Været hos deg her og nå

Svar
return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Re: Været hos deg her og nå

Legg inn av return_of_drakkar »

20 grader og sol og fint vær.

(og slikt fører jo da til at noen duster finner det for godt å spille svært høylytt musikk fra en garasje i en enebolig...).

fargerik

Legg inn av fargerik »

return_of_drakkar skrev: tir mai 30, 2023 8:39 pm 20 grader og sol og fint vær.

(og slikt fører jo da til at noen duster finner det for godt å spille svært høylytt musikk fra en garasje i en enebolig...).
Spiller de Frank Zappa, er det greit for meg.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

fargerik skrev: tir mai 30, 2023 8:45 pm
return_of_drakkar skrev: tir mai 30, 2023 8:39 pm 20 grader og sol og fint vær.

(og slikt fører jo da til at noen duster finner det for godt å spille svært høylytt musikk fra en garasje i en enebolig...).
Spiller de Frank Zappa, er det greit for meg.
Det er nok litt andre saker, noe tekno og nye hiphop...men stille nå, og vindstille ble det også.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Bra vær i Trondheim, i kaldeste laget. Men helt greit.

startelver

Legg inn av startelver »

Ser ut som prognosene for i morgen kan slå til, med årets varmeste dag.

"Bare" ca 20 i skyggen i ettermiddag,

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

11 grader klokka 06:00 nå. Vindstille, men et lite slør av skyer her og der, men sola skinner dog.
Det er farlig tørt i skog og mark nå.

fargerik

Legg inn av fargerik »

return_of_drakkar skrev: ons mai 31, 2023 6:23 am 11 grader klokka 06:00 nå. Vindstille, men et lite slør av skyer her og der, men sola skinner dog.
Det er farlig tørt i skog og mark nå.
God morgen. Jeg venter på at kaffen skal bli klar.
Det er klar himmel her, og jeg merker meg at UV-indeks kan bli 5, i verste fall 6 midt på dagen i dag.
Trekk inn iskyggen når sola steker som verst, unngå kreft i føflekkene.
Man har en tendens til å dø av hudkreft.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

fargerik skrev: ons mai 31, 2023 6:38 am
return_of_drakkar skrev: ons mai 31, 2023 6:23 am 11 grader klokka 06:00 nå. Vindstille, men et lite slør av skyer her og der, men sola skinner dog.
Det er farlig tørt i skog og mark nå.
God morgen. Jeg venter på at kaffen skal bli klar.
Det er klar himmel her, og jeg merker meg at UV-indeks kan bli 5, i verste fall 6 midt på dagen i dag.
Trekk inn iskyggen når sola steker som verst, unngå kreft i føflekkene.
Man har en tendens til å dø av hudkreft.
Kaffen er drukket.
Det er ingen fare med meg og sol.
Selv når jeg trener i sol så har jeg kroppen tildekket (også fordi det er i skog og mark og ikke vil rispe meg etc.).
Og - jeg har også solbriller og ...topplue..., og det lille som da synes er godt innsmurt, men jeg er generelt aldri noe utsatt for sol.

fargerik

Legg inn av fargerik »

return_of_drakkar skrev: ons mai 31, 2023 7:02 am
fargerik skrev: ons mai 31, 2023 6:38 am
return_of_drakkar skrev: ons mai 31, 2023 6:23 am 11 grader klokka 06:00 nå. Vindstille, men et lite slør av skyer her og der, men sola skinner dog.
Det er farlig tørt i skog og mark nå.
God morgen. Jeg venter på at kaffen skal bli klar.
Det er klar himmel her, og jeg merker meg at UV-indeks kan bli 5, i verste fall 6 midt på dagen i dag.
Trekk inn iskyggen når sola steker som verst, unngå kreft i føflekkene.
Man har en tendens til å dø av hudkreft.
Kaffen er drukket.
Det er ingen fare med meg og sol.
Selv når jeg trener i sol så har jeg kroppen tildekket (også fordi det er i skog og mark og ikke vil rispe meg etc.).
Og - jeg har også solbriller og ...topplue..., og det lille som da synes er godt innsmurt, men jeg er generelt aldri noe utsatt for sol.
Flink gutt. Samme her. Lange ermer og caps/hettegenser når sola skinner.
Det er synd at så mange tar lett på det. Sola er herlig, herlig men farlig farlig.
Det er også smart å ha gode solbriller, for å ikke få sveiseblink.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

fargerik skrev: ons mai 31, 2023 7:09 am
return_of_drakkar skrev: ons mai 31, 2023 7:02 am
fargerik skrev: ons mai 31, 2023 6:38 am
God morgen. Jeg venter på at kaffen skal bli klar.
Det er klar himmel her, og jeg merker meg at UV-indeks kan bli 5, i verste fall 6 midt på dagen i dag.
Trekk inn iskyggen når sola steker som verst, unngå kreft i føflekkene.
Man har en tendens til å dø av hudkreft.
Kaffen er drukket.
Det er ingen fare med meg og sol.
Selv når jeg trener i sol så har jeg kroppen tildekket (også fordi det er i skog og mark og ikke vil rispe meg etc.).
Og - jeg har også solbriller og ...topplue..., og det lille som da synes er godt innsmurt, men jeg er generelt aldri noe utsatt for sol.
Flink gutt. Samme her. Lange ermer og caps/hettegenser når sola skinner.
Det er synd at så mange tar lett på det. Sola er herlig, herlig men farlig farlig.
Det er også smart å ha gode solbriller, for å ikke få sveiseblink.
Nå er det jo også sånn at noen tåler lite sol på kroppen, mens andre tåler nærmest alt.
Det er jo de som kan røyke som svamper hele livet (og vel så det) og ikke få noe problem, mens røyking jo generelt er slemme saker for svært så mange.
Selv kan jeg drikke kaffe som det siste om kvelden uten at det påvirker søvnen. Det er motsatt for mange.

Jeg har egentlig aldri likt sol...

fargerik

Legg inn av fargerik »

return_of_drakkar skrev: ons mai 31, 2023 7:25 am
fargerik skrev: ons mai 31, 2023 7:09 am
return_of_drakkar skrev: ons mai 31, 2023 7:02 am

Kaffen er drukket.
Det er ingen fare med meg og sol.
Selv når jeg trener i sol så har jeg kroppen tildekket (også fordi det er i skog og mark og ikke vil rispe meg etc.).
Og - jeg har også solbriller og ...topplue..., og det lille som da synes er godt innsmurt, men jeg er generelt aldri noe utsatt for sol.
Flink gutt. Samme her. Lange ermer og caps/hettegenser når sola skinner.
Det er synd at så mange tar lett på det. Sola er herlig, herlig men farlig farlig.
Det er også smart å ha gode solbriller, for å ikke få sveiseblink.
Nå er det jo også sånn at noen tåler lite sol på kroppen, mens andre tåler nærmest alt.
Det er jo de som kan røyke som svamper hele livet (og vel så det) og ikke få noe problem, mens røyking jo generelt er slemme saker for svært så mange.
Jepp. Det er opp til hver og en.
Jeg personlig er forsiktig med å være i sola.
De som vil være i sola, må da gjerne det.
Om det skulle være noe problem, er det ikke mitt problem.
Wear Sunscreen!!
Kunne ikke dy meg..........


return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Nå erdet 21 grader og sol, men ikke drepende varmt ennå. Men skal ikke ut mer i dag.
Forresten kjøpt inn ny krem i dag, Derma, da den som er her snart er tom.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

5 grader og haglbyger + stiv kuling. Ikke drepende varmt, men akkurat passe kaldt til at uteplantene som ble kjøpt inn tidlig i mai omsider har tatt kvelden.

startelver

Legg inn av startelver »

Merkelig vær på sørlandet, først meldte de 24 grader klokken 14, men sannheten var at det var lettere overskyet og en ganske kjølig bris, med temperaturer på maks 20 grader. Så plutselig klokka 17 er det mye bedre og nå klokka 20 er det fortsatt godt over 20 grader .

StuttgartTjukken

Legg inn av StuttgartTjukken »

Full vinter i Harstad, han legger seg kvit på hustakene! Vi er vant med "rier", men dette her er ekstraordinært.

startelver

Legg inn av startelver »

startelver skrev: ons mai 31, 2023 8:03 pm Merkelig vær på sørlandet, først meldte de 24 grader klokken 14, men sannheten var at det var lettere overskyet og en ganske kjølig bris, med temperaturer på maks 20 grader. Så plutselig klokka 17 er det mye bedre og nå klokka 20 er det fortsatt godt over 20 grader .
Og i dag var det helt motsatt, YR kan du ikke stole på. I dag varslet de max 17-18 grader og sol men vi hadde enda bedre temperatur enn i går, var 22 grader i dag.

komvitarpirathem

Legg inn av komvitarpirathem »

Sol og 13-14 grader i Bergen, men litt sur vind. Skal ikke klage når jeg ser hvordan de har det i Nord, dere har min dypeste medfølelse

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Ved 6-tiden i dag morges var 5 grader, økt til cirka 9 ved 8:30-tiden, men en utrolig iskald vind. Nærmest neglestretten.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Delvis skyet og 13 grader.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

startelver skrev: tor jun 01, 2023 9:19 pm
startelver skrev: ons mai 31, 2023 8:03 pm Merkelig vær på sørlandet, først meldte de 24 grader klokken 14, men sannheten var at det var lettere overskyet og en ganske kjølig bris, med temperaturer på maks 20 grader. Så plutselig klokka 17 er det mye bedre og nå klokka 20 er det fortsatt godt over 20 grader .
Og i dag var det helt motsatt, YR kan du ikke stole på. I dag varslet de max 17-18 grader og sol men vi hadde enda bedre temperatur enn i går, var 22 grader i dag.
De meldte 16 hos meg i går, men var ca 19-20 grader. Skal ikke klage kår det blir varmere enn meldt😊

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

8 grader og delvis regn. Den verste vinden har gitt seg, men skal blåse opp igjen om noen timer og da blir det mer stabilt. Altså stabilt regn, vind og kaldt.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

6 grader, liten kuling og regn.

komvitarpirathem

Legg inn av komvitarpirathem »

13-14 i Bergen. Skyfri himmel. Småsur vind

startelver

Legg inn av startelver »

Strålende vær på Sørlandet, rundt 22 grader nå.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

6 grader, vind og regn.

startelver

Legg inn av startelver »

Det er latterlig å se på værkartet nå, strålende sommervær på sørlandet og østlandet de neste dagene, bare drittvær nord for Bergen.

Jeg skal til Spania neste uke, og det er ustabilt vær med regnbyger på solkysten!

fargerik

Legg inn av fargerik »

startelver skrev: søn jun 04, 2023 10:23 am Det er latterlig å se på værkartet nå, strålende sommervær på sørlandet og østlandet de neste dagene, bare drittvær nord for Bergen.

Jeg skal til Spania neste uke, og det er ustabilt vær med regnbyger på solkysten!
Fint her i Fredikstad, ja. Ca. 17 grader her nå. Ikke akkurat hetebølge, men grei sommer. Sola skinner.
Det er vel ikke uvanlig at landet er delt i to, da.
Før eller siden kommer nok regnet i sør, og da blir det ofte pent vær nordpå.
Vi må ha noe regn nå og da, alt for tørt er ikke bra. Kommunen har innført vanningsforbud her. Da blir nok plenene gule ganske raskt.
God tur til Spania! De venter vel på regn der også?

startelver

Legg inn av startelver »

Ja ustabilt vær i Sør-Europa så det er litt uvanlig.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

17 grader og sol i Porsgrunn.

komvitarpirathem

Legg inn av komvitarpirathem »

Skyfri himmel, 16 grader og vindstille i Bergen

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Været»