Bare møl på TV, radio og strømmetjenester

Svar
Fazam

Re: Bare møl på TV, radio og strømmetjenester

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: tir jul 12, 2022 1:22 pm Nettopp. Det er på tide å legge ned NRK3.
Nå er størsteparten av sendeflaten forbeholdt barnekanelen Super da. Og ved enkelte direktesendte sportsarrangementer bruker de NRK3 til avlastning. De som er ansvarlig for sendeplanen for NRKs kanaler må i alle fall gjøre noe. Slik kan det ikke se ut i årene fremover.

Forøvrig morsomt at NRK skylder på at det ikke er mulig å oppdrive ledig sendeflate for å sende Sommeråpent.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Fazam skrev: ons jul 13, 2022 6:04 pm
GiPazzini_85 skrev: tir jul 12, 2022 1:22 pm Nettopp. Det er på tide å legge ned NRK3.
Nå er størsteparten av sendeflaten forbeholdt barnekanelen Super da. Og ved enkelte direktesendte sportsarrangementer bruker de NRK3 til avlastning. De som er ansvarlig for sendeplanen for NRKs kanaler må i alle fall gjøre noe. Slik kan det ikke se ut i årene fremover.

Forøvrig morsomt at NRK skylder på at det ikke er mulig å oppdrive ledig sendeflate for å sende Sommeråpent.
Husker jeg var innom NRK3 når den kom men stusset litt da denne Bondi Beach-serien gikk i evigheter.
Var noen filmer der i begynnelsen. Men nå er det flere år siden jeg sjekket om det var noe interessant der.
Sendeflatene burde få en full gjennomgang, nå virker det fryktelig rotete og reprise-tungt.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Elgen skrev: ons jul 13, 2022 8:11 pm Husker jeg var innom NRK3 når den kom men stusset litt da denne Bondi Beach-serien gikk i evigheter.
Var noen filmer der i begynnelsen. Men nå er det flere år siden jeg sjekket om det var noe interessant der.
Sendeflatene burde få en full gjennomgang, nå virker det fryktelig rotete og reprise-tungt.
Ja, når NRK3 ble lansert i 2007 var Netflix kun i startfasen med sin streaming-tjeneste. Men selv om hverdagen nå har blitt basert på streaming; så er det likevel meningsløst at en statsfinansiert kringkaster kan tillate seg å loope ulike programmer ørten ganger på sine kanaler. Da kan de like gjerne sende slow-motion TV med fugler eller gullfisker resten av døgnet.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Nå er det selvsagt viktig å sende direkte det som man har mulighet til. Men det var utenkelig tidligere at hele lørdagskvelden på hovedkanalen til NRK var satt av til å sende kvalifiseringsrunder i friidrett. Altså ingen programmer mellom Dagsrevyen og Kveldsnytt. NRK2 og NRK3 sendte samtidig sine sedvanlige repriser.
Sist redigert av Fazam den man jul 18, 2022 2:45 pm, redigert 2 ganger totalt.

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

Litt på siden av temaet her, men synes det er på grensen til latterlig at fotball-EM for kvinner (eller annen sport for den saks skyld) trumfer Dagsrevyen-tidspunktet og forskyver det med en time. Er det ikke dette man har NRK 2 til?

Fazam

Legg inn av Fazam »

Mysterio19 skrev: man jul 18, 2022 2:44 pm Litt på siden av temaet her, men synes det er på grensen til latterlig at fotball-EM for kvinner (eller annen sport for den saks skyld) trumfer Dagsrevyen-tidspunktet og forskyver det med en time. Er det ikke dette man har NRK 2 til?
Ja, men igår så hadde de rettighetene til to kamper samtidig. Ellers er det jo bare repriser på de andre kanalene.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Fazam skrev: man jul 18, 2022 2:39 pm Nå er det selvsagt viktig å sende direkte det som man har mulighet til. Men det var utenkelig tidligere at hele lørdagskvelden på hovedkanalen til NRK var satt av til å sende kvalifiseringsrunder i friidrett. Altså ingen programmer mellom Dagsrevyen og Kveldsnytt. NRK2 og NRK3 sendte samtidig sine sedvanlige repriser.
Jeg liker friidrett men kvalifiseringsrunder er gørrkjedelig
Blir som å vise hele oppvarmingen før en fotballkamp.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Elgen skrev: man jul 18, 2022 5:01 pm Jeg liker friidrett men kvalifiseringsrunder er gørrkjedelig
Blir som å vise hele oppvarmingen før en fotballkamp.
Det kan jo være en viss grad av spenning når det er nordmenn involvert. Ellers forstår jeg ikke hvorfor statskanalen velger å bruke over 3 timer i prime-time på hovedkanalen på en lørdag.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Mysterio19 skrev: man jul 18, 2022 2:44 pm Litt på siden av temaet her, men synes det er på grensen til latterlig at fotball-EM for kvinner (eller annen sport for den saks skyld) trumfer Dagsrevyen-tidspunktet og forskyver det med en time. Er det ikke dette man har NRK 2 til?
De kunne opprettet en NRK Sport, så kan de sende all pisset der i stedet. At nyhetene må vike for dette er mektig irriterende.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Knaberaps skrev: tir jul 19, 2022 7:43 am
Mysterio19 skrev: man jul 18, 2022 2:44 pm Litt på siden av temaet her, men synes det er på grensen til latterlig at fotball-EM for kvinner (eller annen sport for den saks skyld) trumfer Dagsrevyen-tidspunktet og forskyver det med en time. Er det ikke dette man har NRK 2 til?
De kunne opprettet en NRK Sport, så kan de sende all pisset der i stedet. At nyhetene må vike for dette er mektig irriterende.
Det får være bra nok å ha en radiokanal, men selv der er det jo samsendingshelvete. Tenkte jeg skulle høre på Eliteserien her om kvelden, men da var det samsending fra TV fra damemosjonist-EM i fotball.

Fazam

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: tir jul 19, 2022 12:08 pm Det får være bra nok å ha en radiokanal
Har tidligere opplevd at de på denne radiokanalen kun sender "hipp" musikk, når de kunne ha rapportert fra fotball.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Fazam skrev: tir jul 19, 2022 2:48 pm Har tidligere opplevd at de på denne radiokanalen kun sender "hipp" musikk, når de kunne ha rapportert fra fotball.
Ville ha kunnet akseptert "hipp" musikk, og til og med Ole Ivars foran fotball.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Knaberaps skrev: tir jul 19, 2022 4:37 pm Ville ha kunnet akseptert "hipp" musikk, og til og med Ole Ivars foran fotball.
Jeg kan jo legge til at denne "hippe" musikken er enda mindre hørbar; når de sender med en kvalitet på 64kps. Da er det bare tale som er akseptabelt. I tillegg til at det finnes ørten andre DAB-kanaler som sender denne "hippe" musikken.
At de tvang igjennom denne omleggingen er bare en av mange feilaktige avgjørelser som statskanalen har drevet med de siste årene.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

NRK sender enda en repriserunde med "Hvorfor det?", et nokså meningsløst Trond Viggo-show på tomgang med "aktivt" publikum. Må nå vel ha holdt på med reprise av dette i en 6-7 år nå? Helt hinsides.

Også TV Norge kjører reprisesommer der alt av egenprodusert humor går i loop.

På Viasat-kanalene sendes filmer selv ikke jeg har unngått å se om igjen og om igjen ved siden av dårlige amerikanske politiserier.

På kjerringskanalene holder de på å bake seg ihjel eller konke ektemennene sine med oppussing. Også der konstant repriseloop.

TV2 kjører på med sine repriser og tvangskos gjennom "Allsang på grensen".

Og så disse elendige nyhetssendingene hos både NRK og TV2.

Hadde man ikke likt å lese eller se på fotball og høre på podcasts og musikk så hadde man jo blitt klin ibeit på kveldstid, for på TV og strømmetjenestene er det jo helt håpløst.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ingeborg Moræus Hanssen sier tydelig fra om hva hun mener om manglende sommersatsing fra NRK - som hun sier, det er mange eldre, halvgamle og også unge som sitter mye hjemme om sommeren. Det er veldig lite for dette.

Jeg tror NRK undervurderer ganske sterkt fellsskapsføelsen det gir å ha direktesendte programmer som "alle" ser på - eller i alle fall mange i de litt eldre aldergrupper som ser linær-tv, og da nesten utelukkende NRK. NRK sier i tilsvar dels at det har vært lite ressurser til en slik satsing, pga etterdønninger av pandemi, krig og mye som skjer. Det vises til EM i fotball (for damer) og VM i Friidrett også.

De er også veldig trege med å få i gang sendingene på "høsten" - fellesferien er for lengst over, men det er først om over en uke at NRK starter opp igjen med vanlig dagsrevylengde.

Hva med å kunne lage et ganske enkelt talkshow-aktig program i en litt gammel stil - type portrettintervjuer. Portrettintervjuer lages jo det fortsatt masse av av i avisene, f.eks. leste jeg nettopp et intervju med Bjørn Kjos i Nettavisen- ganske interessant. Disse vanlige talkshowene, Limdmo-etc, er jo bare ferdigtygd fjas - folk får ikke snakke ut og sagt noe viktig.

Tenker jo med glede tilbake til Wesenstund-sendingene som gikk på TVNorge for veldig lenge siden. Det var ganske hyggelig, og ikke sånn tilfjaset som Lindmo.... Noe burde det være mulig, men NRKs ressursrer å få til - i stedet sitter det 2 personer på 15 ulike distriktskontorer hver formiddag og ettermiddag og prater tull på radioen..

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: lør aug 13, 2022 7:46 pm Ingeborg Moræus Hanssen sier tydelig fra om hva hun mener om manglende sommersatsing fra NRK - som hun sier, det er mange eldre, halvgamle og også unge som sitter mye hjemme om sommeren. Det er veldig lite for dette.

Jeg tror NRK undervurderer ganske sterkt fellsskapsføelsen det gir å ha direktesendte programmer som "alle" ser på - eller i alle fall mange i de litt eldre aldergrupper som ser linær-tv, og da nesten utelukkende NRK. NRK sier i tilsvar dels at det har vært lite ressurser til en slik satsing, pga etterdønninger av pandemi, krig og mye som skjer. Det vises til EM i fotball (for damer) og VM i Friidrett også.

De er også veldig trege med å få i gang sendingene på "høsten" - fellesferien er for lengst over, men det er først om over en uke at NRK starter opp igjen med vanlig dagsrevylengde.

Hva med å kunne lage et ganske enkelt talkshow-aktig program i en litt gammel stil - type portrettintervjuer. Portrettintervjuer lages jo det fortsatt masse av av i avisene, f.eks. leste jeg nettopp et intervju med Bjørn Kjos i Nettavisen- ganske interessant. Disse vanlige talkshowene, Limdmo-etc, er jo bare ferdigtygd fjas - folk får ikke snakke ut og sagt noe viktig.
Det er jo en grunn at Joe Rogan og hans "like" i Norge, Wolfgang Wee, har såpass mange seere. Folk er interesserte i å høre folk som har litt mer å komme med enn de andre sullikene på TV og vil gjerne høre på dem i kanskje et par timer om det er interessant nok. Og så er det jo ikke til å stikke under en stol at det er skrekkelig mye dameprogrammer på liniær-TV som engasjerer andre veldig lite. Lindmo er et eksempel på dette.

Og som du nevner, DoktorS, så er det tross alt ikke så vanskelig å lage noen programmer som hadde samlet flere. Hadde f.eks Torp tatt seg litt mer på tak med sitt program så hadde jo det vært brukelig, men han er for Bergens-nonsjalant i den rollen og tror at han kan ta en "Steinfeld" med dårligere forutsetninger. Men det er jo ørten NRK-veteraner som har gitt seg de siste årene. NRK kunne jo ha viet litt tid til å intervjue disse. Det hadde sikkert mange satt pris på. Men nå begynner jo flere av dem å dø ut og mange av dem forlot også NRK under lite hyggelige omstendigheter. Bare på sportssiden kunne f.eks Ellefsen, Scheie og Herwig Carlsen fått en del tid. Men nå er det jo mer eller mindre for sent. På nyhet- og kultursiden kunne man gitt Steinfeld, Agnes Moxnes, Torp, Einar Lunde, Christian Borch, Ander Magnus m.fl litt tid. Det er tross alt ikke så vanskelig å snekre sammen og man har allerede veldig mye råmaterial i form av produksjoner i arkivet.

Og NRK må virkelig snart forstå at de ikke klarer å fenge ungdommen med sin ungdomslinje. Det har aldri fungert og det fungerer heller ikke nå. Selv da P3 ble lansert så var jo kjernelytterne mye eldre enn det NRK hadde ønsket seg. Det er mye gammelt folk som ser på TV, men det er også mange midt i livet eller unge som kan sette pris på en del av det "gamle".

Og noe som en del av disse gamle og tidligere så stødige og pålitelige aktørene som NRK, SVT, Danmarks Radio og BBC nok må ha sett de siste årene er at veldig mange av seerne og lytterne ikke bare er gamle, men også "gammelmodige"/ konservative og ønsker seg en rikskringskaster som kanskje er litt mer tungrodd og treig enn de kommersielle aktørene.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Og så kan en se på helgens sendinger hos NRK: Når ble det egentlig slik at NRK1 sendte krim absolutt hele helgen? Og hvorfor må Edingburgh Military Tattoo sendes i reprise med jevne mellomrom? Og nå må det vel egentlig være nok Joanna Lumley-program. Nå på kveldstid kommer folk inn igjen etter finværet. En stor andel av dem er midt i livet og kanskje eldre og kanskje lettere pussa eller har ambisjoner om å bli det i løpet av kvelden. Disse kommer mest sannsynlig til å sitte i stua med TVen på mens de har i seg øl og vin sammen med noe mat eller snacks.

Det er ikke et eneste musikkprogram med litt appell, en film som er lettfordøyelig for de fleste eller en litt interessant dokumentar. Det er bare reprise og billig krim. Det har nettopp vært en sommer der mange festivaler har startet opp igjen. Da må det gå an å vise noe mer fyldig enn det rælet de sendt i åttetiden i kveld. NRK bommer jo fullstendig med det de holder på med. Det er jo ikke rart at liniær-TV dør.

Jeg var innom Vårt Lands TV-kanal i går og så på TV-tablået deres. Det som er verst av alt er at de faktisk har et mye mer oppegående tablå både hva gjelder programmer og tidspunkt sammenlignet med NRK, TV2 og Co. Dog var det veldig mye repriser der også.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Hørte Vårt Land TV nevnt i Dax18, men har verken hørt eller sett det - men ser jo at de faktisk har enkelte program som NRK kunne sendt, ja. I alle fall kunne NRK brukt NRK2 til litt enklere produksjoner. Sommerprat med kjente personer (ikke "kjendiser") som har noe å fortelle er jo en utmerket idé - jeg vil tippe at et 45 minutter langt intervju med Arne Scheie kunne ha bred apell. Og hvor har det blitt av slagkraftige Hans-Wilhelm Steinfeldt etter Russlands invasjon av Ukraina? Jeg har ikke hørt et pip noe sted, men ser at han har foredrag rundt om - kunne ikke et slikt foredrag også vært formidlet av NRK2 - og gjerne i beste sendetid, slik at folk får det med seg.

Og hvor blir det av formidlingen av kunst i NRK i beste sendetid. Festivalsommer meg her og der, det er helt greit det - og jeg har sett litt på det, men neppe noe for de som er godt opp i pensjonistalder. Men hva med bildekunst - vi har mange store. Hva med en bred serie om norsk billedkunst de siste 200 år, til dømes. I går så jeg på YouTutube en interessant dramatisering av Ole Bulls liv - hvorfor sender ikke NRK lengre sike programmer i det hele tatt?

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: søn aug 14, 2022 12:36 pm Hørte Vårt Land TV nevnt i Dax18, men har verken hørt eller sett det - men ser jo at de faktisk har enkelte program som NRK kunne sendt, ja. I alle fall kunne NRK brukt NRK2 til litt enklere produksjoner. Sommerprat med kjente personer (ikke "kjendiser") som har noe å fortelle er jo en utmerket idé - jeg vil tippe at et 45 minutter langt intervju med Arne Scheie kunne ha bred apell. Og hvor har det blitt av slagkraftige Hans-Wilhelm Steinfeldt etter Russlands invasjon av Ukraina? Jeg har ikke hørt et pip noe sted, men ser at han har foredrag rundt om - kunne ikke et slikt foredrag også vært formidlet av NRK2 - og gjerne i beste sendetid, slik at folk får det med seg.

Og hvor blir det av formidlingen av kunst i NRK i beste sendetid. Festivalsommer meg her og der, det er helt greit det - og jeg har sett litt på det, men neppe noe for de som er godt opp i pensjonistalder. Men hva med bildekunst - vi har mange store. Hva med en bred serie om norsk billedkunst de siste 200 år, til dømes. I går så jeg på YouTutube en interessant dramatisering av Ole Bulls liv - hvorfor sender ikke NRK lengre sike programmer i det hele tatt?
Dette med Steinfeldt er vel rett og slett at han er forbanna på NRK da de skulle prøve å presse han over til et slags intetsigende koseprogram a la Torp light og han ikke fikk være i Søndagsavisa og Dax18 mer grunnet foryngelse. Var på et foredrag med Steinfeldt da jeg var i førstegangstjenesten. Det var kanonbra og han hadde akkurat god nok kontakt med publikum.

Gode poenger rundt kunstprogrammer, ja. Serien om Munch-museet gikk jo for noen måneder siden, men det ble mer et innblikk i hvordan man flytter et museum snarere enn hva museet hadde. Og ja, Ole Bull burde så absolutt vært noe som NRK kunne sendt opptil flere programmer om. Har mange venner, bekjent og kollegaer som er tett inne i folkemusikkmiljøet, både hva gjelder hardingfele, flatfele og torader. Flere av disse har vært innom hos Leiv Solberg i Folkemusikktimen og har ofte ytret sin misnøye rundt NRKs satsing rundt folkemusikk. Solberg må nå vel mer eller mindre drive alt rundt folkemusik i kanalen selv og har nå også et massivt press på seg til å måtte fylle på med litt etnisk musikk for at programmet skal bli mangfoldig nok. Men det er både nok kunnskap hos Solberg og flere av hans bekjente til at NRK burde utnyttet kompetansen deres bedre til å produsere programmer a la f.eks om Ole Bull eller andre spelemenn. Er tross alt en viktig del av norsk kulturhistorie.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Bra episode.


Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

GiPazzini_85 skrev: lør aug 13, 2022 8:58 pm Og så kan en se på helgens sendinger hos NRK: Når ble det egentlig slik at NRK1 sendte krim absolutt hele helgen?
Jeg ser mest på NRK1 når jeg er hjemme hos mine foreldre i påsken og andre høytider men registrerer at krimserier sendes nå året rundt.
Det kan ikke være stort marked for dette lenger?

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Elgen skrev: tor aug 18, 2022 1:06 pm
GiPazzini_85 skrev: lør aug 13, 2022 8:58 pm Og så kan en se på helgens sendinger hos NRK: Når ble det egentlig slik at NRK1 sendte krim absolutt hele helgen?
Jeg ser mest på NRK1 når jeg er hjemme hos mine foreldre i påsken og andre høytider men registrerer at krimserier sendes nå året rundt.
Det kan ikke være stort marked for dette lenger?
Vel, VOX har nå sendt alle, unntatt den nyeste, sesongene av Vera minst 20 ganger! Regner med at det er registrert noen seere ettersom de fortsatt holder på og kommer til å sende de sesongene de har kjøpt inn mange ganger til!

joplina

Legg inn av joplina »

GiPazzini_85 skrev: tir mai 10, 2022 8:33 am Dette er den surmaga frustrasjonstråden for oss som synes at det er stort sett bare drit på radio, TV og diverse strømmetjenester.
Sommer har alltid tiden for repriser av repriser (av repriser) på TV....
Og når det kommer til strømmetjenester så har vi kanskje slukt langt mer av slikt under covid...kanskje lagt oss til vanen av å aktivt "finne noe å se" - slik at det oppleves som om det ikke er noe nytt å finne. Bare en tanke.

Men jeg er super fed up av nrk radio.
Jeg pleier å trykke på radioen (som regel P1 med distriktsnyheter) før jeg setter på morgenkaffen....og radioen blir stående på utover dagen. Det jeg er så fed up av er norske artister og deres drittmusikk som spilles opp og i mente .
Jeg tror pinadø at nrk MÅ spille hva enn som "skapes" av drittmusikk x antall ggr per dag - for jeg nekter å tro at det er "folkets etterspørsel" som er årsaken.

Av en eller annen grunn har norske artister de siste par tre år kjørt seg fast i en melankolsk, sutre vise-fase....det er så jævla nedstemt og ni-trist og sytete at man kan utvikle dype depresjoner av å måtte lytte på det. HVORFOR i himmelens navn blir disse syte-balladene - den ene mer ni-trist enn den andre - spilt opp og i mente på radio??
Er nrk pålagt å spille dem?
Det er nesten så jeg tror at de tvinges til å spille dritten - og det er et sant overgrep mot ørene!

DrilloIce

Legg inn av DrilloIce »


GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Akkurat nå er faktisk alle programmer som går på de største 13 norske kanalene reprise. Det er bare å gratulere.

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

GiPazzini_85 skrev: man aug 22, 2022 8:02 pm Akkurat nå er faktisk alle programmer som går på de største 13 norske kanalene reprise. Det er bare å gratulere.
Og de klør seg i hodet og syter over at lineær tv-titting taper terreng! Ja det er jo deres egen skyld, som bare sender repriser og sender nye programmer på sine strømmetjenester!

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

At NRK sender noe som ikke er reprise har blitt så uvant at selv en gudstjeneste fra Filadelfiakirken er kjærkomment.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

joplina skrev: lør aug 20, 2022 8:40 am
GiPazzini_85 skrev: tir mai 10, 2022 8:33 am Dette er den surmaga frustrasjonstråden for oss som synes at det er stort sett bare drit på radio, TV og diverse strømmetjenester.
Men jeg er super fed up av nrk radio.
Jeg pleier å trykke på radioen (som regel P1 med distriktsnyheter) før jeg setter på morgenkaffen....og radioen blir stående på utover dagen. Det jeg er så fed up av er norske artister og deres drittmusikk som spilles opp og i mente .
Jeg tror pinadø at nrk MÅ spille hva enn som "skapes" av drittmusikk x antall ggr per dag - for jeg nekter å tro at det er "folkets etterspørsel" som er årsaken.

Frustrasjon over radio har jeg kjent på. Da Nrk la ned utenlandssendingen på kortbølge for eksempel. Som sjømann worldwide var det kontakten med hjemlandet som ble brutt.
Overgangen til DAB har heller ikke vært heldig. Å kaste lytteren ut med badevannet..
Synes kvalitetssjournalistikken også delvis gikk med badevannet. Men vaner endres. Podcast og Spotify har tatt over og jeg snur meg ikke tilbake. Selv om jeg savner Nyhetsmorgen, Ekko og Verdibørsen lineært.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

FjodorDVD skrev: lør sep 10, 2022 11:44 am
joplina skrev: lør aug 20, 2022 8:40 am
GiPazzini_85 skrev: tir mai 10, 2022 8:33 am Dette er den surmaga frustrasjonstråden for oss som synes at det er stort sett bare drit på radio, TV og diverse strømmetjenester.
Men jeg er super fed up av nrk radio.
Jeg pleier å trykke på radioen (som regel P1 med distriktsnyheter) før jeg setter på morgenkaffen....og radioen blir stående på utover dagen. Det jeg er så fed up av er norske artister og deres drittmusikk som spilles opp og i mente .
Jeg tror pinadø at nrk MÅ spille hva enn som "skapes" av drittmusikk x antall ggr per dag - for jeg nekter å tro at det er "folkets etterspørsel" som er årsaken.

Frustrasjon over radio har jeg kjent på. Da Nrk la ned utenlandssendingen på kortbølge for eksempel. Som sjømann worldwide var det kontakten med hjemlandet som ble brutt.
Overgangen til DAB har heller ikke vært heldig. Å kaste lytteren ut med badevannet..
Synes kvalitetssjournalistikken også delvis gikk med badevannet. Men vaner endres. Podcast og Spotify har tatt over og jeg snur meg ikke tilbake. Selv om jeg savner Nyhetsmorgen, Ekko og Verdibørsen lineært.
De sistnevnte programmene har uansett blitt dritdårlige de siste årene, så du går ikke glipp av noe.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Er også enig at P2 har blitt dårligere de siste årene, finner oftere og oftere av-knappen
Drivkraft var gøy til og begynne med men nå irriterer jeg meg grønn av Vegard Larsens stotring og stamming

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»