Hvilken film så du sist?

Svar
spårt

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av spårt »

The Kwames skrev: tir mar 14, 2023 7:25 pm Man On Fire var mye uryddig kameraføring,selv om det funket noelunde
Helt forjævlig kameraføring og klipping. Kunne vært en ok actionfilm, om enn svært klisjéfull, men får nesten anfall av enkelte sekvenser. Tony Scott er en langt svakere regissør enn sin bror Ridley, dessverre.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

når jeg tenker på hevn filmer,så står vel Death Wish greit m/Charles Bronson)...men har faktisk glemt Death Sentence m/Kevin Bacon...må sjekkes ut
...andre..?..joda det er mange særlig Koreanske...der I Saw The Devil er der oppe

The Kwames

eppaen

Legg inn av eppaen »

spårt skrev: tir mar 14, 2023 8:12 pm
The Kwames skrev: tir mar 14, 2023 7:25 pm Man On Fire var mye uryddig kameraføring,selv om det funket noelunde
Helt forjævlig kameraføring og klipping. Kunne vært en ok actionfilm, om enn svært klisjéfull, men får nesten anfall av enkelte sekvenser. Tony Scott er en langt svakere regissør enn sin bror Ridley, dessverre.
Så forskjellig man kan oppfatte ting. Har alltid hatt sansen for nettopp den klippingen. Men jeg har jo et biased forhold både til filmen og Denzel Washington. Så er åpen for at jeg er blendet av det.

Nettopp fordi også Deja Vu med samme skuespiller og regissør fungerte som ei kule.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Banshees of Inishirin er kommet på Dinsney+ ☺️

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Winnowill skrev: ons mar 15, 2023 7:57 am Banshees of Inishirin er kommet på Dinsney+ ☺️
Så den på kino i januar, kongefilm!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Winnowill skrev: ons mar 15, 2023 7:57 am Banshees of Inishirin er kommet på Dinsney+ ☺️
Ah! Den skal jeg se.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Tja! det ble da noen filmer i går og dagen før,men ennu ikke sett Missing (2023)
men startet med latterkrampe
Cocaine Bear(2023)
Åpner med Based On A True Story
Oh! Yeah
og avsluttes med Grandmaster & Melle Mel's "White Lines"
og med en sinnsyk ambulanse scene,noe tregt i starten..men tok seg opp
lurer på om ikke denne passer med 1 promille mer,og en strek

7/10
We Have A Ghost (2023)
David Harbour som spøkelse,i denne fine familiefilmen
som er innom litt forskjellig sjanger,litt for lang
men lot meg underholde

6,5/10

Siste ut var den meget gode filmen
Living (2022)
den beste av de 3,rett og slett en film om livet
og ettertenksomhet,basert på Kurosawas Ikaru fra 1952
Bill Nighy i sitt ess,traff meg veldig bra

8/10

The Kwames

SirJames

Legg inn av SirJames »

Missing (2023)

God historie, men det blir i overkant slitsomt at alt filmes gjennom apps på laptop og mobil. Filmen/historien isolert får

7/10

SirJames

Legg inn av SirJames »

Cocaine Bear (2023)

Psyk, men allikevel hysterisk morsom film. Befriende å se en slik crazy film hvor jeg tipper skuespillerne har hatt det svært fornøyelig på jobb. Og så har jeg alltid sansen for Margo Martindale, her i en rolle som en semi-koko Ranger..

7.5/10

SirJames

Legg inn av SirJames »

The Kwames skrev: ons mar 15, 2023 1:43 pm Tja! det ble da noen filmer i går og dagen før,men ennu ikke sett Missing (2023)
men startet med latterkrampe
Cocaine Bear(2023)
Åpner med Based On A True Story
Oh! Yeah
og avsluttes med Grandmaster & Melle Mel's "White Lines"
og med en sinnsyk ambulanse scene,noe tregt i starten..men tok seg opp
lurer på om ikke denne passer med 1 promille mer,og en strek
Dette er en fantastisk film på ethvert vorspiel.

eppaen

Legg inn av eppaen »

John Wick: Chapter 2 (2017)

Denne var faktisk en del bedre enn kapittel 1. Mye behageligere pacing - og det tar faktisk en stund før det blir skyteorgie der alle fortsatt skal dø. Det er syke mengder folk som skyter med sterk promille og bommer. Forstår ikke hvorfor man ikke kunne halvert antallet og dermed gjort det "litt" mindre hoderistende. Men storyen kjøpes i større grad og gir meg lyst til å se videre på kapittel 3.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

eppaen skrev: tor mar 16, 2023 6:44 am John Wick: Chapter 2 (2017)

Denne var faktisk en del bedre enn kapittel 1. Mye behageligere pacing - og det tar faktisk en stund før det blir skyteorgie der alle fortsatt skal dø. Det er syke mengder folk som skyter med sterk promille og bommer. Forstår ikke hvorfor man ikke kunne halvert antallet og dermed gjort det "litt" mindre hoderistende. Men storyen kjøpes i større grad og gir meg lyst til å se videre på kapittel 3.
Kapittel tre må du være klar for at går i en helt annen retning igjen. Ligner mer på utviklingen til Fast-franchisen enn noe annet.

Jeg har vært spent på hvor de tar fireren hen, helt siden jeg så treeren på kino for noen år siden.

Helloween

Legg inn av Helloween »

Disaster Movie (2008)

10/10

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Helloween skrev: tor mar 16, 2023 10:22 am Disaster Movie (2008)

10/10
1,9 på imdb..

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Noen som har sett Belfast ?
Den ble Oscarnominert og er laget av Kenneth Branagh.
Kjøpte den idag.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Prøvde meg på den siste bad boys filmen(for life)
Holdt med et forsøk...

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Big George skrev: fre mar 17, 2023 3:36 am Noen som har sett Belfast ?
Den ble Oscarnominert og er laget av Kenneth Branagh.
Kjøpte den idag.
Fin den. Oppvekstfilm, basert på regissørens eget liv.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Har henta frem ei boks med alle Tintin filmene, og forsøkt tråle meg gjennom dem i noenlunde riktig (eller slik DVDen har lista dem opp da) rekkefølge.
Vanskelig å ikke kjenne på en stor porsjon nostalgi når hovedtemaet ankommer, men dessverre er det mye opp og ned i starten, der noen episoder er bare meget forglemmelige og små kjipe, mens andre ligger langt flere hakk oppover.
Moro når en kommer til episoden med Kapteinen og er vel nettopp her de fleste barndomsminnene stammer fra, men tror en liten pause kan være greit, o heller fortsette ferden videre neste uke.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Captain America II: Death Too Soon (1979) av Ivan Nagy

Kapteinen er tilbake igjen, da en småby blir terrorisert av en ond skurk (Christopher Lee) som har omgjort et fengsel til sitt perfekte krypinn og holder innbyggerne som lydige fanger, ettersom en mystisk dose med aldringspulver har blitt sluppet ut, og dersom en forsøker å flykte, vil en ikke få anti-dosen som gjør at en ikke blir 70 år eldre.

Joda, ny dose med b-film og Reb Brown gjør så godt han kan, hjelper nabolaget og bruker gamle kjerringer og kattunger som beite for å lokke frem de lokale svina som lusker rundt i bakgatene. Men nå og da må han håndtere en superskurk og hans kjipe håndlangere.
Christopher Lee får lite å jobbe med her, og forsvinner i større deler, mens forglemmelige folk ankommer i hytt og pine.

Hadde klart seg med en 30-45 minutters tv-episode, og ikke ei søvndyssende lang 90 minutters tv-film, for ja, man havna i drømmeland 2-3 ganger og måtte se igjen siste 25 minuttene etter at sofaen ble for god å slappe av på.

4/10

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: tor mar 16, 2023 8:25 pm
Helloween skrev: tor mar 16, 2023 10:22 am Disaster Movie (2008)

10/10
1,9 på imdb..
Er dette samme type "underholdning" som Date Movie, Epic Move, Superhero Movie og Meet the Spartans?

I følge IMDb og deres Bottom 100 liste, er Disaster Movie den som får æren av å toppe kransekaka som "tidenes minst likte" film der inne, selv om titler som Manos: The Hands of Fate og Superbabies: Baby Geniuses 2 har langt lavere score med 1,6 og 1,5 å stille med. Mulig Disaster Movie kommer med langt flere ratings i total.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Frank.N.Steen skrev: lør mar 18, 2023 6:14 pm
John Garfield skrev: tor mar 16, 2023 8:25 pm
Helloween skrev: tor mar 16, 2023 10:22 am Disaster Movie (2008)

10/10
1,9 på imdb..
Er dette samme type "underholdning" som Date Movie, Epic Move, Superhero Movie og Meet the Spartans?

I følge IMDb og deres Bottom 100 liste, er Disaster Movie den som får æren av å toppe kransekaka som "tidenes minst likte" film der inne, selv om titler som Manos: The Hands of Fate og Superbabies: Baby Geniuses 2 har langt lavere score med 1,6 og 1,5 å stille med. Mulig Disaster Movie kommer med langt flere ratings i total.
Det vil jeg tro. Er vel samme regissører på alle(?) filmene også.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

ElGuaje skrev: lør mar 18, 2023 6:41 pm Det vil jeg tro. Er vel samme regissører på alle(?) filmene også.
Såpass ja, ser også at "mesterverket" Vampires Sucks er enda en film han har gjort.

Visstnok hengt med innafor spoof-parodi genren, helt siden Spy Hard (1996), som er jo reine kunstfilmen å regne, da sammenlignet med det meste som fulgte senere.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Rettferdighetens ryttere (2020) av Anders Thomas Jensen

"Jeg tror, at folk med problemer har det med å finne sammen."

I etterkant av en tragisk hendelse, finner en gruppe med meget ulike skjebner ei felles "trøst" i at det var en stor sannsynlighet for at det kan ha vært mer enn kun tilfeldigheter, som medførte i at Markus (Mads Mikkelsen) mistet sin kone. Og i stedet for å fokusere på sorg og følelser, legger gjengen i stedet frem en plan om å finne ut hvem som er skyld i alt, og deretter rydde dem av veien for godt.

Slettes ikke gæren denne her, kanskje blant de beste hevner-thrillerne på en mindre evighet.
Så ikke umulig at den vipper opp et halvt hakk i riktig retning, ved et senere besøk.

Fikk nå også litt lyst på banankake, av en eller annen grunn.

8,5/10

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Da jeg tidligere på dagen "reddet" en/ei kvinne fra en raner, ble jeg beskrevet som en kjekk mann i 30-årene av politiet. Vil nå bare si at jeg i statelige dokumenter er beskrevet som en kjekkas.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Godt å se at du likte Rettferdighetens Rytter, Frank.

Og godt å se at du endelig så en film over 4/10 :lol:

SirJames

Legg inn av SirJames »

Frank.N.Steen skrev: lør mar 18, 2023 11:00 pm Bilde
Rettferdighetens ryttere (2020) av Anders Thomas Jensen

"Jeg tror, at folk med problemer har det med å finne sammen."

I etterkant av en tragisk hendelse, finner en gruppe med meget ulike skjebner ei felles "trøst" i at det var en stor sannsynlighet for at det kan ha vært mer enn kun tilfeldigheter, som medførte i at Markus (Mads Mikkelsen) mistet sin kone. Og i stedet for å fokusere på sorg og følelser, legger gjengen i stedet frem en plan om å finne ut hvem som er skyld i alt, og deretter rydde dem av veien for godt.

Slettes ikke gæren denne her, kanskje blant de beste hevner-thrillerne på en mindre evighet.
Så ikke umulig at den vipper opp et halvt hakk i riktig retning, ved et senere besøk.

Fikk nå også litt lyst på banankake, av en eller annen grunn.

8,5/10
Tror det var jeg som anbefalte deg denne for hundre år siden, godt du endelig fikk sett den.

Praktfull film.

kibby

Legg inn av kibby »

Frank.N.Steen skrev: lør mar 18, 2023 11:00 pm Bilde
Rettferdighetens ryttere (2020) av Anders Thomas Jensen

"Jeg tror, at folk med problemer har det med å finne sammen."

I etterkant av en tragisk hendelse, finner en gruppe med meget ulike skjebner ei felles "trøst" i at det var en stor sannsynlighet for at det kan ha vært mer enn kun tilfeldigheter, som medførte i at Markus (Mads Mikkelsen) mistet sin kone. Og i stedet for å fokusere på sorg og følelser, legger gjengen i stedet frem en plan om å finne ut hvem som er skyld i alt, og deretter rydde dem av veien for godt.

Slettes ikke gæren denne her, kanskje blant de beste hevner-thrillerne på en mindre evighet.
Så ikke umulig at den vipper opp et halvt hakk i riktig retning, ved et senere besøk.

Fikk nå også litt lyst på banankake, av en eller annen grunn.

8,5/10
Å, den så jeg på kino i "hjemmesommerferien" i 2021, da jeg var i Stavanger. Veldig fin film!

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

ElGuaje skrev: søn mar 19, 2023 12:07 am Godt å se at du likte Rettferdighetens Rytter, Frank.

Og godt å se at du endelig så en film over 4/10 :lol:
Ja, denne burde man nok ha fått med seg langt tidligere. Men er noe fint med at enkelte ting viser seg å være verdt ventetiden, og vel så det.

Ser at samme mann og flere av skuespillerne, ofte har levert meget sterke filmer ala Adams Æbler (2005) og Blinkende Lygter (2000), samt at en har kanskje et par potensielle usette godbiter på vent, fra det holdet.

Sliter med motivasjon og særlig interesse for film om dagene, så da blir det raskt mye tilfeldig "junk-food" b-film trash sent på kveldene.
Skal nok prøve å få inn litt tyngre skyts utover vinter-våren, men Rettferdighetens Ryttere har så absolutt vært en fin påminnelse om at en må bli mer oppdatert på dansk film fremover.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

SirJames skrev: søn mar 19, 2023 1:57 am Tror det var jeg som anbefalte deg denne for hundre år siden, godt du endelig fikk sett den.

Praktfull film.
Det høres riktig ut.

Vel, denne veide jo greit opp for en annen "godbit" jeg tror du gjorde meg tidlig ut oppmerksom på, da via Money Plane (2020). ;)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Frank.N.Steen skrev: søn mar 19, 2023 12:25 pm
SirJames skrev: søn mar 19, 2023 1:57 am Tror det var jeg som anbefalte deg denne for hundre år siden, godt du endelig fikk sett den.

Praktfull film.
Det høres riktig ut.

Vel, denne veide jo greit opp for en annen "godbit" jeg tror du gjorde meg tidlig ut oppmerksom på, da via Money Plane (2020). ;)
Jeg slaktet "Money Plane", men godt mulig det var det som gjorde at du ville se den, ref din forkjærlighet for c-filmer :lol:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»