The Last of Us - For de som har spilt spillet

Svar
Chromeback

The Last of Us - For de som har spilt spillet

Legg inn av Chromeback »

Fortsetter diskusjonene fra første tråden her.

Videre spekulasjoner rundt spillet og historien kontra serien kan tas her inne for å spare de som ikke har vært borti spillet før i den første tråden.

Spoil fritt i vei! :D

Sveinboer

Legg inn av Sveinboer »

Bra initiativ :)

Synd vi ikke fikk noen scener mellom Bill og Ellie ala scenene i spillet, men likte forrige episode veldig godt likevel. Fantastisk serie til nå. Digga clickerscenen i episode 2.
Føler på meg at det kan bli ganske følelsesladd når vi kommer til Sam & Henry om et par episoder.
Jeg var lenge skeptisk til denne serien, men Druckmann og Mazin har god kontroll ser det ut til heldigvis :) (Når det gjelder Mazin må jeg tydeligvis sette meg ned å se Chernobyl snart)

Må si jeg er spent på sesong 2 (som er bekreftet skal være basert på Last of Us part 2).
Får vi se Abby i siste episode av sesong 1?

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Chernobyl anbefales virkelig!

Ellers har jeg lest (sikkert bare veldig løse rykter) at det er mulighet at spill 2 strekker seg over to sesonger, og at de skal være tilbøyelige til å skrive om Joel sin vei videre. Men vi få se hva de tenker. Er nok lenge til sesong 2 kommer ut, dessverre.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Jeg er veldig glad for at denne serien ble bra. Jeg har spilt spillet mange ganger,og så bra som de taklet Billfiguren gleder jeg meg til å se andre happenings. Sam.og Henry som nevnt over her. Joels skade,hele David-styret,og møtet med hans "klan",reunion med Tommy,osv. Det må jo bli ganske tettpakkede episoder utover. Gleder meg uansett. Syntes bare det er fint de har endret småting,som i episode 3. Det gjør det litt mer underholdende. Og er veldig glad i flashbacks fra utbruddets start,som da hun eksperten ble hentet inn,og egentlig gav opp umiddelbart,og sa at det bare var å sette igang å bombe byer.

Bongis

Legg inn av Bongis »

ElGuaje skrev: ons feb 01, 2023 11:16 pm Chernobyl anbefales virkelig!

Ellers har jeg lest (sikkert bare veldig løse rykter) at det er mulighet at spill 2 strekker seg over to sesonger, og at de skal være tilbøyelige til å skrive om Joel sin vei videre. Men vi få se hva de tenker. Er nok lenge til sesong 2 kommer ut, dessverre.
Akkurat denne så tror jeg det blir kontroverser uansett hva de gjør. Når de først tok knerten på Joel i spillet så visste de på forhånd at dette kom til å dele fansen. De som elsket twisten, og de som hater det. Hvis han nå overlever i sesong 2, så kommer de "sinte" som likte twisten til å reagere på samme måte som de som reagerte negativt på at han faktisk døde. Det er nesten tap tap dette her :p

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Bongis skrev: tor feb 02, 2023 12:30 am
ElGuaje skrev: ons feb 01, 2023 11:16 pm Chernobyl anbefales virkelig!

Ellers har jeg lest (sikkert bare veldig løse rykter) at det er mulighet at spill 2 strekker seg over to sesonger, og at de skal være tilbøyelige til å skrive om Joel sin vei videre. Men vi få se hva de tenker. Er nok lenge til sesong 2 kommer ut, dessverre.
Akkurat denne så tror jeg det blir kontroverser uansett hva de gjør. Når de først tok knerten på Joel i spillet så visste de på forhånd at dette kom til å dele fansen. De som elsket twisten, og de som hater det. Hvis han nå overlever i sesong 2, så kommer de "sinte" som likte twisten til å reagere på samme måte som de som reagerte negativt på at han faktisk døde. Det er nesten tap tap dette her :p
Her oppsummerer du internettet(Twitter,Reddit og det som være er) bra :lol:

Hedning

Legg inn av Hedning »

Bongis skrev: tor feb 02, 2023 12:30 am
ElGuaje skrev: ons feb 01, 2023 11:16 pm Chernobyl anbefales virkelig!

Ellers har jeg lest (sikkert bare veldig løse rykter) at det er mulighet at spill 2 strekker seg over to sesonger, og at de skal være tilbøyelige til å skrive om Joel sin vei videre. Men vi få se hva de tenker. Er nok lenge til sesong 2 kommer ut, dessverre.
Akkurat denne så tror jeg det blir kontroverser uansett hva de gjør. Når de først tok knerten på Joel i spillet så visste de på forhånd at dette kom til å dele fansen. De som elsket twisten, og de som hater det. Hvis han nå overlever i sesong 2, så kommer de "sinte" som likte twisten til å reagere på samme måte som de som reagerte negativt på at han faktisk døde. Det er nesten tap tap dette her :p
Jeg var kjempesint da jeg spilte TLOU2 for første gang,og man kom til den Joel-scenen. Men i ettertid syntes jeg det var helt greit. Joel var en super fyr så lenge han var med,men som man har sett,så er det fort gjort å dø i den verden,og det var sånn Joel`s skjebne ble. Likte uansett ikke Abby i spillet,og regner med jeg ikke kommer til å like henne i tv serien heller. Men jeg håper de holder seg omtrent like mye til historien i sesong to,som de har gjort i seson èn hittil,og man ikke lager en forutsigbar heltehistorie med Joel.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Jeg holder følge med serien med spillet også. Ser en episode, og spiller opp til slutten av episoden. Ideen er ganske ny, så jeg har bare kommet meg til Bill så langt. Men jeg må bare si at nå har jeg fått to versjoner av episode 3 altså. Spillversjonen av Bill sitt plott et enormt bra det også! Samtidig som jeg likte vrien i episode 3.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Justice 97 skrev: tor feb 09, 2023 9:21 pm
B.O.B. skrev: tor feb 09, 2023 9:08 pm
Justice 97 skrev: ons feb 08, 2023 1:54 pm
Blir en slags spoiler dette, derfor flytter jeg til en annen tråd.

Har spilt begge spillene flere ganger og vet utmerket godt om legningen til Ellie, og har selvfølgelig null problemer med det. Syntes bare episode 3 var langdryg og på grensen til kjedelig. Jeg kan forstå at folk synes episoden er bra, men 10/10 og fortjene tidenes beste-prat? Niks, det er den ikke i nærheten av.
For meg er den helt der oppe, men har ingen fasit på hva som er min «tidenes beste episode. Mange serier som har hatt fantastiske episoder opp igjennom.

Men man må ikke ta sosiale medier så seriøst. Mange blir rammet av «recency bias». «Alle» skal sensasjonalisere sine meninger, ting er svart/hvit hvor det skal alltid være «tidenes beste/verste» uansett hva det handler om.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Blir Left Behind DLC en episode tro?
Er det det man ser i traileren med Ellie inne i et kjøpesenter?
Og det virket jo som man får både Tommy-møtet,og David/snøhelvete i neste episode.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Hedning skrev: søn feb 12, 2023 3:44 pm Blir Left Behind DLC en episode tro?
Er det det man ser i traileren med Ellie inne i et kjøpesenter?
Og det virket jo som man får både Tommy-møtet,og David/snøhelvete i neste episode.
Kan hende det ja, om det ikke kommer i starten av sesong 2. Men vil tro det kommer en episode som inneholder DLCen i en eller annen form.

Har ikke sett noen trailere, så kan ikke uttale meg om det.

Hedning

Legg inn av Hedning »

ElGuaje skrev: søn feb 12, 2023 4:08 pm
Hedning skrev: søn feb 12, 2023 3:44 pm Blir Left Behind DLC en episode tro?
Er det det man ser i traileren med Ellie inne i et kjøpesenter?
Og det virket jo som man får både Tommy-møtet,og David/snøhelvete i neste episode.
Kan hende det ja, om det ikke kommer i starten av sesong 2. Men vil tro det kommer en episode som inneholder DLCen i en eller annen form.

Har ikke sett noen trailere, så kan ikke uttale meg om det.
Jeg skal akkurat til å se en sånn "trailer-break down" nå,så da får jeg vel svar av en geek der tenker jeg.

Brukeravatar
JaffaKree
Innlegg: 31

Legg inn av JaffaKree »

Hedning skrev: søn feb 12, 2023 3:44 pm Blir Left Behind DLC en episode tro?
Episode 7.

Hedning

Legg inn av Hedning »

JaffaKree skrev: søn feb 12, 2023 6:29 pm
Hedning skrev: søn feb 12, 2023 3:44 pm Blir Left Behind DLC en episode tro?
Episode 7.
Ja,det virker som mye blir pakket inn i neste episode. Tommy,hull i magen,David,og så DLC med å finne medisin,og fikse Joel i episode 7

Brukeravatar
JaffaKree
Innlegg: 31

Legg inn av JaffaKree »

Hedning skrev: søn feb 12, 2023 7:31 pm
JaffaKree skrev: søn feb 12, 2023 6:29 pm
Hedning skrev: søn feb 12, 2023 3:44 pm Blir Left Behind DLC en episode tro?
Episode 7.
Ja,det virker som mye blir pakket inn i neste episode. Tommy,hull i magen,David,og så DLC med å finne medisin,og fikse Joel i episode 7
Neste episode er 6 (Tommy). Left Behind er episode 7. David er episode 8.

Sveinboer

Legg inn av Sveinboer »

Scenen med giraffene var vell etter møtet med David, eller husker jeg helt feil nå?

Likte også denne episode svært godt, men ting skjedde veldig fort på slutten.

Var det Dina som stirret på Ellie mens de spiste?

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Giraffene er etter David, så vil anta det skjer på slutten av episode 8 evt rundt starten på episode 9

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Helt klart en favoritt for mange. Gleder meg til å se den i serien.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Deilig hvordan de lar Ellie gå fullstendig berserk på David kontra i spillet hvor Joel stopper henne. Snart giraffene!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»