Atlético de Madrid - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Atlético de Madrid - Klubbtråd

Legg inn av Jolla »

Enzino skrev: lør feb 04, 2023 7:03 pm Slenger opp kampen på TVen, på din oppfordring @Jolla.

Får ikke sittet og ni-sett på den, for har noen andre ting som må gjøres her. Men jeg skal prøve å få fulgt med nok til å kunne mene noe. :-D
YAY! Besøkende i thread.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Kan si at Morata har satt ballen i nettet, men var klart i offside - som den offsidekongen han er.

Har også hatt en god sjanse for å få en straffe når Morata ble dratt ned i feltet på et innlegg, men den ble ikke gitt. (Atlético har fått 0 straffer så langt denne sesongen.)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

For Getafe så er keeper Soria og midtstopper Djené gode bakover på banen. Både Enes Ünal og Borja Mayoral er gode angrepsspillere, og La Masia-produktet Aleñá er i utgangspunktet en flott tekniker, selv om han ikke har fått det ut denne sesongen.

Getafe er i litt den samme situasjonen som West Ham, hvor de er et lag som var forventet at skulle klare en posisjon rundt 10. plass, men hvor spillet har lugget lenge, og dermed er de i nedrykkskampen.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Hvor tror man gladgutta er når sesongen er fullført, @Jolla ?

(Du får jo besk her rett som det er!)

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jolla skrev: lør feb 04, 2023 7:23 pm For Getafe så er keeper Soria og midtstopper Djené gode bakover på banen. Både Enes Ünal og Borja Mayoral er gode angrepsspillere, og La Masia-produktet Aleñá er i utgangspunktet en flott tekniker, selv om han ikke har fått det ut denne sesongen.

Getafe er i litt den samme situasjonen som West Ham, hvor de er et lag som var forventet at skulle klare en posisjon rundt 10. plass, men hvor spillet har lugget lenge, og dermed er de i nedrykkskampen.
Mao ikke en så enkel kamp som det ser ut som hvis man bare ser på tabellen og formen de siste kampene da?

Men er vel fortsatt en kamp AM normalt sett skal vinne.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: lør feb 04, 2023 7:29 pm Hvor tror man gladgutta er når sesongen er fullført, @Jolla ?

(Du får jo besk her rett som det er!)
Jeg spådde jo før sesongen at enten så ble det en fantastisk jubelsesong og en 3. plass, ellers ville det ende i tårer, skuffelse og kun 3. plass.

Jeg er nesten litt der fortsatt, men det virker som om Real Sociedad kan ende over oss, for i motsetning til de to siste sesongene så virker det som om Alguacil har en mer komplett tropp i år, hvor de ikke faller sammen med en gang de får skader.

Real Sociedad er jo et flott lag, en flott klubb, fra en flott by og med en flott manager. Så jeg unner dem jo mye godt. Le Normand kanskje ligaens beste stopper denne sesongen - når Koundé regnes som en høyreback. Zubimendi, Mikel Merino, David Silva og Brais Méndez er alle verdensklasse på midtbanen, og nå har de jo fått igang "den norske Haaland" i form av stjernespiss Alexander Sørloth også.

Så 3. eller 4. plass tror jeg vi ender på.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enzino skrev: lør feb 04, 2023 7:35 pm
Jolla skrev: lør feb 04, 2023 7:23 pm For Getafe så er keeper Soria og midtstopper Djené gode bakover på banen. Både Enes Ünal og Borja Mayoral er gode angrepsspillere, og La Masia-produktet Aleñá er i utgangspunktet en flott tekniker, selv om han ikke har fått det ut denne sesongen.

Getafe er i litt den samme situasjonen som West Ham, hvor de er et lag som var forventet at skulle klare en posisjon rundt 10. plass, men hvor spillet har lugget lenge, og dermed er de i nedrykkskampen.
Mao ikke en så enkel kamp som det ser ut som hvis man bare ser på tabellen og formen de siste kampene da?

Men er vel fortsatt en kamp AM normalt sett skal vinne.
På hjemmebane så er det veldig kritikkverdig hvis man ikke vinner - selv om man denne sesongen faktisk har tatt flere poeng borte enn hjemme.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jolla skrev: lør feb 04, 2023 7:38 pm
Lezah skrev: lør feb 04, 2023 7:29 pm Hvor tror man gladgutta er når sesongen er fullført, @Jolla ?

(Du får jo besk her rett som det er!)
Jeg spådde jo før sesongen at enten så ble det en fantastisk jubelsesong og en 3. plass, ellers ville det ende i tårer, skuffelse og kun 3. plass.

Jeg er nesten litt der fortsatt, men det virker som om Real Sociedad kan ende over oss, for i motsetning til de to siste sesongene så virker det som om Alguacil har en mer komplett tropp i år, hvor de ikke faller sammen med en gang de får skader.

Real Sociedad er jo et flott lag, en flott klubb, fra en flott by og med en flott manager. Så jeg unner dem jo mye godt. Le Normand kanskje ligaens beste stopper denne sesongen - når Koundé regnes som en høyreback. Zubimendi, Mikel Merino, David Silva og Brais Méndez er alle verdensklasse på midtbanen, og nå har de jo fått igang "den norske Haaland" i form av stjernespiss Alexander Sørloth også.
Titter litt på statistikkene, så må man jo nesten mistenke at stakkars Sørloth drukner litt pga. Braut og Ødegaard. Hadde en nordmann prestert så bra i La Liga for noen år siden, vil det jo skapt masse overskrifter. Nå er det så vidt man (i hvert fall jeg) har fått meg seg hvor bra han egentlig har gjort det.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Ellevilt hår på Greizman. Haha...

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Sørloth er en virkelig god spiller. Han har vært det i et par år allerede, men ja, han sliter med sammenligningen med Haaland.

Hadde det ikke vært for det så hadde han vært Norge sin stjerne på topp, og blitt sett på som vår nye Ivers / Carew. På landslaget har han jo også gjort det bra (i norsk målestokk) med 15 mål og 6 assists på 45 kamper. 21 målpoeng på 2571 minutt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enzino skrev: lør feb 04, 2023 7:44 pm Ellevilt hår på Greizman. Haha...
Skulle til å spørre om han ikke hadde dette under VM også, men da hadde han vel bare bleket det helt hvitt. Når han returnerte så spilte han én kamp med grønt hår med et rosa hjerte på siden, etter det så har det vært helt rosa.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Godt løp av Reinildo der.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det var da voldsomt nærme at han var onside...

Hvis Correa er LITT raskere ut der, så er det ikke noe spørsmål engang.



GOOOOOOOOOOL CORREA!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det må da være det eneste målet i historien hvor både målscorer og assistgiver sitter på benken når de får seg en scoring.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Nydelig avslutning opp i taket.

Men keeper bør kanskje klare å få den vekk fra retur-sektoren?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jolla skrev: lør feb 04, 2023 7:54 pm Det må da være det eneste målet i historien hvor både målscorer og assistgiver sitter på benken når de får seg en scoring.
Det var unektelig litt spesielt. Haha

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Veldig bra for kampen for nøytrale. Nå må jo Getafe prøve noe annet enn å forsvare seg.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jolla skrev: lør feb 04, 2023 7:49 pm
Enzino skrev: lør feb 04, 2023 7:44 pm Ellevilt hår på Greizman. Haha...
Skulle til å spørre om han ikke hadde dette under VM også, men da hadde han vel bare bleket det helt hvitt. Når han returnerte så spilte han én kamp med grønt hår med et rosa hjerte på siden, etter det så har det vært helt rosa.
Var helt hvitt under VM ja. Han så nesten ut som en brasilianer i Qatar.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enzino skrev: lør feb 04, 2023 7:58 pm Men keeper bør kanskje klare å få den vekk fra retur-sektoren?
Veldig vanskelig øvelse der, for ballen er på vei mot mageregionen til Soria, så det å vippe den bort er vanskeligere enn hvis redningen hadde vært i full strekk.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Ser foreløpig ikke ut som Getafe har mye å by på. AM kjører matchen greit. Blir ikke overrasket om 2-0 kommer snart, og da er det i så fall game over.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Liker 1-0, syns det blir for prangende med mange mål.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enzino skrev: lør feb 04, 2023 8:06 pm Ser foreløpig ikke ut som Getafe har mye å by på. AM kjører matchen greit. Blir ikke overrasket om 2-0 kommer snart, og da er det i så fall game over.
Det skal sies at jeg valgte en historisk trygg kamp å invitere dere på. Rekken uten baklengs ble brutt forrige sesong, men når Getafe scorte den 21. september 2021 så hadde Atlético gått 19 kamper på rad mot Getafe uten baklengs. Atlético hadde 34-0 i målforskjell og 16-3-0 på de 19 kampene.

Og så gir man bort et straffespark mens jeg skriver...

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

De der handsene er så tøysete.

Header i ham fra 10 cm.

Mulig det er hands etter reglene, men da er jo reglene bare tull.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: lør feb 04, 2023 8:07 pm Liker 1-0, syns det blir for prangende med mange mål.
Helt enig. Har lite sans for mål som kommer etter dette.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Veldig god straffe, og likevel er Oblak nesten på den.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Faen...

Det er en så god sjanse som Carrasco og Griezmann har der.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Piss.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det er en fin sjanse, men det er jo aldri noen straffe det der for Memphis, tullete greier han holder på med.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

De klarer faktisk å drøye vekk 2 min på en spiller som ligger utenfor banen. Sånne ting er så sykt hat. Nå håper jeg de spiller til 10 min overtid.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

"Entertainingly lack of discipline in this league." melder kommentatoren (jeg ser normalt spansk liga med spansk kommentator, men i dag ble det litt tilfeldig med engelsk lyd).

Det er også en måte å si det på. Haha...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»