NHL

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: NHL

Legg inn av TAdams6 »


Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

TAdams6 skrev: man jul 18, 2022 11:05 am Dubois har virkelig satt Jets i klemma. Han vil og skal til Montreal. Spørsmålet er bare når. Montreal vil ha han.

Dermed utelukker det alle andre klubber. Han har må satt seg selv o en posisjon der Montreal kan sende offer sheet. Montreal har ikke cap space heldigvis.

En trade nå eller en trade senere? La han gå kontraktstiden ut og ikke få noe?

Uansett har Montreal gode kort på hånd pga at Dubois setter Jets i en vanskelig situasjon.

Jeg håper det blir en trade nå. Men den traden blir ikke så god som dem burde blitt. Montreal må antakelig sende spillere i retur til Jets for å få nok cap space.

Skal bli interessant å se. Men å gå fra Laine til Dubois, kan nå Jets stå igjen med alt annet enn top prospect. Håpet her er at det kan komme 2-3 spillere som styrker bredden såpass at Jets faktisk får et godt lag.

Hva tror dere blir utfallet i denne såpe operaen?
Han får nok vilja si. Ingen er tjent med å ha en spiller som ikke ønsker å være der. En uting som foreløpig heldigvis er lite utbredt i NHL. De fleste respekterer kontraktene sine, iallfall offentlig.

Husker du jeg advarte deg mot dette? Det stinka trøbbel LANG vei med Dubois når han begynte med den streikinga si i CBJ. Det passa Jets bra den gangen (selv om jeg sa at de overbetalte grovt og burde tradet Laine med noen andre i en separat deal), men det var lett å forutse at det kunne by på problemer senere. Det gikk fortere enn jeg hadde trodd, men Dubois slår meg som en fryktelig vrang fyr. På grensa til barnslig.

Problemet for Jets er litt det samme som CBJ egentlig hadde sist. Det er vanskelig å få god retur når spilleren sutrer seg bort. CBJ kom fryktelig bra ut av det allikevel, så man kan jo håpe på noe av det samme. Men Canadiens er bra tjukke i hue hvis de gir mye for en fyr som nå har krevd å forlate arbeidsgiveren sin to ganger på to år. Han griner seg vel bort derfra også når en medspiller velger å skyte i stedet for å sentre til han.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jorge86 skrev: man jul 18, 2022 7:02 pm
TAdams6 skrev: man jul 18, 2022 11:05 am Dubois har virkelig satt Jets i klemma. Han vil og skal til Montreal. Spørsmålet er bare når. Montreal vil ha han.

Dermed utelukker det alle andre klubber. Han har må satt seg selv o en posisjon der Montreal kan sende offer sheet. Montreal har ikke cap space heldigvis.

En trade nå eller en trade senere? La han gå kontraktstiden ut og ikke få noe?

Uansett har Montreal gode kort på hånd pga at Dubois setter Jets i en vanskelig situasjon.

Jeg håper det blir en trade nå. Men den traden blir ikke så god som dem burde blitt. Montreal må antakelig sende spillere i retur til Jets for å få nok cap space.

Skal bli interessant å se. Men å gå fra Laine til Dubois, kan nå Jets stå igjen med alt annet enn top prospect. Håpet her er at det kan komme 2-3 spillere som styrker bredden såpass at Jets faktisk får et godt lag.

Hva tror dere blir utfallet i denne såpe operaen?
Han får nok vilja si. Ingen er tjent med å ha en spiller som ikke ønsker å være der. En uting som foreløpig heldigvis er lite utbredt i NHL. De fleste respekterer kontraktene sine, iallfall offentlig.

Husker du jeg advarte deg mot dette? Det stinka trøbbel LANG vei med Dubois når han begynte med den streikinga si i CBJ. Det passa Jets bra den gangen (selv om jeg sa at de overbetalte grovt og burde tradet Laine med noen andre i en separat deal), men det var lett å forutse at det kunne by på problemer senere. Det gikk fortere enn jeg hadde trodd, men Dubois slår meg som en fryktelig vrang fyr. På grensa til barnslig.

Problemet for Jets er litt det samme som CBJ egentlig hadde sist. Det er vanskelig å få god retur når spilleren sutrer seg bort. CBJ kom fryktelig bra ut av det allikevel, så man kan jo håpe på noe av det samme. Men Canadiens er bra tjukke i hue hvis de gir mye for en fyr som nå har krevd å forlate arbeidsgiveren sin to ganger på to år. Han griner seg vel bort derfra også når en medspiller velger å skyte i stedet for å sentre til han.
Ja, husker det. Men man er ofte blåøyd når man står i det. Jeg trodde det p ha faren som trener i Jets organisasjonen og i samme by ville gi han ro. Men neida. Han vil plent til sin hjemby Montreal og spille der i sin prime. Han kommer til å skrive lang kontrakt der. Tipper 8 år og 8-10mill AAV. Men vi får se.

Jets har dårlige kort på hånd. Viktig å få 1.runde pick, en eller to gode spillere (får ikke topp spillere) og et prospect. Ikke godt betalt men heller mest mulig nå en ingenting om 2 år og samtidig ha en spiller i 2 år som vil bort.

Jets lærte litt med Trouba håper jeg.
Noen som skrev Hoffman, Armia og Evans pluss pick. Vil jo styrke bredden bra. Kan man trade bort Dillon mot en god offensiv spiller og få bort lønna til Wheeler og hente noen free agents så kan totalen bli bra.

Viktigste nå synes jeg er å få en trade man kan leve med og så se framover

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

TAdams6 skrev: man jul 18, 2022 7:48 pm
Jorge86 skrev: man jul 18, 2022 7:02 pm
TAdams6 skrev: man jul 18, 2022 11:05 am Dubois har virkelig satt Jets i klemma. Han vil og skal til Montreal. Spørsmålet er bare når. Montreal vil ha han.

Dermed utelukker det alle andre klubber. Han har må satt seg selv o en posisjon der Montreal kan sende offer sheet. Montreal har ikke cap space heldigvis.

En trade nå eller en trade senere? La han gå kontraktstiden ut og ikke få noe?

Uansett har Montreal gode kort på hånd pga at Dubois setter Jets i en vanskelig situasjon.

Jeg håper det blir en trade nå. Men den traden blir ikke så god som dem burde blitt. Montreal må antakelig sende spillere i retur til Jets for å få nok cap space.

Skal bli interessant å se. Men å gå fra Laine til Dubois, kan nå Jets stå igjen med alt annet enn top prospect. Håpet her er at det kan komme 2-3 spillere som styrker bredden såpass at Jets faktisk får et godt lag.

Hva tror dere blir utfallet i denne såpe operaen?
Han får nok vilja si. Ingen er tjent med å ha en spiller som ikke ønsker å være der. En uting som foreløpig heldigvis er lite utbredt i NHL. De fleste respekterer kontraktene sine, iallfall offentlig.

Husker du jeg advarte deg mot dette? Det stinka trøbbel LANG vei med Dubois når han begynte med den streikinga si i CBJ. Det passa Jets bra den gangen (selv om jeg sa at de overbetalte grovt og burde tradet Laine med noen andre i en separat deal), men det var lett å forutse at det kunne by på problemer senere. Det gikk fortere enn jeg hadde trodd, men Dubois slår meg som en fryktelig vrang fyr. På grensa til barnslig.

Problemet for Jets er litt det samme som CBJ egentlig hadde sist. Det er vanskelig å få god retur når spilleren sutrer seg bort. CBJ kom fryktelig bra ut av det allikevel, så man kan jo håpe på noe av det samme. Men Canadiens er bra tjukke i hue hvis de gir mye for en fyr som nå har krevd å forlate arbeidsgiveren sin to ganger på to år. Han griner seg vel bort derfra også når en medspiller velger å skyte i stedet for å sentre til han.
Ja, husker det. Men man er ofte blåøyd når man står i det. Jeg trodde det p ha faren som trener i Jets organisasjonen og i samme by ville gi han ro. Men neida. Han vil plent til sin hjemby Montreal og spille der i sin prime. Han kommer til å skrive lang kontrakt der. Tipper 8 år og 8-10mill AAV. Men vi får se.

Jets har dårlige kort på hånd. Viktig å få 1.runde pick, en eller to gode spillere (får ikke topp spillere) og et prospect. Ikke godt betalt men heller mest mulig nå en ingenting om 2 år og samtidig ha en spiller i 2 år som vil bort.

Jets lærte litt med Trouba håper jeg.
Noen som skrev Hoffman, Armia og Evans pluss pick. Vil jo styrke bredden bra. Kan man trade bort Dillon mot en god offensiv spiller og få bort lønna til Wheeler og hente noen free agents så kan totalen bli bra.

Viktigste nå synes jeg er å få en trade man kan leve med og så se framover
Det hjelper ikke Montreal så mye at de skriver lang kontrakt med han. Han viste i CBJ at han gir flatt faen i hva han har signert. Når han vil vekk, så gjør han som fotballspillere flest og skaper en situasjon som gjør at han får vilja si. Han ville til Jets pga faren. Under to år senere vil han hjem til Montreal. Om to år vil han sikkert til en contender fordi han vil vinne (Montreal kan jo bli det, men om det ikke skjer mener jeg sjansen for at Dubois ønsker seg bort er stor.)

Alt bedre enn future considerations er greit for Jets nå. Bare få han bort, ikke la han surne stemninga i garderoben. De får så klart mer enn future considerations, men jeg ville ikke blitt så skuffa om returen er «dårlig» hvis jeg var deg. Dubois må bare vekk.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jorge86 skrev: man jul 18, 2022 10:37 pm
TAdams6 skrev: man jul 18, 2022 7:48 pm
Jorge86 skrev: man jul 18, 2022 7:02 pm

Han får nok vilja si. Ingen er tjent med å ha en spiller som ikke ønsker å være der. En uting som foreløpig heldigvis er lite utbredt i NHL. De fleste respekterer kontraktene sine, iallfall offentlig.

Husker du jeg advarte deg mot dette? Det stinka trøbbel LANG vei med Dubois når han begynte med den streikinga si i CBJ. Det passa Jets bra den gangen (selv om jeg sa at de overbetalte grovt og burde tradet Laine med noen andre i en separat deal), men det var lett å forutse at det kunne by på problemer senere. Det gikk fortere enn jeg hadde trodd, men Dubois slår meg som en fryktelig vrang fyr. På grensa til barnslig.

Problemet for Jets er litt det samme som CBJ egentlig hadde sist. Det er vanskelig å få god retur når spilleren sutrer seg bort. CBJ kom fryktelig bra ut av det allikevel, så man kan jo håpe på noe av det samme. Men Canadiens er bra tjukke i hue hvis de gir mye for en fyr som nå har krevd å forlate arbeidsgiveren sin to ganger på to år. Han griner seg vel bort derfra også når en medspiller velger å skyte i stedet for å sentre til han.
Ja, husker det. Men man er ofte blåøyd når man står i det. Jeg trodde det p ha faren som trener i Jets organisasjonen og i samme by ville gi han ro. Men neida. Han vil plent til sin hjemby Montreal og spille der i sin prime. Han kommer til å skrive lang kontrakt der. Tipper 8 år og 8-10mill AAV. Men vi får se.

Jets har dårlige kort på hånd. Viktig å få 1.runde pick, en eller to gode spillere (får ikke topp spillere) og et prospect. Ikke godt betalt men heller mest mulig nå en ingenting om 2 år og samtidig ha en spiller i 2 år som vil bort.

Jets lærte litt med Trouba håper jeg.
Noen som skrev Hoffman, Armia og Evans pluss pick. Vil jo styrke bredden bra. Kan man trade bort Dillon mot en god offensiv spiller og få bort lønna til Wheeler og hente noen free agents så kan totalen bli bra.

Viktigste nå synes jeg er å få en trade man kan leve med og så se framover
Det hjelper ikke Montreal så mye at de skriver lang kontrakt med han. Han viste i CBJ at han gir flatt faen i hva han har signert. Når han vil vekk, så gjør han som fotballspillere flest og skaper en situasjon som gjør at han får vilja si. Han ville til Jets pga faren. Under to år senere vil han hjem til Montreal. Om to år vil han sikkert til en contender fordi han vil vinne (Montreal kan jo bli det, men om det ikke skjer mener jeg sjansen for at Dubois ønsker seg bort er stor.)

Alt bedre enn future considerations er greit for Jets nå. Bare få han bort, ikke la han surne stemninga i garderoben. De får så klart mer enn future considerations, men jeg ville ikke blitt så skuffa om returen er «dårlig» hvis jeg var deg. Dubois må bare vekk.
Ikke umulig at han ønsker seg bort etter noen år i Montreal. Han eier ingen skam. God spiller og lederskikkelse. Men enig, han må bort. Akkurat som Wheeler. Kapteinen som forsuret stemningen forrige sesong. Noen sure oppgulp intervjuer og Stastny og andre har fortalt om dårlig stemning i garderoben. Da var Dubois og Stastny de to som gikk mest foran. Derfor hadde jeg håp og tro på Dubois. Men dengang ei.

Montreal har 2 1.runde picks i 2023. Ser for meg at Jets får 1 av de. Så lå Montreal sende lønn over til Winnipeg for å kunne gi kontrakt. Så pakken kan fort bli 3 spillere med tilsammen ca 10mill AAV.

Det er kommet fram at Dubois var med på draften fordi han trodde han skulle bli tradet til Montreal. Det skjedde ikke. Jets ønsker visstnok en spiller i retur som Montreal ikke vil gi fra seg. Jeg tipper Caufield eller kanskje Suzuki. Men Jets må nok snart bare ta en avtale som du sier.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

En bra kontrakt for Laine dette. Han betales mer for hva han kan bli enn hva han er nå.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Florida går virkelig all in uten at jeg synes fornuften er den beste


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »




Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Førsteinntrykket var at dette var fryyyyktelig dyrt for Florida for en spiller som har vært tydelig på at framtiden hans ikke er i Calgary. Men etter å ha tenkt litt er den kanskje ikke så verst. De får en av ligaens aller beste power forwards som også scorer mye mål, og de har signert han for 8 år. Da er han 32 år gammel når han skal ha ny kontrakt. Huberdeau har et år igjen på den megaflotte $5,9M-kontrakten, men han ser nok også etter en 8-year-extension neste år. Han vil være 31 år når den neste kontrakten hans starter. Han vil etter alt å dømme få godt betalt, og den kontrakten kan bli ufin de siste årene når han drar seg mot 40 år. Mest sannsynlig har vilkårene for den neste kontrakten vært diskutert med Florida som har funnet ut at det ikke vil være verdt det for dem. Eventuelt at Huberdeau har gitt beskjed om at han vil flytte på seg. Da måtte Panthers enten få noe for han nå eller la han gå gratis neste sesong. Weegar er grei nok, men hadde et forferdelig playoff og er generelt overvurdert synes jeg. 1st i 2025 er risky, det er såpass langt fram i tid at Florida risikerer å være dårlige så picket blir høyt, men det er lottery-protected.

Så får vi se hvordan Huberdeaus neste kontrakt ser ut. Det vil gjøre det lettere å se hvordan traden egentlig var for Florida. Calgary risikerer jo å miste Huberdeau for ingenting neste sesong hvis han ikke signerer ny kontrakt. De har trolig allerede snakket om det, så Flames har nok kontroll.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jorge86 skrev: lør jul 23, 2022 12:23 pm Førsteinntrykket var at dette var fryyyyktelig dyrt for Florida for en spiller som har vært tydelig på at framtiden hans ikke er i Calgary. Men etter å ha tenkt litt er den kanskje ikke så verst. De får en av ligaens aller beste power forwards som også scorer mye mål, og de har signert han for 8 år. Da er han 32 år gammel når han skal ha ny kontrakt. Huberdeau har et år igjen på den megaflotte $5,9M-kontrakten, men han ser nok også etter en 8-year-extension neste år. Han vil være 31 år når den neste kontrakten hans starter. Han vil etter alt å dømme få godt betalt, og den kontrakten kan bli ufin de siste årene når han drar seg mot 40 år. Mest sannsynlig har vilkårene for den neste kontrakten vært diskutert med Florida som har funnet ut at det ikke vil være verdt det for dem. Eventuelt at Huberdeau har gitt beskjed om at han vil flytte på seg. Da måtte Panthers enten få noe for han nå eller la han gå gratis neste sesong. Weegar er grei nok, men hadde et forferdelig playoff og er generelt overvurdert synes jeg. 1st i 2025 er risky, det er såpass langt fram i tid at Florida risikerer å være dårlige så picket blir høyt, men det er lottery-protected.

Så får vi se hvordan Huberdeaus neste kontrakt ser ut. Det vil gjøre det lettere å se hvordan traden egentlig var for Florida. Calgary risikerer jo å miste Huberdeau for ingenting neste sesong hvis han ikke signerer ny kontrakt. De har trolig allerede snakket om det, så Flames har nok kontroll.
Jeg tenkte også, wow, for en pris å betale for Tkachuk. Men når Weegar og Huberdeau har 1 år igjen av kontrakten så får vi egentlig ikke fasit på det før om 1 år. For som en skrev, de kan trade bort disse spillerne før trade deadline hvis de ikke signere kontrakter. Men hvis man er med i playoff kampen så vil de ikke selge de. Tvilsomt. Da kan de stå igjen med kun 1.runde valg og prospect mens Florida har fått sin mann for 8 år.

Men trader de bort begge eller begge skriver overkommelige lengre kontrakter så vil jeg si at Florida har betalt dyrt. Men Tkachuk er en type spiller som ikke vokser på trær. Han produserer ikke bare poeng. Han er en totalpakke som kan løfte lag.

En kul trade der jeg ikke helt vet hvem som kom best ut av det. Noen mener Calgary, andre mener Florida. Florida sitt pick i 1.runde blir høyst sannsynlig 25-32. Jeg heller mot at Calgary gjorde den beste traden, men det kan endre seg om 1 år.

Strider

Legg inn av Strider »

TAdams6 skrev: lør jul 23, 2022 6:51 pm
Omtrent hvor mye av disse penge forsvinner i skatt eller kan man trikse en del for å betale minimalt med skatt?

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

TAdams6 skrev: lør jul 23, 2022 7:41 pm
Jorge86 skrev: lør jul 23, 2022 12:23 pm Førsteinntrykket var at dette var fryyyyktelig dyrt for Florida for en spiller som har vært tydelig på at framtiden hans ikke er i Calgary. Men etter å ha tenkt litt er den kanskje ikke så verst. De får en av ligaens aller beste power forwards som også scorer mye mål, og de har signert han for 8 år. Da er han 32 år gammel når han skal ha ny kontrakt. Huberdeau har et år igjen på den megaflotte $5,9M-kontrakten, men han ser nok også etter en 8-year-extension neste år. Han vil være 31 år når den neste kontrakten hans starter. Han vil etter alt å dømme få godt betalt, og den kontrakten kan bli ufin de siste årene når han drar seg mot 40 år. Mest sannsynlig har vilkårene for den neste kontrakten vært diskutert med Florida som har funnet ut at det ikke vil være verdt det for dem. Eventuelt at Huberdeau har gitt beskjed om at han vil flytte på seg. Da måtte Panthers enten få noe for han nå eller la han gå gratis neste sesong. Weegar er grei nok, men hadde et forferdelig playoff og er generelt overvurdert synes jeg. 1st i 2025 er risky, det er såpass langt fram i tid at Florida risikerer å være dårlige så picket blir høyt, men det er lottery-protected.

Så får vi se hvordan Huberdeaus neste kontrakt ser ut. Det vil gjøre det lettere å se hvordan traden egentlig var for Florida. Calgary risikerer jo å miste Huberdeau for ingenting neste sesong hvis han ikke signerer ny kontrakt. De har trolig allerede snakket om det, så Flames har nok kontroll.
Jeg tenkte også, wow, for en pris å betale for Tkachuk. Men når Weegar og Huberdeau har 1 år igjen av kontrakten så får vi egentlig ikke fasit på det før om 1 år. For som en skrev, de kan trade bort disse spillerne før trade deadline hvis de ikke signere kontrakter. Men hvis man er med i playoff kampen så vil de ikke selge de. Tvilsomt. Da kan de stå igjen med kun 1.runde valg og prospect mens Florida har fått sin mann for 8 år.

Men trader de bort begge eller begge skriver overkommelige lengre kontrakter så vil jeg si at Florida har betalt dyrt. Men Tkachuk er en type spiller som ikke vokser på trær. Han produserer ikke bare poeng. Han er en totalpakke som kan løfte lag.

En kul trade der jeg ikke helt vet hvem som kom best ut av det. Noen mener Calgary, andre mener Florida. Florida sitt pick i 1.runde blir høyst sannsynlig 25-32. Jeg heller mot at Calgary gjorde den beste traden, men det kan endre seg om 1 år.
Førsterundevalget er ikke før i 2025. Jeg er ikke like sikker på at Florida er et topplag også om tre sesonger.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jorge86 skrev: lør jul 23, 2022 8:42 pm
TAdams6 skrev: lør jul 23, 2022 7:41 pm
Jorge86 skrev: lør jul 23, 2022 12:23 pm Førsteinntrykket var at dette var fryyyyktelig dyrt for Florida for en spiller som har vært tydelig på at framtiden hans ikke er i Calgary. Men etter å ha tenkt litt er den kanskje ikke så verst. De får en av ligaens aller beste power forwards som også scorer mye mål, og de har signert han for 8 år. Da er han 32 år gammel når han skal ha ny kontrakt. Huberdeau har et år igjen på den megaflotte $5,9M-kontrakten, men han ser nok også etter en 8-year-extension neste år. Han vil være 31 år når den neste kontrakten hans starter. Han vil etter alt å dømme få godt betalt, og den kontrakten kan bli ufin de siste årene når han drar seg mot 40 år. Mest sannsynlig har vilkårene for den neste kontrakten vært diskutert med Florida som har funnet ut at det ikke vil være verdt det for dem. Eventuelt at Huberdeau har gitt beskjed om at han vil flytte på seg. Da måtte Panthers enten få noe for han nå eller la han gå gratis neste sesong. Weegar er grei nok, men hadde et forferdelig playoff og er generelt overvurdert synes jeg. 1st i 2025 er risky, det er såpass langt fram i tid at Florida risikerer å være dårlige så picket blir høyt, men det er lottery-protected.

Så får vi se hvordan Huberdeaus neste kontrakt ser ut. Det vil gjøre det lettere å se hvordan traden egentlig var for Florida. Calgary risikerer jo å miste Huberdeau for ingenting neste sesong hvis han ikke signerer ny kontrakt. De har trolig allerede snakket om det, så Flames har nok kontroll.
Jeg tenkte også, wow, for en pris å betale for Tkachuk. Men når Weegar og Huberdeau har 1 år igjen av kontrakten så får vi egentlig ikke fasit på det før om 1 år. For som en skrev, de kan trade bort disse spillerne før trade deadline hvis de ikke signere kontrakter. Men hvis man er med i playoff kampen så vil de ikke selge de. Tvilsomt. Da kan de stå igjen med kun 1.runde valg og prospect mens Florida har fått sin mann for 8 år.

Men trader de bort begge eller begge skriver overkommelige lengre kontrakter så vil jeg si at Florida har betalt dyrt. Men Tkachuk er en type spiller som ikke vokser på trær. Han produserer ikke bare poeng. Han er en totalpakke som kan løfte lag.

En kul trade der jeg ikke helt vet hvem som kom best ut av det. Noen mener Calgary, andre mener Florida. Florida sitt pick i 1.runde blir høyst sannsynlig 25-32. Jeg heller mot at Calgary gjorde den beste traden, men det kan endre seg om 1 år.
Førsterundevalget er ikke før i 2025. Jeg er ikke like sikker på at Florida er et topplag også om tre sesonger.
Ja det har du rett i.
Florida satser hardt nå. Spennende å se hvor de er om noen år


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

TylerDurdenNorway skrev: lør jul 23, 2022 8:21 pm
TAdams6 skrev: lør jul 23, 2022 6:51 pm
Omtrent hvor mye av disse penge forsvinner i skatt eller kan man trikse en del for å betale minimalt med skatt?
Aner ikke. Er vel forskjellige skatteregler fra stat til stat og ikke minst mellom USA og Canada

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Er endel godbiter som er UFA ennå

Patrice Bergeron en ledertype som produserer poeng.
Men Nazim Kadri, hvor havner han? 87 poeng sist sesong. 31 år. Vil vel cashe inn på sin siste store kontrakt nå.
John Klingberg hadde jeg kanskje trodd Browness ville ta med seg fra Dallas til Jets. Men han er ledig ennå.

Stastny, Kessel og mange flere ennå ledig.

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

TAdams6 skrev: søn jul 24, 2022 9:24 am Er endel godbiter som er UFA ennå

Patrice Bergeron en ledertype som produserer poeng.
Men Nazim Kadri, hvor havner han? 87 poeng sist sesong. 31 år. Vil vel cashe inn på sin siste store kontrakt nå.
John Klingberg hadde jeg kanskje trodd Browness ville ta med seg fra Dallas til Jets. Men han er ledig ennå.

Stastny, Kessel og mange flere ennå ledig.
Bergeron blir i Boston, det er jeg ganske sikker på. Jeg tror også Kadri blir i Colorado. De har $4M i capspace nå og kommer sannsynligvis til å trade bort Girard. Da har de $9M, som bør være mer enn nok for å beholde for Kadri. Det er ikke utenkelig at Kadri legger igjen litt penger på bordet for å fortsette i Avalanche heller.

Girard bør være høyinteressant for mange klubber. Herlig back som kan spille på begge sider (selv om han har venstrefatning, så han er nok best på LD.) Colorado vil helt sikkert egentlig beholde han, men han var skada i playoff og Colorado fikk jobben gjort allikevel.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Campbell, Fiala, Samsonov, Giroux, Domi, Kuemper, Domingue, Copp, Perron, Kubalik, Kase, Gaudreau, Palat, Balcers, Weegar, Järnkrok, Niederreiter, Klinberg, Kadri, Kessel, Svetsjnikov, Talbot, DeBrincat, Huberdeau, Haula, Vanecek, Tkachuk etc alle med nye klubber i løpet av sommeren. Det er jo en del temmelig store navn der.

Ottawa, Calgary, Detroit og LA som har kommet best ut av sommeren med tanke på spillere til og fra?

emin

Legg inn av emin »

Zdeno Chara, PK Subban og Keith Yandle annonserer alle at de legger opp. Chara vil skrive under en kontrakt for en dag slik at han kan hylles i Boston. 45 år er jo ingen alder! :-)

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

emin skrev: tir sep 20, 2022 6:44 pm Zdeno Chara, PK Subban og Keith Yandle annonserer alle at de legger opp. Chara vil skrive under en kontrakt for en dag slik at han kan hylles i Boston. 45 år er jo ingen alder! :-)
Samtidig har MacKinnon skrevet ny kontrakt. Best kontrakt av alle i NHL




Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fra TV2Sporten:
Emilio Pettersen og Bjørvik Holm tatt ut på NHL-camper

Mathias Emilio Pettersen har blitt tatt ut til Calgary Flames treningssamling i NHL, mens Ole Julian Bjørgvik Holm skal på tur med Columbus Blue Jackets.

Emilio Pettersen har de siste årene spilt for amerikanske Stockton Heat i AHL. Før årets sesong har laget byttet både navn og nasjon og er nå et canadisk AHL-lag med navnet Calgary Wranglers.

Forrige sesong noterte nordmannen seg med 30 målpoeng på 70 kamper for amerikanerne.

Calgary Flames, som Emilio Pettersen nå skal på treningsleir med, spiller i «Pacific Division» i den vestlige avdelingen i NHL, og vant divisjonen forrige sesong.

De røk så ut i andre runde av sluttspillet med 1-4 i kamper mot Edmonton Oilers.

Bjørgvik Holm spiller for Cleveland Monsters i AHL. Han skal nå på tur med NHL-laget Columbus Blue Jackets, som spiller i «Metropolitan Division» i den østlige avdelingen.

De endte på 6.-plass i divisjonen og tok seg ikke videre til sluttspillet forrige sesong.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Preseason-kampene er i gang. Flyers- Bruins sendes på Viaplay i natt. Bruins i alle fall uten Marchand, McAvoy og Grzelcyk. Krejci er tilbake. Hos Flyers er det vel stort sett bare sorgen, spesielt med Couturier ute.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Hvem får Bedard? Største talentet siden McDavid kan vi vel slå fast.
Enorme ferdigheter.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

GiPazzini_85 skrev: lør sep 24, 2022 8:24 pm Preseason-kampene er i gang. Flyers- Bruins sendes på Viaplay i natt. Bruins i alle fall uten Marchand, McAvoy og Grzelcyk. Krejci er tilbake. Hos Flyers er det vel stort sett bare sorgen, spesielt med Couturier ute.
Det nærmer seg NHL med stormskritt.
Kamper i natt
Ottawa-Toronto 1-4 - Giordano med 3 assist for Toronto
Boston-Flyers 1-2
Ottawa-Toronto 4-2 - ny kamp her mellom de 2 laga
St.Louis-Arizona 5-4 - 25-20 i skudd. Effektive lag, kanskje dårlige keeperprestasjoner? Det var ivertfall 4 keepere i aksjon i denne kampen.
10 nye kamper natt til imorgen. Jets har tatt ut en veldig ung tropp til sin første kamp.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Viaplay sender følgende kamper i kveld/ natt:

Washington Capitals- Buffalo Sabres 20.00
Edmonton Oilers- Winnipeg Jets 00.05
Colorado Avalanche- Vegas Golden Knights 03.05

Colorado har vel delt stallen i to der den ene halvparten spiller mot Minnesota fire timer tidligere.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Rangers var i alle fall bra påkoblet i sin første kamp. Temmelig grei overkjøring av Islanders i første periode. Sjesterkin og de andre storkanonene i aksjon, mens også Othmann og Vesey som leverte bra.

Drøssevis med kamper i natt, men Viaplay viser bare Blackhawks mot Blues.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Nå er det klin umulig å få så veldig mye ut av disse oppkjøringskampene, og selv om de tapte i natt og ble bombardert med skudd, så ser nå dette Devils-laget spennende ut, spesielt med en offensiv med unge spillere som Mercer, Hughes og Hischier og mer erfarne i form av Palat, Wood og Tatar. Også en bra målvaktsduo i Blackwood-Vanecek. Blackwood tok nå i alt i første periode mot Rangers i natt.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

TAdams6 skrev: søn sep 25, 2022 7:53 am
GiPazzini_85 skrev: lør sep 24, 2022 8:24 pm Preseason-kampene er i gang. Flyers- Bruins sendes på Viaplay i natt. Bruins i alle fall uten Marchand, McAvoy og Grzelcyk. Krejci er tilbake. Hos Flyers er det vel stort sett bare sorgen, spesielt med Couturier ute.

Ottawa-Toronto 1-4 - Giordano med 3 assist for Toronto
Det blir nok mange av dem i år (også). For et blikk.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

GiPazzini_85 skrev: lør okt 01, 2022 11:35 am Nå er det klin umulig å få så veldig mye ut av disse oppkjøringskampene, og selv om de tapte i natt og ble bombardert med skudd, så ser nå dette Devils-laget spennende ut, spesielt med en offensiv med unge spillere som Mercer, Hughes og Hischier og mer erfarne i form av Palat, Wood og Tatar. Også en bra målvaktsduo i Blackwood-Vanecek. Blackwood tok nå i alt i første periode mot Rangers i natt.
Blir en utrolig uforutsigbar og spennende sesong.
Mange lag med nye trenere i sommer.
Flere lag som var på gang forrige sesong, som Rangers. Tar de et steg til så kan de bli veldig farlige.
Mange spennende talenter som er på vei til å slå skikkelig gjennom i NHL
Blir det taktisk spill for å sikre seg Bedard?

Treningskampene er nettopp det, treningskamper. Det byttes mye på spillere. Mye AHL spillere som får lov å vise seg fram. Men man ser selvfølgelig tendenser og enkeltspillere som står fram.

Mine favoritter i hver avdeling
Carolina og Rangers
Toronto og Tampa - Florida en dark horse, men har ikke helt tro på Maurice. Samtidig kan et trenerskifte løfte laget. Jevn og bra avdeling
Colorado egentlig helt alene. Bak, kanskje Zucca og Minnesota Wild
Siste avdeling gambler jeg litt. Edmonton og Vegas

Mitt Jets håper jeg kommer til sluttspill, men det blir tøft nok.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»