Winnipeg Jets

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Winnipeg Jets

Legg inn av TAdams6 »

TylerDurdenNorway skrev: søn sep 04, 2022 8:09 pm Logan Stanley er et beist på mitt lag i NHL 22. 201cm 105 kg. Men hvordan er han i real life?
Så som så. Fikk sin første sesong i NHL sist sesong. Gjorde det helt greit uten å dominere på noen som helst måte. Men brukte fysikken mer og mer. Fikk mye tillit. Spent på hva han gjør i sin sesong nr 2 nå. Mange som banker på døra. Jeg håper egentlig Jets trader bort en etablert for å la Stanley og et par andre unggutter få masse spilletid. Han er inne, men må ta nye steg.

Flere som mener han er en mer lovende versjon enn Tyler Myers som også er en svær back. Men ennå uferdig.

Strider

Legg inn av Strider »

Mauldin scorer i PK mot future Jets (Atlanta Trashers)

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

En artikkel som oppsummerer status for Jets akkurat nå





Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Rar link som kom. Var en artikkel jeg leste.
Gikk på status. Scheifele, Wheeler, Dubois.
Alle backene som har one-way kontrakt
Cap space på 4-5 mill, noe som gir handlingsrom ennå.
Må komme mer mål fra de utenfor topp 6
Målsettingen må være å prøve å komme til play off. Rart hva en dårlig sesong har å si. For 1 år siden var de kandidater til Stanley Cup. I November ledet de sin avdeling. Så raknet alt og Maurice ga seg. Cheveldayoff viste ikke handlingskraft og ansatte assistenten for å seigpine oss supportere.

Noen spillere er ute. Copp og Stastny betyr endel selvfølgelig. Men det er mye potensial som ikke kom ut forrige sesong. Ehlers var mye skadet. Uro i garderoben. Mange faktorer som spilte imot Jets. Men de bør kunne overraske hvis Browness greier å få orden i garderoben, få på plass det defensive og få igang de offensive spillerne. Enkel jobb....not. Men å komme til sluttspill bør være minstekravet for kommende sesong.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Hva er forventningene til Perfetti denne sesongen og hvilke rekke tror du han spiller i?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Smurfejonny skrev: søn sep 11, 2022 10:13 pm Hva er forventningene til Perfetti denne sesongen og hvilke rekke tror du han spiller i?
Uten tvil topp 6. Akkurat nå har ikke Jets ei 1. eller 2.rekke. Men Perfetti kommer til å spille i ei av de rekkene.

Han ble bare bedre og bedre før han ble skadet forrige sesong. 18 kamper og 7 poeng. Et snitt på ca 31 poeng. Jeg forventer mer enn det 40-50 poeng bør være et edruelig håp/mål for kommende sesong hvis han holder seg skadefri

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

TAdams6 skrev: søn sep 11, 2022 10:53 pm
Smurfejonny skrev: søn sep 11, 2022 10:13 pm Hva er forventningene til Perfetti denne sesongen og hvilke rekke tror du han spiller i?
Uten tvil topp 6. Akkurat nå har ikke Jets ei 1. eller 2.rekke. Men Perfetti kommer til å spille i ei av de rekkene.

Han ble bare bedre og bedre før han ble skadet forrige sesong. 18 kamper og 7 poeng. Et snitt på ca 31 poeng. Jeg forventer mer enn det 40-50 poeng bør være et edruelig håp/mål for kommende sesong hvis han holder seg skadefri
Takk, håper du har rett :)

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nikita Chibrikov som er blitt 19 år spiller nå i KHL. 4 kamper og 1 assist sålangt.
En spiller som blir veldig interessant å følge denne sesongen. En spiller som anses som et veldig stort talent. Fikk kun 4 KHL kamper hele forrige sesong. Så det er lovende at ha nå er inne fra start og spiller.

Dmitri Rashevsky som hadde en strålende sesong forrige sesong i KHL med 48 kamper og 35 poeng er også en mann å se opp for. Ingen som draftet han. Var egentlig overårig, men Jets tok sjansen i 5.runde. Strålende sesong ifjor. En målscorer, 19 mål forrige sesong
Nå har han startet ny sesong og har foreløpig spilt 5 kamper og 3 poeng, 2 mål og 1 assist. Han er 21 år gammel, blir 22 om en måned.

2 prospects som går under radaren i Canada/USA selv om vel Chibrikov var nevnt blant de største prospectsene til Jets. Rashevsky ikke nevnt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Blir 3 ekstremt spennende kamper i helga for ungdommen til Jets. Perfetti tilbake fra langt skadeavbrekk. Lucius får vise seg fram. Samme med Lambert. Torgersson er med.

Forventer noen positive opplevelser for dette Jets laget

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Skal ikke være kjepphøy her. Men hvis ikke de offensive spillerne her viser godt igjen så blir jeg ekstremt skuffet. Perfetti, Lucius, Lambert, Torgersson. Bør bli mye poeng.

Defensivt er jeg mer usikker. Lundmark er med og han hadde en bra AHL sesong. Ellers ikke de store navna. Holm i buret er meget solid.

Selvfølgelig ujevnt, men Perfetti skal vel egentlig herjer her. Men han har jo vært skadet siden januar og trenger nok tid på å komme skikkelig i form. Lucius er det flere som er spent på. "Vil han gjøre seg aktuell for Jets allerede i år" er det noen som spør. Jeg tror det er for tidlig, men man vet aldri. Lambert har mye å bevise. Det er ikke bestemt hvor han skal spille kommende sesong. Men talentet er der.

Alle disse 3 forventer jeg spiller for Jets innen 3 år. Perfetti allerede nå selvfølgelig.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ikke uventet


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets young stars tapte mot Oilers 3-2. Men Lambert fikk 1+1 og Perfetti fikk 1 assist. Perfetti med første kamp på lenge. Skade gjorde at Perfetti fikk for mange skift på den myke isen. Dermed sa trener Morrison at han nok tok ut piffen av Perfetti. For mye istid for tidlig. Men godt å være igang





Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ellers mye intervjuer igår pga Wheeler som mister C’en på drakta. Browness går rett inn og forteller at han er sjef . Wheeler forteller at etter å ha giftet seg og fått barn var det å være kaptein det største som hadde hendt han. Han tok det tungt men hadde fått tid å bearbeide det.

For meg var det ikke overraskende, heller helt nødvendig.

Browness sier at endring må til. Nye trenere, ny måte å spille på og nye ledere. Endring er ofte positivt sier Browness. Så er det opp til spillerne i klubben og ta ansvaret og gjøre seg fortjent til å bli ny kaptein i Winnipeg Jets

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ryktes at Lowry fort kan få en A på brystet


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kult med Lambert. Mange har noe å bevise, han kanskje mest.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ny kamp for se unge akkurat må. Brad Lambert med nytt mål


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets leder nå 4-3. Mål av Lambert, Lucius og Perfetti. Det kan jeg like.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »




Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »



Både Perfetti og Lucius ute siden februar. Godt å ha de tilbake. Ikke så dominerende som jeg håpte men når de har vært ute i et halvt år så er det greit. Begge fikk mål i siste kamp.

Uten tvil Jets beste, han som såvidt ble draftet i 1.runde, Brad Lambert. Utrolig kult å SR at han har det i seg. At vi kanskje sitter på en liten diamant som må poleres endel. Han kommer fra Junior VM og et i bedre kampform enn flere av de andre. Men Junior VM var en skuffelse for Lambert og han var healthy scratch i de 2 siste og viktigste kampene for Finland.

Det har vært usikkerhet rundt hvor Lambert skal spille denne sesongen. Nå er flere journalister ute og mener han bør spille AHL for Moose og debut for Jets kommende sesong fort kan skje. Litt overilt kanskje. Men må jo bety at han har vist seg fram på en positiv måte.

Ble 1 seier og 2 tap. Mye spennende framover, lite på backen. Men kult med den unge keeperen med det italienske navnet. Det var han som skrek høyest av alle når draften var. Svær italiensk familie og det tok av på tribunen når Jets valgte han. Kanskje han også er et bra keepertalent og ikke bare har et kult navn

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Training camp er på gang og troppen ble tatt ut igår. Var noen navn jeg ble overrasket over. Grunn, jeg har glemt at vi har hentet noen spillere. Ikke noen wow greier. Men vi har faktisk hentet noen spillere som fort kan få NHL kamper for Jets kommende sesong.

Kyle Capobianco - back på 25 år som hadde 45 NHL kamper for Arizona forrige sesong
Sam Gagner- 33 år gammel C/RW som har 967 NHL kamper og 505 poeng. 81 kamper og 31 poeng forrige sesong for Detroit. Han her blir garantert fast hos Jets. 3.rekka?
Saku Maenalanen - 28 år gammel finsk C/LW som kommer fra Liiga. 47 kamper og 41 poeng forrige sesong. Fast på landslaget til Finland og spilt både VM og OL for Finland siste året. Spent på han. En liten dark horse til å bli fast hos Jets?
Oskari Salminen - ny finne. Keeper på 22 år. Skal spille i Moose. Ikke draftet. Men veldig fin statistikk i Liiga forrige sesong. 92% redningsprosent og 2,07 GAA. Ung. Spennende.
Simon Kubicek - 20 år gammel Tsjekkisk back som ikke er draftet. 68 kamper, 41 poeng i WHL. Fast for Tsjekkia U20.
Kevin Stenlund - svensk center på 26 år. 67 NHL kamper for Columbus siste 3 sesongene men bare 3 forrige sesong. Er nok beregnet for Moose, men man vet aldri.

Det er ikke mye fantastisk som er hentet. Men har man oppjustert litt blant de i 3-4 rekka? Håper det.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »



Barron mangler. Han tar 3.rekka og Harkins ned til 4.rekka for Toninato

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Oppdatering sålangt med training camp er dette.

Morrissey sjokkert over at Wheeler mistet C på drakta.
Alle postere og plakater i hallen med Wheeler er tatt ned.
Ehlers på sin side sier at dette åpner opp for nye til å ta ansvar og at han selv ønsker å bidra med ansvar. Veldig positivt. Wheeler uten C var nødt til å skje.

Browness sier at det var alt for få mål fra backene hos Jets sist sesong. De vil få langt større frihet. Åpner dette for Heinola?
Samtidig trenes det mye på ny defensiv struktur.
Dubois virker å få mye ansvar og han sier han er ekstremt motivert for en god sesong. Det er jo vinn-vinn for han å gjøre det bra med tanke på ny kontrakt enten i Winnipeg eller en annen plass.
Scheifele har vist godt igjen på trening. Jets er avhengig av at han igjen blir en av de beste centere i NHL for at Jets skal ta steget opp. Jeg tror han kommer sterkt tilbake. Mitt tips, han greier 100 poeng for første gang.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»