Winnipeg Jets

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Winnipeg Jets

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jeg tipper at Dillon og Dubois blir tradet bort
Jeg tipper at Wheeler blir «gitt» bort. Da må kanskje Heinola med på lasset?

Tror det fort kommer inn 2-3 nye forwards. 2 til topp 6

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kyle Capobianco har 155 kamper og 112 poeng i AHL.

Meget solid av en back. Med større rolle så kan den produksjonen flyttes over til NHL.

Derfor jeg tror Heinola forsvinner. Han ser ut som en Heinola erstatter

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nok en LD


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Sautner er for Moose men allikevel.

Det er nødt til p komme en eller flere trades som inkluderer backer nå

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jeg tipper backen vil se slik ut
Morrissey-DeMelo
Samberg-Pionk
Capobianco-Schmidt
Stanley

Jeg vil faktisk heller beholde Samberg enn Heinola. Ja takk begge deler men Samberg sin pakke liker jeg ekstremt godt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

2 journalister har laget en liten sak om Dubois og Montreal. Det er kommet bud men Jets har sagt nei. Pakken Jets ønsker er en topp 6 forward, 1. runde valg og et prospect.

Jeg tror de vil få dette for Dubois. Men cap space er problemet og det jobbes med det.

Samtidig sies det at det jobbes med å få bort Wheeler uten å beholde noe av lønna.

Det jobbes i det skjulte. Lite spennende som skjer på free agency pga cap space og trades må gjøres.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

The WinnipegSun treffer hodet på spikeren.
Satse eller rebuild
Tredje alternativ er å ikke gjøre noe og det trodde ingen Jets ville gjøre heller. Men akkurat nå er det er som skjer. Det kan endre seg men som Scott Billeck skriver, historien viser at endring neppe vil skje


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Første RFA signert
Jansen Harkins, 2 år 850.000 AAV
Meget billig kontrakt for Jets
Nå hadde Harkins en skuffende sesong sist og det har nok ødelagt. Hadde allikevel ventet stigande skulle få litt bedre betalt. Men mer cap space for Jets og Harkins er en spiller som jeg forventer mye mer av

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Saki Maenalainen eller noe slikt klar for Jets/Moose

https://www.eliteprospects.com/player/7 ... maenalanen

Hadde 34 NHL kamper for Carolina for 3-4 år siden. Bært i KHL og Liiga etter det. 28 år gammel ving med god fysikk. Hadde nesten 1 poeng pr kamp i snitt sist sesong i Liiga.

Har spilt seg inn på landslaget til Finland siste årene og har 34 landskamper siste 2 årene.

Spennende å se om han blir Jets eller Moose spiller. CV’en tilsier at han får litt kamper i NHL

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Veldig fornøyd med denne kontrakten. Fikk 4 NHL kamper sist sesong. Meget god AHL spiller som også kan bidra for Jets


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »



Da må Jets få igang en trade med engang.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Frustrasjonen mot Maurice som ikke brukte unge spillere er der ennå og får endel av skylda for elendigheten Jets står i nå


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nå vet jeg ikke hva forutsetningene for en trade mellom Jets og Montreal er. Men jeg vil tro Dubois sin kontrakt på 6M det neste året er en god kontrakt å trade bort. Mye enklere å få plass til Dubois for 6 mill enn for 8-9 der jeg tror han lander til slutt.

Kirby Dach er også RFA hos Montreal og trenger kontrakt.
Kanskje det blir Dvorak og Dach til Jets for Dubois? Det hadde jeg takket ja til.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kirby Dach, Dvorak og 1.rundevalg for Dubois håper jeg på. Men tror Montreal må sende enda mer lønn over til Jets. Flere som også melder at det bør være 2.runde pick.

Hadde vært kjekt med avklaring på han og Wheeler.
Det meldes at Jets var ute etter Janmark som gikk til Toronto. Cap hit på rett over 2mill.

Jeg har ikke sjekket men det sies at Jets har 4-5 mill i cap space. Men jeg tror den fort kan fylles opp med en trade. Tror det et derfor lite skjer på free agent markedet

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »



Kanskje har kritikken og forrige sesong fått Wheeler til å våken opp? Kanskje får vi tilbake en strålende leder og en strålende ving? Lov å håpe. Han var en meget god kaptein og topp 3 på assist i flere år på rad. Så plutselig surnet det hele. Intervjuene var rare. Han leverte ikke på isen og han har vært en dårlig leder i garderoben. Spennende å se med ny trener på plass.

Jets hadde trengt cap spacen. Samtidig leverer Wheeler ca 1 poeng i snitt pr kamp. Greier han å være en positiv spiller så er han verdt å beholde. En trade bort hadde vært enklest før draften. Samme med Dubois. Cheveldayoff greide ikke å få til noe og begge er hos Jets ennå.

Jets framstår som en rotete gjeng akkurat nå. Vet ikke hvor jeg har de og sluttspill er helt utelukket. Håper det endrer seg. For den spillergruppa som var her sist sesong skulle og burde gått veldig langt. Akkurat nå er bare Stastny borte av de viktige spillerne. Så potensialet er der. Men Wheeler og Dubois lager usikkerhet

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Dubois har svart for pressen idag



Han svarer som en politiker
Enten har pressen misforstått alt eller så lyver han.
Svarer som en politiker. Svarer ikke på spørsmål men sier noe helt annet enn hva han blir spurt om

Han sier han er topp motivert for en sesong hos Jets

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fin artikkel om Rutger.
Han gjør inntrykk

https://www.michigandaily.com/ice-hocke ... tion-camp/

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Dubois ba ikke om å bli tradet. Men har gitt beskjed om at han ønsker å teste UFA markedet om 2 år.

Det betyr jo i praksis at Jets må trade han for å få noe igjen for han. Når nåde agent og journalister «vet» og sier at Montreal er klubben han vil gå til. Ja da ligger premissene for Jets de 2 neste årene med Dubois. Før eller senere må han trades bort


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Moose har hentet 2 nye backer. Det flommer over av backer nå.
Men en back får øynene til å følge litt ekstra med. Simon Kubicek. Er 20 år. IKKE draftet.
Spilte i WHL sist sesong. 68 kamper og 41 poeng.
Har aldersbestemte landskamper for Tsjekkia U18 og U20. Også 1 A-landskamp.

Tror dette er en spiller Jets hadde på blokka si i draften. Kan ivertfall virke slik.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kubíček played on the Oil Kings for new Jets assistant coach Brad Lauer in Edmonton last season.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Mason Appleton har signert.
3-år, 2,17M AAV

En god avtale synes jeg, fornøyd

Da er det David Gustafsson som gjenstår av RFA

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets har prøvd seg på Heinen og Janmark uten hell. Men viser at de jakter en offensiv spiller.

Troppen er eksakt lik forrige sesong. Ingenting har skjedd. Mye backer, lite kvalitet offensivt.

Det et litt cap space. Men en trade på backen bør vel og tas.

Lite snakk om Wheeler og Dubois ut.

Utrolig kjedelig sålangt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»