Farmen kjendis 2023

Svar
Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Re: Farmen kjendis 2023

Legg inn av kytec »

Investor skrev: søn jan 22, 2023 10:49 pm Altså, det ukesoppdraget så jo i utgangspunktet helt umulig ut, med den gjengen og den storbonden uten lederegenskaper.
Men som alltid klarer de det i siste liten. Blir litt lei, kunne blitt bedre TV om de for en sjelden gangs skyld røk.
Helt ærlig, jeg tror noen i produksjonen snekret litt, om ikke er Ørnulf faktisk supermann.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

bønna1/2 skrev: søn jan 22, 2023 10:15 pm
kytec skrev: søn jan 22, 2023 9:41 pm Tenker Elin er en sterkere kjempe enn Marit, spesielt siden hun får velge gren.
Denne traff du godt på. Elin hadde jo ikke peil på hva hun skulle velge, og vanskelig ville det blitt uansett.

Marit, der har du sedvanlig selvopptatt person, som nok funker best om hun er alene.
Jeg treffer aldri på mine farmen-spådommer, slik er det bare.

Mulig sekk hadde vært bedre?

Begge var elendige i øks, trodde først det var 0 poeng på Marit sitt kast fordi øksa stod i det hvite 0-poengsranden ytterst, fikk ikke med meg at den andre siden av øksebladet stod på den hvite 2-poengeren.

kibby

Legg inn av kibby »

kytec skrev: søn jan 22, 2023 11:32 pm
bønna1/2 skrev: søn jan 22, 2023 10:15 pm
kytec skrev: søn jan 22, 2023 9:41 pm Tenker Elin er en sterkere kjempe enn Marit, spesielt siden hun får velge gren.
Denne traff du godt på. Elin hadde jo ikke peil på hva hun skulle velge, og vanskelig ville det blitt uansett.

Marit, der har du sedvanlig selvopptatt person, som nok funker best om hun er alene.
Jeg treffer aldri på mine farmen-spådommer, slik er det bare.

Mulig sekk hadde vært bedre?

Begge var elendige i øks, trodde først det var 0 poeng på Marit sitt kast fordi øksa stod i det hvite 0-poengsranden ytterst, fikk ikke med meg at den andre siden av øksebladet stod på den hvite 2-poengeren.
Hva går sekk ut på? Jeg har ikke sett ordinær Farmen på noen år, så denne grenen kjenner jeg ikke til.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

kibby skrev: søn jan 22, 2023 11:51 pm
kytec skrev: søn jan 22, 2023 11:32 pm
bønna1/2 skrev: søn jan 22, 2023 10:15 pm

Denne traff du godt på. Elin hadde jo ikke peil på hva hun skulle velge, og vanskelig ville det blitt uansett.

Marit, der har du sedvanlig selvopptatt person, som nok funker best om hun er alene.
Jeg treffer aldri på mine farmen-spådommer, slik er det bare.

Mulig sekk hadde vært bedre?

Begge var elendige i øks, trodde først det var 0 poeng på Marit sitt kast fordi øksa stod i det hvite 0-poengsranden ytterst, fikk ikke med meg at den andre siden av øksebladet stod på den hvite 2-poengeren.
Hva går sekk ut på? Jeg har ikke sett ordinær Farmen på noen år, så denne grenen kjenner jeg ikke til.
Man setter seg i en tøysekk, så må de finne frem til en hestesko som er plassert tilfeldig på gulvet.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

kibby skrev: søn jan 22, 2023 11:51 pm
kytec skrev: søn jan 22, 2023 11:32 pm
bønna1/2 skrev: søn jan 22, 2023 10:15 pm

Denne traff du godt på. Elin hadde jo ikke peil på hva hun skulle velge, og vanskelig ville det blitt uansett.

Marit, der har du sedvanlig selvopptatt person, som nok funker best om hun er alene.
Jeg treffer aldri på mine farmen-spådommer, slik er det bare.

Mulig sekk hadde vært bedre?

Begge var elendige i øks, trodde først det var 0 poeng på Marit sitt kast fordi øksa stod i det hvite 0-poengsranden ytterst, fikk ikke med meg at den andre siden av øksebladet stod på den hvite 2-poengeren.
Hva går sekk ut på? Jeg har ikke sett ordinær Farmen på noen år, så denne grenen kjenner jeg ikke til.
Begge klamrer seg til en sekk, så skal man dra seg bort til et stativ og hente hestesko og kaste de i en boks.
Grenen var vel ny på Farmen i fjor.

90% velger øksekast så det er litt kjedelig.

Investor

Legg inn av Investor »

kytec skrev: man jan 23, 2023 12:01 am
kibby skrev: søn jan 22, 2023 11:51 pm
kytec skrev: søn jan 22, 2023 11:32 pm

Jeg treffer aldri på mine farmen-spådommer, slik er det bare.

Mulig sekk hadde vært bedre?

Begge var elendige i øks, trodde først det var 0 poeng på Marit sitt kast fordi øksa stod i det hvite 0-poengsranden ytterst, fikk ikke med meg at den andre siden av øksebladet stod på den hvite 2-poengeren.
Hva går sekk ut på? Jeg har ikke sett ordinær Farmen på noen år, så denne grenen kjenner jeg ikke til.
Begge klamrer seg til en sekk, så skal man dra seg bort til et stativ og hente hestesko og kaste de i en boks.
Grenen var vel ny på Farmen i fjor.

90% velger øksekast så det er litt kjedelig.
Men å velge øksekast når man er så dårlig til det er litt håpløst!

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

På Torpet er det mye surr med Ingeborg og Eli Kari. De fikk inn Elin som måtte gå i kamp mot Erik Anders ( dette bestemte de selv) og Erik Anders vant i Kims lek. Er ikke så store underholdningen men så et klipp der hesten der inne gikk etter Eli Kari med tissen ute så er lov å håpe på mer action utover

Queenie

Legg inn av Queenie »

Dagens episode går ikke før kl 22?

Queenie

Legg inn av Queenie »

Kveldens episode sendes altså kl 22, er det fordi de viser slakting at den må sendes senere? Jesus altså, er det noe barm har godt av så er det å lære seg hvordan verden fungerer og gi dem respekt for mat

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

Queenie skrev: tir jan 24, 2023 8:17 pm Kveldens episode sendes altså kl 22, er det fordi de viser slakting at den må sendes senere? Jesus altså, er det noe barm har godt av så er det å lære seg hvordan verden fungerer og gi dem respekt for mat
På grunn av slalom :)

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Hører så mye om Farmen. Er dette severdig?

kibby

Legg inn av kibby »

Elgen skrev: tir jan 24, 2023 5:19 pm På Torpet er det mye surr med Ingeborg og Eli Kari. De fikk inn Elin som måtte gå i kamp mot Erik Anders ( dette bestemte de selv) og Erik Anders vant i Kims lek. Er ikke så store underholdningen men så et klipp der hesten der inne gikk etter Eli Kari med tissen ute så er lov å håpe på mer action utover
Han vant i presisjon, ikke Kims lek.

Herlig at Erik gikk videre (litt avslørende med tittelen på episoden). Blir spennende å se hvem av utfordrerne som kommer inn på torsdag.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

kibby skrev: tir jan 24, 2023 9:57 pm
Elgen skrev: tir jan 24, 2023 5:19 pm På Torpet er det mye surr med Ingeborg og Eli Kari. De fikk inn Elin som måtte gå i kamp mot Erik Anders ( dette bestemte de selv) og Erik Anders vant i Kims lek. Er ikke så store underholdningen men så et klipp der hesten der inne gikk etter Eli Kari med tissen ute så er lov å håpe på mer action utover
Han vant i presisjon, ikke Kims lek.

Herlig at Erik gikk videre (litt avslørende med tittelen på episoden). Blir spennende å se hvem av utfordrerne som kommer inn på torsdag.
Presisjon var det ja, ikke så kjent med de ulike grenene der inne, synes det er litt irriterende med Ingeborg som SKAL inn på Farmen og hun får viljen sin hele tiden.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Hvis denne storbonden skal bedrive kjønnskamp så er det litt mer tvilsomt at oppdraget går i boks

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Det jeg er mest fedd up av etter å ha sett på Farmen i mange år er den obligatoriske griningen ved slakting og forsåvidt også når de får post etter å ha vært borte noen få uker.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

*Ber om å få gjøre mannfolkarbeid*

*Skader mannlig kollega fem minutter etterpå*

Queenie

Legg inn av Queenie »

kytec skrev: tir jan 24, 2023 10:19 pm Det jeg er mest fedd up av etter å ha sett på Farmen i mange år er den obligatoriske griningen ved slakting og forsåvidt også når de får post etter å ha vært borte noen få uker.
Lol. Underholdende at det er klassiske realitytryner som bikker under først. Ute av syne, ute av sinn. Patetiske folk, Mørch Husby spiser sikkert 7 kg kjøtt i uka

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Queenie skrev: tir jan 24, 2023 10:25 pm
kytec skrev: tir jan 24, 2023 10:19 pm Det jeg er mest fedd up av etter å ha sett på Farmen i mange år er den obligatoriske griningen ved slakting og forsåvidt også når de får post etter å ha vært borte noen få uker.
Lol. Underholdende at det er klassiske realitytryner som bikker under først. Ute av syne, ute av sinn. Patetiske folk, Mørch Husby spiser sikkert 7 kg kjøtt i uka
He, he, he sikkert hundrevis av kilo om du tar med det som går både inn og ut.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Skraevadottir skrev: tir jan 24, 2023 10:21 pm *Ber om å få gjøre mannfolkarbeid*

*Skader mannlig kollega fem minutter etterpå*
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Som jeg sa, la jentene gjøre guttearbeid og motsatt, så ser vi hvem som får rett :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

1. Ikke stå så nærme at dere kjører spaden inn i hverandre.
2. Det hjelper ikke at 8 stykker står og synes synd på deg når du har vondt, 1 holder, resten kan jobbe.
3. Herrefred for en Amazone den unge bloggeren er, skulle gjerne sett vitale mål.
4. Aurora eller hva faen du heter, hold kjeft!

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

kytec skrev: tir jan 24, 2023 10:19 pm Det jeg er mest fedd up av etter å ha sett på Farmen i mange år er den obligatoriske griningen ved slakting og forsåvidt også når de får post etter å ha vært borte noen få uker.
Nå er det vel ikke alle som er født og vokst opp på landet eller på en bondegård som du angivelig er ? Hvor mange mennesker i de største byene har vært borti slakting tror du, og hvordan skulle de det når gårdslakting i utgangspunktet er forbudt ? Dra de inn i fjøs og avlivningsavdelingen på et norsk slakteri ?

Jeg har vært jeger i 30, avlivet høns i forsvaret og vært med på lammeslakting hos en bonde ikke langt fra der vi har hytte. Får en skrott som takk får hjelp med å ta de ned om høsten (kombinert med rypejakt). Har aldri skutt eller stukket, bare bidratt i arbeidet etter avlivning. Bonden har 150 vinterfora sau. Får ikke noe forhold til så mange dyr. Steller man kun fire griser ville jeg selv hatt problemer, da man blir kjent med dyra. Om jeg var nødt (krig, krise), intet problem. I dagens Norge ville jeg ikke likt det. Hadde jeg vært med i Farmen hadde jeg holdt meg unna.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Crazy Horse skrev: ons jan 25, 2023 8:56 am
kytec skrev: tir jan 24, 2023 10:19 pm Det jeg er mest fedd up av etter å ha sett på Farmen i mange år er den obligatoriske griningen ved slakting og forsåvidt også når de får post etter å ha vært borte noen få uker.
Nå er det vel ikke alle som er født og vokst opp på landet eller på en bondegård som du angivelig er ?
Hvem angir det?

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

kytec skrev: ons jan 25, 2023 9:40 am
Crazy Horse skrev: ons jan 25, 2023 8:56 am
kytec skrev: tir jan 24, 2023 10:19 pm Det jeg er mest fedd up av etter å ha sett på Farmen i mange år er den obligatoriske griningen ved slakting og forsåvidt også når de får post etter å ha vært borte noen få uker.
Nå er det vel ikke alle som er født og vokst opp på landet eller på en bondegård som du angivelig er ?
Hvem angir det?
Siden du blir fred up (stavekontroll) av å se griningen hver gang det skal slaktes på farmen regner jeg med at dette er blåbær for deg, angivelig / kanskje fordi du er vokst opp på gård og ikke i by ? Er du bygutt eller pike ser jeg ikke helt for meg hvor man opplever slakting annet enn på bynære Nortura slakterier eller dess like. Er man vokst opp med slakting og blod er det en langt mer naturlig del av livet enn om man kun har kjøpt kjøtt i fryseren på Rema 1009.

Jeg for egen del har ikke sett en hel episode av farmen. Det måtte være fordi klientellet er interessant, eller deler av det, og det har gått meg hus forbi. Mulig jeg tar feil.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Er du fortsatt med oss, @B.O.B.?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Crazy Horse skrev: ons jan 25, 2023 3:47 pm
kytec skrev: ons jan 25, 2023 9:40 am
Crazy Horse skrev: ons jan 25, 2023 8:56 am

Nå er det vel ikke alle som er født og vokst opp på landet eller på en bondegård som du angivelig er ?
Hvem angir det?
Siden du blir fred up (stavekontroll) av å se griningen hver gang det skal slaktes på farmen regner jeg med at dette er blåbær for deg, angivelig / kanskje fordi du er vokst opp på gård og ikke i by ? Er du bygutt eller pike ser jeg ikke helt for meg hvor man opplever slakting annet enn på bynære Nortura slakterier eller dess like. Er man vokst opp med slakting og blod er det en langt mer naturlig del av livet enn om man kun har kjøpt kjøtt i fryseren på Rema 1009.

Jeg for egen del har ikke sett en hel episode av farmen. Det måtte være fordi klientellet er interessant, eller deler av det, og det har gått meg hus forbi. Mulig jeg tar feil.
Tipper 90% av den norske befolkning av voksne kan se på slakting uten å stresse med det.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

Blir flau av å se Aurora. Skulle nesten ønske at hun var spart for dette, men det er jo for sent.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

bønna1/2 skrev: ons jan 25, 2023 8:53 pm Blir flau av å se Aurora. Skulle nesten ønske at hun var spart for dette, men det er jo for sent.
Har aldri sett eller hørt om henne før, men med FK deltagelse rakk jeg i alle fall å bli flau på hennes vegne

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

seriemester2013 skrev: ons jan 25, 2023 9:34 pm
bønna1/2 skrev: ons jan 25, 2023 8:53 pm Blir flau av å se Aurora. Skulle nesten ønske at hun var spart for dette, men det er jo for sent.
Har aldri sett eller hørt om henne før, men med FK deltagelse rakk jeg i alle fall å bli flau på hennes vegne
Ikke jeg heller. Litt rart at hun tror Jan Tore har opplevd krigen
Tror ikke Farmen er rett reality for henne

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

På en måte så er Farmen muligens ikke det rette konseptet for enkelte influencere av typen Aurora representerer. De blir avkledd, og satt i skammekroken. Gjort til latter. Eventuelt er de heldige å får med seg en og annen ridetur ( både med hest og gutt - sjekk Sophie Elise sist sesong) og noen hyggelige samtaler om livet og døden med folk de ikke har noe til felles med.

Men se ikke vekk fra at Aurora har fått 10.000 nye Instagram følgere etter innhoppet. Så da vinner hun vel litt likevel!

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

LANISTA skrev: tir jan 24, 2023 9:34 pm Hører så mye om Farmen. Er dette severdig?
Spør noen I tråden. Kanskje de vet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»