Melodi Grand Prix 2022

Svar
Fazam

Melodi Grand Prix 2022

Legg inn av Fazam »

Antall bidrag: 21 (5 færre enn ifjor)
Antall finaleplasser: 10 (5 direkte + 5 duellanter)

Arrangeres i H3 Arena på Fornebu (uten publikum) lørdager fra 15.januar til 19.februar (finalen).

Programledere: Kåre Magnus Bergh (43), Mikkel Niva (33), Annika Momrak (22).
Bergh leder konkurransen for åttende gang.

Presentasjon av samtlige 21 bidrag mandag 10.januar.
Sistesjansen kvalifisering med 12 utslåtte bidrag mandag 7.februar.

Som de to foregående årene vil det kun være 4 deltagende bidrag, samt 1 finaleklart bidrag, i hvert duell-program. Personlig ville jeg droppet duell-tøvet og slått sammen til to semifinaler på 8; hvor de tre beste i hver gikk videre, samt 1 utslått bidrag. Da ville man fått like mange finalebidrag som i fjor.

Stig Karlsen skryter av nivået, og lover stor sjangerbredde og fantastiske vokalister. Vil forhåndshypen hans innfri denne gangen?

https://www.nrk.no/mgp/slik-blir-melodi ... 1.15744807

anbessa

Legg inn av anbessa »

Fazam skrev: man des 27, 2021 2:56 pm Programledere: Mikkel Niva (33)
Hva er det som gjør at denne totalt umorsomme og usjarmerende fyren er med i ALT for tiden?

ms_8

Legg inn av ms_8 »

anbessa skrev: tir des 28, 2021 5:43 pm
Fazam skrev: man des 27, 2021 2:56 pm Programledere: Mikkel Niva (33)
Hva er det som gjør at denne totalt umorsomme og usjarmerende fyren er med i ALT for tiden?
Kjenner kanskje dei riktige folkene?

Programledere: Kåre Magnus Bergh (43), Mikkel Niva (33), Annika Momrak (22).

Ellers er heller ikkje dei to andre å rope mykje hurra for. Annika er vel ein youtuber. Så det er vel eit kort for å nå ut til dei unge. Kåre Magnus er nok den mest kjente av dei og klart beste av dei.

Skulle heller hatt Anne Rimmen, Haddy Njie eller Selda Ekiz. Til og med Victor Sotberg hadde vært betre ein Mikkel Niva.

Heldigvis er Ronny Brede Aasen og NRK P3 folkene ute.

Savner likevel at man veljer programledere som framstår seriøse og dyktige. MGP er først og fremst ein sangkonkurranse. Er redd vi får programledere som er mest opptatt av å synes og mindre opptatt av å få fram artistene.

Fazam

Legg inn av Fazam »

ms_8 skrev: tir des 28, 2021 10:44 pm Skulle heller hatt Anne Rimmen, Haddy Njie eller Selda Ekiz. Til og med Victor Sotberg hadde vært betre ein Mikkel Niva.

Heldigvis er Ronny Brede Aasen og NRK P3 folkene ute.

Savner likevel at man veljer programledere som framstår seriøse og dyktige. MGP er først og fremst ein sangkonkurranse. Er redd vi får programledere som er mest opptatt av å synes og mindre opptatt av å få fram artistene.
Brede Aase har vel egentlig sluttet i NRK, selv om det ikke virker sånn med diverse podcaster hvor han medvirker. Silje Nordnes har definitivt ikke sluttet ved statskanalen.
Forøvrig er jeg mest lei av gjenbruksobjektet med skjegg, og er enig med dine kvinnelige programlederforslag. Rimmen er dessverre ikke tilgjengelig; da hun er ansatt ved Discovery/TVNorge.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Spekulasjoner rundt hvilke artister som kommer til å delta; inkluderer igjen Stjernekamp-vinneren Bilal Saab, Stjernekamp-finalisten Sandra Lyng Haugen, Maskoramas Ingeborg Walther og den tidligere deltakeren Reidun Sæther. Blant de nye tipsene finner man Barne-TVs Kevin Haugan. Kanskje det denne gangen er tid for Marcus & Martinus; som man tidligere har vært skråsikre på blant kjernefansen?

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Håper TIX skal være med og vinner igjen.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Zanick skrev: tor des 30, 2021 10:35 am TIX
Han får profilert seg samtidig på TV2s Hver Gang Vi Møtes; så et gjensyn med han i MGP 22? Da er det mer sannsynlig at noen fra trioen KEiiNO medvirker igjen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Zanick skrev: tor des 30, 2021 10:35 am Håper TIX skal være med og vinner igjen.
Gjerne med en elendig sang som han blir. 18 i den internasjonale finalen med, men ikke bryr seg, fordi han nok en gang har "redda" liv?

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Hvor mange av disse treffer jeg på? Tipper minst 4:

En av disse fra stjernekamp: Jorunn Stiansen, Carina Dahl eller Ropemannen
Et samisk alibi: Agnete, ISAK eller Ella Marie Isaksen
Noe harry: Plumbo, eller en av disse afterski-komponistene ala Staysman
En gammel traver: Bettan, Rolf Løvland, Jenny Jensen eller Tor Endresen
Minst en fra de nye gitarkameratene: Kurt, Alejandro, Lind eller Holm
Et idol som ikke får swung på musikk-karrieren: Tone Damli eller Sandra Lyng
Et scoop: Markus og Martinius
Og Mørland blir med i år også.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Sulfat skrev: fre des 31, 2021 1:26 pm Hvor mange av disse treffer jeg på? Tipper minst 4:

En av disse fra stjernekamp: Jorunn Stiansen, Carina Dahl eller Ropemannen
Et samisk alibi: Agnete, ISAK eller Ella Marie Isaksen
Noe harry: Plumbo, eller en av disse afterski-komponistene ala Staysman
En gammel traver: Bettan, Rolf Løvland, Jenny Jensen eller Tor Endresen
Minst en fra de nye gitarkameratene: Kurt, Alejandro, Lind eller Holm
Et idol som ikke får swung på musikk-karrieren: Tone Damli eller Sandra Lyng
Et scoop: Markus og Martinius
Og Mørland blir med i år også.
Haha, jeg tror du treffer på alle! :D

Fazam

Legg inn av Fazam »

Pressekonferansen på mandag 10.januar kl.13.30 blir uten presse til stede.

https://www.nrk.no/presse/digital-press ... 1.15793944

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Sulfat skrev: fre des 31, 2021 1:26 pm Hvor mange av disse treffer jeg på? Tipper minst 4:

En av disse fra stjernekamp: Jorunn Stiansen, Carina Dahl eller Ropemannen
Et samisk alibi: Agnete, ISAK eller Ella Marie Isaksen
Noe harry: Plumbo, eller en av disse afterski-komponistene ala Staysman
En gammel traver: Bettan, Rolf Løvland, Jenny Jensen eller Tor Endresen
Minst en fra de nye gitarkameratene: Kurt, Alejandro, Lind eller Holm
Et idol som ikke får swung på musikk-karrieren: Tone Damli eller Sandra Lyng
Et scoop: Markus og Martinius
Og Mørland blir med i år også.
:lol: :lol:

Fazam

Legg inn av Fazam »

MGP har fått en ny stygg logo.

https://www.nrk.no/mgp/

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Skraevadottir skrev: fre des 31, 2021 8:44 am
Zanick skrev: tor des 30, 2021 10:35 am Håper TIX skal være med og vinner igjen.
Gjerne med en elendig sang som han blir. 18 i den internasjonale finalen med, men ikke bryr seg, fordi han nok en gang har "redda" liv?
Redda liv....! :lol: :lol:

kibby

Legg inn av kibby »

Sulfat skrev: fre des 31, 2021 1:26 pm Hvor mange av disse treffer jeg på? Tipper minst 4:

En av disse fra stjernekamp: Jorunn Stiansen, Carina Dahl eller Ropemannen
Et samisk alibi: Agnete, ISAK eller Ella Marie Isaksen
Noe harry: Plumbo, eller en av disse afterski-komponistene ala Staysman
En gammel traver: Bettan, Rolf Løvland, Jenny Jensen eller Tor Endresen
Minst en fra de nye gitarkameratene: Kurt, Alejandro, Lind eller Holm
Et idol som ikke får swung på musikk-karrieren: Tone Damli eller Sandra Lyng
Et scoop: Markus og Martinius
Og Mørland blir med i år også.
Disse to kan ikke sammenlignes. I tillegg til en 2.plass i Stjernekamp har Lyng sluppet den ene hiten etter den andre de siste 4-5 årene. Damli derimot. Hun har blitt blomsterdekoratør, podcaster, reality-programleder og nå realitydeltaker :lol:

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

kibby skrev: lør jan 08, 2022 3:27 pm I tillegg til en 2.plass i Stjernekamp har Lyng sluppet den ene hiten etter den andre de siste 4-5 årene.
Nå har jeg ikke fulgt Sandras karriere med argusøyne, men hvilken hits? Hun har hatt 4 låter på VG lista topp 20. Til og med 1.plassen, med Sommerflørt, men det er 17 år siden. Siste VG-liste plassering var 18.plass i 2016. Album har hun ikke gitt ut siden 2005. Så tror ikke akkurat hun lever fett på musikken.

kibby

Legg inn av kibby »

Sulfat skrev: lør jan 08, 2022 3:57 pm
kibby skrev: lør jan 08, 2022 3:27 pm I tillegg til en 2.plass i Stjernekamp har Lyng sluppet den ene hiten etter den andre de siste 4-5 årene.
Nå har jeg ikke fulgt Sandras karriere med argusøyne, men hvilken hits? Hun har hatt 4 låter på VG lista topp 20. Til og med 1.plassen, med Sommerflørt, men det er 17 år siden. Siste VG-liste plassering var 18.plass i 2016. Album har hun ikke gitt ut siden 2005. Så tror ikke akkurat hun lever fett på musikken.
Alt handler om antall streams nå, min venn. Night After Night (fra 2015) har f.eks 13 661 097 avspillinger på Spotify. Andre store hits: HUG (2021), Bungalow (2017), LiQR (2016, som ble benyttet i Skam), Moonrise (2016, som også ble benyttet som introlåt i Pærra), nevnte Night After Night (2015) og Play My Drum (2015).

Hun ga også ut en EP i 2014. Og i fjor var hun et trekkplaster på julekonserter rundt om i hele landet.

Men fett lever hun nok ikke nei.

Shirokuma

Legg inn av Shirokuma »

Annika Momrak er rimelig digg da!

Fazam

Legg inn av Fazam »

Shirokuma skrev: lør jan 08, 2022 5:25 pm Annika Momrak er rimelig digg da!
En tidligere vinner fra MGP Junior. Vanligvis er det deltakerne de plukker fra det segmentet. Tre programledere er uansett minst en for mye.

kibby

Legg inn av kibby »

Fazam skrev: søn jan 09, 2022 3:14 pm
Shirokuma skrev: lør jan 08, 2022 5:25 pm Annika Momrak er rimelig digg da!
En tidligere vinner fra MGP Junior. Vanligvis er det deltakerne de plukker fra det segmentet. Tre programledere er uansett minst en for mye.
Det har vel dessverre vært en vane de siste årene.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Fem timer til årets 21 utvalgte avsløres. Sending fra 13.25 idag.
https://tv.nrk.no/serie/nyheter/202201/NNFA41067021

kibby

Legg inn av kibby »

Fazam skrev: man jan 10, 2022 8:35 am Fem timer til årets 21 utvalgte avsløres. Sending fra 13.25 idag.
https://tv.nrk.no/serie/nyheter/202201/NNFA41067021
Er visstnok lekket allerede.

https://www.vg.no/rampelys/musikk/i/8Qv ... t-paa-nett

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

kibby skrev: lør jan 08, 2022 4:16 pm
Sulfat skrev: lør jan 08, 2022 3:57 pm
kibby skrev: lør jan 08, 2022 3:27 pm I tillegg til en 2.plass i Stjernekamp har Lyng sluppet den ene hiten etter den andre de siste 4-5 årene.
Nå har jeg ikke fulgt Sandras karriere med argusøyne, men hvilken hits? Hun har hatt 4 låter på VG lista topp 20. Til og med 1.plassen, med Sommerflørt, men det er 17 år siden. Siste VG-liste plassering var 18.plass i 2016. Album har hun ikke gitt ut siden 2005. Så tror ikke akkurat hun lever fett på musikken.
Alt handler om antall streams nå, min venn.
Monthly listeners på spotify:

Sandra Lyng 318,909
Tone Damli 283.390

Ikke den helt store forskjellen..

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Viss bilde eg har sett er korrekt, Så blir det nok neppe god stemning her inne. Mykje ukjent og få namn eg kjente igjen

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Sulfat skrev: fre des 31, 2021 1:26 pm Hvor mange av disse treffer jeg på? Tipper minst 4:
0.
Drar ikke kjensel på mer enn 1/3 av deltagerne.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Sulfat skrev: fre des 31, 2021 1:26 pm Hvor mange av disse treffer jeg på? Tipper minst 4:

En av disse fra stjernekamp: Jorunn Stiansen, Carina Dahl eller Ropemannen
Et samisk alibi: Agnete, ISAK eller Ella Marie Isaksen
Noe harry: Plumbo, eller en av disse afterski-komponistene ala Staysman
En gammel traver: Bettan, Rolf Løvland, Jenny Jensen eller Tor Endresen
Minst en fra de nye gitarkameratene: Kurt, Alejandro, Lind eller Holm
Et idol som ikke får swung på musikk-karrieren: Tone Damli eller Sandra Lyng
Et scoop: Markus og Martinius
Og Mørland blir med i år også.
Er ikke Ketil Stokkan aktiv lengre?

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Dersom denne lista er korrekt. Så er nok Christian Ingebrigtsen og Mira Craig dei største namnene. Bilal Saab og Anna Lisa Kumoji har tidlegarar deltatt i stjernekamp. Steffen Jakobsen deltok i IDOL 2013 og vart nr 3. Ellers er det par namn som har deltatt før eller på the voice. Alexandra Joner har vel også deltatt før?

Dog mesteparten er for meg totalt ukjent. I fjor hadde vi Tix, Keiino, Atle Pettersen, Raylee og Jorn.

I år er det berre Christian Ingebrigtsen og Mira Craig i så fall som eg godt kjente igjen. Pluss Stavangerkameratene sjølvsagt :)

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Sulfat skrev: Drar ikke kjensel på mer enn 1/3 av deltagerne.
Kjente igjen Alexandra Joner og Christian Ingebrigtsen...

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

sertono skrev: man jan 10, 2022 1:17 pm
Kjente igjen Alexandra Joner og Christian Ingebrigtsen...

Marion Ravn, hun gærne fra Torpet, Anna-Lisa fra stjernekamp er de jeg kjenner igjen, pluss de du nevnte. Mulig jeg drar kjensel på navnene til noen av de andre.

Edit: der fant jeg navnene også. Var ikke Marion Ravn som jeg trodde, men en som kaller seg Mari Bølla.
Sist redigert av Sulfat den man jan 10, 2022 1:24 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Sulfat skrev: man jan 10, 2022 1:20 pm
sertono skrev: man jan 10, 2022 1:17 pm
Kjente igjen Alexandra Joner og Christian Ingebrigtsen...

Marion Ravn, hun gærne fra Torpet, Anna-Lisa fra stjernekamp er de jeg kjenner igjen, pluss de du nevnte. Mulig jeg drar kjensel på navnene til noen av de andre.
Ja seff, Marion Ravn burde jeg sett :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»