ESC 2023

Svar
VillaForever

Re: ESC 2023

Legg inn av VillaForever »

SirJames skrev: tir feb 21, 2023 5:19 pm
VillaForever skrev: tir feb 21, 2023 5:07 pm Har hørt deler av låten til Loreen
Hvor har du hørt det?
Har en venn med media / presse link. Låtene ble sluppet til media i dag.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Tenker å lage ein liste over alle låtene som i fjor. Til no er nok dessverre dette eit ganske svakt år. Ein god del låter som havner godt nede på poenglisten.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Frankrike
Spania
Norge
Italia
Australia
Kroatia
Litauen
Romania
Slovenia
Irland
Danmark
Malta
Estland
Albania
Ukraina
Belgia
Tsjekkia
Latvia

Australia med en grei låt, men litt for enkel i sin stil til å nå opp til topplandene. Havner i gruppen sanger som jeg ikke har noe i mot, men som jeg heller ikke kommer til å høre igjen før semifinalen..

Frankrike vokser for øvrig for hver lytt. Det kan vel diskuteres hvor positivt/mye det hjelper i noe som eurovision..

SirJames

Legg inn av SirJames »

Albania:
Første 30 sekunder er lovende, deretter blir det a trainwreck med kun antydning til melodiøsitet mot slutten.
Terningkast: 2

Ukraina:
Usedvanlig kjedelig, null særegenhet. Det blir døden for ESC hvis denne sympatiserer seg til seier i år.
Terningkast: 2

Belgia:
Utslitt budskap pakket inn i gladpopgospel, fremført av en medioker artist kledd for a bad taste party. Styr unna.
Terningkast: 2

Irland:
Versene er ekstremt zzznork, og låten hever seg først de siste 30 sekundene. Tamt, pent og pyntelig.
Terningkast: 2

Norge:
Selv om jeg tror på finaleplass for Alessandra, er jeg ikke overvettes begeistret. Dette er en låt man har hørt 100 ganger før, og basert på sangprestasjonen i finalen, synes jeg ikke hun er dyktig nok / har god nok stemme til å bære låten.
Terningkast: 3-

Slovenia:
Går i samme duren gjennom hele låta, uten et markant refreng å lene seg på. Waste of time.
Terningkast: 1

Spania:
Dette var solide saker, og det er tydelig at Spania mener alvor i år. I motsetning til Alessandra, fremviser Blanca her en kraftfull og nydelig stemme som bærer låten fra start til mål. Dette er en åpenbar vinnerkandidat i Liverpool 13. mai.
Terningkast: 5-

Tsjekkia:
Får ikke taket på denne, og uten videoen som distraksjon er det lite igjen. Stiger litt fra ca 2.30 og ut.
Terningkast: 2/3

Italia:
Flott ballade som vokser, dog usikker på om den treffer førstegangs lyttere godt nok. Den må vel også kortes ned, da både San Remo og den offisielle videoen er på 3.40. Om en forkorting ødelegger låta, gjenstår dermed å se.
Terningkast: 5

Kroatia:
Forferdelig, selv til søppel å være. Virker som det er noe politisk budskap blandet inn i smørja også. Greit nok at flere land har brukt ESC til politiske markeringer opp igjennom, men dette blir overkill på absolutt alle mulige måter.
Terningkast: 0

Romania:
Masete, og uten et godt refreng. Skal med andre ord slite med å gå til finalen.
Terningkast: 1

Danmark:
Totalt forglemmelig poplåt som i beste fall fungerer som en mulighet til å gjøre nødvendige ærender på toalettet.
Terningkast: 2

Malta:
Kred for å skape litt liv på scenen, og saksofon trekker alltid opp. Men bortsett fra det er det lite å hente.
Terningkast: 3-

Estland:
Alika er flink, og balladen har potensiale. Tviler dog på at den kommer til å utfordre topp 5.
Terningkast: 3/4

Latvia:
Ganske ok sound på denne, og en låt som faktisk er bedre hvis man ikke ser på videoen samtidig. Kunne fungert bra som musikk på nattlige bilturer. Dog vil nok mange dessverre følge det de selv synger; "please, don't wake up"..
Terningkast: 4-

Litauen:
Fin ballade som vokser ved hver gjennomlytting. Synes versjonen med hel-engelsk refreng er den beste, og da blir det
Terningkast: 4+

Frankrike:
Hørt den 3 ganger. Første gangen syntes jeg den var litt kjedelig, men etterhvert vokste den, og det er utvilsomt et godt håndverk. Vil som Spania kanskje lide litt av at de ikke er med i semifinalene? Ulempen er at jeg ikke skjønner et kvekk av hva hun synger om, i tillegg til at jeg har litt fordommer mot arrogante franskmenn. Spania justert til 5-, for denne får
Terningkast: 5

Australia:
Liker ikke refrenget her, med alle Oh'oh-ene. Forøvrig er det sånn ca midt på treet.
Terningkast: 3

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Frankrike
Spania
Norge
Italia
Finland
Australia
Kroatia
Litauen
Romania
Slovenia
Irland
Danmark
Malta
Estland
Albania
Ukraina
Belgia
San Marino
Tsjekkia
Latvia

En godkjent sang (Finland) og et lyrisk makkverk (San Marino).

5 bra låter. 2 middels. 13 makkverk. Blir et herlig år..

SirJames

Legg inn av SirJames »

Albania:
Første 30 sekunder er lovende, deretter blir det a trainwreck med kun antydning til melodiøsitet mot slutten.
Terningkast: 2

Ukraina:
Usedvanlig kjedelig, null særegenhet. Det blir døden for ESC hvis denne sympatiserer seg til seier i år.
Terningkast: 2

Belgia:
Utslitt budskap pakket inn i gladpopgospel, fremført av en medioker artist kledd for a bad taste party. Styr unna.
Terningkast: 2

Irland:
Versene er ekstremt zzznork, og låten hever seg først de siste 30 sekundene. Tamt, pent og pyntelig.
Terningkast: 2

Norge:
Selv om jeg tror på finaleplass for Alessandra, er jeg ikke overvettes begeistret. Dette er en låt man har hørt 100 ganger før, og basert på sangprestasjonen i finalen, synes jeg ikke hun er dyktig nok / har god nok stemme til å bære låten.
Terningkast: 3-

Slovenia:
Går i samme duren gjennom hele låta, uten et markant refreng å lene seg på. Waste of time.
Terningkast: 1

Spania:
Dette var solide saker, og det er tydelig at Spania mener alvor i år. I motsetning til Alessandra, fremviser Blanca her en kraftfull og nydelig stemme som bærer låten fra start til mål. Dette er en åpenbar vinnerkandidat i Liverpool 13. mai.
Terningkast: 5-

Tsjekkia:
Får ikke taket på denne, og uten videoen som distraksjon er det lite igjen. Stiger litt fra ca 2.30 og ut.
Terningkast: 2/3

Italia:
Flott ballade som vokser, dog usikker på om den treffer førstegangs lyttere godt nok. Den må vel også kortes ned, da både San Remo og den offisielle videoen er på 3.40. Om en forkorting ødelegger låta, gjenstår dermed å se.
Terningkast: 5

Kroatia:
Forferdelig, selv til søppel å være. Virker som det er noe politisk budskap blandet inn i smørja også. Greit nok at flere land har brukt ESC til politiske markeringer opp igjennom, men dette blir overkill på absolutt alle mulige måter.
Terningkast: 0

Romania:
Masete, og uten et godt refreng. Skal med andre ord slite med å gå til finalen.
Terningkast: 1

Danmark:
Totalt forglemmelig poplåt som i beste fall fungerer som en mulighet til å gjøre nødvendige ærender på toalettet.
Terningkast: 2

Malta:
Kred for å skape litt liv på scenen, og saksofon trekker alltid opp. Men bortsett fra det er det lite å hente.
Terningkast: 3-

Estland:
Alika er flink, og balladen har potensiale. Tviler dog på at den kommer til å utfordre topp 5.
Terningkast: 3/4

Latvia:
Ganske ok sound på denne, og en låt som faktisk er bedre hvis man ikke ser på videoen samtidig. Kunne fungert bra som musikk på nattlige bilturer. Dog vil nok mange dessverre følge det de selv synger; "please, don't wake up"..
Terningkast: 4-

Litauen:
Fin ballade som vokser ved hver gjennomlytting. Synes versjonen med hel-engelsk refreng er den beste, og da blir det
Terningkast: 4+

Frankrike:
Hørt den 3 ganger. Første gangen syntes jeg den var litt kjedelig, men etterhvert vokste den, og det er utvilsomt et godt håndverk. Vil som Spania kanskje lide litt av at de ikke er med i semifinalene? Ulempen er at jeg ikke skjønner et kvekk av hva hun synger om, i tillegg til at jeg har litt fordommer mot arrogante franskmenn. Spania justert til 5-, for denne får
Terningkast: 5

Australia:
Liker ikke refrenget her, med alle Oh'oh-ene. Forøvrig er det sånn ca midt på treet.
Terningkast: 3

San Marino:
Dette var helt jævlig. Heldigvis kan man bruke det som dopause, og slik søppel kommer aldri til finalen.
Terningkast: 0

Finland:
Haha, wtf happened here? En psyk affære som blir beyond weird, og ender opp som psyk igjen. Utrolig suggerende etter et par gangers gjennomlytting, og det er umulig å si om dette er genialt eller batshit crazy. Terningkast må derfor vente..
Terningkast: TBA

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Käärijä og Cha Cha Cha er jo spinnvill. Gikk også forbi Norge på oddsen nå. Synes UMK leverte en skikkelig kul finale og Cha Cha Cha kan nå høyt i Eurovision om folk er litt i den stemningen. Altså stemme på noe som er forfriskende gøy, samtidig som det har musikalske kvaliteter i bunn.

Ellers leverte Loreen på alle måter, hun skapte et øyeblikk. Jeg må dog si at scene opptreden hennes gir låten ekstrem tynge følelsesmessig. Når jeg hører låten på Spotify uten det visuelle, blir den noe slitsom, og litt seig og lytte til.

Skal ta en sjekk på San Marino senere, men det lyder virkelig ikke som noe bra.

Kan få en nordisk storeslem i år, om oddsmakerne får rett. Hadde vært gøy med en kamp mellom Norge, Sverige og Finland.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Har en følelse av at Finland er litt overhypet akkurat nå. Tror den går greit til finale, men at den ikke får mye poeng fra jury og at den ikke treffer helt med publikum heller. Typ et sted mellom 7. og 15. plass i finalen.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

TheRealArt_Verified skrev: søn feb 26, 2023 4:14 pm Har en følelse av at Finland er litt overhypet akkurat nå. Tror den går greit til finale, men at den ikke får mye poeng fra jury og at den ikke treffer helt med publikum heller. Typ et sted mellom 7. og 15. plass i finalen.
Ikke umulig. Noen kan vel tenke at låten er for drøy, rent musikalsk - da den har ganske hardtslående synth / rap ingredienser. De hadde jo en internasjonal jury i Finland også og de stemte frem Cha Cha Cha, men om denne er representativ for hvordan juryen i ESC stemmer - er usikkert. Tradisjonelt har Sverige hatt stålkontroll på juryen i ESC, og dermed oppnådd høye plasseringer de siste årene.

Påminning om at semi finalene i årets ESC ikke har jury, så det kan gjøre noen utslag i retning av hva vi pleier å se komme gjennom.
Sist redigert av VillaForever den søn feb 26, 2023 5:25 pm, redigert 1 gang totalt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Årets ESC-budsjett ble satt på Frankrike til 31 i odds. Dristig, men den som intet våger osv.

I tillegg er vel 2. plassen i 2021 relativt styrende, mtp at den låten ikke hadde samme "schwung" som årets bidrag.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

VillaForever skrev: søn feb 26, 2023 5:10 pm
TheRealArt_Verified skrev: søn feb 26, 2023 4:14 pm Har en følelse av at Finland er litt overhypet akkurat nå. Tror den går greit til finale, men at den ikke får mye poeng fra jury og at den ikke treffer helt med publikum heller. Typ et sted mellom 7. og 15. plass i finalen.
Ikke umulig. Noen kan vel tenke at låten er for drøy, rent musikalsk - da den har ganske hardtslående synth / rap ingredienser. De hadde jo en internasjonal jury i Finland også og de stemte frem Cha Cha Cha, men om denne er representativ for hvordan juryen i ESC stemmer - er usikker. Tradisjonelt har Sverige hatt stålkontroll på juryen i ESC, og dermed oppnådd høye plasseringer de siste årene.

Påminning om at semi finalene i årets ESC ikke har jury, så det kan gjøre noen utslag i retning av hva vi pleier å se komme gjennom.
Personlig syns jeg opptreden i finalen ble litt for parodisk og humorbidrag. Gjør ikke noe for telestemmene, men ville kanskje gjort det litt mer kunstnerisk og "classy" for å få inn litt flere jurystemmer.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

SirJames skrev: søn feb 26, 2023 5:21 pm Årets ESC-budsjett ble satt på Frankrike til 31 i odds. Dristig, men den som intet våger osv.

I tillegg er vel 2. plassen i 2021 relativt styrende, mtp at den låten ikke hadde samme "schwung" som årets bidrag.
Lykke til.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Frankrike
Spania
Norge
Italia
Finland
Australia
Kroatia
Polen
Litauen
Romania
Slovenia
Irland
Danmark
Malta
Estland
Albania
Ukraina
Belgia
San Marino
Tsjekkia
Latvia



5 bra låter. 3 middels. 13 makkverk. Blir et herlig år..

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

SirJames skrev: søn feb 26, 2023 5:21 pm Årets ESC-budsjett ble satt på Frankrike til 31 i odds. Dristig, men den som intet våger osv.

I tillegg er vel 2. plassen i 2021 relativt styrende, mtp at den låten ikke hadde samme "schwung" som årets bidrag.
Jeg krysser fingrene for deg, SirCisse

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Tenk. San Marino kunne sendt dette..


SirJames

Legg inn av SirJames »

Albania:
Første 30 sekunder er lovende, deretter blir det a trainwreck med kun antydning til melodiøsitet mot slutten.
Terningkast: 2

Ukraina:
Usedvanlig kjedelig, null særegenhet. Det blir døden for ESC hvis denne sympatiserer seg til seier i år.
Terningkast: 2

Belgia:
Utslitt budskap pakket inn i gladpopgospel, fremført av en medioker artist kledd for a bad taste party. Styr unna.
Terningkast: 2

Irland:
Versene er ekstremt zzznork, og låten hever seg først de siste 30 sekundene. Tamt, pent og pyntelig.
Terningkast: 2

Norge:
Selv om jeg tror på finaleplass for Alessandra, er jeg ikke overvettes begeistret. Dette er en låt man har hørt 100 ganger før, og basert på sangprestasjonen i finalen, synes jeg ikke hun er dyktig nok / har god nok stemme til å bære låten.
Terningkast: 3-

Slovenia:
Går i samme duren gjennom hele låta, uten et markant refreng å lene seg på. Waste of time.
Terningkast: 1

Spania:
Dette var solide saker, og det er tydelig at Spania mener alvor i år. I motsetning til Alessandra, fremviser Blanca her en kraftfull og nydelig stemme som bærer låten fra start til mål. Dette er en åpenbar vinnerkandidat i Liverpool 13. mai.
Terningkast: 5-

Tsjekkia:
Får ikke taket på denne, og uten videoen som distraksjon er det lite igjen. Stiger litt fra ca 2.30 og ut.
Terningkast: 2/3

Italia:
Flott ballade som vokser, dog usikker på om den treffer førstegangs lyttere godt nok. Den må vel også kortes ned, da både San Remo og den offisielle videoen er på 3.40. Om en forkorting ødelegger låta, gjenstår dermed å se.
Terningkast: 5

Kroatia:
Forferdelig, selv til søppel å være. Virker som det er noe politisk budskap blandet inn i smørja også. Greit nok at flere land har brukt ESC til politiske markeringer opp igjennom, men dette blir overkill på absolutt alle mulige måter.
Terningkast: 0

Romania:
Masete, og uten et godt refreng. Skal med andre ord slite med å gå til finalen.
Terningkast: 1

Danmark:
Totalt forglemmelig poplåt som i beste fall fungerer som en mulighet til å gjøre nødvendige ærender på toalettet.
Terningkast: 2

Malta:
Kred for å skape litt liv på scenen, og saksofon trekker alltid opp. Men bortsett fra det er det lite å hente.
Terningkast: 3-

Estland:
Alika er flink, og balladen har potensiale. Tviler dog på at den kommer til å utfordre topp 5.
Terningkast: 3/4

Latvia:
Ganske ok sound på denne, og en låt som faktisk er bedre hvis man ikke ser på videoen samtidig. Kunne fungert bra som musikk på nattlige bilturer. Dog vil nok mange dessverre følge det de selv synger; "please, don't wake up"..
Terningkast: 4-

Litauen:
Fin ballade som vokser ved hver gjennomlytting. Synes versjonen med hel-engelsk refreng er den beste, og da blir det
Terningkast: 4+

Frankrike:
Hørt den 3 ganger. Første gangen syntes jeg den var litt kjedelig, men etterhvert vokste den, og det er utvilsomt et godt håndverk. Vil som Spania kanskje lide litt av at de ikke er med i semifinalene? Ulempen er at jeg ikke skjønner et kvekk av hva hun synger om, i tillegg til at jeg har litt fordommer mot arrogante franskmenn. Spania justert til 5-, for denne får
Terningkast: 5

Australia:
Liker ikke refrenget her, med alle Oh'oh-ene. Forøvrig er det sånn ca midt på treet.
Terningkast: 3

San Marino:
Dette var helt jævlig. Heldigvis kan man bruke det som dopause, og slik søppel kommer aldri til finalen.
Terningkast: 0

Finland:
Haha, wtf happened here? En psyk affære som blir beyond weird, og ender opp som psyk igjen. Utrolig suggerende etter et par gangers gjennomlytting, og det er umulig å si om dette er genialt eller batshit crazy. Terningkast må derfor vente..
Terningkast: TBA

Polen:
Fjærlett poplåt som best funker som bakgrunnsmusikk når man ligger og steker i sola på stranda i syden.
Terningkast: 3

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Tenk. Belgia kunne sendt denne..


ms_8

Legg inn av ms_8 »

Gøy at Finland valgde Cha Cha Cha. Finland har ofte gjort det klart best når dei tør å satse og i år satser dei. Kan det bli Finland andre seier?

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Enig med flere angående San Marino. Usikker på hva som har skjedd her, men låten er fryktelig, med noe som ligner en form for synth rock jeg knapt har hørt siden jeg studerte et år i Øst Europa. Vokalen mot slutten er bedriten irriterende.



Har også hørt Polen sin låt i kveld, og det er dessverre også en fullstendig intetsigende låt, lyder billig, ser billig ut.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

For de som ikke fikk med seg Finlands finalebidrag:



Låten er også perfekt til Tik Tok bruk ( en stadig viktigere markedskanal for ESC låter) med cha cha dansernes herlige attityde. Ikke minst også Käärijä sine energiske bevegelser. Som sagt, det kan bli en dose for meget for noen kanskje, og det kan stoppe en topp-plassering i Liverpool.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Frankrike
Spania
Norge
Italia
Finland
Australia
Kroatia
Polen
Nederland
Litauen
Romania
Slovenia
Irland
Danmark
Malta
Estland
Albania
Ukraina
Belgia
San Marino
Tsjekkia
Latvia

Duncan Laurence låta til Nederland gir meg ingenting. Kanskje den kan eleveres live. Tenkte på å lytte til den en gang til for å se om det var noe jeg ikke fikk med meg første gang, men gadd ikke. Det sier vel det meste..


5 bra låter. 4 middels. 13 makkverk. Blir et herlig år..

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Frankrike
Spania
Norge
Italia
Finland
Australia
Kroatia
Polen
Nederland
Litauen
Romania
Slovenia
Irland
Kypros
Danmark
Malta
Estland
Albania
Ukraina
Belgia
San Marino
Tsjekkia
Latvia


Kypros. Gøy med nok en svenskesang. Profesjonelt produsert på samlebåndet. Har egentlig lyst å putte den nederst, men besinner meg. Havner uansett i kategorien Makkverk da jeg inntenst misliker disse svenskesangene. Denne typen sanger fremført av mannlig vokalist er nok det jeg hater mest.

5 bra låter. 4 middels. 14 makkverk. Blir et herlig år..
[/quote]

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

@TheRealArt_Verified Tror du ikke at det er ganske normalt å like ca 5, 6 låter totalt? Det er en god del subjektivt selvsagt, objektivt er det sjelden at flere låter stikker ut i ESC. Jeg har som regel 7, 8 maks som jeg kan tåle - synes er ok. Så ender jeg opp med 2 eller 3 på min Spotify spilleliste.

Låten til Kypros høres helt klart ut som er laget av svensk låtskriver / producer team ja. Sangeren ser ut som en modell, men vanskelig å få tak på om han synger godt når man kun har en musikk video versjon.

Ellers er vel Loreen større favoritt en noensinne. Svenskene lukter en 7 rekord-seier, og de kommer ikke til å sende noe annet en Loreen - bankers. Jeg ser Norges sjanser til top 5 plassering som relativt store. Foreløpig.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Måtte sjekke de siste par årene. Var ca 9-10 vært år som jeg likte (før semifinalene). Så er det sikkert flere som jeg tolerer. Føler hvertfall så langt, for meg, at det er flere såkalte makkverk enn normalt. Forhåpentligvis leveres det på oppløpssiden.. Tyskland har sjansen i morgen til å levere en godkjent låt. Eller de kan velge nok et makkverk..

Skal også si jeg bruker makkverk veldig løst her. Er nok ikke mer enn et par låter som jeg virkelig vil putte i den kategorien.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Tyskland
Frankrike
Spania
Norge
Italia
Finland
Australia
Kroatia
Polen
Nederland
Litauen
Romania
Slovenia
Irland
Kypros
Danmark
Malta
Estland
Albania
Ukraina
Belgia
San Marino
Tsjekkia
Latvia

Tyskland, takk for at dere valgte riktig låt.


6 bra låter. 4 middels. 14 makkverk. Blir et herlig år..

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Tyskland er et helt eget kapittel i ESC historien. Kunne vel ikke synke dypere enn «I don`t feel hate» med Jendrik. Låt utvalget i gårsdagens finale var dog ganske typisk for Tyskland. Lyder avlegs og håpløst datert. Kopier av kopier. De kunne lært noe fra UMK, ikke minst ARD som produserer tv delen. Når det er sagt så lyder vel vinnerlåten ok, og tysk soft metal/ glam rock er det tradisjon for. Men dette er jo ikke Rammstein. Det er en helt grei låt, men blir for showpreget og pregløs for min del. Tror Tyskland får fler stemmer i år, fordi de sender noe mer genuint tysk. Samtidig er det ganske mange band i år og en del rock innslag. Så de må stikke seg ut. Måneskin og Lordi har begge levert fordi de hadde visuell slagkraft også.


TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Tyskland
Frankrike
Spania
Norge
Italia
Finland
Australia
Kroatia
Polen
Moldova
Nederland
Litauen
Romania
Slovenia
Irland
Kypros
Danmark
Malta
Estland
Albania
Ukraina
Belgia
San Marino
Tsjekkia
Latvia

Hella weird fra Moldova. Inkludert en kortvokst som spiller fløyte...


6 bra låter. 5 middels. 14 makkverk. Blir et herlig år..

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Tyskland
Frankrike
Spania
Norge
Italia
Finland
Australia
Kroatia
Polen
Island
Moldova
Nederland
Litauen
Romania
Slovenia
Irland
Kypros
Danmark
Malta
Estland
Albania
Ukraina
Belgia
San Marino
Tsjekkia
Latvia

Island egentlig ikke så mye å si. Lett forglemmelig ufarlig låt.

Hella weird fra Moldova. Inkludert en kortvokst som spiller fløyte...


6 bra låter. 6 middels. 14 makkverk. Blir et herlig år..

SirJames

Legg inn av SirJames »

► Show Spoiler
Nederland:
Begynner helt greit, men fra det blir en duo, og spesielt sluttpartiet, går det bare nedover. Boring.
Terningkast: 2+

Kypros:
Har ikke samme antipatier til svenske samlebåndspop som Art, og synes dette er godt laget. Vokser mer og mer, og er en tilnærmet nytelse å høre gjennom gode hodetelefoner. Alt i alt har jeg ikke noe i mot at denne havner blant topp 6.
Terningkast: 5

Tyskland:
Nok en gang på kollisjonskurs med Art, for dette var skuffende greier. Kanskje sender de dette som en protest på at de fikk ufortjent dårlig betalt for et godt bidrag i fjor? Eller er det et håp om at Måneskin-effekten atter en gang vil åpenbare seg i Liverpool? Vel, i motsetning til Måneskin, kan jo ikke vokalisten i Lord of the Lost synge, det var borderline grusomt.
Terningkast: 0

Moldova:
Weird fra start til slutt. Pluss for et suggerende sound.
Terningkast: 2

Island:
Til tider surt....og temmelig meningsløst. Island kan jo mye bedre enn dette.
Terningkast: 1

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Tyskland
Frankrike
Spania
Norge
Italia
Finland
Australia
Kroatia
Serbia
Polen
Island
Moldova
Nederland
Litauen
Romania
Slovenia
Irland
Kypros
Danmark
Malta
Estland
Albania
Ukraina
Belgia
San Marino
Tsjekkia
Latvia

Performance art fra Serbia. Den industrielle sounden er interessant. Det svakeste med låten er vokalen.

Island egentlig ikke så mye å si. Lett forglemmelig ufarlig låt.

Hella weird fra Moldova. Inkludert en kortvokst som spiller fløyte...


6 bra låter. 7 middels. 14 makkverk. Blir et herlig år..

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»