Geosentrisk modell av jorden

Svar
oddvar_kjempebra

Re: Geosentrisk modell av jorden

Legg inn av oddvar_kjempebra »

egilfinnbogason skrev: tir okt 04, 2022 3:07 pm Hvorfor roterer sykloner forskjellig vei alt etter hvor du er på jordkloden? Er du nord så går den en vei, sør den andre. Hvorfor det egentlig?
Sykloner roterer kun med klokka. Dette fordi de bare finnes sør for ekvator. Nord for ekvator kalles de orkan/tyfon og roterer mot klokka.

Men det er jo uansett et problem for flat-eartherne

egilfinnbogason

Legg inn av egilfinnbogason »

oddvar_kjempebra skrev: tir okt 04, 2022 3:13 pm
egilfinnbogason skrev: tir okt 04, 2022 3:07 pm Hvorfor roterer sykloner forskjellig vei alt etter hvor du er på jordkloden? Er du nord så går den en vei, sør den andre. Hvorfor det egentlig?
Sykloner roterer kun med klokka. Dette fordi de bare finnes sør for ekvator. Nord for ekvator kalles de orkan/tyfon og roterer mot klokka.

Men det er jo uansett et problem for flat-eartherne
Jaja, det var ikke poenget. Det lar seg uansett ikke forklare på en flat jord

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: man okt 03, 2022 10:54 pm Jeg har gitt dere beviser for at jorda er flat
Nei. Du har ikke gitt noen et eneste bevis for noe som helst. Eller... jo, forresten: du har jo gitt oss mange bevis - på at alt står ikke riktig til i toppetasjen din.

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: tir okt 04, 2022 1:23 am
B.E. skrev: man okt 03, 2022 11:35 pm
Orlar skrev: man okt 03, 2022 10:54 pm Jeg har gitt dere beviser for at jorda er flat og stillestående. Havet er flatt, og det er ingen avvik på stjernehimmelen. Vi kan se skyene bevege seg i alle retninger selv om jorda sies å rotere med hele atmosfæren i 1600 km/t ved ekvator! Elver som renner alle veier der noen må renne i oppoverbakke. Suezkanalen på 160 km hadde ikke vært mulig med kurvatur på jorden.
Konklusjonen er:

Enten er du ekstremt kunnskapsløs og dum - eller så er du et latterlig troll.
Vel. Det er nå og blir din konklusjon.

mvh

HB.
Nå ja. B.E. er ikke alene om å trekke den konklusjonen.

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: tir okt 04, 2022 1:28 am
DuncanE skrev: tir okt 04, 2022 12:06 am 🤣🤣🤣
Du har gitt oss et par konspiratoriske videoer og tenker disse er tilstrekkelig for å ta alle verdens forskere, fagfolk og legfolk i løgn? Underholdende, det skal du ha. Men som BE er inne på, fortsatt uvisst om du er sprø som en kjeks eller bedriver rent trolleri.
Så når noen gir en alternativ teori for å forbedre en eksisterende teori så er det automatisk en konspirasjonsteori basert på et vitenskapelig satt syn som er almen akseptert?
Mitt syn på den saken er at du vil for enhver pris forhindre at teorier forbredres.

mvh

HB.
Beklager at jeg blander meg inn, men INGEN har meg bekjent framlagt en alternativ teori ang. jorda og dens kurvatur eller om et såkalt geosentrisk verdensbilde. Men enkelte - ikke begrensa til Orlar - har "framlagt" sitt syn (som neppe engang fyller kravene til å kalles hypotese) på jorda og tilliggende herligheter; muligvis fordi han/hun ikke har mental kapasitet til å innse at vi alle kan bli lurt av det våre øyne og ører tilsynelatende forteller oss.

Men det er laaaaaaaangt fra noen teori. Og det er enda lengre fra å forbedre noe som helst.

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

LANISTA skrev: tir okt 04, 2022 4:25 am Jeg har en ny teori om at jorden er rombeformet. Det har jeg sett - på høylys dag. På youtube.com. Jeg har et snes redaksjonsnisser i gang allerede og vil ha tråden gryteklar for trolloramisk digitalpublisering, medio movember. I den tråden vil de ulærde på ny strides om et totalt meningsløst tema, atter en gang. Vi juges, når traaden er lansert.
Minn meg på at jeg gjerne vil røyke det du har røyka!
:lol:

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: tir okt 04, 2022 11:30 am @Moist .. jeg skjønner det. Vi vet ikke om det kartet er helt nøyaktig. Det finnes et offisielt kart fra slutten av 1800 tallet. Du kan prøve å finne det. Det vises ofte i mange flat jord videoer.
Du holder deg til gamle kart (som for øvrig også baserer seg på ei rund jordklode; i alle fall på slutten av 1800-tallet), ja? Vel, du finner nok fram, om du ikke skal reise alt for langt vekk, sjøl om de kartene er basert på mer usikre målinger/dårligere måleinstrument. MEN PASS DEG FOR ALL DEL SÅ DU IKKE DETTER UTFOR KANTEN - da er det neimen ikke råd å vite hvor du havner! Men ettersom du har nevnt bibler, kan du heller ikke se bort fra at du kan havne et sted hvor du trolig kommer til å svette! God tur - og husk solkrem!

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: tir okt 04, 2022 10:56 am
Flott kart. Her kan dere se Antarktis som er et området med is rundt hele den kjente jordflaten. Denne jordflaten er del av en større flate! Det er ikke bare en sirkel med kuppel over. Det kan være derfor "eliten" "aksepterer" sånne flat jord kart med kuppel over. Det blir latterliggjort. Når man søker med google får man opp flaten der vann renner over kanten, og andre morsomme tegninger. Ikkesant. Ingen skal tru på det.

Det finnes åpninger i isveggen til nytt og ukjent land.

Husk:
"Evil is done in darkness.
Good works are done in sunshine."
Og svarte du på spørsmålet fra Moist?

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: tir okt 04, 2022 11:30 am @Moist .. jeg skjønner det. Vi vet ikke om det kartet er helt nøyaktig. Det finnes et offisielt kart fra slutten av 1800 tallet. Du kan prøve å finne det. Det vises ofte i mange flat jord videoer.
Aaah - du mener at gamle kart pr. definisjon er bedre/mer nøyaktige enn nyere kart? HVORFOR mener du dét. tro - når både du og jeg er klar over at mennesket har ervervet både mer kunnskap og utviklet mer nøyaktige måleinstrumenter med tida?

En ting til: Du kunne ikke være brydd med å svare på spørsmål, vel?

BE

Orlar

Legg inn av Orlar »

“Usually in science, if we’re off by a factor of 2 or a factor of 10, we call that horrible. We say, something’s wrong with the theory. We’re off by a factor of 10! However in cosmology, we’re off by a factor of 10 to the 120. That is 1 with a hundred and twenty zeros after it. This is the largest mismatch between theory and experiment in the history of science.” ~ Michio Kaku


Moist

Legg inn av Moist »

Vi har jo ikke vært innom tektoniske plater og jordskjelv på pannekaka enda, hva er forklaringen på de?

Orlar

Legg inn av Orlar »

Moist skrev: tir okt 04, 2022 9:21 pm Vi har jo ikke vært innom tektoniske plater og jordskjelv på pannekaka enda, hva er forklaringen på de?
Jeg tror vi sir det er bra nå. Jorda er flat bortsett fra fjell og havdyp. Vi har blitt løgge til. En gigantisk løgn. Når de lyger om jorda, så lyger de om alt.

Eliten kommer trolig til å kjøre alt til helvete med planene sine med new world order.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Orlar skrev: tir okt 04, 2022 10:41 pm
Moist skrev: tir okt 04, 2022 9:21 pm Vi har jo ikke vært innom tektoniske plater og jordskjelv på pannekaka enda, hva er forklaringen på de?
Jeg tror vi sir det er bra nå. Jorda er flat bortsett fra fjell og havdyp. Vi har blitt løgge til. En gigantisk løgn. Når de lyger om jorda, så lyger de om alt.

Eliten kommer trolig til å kjøre alt til helvete med planene sine med new world order.
At du tror 'de' lyver behøver ikke bety at det er sånn...
😉

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Orlar skrev: tir okt 04, 2022 2:52 pm Først senket de rotasjonshastigheten på månen med flere tusen km/t slik at vi bare kan se den ene siden av månen! Senere la de inn helning på jordaksen for å få ting å stemme, så glemte de av at det ble litt tull med temperaturen ved ekvator med den helningen!
Hvem er de? Romøglene? Musene fra mars? :?

Moist

Legg inn av Moist »

Orlar skrev: tir okt 04, 2022 10:41 pm
Moist skrev: tir okt 04, 2022 9:21 pm Vi har jo ikke vært innom tektoniske plater og jordskjelv på pannekaka enda, hva er forklaringen på de?
Jeg tror vi sir det er bra nå. Jorda er flat bortsett fra fjell og havdyp. Vi har blitt løgge til. En gigantisk løgn. Når de lyger om jorda, så lyger de om alt.

Eliten kommer trolig til å kjøre alt til helvete med planene sine med new world order.
Hvor dyp er jorda lurer jeg også på, det er så mange spørsmål jeg fortsatt sitter inne med!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Moist skrev: ons okt 05, 2022 8:18 am
Orlar skrev: tir okt 04, 2022 10:41 pm
Moist skrev: tir okt 04, 2022 9:21 pm Vi har jo ikke vært innom tektoniske plater og jordskjelv på pannekaka enda, hva er forklaringen på de?
Jeg tror vi sir det er bra nå. Jorda er flat bortsett fra fjell og havdyp. Vi har blitt løgge til. En gigantisk løgn. Når de lyger om jorda, så lyger de om alt.

Eliten kommer trolig til å kjøre alt til helvete med planene sine med new world order.
Hvor dyp er jorda lurer jeg også på, det er så mange spørsmål jeg fortsatt sitter inne med!
Spørsmål: Hvordan forklarer du jordskjelv?

Svar: Eliten kjører alt til helvete med New world order.

Seems legit.

Du har løgge til oss Orlar.

Orlar

Legg inn av Orlar »

Jeg har lagt ut en video der to tidligere astronauter forteller sannheten. Jorda er flat, og det er ikke noe verdensrommet. Man kommer seg ikke seg lenger ut enn "lower orbit" pga firmamentet/kuppelen.

Jeg skjønner dette er vanskelig å ta dette inn over seg.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

BlackEagle skrev: tir okt 04, 2022 5:24 pm
LANISTA skrev: tir okt 04, 2022 4:25 am Jeg har en ny teori om at jorden er rombeformet. Det har jeg sett - på høylys dag. På youtube.com. Jeg har et snes redaksjonsnisser i gang allerede og vil ha tråden gryteklar for trolloramisk digitalpublisering, medio movember. I den tråden vil de ulærde på ny strides om et totalt meningsløst tema, atter en gang. Vi juges, når traaden er lansert.
Minn meg på at jeg gjerne vil røyke det du har røyka!
:lol:

Mvh

BE
Don't smoke:)

Orlar

Legg inn av Orlar »

Michelle Thaller, jobber som NASA scientist - mange har sikkert sett henne på Tv. Følg med på "Psychosis meter" oppe i venstre hjørne. Artig video.


SirJames

Legg inn av SirJames »

Moist skrev: tir okt 04, 2022 9:21 pm Vi har jo ikke vært innom tektoniske plater og jordskjelv på pannekaka enda, hva er forklaringen på de?
Jordskjelv er enkelt å forklare, det holder at Erna tramper i gulvet.

Forøvrig synes jeg det er spennende at selveste Supermann er med på konspirasjonen. Såvidt meg bekjent er han den eneste jeg vet om som kan stoppe månens rotasjon. Jeg vet det, fordi han gjorde det med jorda for endel år siden, det ble til og med filmet. Men sikkert en fake film, for i den var jorda rund 🤔

Mehell

Legg inn av Mehell »

Orlar skrev: ons okt 05, 2022 9:30 am Michelle Thaller, jobber som NASA scientist - mange har sikkert sett henne på Tv. Følg med på "Psychosis meter" oppe i venstre hjørne. Artig video.

Mobbe en dame fordi hun har peiling og forteller sannheten?
Oppsiktsvekkende. Er dette noe du står inne for?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

SirJames skrev: ons okt 05, 2022 10:17 am
Moist skrev: tir okt 04, 2022 9:21 pm Vi har jo ikke vært innom tektoniske plater og jordskjelv på pannekaka enda, hva er forklaringen på de?
Jordskjelv er enkelt å forklare, det holder at Erna tramper i gulvet.

Forøvrig synes jeg det er spennende at selveste Supermann er med på konspirasjonen. Såvidt meg bekjent er han den eneste jeg vet om som kan stoppe månens rotasjon. Jeg vet det, fordi han gjorde det med jorda for endel år siden, det ble til og med filmet. Men sikkert en fake film, for i den var jorda rund 🤔
Ikke bare stoppet han den, han snurret den motsatt vei sånn at tiden gikk baklengs.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Orlar skrev: ons okt 05, 2022 9:12 am Jeg har lagt ut en video der to tidligere astronauter forteller sannheten. Jorda er flat, og det er ikke noe verdensrommet. Man kommer seg ikke seg lenger ut enn "lower orbit" pga firmamentet/kuppelen.

Jeg skjønner dette er vanskelig å ta dette inn over seg.
Hva med alle astronautene som sier det motsatte?

Mehell

Legg inn av Mehell »

Solvgutt1 skrev: ons okt 05, 2022 10:53 am
Orlar skrev: ons okt 05, 2022 9:12 am Jeg har lagt ut en video der to tidligere astronauter forteller sannheten. Jorda er flat, og det er ikke noe verdensrommet. Man kommer seg ikke seg lenger ut enn "lower orbit" pga firmamentet/kuppelen.

Jeg skjønner dette er vanskelig å ta dette inn over seg.
Hva med alle astronautene som sier det motsatte?
Betalte skuespillere.
Tror jeg begynner å få taket på dette nå.
- Alt NASA kommer med er løgn, med mindre det er noe som stiller dem i et dårlig lys. Da er det selvfølgelig sant.
- Alle bilder, alle filmer alt av alt som viser en rund jord er cgi eller photoshoppet. Dette gjelder også for bilder tatt så langt tilbake som 1972.
- Absolutt alle som jobber med romfart, alle som sitter i regjering rundt om i verden (er litt usikker på om land som Nord Korea er med, men det bør de vel strengt tatt være), alle kongelige, alle forskere, sikkert en del lærere, masse influencere og Youtubere og så videre er med på denne konspirasjonen. At vi snakker om mange millioner mennesker gjør det hele bare enda mer imponerende.
- En dårlig bortforklaring fungerer fint som forklaring. Og kan det ikke bortforklares så er det garantert FAKE.

Moist

Legg inn av Moist »

SirJames skrev: ons okt 05, 2022 10:17 am
Moist skrev: tir okt 04, 2022 9:21 pm Vi har jo ikke vært innom tektoniske plater og jordskjelv på pannekaka enda, hva er forklaringen på de?
Jordskjelv er enkelt å forklare, det holder at Erna tramper i gulvet.

Forøvrig synes jeg det er spennende at selveste Supermann er med på konspirasjonen. Såvidt meg bekjent er han den eneste jeg vet om som kan stoppe månens rotasjon. Jeg vet det, fordi han gjorde det med jorda for endel år siden, det ble til og med filmet. Men sikkert en fake film, for i den var jorda rund 🤔
Hva med tidevannet? Er det når Erna er ute på badetur?

Orlar

Legg inn av Orlar »

NASA falsk måne landing forklart på 20 sekund


Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: man okt 03, 2022 10:54 pm Jeg har gitt dere beviser for at jorda er flat og stillestående. Havet er flatt, og det er ingen avvik på stjernehimmelen. Vi kan se skyene bevege seg i alle retninger selv om jorda sies å rotere med hele atmosfæren i 1600 km/t ved ekvator! Elver som renner alle veier der noen må renne i oppoverbakke. Suezkanalen på 160 km hadde ikke vært mulig med kurvatur på jorden.

Jeg har gitt dere en link til en 5 timers dokumentar relatert flat jord (Awaranon)
Tjaaa, du. Har du stor tro på at mange - eller noen i det hele tatt - gidder å bruke fem timer på å se på en film som liksom skal underbygge slike latterlige idéer?

Da må du nok først svare på de spørsmålene du får, er jeg redd. Gjør du det, kan vi i det minste - muligens - få en grunn til å bruke fem timer på en slik film.

Men ikke før. Svar på spørsmålene, du.

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

B.E. skrev: tir okt 04, 2022 2:14 am
Geosentrisme er egosentrisk.

Selv har jeg en teori om at flatjord-predikanter som forkynner geosentrisk jordklode er meget egosentriske.

Mvh
Aha - han/hun fremmer ikke det geosentriske verdensbilde, men det egosentriske!

Tommel!

Mvh
BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: tir okt 04, 2022 11:30 am @Moist .. jeg skjønner det. Vi vet ikke om det kartet er helt nøyaktig. Det finnes et offisielt kart fra slutten av 1800 tallet. Du kan prøve å finne det. Det vises ofte i mange flat jord videoer.
DU kan jo finne det - det er DU som henviser til det; det er DU som i følge deg sjøl vet om det; det er DU som sier det er offisielt, det er DU som tydeligvis mener at det er bedre enn nyere kart: det er DU som er den nærmeste til å vite eller finne ut hvor man kan få tak i det - og det er også DU som er den nærmeste til å vite noe om hvorvidt det er mangfoldiggjort og distribuert.

Men svare på spørsmål - DÉT klarer du ikke.

Hvorfor jeg sier at du ikke klarer det? Fordi du synes på gjøre ditt ytterste for å snakke deg bort og slippe å svare på spørsmål. Derfra er veien kort til at vi andre får et klart inntrykk av at du ikke aner det aller minste om hva du snakker om.

BE
som egentlig synes synd på stakkars Orlar, som jo må være vettskremt der han/hun sitter, stakkar

KansjeD

Legg inn av KansjeD »

Orlar skrev: tir okt 04, 2022 10:41 pm
Moist skrev: tir okt 04, 2022 9:21 pm Vi har jo ikke vært innom tektoniske plater og jordskjelv på pannekaka enda, hva er forklaringen på de?
Jeg tror vi sir det er bra nå. Jorda er flat bortsett fra fjell og havdyp. Vi har blitt løgge til. En gigantisk løgn. Når de lyger om jorda, så lyger de om alt.

Eliten kommer trolig til å kjøre alt til helvete med planene sine med new world order.
Kan du komme med en GOD forklaring på hva som er poenget med å lyve om jordas form? For meg er det ihvertfall revnende likegyldig om den er rund, flat, trekantet, firkantet, åttekantet, oval, litt buet på venstresiden og rett på de andre sidene eller hva som helt annet.
Hvordan klarer alle verdens land å være enig om å lyve om at jorden er RUND, når de knapt klarer å bli enige om noe som helst annet?
Hva hadde vært annerledes om myndighetene ALDRI hadde løyet om jordas form?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Teknologi & Vitenskap»