Hvilken film så du sist?

Svar
Ditmark

Hvilken film så du sist?

Legg inn av Ditmark »

Vi fortsetter den gode stemningen her.

Legg inn den siste filmen du så, og gjerne med en liten eller stor anmeldelse.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Mannen med den Nakne Pistol 2 (2 1/2 er vel faktisk tittel).

Det er umulig for meg å ikke le av dette. Leslie Nielsen har mye rart på samvittigheten, men mye var skøy. Lettbent, dumt og underholdende. 7/10. (Egentlig 10/10)

TWU

Legg inn av TWU »

Tenet (2020) på HBO

Mitt problem med actionfilmer er at de som regel følger den samme tråden fra start til slutt. Denne filmen skiller seg såpass ut at den ihvertfall bringer noe nytt. Vanskelig å si så mye om handlingen uten at det røper for mye, men for de som liker eksempelvis Inception og Matrix tror jeg denne vil passe greit.

Objektiv vurdering: 7/10 (pluss for å faktisk kreve litt konsentrasjon fra seeren, minus for at jeg tror de kunne klart å komprimere den noe mer)

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

"The Trial of the Chicago 7" på Netflix. Haug med kjente skuespillere, og jeg likte denne veldig godt! Klarte fint å holde på oppmerksomheten min gjennom samtlige minutter.

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

The Mask (1994) med Jim Carrey.
Ungene satte pris på denne anbefalingen.

steponit

Legg inn av steponit »

Jeg så det klassiske mesterverket Double Team med van Damme og Dennis Rodman.
Uhorvelig tull med lite engasjerende plott og dårlige skuespillerprestasjon fra Rodman, men grei action og mye humor for de av oss som liker å gjøre narr av filmer. 6/10 på underholdningsskalaen, 3/10 på den mer seriøse enden av filmkritikk.

Ditmark

Legg inn av Ditmark »

The Empty Man (2020)
Grøsser/Thriller

Filmen starter veldig bra og det bygges egentlig en god verden, men etterhvert drar det ut veldig. Ok film på en torsdag kveld
6.5/10

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Hadde akkurat et gjensyn med

The Usual Suspects (1995)

Nydelig moderne noir fra Bryan Singer. Regner med de fleste her har sett den, så nogen lang anmeldelse er vel ikke særlig vits.
Kruttsterke 8,5 på IMDB, og for meg så snuser den nok på 9-ern også.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hyttetur med svigers, endte opp med å se Brokeback Mountain på FEM. Fortsatt en fantastisk film, men

Herregud så mye reklame

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Rob Zombie versjonen av Halloween.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Har jobbet meg gjennom Fast & Furious-serien, siden pakkeprisen på filmene var relativt billig og jeg har ikke hatt noe bedre å foreta meg og trengte litt enkel underholdning. Det er fascinerende hvor dårlig en serie klarer å være, samtidig som den fortsatt klarer å være såpass underholdene.

Egentlig så hadde jeg mest lyst til å se disse gamle filmene igjen, mens de nyere aldri egentlig har fenget meg.

Men. For det første, så har filmene alltid være crazy, spesielt siden 2 Fast 2 Furious. For det andre så er det et lite puslespill å sette serien sammen kronologisk, spesielt hvis du også skal ha med kortfilmene som ligger ute på YouTube.

For det andre så er det gøy å se hvor lite kontroll de har hatt på serien, og hvordan de har gått opp stien underveis, for her har de virkelig ikke hatt noen oversikt før man kommer ut til Fast Five. Det er også ekstremt gøy å se Tokyo Drift som film nummer seks i serien, hvor handlingen plutselig skal ligge rundt 2015 hvis jeg har forstått det riktig, mens alle løper rundt med flipptelefoner mens de filmer racene. Nydelig nostalgi som virkelig ikke passer inn.

Nei, dette er så dårlig at det blir bra, når man først bare tar filmene for det dem er. Gleder meg nesten til å se F&F9 nå, det hadde jeg ikke trodd på forhånd.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Så Kill Bill 1 & 2 de siste kveldene

Den første var rett så bra. Slik jeg husker den. Veldig Tarantinosk.

Men den andre var langt mer langtekkelig. Jeg har ikke sett den siden jeg så den på kino for 15 år siden, og jeg mener å huske at jeg likte den, men det var altså en liten nedtur.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

TWU skrev: søn jul 18, 2021 9:59 am Tenet (2020) på HBO

Mitt problem med actionfilmer er at de som regel følger den samme tråden fra start til slutt. Denne filmen skiller seg såpass ut at den ihvertfall bringer noe nytt. Vanskelig å si så mye om handlingen uten at det røper for mye, men for de som liker eksempelvis Inception og Matrix tror jeg denne vil passe greit.

Objektiv vurdering: 7/10 (pluss for å faktisk kreve litt konsentrasjon fra seeren, minus for at jeg tror de kunne klart å komprimere den noe mer)
Jeg har alltid hatt sansen for Nolans evne til å utfordre seeren. Men her gikk han for langt. Jeg likte ikke denne i det hele tatt. Filmen blir for smart for sitt eget beste.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Peter Rabbit 2: The Runaway - 6/10

Helt grei underholdning, ikke like bra som første filmen, så den sammen med dama her om dagen. Greit tidsfordriv med noen småmorsome scener, trenger ikke noe 3. film i serien.

SKubrick

Legg inn av SKubrick »

PapaSmurf skrev: ons jul 21, 2021 8:30 pm Så Kill Bill 1 & 2 de siste kveldene

Den første var rett så bra. Slik jeg husker den. Veldig Tarantinosk.

Men den andre var langt mer langtekkelig. Jeg har ikke sett den siden jeg så den på kino for 15 år siden, og jeg mener å huske at jeg likte den, men det var altså en liten nedtur.
Husker jeg så Kill Bill 1 for første gang, og syntes det var en av de beste filmene jeg hadde sett. Så så jeg 2ern rett etterpå, og syntes den var enda bedre. Den er nok litt tregere, men jeg likte det godt.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Ble et gjensyn med Pirates of the Caribbean. Husker den var en av mine absolutte favoritter for en del år siden. Den er kanskje ikke helt der lenger, men fortsatt svært fornøyelig film. Og soundtracket er fantastisk.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Gunpowder Milkshake

Netflix sin nye Girl Power-film, og jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte her. Kan jo starte med at tittelen er fantastisk, hovedgrunnen til at jeg så filmen.

Bilde

Filmen låner veldig mye fra andre filmer. Da spesielt John Wick, og til tider Tarantino, blant annet. Men veldig John Wick. Både i historiefortellingen og måten filmen er filmet på.

Castingen er også strålende. Karen Gillian er jeg svak for, gjør en helt ok jobb her, men er ikke direkte heldig med alle actionscenene her.

Men, filmen har ett kjempestort problem, og det er ett problem hele Hollywood har, så det blir ikke ren kritikk av filmen eller filmskaperen (men allikevel). Jeg sitter alltid igjen med ett kjempestort spørsmål etter denne typen filmer, spesielt når det er en kvinnelig hovedrolle:

Hvorfor klarer de ikke å skrive gode, kvinnlige karakterer når det kommer til denne typen filmer?

Det gjentar seg gang etter gang, og jeg er litt lei av å rope Mary Sue. Men, Marye Sue. Det gjentar seg gang etter gang. De kvinnelige karakterene finnes ikke interessante fordi de aldri gis handicap. Det virker som om at det er så mye Girl Power at det bikker over til det uinteressante. I Gunpowder Milkshake, så prøver de seg på en humoristisk vri ved handicap´et, men selv dette føles ikke ut som et handicap når det ikke får noen konsekvenser eller at det fører til karakterutvikling den korte perioden det varer.

Det er rett og slett et dårlig håndverk når det kommer til manuset og historiefortellingen, og det er så synd, fordi jeg har så lyst til å like filmen enda bedre enn det jeg gjorde.

Tror jeg lander på 6/10 her. 5.9 på IMDb føler jeg treffer bedre enn 3/5 hos Letterboxd. Helt greit å bruke en kveld på. Blir vel ikke overrasket hvis det dukker opp en oppfølger her heller.

Nemo

Legg inn av Nemo »

Jeg likte også Gunpowder Milkshake, synes den var veldig stilig å se på.

Så også Jolt med Kate Beckinsale på Amazon Prime her om dagen, helt ok film. Omtrent like lite plot der, men stilig å se på den også.

Moro å se damer som slår seg løs.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

PapaSmurf skrev: ons jul 21, 2021 8:33 pm Jeg har alltid hatt sansen for Nolans evne til å utfordre seeren. Men her gikk han for langt. Jeg likte ikke denne i det hele tatt. Filmen blir for smart for sitt eget beste.
Tenet ble for mye av godteposen rett og slett. Det kan jo hende den fortjener et gjensyn, men det blir ikke med det første.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Ble mektig skuffet over Tenet. Syntes rett og slett den var regelrett dårlig. Og det er det ikke ofte jeg synes om filmer nå til dags!

kibby

Legg inn av kibby »

Vivarium (Netflix)

Hva skal man si? (P)syk, (p)syk film. Har ikke ord, og kan ikke gi den poeng.

Mitt tips: Ikke se den. Det er den ikke verdt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Sitter å ser på Tenet, og kommet til scenen med kulene som går bakover eller hva det nå enn er, og her begynner filmen virkelig å miste meg må jeg innrømme.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Chromeback skrev: ons jul 28, 2021 3:57 pm Sitter å ser på Tenet, og kommet til scenen med kulene som går bakover eller hva det nå enn er, og her begynner filmen virkelig å miste meg må jeg innrømme.
Hvor langt kom du før du slo av? :lol:

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

tomi skrev: ons jul 28, 2021 5:23 pm
Hvor langt kom du før du slo av? :lol:
Den ble stående som bakgrunn i en halvtimes tid etter den scenen, måtte bare skru av og prøve på nytt igjen en annen gang :lol:

Krever tydelig at man må være i et veldig spesielt humør for å komme seg igjennom hele.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Denne så jeg ikke komme,en forklore film fra Swaziland
jøss dette er opp mot en 9'er for mitt vedkommende
så hva er dette,en liten teaser går vel greit,jeg likte dette veeldigt




Liyana (2017)

The Kwames

Ditmark

Legg inn av Ditmark »

Not Another Teen Movie

Ok film som tar mange tenåringskomedier på kornet. Blir aldri det helt store 5.5/10

The Goonies

Fantastisk skattejaktfilm. Veldig i ånden til Indiana Jones. Ikke så mye nazister med da. Trekker litt for skrikingen som til tider blir litt voldsomt
9/10

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

F9

Tror Hollywood at vi er helt idioter? Disse filmene har blitt så dumme og "far fetched" at jeg hopper av her. Noe av det dummeste jeg har sett på lang, lang tid.

2/10, 1 ekstra poeng siden filmen var i fokus i samtlige minutter. Imponerende.

Burde vært mulig å kreve pengene tilbake. At Charlise Theron blir med på noe slikt... burde ta fra henne Oscaren hun en gang fikk.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

I Onde Dager

Tommy Wirkola sin nyeste film med Aksel Hennie og Naomi Rapace i hovedrollene som er et ektepar som drar på hyttetur for å drepe hverandre, men det skal ikke bli så lett som de selv hadde sett det for seg.

Må si jeg digget denne filmen her og denne mørke splatterkomedien traff meg veldig godt. Mange morsomme scener og sekvenser og et par drøye med mye blod og gørr. Men har også en utrolig intens scene nede i kjelleren, som kunne vært med i hvilken som helst thriller.

Orker ikke å skrive om noen store spoilere eller noe slikt, men vil anbefale dere å se den. Vil si den virkelig lever opp til de gode anmeldelsene.

kibby

Legg inn av kibby »

This Little Love of Mine (Netflix)

Kjedelig forutsigbar plotline. Skulle nærmest tro det var en julefilm såå forutsigbar storyline det var (dere skjønner hva jeg mener hvis dere ser den). Og hvorfor spille inn i Australia og bruke australske skuespillere med amerikansk aksent og late som det er USA? Gir ingen mening. Lol.

3/10

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Chef (Amazon Prime)

Bilde

Denne filmen burde egentlig ikke fungere så bra som den gjør, men den treffer på så mye bra allikevel. Dette er en film som rett og slett bare oser glede og sjarm. "This makes me happy" (pun rettet mot Iron Man serien, for dem som ikke tog an).

Denne filmen er egentlig alt Burnt ikke var, eller ønsket å være. Det bare er matglede på skjermen. Castet er også herlig, særlig John Leguizamo som Martin og Emjay Anthony som sønnen Percy stjeler hver scene de er med i. Soundtracket spiller også opp gleden i filmen.

Scenen i Texas med hvordan de griller briquettes på den originale Texas-måten gir så sykt mye vann i munn.

Jon Favreau begynner å bli en veldig stor favoritt hos meg, både foran og bak kamera.

Nei, nå fikk jeg lyst til å slenge sammen noe på kjøkkenet, og da har filmen gjort jobben sin da.

7.8/10

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»