Winnipeg Jets

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Winnipeg Jets

Legg inn av TAdams6 »

Kun Dubois spilte mer enn Gustafsson av forwardene. Gagner nr 3. kult. Kanskje får Gustafsson endelig sjansen for Jets

Samberg mye ansvar i undertall
Dubois også ansvar i undertall

Mange som får nye muligheter. Bare positivt dette.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Browness var ikke noe førstevalg hos meg. Han var egentlig ikke blant kandidatene. Men når de 2-3 kandidatene som jeg håpte på forsvant og jeg fryktet å ende opp med en av de andre 3-4 som var nevnt så var jeg virkelig redd for at det ble skyggenes dal for Jets. Men så drar de Browness opp av hatten. Helt nydelig.

Jets hadde et valg. Rebuild eller kjøre på videre. Rebuild med en ny mer urutinert trener eller kjøre på med en rutinert trener. Når utgangspunktet for 1 år siden var at Jets var et av laga man snakket om for Stanley Cup trofeet så er det rett og rimelig å kjøre på. Browness ble valgt og han er flink på de tinga Jets har vært alt for svake på. Det defensive og få laget til å stå fram som et lag. Jets har vært mye mer individualistenes plass der man er avhengig av enkeltspillere for å lykkes. Dette vil ikke Browness ha noe av.

Browness har allerede strippet Wheeler for C. Browness har allerede addresert sterk kritikk mot de rutinerte for å ikke følge kamp planen. Alle uvanene til de gamle/rutinerte skal bort. Det er en ny sheriff i byen skriver Winnipeg Sun. Jeg liker det og gir meg håp.

Det er nå mye konkurranse om plassene. Det er en helt annen stemning på campen enn det var for 1 år siden skal vi tro spillerne. For 1 år siden visste jeg lagoppstillingen allerede nå til første NHL kamp. Nå har jeg ingen aning. Mange som melder seg på.
Saku Maenalanen får inatt sin 4.kamp på rad. Han skulle egentlig bare spilt den første. Han har virkelig meldt seg på.
Stor og sterk finne på 28 år, 192cm og 94 kg. Hadde 34 kamper og 8 poeng for Carolina for 4 år siden. Men ellers har han spilt i KHL, Liiga og landslaget til Finland. Han har grepet sjansen. Spiller han bra igjen mot Edmonton inatt så er jeg nesten sikker på at han er på laget når NHL starter.

Gagner inn, Stastny ut. Stastny er bedre, men det er nye spillere som er klare, Perfetti, Appleton, Maenalanen og Barron har ennå ikke spilt kamp pga skade.

David Gustafsson ser igjen bra ut på campen. Får han nå endelig ta steget til Jets? Håpert
Kevin Stenlund er en enda større og tyngre spiller enn Maenalanen. Han viser også igjen og får ny kamp inatt. Jets trenger at nye spillere melder seg på. Slik at det blir progresjon i lag og hos spillerne. Fornyelse er på sin plass.

Brad Lambert er det store utropstegn bak. Helt nydelig. Nå er mange spente på hva slags kontrakt han skal få. Mange som mente at han burde starte litt nede for å bygge selvtillit. Men den selvtilliten han har vist først for prospectsene og så for Jets viser at han er klar for AHL hockey og veien der er videre til Jets. Chaz Lucius mer anonym sålangt, men også en som skal spille for Moose

På backen er det nå mer frihet offensivt for backene og forwardsene får mer defensivt ansvar. Det vil gjøre Jets til et mer kompakt lag og vanskeligere å forsvare seg mot. Samtidig vil Browness ha kortere bytter for å opprettholde tempoet og aggresiviteten. Dette vil nok gjøre at det blir mer rullering på alle 4 rekkene. Skjer det så blir jeg veldig fornøyd. Maurice brukte 4.rekka alt for lite i mine øyne.

Heinola og Samberg banker på døra. De kan bruke en puck i større grad enn Stanley. Med Morrissey, Pionk, Dillon, Schmidt og DeMelo inne så er det vanskelig for de unge å spille seg inn. Hvordan backen vil se ut og hvem som blir prioritert aner jeg ikke. Browness kan det defensive så jeg velger å stole på han. Det er helt åpent for hvem som spiller seg inn på laget.

Masse spørsmålstegn. Men også mye positivt. Spillere få teste seg i PP og PK. Spillere får andre roller og andre oppgaver. De som ikke følger kampplan er ute. Browness har vært klar og tydelig fra dag 1 og det liker jeg. Da blir alle skjerpet.

Nok et ungt lag mot Edmonton i natt. Mange av utfordrerne som får ny sjanse å vise seg fram, blant annet Lambert, Perfetti, Heinola og Samberg.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

TAdams6 skrev: lør okt 01, 2022 7:03 pm
Mulig å se disse kampene noe sted? Viaplay sender jo bare én om gangen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

GiPazzini_85 skrev: lør okt 01, 2022 8:48 pm
TAdams6 skrev: lør okt 01, 2022 7:03 pm
Mulig å se disse kampene noe sted? Viaplay sender jo bare én om gangen.
Nei, ikke som jeg vet om. Men journalister er flinke til å oppdatere underveis og høydepunkter dukker opp underveis.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Er det lov å legge ut link til streaming sider her? Jeg tror jeg har en side som viser det meste, men usikker om jeg kan legge ut link her. De viser alle kampene i natt så langt jeg kan se. DM så får dere link

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

TAdams6 skrev: lør okt 01, 2022 9:03 pm
GiPazzini_85 skrev: lør okt 01, 2022 8:48 pm
TAdams6 skrev: lør okt 01, 2022 7:03 pm
Mulig å se disse kampene noe sted? Viaplay sender jo bare én om gangen.
Nei, ikke som jeg vet om. Men journalister er flinke til å oppdatere underveis og høydepunkter dukker opp underveis.
Unibet sender alle kampene i natt, men ikke kampene klokken 19 i kveld av en eller annen grunn.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »





Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Store snakkisen er Lambert. Han viser virkelig fram talentet. Hvorfor han for mange var en av to som kunne bli draftet som nr 1. men som mistet helt selvtillit og raste nedover listene før draften.

I oppkjøringen imponerer han stort. Chaz Lucius som ble draftet året før i 1.runde er sendt ned til Moose sammen med 15 andre spillere. Kun 32 spillere igjen og Lambert stjeler overskrifter.

Ingen poeng. Kun 2 mål PP. Alle var signert Cole Perfetti, med assist fra Heinola og Dubois.

Heinola backen med mest spilletid. Litt over 22 minutter. Spilte i PP1 og dermed mye spilletid i overtall.

Var en episode der han mistet puck og Rdlonton scorer. Men Browness vil ikke bare gi skylda til Heinola. For det var 3 forwards der hvor ingen gjorde seg spillbar slik at han ikke hadde pasningsalternativer. Jeg liker tankegangen til Browness. Slik jeg også tenker. Ja Heinola gjør feilen men det er laget som setter han i den posisjonen. En våken trener som ser hele bildet. Liker det.

Tap på straffer mot Edmonton. Men Perfetti, Heinola og Lambert viser igjen.

Flere som nå ønsket seg denne rekka når NHL starter
Perfetti-Dubois-Lambert

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »










Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

2 treningskamper igjen.
Spørsmåla er, spiller Lambert seg inn på laget? Hva er best for han?
Stanley, Samberg og Heinola kjemper om å ikke bli sendt ned til Moose. De 2 siste kampene vil avgjøre

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

En spiller som er lett å glemme. Det prospectet som har levert best stats på høyt nivå siste året hos Jets


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

2 treningskamper igjen. 2 forwards og 2 backer skal visstnok sendes ned før alvoret starter. Så det er mange som spiller for å få være med Jets nå.

Veldig bra 1.rekke. Ehlers og Connor pleier ikke å spille sammen under Maurice og Lowry. Men hvorfor ikke? Spennende. Jets hadde ikke ei virkelig god rekke ifjor. Denne trioen fikk allikevel ikke prøve seg sammen. Liker det.

2.rekka er også ekstremt spennende. Perfetti og Lambert på hver sin ving. Bytt ut Toninato med Dubois som ikke er med i denne kampen, så ser det sykt bra ut. Hadde vært fantastisk hvis Lambert fikk være med videre.

3.rekka med Barron på plass er akkurat slik jeg så for meg. Barron-Lowry-Appleton. Kan være mye oppside for den rekka der.

4.rekka er også bra. Finnen med det vanskelige navnet har imponert stort sålangt. Gustafsson håper jeg får spille fast. Gagner kan fort spille i ei enda bedre rekke. Men han er bankers på laget. Så er spørsmålet når Dubois kommer inn, hvor spiller Toninato? Blir han vraket? Jeg liker 4.rekka slik den er. Ikke meg imot om Toninato må være healthy scratch.

På backen er det kamp om plassene. Heinola og Samberg har ikke imponert sykt. Men de er med ennå. Stanley har hatt sine bommerter, men er kanskje først i køen ennå? Trenerne sier at det fort kan bli avhengig av hvem de møter, hvem som får spille. Heinola har vært litt shaky i 5-5, men imponert stort i PP. Noe Browness ønsker å forbedre. Heinola kan fort få være med på grunn av dette. Vi får se. Ny sjanse til å imponere i natt.


Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Wheeler skal vel ta en plass også?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jorge86 skrev: ons okt 05, 2022 9:47 pm Wheeler skal vel ta en plass også?
Det har du helt rett i, selv om det optimale hadde vært å trade han bort.

Det at Lambert veldig overraskende har meldt seg på pluss finnen med det vanskelige navnet, så ser ikke bredden aller verst ut offensivt. Spørsmålet er om topp 6 leverer.

Men Lambert har gått fra å nesten havne utenfor 1.runde. Jets gambler på han. I U20 VM ble han healthy scratch i semi og finale. Ingen forventninger i år etter det. Så en meget bra prospect camp. Så kommer han og melder seg på om en plass hos Jets allerede nå.

Jeg tipper han ikke får den plassen. Men at han allerede er i diskusjonen er et stort pluss. Hva han skal gjøre er ikke bestemt. Europa, AHL, NHL eller NCAA eller tilsvarende.

Lambert er på gang

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets vinner 5-0 mot Calgary som stilte veldig sterkt

Eye opener for Lambert som for første gang møtte skikkelig NHL motstand.

Men 5-0 lar seg høre uten Dubois, Wheeler, Dillon, Schmidt og Hellebuyck.

Kadri viste sin ufine side og tok Perfetti stygt. Håper ikke Perfetti er ute igjen. Mye skader i 2022. Holder nå.

Browness har sett nok til å bestemme seg. Tenker vi får en avgjørelse på troppen til Jets om ikke lenge. Ny kamp lot Calgary i helga.

Jeg er usikker på Heinola. Gjør oppsiden hans at han får være med? Han har egenskaper de andre ikke har.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Mye som endres og terpes på for Jets med helt nytt trenerteam.
Overtall og undertall er 1 ting de ønsker å forbedre. Lauer som har fått ansvaret for PP. Det ryktes at overfallet er utrolig mye bedre enn de forrige sesongene. 3 mål i overtall inatt.

I tillegg, 6 undertall og ingen mål for Calgary. Nydelig


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vi får se i helga hvem som blir sendt ned. Men waiver er absolutt en faktor å ta med. Han her har peiling. Kan fort bli noe slik





Kovacevic pga waiver. Men ingenting avgjort

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Der ble Lambert og Kovacevic sendt til Moose. Da gjenstår 2 spillere.

Kovacevic må gjennom waivers. Som journalistene skriver. Nailbiting. Kovacevic har vært enormt god for Moose og hadde også et par godkjente Jets kamper ifjor. Synd å miste han.

Dette betyr at enten Heinola eller Samberg blir hos Jets. Kanskje begge. Heinola får spille med Schmidt inatt for å vise at han duger

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Browness:
"I love our response ... you take a run at one of us, you take a run at all of us. We'll kill those penalties."

Rick Bowness on team toughness

Jeg har fått troen tilbake
Perfetti blir boarded for 2.kamp på rad mot Calgary. 3 spillere hos Jets hopper inn, 2 av de får utvisning. Men de står opp for hverandre

Morrissey fosser framover med puck., Scheifele går tilbake og tar den defensive jobben.

Jets begynner å ligne på et lag

Slår Calgary 5-3
Dubois bare 5 minutter spilletid, så en skade. Blir tatt av for å forebygge. På de 5 minuttene scorer han 2 mål

Mye positivt. 4-1-1 i treningskampene. Nå skal 2 spillere sendes til Moose, men hvem? Med Browness så vet jeg ikke. Han overrasker stadig.

Sesongen har ikke startet men det jeg har sett. De knappene Browness har trykket på. Jets går til sluttspill

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ingenting avgjort med Lambert men ser ut som om det blir AHL. Har gått fra å være et skudd i blinde det man håper man får en fremtidig god spiller til å være så nær at han kanskje er klar om 1 år


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Connor 3 poeng
Scheifele og Dubois 2 poeng
Ehlers og Perfetti 1 poeng
Wheeler uten poeng

Grei topp 6 hos Jets. Wheeler kommer men kan og byttes ut iløpet av sesongen

Morrissey med 2 assist og Pionk med 1

38-16 i skudd fordel Calgary. Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke den siden jeg ikke har sett kampen. Men ivertfall effektivt

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

TAdams6 skrev: lør okt 08, 2022 10:24 am Connor 3 poeng
Scheifele og Dubois 2 poeng
Ehlers og Perfetti 1 poeng
Wheeler uten poeng

Grei topp 6 hos Jets. Wheeler kommer men kan og byttes ut iløpet av sesongen

Morrissey med 2 assist og Pionk med 1

38-16 i skudd fordel Calgary. Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke den siden jeg ikke har sett kampen. Men ivertfall effektivt
Calgary går vel kanskje gjennom en slags stilendring utifra hvem som har dratt og kommet til denne sommeren. Kan vel fort bli mye mer mål begge veier og mer hektisk for Markström.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

GiPazzini_85 skrev: lør okt 08, 2022 10:27 am
TAdams6 skrev: lør okt 08, 2022 10:24 am Connor 3 poeng
Scheifele og Dubois 2 poeng
Ehlers og Perfetti 1 poeng
Wheeler uten poeng

Grei topp 6 hos Jets. Wheeler kommer men kan og byttes ut iløpet av sesongen

Morrissey med 2 assist og Pionk med 1

38-16 i skudd fordel Calgary. Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke den siden jeg ikke har sett kampen. Men ivertfall effektivt
Calgary går vel kanskje gjennom en slags stilendring utifra hvem som har dratt og kommet til denne sommeren. Kan vel fort bli mye mer mål begge veier og mer hektisk for Markström.
Godt mulig. Calgary er et bra lag.
Jets går også gjennom en stilendring. Browness kan det å organisere lag defensivt og det har manglet hos Jets. Mye endring men også enkelt å se framgangen

Calgary er nok tippet over Jets men lovende.

Ellers prøvde Jets å hente en forward til på free agent markedet uten å få napp. Nå er Janmark på waivers. Jeg blir ikke overrasket om han ender opp hos Jets

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kjipt


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Utrolig synd med Kovacevic. Men det måtte komme når han ble plassert på waivers. En av AHL's beste backer. Stor og sterk. RD, noe Jets mangler. Det er største grunnen til misnøyen med at han reiste. Han er nr 8-9 i køen, men Jets mangler RD.

Nå har Jansen Harkins blitt plasert på waivers. Han hadde en skuffende sesong forrige sesong og utviklingen virker å ha stoppet opp. Jeg regner det som 99,9% sikkert at han blir plukket opp av en klubb fra waivers.

Dermed er Gustafsson inne i varmen. Også Maenalanen. Da er det en back som skal vrakes. Hvem? Aner ikke. Browness er ikke redd for å ta egne valg her.


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»