Winnipeg Jets

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Winnipeg Jets

Legg inn av TAdams6 »

Bowness ikke helt fornøyd


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nydelig seier mot Pittsburgh, 4-1. 40 skudd på mål og Cole Perfetti med 3 assist

Ehlers, Wheeler og Scheifele*2 med måla

Perfetti sa han hadde feber, fryse tokter og spydde noen ganger under sist kamp

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vært bortreist i helga og ikke fått med meg noe. Ser at Heinola er sendt tilbake til Moose.

Moose vant og Heinola scoret


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »




Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Maenalanen tilbake. Gagner healthy scratch. Bredden er tilbake. 2-1 seier mot Arizona.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Morrissey kjører på. Men også Perfetti holder koken. Hans 20.assist inatt. Morrissey med sin 40.assist


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Cole Perfetti har kommet sterkere og sterkere i det siste. Nå er han rookien med flest assist denne sesongen. Han har 26 poeng på 39 kamper. Liker at han er skikkelig på gang nå.

Appleton og Stanley ennå skadet. Skal få lov å gå på isen snart, men ikke klar på en stund ennå.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Heinola hentes tilbake til Jets etter 1 kamp. Harkins sendes tilbake til Moose.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Sent ute her. Montreal smadret Jets for 2 dager siden.
Ville Heinola syndebukken. 3 bytt på rad resulterte i 3 baklengsmål. Dermed var kampen ferdig for Heinola og han fikk ikke 10 minutter istid engang. De 3 måla avgjorde kampen.

Men jeg forventet tap. Det har vært så mye snakk om best i vest og leder central. Opp og i mente. Da kommer tapet og det gjorde det.
Nå rokkeres det mye på rekkene på trening. Perfetti er for øyeblikket i 3.rekka med Lowry og Maenalanen mens Barron er i 2.rekka med Scheifele og Ehlers. Men ting kan endre seg til kampstart mot Toronto.

Samberg var syk sist mot Montreal. Kommer han inn eller får Heinola sjansen til å revansjere seg?

Samtidig gikk også Moose på et stygt tap, 2-6 etter å ha slått samme lag 2-0 dagen før. Det svinger veldig med Moose. Så er de også helt ribbet i forhold til starten av sesongen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nytt tap for Jets. 1-4 mot Toronto.
Dette var en bedre kamp men Toronto fikk pucken i mål, det gjorde ikke Jets.

Allikevel en god nyhet. Hellebuyck er fortjent valgt av folket til å få reise til All-Star kampen sammen med Morrissey


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Lite nytt om Jets

Men mitt spørsmål er, har Ville Heinola det som trengs defensivt for å spille i NHL? Glimtvis strålende. Egenskaper med puck, strålende. Men man må ha en defensiv tilstedeværelse og i NHL. Ellers reise man til Europa og herjer der. Sami Niku gjør det bra i Liiga sist jeg sjekket.

Det kommer trades. Rykter kommer oftere
Og oftere. Siste navn på blokka er Meier, Horvat og Toews. Går Jets til sluttspill, noe de har god mulighet til så vil det komme en trade eller to. Samtidig tenker nok Cheveldayoff på neste sesong og samtidig. Center inn for Dubois?

Mange mener Meier er den perfekte spilleren inn. Vi får se. Tipper Heinola fort kan være med i en trade pakke.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Timo Meier inn i topp 6 istedet for Wheeler hadde vært gull.

Horvat kan også være en langsiktig løsning som center

Toews tror jeg mer er en kortsiktig løsning. Vi får se hva Jets tenker. Toews er kaptein og fra Winnipeg. Prisen sies å kun være et 2. eller 3.valg i draften. Så har han høy lønn

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »



5-1 seier, noe som stoppet tapsrekken på 2.
Topp 6 som sto for mål og assist

Ehlers er mestscorende danske i NHL etter nattens mål
Wheeler rundet 900 poeng
Connor rundet 400 poeng

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Bille Heinola har en oppside men også en nedside. Han hadde fått mye gratis hvis han var større fysisk. Jeg tror han blir tradet bort og det er helt greit. Han kan bli kanon, men nå kan Jets ennå få betalt og så har de Declan Chisholm hos Moose

Chisholm har blitt 23 år for noen dager siden. Var årets back i Moose for noen år siden fram til han ble skadet. Da fikk Kovacevic den tittelen istedet. Kovacevic spiller nå i NHL.

Chisholm er den beste på skøyter uten tvil av backene. Han har OK fysikk, 185 høy. Veldig god i begge ender av isen. Produserer mye poeng. Ikke langt fra 1 poeng pr kamp denne sesongen. Skal representere Moose i All Star kampen. Helt fortjent. Fikk 2 kamper i NHL forrige sesong. Gått under radaren pga de mer profilerte prospectsene. Men Chisholm nærmer seg nå det nivået at han kan være med og bidra i NHL. Han scoret også vinnermålet i OT mot lederne fra Texas.

Chisholm tar lett over for Heinola når Heinola blir tradet, tror jeg

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Moose slår avdelingsleder Texas etter OT for 2.kamp på rad. Toninato matchvinner denne gang

Jets slår Flyers 5-3 etter å ga gitt bort en 3-0 ledelse.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Mange år siden sist seier….


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ehlers inn og dermed en reell topp 6 har gjort Jets til et topplag


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Lucius er i WHL etter det gode U20 VM. Har fått en fin start


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Tap 1-2 mot Nashville. Dermed er 5 kamper på road trio over. Logan Stanley rett inn på laget. Samberg ut og Heinola til Moose


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Tap hjemme mot Buffalo


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Faktisk litt krisestemning etter tapet mot Buffalo. Det var så langt unna standarden som kan forventes. Nesten ikke skudd på mål på hjemmeis. Havner under 0-3 og er sjanseløse. Taper nesten alt av dropper. Pipekonsert og en Bowness som var ekstremt misfornøyd.

Spillerne har fått høre det på pressekonferansen etterpå


Det kan for meg virke som om spillerne har sluttet å gjøre jobben når alle spillerne er tilbake. Jets leverte jo bedre når halve laget var skadet. Da gjorde alle jobben sin. Nå er det mange som ikke gjør jobben og da går det galt.

Samtidig liker jeg ikke tendensen. Morrissey spiller nå 26 minutter eller mer. Andre backer langt bak. Noen backer under 15 minutter. Der det var jevnt fordelt tidligere i sesongen er det nå som under Maurice. Litt panisk oppsett synes jeg.

Offensivt har det også være en slik tendens. Jonsson-Fjällby og Maenalanen bare litt over 6 minutter istid mot Buffalo.
Rokkering på rekker fra kamp til kamp også i topp 6.

Det er noe som ikke er som det burde være. Bowness får ikke responsen fra spillerne og Bowness famler litt i blinde med å sette samme laget så sterkt som mulig når alle er tilgjengelige. Nå er ikke Appleton tilgjengelig ennå, men det nærmer seg.

Jets må slå hardt tilbake nå. Sesongen er ikke over og man kan ennå havne utenfor sluttspill. En ting er å tape kamper. Men måten de tapes på er ikke bra. Det lover ikke godt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ei kanon rekke hvor Perfetti var god. De spiller ikke sammen akkurat nå lenger


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Lucius våknet i U20 VM
Han har fortsatt etterpå. Noe for Jets neste sesong? Lov å håpe


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Forferdelig. 0-4 mot Flyers. Nedturen fortsetter. Noe er riv ruskende galt. Spillerne gjør ikke jobben og de framstår ikke som er lag

Det positive. Chaz Lucius fortsetter å kose seg i WHL


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Bowness nådeløs mot de antatt beste
Vi får responsen fra de vi forventer skal jobbe hardt
Vi får ikke responsen fra de vi trenger skal stå fram
Akkurat nå er det ikke noe team effort
Publikum hadde all rett til å pipe og bue. De kommer og forventer 60 minutter med hardt arbeid. Det fikk de ikke idag. Da har de all rett til å bue
Vi korrigerte feilene fra forrige sesong og det ble bra. Nå spiller vi som ifjor igjen. Så nå må vi korrigere oss tilbake en gang til.

Bowness ikke nådig. Men han peker på de riktige tingene. Maurice hadde svart at det var for lite fart gjennom sonene. Det var standard svaret hans når ting ikke gikk veien. Jeg likte Maurice. Fantastisk å høre på han snakke. Men det var tid med skifte. Bowness har en krevende spillestil men han er dønn ærlig og den funker. Nå er det snart All-Star pause og den kommer meget beleilig for Jets som må restarte litt.
En kamp til på mandag så er det pause i 10 dager.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Rutger McGroarty - 26 kamper og 22 poeng i NCAA
7 kamper og 7 poeng i U20 VM for USA
18 år gammel. Power forward

Brad Lambert - 2 kamper og 2 poeng i WHL etter U20 VM
19 år. Fantastisk på skøyter, men må jobbe med det mentale. Få selvtilliten tilbake.

Elias Salomonsson - 18 kamper og 5 poeng i SHL
2.runde valg som var skadet og ikke var med i U20 VM. 18 år gammel. Meget spennende back som spiller på et bra nivå.

Danny Zhilkin - 36 kamper og 36 poeng i OHL
19-år gammel som skrev kontrakt med Jets for ikke lenge siden. En outsider som kan bli veldig bra

Fabian Wagner - 18 kamper og 0 poeng i SHL.
Men i U20 VM sto han fram for Sverige. Var omtrent sistemann som fikk være med til VM. Startet i 4.rekka. Avsluttet i 2.rekka og en av de som spilte mest når det virkelig gjaldt. 7 kamper og 6 poeng i U20 VM
18 år gammel. Spiller i SHL. Når det løsner i poengfangsten så vil han ta store steg. En outsider som har en potensiell stor oppside.

Dette er de som ble draftet i 2022. Var 2 spillere til som ble draftet, men de er ennå litt bak i køen. Men noen spennende spillere her.
McGroarty som overraskende ble draftet så høyt oppe av Jets er et potensielt smart valg. Ikke den mest flashy spilleren. Men en spiller du vil ha på laget. Hardtarbeidende, tøff og produserer ok med poeng. Sammenlignes med Lowry. Kan McGroarty bli en fast 2-3.rekke spiller så har Jets truffet. De fleste tror han kan nå veldig langt. Men mange trodde også de ville hente noen mer "flashy" på picket sitt. Men spillere som Lowry er uvurderlige for alle lag. Så dette tror jeg er smart.

Lambert er et sjansespill. Får han det mentale på plass så blir han en klassespiller. Ellers havner han i historiebøkene som et stortalent som aldri nådde helt opp. WHL bør være en fin arena å få tilbake selvtilliten på.

Salomonsson har vært endel skadet. Jets liker å hente spillere som har havnet litt i skyggen av de andre pga skader. Salomonsson mener mange er et scoop. Ble hentet i 2.runde. Kunne vært 1.runde. Han har jeg troen på. God fysikk. Veldig god på skøyter og nå 5 poeng i SHL. Lovende

Zhilkin og Wagner er i samme kategori. Har mye bra med seg. Er ennå junior spillere, men kan ta steget opp. Akkurat nå har jeg mer troen på at de blir AHL spillere enn NHL spillere. Men spesielt Wagner har vist at han kan gripe sjansen når han får den.

Så er spørsmålet. Må Jets gi fra seg 1.runde valget i 2023? De kommer til å trade. Meier ønsker visstnok 9M AAV. Er han verdt å sende Lucius, 1.runde valg i 2023 og et back prospect for? Noen mener det kan være prisen. Jeg sier nei takk. Lucius ønsker jeg å beholde. 1.runde valg ønsker jeg å beholde. Gå heller for Toews og ikke gi så mye i retur.

Jets er dårlige på dropper og Toews er NHL's beste dropper sies det.
Ja Jets kan gå langt denne sesongen. Men de har ødelagt så mye med dårlige trades siste 5 årene. Ikke gi for mye bort.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nikita Chibrikov som også er et stort talent, 19 år gammel. Har stoppet litt opp. 25 KHL kamper og 1 poeng denne sesongen. Ikke den utviklingen jeg håpet på.

Dmitry Rashevsky som var så strålende i KHL forrige sesong har en bra sesong nå også. Men litt dårligere poengsnitt. 56 kamper og 30 poeng. Er blitt 22 år gammel. Men fortsatt veldig bra. Bare hans 2.sesong i KHL. En late bloomer

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»