Forræder med Mads Hansen

Svar
thewaterfall

Re: Forræder med Mads Hansen

Legg inn av thewaterfall »

GoingKronos skrev: man nov 07, 2022 11:31 am
Jeg syns det mest interessante her var at det var nettundersøkelse om hvem folk heiet på, og 83% på forræderne. Har vi alle en indre forræder som nyter å se folk bli lurt? eller er det noe annet som gjør at det store flertallet håper på det bad guys?
Folk heier på underdogsene og synes også det er artig å se at andre blir lurt. Man føler seg jo smartere, uansett hvor dumt det virker siden man selv hadde mest sannsynlig fremstått akkurat like dum der inne. Også får man jo litt sympati med forræderne og håper at de skal få en belønning for alt strevet da sikkert.

coldballs

Legg inn av coldballs »

thewaterfall skrev: man nov 07, 2022 11:35 am
coldballs skrev: man nov 07, 2022 11:28 am Oi, her fikk jeg svar på tiltale ja!
Her var jeg utvilsomt kjapp på avtrekkeren, men ut fra beskrivelsen som gis i sitatet så synes jeg jo det virker som et noe tynt grunnlag.
Det kan jeg forstå, men synes du ikke det sitatet i seg selv også er tynt grunnlag å kommentere på en slik måte som du gjør på? Siden du ikke har sett programmet. Hadde vært en bedre tilnærming og heller fremstått nysgjerrig eller mer ydmyk i mine øyne.
Absolutt, her kunne jeg formulert meg mer bedre, gjort bedre research og ikke vært like tabloid som overskriften som fikk meg til å klikke inn på saken i utgangspunktet.

Men da spør jeg i stedenfor dere som har sett dette programmet, synes dere det er forståelig og/eller akseptabelt at man blir så psykisk nedkjørt etter deltakelse etter et underholdningsprogram(?) at man trenger sykemelding for å
for å kunne være til stede her hjemme, men også fordi det var godt å omstille seg og koble seg tilbake på hverdagen
?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

coldballs skrev: man nov 07, 2022 11:42 am
thewaterfall skrev: man nov 07, 2022 11:35 am
coldballs skrev: man nov 07, 2022 11:28 am Oi, her fikk jeg svar på tiltale ja!
Her var jeg utvilsomt kjapp på avtrekkeren, men ut fra beskrivelsen som gis i sitatet så synes jeg jo det virker som et noe tynt grunnlag.
Det kan jeg forstå, men synes du ikke det sitatet i seg selv også er tynt grunnlag å kommentere på en slik måte som du gjør på? Siden du ikke har sett programmet. Hadde vært en bedre tilnærming og heller fremstått nysgjerrig eller mer ydmyk i mine øyne.
Absolutt, her kunne jeg formulert meg mer bedre, gjort bedre research og ikke vært like tabloid som overskriften som fikk meg til å klikke inn på saken i utgangspunktet.

Men da spør jeg i stedenfor dere som har sett dette programmet, synes dere det er forståelig og/eller akseptabelt at man blir så psykisk nedkjørt etter deltakelse etter et underholdningsprogram(?) at man trenger sykemelding for å
for å kunne være til stede her hjemme, men også fordi det var godt å omstille seg og koble seg tilbake på hverdagen
?
Jeg tenker ja og nei. Det høres unektelig rart ut i utgangspunktet, men samtidig så er det jo 10 intense dager som til tider kan oppleves som psykisk terror virker det som. Det er en stor gjeng som enten sitter alene på et hotellrom, spiser frokost sammen og gjør oppdrag sammen eller henger sammen med et mål: finne ut om personen ved siden av deg lyver deg opp i trynet. Samtidig blir man jo tett knyttet til hverandre når man er så tett over en periode og ikke treffer mennesker som ikke er en del av boblen. Og som forræder så må man lyve til mennesker man begynner å se på som gode, ja kanskje nære venner, for å kunne vinne. Så jeg kan forstå at man er utmattet etter at innspillingsperioden er over, og at man trenger noen dager for å hente seg inn og ikke minst snu om på hodet og tankegangen tilbake til hverdagen igjen.

Men jeg tror og håper at det sitatet er klønete, og at begrunnelsen for bak var at man var utmattet og at det dermed var godt å hente seg inn noen dager hjemme i kjente omgivelser og komme inn i hverdagen igjen.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Nja- er jo litt oppsiktsvekkende at deltagere blir sykmeldt etter en TV-innspilling: så skjønner litt at @coldballs «reagerer» til tross for at han ikke har sett programmet.

For oss som har sett på derimot: så er det nok for deltagerne litt mer alvorstynget stemning enn programmet utgir seg for å være overfor oss seere. Tenkte litt selskapslek første gangen jeg hørte om det :)


Ellers da, hvem håper vi vinner finalen?
Selv holder jeg en knapp på forræderne. Kathrine Fossum har lurt alle trill rundt hele veien: ingen har trodd at hun kunne være forræder.
Så har vi denne historien om hun og Karina Hollekim som ble hverandres (tilsynelatende) støttespillere men hvor den ene lurte den andre trill rundt: før de til slutt kom på samme lag som de 2 gjenværende forræderne! (Du verden så overrasket Karina ble da det Ikke var Sander som satt der på andre siden av bordet :D )

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg tror vi mennesker har en voldsom evne til å leve oss inn i situasjoner vi blir plassert i.

Denne fantasien vår er både en gave og en forbannelse.

Det er rett og slett et sosialt eksperiment i tillegg til lettbent underholdning dette.

Historien er jo full av eksempler på at når man setter normale mennesker inn i unormale settinger så kan det gi merkelige utslag.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

JODDEMM skrev: man nov 07, 2022 12:00 pm Nja- er jo litt oppsiktsvekkende at deltagere blir sykmeldt etter en TV-innspilling: så skjønner litt at @coldballs «reagerer» til tross for at han ikke har sett programmet.

For oss som har sett på derimot: så er det nok for deltagerne litt mer alvorstynget stemning enn programmet utgir seg for å være overfor oss seere. Tenkte litt selskapslek første gangen jeg hørte om det :)


Ellers da, hvem håper vi vinner finalen?
Selv holder jeg en knapp på forræderne. Kathrine Fossum har lurt alle trill rundt hele veien: ingen har trodd at hun kunne være forræder.
Så har vi denne historien om hun og Karina Hollekim som ble hverandres (tilsynelatende) støttespillere men hvor den ene lurte den andre trill rundt: før de til slutt kom på samme lag som de 2 gjenværende forræderne! (Du verden så overrasket Karina ble da det Ikke var Sander som satt der på andre siden av bordet :D )
Jeg heier på forræderne, uten at jeg har gått i dybden på min egen psyke for å finne årsaken til hvorfor jeg gjør det. Så jeg vet ikke hvorfor, det har bare vært slik fra dag 1.

Og Cathrine har vært ekstremt dyktig. Hun har spilt rollen sin bortimot perfekt, selv om hun nok burde slengt en stemme på en forræder for at hun skulle blitt vanskelig å gjennomskue.

Det jeg har lagt merke til er jo at det er noen der inne som blir litt for maniske i jakten på forræderne og jo mer de roper, jo mindre troverdige blir anklagene. Selv om de har rett.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Heier også på forræderne og spesielt Cathrine. Den dama speler så utruleg bra og framstår likevel som ein real person.

Ellers synest eg dette programmet er eit av dei beste programmene dei siste årene. Så mange interessante momenter og slike program er utruleg spennande for å forstå korleis folk tenker.

Håper absolutt dei prioritere ein ny sesong av dette framfor Farmen eller Skal vi danse.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Interessant å sjå traileren på Forrærder før siste etappe. Ser ut til at det blir nye regel i finalen. Ellers var fokuset veldig på Magnus og Cathrine.

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

Finalen i dag legges ut kl 18 på TV 2 Play. Blir spennende.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Håper folk lar være å spoile på kva som skjedde før etter at programmet er ferdig

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

ms_8 skrev: fre nov 11, 2022 9:27 am Håper folk lar være å spoile på kva som skjedde før etter at programmet er ferdig
Ja, om man ikke vil spoiles er det vel ikke verre enn å la være å komme inn i denne tråden.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Da var sesongen over.

Blir det en sesong to?

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Hoppidioten skrev: fre nov 11, 2022 7:07 pm Da var sesongen over.

Blir det en sesong to?
Det burde det bli. Og regner med det, ja.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

PapaSmurf skrev: man nov 07, 2022 12:06 pm
JODDEMM skrev: man nov 07, 2022 12:00 pm Nja- er jo litt oppsiktsvekkende at deltagere blir sykmeldt etter en TV-innspilling: så skjønner litt at @coldballs «reagerer» til tross for at han ikke har sett programmet.

For oss som har sett på derimot: så er det nok for deltagerne litt mer alvorstynget stemning enn programmet utgir seg for å være overfor oss seere. Tenkte litt selskapslek første gangen jeg hørte om det :)


Ellers da, hvem håper vi vinner finalen?
Selv holder jeg en knapp på forræderne. Kathrine Fossum har lurt alle trill rundt hele veien: ingen har trodd at hun kunne være forræder.
Så har vi denne historien om hun og Karina Hollekim som ble hverandres (tilsynelatende) støttespillere men hvor den ene lurte den andre trill rundt: før de til slutt kom på samme lag som de 2 gjenværende forræderne! (Du verden så overrasket Karina ble da det Ikke var Sander som satt der på andre siden av bordet :D )
Jeg heier på forræderne, uten at jeg har gått i dybden på min egen psyke for å finne årsaken til hvorfor jeg gjør det. Så jeg vet ikke hvorfor, det har bare vært slik fra dag 1.
Heier også alltid på "de slemme" i slike spill, da de er i undertall og oppgaven deres er veldig vanskelig å løse. Så blir jo en form for en underdog-historie, selv om de er "slemme".

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Det blir det og Hansen avsluttet med å si at spillet kunne spilles på flere forskjellige måter. Da det blir nok noen interessante endringer til neste sesong.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Spoiler for finalen
► Show Spoiler

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

oddvar_kjempebra skrev: fre nov 11, 2022 7:23 pm Det blir det og Hansen avsluttet med å si at spillet kunne spilles på flere forskjellige måter. Da det blir nok noen interessante endringer til neste sesong.
Er nok veldig smart. Selv om sesongen var underholdende og konseptet er bra, så har spillet og produksjonen sine mangler akkurat nå, som mange har nevnt her inne tidligere. Det er mange ulike retninger man kan endre produksjonen på for å heve det til et enda høyere nivå.
Sist redigert av ElGuaje den fre nov 11, 2022 7:43 pm, redigert 1 gang totalt.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Jevnt over var dette programmet noe av det beste sendt på TV på lang tid.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

► Show Spoiler

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Sulfat skrev: fre nov 11, 2022 7:43 pm
► Show Spoiler
Ja merkelig hvor viktig det skulle være med 5 tusen i premiepenger, fra eller til. Burde helt klart sjekket hva Jørn og Jonas ga sin stemme til. Men var jo utaktisk av Jørn å gi sin stemme til Cathrine da. Så kanskje ville Cathrine argumentert seg i fra det, at Jørn gjorde det av taktiske grunner for å ikke avsløre medsammensvorne. Så kan hende det bare hadde blitt som Magnus sa, at det ville bare fucke opp hodene deres enda mer. Må jo huske på at de var ganske utkjørte etter 10 intensive dager og netter.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Magnus var jo rimelig sikker i sin sak også, og som han sa: "Det er like greit å bare fullføre tankerekka". Eneste som kunne ha løftet dette enda et hakk hadde jo vært om en av forræderne hadde stemt på den andre for å ta hele potten alene, sånn rent underholdningsmessig for en tv-seer altså.

Skjønner at det sitter ekstremt langt inne da.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

netrebske skrev: fre nov 11, 2022 10:14 pm
Sulfat skrev: fre nov 11, 2022 7:43 pm
► Show Spoiler
Ja merkelig hvor viktig det skulle være med 5 tusen i premiepenger, fra eller til. Burde helt klart sjekket hva Jørn og Jonas ga sin stemme til. Men var jo utaktisk av Jørn å gi sin stemme til Cathrine da. Så kanskje ville Cathrine argumentert seg i fra det, at Jørn gjorde det av taktiske grunner for å ikke avsløre medsammensvorne. Så kan hende det bare hadde blitt som Magnus sa, at det ville bare fucke opp hodene deres enda mer. Må jo huske på at de var ganske utkjørte etter 10 intensive dager og netter.
Ja, innbiller meg at jeg hadde vært smartere enn som så, men blir litt lett å si sett fra utsiden.
Jeg synes han var veldig blind der

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Var litt for lett å være forræder, og så er jeg overrasket over at de ikke var mer opptatt av hvem som stemte hva siden det i praksis var eneste beviset de hadde å gjennom. Men det ble seier for kvinnelist.

Cathrine kunne sikret seg hele potten alene, det var null risiko i det. Men hun valgte altså ikke det.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

GoingKronos skrev: fre nov 11, 2022 10:52 pm Var litt for lett å være forræder, og så er jeg overrasket over at de ikke var mer opptatt av hvem som stemte hva siden det i praksis var eneste beviset de hadde å gjennom. Men det ble seier for kvinnelist.

Cathrine kunne sikret seg hele potten alene, det var null risiko i det. Men hun valgte altså ikke det.
Tror hun har blitt sett på som rimelig drittsekk om hun gjorde det for 87 og et halvt tusen kroner.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Wow. Utruleg glad at Cathrine vant. Ho har verkeleg fortjent det og er ein verdig vinner.

Chris har grunn til å være skuffet, men han var den einaste som faktisk avslørte Cathrine. Berre synd at personen han stolte mest på var medforærder

Uansett har dette vært fantastisk TV og eg håper vi får ein ny sesong

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

netrebske skrev: fre nov 11, 2022 11:14 pm
GoingKronos skrev: fre nov 11, 2022 10:52 pm Var litt for lett å være forræder, og så er jeg overrasket over at de ikke var mer opptatt av hvem som stemte hva siden det i praksis var eneste beviset de hadde å gjennom. Men det ble seier for kvinnelist.

Cathrine kunne sikret seg hele potten alene, det var null risiko i det. Men hun valgte altså ikke det.
Tror hun har blitt sett på som rimelig drittsekk om hun gjorde det for 87 og et halvt tusen kroner.
Sikkert, men er jo et spill. Men premiepengene vel opp en del for å få frem det verste i folk.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Jeg skjønner ikke hvordan de lojale skulle vunnet i dag. Det var jo ingen måte for dem å få flertall for noe som helst.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

seriemester2013 skrev: fre nov 11, 2022 10:49 pm
netrebske skrev: fre nov 11, 2022 10:14 pm
Sulfat skrev: fre nov 11, 2022 7:43 pm
► Show Spoiler
Ja merkelig hvor viktig det skulle være med 5 tusen i premiepenger, fra eller til. Burde helt klart sjekket hva Jørn og Jonas ga sin stemme til. Men var jo utaktisk av Jørn å gi sin stemme til Cathrine da. Så kanskje ville Cathrine argumentert seg i fra det, at Jørn gjorde det av taktiske grunner for å ikke avsløre medsammensvorne. Så kan hende det bare hadde blitt som Magnus sa, at det ville bare fucke opp hodene deres enda mer. Må jo huske på at de var ganske utkjørte etter 10 intensive dager og netter.
Ja, innbiller meg at jeg hadde vært smartere enn som så, men blir litt lett å si sett fra utsiden.
Jeg synes han var veldig blind der
Greia er nok at de får langt flere inntrykk enn oss. Vi ser én time av et helt døgn. I tillegg så har de holdt på i en uke, og de har ikke fasiten.

Men at Cathrine var så i mot å se hvem forræderne ga sølvet syns jeg det er rart at ikke flere reagerte på. Og at Magnus ikke ville reflektere over at Cathrine ikke hadde stemt på noen forrædere.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Solvgutt1 skrev: lør nov 12, 2022 12:29 am Jeg skjønner ikke hvordan de lojale skulle vunnet i dag. Det var jo ingen måte for dem å få flertall for noe som helst.
Det kunne blitt 2-2. og da er jeg usikker på hva som hadde skjedd.

Men jeg forstår De lojale godt. Man må til slutt bare bestemme seg for en å stole på og stå ved det.

Dagens episode setter jo ikke de lojale i et godt lys. Men det tror jeg er klippingen som gjør det. Som da de skulle få se den ekstra filmen. Der ble det nok klippet heftig. Jeg tror debatten varte mye lenger enn det vi fikk se. Så der de lokale fintes ut av forræderne fintes vi seere ut av klippingen.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Solvgutt1 skrev: lør nov 12, 2022 12:29 am Jeg skjønner ikke hvordan de lojale skulle vunnet i dag. Det var jo ingen måte for dem å få flertall for noe som helst.
Hvis Cathrine eller Karina hadde blitt stemt ut først, og så den andre etterpå, da hadde de lojale vunnet

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»