Farmen kjendis 2022

Svar
Skraevadottir

Re: Farmen kjendis 2022

Legg inn av Skraevadottir »

kibby skrev: tir jan 11, 2022 11:11 pm Jeg tror faktisk mange Sophie Elise haters her inne kommer til å få seg en overraskelse eller to utover i sesongen.
Men dette er jo en klassisk formel i en realityserie og ikke minst et klassisk motiv for bloggere og andre med litt tvilsom bakgrunn: De er der for å vise at "jeg er kanskje blond og har store pupper og blogger, men jeg kan ting jeg også". Så skal en liksom la seg imponere av ting som virker helt naturlig at alle andre får til. Dette irriterer meg, for det blir framhevet av noen som "enorm karakterutvikling", og så er det egentlig ikke noe mer enn det en kan forvente av noen som helst. Så kan de bruke dette "nye ethoset" til å brette ut om utfordringene sine og hvor fantastiske de har vært som har overvunnet seg selv på Lindmo. Det blir litt som å si at du har høydeskrekk når du ikke har det, og så blir du plutselig en fantastisk person når du har overvunnet høydeskrekken din. Billig. Jeg sier ikke at det gjelder i alle tilfeller, men det gjelder i mange tilfeller.

kibby

Legg inn av kibby »

Chromeback skrev: tir jan 11, 2022 11:18 pm
kibby skrev: tir jan 11, 2022 11:11 pm
Jeg selv reagerte allerede på kommentaren til Grini mot Shabana i skogen tidlig i episoden.
Vi prate litt om den kommentaren her hjemme også. Grini virker å ha litt keitete humor/kommentarer, så kan jo bli en del artige situasjoner etter hvert. Kan forstå at man prøver å være morsom, men kommentarer som det er sånn som egentlig er forbeholdt kødding internt i gjenger man vet hvor har hen. Er i hvert fall min erfaring.

Heldigvis er Shabana en person som har vært ute en vinternatt før, og skjønner litt hvor folk også kommer fra. Skal bli spennende å følge henne videre, har jo sett ut som at hun kræsjer litt med Dorthe også.
Ja enig! Alltid hatt sans for Grini - både som håndballspiller og person. Litt "uortodoks" type som går sine egne veier.

Og ja, Shabana tåler en trøkk. Gleder meg til "fighten" med Dorthe.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Skraevadottir skrev: tir jan 11, 2022 11:13 pm Også helt enig i at sammenhengen og folks intensjoner er viktigere enn selve ordet. Sånn blir det egentlig med de fleste ord. Men det går selvsagt an å vise hensyn der det er naturlig.
Det at situasjonen løste seg så fint i kveld var vel faktisk et veldig godt eksempel på at bruken av ordet ikke var vondt ment i dette tilfellet:

*først ved at Grini vitser om denne neger-kua
*før denne Adam høyt og tydelig irettesetter Grini og gjør dette til en stor sak
*deretter ligger det an til opptak i plenum
*før Kjersti Grini kommer inn i rommet og lykkes med å forklare at ordbruken i dette tilfellet på ingen måte var vondt ment 🙂

Mao: dette kan også være tilfelle i andre sammenhenger.

kibby

Legg inn av kibby »

Skraevadottir skrev: tir jan 11, 2022 11:19 pm
kibby skrev: tir jan 11, 2022 11:11 pm Jeg tror faktisk mange Sophie Elise haters her inne kommer til å få seg en overraskelse eller to utover i sesongen.
Men dette er jo en klassisk formel i en realityserie og ikke minst et klassisk motiv for bloggere og andre med litt tvilsom bakgrunn: De er der for å vise at "jeg er kanskje blond og har store pupper og blogger, men jeg kan ting jeg også". Så skal en liksom la seg imponere av ting som virker helt naturlig at alle andre får til. Dette irriterer meg, for det blir framhevet av noen som "enorm karakterutvikling", og så er det egentlig ikke noe mer enn det en kan forvente av noen som helst. Så kan de bruke dette "nye ethoset" til å brette ut om utfordringene sine og hvor fantastiske de har vært som har overvunnet seg selv på Lindmo. Det blir litt som å si at du har høydeskrekk når du ikke har det, og så blir du plutselig en fantastisk person når du har overvunnet høydeskrekken din. Billig. Jeg sier ikke at det gjelder i alle tilfeller, men det gjelder i mange tilfeller.
Skjønner hva du mener. Men nå er verken SE blond lenger eller en blogger lenger. Og hun har gjort mye mer enn det. Startet eget suksessfullt kosmetikkmerke med stadig flere produkter, drevet egen bokklubb, vært programleder for en politisk dokuserie, skrevet tre bøker og har hatt flere strikkekolleksjoner med Skappel. Og nå er hun i gang med et nytt prosjekt.

Men Farmen er selvfølgelig en helt annen setting.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Chromeback skrev: tir jan 11, 2022 11:08 pm
Jeg er ikke særlig fan av Sophie Elise, heller det motsatte, men det er da helt legitime følelser hun sitter med i denne episoden. At hun får seg en realitycheck allerede i første episode ser jeg kun på som en positiv ting for henne.
Jenta minner meg om en plastikkdukke med for store lepper. Og ikke noe rart at hun får seg en "realitycheck" på en gård, når hun sikkert har bare hatt fokus seg selv, og spesielt utseendet sitt, i tenårene og videre i sitt unge liv. Har nok vært like fokusering på praktisk arbeid det siste ti-året der. Får håpe hun lærer litt på gården da :)

kibby

Legg inn av kibby »

pfrog567 skrev: tir jan 11, 2022 11:33 pm
Chromeback skrev: tir jan 11, 2022 11:08 pm
Jeg er ikke særlig fan av Sophie Elise, heller det motsatte, men det er da helt legitime følelser hun sitter med i denne episoden. At hun får seg en realitycheck allerede i første episode ser jeg kun på som en positiv ting for henne.
Jenta minner meg om en plastikkdukke med for store lepper. Og ikke noe rart at hun får seg en "realitycheck" på en gård, når hun sikkert har bare hatt fokus seg selv, og spesielt utseendet sitt, i tenårene og videre i sitt unge liv. Har nok vært like fokusering på praktisk arbeid det siste ti-året der. Får håpe hun lærer litt på gården da :)
Plastdukke du mener, antar jeg. Lurer på når det norske folk (VG-journalister inkludert) skal få for seg at "plastikk" ikke er et norsk ord for plast :lol:

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

kibby skrev: tir jan 11, 2022 11:38 pm
pfrog567 skrev: tir jan 11, 2022 11:33 pm
Chromeback skrev: tir jan 11, 2022 11:08 pm
Jeg er ikke særlig fan av Sophie Elise, heller det motsatte, men det er da helt legitime følelser hun sitter med i denne episoden. At hun får seg en realitycheck allerede i første episode ser jeg kun på som en positiv ting for henne.
Jenta minner meg om en plastikkdukke med for store lepper. Og ikke noe rart at hun får seg en "realitycheck" på en gård, når hun sikkert har bare hatt fokus seg selv, og spesielt utseendet sitt, i tenårene og videre i sitt unge liv. Har nok vært like fokusering på praktisk arbeid det siste ti-året der. Får håpe hun lærer litt på gården da :)
Plastdukke du mener, antar jeg. Lurer på når det norske folk (VG-journalister inkludert) skal få for seg at "plastikk" ikke er et norsk ord for plast :lol:
Samme for meg hvordan det skrives. Men da jeg lekte meg med dukker som liten så snakket vi om det er en plastikkdukke eller keramisk dukke. På samme måte som vi sa plastikkpose og ikke plastpose.

Hva du gjorde vet jeg ikke..

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Jeg så andre episode ( uke 1 ) og har med det blitt en dummere person enn hva jeg var i utgangspunktet, så jeg stopper der.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

pfrog567 skrev: tir jan 11, 2022 11:53 pm På samme måte som vi sa plastikkpose og ikke plastpose.
Ha ha: jeg snakket om plastikkpose tidligere i kveld :D

Og når jeg tenker meg om- så snakker jeg vel om plastikkbestikk også :lol:

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

JODDEMM skrev: ons jan 12, 2022 12:57 am
pfrog567 skrev: tir jan 11, 2022 11:53 pm På samme måte som vi sa plastikkpose og ikke plastpose.
Ha ha: jeg snakket om plastikkpose tidligere i kveld :D

Og når jeg tenker meg om- så snakker jeg vel om plastikkbestikk også :lol:
:lol: :lol: :lol:

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

TrondLFC skrev: tir jan 11, 2022 11:56 pm Jeg så andre episode ( uke 1 ) og har med det blitt en dummere person enn hva jeg var i utgangspunktet, så jeg stopper der.
Har ikke sett et sekund av dette (har ikke TV2-kanalene)
Så det er i hvert fall 1 god ting med konflikten TV2/Telenor :D

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

DenFelgen skrev: ons jan 12, 2022 12:24 pm
TrondLFC skrev: tir jan 11, 2022 11:56 pm Jeg så andre episode ( uke 1 ) og har med det blitt en dummere person enn hva jeg var i utgangspunktet, så jeg stopper der.
Har ikke sett et sekund av dette (har ikke TV2-kanalene)
Så det er i hvert fall 1 god ting med konflikten TV2/Telenor :D
Hold deg langt vekke, seriøst, du blir dummere.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Lamme-baby, faktisk.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Haha. Jeg dør.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Skraevadottir skrev: ons jan 12, 2022 8:16 pm Lamme-baby, faktisk.
Voksen sau ?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

TrondLFC skrev: ons jan 12, 2022 8:18 pm
Skraevadottir skrev: ons jan 12, 2022 8:16 pm Lamme-baby, faktisk.
Voksen sau ?
Nei, det var det nyfødte lammet.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Skraevadottir skrev: ons jan 12, 2022 8:23 pm
TrondLFC skrev: ons jan 12, 2022 8:18 pm
Skraevadottir skrev: ons jan 12, 2022 8:16 pm Lamme-baby, faktisk.
Voksen sau ?
Nei, det var det nyfødte lammet.
Skjønte det, var bare jeg som kom med den som en slags motsetning 😉

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

TrondLFC skrev: ons jan 12, 2022 8:38 pm
Skraevadottir skrev: ons jan 12, 2022 8:23 pm
TrondLFC skrev: ons jan 12, 2022 8:18 pm

Voksen sau ?
Nei, det var det nyfødte lammet.
Skjønte det, var bare jeg som kom med den som en slags motsetning 😉
Aight, litt treig der.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Skraevadottir skrev: ons jan 12, 2022 8:56 pm
TrondLFC skrev: ons jan 12, 2022 8:38 pm
Skraevadottir skrev: ons jan 12, 2022 8:23 pm Nei, det var det nyfødte lammet.
Skjønte det, var bare jeg som kom med den som en slags motsetning 😉
Aight, litt treig der.
Så langt synes det hele å være så meget scripted, regisert og redigert. Hvor sover Sophie Elise? Siste del av revyen var i det minste en oppløfter. Dyrene, er som i alle Farmen episoder de beste deltakerne. :D

kibby

Legg inn av kibby »

Ormen den lange skrev: ons jan 12, 2022 9:07 pm
Skraevadottir skrev: ons jan 12, 2022 8:56 pm
TrondLFC skrev: ons jan 12, 2022 8:38 pm

Skjønte det, var bare jeg som kom med den som en slags motsetning 😉
Aight, litt treig der.
Så langt synes det hele å være så meget scripted, regisert og redigert. Hvor sover Sophie Elise? Siste del av revyen var i det minste en oppløfter. Dyrene, er som i alle Farmen episoder de beste deltakerne. :D
Savner en del hverdagssituasjoner. Vi ser dem nesten aldri spise fellesmåltider. Sengeplasser som du påpeker. Noen vises knapt i arbeidet med ukesoppdraget.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Så latterlig lik Vebjørn er Kjell i ansiktet :lol:

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Er det et esel eller er det en lama?

Sesongens beste kommentar?

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

https://www.dagbladet.no/kjendis/reager ... t/75122863

Mer sutring og fjerdehåndskrenking. det er jo faen meg INGENTING som er greit lenger. Her er en samtale mellom to personer, en som er nysjerrig, og en som forklarer velvillig. Likevel greier noen å vri det til noe riv ruskende galt.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Rensenbrink82 skrev: fre jan 14, 2022 8:38 am https://www.dagbladet.no/kjendis/reager ... t/75122863

Mer sutring og fjerdehåndskrenking. det er jo faen meg INGENTING som er greit lenger. Her er en samtale mellom to personer, en som er nysjerrig, og en som forklarer velvillig. Likevel greier noen å vri det til noe riv ruskende galt.
Den krenketiden vi er inne i ser ikke ut til å ha noen ende. Allerede nå har da altså to uttalelser ført til krenkehysteri allerede, hvor skal det ende? Ingen av uttalelsene eller spørsmålene burde ha blitt slått stort opp

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Skraevadottir skrev: tir jan 11, 2022 11:19 pm
kibby skrev: tir jan 11, 2022 11:11 pm Jeg tror faktisk mange Sophie Elise haters her inne kommer til å få seg en overraskelse eller to utover i sesongen.
Men dette er jo en klassisk formel i en realityserie og ikke minst et klassisk motiv for bloggere og andre med litt tvilsom bakgrunn: De er der for å vise at "jeg er kanskje blond og har store pupper og blogger, men jeg kan ting jeg også". Så skal en liksom la seg imponere av ting som virker helt naturlig at alle andre får til. Dette irriterer meg, for det blir framhevet av noen som "enorm karakterutvikling", og så er det egentlig ikke noe mer enn det en kan forvente av noen som helst. Så kan de bruke dette "nye ethoset" til å brette ut om utfordringene sine og hvor fantastiske de har vært som har overvunnet seg selv på Lindmo. Det blir litt som å si at du har høydeskrekk når du ikke har det, og så blir du plutselig en fantastisk person når du har overvunnet høydeskrekken din. Billig. Jeg sier ikke at det gjelder i alle tilfeller, men det gjelder i mange tilfeller.
Det var jo John Arne Riise sitt mål også. Men han strøk jo.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Rensenbrink82 skrev: fre jan 14, 2022 8:38 am https://www.dagbladet.no/kjendis/reager ... t/75122863

Mer sutring og fjerdehåndskrenking. det er jo faen meg INGENTING som er greit lenger. Her er en samtale mellom to personer, en som er nysjerrig, og en som forklarer velvillig. Likevel greier noen å vri det til noe riv ruskende galt.
Mini sier jo det så enkelt:

-- Man kan ikke bli fornærmet på grunn av spørsmål, det må man slutte med.

Man kan bli fornærmet hvis man sier at man ikke vil svare på det og spørsmålet likevel gjentas. Men å bli fornærmet fordi man får et spørsmål tyder på at man er oversensitiv.

Og nok en gang er dette et tilfelle av tredjegradsfornærmelse. Adam ble jo ikke fornærmet. Hvorfor skal da Meskini bli det?

Forøvrig rimer Mini på Meskini.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

oddvar_kjempebra skrev: fre jan 14, 2022 9:28 am
Rensenbrink82 skrev: fre jan 14, 2022 8:38 am https://www.dagbladet.no/kjendis/reager ... spektlost/

Forøvrig rimer Mini på Meskini.
Forsiktig nå, noen kan bli krenka av sånn rim!! 😉

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

oddvar_kjempebra skrev: fre jan 14, 2022 9:28 am
Rensenbrink82 skrev: fre jan 14, 2022 8:38 am https://www.dagbladet.no/kjendis/reager ... t/75122863

Mer sutring og fjerdehåndskrenking. det er jo faen meg INGENTING som er greit lenger. Her er en samtale mellom to personer, en som er nysjerrig, og en som forklarer velvillig. Likevel greier noen å vri det til noe riv ruskende galt.
Mini sier jo det så enkelt:

-- Man kan ikke bli fornærmet på grunn av spørsmål, det må man slutte med.

Man kan bli fornærmet hvis man sier at man ikke vil svare på det og spørsmålet likevel gjentas. Men å bli fornærmet fordi man får et spørsmål tyder på at man er oversensitiv.

Og nok en gang er dette et tilfelle av tredjegradsfornærmelse. Adam ble jo ikke fornærmet. Hvorfor skal da Meskini bli det?

Forøvrig rimer Mini på Meskini.
Hva sier/gjør man ikke for å komme i media igjen? Tull hele greia.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Rensenbrink82 skrev: fre jan 14, 2022 8:38 am https://www.dagbladet.no/kjendis/reager ... t/75122863

Mer sutring og fjerdehåndskrenking. det er jo faen meg INGENTING som er greit lenger. Her er en samtale mellom to personer, en som er nysjerrig, og en som forklarer velvillig. Likevel greier noen å vri det til noe riv ruskende galt.
Snakk om å velge helt feil sak å reagere på. Javel, spørsmålene var private, men det var jo ingen som tvang han til å svare.

Man har jo sett at Adam har båndet med Mini og Isak, og bodøværinger er jo kjent for å være direkte.

Personlig synes jeg samtalen først og fremst var veldig fin. Litt rart å se hvor lite Mini kan, men det er jo en annen diskusjon, og man burde jo bare være glad for at han har lyst til å lære.

Det er jo en veldig informativ samtale, og den eneste «stygge» spøken er det jo Adam som kommer med når han sier at man forventer en bombe etter Allahu Akbar.

Man kunne jo sagt det samme om den bålsamtalen i den første episoden, hvor Dorthe prater om at menn har blitt mer feminine med årene. Noe som er litt gøy å høre, siden det er hennes bransje som har vært med på å pushe dette. Så kommer det frem at Dorthe egentlig bare vil bli passet på.

Det virker ikke som om at folk egentlig hører på hva disse personene prater om.

Også en forbanna uting at alt fra Farmen havner i avisa. Virker som det er om å gjøre å skape mest mulig «blest» rundt dette kjendisprogrammet.

Queenie

Legg inn av Queenie »

kibby skrev: tir jan 11, 2022 11:11 pm
Chromeback skrev: tir jan 11, 2022 11:08 pm Blir for øvrig gøy å følge sutretråden her inne, ser jeg.

Jeg er ikke særlig fan av Sophie Elise, heller det motsatte, men det er da helt legitime følelser hun sitter med i denne episoden. At hun får seg en realitycheck allerede i første episode ser jeg kun på som en positiv ting for henne.

Men har jo skjønt at det å føle noe er ikke så populært å vise her inne, ref Grini-tråden også.
Enig. Jeg tror faktisk mange Sophie Elise haters her inne kommer til å få seg en overraskelse eller to utover i sesongen.
Nei, det kommer vi ikke til å få, hun bare gir og gir og er seg selv lik.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»