Situasjonen i Ukraina

Låst
Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Re: Situasjonen i Ukraina

Legg inn av Gorgi »

Knaxern skrev: lør aug 06, 2022 11:25 pm
Vel vel. Frivillig og frivillige fru Blom….

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Gorgi skrev: lør aug 06, 2022 11:40 pm
Knaxern skrev: lør aug 06, 2022 11:25 pm
Vel vel. Frivillig og frivillige fru Blom….
Spiller ingen rolle, det er katastrofe om det er sant.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

kytec skrev: lør aug 06, 2022 11:47 pm
Gorgi skrev: lør aug 06, 2022 11:40 pm
Knaxern skrev: lør aug 06, 2022 11:25 pm
Vel vel. Frivillig og frivillige fru Blom….
Spiller ingen rolle, det er katastrofe om det er sant.
Ja så absolutt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

kytec skrev: lør aug 06, 2022 11:31 pm
Karatel skrev: lør aug 06, 2022 11:21 pm
MRSA skrev: lør aug 06, 2022 8:46 pm

Ikkje når ein ser at Russland systematisk angripe sivile mål.
Jeg tror nok at russerne skyter alt i filler uten å ta hensyn til sivile straks de møter motstand. Men at de bevisst angriper sivile mål, når de selv ikke møter motstand, tror jeg ikke på.

Men jeg tror at alle sivile som russerne definerer som nazister og nasjonalister, er i stor fare.
Jeg tror de skyter ukrainere for gøy når de kjeder seg.
De dreper sivile for underholdningens del ja. De som er heldige slipper å bli voldtatt først. Sprer terror i alle områdene de har tatt kontroll over.

Og så sitter det folk her inne og blir indignerte på de som vil se flest mulig av de russiske soldatene kverka.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

PapaSmurf skrev: lør aug 06, 2022 11:50 pm
kytec skrev: lør aug 06, 2022 11:31 pm
Karatel skrev: lør aug 06, 2022 11:21 pm

Jeg tror nok at russerne skyter alt i filler uten å ta hensyn til sivile straks de møter motstand. Men at de bevisst angriper sivile mål, når de selv ikke møter motstand, tror jeg ikke på.

Men jeg tror at alle sivile som russerne definerer som nazister og nasjonalister, er i stor fare.
Jeg tror de skyter ukrainere for gøy når de kjeder seg.
De dreper sivile for underholdningens del ja. De som er heldige slipper å bli voldtatt først. Sprer terror i alle områdene de har tatt kontroll over.

Og så sitter det folk her inne og blir indignerte på de som vil se flest mulig av de russiske soldatene kverka.
Enig i alt du skriver her, men det vi vil mest av alt er at de russiske soldatene reiser hjem.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Jeg kan ikke russisk, så jeg garanterer ikke for oversettelsen. Men jeg fikk meg en latter i hvert fall!

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1982

Legg inn av Garindan »

fargerik skrev: lør aug 06, 2022 6:05 pm
Ka9nen skrev: lør aug 06, 2022 6:01 pm
OrmenLange skrev: lør aug 06, 2022 5:55 pm
Spiller du dum nå?
Begrepet "sivile skjold" antyder at motparten bryr seg nok om sivile liv til at de ikke vil angripe eller i det minste vil få heftig internasjonal kritikk for det. Det er det da ingen som innbiller seg at Russland bryr seg om?
De driver jo akkurat nå og bomber Europas største atomkraftverk, så noe hensyn tas ikke.
Energodar (som er navnet på byen bygd opp rundt kraftverket) har vært russisk kontrollert lenge. Men du tror kanskje russerne bomber seg selv?

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1982

Legg inn av Garindan »

nometalhorse skrev: lør aug 06, 2022 10:02 pm
newsflash skrev: lør aug 06, 2022 9:45 pm
Gorgi skrev: lør aug 06, 2022 9:40 pm Ja Ukrainerne kjører høyt spill. Kanskje må det til? Kanskje er det en kjernefysisk ulykke som må til for å russerne til å trekke seg tilbake?
Tja, mistenker en ulykke neppe vil endre mye på bakken i forhold til hvem som har kontroll, og at det for det meste vil gå utover de sivile som bor i nærområdet.
Haha, det var det da. Vannkanalen som gir Krim 85% av vannet sitt blir tappet litt sør for Zaporizhzhia.
Så det er nok langt flere enn nærområdet som vil merke hvis det skjer noe uhyggelig.

De er jo så kjekke disse russiske okkupantene så - her kjører de militære lastebiler inn i turbinhallen for reaktor nr. 1.
► Show Spoiler
De skal også ha parkert inne brannbilene på anlegget slik at utrykning vil ta lengre tid. Bare å ta av seg hatten for slike flotte folk!
Jeg ser han Anton Geraschenkofyren blir brukt ukritisk hele tiden her på tråden. Hva vet vi egentlig om ham?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

missChance skrev: lør aug 06, 2022 11:53 pm Jeg kan ikke russisk, så jeg garanterer ikke for oversettelsen. Men jeg fikk meg en latter i hvert fall!
Vel her må jeg være ærlig, heller en anal orgie enn krig for min del.

Jeg hadde også sugd kilometervis med kuk om alternativet var å dra ut i krig.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Knaxern skrev: lør aug 06, 2022 11:55 pm
Så denne kommentaren under.


Og:

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

kytec skrev: lør aug 06, 2022 11:53 pm
PapaSmurf skrev: lør aug 06, 2022 11:50 pm
kytec skrev: lør aug 06, 2022 11:31 pm

Jeg tror de skyter ukrainere for gøy når de kjeder seg.
De dreper sivile for underholdningens del ja. De som er heldige slipper å bli voldtatt først. Sprer terror i alle områdene de har tatt kontroll over.

Og så sitter det folk her inne og blir indignerte på de som vil se flest mulig av de russiske soldatene kverka.
Enig i alt du skriver her, men det vi vil mest av alt er at de russiske soldatene reiser hjem.
Selvsagt. Det aller beste er at de drar hjem til familien sin.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

missChance skrev: søn aug 07, 2022 12:20 am Så denne kommentaren under.
► Show Spoiler
Og:
► Show Spoiler
Ja, sett flere kommentarer. Så bare at det var CBS som kom med denne reportasjen, og det er jo en amerikansk nyhetskanal. Pleier å hoste debatter mellom presidentkandidater for demokratene f.eks.

Jack

Legg inn av Jack »

Presset øker mot Amnesty, en organisasjon som er i ferd med å miste all troverdighet på verdensbasis:


Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

‘Absolute evil’: inside the Russian prison camp where dozens of Ukrainians burned to death
Entrepreneur Anna Vorosheva accuses Moscow of murder after spending 100 days in the Olenivka detention centre

Screams from soldiers being tortured, overflowing cells, inhuman conditions, a regime of intimidation and murder. Inedible gruel, no communication with the outside world, and days marked off with a home-made calendar written on a box of tea.

This, according to a prisoner who was there, is what conditions are like inside Olenivka, the notorious detention centre outside Donetsk where dozens of Ukrainian soldiers burned to death in a horrific episode late last month while in Russian captivity.
...
https://www.theguardian.com/world/2022/ ... SApp_Other

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

Var det ikke FN som garanterte azov-kjemperne at de ville bli behandlet humant i russisk fengsel.

FN er en naiv gjeng akademikere som spiser roastbiff og rekesmørbrød.

De får mye media-dekning, men er ubrukelige i en krig.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

Ukrainske styrker er under hardt press i det østlige Donbas, men har klart å stanse alle russiske forsøk på framrykking mot Bakhmut og andre byer.

Det er den ukrainske generalstaben som opplyser at russiske offensiver mot Bakhmut, Avdiivka og Slavjansk er slått tilbake.

Det har vært harde kamper ved Bakhmut i flere dager, og prorussiske separatister meldte at det var kamper også inne i byen. Dette er ikke bekreftet.

Bakhmut er en liten by som regnes for å være en viktig brikke i forsvaret av det siste større bymessige området ukrainerne har kontroll over i Donbas.

Faller Bakhmut, er veien åpen for de russiske styrkene til Slavjansk og Kramatorsk. (NTB)

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

newsflash skrev: lør aug 06, 2022 10:14 pm
nometalhorse skrev: lør aug 06, 2022 10:02 pm Haha, det var det da. Vannkanalen som gir Krim 85% av vannet sitt blir tappet litt sør for Zaporizhzhia.
Så det er nok langt flere enn nærområdet som vil merke hvis det skjer noe uhyggelig.

De er jo så kjekke disse russiske okkupantene så - her kjører de militære lastebiler inn i turbinhallen for reaktor nr. 1.
► Show Spoiler
De skal også ha parkert inne brannbilene på anlegget slik at utrykning vil ta lengre tid. Bare å ta av seg hatten for slike flotte folk!
Beklager, men forventer du at en skal diskutere dette seriøst så får du komme med en annen kilde enn Anton Gerashchenko. Han er en velkjent ukrainsk propagandist, bare å se på twitterkontoen.

Ellers så er det jo ingen tvil om at det vil gå utover sivilbefolkningen også på Krim om det skjer en ulykke i dette kraftverket, uten at jeg synes det er noe positivt. Ukraina bør jo slippe inn IAEA umiddelbart.
Tidligere viseinnenriksminister = propagandist?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Garindan skrev: søn aug 07, 2022 12:17 am
nometalhorse skrev: lør aug 06, 2022 10:02 pm
newsflash skrev: lør aug 06, 2022 9:45 pm

Tja, mistenker en ulykke neppe vil endre mye på bakken i forhold til hvem som har kontroll, og at det for det meste vil gå utover de sivile som bor i nærområdet.
Haha, det var det da. Vannkanalen som gir Krim 85% av vannet sitt blir tappet litt sør for Zaporizhzhia.
Så det er nok langt flere enn nærområdet som vil merke hvis det skjer noe uhyggelig.

De er jo så kjekke disse russiske okkupantene så - her kjører de militære lastebiler inn i turbinhallen for reaktor nr. 1.
► Show Spoiler
De skal også ha parkert inne brannbilene på anlegget slik at utrykning vil ta lengre tid. Bare å ta av seg hatten for slike flotte folk!
Jeg ser han Anton Geraschenkofyren blir brukt ukritisk hele tiden her på tråden. Hva vet vi egentlig om ham?
Tidligere minister i Ukraina. Ingen hvemsomhelst altså.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Sterkt bilde for en dyrevenn. Klikket innom instakontoen hennes og raseriet mot putin og hans klakkører steg til nye høyder.

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

greyserpent skrev: søn aug 07, 2022 1:20 am
Garindan skrev: søn aug 07, 2022 12:17 am
nometalhorse skrev: lør aug 06, 2022 10:02 pm
Haha, det var det da. Vannkanalen som gir Krim 85% av vannet sitt blir tappet litt sør for Zaporizhzhia.
Så det er nok langt flere enn nærområdet som vil merke hvis det skjer noe uhyggelig.

De er jo så kjekke disse russiske okkupantene så - her kjører de militære lastebiler inn i turbinhallen for reaktor nr. 1.
► Show Spoiler
De skal også ha parkert inne brannbilene på anlegget slik at utrykning vil ta lengre tid. Bare å ta av seg hatten for slike flotte folk!
Jeg ser han Anton Geraschenkofyren blir brukt ukritisk hele tiden her på tråden. Hva vet vi egentlig om ham?
Tidligere minister i Ukraina. Ingen hvemsomhelst altså.
Minister i europas mest korrupte land?
Det tror jeg faktisk kan være «hvemsomhelst» med de rette forbindelsene.

Denne er fra perioden han var aktiv i regjeringen:

https://www.aftenposten.no/verden/i/bgG ... rupte-land

Våkn opp, dette er to «skurkestater» som kriger med hverandre. Propogandanivået er skyhøyt!

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

greyserpent skrev: søn aug 07, 2022 1:17 am
newsflash skrev: lør aug 06, 2022 10:14 pm
nometalhorse skrev: lør aug 06, 2022 10:02 pm Haha, det var det da. Vannkanalen som gir Krim 85% av vannet sitt blir tappet litt sør for Zaporizhzhia.
Så det er nok langt flere enn nærområdet som vil merke hvis det skjer noe uhyggelig.

De er jo så kjekke disse russiske okkupantene så - her kjører de militære lastebiler inn i turbinhallen for reaktor nr. 1.
► Show Spoiler
De skal også ha parkert inne brannbilene på anlegget slik at utrykning vil ta lengre tid. Bare å ta av seg hatten for slike flotte folk!
Beklager, men forventer du at en skal diskutere dette seriøst så får du komme med en annen kilde enn Anton Gerashchenko. Han er en velkjent ukrainsk propagandist, bare å se på twitterkontoen.

Ellers så er det jo ingen tvil om at det vil gå utover sivilbefolkningen også på Krim om det skjer en ulykke i dette kraftverket, uten at jeg synes det er noe positivt. Ukraina bør jo slippe inn IAEA umiddelbart.
Tidligere viseinnenriksminister = propagandist?
Er vel ikke så overraskende at denne person blir kalt propagandist, er det det går side etter side nå. Man har et par nøytrale som de kaller seg som elsker å sette Ukraina i et dårlig lys. Tråden er i ferd med å bli ødelagt av disse idiotene, skikker innom av og til men nesten gitt opp.

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

Foucault skrev: søn aug 07, 2022 1:44 am
greyserpent skrev: søn aug 07, 2022 1:20 am
Garindan skrev: søn aug 07, 2022 12:17 am

Jeg ser han Anton Geraschenkofyren blir brukt ukritisk hele tiden her på tråden. Hva vet vi egentlig om ham?
Tidligere minister i Ukraina. Ingen hvemsomhelst altså.
Minister i europas mest korrupte land?
Det tror jeg faktisk kan være «hvemsomhelst» med de rette forbindelsene.

Denne er fra perioden han var aktiv i regjeringen:

https://www.aftenposten.no/verden/i/bgG ... rupte-land

Våkn opp, dette er to «skurkestater» som kriger med hverandre. Propogandanivået er skyhøyt!
Ukraina har forandret seg en del siden 2016 men det er nok en del ting enda som foregår. Dette siste avsnittet ditt er bare kvalmende.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

"Våkn opp, dette er to «skurkestater» som kriger med hverandre. Propogandanivået er skyhøyt!"

Taktikken fra skurke-nasjonens tilhengere er å prøve å sverte motparten så mye at Russland kan slippe unna med faanskapen sin. Det fungerer ikke

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Foucault skrev: søn aug 07, 2022 1:44 am
greyserpent skrev: søn aug 07, 2022 1:20 am
Garindan skrev: søn aug 07, 2022 12:17 am

Jeg ser han Anton Geraschenkofyren blir brukt ukritisk hele tiden her på tråden. Hva vet vi egentlig om ham?
Tidligere minister i Ukraina. Ingen hvemsomhelst altså.
Minister i europas mest korrupte land?
Det tror jeg faktisk kan være «hvemsomhelst» med de rette forbindelsene.

Denne er fra perioden han var aktiv i regjeringen:

https://www.aftenposten.no/verden/i/bgG ... rupte-land

Våkn opp, dette er to «skurkestater» som kriger med hverandre. Propogandanivået er skyhøyt!
Er dette et forsøk på formildne russlands handlinger? Eller rassland heretter, med liten r. Du er klar over at du prøver i hvert eneste innlegg å diskreditere offeret(Ukraina), og i samme åndedrag egentlig prøver en hvitvasking av rassland med dine innlegg? Håper judaspengene kommer godt med i regnskapet ditt. Du er regelrett en skam for Norge.

Jack

Legg inn av Jack »

"Våkn opp" smeller det fra våre potensielle landssvikere i denne tråden. Quislingene som ikke innser at de er utsatt for og rundlurt av russlands desinformasjonskampanjer og propaganda. Putins nyttige idioter🤷‍♂️

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

Entenmann skrev: søn aug 07, 2022 1:47 am
Foucault skrev: søn aug 07, 2022 1:44 am
greyserpent skrev: søn aug 07, 2022 1:20 am

Tidligere minister i Ukraina. Ingen hvemsomhelst altså.
Minister i europas mest korrupte land?
Det tror jeg faktisk kan være «hvemsomhelst» med de rette forbindelsene.

Denne er fra perioden han var aktiv i regjeringen:

https://www.aftenposten.no/verden/i/bgG ... rupte-land

Våkn opp, dette er to «skurkestater» som kriger med hverandre. Propogandanivået er skyhøyt!
Ukraina har forandret seg en del siden 2016 men det er nok en del ting enda som foregår. Dette siste avsnittet ditt er bare kvalmende.
I mine øyne er Russland en «skurkestat».
I mine øyne er Ukraina en «skurkestat».
= i mine øyne, to »skurkestater» i krig.

Forøvrig var innlegget mitt et svar til en som hevdet at et tidligere ukrainsk regjeringsmedlem var en troverdig og nøytral kilde.

Ja, mitt siste avsnitt var satt veldig på spissen og jeg forstår det kan være provoserende.
Jeg står for det jeg mener, men ser at det avsnittet ikke akkurat bidrar positivt til tråden. Jeg har heller ingen rett til å be andre våkne opp.

Selvkritikk tatt.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Entenmann skrev: søn aug 07, 2022 1:45 am
greyserpent skrev: søn aug 07, 2022 1:17 am
newsflash skrev: lør aug 06, 2022 10:14 pm

Beklager, men forventer du at en skal diskutere dette seriøst så får du komme med en annen kilde enn Anton Gerashchenko. Han er en velkjent ukrainsk propagandist, bare å se på twitterkontoen.

Ellers så er det jo ingen tvil om at det vil gå utover sivilbefolkningen også på Krim om det skjer en ulykke i dette kraftverket, uten at jeg synes det er noe positivt. Ukraina bør jo slippe inn IAEA umiddelbart.
Tidligere viseinnenriksminister = propagandist?
Er vel ikke så overraskende at denne person blir kalt propagandist, er det det går side etter side nå. Man har et par nøytrale som de kaller seg som elsker å sette Ukraina i et dårlig lys. Tråden er i ferd med å bli ødelagt av disse idiotene, skikker innom av og til men nesten gitt opp.
Er selv nesten ikke inne her lenger da jeg følger denne krigen på andre norske forum. Har lenge advart mot at denne tråden ville bli ødelagt av den pro-russiske gjengen. På det andre forumet som jeg ofte leser kastes disse ut umiddelbart da hensikten deres kun er å spre falsk info.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

Crazy Horse skrev: lør aug 06, 2022 9:48 pm
Karatel skrev: lør aug 06, 2022 7:55 pm
newsflash skrev: lør aug 06, 2022 7:46 pm

Som jeg skrev i mars: En bør ikke etablere stillinger i nærheten av atomkraftverk, da dette medfører fare for at kraftverket blir truffet og vi får radioaktive utslipp.
Å legge militære stillinger ved et atomkraftverk mener jeg må være kriminell uansvarlighet.

Men her blir det påstått at Ukraina nekter inspektører å dra til Zaporizhzje fordi det vil være en innrømmelse av at russerne har kontrollen der. Og det er også ansvarsløst, det er å sette egen prestisje foran sikkerheten.

https://forsvaretsforum.no/atomsikkerhe ... erk/279387
Svarte feil person i mitt forrige innlegg, dessverre. Det var foucalt (eller noe slikt) jeg burde svart, og ikke deg. Beklager ! Fant hans første innlegg om Amnesty-rapporten.
Det er helt i orden, hvem blingser vel ikke en gang i blant?

Foucault! Jeg tror forøvrig at Foucault har svært gode kunnskaper om språk, makt og sosial kontroll, og nå ser det ut som han selv er blitt et offer for biomakten.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»