Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
Knaberaps

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av Knaberaps »

Neptun skrev: tor jun 22, 2023 11:44 pm Holder på med Succession etter all hypen.
Sett 1,5 sesong. Når blir den bra egentlig?

Hva er det som er så kult med oppførsel som er helt unaturlig og aldri ville blitt godtatt av normale mennesker?
Igjen; man setter seg ikke ned og ser en serie som omhandler normale mennesker. Det ville blitt en flopp. Det er ytterpunktene som tiltrekker på godt og vondt. Folk som familien Roy menger seg ikke med "normale" mennesker, og trenger ikke bli godtatt av dem. Men har du sett såpass som 1,5 sesong, så må den vel ha noe med seg for deg også. Hypen er uansett berettiget for en gang skyld.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Neptun skrev: tor jun 22, 2023 11:44 pm Holder på med Succession etter all hypen.
Sett 1,5 sesong. Når blir den bra egentlig?
Jeg hater absolutt alle karakterene. De er alle personer jeg skulle ønske ble drept av Dexter og senket på havets bunn.

Hva er det som er så kult med oppførsel som er helt unaturlig og aldri ville blitt godtatt av normale mennesker?
Det er vel forklaringen på at serier som Sopranos og Sons of Anarchi kan slå an hos noen. Jo verre karakterer, jo bedre.

Nei, gi meg Borsch og andre gode menn som utrydder skadedyr.
Det er bra at skadedyr blir utryddet, litt enig med deg der!

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Forbrytelsen Sesong 1 (2007-08)

Tok litt lenger litt enn man planla, men ei absolutt godkjent dansk krimserie der følger ulike deler av samfunnet på godt og vondt, i det ei tenåringsjente blir funnet brutalt drept i et nærliggende skogsvann.
Første 10 var meget bra, men skulle ønske den hadde kuttet ned et par, da de neste 10 episodene begynte å dra på seg, og vel, fullt mulig et gjensyn utover mørke og regntunge høstkvelder er mer passende, enn nå, hvor det knapt blir mørkt eller kjølig om nettene.

Har også sesong 2 og 3 på vent, men tror jeg skal fortsette med Poirot, kanskje slenge på litt Midsomer Murders samt Mordene i Sandhamn, som en fant ut at man hadde liggende i filmboden gjennom ei uåpna DVD boks, med sesong 1-5.

Uansett, Forbrytelsen får ei sterk:

8/10

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

izzet2015 skrev: fre jun 23, 2023 9:27 am
Neptun skrev: tor jun 22, 2023 11:44 pm Holder på med Succession etter all hypen.
Sett 1,5 sesong. Når blir den bra egentlig?
Jeg hater absolutt alle karakterene. De er alle personer jeg skulle ønske ble drept av Dexter og senket på havets bunn.

Hva er det som er så kult med oppførsel som er helt unaturlig og aldri ville blitt godtatt av normale mennesker?
Det er vel forklaringen på at serier som Sopranos og Sons of Anarchi kan slå an hos noen. Jo verre karakterer, jo bedre.

Nei, gi meg Borsch og andre gode menn som utrydder skadedyr.
Det er bra at skadedyr blir utryddet, litt enig med deg der!
Anbefaler både Dexter og The Punisher om du ikke har sett dem. Der får skadedyr som fortjent til min store tilfredsstillelse.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Knaberaps skrev: fre jun 23, 2023 9:15 am
Neptun skrev: tor jun 22, 2023 11:44 pm Holder på med Succession etter all hypen.
Sett 1,5 sesong. Når blir den bra egentlig?

Hva er det som er så kult med oppførsel som er helt unaturlig og aldri ville blitt godtatt av normale mennesker?
Igjen; man setter seg ikke ned og ser en serie som omhandler normale mennesker. Det ville blitt en flopp. Det er ytterpunktene som tiltrekker på godt og vondt. Folk som familien Roy menger seg ikke med "normale" mennesker, og trenger ikke bli godtatt av dem. Men har du sett såpass som 1,5 sesong, så må den vel ha noe med seg for deg også. Hypen er uansett berettiget for en gang skyld.
Nja, synes det må være en viss balanse i dette.
Forstår at Succession fenger fordi drittsekk TV har blitt trendsettende de siste 20 årene. Største drittsekken vinner alle realityserier folk ser på - også norske som jeg skyr som pesten.
Dette gjenspeiler også seervaner for "vanlige" serier og det virkelige liv. Største drittsekken drar de fineste damene. Jo mer usympatisk og verre kvinnesyn, jo bedre hell på sjekkemarkedet. Til en viss grad også på arbeidsmarkedet der man kommer veldig langt med kun kjeften til tross for lav kompetanse.

Men det fenger ikke meg, så jeg avslutter. Du har rett i dette, bortkastet tid.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Neptun skrev: fre jun 23, 2023 5:01 pm Anbefaler både Dexter og The Punisher om du ikke har sett dem. Der får skadedyr som fortjent til min store tilfredsstillelse.
Har sett Dexter, men takk for tipset om The Punisher. Jeg liker også at skadedyr får som fortjent :)

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Machine_Head skrev: fre jun 23, 2023 7:47 am
Neptun skrev: tor jun 22, 2023 11:44 pm Holder på med Succession etter all hypen.
Sett 1,5 sesong. Når blir den bra egentlig?
Jeg hater absolutt alle karakterene. De er alle personer jeg skulle ønske ble drept av Dexter og senket på havets bunn.

Hva er det som er så kult med oppførsel som er helt unaturlig og aldri ville blitt godtatt av normale mennesker?
Det er vel forklaringen på at serier som Sopranos og Sons of Anarchi kan slå an hos noen. Jo verre karakterer, jo bedre.

Nei, gi meg Borsch og andre gode menn som utrydder skadedyr.
Ser at JOlsen har fått seg enda en bruker.
Ultima dette, som herjet i GoT-tråden blant annet.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Hvem liker The Wire og Sopranos? Noen som synes LOST var en fremragende serie?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

izzet2015 skrev: fre jun 23, 2023 7:49 pm Hvem liker The Wire og Sopranos? Noen som synes LOST var en fremragende serie?
De første sesongene av LOST var bra. Serien hadde potensiale utifra det jeg husker.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Hvilken strømmetjeneste har Forbrytelsen?

Federin

Legg inn av Federin »

izzet2015 skrev: fre jun 23, 2023 7:49 pm Hvem liker The Wire og Sopranos? Noen som synes LOST var en fremragende serie?
The Wire er jo pur klasse. Og den fremstiller karakterene som hele mennesker med gode og dårlige egenskaper.

Federin

Legg inn av Federin »

Federin skrev: tor feb 24, 2022 4:43 pm
SirJames skrev: tor feb 24, 2022 12:58 pm
The Wire er ganske komplekst, og veldig karakterdrevet, så det fordrer at man bruker litt tid til å bli kjent med nettopp karakterene og det miljøet de lever i. Gjør man det, blir man til slutt hekta, og man ser den enorme kvaliteten :)
Kan slutte meg til dette. Jeg brukte tre forsøk før jeg kom inn i serien. Men da var det også til de grader verdt det. Hadde samme inntrykk som deg om at den virket kjedelig, og jeg sovnet faktisk til den ved ett av de to første forsøkene.

På forsøk tre kom jeg meg imidlertid forbi episode to, og da var det gjort. Klasseserie og skjønner godt at denne er ratet som en av verdens beste. Den har et rikt persongalleri som den fremstiller nyansert. Karakterene har flere lag, og positive og negative egenskaper. Serien peker også på mange strukturelle utfordringer i samfunnet og hvordan alt henger sammen med alt. Når man er ferdig med serien forstår man frustrasjonen til polititjenestemenn, lærere og ungdommer som er fanget i et system som ikke fungerer. Lærere som føler seg maktelsesløs og ser at elever med potensial ikke har annet valg enn å lange på gata, polititjenestemenn som ser at jobben de gjør kun skraper overflaten og ikke får gjort noe med bakmenn, og disse ungdommene som har narkotika som sitt eneste realistiske levebrød. I tillegg skildres systemet med korrupte og ikke-korrupte politikere som ikke har tid før neste valg til å gjøre noe som monner mot de virkelige problemene. Når man legger til et fantastisk persongalleri, der man blir glad i karakterene, så er dette en fantastisk serie. Og for ordens skyld: serien er også spennende!

Håper dette var generelt nok til at jeg ikke spoiler noe. Det er vanskelig å forklare hvorfor serien er så god uten å nevne det jeg har nevnt. Når jeg var ferdig å se serien så følte jeg at jeg hadde fått mer forståelse for hvordan mange egentlig er fanget i et system og ikke har så mye egentlig mulighet til å skape seg en bedre fremtid.
Siterer like godt mitt tidligere innlegg om the wire, for en litt fyldigere begrunnelse.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

izzet2015 skrev: fre jun 23, 2023 7:49 pm Hvem liker The Wire og Sopranos? Noen som synes LOST var en fremragende serie?
The Wire syntes jeg var veldig bra.
Realistisk som ikke glorifiserer eller er woke.

Makkverk som glorifiserer organisert kriminalitet (Sopranos) tar jeg ikke i med ildtang. Har standarder.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Federin skrev: fre jun 23, 2023 8:45 pm
izzet2015 skrev: fre jun 23, 2023 7:49 pm Hvem liker The Wire og Sopranos? Noen som synes LOST var en fremragende serie?
The Wire er jo pur klasse. Og den fremstiller karakterene som hele mennesker med gode og dårlige egenskaper.

Jeg har vært gjennom Sopranos fem ganger. Utrolig bra underholdning. Men glorifiserer kriminalitet.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Neptun skrev: fre jun 23, 2023 5:08 pm Forstår at Succession fenger fordi drittsekk TV har blitt trendsettende de siste 20 årene. Største drittsekken vinner alle realityserier folk ser på - også norske som jeg skyr som pesten.
Med all muuulig respekt i hytt og pistol og opp i mente, så kan du på ingen som helst måte noen gang, verken nå eller i en fjern fremtid, verken her eller noen andre plasser, kalle Succession for drittsekk TV. Ikke under noen omstendigheter, faktisk. Det burde lage grobunn for en advarsel med diskusjon om permanent utkastelse. Skjer det igjen vil jeg kontakte NATO, for et overtramp som dette er fullstendig uten sidestykke.

Nå skal jeg sprette en øl til, og dempe den angsten jeg fikk nå.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

izzet2015 skrev: fre jun 23, 2023 10:41 pm
Federin skrev: fre jun 23, 2023 8:45 pm
izzet2015 skrev: fre jun 23, 2023 7:49 pm Hvem liker The Wire og Sopranos? Noen som synes LOST var en fremragende serie?
The Wire er jo pur klasse. Og den fremstiller karakterene som hele mennesker med gode og dårlige egenskaper.

Jeg har vært gjennom Sopranos fem ganger. Utrolig bra underholdning. Men glorifiserer kriminalitet.
På hvilken måte glorifiserer Sopranos kriminalitet?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Chromeback skrev: fre jun 23, 2023 11:16 pm På hvilken måte glorifiserer Sopranos kriminalitet?
Den gjør selvsagt ikke det. Jeg skjønner ikke hvor folk får det fra. Nå så jeg serien da den kom til Norge på slutten av 90 eller børjan av 2000 tallet, så jeg husker svært lite, men noen glorifisering av kriminalitet var det iallfall ikke. Jeg er svært glad i mafia-sjangeren, men ingen av seriene eller filmene gjør dette.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Knaberaps skrev: fre jun 23, 2023 11:07 pm
Neptun skrev: fre jun 23, 2023 5:08 pm Forstår at Succession fenger fordi drittsekk TV har blitt trendsettende de siste 20 årene. Største drittsekken vinner alle realityserier folk ser på - også norske som jeg skyr som pesten.
Med all muuulig respekt i hytt og pistol og opp i mente, så kan du på ingen som helst måte noen gang, verken nå eller i en fjern fremtid, verken her eller noen andre plasser, kalle Succession for drittsekk TV. Ikke under noen omstendigheter, faktisk. Det burde lage grobunn for en advarsel med diskusjon om permanent utkastelse. Skjer det igjen vil jeg kontakte NATO, for et overtramp som dette er fullstendig uten sidestykke.

Nå skal jeg sprette en øl til, og dempe den angsten jeg fikk nå.
Det skal jeg også.
Men rolig nå, du har overtalt meg tidligere om serier - med hell. Denne gangen skal jeg forsøke å stå i mot :)

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Chromeback skrev: fre jun 23, 2023 11:16 pm
izzet2015 skrev: fre jun 23, 2023 10:41 pm
Federin skrev: fre jun 23, 2023 8:45 pm

The Wire er jo pur klasse. Og den fremstiller karakterene som hele mennesker med gode og dårlige egenskaper.

Jeg har vært gjennom Sopranos fem ganger. Utrolig bra underholdning. Men glorifiserer kriminalitet.
På hvilken måte glorifiserer Sopranos kriminalitet?
Blir det enklere dersom vi sier organiserte kriminelle?
Det er ingen tvil om at folk idoliserer mafiaen i serien. Soprano - en grusom person - er en helt for dem som de ønsker skal slippe unna.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Fy flate så mye fjas i denne tråden i det siste.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Chromeback skrev: fre jun 23, 2023 11:16 pm
izzet2015 skrev: fre jun 23, 2023 10:41 pm
Federin skrev: fre jun 23, 2023 8:45 pm

The Wire er jo pur klasse. Og den fremstiller karakterene som hele mennesker med gode og dårlige egenskaper.

Jeg har vært gjennom Sopranos fem ganger. Utrolig bra underholdning. Men glorifiserer kriminalitet.
På hvilken måte glorifiserer Sopranos kriminalitet?
Det er vel kun kriminalitet det handler om, ihvertfall de episodene jeg har sett. Det handlet om mafiaen!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

izzet2015 skrev: lør jun 24, 2023 10:20 am
Chromeback skrev: fre jun 23, 2023 11:16 pm
izzet2015 skrev: fre jun 23, 2023 10:41 pm


Jeg har vært gjennom Sopranos fem ganger. Utrolig bra underholdning. Men glorifiserer kriminalitet.
På hvilken måte glorifiserer Sopranos kriminalitet?
Det er vel kun kriminalitet det handler om, ihvertfall de episodene jeg har sett. Det handlet om mafiaen!
…..

Dette må jo være trolling.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Da var det igjen...

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Mafia?!? Tony driver jo et renovasjonsfirma! Serien handler om hvordan han balanserer en krevende jobb med familieliv og psykiske lidelser.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Chromeback skrev: lør jun 24, 2023 11:33 am
izzet2015 skrev: lør jun 24, 2023 10:20 am
Chromeback skrev: fre jun 23, 2023 11:16 pm

På hvilken måte glorifiserer Sopranos kriminalitet?
Det er vel kun kriminalitet det handler om, ihvertfall de episodene jeg har sett. Det handlet om mafiaen!
…..

Dette må jo være trolling.
Trolling at dette er en serie som handler om mafiaen og grov kriminalitet? Hva er det du mener? Har du sett noe annet i denne fremragende serien? Kanskje du er en av få som ikke har fått den med deg? Pust ut før du skriver noe sånt igjen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Tormund skrev: lør jun 24, 2023 12:41 pm Da var det igjen...
Haha, jeg backer ut her kjenner jeg.

Handling = Glorifisering er enten trolling på veldig lavt nivå eller idioti på veldig høyt nivå.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Chromeback skrev: lør jun 24, 2023 1:21 pm
Tormund skrev: lør jun 24, 2023 12:41 pm Da var det igjen...
Haha, jeg backer ut her kjenner jeg.

Handling = Glorifisering er enten trolling på veldig lavt nivå eller idioti på veldig høyt nivå.
Det må du bare mene. Jeg mener noe helt annet, og det er helt greit. Skjønner at du er en som sitter med mye kunnskap. 🙂🤪😵‍💫

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

izzet2015 skrev: lør jun 24, 2023 1:30 pm
Chromeback skrev: lør jun 24, 2023 1:21 pm
Tormund skrev: lør jun 24, 2023 12:41 pm Da var det igjen...
Haha, jeg backer ut her kjenner jeg.

Handling = Glorifisering er enten trolling på veldig lavt nivå eller idioti på veldig høyt nivå.
Det må du bare mene. Jeg mener noe helt annet, og det er helt greit. Skjønner at du er en som sitter med mye kunnskap. 🙂🤪😵‍💫
Prøver en siste gang.

Kan du definere glorifisering og få det til å henge sammen med innlegget ditt?

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

LOST er en av tidenes beste serier, det er også Prison Break. Så har vi Boardwalk Empire.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Bunnløst nivå i thread om dagen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»