

3-5-2 formasjonen som Simeone har brukt denne sesongen er meget god, men vi behøver rett type spillere til posisjonene som ikke er helt standard. Jeg har tidligere snakket om hva jeg ser på som svakheten til formasjonen, nemlig at det virker som om det konstant mangler én spiller for at det skal være perfekt.

For å analysere eventuelle mangler så kjører jeg et aldri så lite depth-chart.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

-Jolla skrev

24. mai

KEEPER: 1. Jan Oblak 2. Ivo Grbic 3. Miguel San Román

Analyse: Her trengs det åpenbart ingen forandringer. Oblak er muligens verdens beste målvakt. Grbic skal være en god backup. San Román har jeg mistet sansen for, men nevnes kun siden han er 3. keeper, trenger egentlig kun to. Det er muligheter for at Grbic blir sett på som et for godt talent, og at han lånes ut hvis man kan hente inn en veteran gratis som kan sitte på benken isteden. Sånn sett er jo Axel Werner også på utlån.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

-Jolla skrev

24. mai

HØYRE MIDTSTOPPER: 1. Stefan Savic 2. Felipe 3. (Kieran Trippier)

SENTRAL MIDTSTOPPER: 1. José María Giménez 2. Felipe 3. (Stefan Savic)

VENSTRE MIDTSTOPPER: 1. Mario Hermoso 2. Felipe

Analyse: Dette er posisjonen jeg tenker at det er mest prekært å få inn en ny spiller. Hvis vi skal spille med 3 midtstoppere så må vi ha mer enn 4 midtstoppere i stallen. Når man har skader og suspensjoner så har man gjerne gått tilbake til 4-4-2 med Renan Lodi heller enn Carrasco.
I tillegg så er det spørsmålstegn rundt alle bortsett fra Hermoso for min del. Felipe synes jeg ikke har vært god nok, sesongen sett over ett, selv om det var bedring å spore mot slutten. Savic var Atletis beste stopper denne sesongen, men han har etter min mening aldri vært på det nivået som Godín og Miranda stabilt hadde, eller som Giménez og Lucas hadde i sine beste sesonger. Det at han var Atletis beste stopper handler mest om at nivået totalt sett ikke har vært allverdens denne sesongen. Hermoso var ikke bedre enn Savic som stopper, men er en bedre fotballspiller, og gir oss en ballbehandling og quarterback-fot som ingen andre forsvarsspillere i klubben matcher. Giménez har hatt en sesong preget av å enten være skadet, eller på vei tilbake fra en skade. Hver gang han blir taklet eller er i en hard duell så virker det som om han enten må ut med skade eller blir veldig svekket. Et monster på sitt beste, men vi bør være forsiktig med ham inntil han har gått et halvt år uten skader. Jeg er bekymret.

Nehuén Pérez og Francisco Montero har vært ute på lån, uten at noen av dem endte opp som noen klare førstevalg i klubbene sine. Begge kan nok fungere som billige backups, og i tidligere sesonger så har jeg talt for en slik løsning. Denne sommeren derimot så synes jeg at vi bør bruke penger på klare førstevalg, ettersom at dette er posisjonen som er enklest å forsterke.

Jeg har lyst på Sven Botman eller Pau Torres. Kunne gjerne tenkt meg begge, men de er begge venstrefota og trives best ut mot venstre. Jeg vil gjerne ha inn to stoppere som er gode nok til å være førstevalg, og selge enten Felipe, Savic eller begge. Jules Koundé ville jo vært en drøm å få inn på høyre side, men han tror jeg at blir for dyr. Ben White kunne vært fin hvis han ikke hadde vært engelsk. Tenk om vi kunne ha gått fra å ha Hermoso-Giménez-Savic med Felipe i bakhånd til å ha Botman-Giménez-Koundé med Savic og Hermoso i bakhånd? Der snakker man oppgradering.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

-Jolla skrev

24. mai

HØYRE VINGBACK: 1. Kieran Trippier 2. Sime Vrsaljko 3. (Marcos Llorente)

VENSTRE VINGBACK: 1. Yannick Ferreira Carrasco 2. Renan Lodi 3. (Thomas Lemar)

Analyse: Jeg klarer ikke å se for meg hvordan vi skal oppgradere Carrasco og Trippier i sommer. Derimot så støter vi på et problem med 3-5-2 taktikken hvis disse to ikke er tilgjengelige. Renan Lodi og Vrsaljko ser begge ut til å trives best i 4-4-2. Videre så har Renan Lodi har vært ustabil defensivt hele sesongen, og hans beste kamper har vært mens han har Carrasco med seg på venstresiden. Duoen Trippier+Llorente ute til høyre har vært omtrent Atléticos største styrke denne sesongen, så vi snakket et stort kvalitetsfall offensivt når Trippier var ute midtveis i sesongen. Vrsaljko gjorde imidlertid seg ikke bort i hans fravær, og har egentlig vært den perfekte backup for en spiller som stort sett skal spille 100% av sesongen.

I analysen min så kom jeg meg vel frem til at vi ikke har så store problemer her som jeg tenkte, men vi sliter hvis vi får en skade på førstevalgene. En kopi av Carrasco, eller noen som er samme type / kan gjøre den samme jobben, ville vært perfekt. Skal tas med at Manu Sánchez - i motsetning til Montero og Pérez - har imponert på lån hos Osasuna, og hvis man får et bud på Renan Lodi så kan Manu Sánchez steppe inn som ny backup til Carrasco, og dermed litt ekstra penger i klubbkassen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

-Jolla skrev

24. mai

HØYRE INDRELØPER: 1. Marcos Llorente 2. ???? 3. Hector Herrera?

SENTRAL BALLFORDELENDE MIDTBANE: 1. Koke 2. Geoffrey Kondogbia 3. Lucas Torreira

VENSTRE INDRELØPER: 1. Thomas Lemar 2. Saúl 3. Geoffrey Kondogbia

Analyse: Det er veldig vanskelig å vurdere hvordan dekningen er i til disse tre rollene med tanke på at førstevalgene spiller "alt" så lenge de er skadefrie. Alle tre posisjonene har forskjellige arbeidsoppgaver, selv om venstre indreløper og høyre indreløper er temmelig like.
Thomas Lemar har stått opp fra de døde i den nye rollen han fikk i desember, som på mange måter markerer starten på det nye Atlético med 3-5-2. Marcos Llorente er i kamp med Karim Benzema og Iago Aspas om å være La Ligas beste spiller blant dødelige (slike som ikke er Lionel Messi.) Jeg tenker at her kan det hjelpe med én spiller som kan gjøre det samme som Marcos Llorente, nemlig komme med mål og målpoeng fra en sentral midtbaneposisjon. Gjerne med mye fart i beina.

Naby Keita har nylig vært linket vekk fra Liverpool. Han ville ikke vært meg imot. Mikel Merino kan også være et alternativ som jeg er fan av. Til slutt så vil jeg nevne at Ligue 1 har et par ultraspennende defensive midtbanetalenter. Når det kommer til spillere på vei ut så må det være lov å si at formasjonsendringen gjør at man har endel spillere som ikke helt passer inn, og at den sentrale midtbanegjengen kan slankes fra 7 til 5-6, medregnet eventuelle kjøp. Det gjør vondt å si det, men jeg er ikke imot å selge Saúl hvis det kommer inn et godt bud.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»