Bare møl på TV, radio og strømmetjenester

Svar
GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Re: Bare møl på TV, radio og strømmetjenester

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fazam skrev: tir okt 11, 2022 9:01 am
GiPazzini_85 skrev: tir okt 11, 2022 8:40 am Det må også være lov for en del kanaler å snart innse at de ikke har nok innhold til kanalene de har. Skjær ned på antall kanaler og ha "prøvebilde" når en ikke har noe å fylle tida med. Merkelig nok så gjør blant annet Viasport dette. Det synes jeg er ryddig.

Og skal NRK ha disse nyhetshjulene så må det fylles med noe som er kvalitativt bedre. Statskanalen skal ikke være et sted hvor Hallvard Sandberg skal få lov til å stå og oppføre seg rart halve dagen.

TV2 Nyhetskanalen kan man bare legge ned. Det blir for uinteressant å høre bergensere eller folk med tilknytning til Bergen synse vilt rundt verdens begivenheter i helgene. TV2 får heller prøve å legge seg litt mer flid i det slik at de kan produsere noenlunde mer oppegående nyhetssendinger klokken 18.30 og 21.00. Det er fortsatt for høy "ekorn på vannski"-faktor der.
Jeg vil si at det er helt kurant å kjøre pausebilder med gullfisker eller fugler i perioder, når man ikke er interessert i å sende noe annet enn repriser. Nyhetshjulet er også repriser, men tross alt ikke flere år gamle programmer de har sendt dusinvis av ganger tidligere.

TV2 har ironisk nok byttet navn til TV2Direkte. Hva som er poenget med det kan man virkelig lure på. TV2 har alt for mange kanaler. Er det virkelig noen vits i å holde liv i Zebra og Livsstil? Det samme kan man si om TVNorges nisjekanaler.
Statsstøtten til TV2 må definitivt vurderes.
I juli testet jeg en ting. Ved primetime midt i uken så jeg gjennom kanallisten og så på alle de norske kanalene som er med i så å si alle grunnpakkene, rundt 16 kanaler. ALLE (!) sendte repriser! Her snakker vi et strekk på 2,5-3timer og ingen av kanalene sendte noe som var nytt. Det er helt hinsides å betale for dette.

Fazam

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: tir okt 11, 2022 9:10 am I juli testet jeg en ting. Ved primetime midt i uken så jeg gjennom kanallisten og så på alle de norske kanalene som er med i så å si alle grunnpakkene, rundt 16 kanaler. ALLE (!) sendte repriser! Her snakker vi et strekk på 2,5-3timer og ingen av kanalene sendte noe som var nytt. Det er helt hinsides å betale for dette.
Ja, det er lite overraskende, spesielt siden det var på sommeren.
Helt enig i at det er meningsløst å betale for å eventuelt se på uttallige repriser. TV2 har da også fått problemer med leverandørene pga nettopp dette. De forsøker nå å la et basis streaming-tilbud være en del av abonnementet. Det inkluderer selvfølgelig ikke alle programmer.

Moist

Legg inn av Moist »

Hvor er hurtigruten minutt for minutt?!

https://www.nrk.no/kultur/folger-hurtig ... -1.7675859

Fazam

Legg inn av Fazam »

Moist skrev: tir okt 11, 2022 9:27 am Hvor er hurtigruten minutt for minutt?!

https://www.nrk.no/kultur/folger-hurtig ... -1.7675859
Det var utvilsomt et populært prosjekt; som siden ble produsert i to versjoner til gjennom Sommeråpent. Alle disse tre sesongene finnes vel fortsatt i NRKs Nett-TV.

Moist

Legg inn av Moist »

Fazam skrev: tir okt 11, 2022 9:37 am
Moist skrev: tir okt 11, 2022 9:27 am Hvor er hurtigruten minutt for minutt?!

https://www.nrk.no/kultur/folger-hurtig ... -1.7675859
Det var utvilsomt et populært prosjekt; som siden ble produsert i to versjoner til gjennom Sommeråpent. Alle disse tre sesongene finnes vel fortsatt i NRKs Nett-TV.
Jeg ser da vel ikke hurtigruten eller sommeråpent i reprise!

Fazam

Legg inn av Fazam »

Moist skrev: tir okt 11, 2022 10:03 am Jeg ser da vel ikke hurtigruten eller sommeråpent i reprise!
Ikke? Det var nå du som dro det fram i lyset.
Forøvrig kan det vel ikke kalles reprise; når du har selv valgt å starte programmet.

Moist

Legg inn av Moist »

Fazam skrev: tir okt 11, 2022 10:08 am
Moist skrev: tir okt 11, 2022 10:03 am Jeg ser da vel ikke hurtigruten eller sommeråpent i reprise!
Ikke? Det var nå du som dro det fram i lyset.
Forøvrig kan det vel ikke kalles reprise; når du har selv valgt å starte programmet.
Man kan vel ikke kalle det nytt og direkte heller?

Fazam

Legg inn av Fazam »

Moist skrev: tir okt 11, 2022 10:11 am Man kan vel ikke kalle det nytt og direkte heller?
Nei. Men da er det noe du ønsker å se igjen.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Kanskje en ide å skaffe seg en avatar?
Her kan du få hjelp

viewtopic.php?t=4353

Corvus

Legg inn av Corvus »

GiPazzini_85 skrev: søn sep 04, 2022 11:26 am At NRK sender noe som ikke er reprise har blitt så uvant at selv en gudstjeneste fra Filadelfiakirken er kjærkomment.
En gudstjeneste fra Filidelfia kan da gå i reprise 10 ganger uten at noen merker det.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Corvus skrev: tir okt 11, 2022 10:03 pm
GiPazzini_85 skrev: søn sep 04, 2022 11:26 am At NRK sender noe som ikke er reprise har blitt så uvant at selv en gudstjeneste fra Filadelfiakirken er kjærkomment.
En gudstjeneste fra Filidelfia kan da gå i reprise 10 ganger uten at noen merker det.
Er det noe som alltid sendes direkte; så er det gudstjenester. Dog er det sjelden at det sendes på TV.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fazam skrev: tir okt 11, 2022 11:07 pm
Corvus skrev: tir okt 11, 2022 10:03 pm
GiPazzini_85 skrev: søn sep 04, 2022 11:26 am At NRK sender noe som ikke er reprise har blitt så uvant at selv en gudstjeneste fra Filadelfiakirken er kjærkomment.
En gudstjeneste fra Filidelfia kan da gå i reprise 10 ganger uten at noen merker det.
Er det noe som alltid sendes direkte; så er det gudstjenester. Dog er det sjelden at det sendes på TV.
Nei, det stemmer ikke. Gudstjeneste sendes hver søndag på NRK TV. Tidligere gjaldt dette radio. Det er heller ikke uvanlig at noen utvalgte gudstjenester har blitt sendt i opptak.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Gudstjenester er vel ikke tipptopp underholdning uansett om det er direkte eller ikke ;)

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Elgen skrev: ons okt 12, 2022 1:00 pm Gudstjenester er vel ikke tipptopp underholdning uansett om det er direkte eller ikke ;)
Det begynner faktisk å bli så ille at det er bedre enn det meste som går på TV. Heller gudstjeneste enn noe ræl med Kaas Furuseth, Lindmo, Ajkic, Nelvik etc. Det er snart bedre enn Urix etter at det programmet gikk over til strikkekjerring-format.

Fazam

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: ons okt 12, 2022 12:36 pm
Fazam skrev: tir okt 11, 2022 11:07 pm
Er det noe som alltid sendes direkte; så er det gudstjenester. Dog er det sjelden at det sendes på TV.
Nei, det stemmer ikke. Gudstjeneste sendes hver søndag på NRK TV. Tidligere gjaldt dette radio. Det er heller ikke uvanlig at noen utvalgte gudstjenester har blitt sendt i opptak.
Ok. Jeg trodde ukentlige sendinger kun gjaldt radio. Gjelder det også når NRK har sendt sport i helgene?

Fazam

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: ons okt 12, 2022 2:57 pm
Elgen skrev: ons okt 12, 2022 1:00 pm Gudstjenester er vel ikke tipptopp underholdning uansett om det er direkte eller ikke ;)
Det begynner faktisk å bli så ille at det er bedre enn det meste som går på TV. Heller gudstjeneste enn noe ræl med Kaas Furuseth, Lindmo, Ajkic, Nelvik etc. Det er snart bedre enn Urix etter at det programmet gikk over til strikkekjerring-format.
Det er tydeligvis automatikk i at når du har jobbet i P3, så havner du senere i P1 og/eller som programleder på TV. NRK har for lengst ødelagt radiokanalen P1. Det samme ser ut til å skje med prime-TV på statskanalen.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fazam skrev: tor okt 13, 2022 6:41 am
GiPazzini_85 skrev: ons okt 12, 2022 12:36 pm
Fazam skrev: tir okt 11, 2022 11:07 pm
Er det noe som alltid sendes direkte; så er det gudstjenester. Dog er det sjelden at det sendes på TV.
Nei, det stemmer ikke. Gudstjeneste sendes hver søndag på NRK TV. Tidligere gjaldt dette radio. Det er heller ikke uvanlig at noen utvalgte gudstjenester har blitt sendt i opptak.
Ok. Jeg trodde ukentlige sendinger kun gjaldt radio. Gjelder det også når NRK har sendt sport i helgene?
Ja, holdes vel på NRK2 eller nett-TV om det er full sendeflate hos NRK1 og NRK2 da.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fazam skrev: tor okt 13, 2022 6:48 am
GiPazzini_85 skrev: ons okt 12, 2022 2:57 pm
Elgen skrev: ons okt 12, 2022 1:00 pm Gudstjenester er vel ikke tipptopp underholdning uansett om det er direkte eller ikke ;)
Det begynner faktisk å bli så ille at det er bedre enn det meste som går på TV. Heller gudstjeneste enn noe ræl med Kaas Furuseth, Lindmo, Ajkic, Nelvik etc. Det er snart bedre enn Urix etter at det programmet gikk over til strikkekjerring-format.
Det er tydeligvis automatikk i at når du har jobbet i P3, så havner du senere i P1 og/eller som programleder på TV. NRK har for lengst ødelagt radiokanalen P1. Det samme ser ut til å skje med prime-TV på statskanalen.
Ja, eller at man tror at når Shaun Henrik Matheson har jobbet en del år i P3 så vil han etter hvert modnes såpass at han kan få ha en podcast om amerikansk politikk... Fyren er jo 51 år, men har mentalitet og en verdensforståelse som en 16-åring.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Påtvunget Lindmo med snakk om Maskorama og "jentetur". Helt forferdelig damepjatt. Utrolig uinteressant. Tortur.

Fazam

Legg inn av Fazam »

DoktorS skrev: fre okt 14, 2022 11:16 pm Påtvunget Lindmo med snakk om Maskorama og "jentetur". Helt forferdelig damepjatt. Utrolig uinteressant. Tortur.
Egenreklamen til NRK er tortur. En Podcast om Maskorama må da være enda mer uinteressant?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Fazam skrev: lør okt 15, 2022 8:59 am
DoktorS skrev: fre okt 14, 2022 11:16 pm Påtvunget Lindmo med snakk om Maskorama og "jentetur". Helt forferdelig damepjatt. Utrolig uinteressant. Tortur.
Egenreklamen til NRK er tortur. En Podcast om Maskorama må da være enda mer uinteressant?
Altså - jeg kan forstå at folk har smale interesser og dyrker disse. Det er vel å bra. Men det pleier å være komplett uinteressant for andre...

Ellers synes jeg det er ytterst uinteressant å høre om privatlivet til Sara Natasha Melbye og Janne Formo. Rene Se & Hør.

Det var også ytterligere irriterende å høre hvordan man satt der og smålo av alt mulig slags helt umorsomt pludder... .Hva er greia med det egentlig? Det er passende å le når noen sier noe morsomt, ellers ikke...

Fazam

Legg inn av Fazam »

DoktorS skrev: lør okt 15, 2022 10:41 am Det er passende å le når noen sier noe morsomt, ellers ikke...
Minner om amerikanske serier med latter på boks....

Fazam

Legg inn av Fazam »

Idag er det den årlige TV-aksjonen på NRK.
Tidligere var dette en stor begivenhet hos statskanalen; hvor hele dagen var teppebelagt med sending. Jeg ser bort fra radiokanalen P3s TV-sendinger de siste årene.

Nå er ikke en sending som varer fra etter Dagsrevyen til Kveldsnytt lite; men det er definitivt ikke like høytidelig som tidligere.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fazam skrev: søn okt 23, 2022 1:29 pm Idag er det den årlige TV-aksjonen på NRK.
Tidligere var dette en stor begivenhet hos statskanalen; hvor hele dagen var teppebelagt med sending. Jeg ser bort fra radiokanalen P3s TV-sendinger de siste årene.

Nå er ikke en sending som varer fra etter Dagsrevyen til Kveldsnytt lite; men det er definitivt ikke like høytidelig som tidligere.
Like så greit. Var stort sett bare noe drit med Nadia Hasnaoui og Co i spissen uansett. Sender nå mer enn nok i kveld også. Sportsrevyen utgår ser jeg.

Fazam

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: søn okt 23, 2022 1:38 pm Like så greit. Var stort sett bare noe drit med Nadia Hasnaoui og Co i spissen uansett. Sender nå mer enn nok i kveld også. Sportsrevyen utgår ser jeg.
Så hva sender de istedet (utenom dame-fotball)? De sedvanlige reprisene.
Synes du det er bedre?

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fazam skrev: søn okt 23, 2022 3:04 pm
GiPazzini_85 skrev: søn okt 23, 2022 1:38 pm Like så greit. Var stort sett bare noe drit med Nadia Hasnaoui og Co i spissen uansett. Sender nå mer enn nok i kveld også. Sportsrevyen utgår ser jeg.
Så hva sender de istedet (utenom dame-fotball)? De sedvanlige reprisene.
Synes du det er bedre?
Jeg synes at det er like galt alt sammen.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Fazam skrev: søn okt 23, 2022 1:29 pm Idag er det den årlige TV-aksjonen på NRK.
Tidligere var dette en stor begivenhet hos statskanalen; hvor hele dagen var teppebelagt med sending. Jeg ser bort fra radiokanalen P3s TV-sendinger de siste årene.

Nå er ikke en sending som varer fra etter Dagsrevyen til Kveldsnytt lite; men det er definitivt ikke like høytidelig som tidligere.
Husker noen lange og veldig kjedelige søndager i oppveksten der TV-aksjonen hadde overtatt hele sendeflaten. :shock:

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Elgen skrev: søn okt 23, 2022 5:05 pm
Fazam skrev: søn okt 23, 2022 1:29 pm Idag er det den årlige TV-aksjonen på NRK.
Tidligere var dette en stor begivenhet hos statskanalen; hvor hele dagen var teppebelagt med sending. Jeg ser bort fra radiokanalen P3s TV-sendinger de siste årene.

Nå er ikke en sending som varer fra etter Dagsrevyen til Kveldsnytt lite; men det er definitivt ikke like høytidelig som tidligere.
Husker noen lange og veldig kjedelige søndager i oppveksten der TV-aksjonen hadde overtatt hele sendeflaten. :shock:
Ja, de der eventprogrammene på både NRK og TV2 er som regel helt jævlige, uansett om det er "Kvelden før kvelden", 17.mai, TV-aksjoner og annet lignende, id, ramadan, Gullruten, Spelemannsprisen etc. Fryktelig kjedelig og egentlig bare tiltak for å holde karrieren til en del folk gående. Eksempelvis er disse ramadanprogrammene helt elendige. Tror bare jeg har sett Yama Wolasmal av folk som har noe å komme med og som vitterlig har vært interesserte i å formidle noe i de programmene. Ellers er det bare matprat og innslag av noen rap og r 'n b-folk som man som regel aldri har hørt om, og det med god grunn.

Fazam

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: søn okt 23, 2022 5:28 pm Ja, de der eventprogrammene på både NRK og TV2 er som regel helt jævlige, uansett om det er "Kvelden før kvelden", 17.mai, TV-aksjoner og annet lignende, id, ramadan, Gullruten, Spelemannsprisen etc. Fryktelig kjedelig og egentlig bare tiltak for å holde karrieren til en del folk gående.
Skjønner ikke helt hvorfor du disser tradisjonsrike programmer. Mange som ikke har anledning til å være ute under 17.mai. NRKs program 23.desember skal nå bare surre i bakgrunnen likevel. Spellemannprisen har dessverre forfalt, men har nå likevel vært en tradisjon siden tidlig på 70-tallet.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fazam skrev: tor okt 27, 2022 2:01 pm
GiPazzini_85 skrev: søn okt 23, 2022 5:28 pm Ja, de der eventprogrammene på både NRK og TV2 er som regel helt jævlige, uansett om det er "Kvelden før kvelden", 17.mai, TV-aksjoner og annet lignende, id, ramadan, Gullruten, Spelemannsprisen etc. Fryktelig kjedelig og egentlig bare tiltak for å holde karrieren til en del folk gående.
Skjønner ikke helt hvorfor du disser tradisjonsrike programmer. Mange som ikke har anledning til å være ute under 17.mai. NRKs program 23.desember skal nå bare surre i bakgrunnen likevel. Spellemannprisen har dessverre forfalt, men har nå likevel vært en tradisjon siden tidlig på 70-tallet.
Fordi de rett og slettt er for dårlige. En skal ikke ta til takke med hva som helst.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»