Winnipeg Jets

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Winnipeg Jets

Legg inn av TAdams6 »

Garret Brown blir valgt i 4.runde, nr 99.

Back på 187cm. Vet ikke så mye mer annet enn bildet på eliteprospect viser han når han løfter en svær pokal.

Skal spille i NCAA kommende sesong. Et skudd i blinde men man vet aldri

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fabian Wagner fra Sverige valg nr 175. Offensiv spiller som har 8 kamper i SHL og som spiller for Sverige U18

Etter hva jeg kan se så var han egentlig ranket høyere. Kan blir noe han her

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Domenic Divincentiis er siste valget til Jets i årets draft.

En journalist som tippet dette for en halv time siden. Han sa han trodde Jets ville gå for en keeper i siste valg og Domenic Divincettis var navnet han sa.

Keeper som har spilt i OHL sist sesong.

Da er draften ferdig. Noen veldig spennende og noen som kanskje kan bli noe. Klager ikke i år

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Begynner å bli endel svensker blant talentene nå


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

McGroarty og Lambert har jeg stor tro på.
Salomonsson derimot er jeg usikker på. Ser at mange liker det valget og at de 3 første valga var meget bra

/Ser jeg på Salomonsson så er han nr 2 av svenske backer sol blir valgt. Han som blir valgt først er en lav og defensiv back. Litt flere SHL kamper men nokså jevnt. Salomonsson er 2-way defender og han er RD. Mye riktig med det valget.

Andre som mener Jets burde gått for Hutson og andre. Men jeg stoler på speiderne til Jets.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Danny Zhilkin da? Var på hockey camp som 9-åring og ble overtalt til å flytte til Canada. Hele familien flyttet og siden har de bodd der. Spilt i Ontario og 6 av spillerne på laget er nå blitt draftet.

Zhilkin hadde Inge håp om å bli draftet før han så navnet sitt på listene i vår. Han har jobbet knallhardt og målrettet men tok ingen draft som noen selvfølge. Jeg kan like slike typer.

Han er nr 2 på poenglista for klubben. Beste poengplukker av centerne men allikevel ble 2 andre valgt foran. Blant annet en annen center som hadde bedre +/- statistikk men ikke like mye poeng.

Zhilkin har en god pakke. Det kan visstnok gå litt for sent av og til. Får han orden på det så er ingenting umulig. En meget spennende center med god fysikk.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Rutger McGroarty da?
185cm og 93 kg
Team USA kom han fra og hadde C på brystet.
En meget veltalende mann/gutt. Akkurat som Perfetti og Lucius. Det virker som om Jets verdsetter det som er i hodet veldig høyt. Samme med Zhilkin.

McGroarty er en ledertype og en spiller med god fysikk. Sammenligner seg med Tkachuk brødrene i spillestil. Meget, meget spennende spiller.

Skøytegåingen dom er minuset. Det ser ikke så pent ut men det er effektivt sier noen. Andre sier det er en svakhet. Derfor så mange hadde han ranket lavere. For hockeyen er der. Menhan må bli flinkere på skøyter. Han trener spesifikt på det med OL deltaker sa han i intervju. Jets då forbi det, sånpotendislet og plukket han 10 plasser høyere enn de fleste trodde.

Men ser vi på Nazar dom ble plukket på plassen foran, nr 13. Samme lag og nokså samme statistikker. 6 kamper9 poeng på begge for USA U18. McGroarty med C på brystet. Gir veldig mening at de blir plukket omtrent på likt. Men Nazar var ansett et tidligere pick enn McGroarty.

Så får vi se hvem som slår gjennom. Etter å ha lest om McGroarty så digger jeg det picket. Leder, energispiller, god fysikk, produserer poeng. Mange oppsider.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Lambert da?
Alle kjenner han. Er vel 3 år siden jeg såhan første gang. Fantastisk potensial. Men ikke bare bare å være hotshot i ung alder. Fikk kjenne det sist sesong. Alvoret som krøp innpå han?

Han må lære av det og komme styrket ut. Gjør han det så har Jets en spiller som burde vært plukket topp 5. Men vi får se.

Sjefsdpeideren Hillier hos Jets sier at ingen i draften er bedre enn Lambert å gå på skøyter. Ingen.

Han var også med i U20 vm som ble avbrutt etter 2 kamper. Der imponerte Lambert veldig ifølge Hillier og hadde det mesterskapet blitt fullført så hadde de aldri fått han på pick nr 30.

Vi får se. Oppsiden er så stor at jeg digger dette picket og det er virkelig et Jets pick. Underdog med masse potensial og stor oppside.

Copp for Barron og Lambert. Meget fornøyd.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Garret Brown. Lite info. Var ranket rundt der han ble plukket. Skal spille for Denver universitetet. Da får vi mer svar. En spiller med god fysikk.

Var et video klipp med han og McGroarty etter draften. De spilte sammen som 13 åringer og de gledet seg til å være på samme lag igjen. Det som gikk igjen var at mødrene var ekstremt glade for at de havnet på samme lag igjen

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fabian Wagner. Svensk offensiv spiller som var ranket endel høyere enn 175.

Gretzky Hlinka cup med Sverige U18 ble det 5 kamper og 4 poeng. Fast på Sverige U18 men ikke spilt SHL ennå.

Spent på å se statistikkene når han får spille med de voksne. Statistikkene for sin egen alder er meget solide for alle lag.

Kan fort være et bra pick dette.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Domenic DiVencintiis var Jets siste valg.
Var et enormt brøl og jubling i hallen når han ble valgt. Masse folk med seg for draften.

Var en Jets journalist som skrev på Twitter at Jets ville velge han. Dette var nesten en time før han ble valgt. Hvordan han visste det aner jeg ikke. Men tyder vel på at Jets har snakket om han på forhånd.

Keeper som spilte OHL sist sesong. Redningsprosent på 90,7. Grei fysikk og høyde.

Har ikke de store forventningene men Hellebuyck ble heller ikke valgt tidlig i draften. Var vel 5:runde han ble valgt

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kjekt å ha en offensiv draft igjen med 7 picks. De siste årene har Cheveldayoff tradet bort spenningen i draftene.

Nå fikk Jets 4-5 spillere som fort kan bli noe.
Kan de gjenta 2015 draften? Der er det vel 6-7 spillere som har debutert i NHL. Vi får se.
Et dekkende ord er spennende. Mye som kan bli bra men alt er litt fram i tid

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets har ikke fått hentet noen toppslag siden Laine og de har vært svake de senere årene der de halvhjertet har satset på Stanley Cup uten å oppnå annet enn å miste draft picks.

Men noe har skjedd de 2 siste årene. Har lest noe om Moneyball og valgene til Jets har vært uventede og med en viss risk.

Rashevsky var vel over 20 år ifjor. Ingen ville ha han. Leverte 35 poeng i KJL sist sesong. Veldig spennende.

Lucius ble hentet ifjor. Skadeforfulgt. Jets tror de har fått en innertier. En spiller som hadde vært topp 10 uten problem uten skadene ifølge Jets

Perfetti var tippet som topp 5, Jets var heldige der

Chibrikov kok en spillet som Kets mente burde vært topp 15 i draften. Skader gjorde at han falt til ca 50.plass. 4 KHL kamper sist og flotte statistikker i de andre ligaene han spilte. Meget spennende spiller. 19 år gammel nå

McGroarty havnet langt ned på rankingene pga skøytegåingen. Jets valgte han foran Kemell og flere andre. Veldig overraskende men når jeg har lest etterpå så er det en diamant som bare må pusses litt. Han har jeg enorm tro på etter å ha lest meg opp.

Lambert sank og sank og sank. Ble vel plukket i 1.runde pga Jets. Igjen tar de sjansen på noen andre er skeptiske til. Typisk Jets og lykkes de får de jackpot. Et nydelig valg synes jeg.

Zhilkin er litt lenger bak men med fortsatt progresjon kan han fort havne i NHL også han. Fin historie og statistikker som er like gode som nr 33 i draften.

Wagner fra Sverige ernogså en dom er litt bak men som egentlig bare venter på sjansen i SHL. Hadde han fått SHL tillit siste året så hadde han havnet mye høyere i draften. Positivt overrasket over hans statistikker. Personlighet vet jeg ingenting om ennå.

Alt dette offensive spillere som er hentet 2 siste draftene, altså siste året.

Salomonsson og Brown 2 spennende backer som supplerer de som allerede er her.

Spennende med både backer og forwards nå. Liker det

Så har vi Holm og Berdin som keepere som kan ta steget. Spesielt Holm er jeg spent på nå etter 1 r i AHL der han tidvis var veldig god

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Virker som om Svechnikov er ferdig i klubben


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Veldig mange som er overrasket over at Svechnikov ikke fikk kontrakt. Nå blir han UFA

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

En fin artikkel om Jets mulige vei på free agency og også trades.

Det er offensivt Jets må styrke seg. Dillon kan fort bli tradet bort for å få sterkere offensivt skyts.

https://www.sportsnet.ca/article/jets-f ... -priority/

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Før årets draft:

Since 2016, the Jets have made six 1st round selections. Those six players have combined for 183 goals. Patrik Laine has 176 of them.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ja jeg leste den jeg og.
Jets hadde Laine, tradet han mot Dubois. Nå vil Dubois bort. Jets kan virkelig stå igjen med svarteper når Dubois er tradet bort. Strykkarakter av Cheveldayoff og Maurice som ikke fikk ut potensialet til Laine.

1.runde spillerne

2016 - Logan Stanley og Patrik Laine
2017 - Kristian Vesalainen
2018 - ingen
2019 - Ville Heinola
2020 - Cole Perfetti
2021 - Chaz Lucius
2022 - Rutger McGroarty og Brad Lambert (men disse regnes ikke med her)

Stanley er ingen offensiv trussel
Vesalainen har ikke greid å ta siste steget. Skal spille i SHL kommende sesong men Jets beholder rettighetene fordi de ikke har gitt han opp ennå
Ville Heinola må enten trades bort nå eller satses på. Burde spilt fast for lenge siden. En offensiv back
Cole Perfetti kunne pyntet på den statistikken hadde han ikke mistet 4-5 måneder av sist sesong med skader. Han er ennå ikke skadefri og blir ikke med til U20 VM. Jets ønsker han skal rehabiliteres 100% til neste sesong.
Chaz Lucius har ikke spilt AHL ennå.

Det er ingen solskinnshistorie 1.valgene til Jets. Men det kan bli det hvis Heinola, Perfetti, Lucius, McGroarty og Lambert leverer varene.
Det er Jets i et nøtteskall. Det kan bli bra.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Comrie til Buffalo
Copp og Chiarot til Detroit

Jets har hentet ny 2.keeper
David Rittich som sist sesong var 2.keeper hos Nashville.
29 år gammel fra Tsjekkia. 151 NHL kamper så langt mer rutinert enn Comrie. Har ikke spilt mye de 2 siste sesongene, men spilte mye de 2 sesongene før det igjen.
900.000 i lønn på 1-års kontrakt.
Synes dette er helt greit. Er ingen keepere i NHL som står så mange kamper som Hellebuyck og dermed kan Rittich være løsningen. Så er det åpen vei for Berdin og Holm hvis de ønsker å ta steget til NHL.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kevin Stenlund hentes. Center på 25 år.
En god AHL spiller som har 71 NHL kamper og 20 poeng.
En god breddespiller. Blir nok mest Moose, men kan bli Jets også av og til.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»