Winnipeg Jets

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Winnipeg Jets

Legg inn av TAdams6 »

Ble tap etter straffer, 3-4 for Moose. Heinola tilbake, men mange ute og enda noen som er hos Jets. Mangler et par rekker fra å være der de var for en stund siden. Men de biter ifra seg. Heinola med assist i comebacket.

Det gledelige er at Lambert snart er klar. Lucius er dessverre ute i noen uker


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jeg har fortalt litt om forskjellene på Maurice og Browness og det blir mer og mer synlig.

Maurice sin forklaring på tap var alltid at det ikke var nok fart i laget. Det trengtes mer fart gjennom sonene og spillerne var ikke helt påskrudd. En negativ tankegang som gjorde at jeg etterhvert ble litt motløs. Jeg visste hva forklaringen ville bli etter et tap hver gang.

Browness uskadeliggjør et tap. Roser motstander. Sier det er slikt som skjer. At det bare er å komme seg opp på hesten igjen og kjøre på videre.

Akkurat nå er Jets inne i en god periode. I Florida har det begynt å komme klaging på Maurice og hans coaching og forklaringer på tap.
Forskjellen på de 2 akkurat nå er at hos Browness er glasset halvfullt. Hos Maurice er det halvtomt. Tankens kraft er sterk.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Burde Morrissey vært en av 3 her?
Ja mener jeg


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Patrik Laine kommer på besøk inatt. Tilbake fra skade.
Jets på sin side skal prøve å opprettholde den fine formen de er i.
Barron er plassert i rekke med Dubois og Connor. Spennende med Barron som gjør seg fortjent til mye tillit

Barron blir faktisk 24 år akkurat i dag, 2.desember. Stor og tung spiller som kom fra Rangers i traden med Copp. Veldig kult at Barron har tatt plassen til Copp akkurat nå. 11 kamper og 5 poeng sålangt i sesongen etter at han var ute med skade en god periode.

En annen stor og tung spiller som får masse tillit er Maenalanen. Plassert i 3.rekka. Finnen har virkelig tatt vare på sjansene sine.

Jonsson-Fjällby har også kommet som et friskt pust

Eyssimont har også grepet sjansen og får spille. Han sier selv, han ønsker ikke å få sjansen i NHL. Han ønsker å bli i NHL. 26 år gammel. Hadde aldri spilt i NHL før han kom til Jets. 1 kamp forrige sesong. Nå har han 8 kamper og 3 poeng. Enormt energisk spiller.

Samtidig har spillere som Gustafsson og Samberg fått masse spilletid. Perfetti er blitt fast i topp 6. Mye likt som ifjor under Maurice, men allikevel forfriskende mye nytt.

Liker at spillere som ifjor var svake nå viser seg fra en mye bedre side
Liker enda bedre at nye spillere melder seg på. Det skjedde omtrent ikke de siste 2-3 årene under Maurice. Det var ingen som fikk sjansen og samme gjengen som spilte i de samme rekkene hver eneste uke.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Det er vel ofte en reaksjon i vente når man har hatt noen gode kamper. Man blir litt høy på seg selv og gjør ikke jobben som kreves for å vinne kamper i NHL. 1-4 tap med Rittich i buret.

Denne gang påpeker Browness hva spillerne ikke gjorde

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Lambert tilbake for Moose uten at han fikk poeng.
Men Moose vinner 3-2 etter 2 assist av Heinola

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Brock Boeser healthy scratch for Vancouver.
En spiller som jeg tror kunne passet bra inn hos Jets.
Trade han mot Stanley, evt en annen back.
ja takk sier jeg

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Speidere fra 20 lag var og så Moose ikveld.
Mitt tips, Ville Heinola de kikker på
Heinola fikk seg 2 assist ikveld


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Oppdatering på prospects

Rutger McGroarty - 18 kamper - 18 poeng - NCAA - 8+10
Elias Salomonsson - 18 kamper - 5 poeng - SHL - 3+2
Danny Zhilkin - 22 kamper - 25 poeng - OHL - 14+11
Garrett Brown - 19 kamper - 9 poeng - USHL - 1+8 (skal til NCAA neste sesong)
Fabian Wagner - 15 kamper - 0 poeng - SHL - 15 kamper - 10 poeng J20 Nationell
Domenic DiVincentiis - 17 kamper - 90,6% - 2,49 GAA - OHL

Nikita Chibrikov - 16 kamper - 1 poeng - KHL - 0+1 (skiftet klubb der han ikke har fått like mye tillit)
Dmitri Kuzmin - 26 kamper - 24 poeng - OHL - 5+19
Dmitri Rashevsky - 37 kamper - 26 poeng - KHL - 15+11

Anton Johannesson - 12 kamper - 14 poeng- HockeyEttan

Mikhail Berdin - 3 kamper - 91,4% - 3,13 GAA - KHL - er skadet

Dette er de som ikke er i NHL eller AHL som er draftet siste 3 årene
McGroarty gjør det bra
Elias Salomonsson som er back gjør det bra i SHL
Zhilkin gjør det bra i OHL
Brown har jeg vel ikke helt troen på ennå
Wagner har langt fram
DiVincentiis gjør det bra i OHL. Keeperhåpet.

Chibrikov har hatt en nedtur i år. Stortalentet skiftet klubb, havnet i skyggen. Får spille litt nå. Men ikke noe uttelling ennå
Kuzmin som er back gjør det strålende i OHL
Rashevsky fortsetter å produsere i KHL. En målscorer. Når tar han turen til AHL? Neste sesong? Er blitt 22 år gammel

Johoannesson - han er ferdig ser det ut til. Aldri tatt steget til SHL, ei heller Allsvenskan.

Berdin reiste nærmere familien i Russland pga krigen. Kun startet 3 kamper og står at han er skadet. Spent på om han tar turen tilbake til AHL etter sesongen. Var vel ikke god timing sånn aldersmessig å reise hjem. Mitt tips, han blir i KHL

Så er det mange talenter hos Moose. Så det gror godt.
McGroarty, Lucius og Lambert er de 3 jeg håper kan bli faste i topp 6 hos Jets. Alle 3 er produktive spillere. McGroarty er en power forward. Lamberg med ekstrem fart og Lucius en målscorer som er mer slepen. Alle har et godt stykke igjen. Men sånn ferdighetsmessig burde egentlig de 3 her kunne danne ei rekke sammen. De har utfyllende egenskaper for hverandre.

Salomonsson har man stor tro på som back. Han er nok den neste som tar steget. Forhåpentligvis tar han steget til Jets og ikke bare Moose.

DiVencentiis gjør det bra. Men keepere er vanskelige synes jeg. Plutselig løsner det. Med Hellebuyck og så fikk han endelig konkurranse om plassen med Mason hvis jeg ikke husker feil. Da tok han helt av og har ikke sett seg tilbake. Men man tvilte på Hellebuyck helt fram til det. Binnington tok også av plutselig. Keepere kan virke lovende, men man vet aldri helt om de tar steget eller ei. Det skjer ofte plutselig når man tar det siste steget. Men en lovende keeper.

Rashevskiy og Chibrikov er 2 lovende spillere. Rashevsky må nok over til Jets/Moose for å vise om han har noe eller ei. Chibrikov her et stykke igjen. Trodde han skulle ta siste steget i år. Ser ikke slik ut. Vil egentlig sette han i samme gruppe som Lucius, Lamberg og McGroarty. Stort talent som kan komme like langt som de 3 andre.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jeg tror Kovacevic som nå spiller fast i Montreal kan åpne for at flere backer hentes fra Moose/Jets. Kovacevic var et 9-10 valg hos Jets. Men spiller nå så bra at han har fått beskjed om å kjøpe seg hus i Montreal.

Det at han lykkes kan åpne for at flere spillere hentes. Heinola er en. Chisholm er fort en annen. Alle vet om Heinola. Men Chisholm har vel egentlig holdt samme nivå som Kovacevic de siste årene, kanskje enda litt bedre. Men nevnes allikevel ikke i forbindelse med Jets. En spiller som jeg tror kan spille i NHL hvis han blir satset på.

20 speidere på plass igår. Jets har ikke plass til alle back talentene. Så kan de få litt igjen for noen så er det strålende.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kult at folk i Winnipeg også møter opp når Manitoba Moose spiller. Har høyere snitt enn alle lag i Norge


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Eyssimont imponerer.
Jonsson/Fjallby er kjent for aggressiv hockey. Eyssimont overgår han.

Ble flyttet opp i rekke med Dubois og Connor igår. Veldig kult. Håper han holder koken


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Eyssimont får masse ros


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets spillerne fikk skikkelig gjennomgå av Browness etter 5-2 seieren mot Anaheim. Forferdelig første halvdel av kampen.
3.rekka fikk mer og mer spilletid
Eyssimont flyttet opp i 1.rekka med Connor og Dubois. Det gjorde han strålende. Utrolig morsomt. Hvor blir han plassert i nattens kamp? Får han fortsette med de 2 herrene eller blir han sendt ned til 4.rekka igjen?

Paul Maurice kommer tilbake til Winnipeg med Florida. En kamp som jeg tror betyr litt ekstra siden Maurice er tilbake.

Jeg tipper Eyssimont får spille i topp 6 fra start. Er dette starten på en stigende og flott NHL karriere eller er det et blaff?
Han er 26 år gammel
Har 229 AHL kamper og 117 poeng
Er kjent for utrolig energisk spill. Ikke ulikt Tanev. Like høy som Tanev men litt mer muskler.
Kan bli en eventyrhistorie dette. Eller han kan forsvinne til AHL og i historiebøkene for sine få kamper i NHL.
Han har nå 10 kamper og 3 poeng i NHL denne sesongen. Men har skikkelig stått fram i de siste kampene.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kult, Eyssimont får fortsette med Connor og Dubois i natt.
Håper han fortsetter det gode spillet sitt.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Toninato på waivers. Sendes til Moose. Stanley er spilleklar

Men Svechnikov er også på waivers. Spilte tidvis bra med Connor og Dubois forrige sesong. En billig løsning istedet for trade?




Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

5-2 mot Florida er et resultat jeg liker
2 mål av Scheifele
2+1 av Connor
0+3 av Dubois

Jets har gått fra å alltid vinne eller tape med 1 mål til å vinne med større sifre. Liker det

Eyssimont uten poeng men med +2 og over 14 minutter istid.

En stor forskjell fra Maurice er at rekkene kjøres mye jevnere. Topp 3 eller topp 6 hadde alltid mye mer istid enn resten. Det rulleres mye mer på rekkene under Browness, noe jeg liker

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »



Dermed har Moose fått en god forsterkning. Kan være gull å ha for ungguttene. Ifjor var det Perfetti som hadde godt samarbeid med Toninato hos Moose i noen få kamper.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

5-2 seier mot St.Louis


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Mål av Wheeler, Connor, Dubois (2) og Perfetti
Stanley tilbake og Samberg ut. Stanley spilte mer minutter enn Samberg pleier å få. Så liten tvil om rekkefølgen på de foretrukne

Maenalanen med kun 1 minutt spilletid idag. Upper body skade. Skulder tror jeg. Han har vært god og viktig på ei veldig god 3.rekke. Kjipt

Deilig seier

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

2 assist av Morrissey
Mål av Perfetti, Wheeler og Lowry
3-1 seier
Skade på Stanley, igjen. Kun 3 minutter istid

Eyssimont fortsetter å gjøre sin greie i topp 6


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»