Oddsing - hvor mye sløste du bort i dag ?

Svar
Nightwish

Re: Oddsing - hvor mye sløste du bort i dag ?

Legg inn av Nightwish »

Ja, tapte 28-29 i Bergen i slutten av november.

Nightwish

Legg inn av Nightwish »

Oddsen stiger på russerne. Det er sikkert en god grunn for det som jeg ikke henger med på. Jeg må vel ringe Frode Kyvåg for gode råd.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

+7,5 på Russland kjøres til 1.90. Så gode har ikke Norge vært.

startelver

Legg inn av startelver »

Ikke lett å finne spill på Braut i kveld med godkjent odds. Mot bunnlaget får man bare 1.20 for Braut-mål.
Prøver isteden:
Haaland +3 skudd på mål til @1.70 eventuelt +4 skudd på mål 2.75

Assist på Braut er også spillbart @3.20 setter en liten slant på det også.

Nightwish

Legg inn av Nightwish »

SuperGunners10 skrev: ons des 15, 2021 1:43 pm +7,5 på Russland kjøres til 1.90. Så gode har ikke Norge vært.
Jeg ble for grådig og kuttet ut handicapspill. Eventuell premie ville dekket strømregningen jeg fikk i dag.

startelver

Legg inn av startelver »

Grattis med Russland

Nightwish

Legg inn av Nightwish »

Justice 97 skrev: ons des 15, 2021 7:51 pm Prøver litt på Brann @2.80
Ser lovende ut nå. Ser Anthrax spiller mot Sevilla, men står over livespill.

startelver

Legg inn av startelver »

Da tapte vi litt på oddsen igjen.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

startelver skrev: man des 13, 2021 12:29 am
vadefugl skrev: søn des 12, 2021 7:44 pm Jippi! 11 rette og 165 kroner i premie. Eneste kampen jeg bommet på var mellom Brighton og Tottenham. Hadde satset uavgjort der men ble borteseier
Gratulerer, den fortjener du etter så mange år. Må jo bli 12 rette en dag.
Takk. Nå fikk jeg kun Syv rette

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

6 rette bare

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

9 rette

startelver

Legg inn av startelver »

Tar en pause fra oddsen til over nyttår, tror det er best, skjer så mye rart for tiden.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

6 rette

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

10 rette og tyve kroner i premie
Ble mange kamper som ble trukket

startelver

Legg inn av startelver »

vadefugl skrev: søn des 26, 2021 11:03 pm 10 rette og tyve kroner i premie
Ble mange kamper som ble trukket
Grattis

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

startelver skrev: man des 27, 2021 1:35 pm
vadefugl skrev: søn des 26, 2021 11:03 pm 10 rette og tyve kroner i premie
Ble mange kamper som ble trukket
Grattis
Takk for den. Begynner å komme i en fin stim for tiden

startelver

Legg inn av startelver »

Prøver United-seier og o 2.5 til @2.15

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

5 rette bare. Men kan ikke vinne alltid

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

8 rette

startelver

Legg inn av startelver »

United - Burnley
Cavani scorer @2.15 Ronaldo scorer: @1.76

startelver

Legg inn av startelver »

Kan ikke dy meg og setter en single på Man City-seier til @1.68

Ikke ofte man får slike odds på City.

startelver

Legg inn av startelver »

Et lite tips
Du får gratis livespill på 200,- hos Betsafe i dag, sannynligvis også Betsson. Såkalt risikofritt spill så du kan ikke tape. Bare å satse i vei.

startelver

Legg inn av startelver »

startelver skrev: lør jan 01, 2022 1:07 pm Kan ikke dy meg og setter en single på Man City-seier til @1.68

Ikke ofte man får slike odds på City.
Den satt så vidt men du verden så deilig!

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

8 rette. Ikke så aller verst

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

2.80 på Liverpool seier. Gratis penger.

startelver

Legg inn av startelver »

chelsea8 skrev: søn jan 02, 2022 5:16 pm 2.80 på Liverpool seier. Gratis penger.
Grattis

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

7 rette på kupongen

startelver

Legg inn av startelver »

Kveldens single :
Cadiz - Sevilla : Sevilla @1.80

startelver

Legg inn av startelver »

startelver skrev: man jan 03, 2022 10:36 am Kveldens single :
Cadiz - Sevilla : Sevilla @1.80
Det gikk jo heldigvis lett, kampen ender 0-1

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Husket plutselig denne godbiten fra VGD. Noen som husker hvem dette var? Beklager for å rippe opp i sårene forresten om du er her.

Da er tiden kommet. Det har vært etterlyst i lang tid og omsider har jeg fått ro nok i sjelen til å dele mitt aller verste minne gjennom flere års oddsspilling. En bong med 19 kamper hvor det til slutt stod og falt på den aller siste. Samlet odds på 366. Det skulle ikke være mulig.

Det var søndag 29. mai 2016, etter uker med motgang på oddsfronten. Bankrollen var blitt usedvanlig liten og i et desperat forsøk på å komme meg tilbake på sporet, valgte jeg å gjøre et ordentlig dypdykk inn i lokalfotballen og la til alt som så spillbart ut. Fordelt på to dager var det til slutt hele 19 kamper på menyen - 16 av disse på søndagen og de resterende tre på mandag, dagen etter. Oddsen var 366 og jeg valgte til slutt å sette 300 kroner, som ville gi meg en gevinst på hele 110 065,-... Idiotisk å tro at noe sånt kan gå inn, sant?

Da sommersolen hadde lagt seg og fotballsøndagen var over var fasiten følgende:

1. Odd - Strømsgodset H DNB - 1.41
Resultat: 2-1

2. Sogndal - Lillestrøm (0-2) B - 1.18
Resultat: 2-2

3. Brann - Haugesund (0-2) B - 1.18
Resultat: 1-0

4. Levanger - Kongsvinger O0.5 HT - 1.33
HT-resultat: 1-1

5. Strømmen - Bryne O0.5 HT - 1.30
HT-resultat: 1-0

6. Ull/Kisa - Jerv (0-1) B - 1.49
Resultat: 1-1

7. Ullern - Finnsnes B - 1.61
Resultat: 1-2

8. Senja - Oppsal (1-0) H - 1.53
Resultat: 4-1

9. Skeid - Kjelsås (1-0) H - 1.44
Resultat: 1-1

10. Tromsdalen - Alta H - 1.55
Resultat: 3-0

11. Trondheims/Ørn - Klepp U3.5 - 1.50
Resultat: 1-0

12. Medkila - Stabæk B - 1.18
Resultat: 1-2

13. Urædd - Sandviken B - 1.55
Resultat: 0-4

14. Fart - Grand Bodø B - 1.38
Resultat: 2-4

15. Sarpsborg damer - Skedsmo H - 1.25
Resultat: 4-0

16. Baune - Eikelandsfjorden H - 1.25
Resultat: 6-2


Dermed var en dag som startet relativt avslappet, for så å bli ekstremt spennende, omsider over. Vi fikk snuoperasjon fra Finnsnes, comeback fra Jerv 15 minutter før slutt, og Skeid, som med nød og neppe berget 0-0 mot Kjelsås. Men det var på Strømmen Stadion jeg virkelig trodde bongen hadde røket, da en tafatt førsteomgang så ut til å ende målløs. Jeg hadde allerede krysset ut streamen på Sumo og slått meg til ro med at moroa var over, da det plutselig plinget i telefonen.

"MÅL Strømmen (1)-0 Bryne". For da Strømmen fikk en siste mulighet på frispark før pause, tok de den kjapt med Stian Rasch løpende ned til dødlinja. Han la inn til Madiou Konate, som fikk sin heading reddet av Knezevic, før Mathias Blårud banket inn returen. Det var det siste som skjedde på Romerike før hvilen og plutselig føltes det som at dette stod skrevet i stjernene. Jeg skulle faktisk klare dette!

I samme øyeblikk angret jeg også litt på at jeg hadde valgt å ta med tre kamper til som skulle spilles dagen derpå. Hvorfor ikke holde seg til denne søndagen så man slapp å pine seg gjennom flere minutter med breddefotball? Bare med disse 16 kampene ville jeg jo ha vunnet ganske mange tusen uansett. Men neida... Vi hadde tre godbiter på mandagen:

Lokomotiv Oslo - Hasle Løren HU - 1.40

Skårer - Gjerdrum B - 1.18

Konnerud - Haugfoss H - 1.35

Selv hadde jeg trening gjennom store deler av den første kampen, som gjorde at jeg kun fikk med meg oppdateringer fra de siste 15 minuttene mellom Lokomotiv Oslo og Hasle/Løren. Der ledet gjestene, som gjorde at det jeg fryktet plutselig hadde blitt realitet - dette kom til å ryke på målstreken... Men så plinget det igjen, fem minutter før slutt. Lokomotiv Oslo hadde utlignet!

De resterende minuttene satt jeg med øynene klistret mot livescore-appen, mens sekundene tikket. Kampen endte 1-1 og jeg var plutselig to kamper unna 110 tusen kroner! Det var nesten ikke til å tro. Og som om ting ikke kunne bli sykere, spilte Skårer mot Gjerdrum femten minutter senere.

Jeg tok turen og satte meg på tribunen for å se min aller første kamp mellom lagene, som tidenes Gjerdrum-fan. De resterende tilskuerne må ha trodd jeg var gæren, der jeg stod å skreik og manet frem de gulkledde i en helt ordinær 4. divisjonskamp mellom topp og bunn. Men det viktigste var at det så ut til å virke. For etter femten minutter gikk Gjerdrum fortjent opp i ledelsen, og plutselig stod jeg der og omfavnet den nærmeste bortesupporteren i ren ekstase. Ikke et eneste dop der ute kunne være bedre enn følelsen jeg satt med. Herregud så deilig det var!

Men alle gode historier har en grusom slutt. Så også denne. For da Gjerdrum ledet 2-0 og jeg hadde fått litt tid til å summe meg, innså jeg at Konnerud-Haugfoss nettopp var ferdigspilt. Der hadde jeg ikke funnet oppdatering noen steder. Ingenting på klubbenes Facebook eller Twitter, ingen supportere som rapportere, absolutt nada. Og selv etter kampslutt tok det tid før resultatet var inne på fotball.no.

Men så stod det der. Svart på hvitt, etter å ha oppdatert resultatsiden ørten ganger.

3-3.

Det hadde endt 3-3 på Konnerud. Hjemmelaget som kjempet i toppen, hadde spilt uavgjort mot tabelljumboen som hadde tapt samtlige kamper den sesongen. Jeg slapp telefonen, som gikk rett i tribunerekka under meg. Alt jeg kunne gjøre var å måpe, helt til en ivrig Gjerdrum-mamma prikket meg på skulderen og ville minne meg på hvor bra gutta spilte akkurat nå. Jeg sa ikke et ord. Igjen må de ha trodd jeg var gæren. Men at Gjerdrum ledet kunne jeg ikke gitt mer faen i lenger. For akkurat da var jeg tom.

Det gikk dager før jeg kom meg ordentlig til hektene igjen og for første (og forhåpentligvis siste) gang, gikk jeg gråtende til sengs på grunn av et spill på oddsen. Etter å ha fått ristet av meg den største skuffelsen, fikk jeg meg omsider til å gå inn på Haugfoss' (laget som tok sitt første poeng for sesongen) Facebookside. Og den var selvfølgelig oppdatert.

"ENDELIG POENG!" lød overskriften.

Jeg som trodde å lese referatet skulle gi meg en form for ro i sjelen. Neida. Dere skal rett og slett få hele dritten sitert:

"Konnerud er nok et av de bedre lagene vi vil møte i år når det gjelder offensivt spillemønster og rollefordeling. Til tider slet vi med å hindre deres oppspill inn i vårt mellomrom og ut på kant. Samtidig klarer vi å justere oss bra etter et slitsomt første kvarter.

Vi får en verst tenkelig start med baklengs allerede etter minuttet. Konneruds aggressive press fører til at vi mister ballen sentralt, de slår en nydelig pasning mellom vår stopper og back som gjør at kanten er alene med Sondre. Denne gangen gjør Konneruds kjappe kant ingen feil.

De neste ti minuttene fortsetter i samme spor, og vi er heldige som ikke ligger under med mer enn ett. Sondre gjør noen fantastiske redninger, blant annet en ellevill trippelredning, som holder oss inne i kampen. Vi andre henger rett og slett ikke med.

Men det er vi som utlikner på en sjelden visitt fremover på banen. Vals bruker vilja og låret til å presse inn utlikningen på en corner fra Kristian. Ingen vil mer enn Vals inne i boksen, både offensivt og defensivt, og han er stadig på rett plass til rett tid. Deilig!

Vi tar ledelsen omtrent halvveis i omgangen. Et langt kast blir, via Bjørn, klarert ut i farlig område. Der venter Kristian som setter den via en Konnerud-spiller og i mål. Et mål selv kongen av deflections, Frank Lampard, ville nikket anerkjennende til.

I denne perioden forsvarer vi oss bra. Konnerud sliter med å skape de helt store sjansene, og vi har et par halvsjanser på kontringer. 1-2 holder seg til pause.

Igjen får vi en verst tenkelig start på andre omgang. Fem minutter ut i omgangen scorer Konnerud på en av sine mange cornere. Ballen går gjennom hele feltet og til umarkert spiller på bakre stolpe. I forkant av corneren blir Vollan snytt for et soleklart frispark, så litt kjipt er det. Likevel har vi alle muligheter til å forsvare oss bedre på corneren, vi er ikke gode nok i den situasjonen.

Som mot Åssiden slipper vi inn 3-2 rett før slutt. En corner kommer på bakre stolpe hvor vi er totalt fraværende. Sondre får ikke gjort noe som helst med den. Da regnet nok de aller fleste med at dette var kjørt, vi hadde ikke skapt stort i andre omgang og Konnerud hadde tilsynelatende god kontroll. De har i tillegg en gigantsjanse like etter 3-2-målet hvor de kontrer på vår corner og får hele vår banehalvdel for seg selv. Hva som skjedde med vår markering der er helt uforståelig. Uansett gjør Sondre seg dobbelt så stor enn han egentlig er og presser avslutningen til side for mål.

Dermed fortsatt håp om poeng for oss.

Og jammen får vi ikke utlikningen også. Langt inn i overtiden, med kampens siste spark på ballen, dukker Frank Lampard opp igjen, denne gang i Glenn Engans skikkelse. Et langt kast fra Jørgen (20 i lange innkast på FM) blir igjen klarert ut i farlig område. Fra 16-17 meter får Glenn bra treff med venstre. Skuddet treffer en Konnerud-spiller og endrer retning, nok til at keeper er utspilt og vi kan juble.

Fortjent? Et fåtall vil si det. Men det bryr vi oss lite om, i går føltes det poenget som en seier. Endelig marginer med oss og endelig poeng! Fantastisk innsats av hver og en. Det smakte godt!"

Ja, det smakte nok jævlig godt. Fy faen. To deflection-mål og en cornerscoring med låret. Finnes det en deiligere måte å tape 110k på?

Nå har det gått ni måneder og det svir fortsatt. Noe så jævlig. Men - livet går videre og her sitter jeg fortsatt. Like opphengt i dette bettinghelvetet! For hva skulle man gjort uten, folkens? Tross alt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tipping»