Casper Ruud

Svar
Will.i.Nickersen

Re: Casper Ruud

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Har nok gått i Mourinho skolen for taktikkeri, bra de ikke funket for han ;)

drazyc

Legg inn av drazyc »

Helt merkelig at han får ta den pausen der. Reglene er da klare på at kramper ikke gir mulighet til medisinsk timeout.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Da er det stopp for italieneren ja

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Herlig Casper

Genial

Legg inn av Genial »

Blir ikke veldig positiv med tanke på Casper til å gå langt i turneringen etter denne kampen. Mest på grunn av at han tydelig sliter med nerver i de to siste settene.

spårt

Legg inn av spårt »

lok1 skrev: tor jun 01, 2023 2:29 pm Musetti
Fognini
Ofner
Djokovic
Etcheverry

Er de eneste som har spilt to kamper som ikke har avgitt sett. Det er ikke krise å avgi et sett i en femsetter uansett hvem du møter, og det er etter min mening ingen grunn til panikk.
Enig. Ingen krise at det blir seier i 4 sett på 3 timer, istedet for seier i 3 sett på 2 timer, selv om sistnevnte hadde vært å foretrekke. Ser også at Sinner spiller helt jevnt i sin kamp.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Jeg tror det bare er bra for Casper å kjenne litt på presset, og likevel vinne. Han har fått en særdeles enkel trekning de første tre rundene, så det er fort gjort å slappe for mye av.

I det hele tatt - det er helt utrolig å se den skjevheten i trekningen. Kan ikke huske noe lignende. Alle de gode kampene er på øvre halvdel. Hvem som helst kan nå kvartfinale i nederste seksjon. Og jeg føler meg ikke helt sikker på at Sinner går gjennom sin seksjon - sliter mot Altmaier og skal gjennom Dimitrov i runden etter, og så kanskje Zverev/Tiafoe.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Brukbar match av Ruud, syns jeg. Zeppieri spilte godt og aggressivt fra begge vinger og servet tidvis veldig godt. Så er det absolutt greit å kjenne på det å tape et sett og det å bli brutt når man server for kampen når det går bra til slutt. Neste runde bør også være overkommelig for vår mann, så tipper jeg det blir en tøff 4. runde.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Skraevadottir skrev: tor jun 01, 2023 3:41 pm Brukbar match av Ruud, syns jeg. Zeppieri spilte godt og aggressivt fra begge vinger og servet tidvis veldig godt. Så er det absolutt greit å kjenne på det å tape et sett og det å bli brutt når man server for kampen når det går bra til slutt. Neste runde bør også være overkommelig for vår mann, så tipper jeg det blir en tøff 4. runde.
Synes også det var en del positivt å hente fra denne kampen.
Førsteservene er kanskje der han først og fremst ser ut til å tulle litt nå, men for alt jeg vet så kan det bare være en bagatell i oppstillingen eller noe som er enkelt å endre på.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Hadde ikke sett noe av Zeppieri tidligere, men etter å ha sett han nå, så er det mye som minner meg om en lefty-versjon av Berrettini. Da mener jeg ikke bare passet hans, men sterke server og sterk forehand.

spårt

Legg inn av spårt »

drazyc skrev: tor jun 01, 2023 3:41 pm I det hele tatt - det er helt utrolig å se den skjevheten i trekningen. Kan ikke huske noe lignende. Alle de gode kampene er på øvre halvdel.
Var vel enda et hakk verre ifjor. Djokovic - Nadal og Zverev - Alcaraz på øvre halvdel, Ruud - Rune og Rublev - Cilic på nedre halvdel.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Il-pirata skrev: tor jun 01, 2023 4:04 pm Hadde ikke sett noe av Zeppieri tidligere, men etter å ha sett han nå, så er det mye som minner meg om en lefty-versjon av Berrettini. Da mener jeg ikke bare passet hans, men sterke server og sterk forehand.
Enig når det gjelder styrke på forehand og serve, men ikke i spillestil for øvrig. Berrettini slår veldig mye spin fra forehand og liker å slice mer med backhand, samt komme på nett.

spårt

Legg inn av spårt »

Zheng Zhizhen er motstander i tredje runde, mens vinneren av Jarry/Giron er eventuell motstander i fjerde runde. Zheng hadde en fantastisk turnering i Madrid, hvor han slo Shapovalov, Norrie og Fritz, så kan jo være farlig om han har dagen, men vet ikke hvor mye vekt man bør legge på én enkelt veldig uvanlig rekke gode seiere. I utgangspunktet er uansett Casper klar favoritt, det samme er Jarry i sin kamp, så en mulighet for revansje fra Genève ligger i kortene.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

spårt skrev: tor jun 01, 2023 4:14 pm Var vel enda et hakk verre ifjor. Djokovic - Nadal og Zverev - Alcaraz på øvre halvdel, Ruud - Rune og Rublev - Cilic på nedre halvdel.
Nja. Tsitsipas var på nedre halvdel i fjor og var vel den største favoritten etter Nadal og Djokovic i tillegg til at man vel hadde både Sinner og Rublev.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

spårt skrev: tor jun 01, 2023 8:56 pm Zheng Zhizhen er motstander i tredje runde, mens vinneren av Jarry/Giron er eventuell motstander i fjerde runde. Zheng hadde en fantastisk turnering i Madrid, hvor han slo Shapovalov, Norrie og Fritz, så kan jo være farlig om han har dagen, men vet ikke hvor mye vekt man bør legge på én enkelt veldig uvanlig rekke gode seiere. I utgangspunktet er uansett Casper klar favoritt, det samme er Jarry i sin kamp, så en mulighet for revansje fra Genève ligger i kortene.
Kineseren er ganske farlig når det sitter. I 4R er det bare å håpe på Giron. Stabil, men ikke den mest spektakulære spilleren. Ikke uventa at Lehecka røk på en smell mot ham. Veldig få toppspillere igjen på nedre halvdel nå. Men hvis det blir kvart og Rune venter der, kan det ikke bli stort tøffere.

startelver

Legg inn av startelver »

Får håpe han har spilt seg varm nå, nerver? Det skal du ikke ha lenger.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Worldsport skrev: tor jun 01, 2023 1:31 pm Kom til finalene ja,men hadde ikke mye å stille opp med der. Har enda ikke vunnet noe annet en 250 turneringer. Ikke en ATP 500 og ikke en ATP 1000. Flott du mener han har nok strenger å spille på til å vinne de store titlene.
Hadde ikke mye å stille opp med mot Nadal, men mot Alcaraz var det en veldig jevnspilt og god finale. Var best i to sett hver og forskjellen var at Alcaraz klarte å karre til seg det ene settet hvor han spilte dårligere. Kan umulig ha sett kampen om man mener noe annet

spårt

Legg inn av spårt »

Første kamp på Suzanne Lenglen, klokka 11:00.

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg kjenner ikke Zhang, men han ser ut til å være god på dette underlaget. Men han har vel aldri slått spillere som er høyere ranket.

1.13 i odds på Casper 6.00 på Zhang.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Så litt på Zhang forleden. Han imponerte stort i Madrid, men har ikke helt fulgt opp helt etterpå. Det mest spennende med Casper i de fleste kampene nå er vel hvordan formen hans utvikler seg. Føler meg ikke trygg på denne kampen heller, men er enig med oddsen på 1,12 igjen på Casper..
Okay, time for tuning in!!

Investor

Legg inn av Investor »

Forstyrrende med den skyggen....

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Casper sliter allerede i det første servegamet. Tror det blir tap i dag.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Og der ble han brutt, som forventet.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Og der kom det en dobbeltfeil fra Casper.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Ikke påskrudd fra start nei, uff

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Langt til mål enda da, men mevefølelsrn er ikke god her nei

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Skummelt fomlete i begynnelsen. Men noen ganger er det like greit å starte sånn og så få en stigende kurve. Er jo ingen sprint distanse dette. Samtidig kan jeg huske et par anledninger hvor Casper har spilt konge i første sett og litt inn i andre, for så å klappe sammen og tape…. Så, da tar jeg heller en slow start! Opp med hodet gutter!

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Casper frustrert nå

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Bjonte skrev: lør jun 03, 2023 11:31 am Skummelt fomlete i begynnelsen. Men noen ganger er det like greit å starte sånn og så få en stigende kurve. Er jo ingen sprint distanse dette. Samtidig kan jeg huske et par anledninger hvor Casper har spilt konge i første sett og litt inn i andre, for så å klappe sammen og tape…. Så, da tar jeg heller en slow start! Opp med hodet gutter!
Jepp. Casper har selv sagt at han foretrekker BO5 kamper, for da kan man overleve ett brudd og fortsatt vinne. Hvis det er BO3 kan man fort tape med bare ett brudd.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Kommer noen feil fra kinamannen nå, Casper får bruke det første settet til å spille seg opp litt, tror ikke han klarer å breake ennå, så første setter er det vel bare å glemme

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»