Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
fargerik

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av fargerik »

DennisB skrev: lør jan 28, 2023 12:29 pm
Albania skrev: lør jan 28, 2023 12:03 pm
Crazy Horse skrev: lør jan 28, 2023 10:49 am

Varulv mener jo at russerne vil vinne om nok russere er villige til å dø for Putin. Dø for Putin ? Hvem fan vil dø for Putin ? De dør for Putin fordi de ikke har noe realistisk valg i terrorstaten Russland. Varulv skriver om russiske fremskritt rundt Soledar og Bakmuth. Ja russerne har tatt gruvebyen, men det behøver ikke å bety annet enn at ukrainerne trakk seg tilbake for å unngå for store tap. Underforstått ikke gjenta tapene som etter kampene ved tvillingbyene i juni. Bakmuth har russerne etter 6 måneder fortsatt ikke tatt, tross at de har satt inn store mengder Wagner soldater. Det har i følge vestlig etterretning - som har spådd mye rett - oppstått konflikter mellom regulære russiske styrker og den russiske generalstaben og Wagnergruppen og Putins kokk, på grunn av manglende fremskritt. Varulv skriver også at ukrainerne trenger vestlige kampfly som F16. Sikkert en fordel, men ikke nødvendig av den enkle grunn at russerne med egne kampfly og helikopter aldri har kontrollert luftrommet over Ukraina. De vil heller aldri gjøre det, da flyene blir skutt ned. Flyene kan ikke operer i 30 000 fots høyde med presisjonsvåpen som NATO fly, fordi de mangler slike våpen. De må fly lavt.

Ukrainerne vil vinne denne krigen, med et lite forbehold for Krim. Håpet er at de før de vinner dreper så mange russiske soldater som mulig og mest mulig russisk militært materiell, med færrest mulig ukrainske tap, slik at andre deler av Russland hvor det knapt bor etniske russere kan bryte ut, fordi de forstår at den russiske hær er en vits. En stående vits. Det samme i Belarus. Opposisjonen venter og venter mens russerne svekkes, før de slår til og fører Lukasjenko til galgen som Saadam H. i 2003. Det er mitt eller mine håp.
At Lukashenko er en diktator og brutal mann er det ingen tvil om. Likevel: han har klart å holde Belarus unna krigen så langt det har latt seg gjøre. Han venter sikkert til at Russland blir ekstremt svekket slik at de kommer seg unna Moskva for godt. Jeg husker fremdeles at han var kraftig i mot annekteringen av Krim. Hadde jeg vært Lukashenko så hadde jeg gjort akkurat det samme som han har gjort så langt i krigen.

Jeg mistenker veldig sterkt at han vil gå over til den vestlige verden med forbehold om amnesty osv.
Enig, og han vet at han ikke har folkets støtte om han tar parti med Russland her, og deltar aktivt i krigen. Han beveger seg på en syltynn line, og må stå i mot deltakelse i krigen så lenge som mulig. Han er rett og slett i et umulig dilemma.

Jeg tror han mer enn gjerne vil ut av dette balletaket Putin har på han, og dermed følge folkets røst.
Belarus bestemmer ikke selv. Jeg likte begrepet jeg leste i avisa i dag :
"Belarus er en vasallstat, det er Putin som bestemmer"

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

JauKaninen skrev: lør jan 28, 2023 12:15 pm
PapaSmurf skrev: lør jan 28, 2023 11:46 am
Jeg snakket generelt og ikke om slike grelle eksempler. Men du har rett. Å sende mennesker rett inn i belasta miljøer skaper utrygghet og kan gjøre vondt verre.
Det er sant, har ikke hørt om lignende problem i Norge dog? Kan umulig se for meg at det finnes noe rasistisk i ukrainerne som bor hos foreldrene mine, hadde de blitt sent på et sånt kurs ville det fremstått som nærmest latterlig.
De jeg har hatt med å gjøre virker som helt normalt oppegående og hyggelige mennesker.

Vi i nabolaget ble tidlig enige om at de som har fått leiligheter her måtte behandles som vanlige folk og at de ikke ble druknet i sympati. Vi hjelper dem med litt leker til barna og sånt, og vi naboer bytter på å frese bort snøen bort til inngangsdøra, så litt ekstraservice får de. Men jeg tror det viktigste i en slik situasjon er at de får oppleve å være en del av lokalsamfunnet og ikke i lokalsamfunnets pleie.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Mikhail Sjisjkin (en av Russlands mest leste, anerkjente og prisvinnende forfattere) ber ukrainerne om unnskyldning, men den anerkjente russiske forfatteren vet ikke om noe av det som har skjedd i Ukraina kan tilgis.

«Jeg nekter å representere et land der makta er i hendene på et kriminelt, korrupt regime og der staten utgjør en pyramide av tyver, der valg er blitt en farse, der domstolene tjener makta og ikke loven, der vi har politiske fanger, der statlig fjernsyn har prostituert seg, der et kobbel av svindlere innfører sinnssyke lover som setter oss alle tilbake til middelalderen - et slikt land kan ikke være mitt Russland».

- Putins dager er talte

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

sertono skrev: lør jan 28, 2023 1:21 pm Mikhail Sjisjkin (en av Russlands mest leste, anerkjente og prisvinnende forfattere) ber ukrainerne om unnskyldning, men den anerkjente russiske forfatteren vet ikke om noe av det som har skjedd i Ukraina kan tilgis.

«Jeg nekter å representere et land der makta er i hendene på et kriminelt, korrupt regime og der staten utgjør en pyramide av tyver, der valg er blitt en farse, der domstolene tjener makta og ikke loven, der vi har politiske fanger, der statlig fjernsyn har prostituert seg, der et kobbel av svindlere innfører sinnssyke lover som setter oss alle tilbake til middelalderen - et slikt land kan ikke være mitt Russland».

- Putins dager er talte
Selvsagt skjemmes de oppegående russerne. Det må være en skamfølelse ulikt noe annet.

Deila

Legg inn av Deila »

:lol: :lol:


Moist

Legg inn av Moist »

Deila skrev: lør jan 28, 2023 1:28 pm :lol: :lol:

Klimaendringene er reelle i Ukraina ser jeg :lol:

Bilde

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Haha! Det er en del av den propagandaen som er komikk på høyt nivå.

Man det skal de ha amerikanerne. Når de først leverer varer og opplæring gjør de det med ekstrem effektivitet.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Albania skrev: lør jan 28, 2023 12:03 pm
Crazy Horse skrev: lør jan 28, 2023 10:49 am
Hetfield skrev: fre jan 27, 2023 11:43 pm

De er fucked, og har gamblet hele sin fremtid på denne invasjonen.

Om noen ti-år vil det ikke finnes nok unge russere til å bære etnisiteten videre. En stor andel av de blir ofret nå..
Varulv mener jo at russerne vil vinne om nok russere er villige til å dø for Putin. Dø for Putin ? Hvem fan vil dø for Putin ? De dør for Putin fordi de ikke har noe realistisk valg i terrorstaten Russland. Varulv skriver om russiske fremskritt rundt Soledar og Bakmuth. Ja russerne har tatt gruvebyen, men det behøver ikke å bety annet enn at ukrainerne trakk seg tilbake for å unngå for store tap. Underforstått ikke gjenta tapene som etter kampene ved tvillingbyene i juni. Bakmuth har russerne etter 6 måneder fortsatt ikke tatt, tross at de har satt inn store mengder Wagner soldater. Det har i følge vestlig etterretning - som har spådd mye rett - oppstått konflikter mellom regulære russiske styrker og den russiske generalstaben og Wagnergruppen og Putins kokk, på grunn av manglende fremskritt. Varulv skriver også at ukrainerne trenger vestlige kampfly som F16. Sikkert en fordel, men ikke nødvendig av den enkle grunn at russerne med egne kampfly og helikopter aldri har kontrollert luftrommet over Ukraina. De vil heller aldri gjøre det, da flyene blir skutt ned. Flyene kan ikke operer i 30 000 fots høyde med presisjonsvåpen som NATO fly, fordi de mangler slike våpen. De må fly lavt.

Ukrainerne vil vinne denne krigen, med et lite forbehold for Krim. Håpet er at de før de vinner dreper så mange russiske soldater som mulig og mest mulig russisk militært materiell, med færrest mulig ukrainske tap, slik at andre deler av Russland hvor det knapt bor etniske russere kan bryte ut, fordi de forstår at den russiske hær er en vits. En stående vits. Det samme i Belarus. Opposisjonen venter og venter mens russerne svekkes, før de slår til og fører Lukasjenko til galgen som Saadam H. i 2003. Det er mitt eller mine håp.
At Lukashenko er en diktator og brutal mann er det ingen tvil om. Likevel: han har klart å holde Belarus unna krigen så langt det har latt seg gjøre. Han venter sikkert til at Russland blir ekstremt svekket slik at de kommer seg unna Moskva for godt. Jeg husker fremdeles at han var kraftig i mot annekteringen av Krim. Hadde jeg vært Lukashenko så hadde jeg gjort akkurat det samme som han har gjort så langt i krigen.

Jeg mistenker veldig sterkt at han vil gå over til den vestlige verden med forbehold om amnesty osv.
At Lukasjenko er slu er jeg enig i. Han sitter åpenbart passiv på gjerde som en værhane for å se an utviklingen. Putin har nok presset på for å gå Belarus med i krigen. Lukasjenko vet utmerket godt at dette ikke går. Folket og hæren vil vende seg mot ham. Han vil i tilfelle være ferdig. Hvordan krigen i Ukraina vil ende vet jeg ikke, annet enn at russerne ikke vil vinne - i betydning ta Kyiv. De vil heller aldri ta de fire østlige oblastene de har annektert.

Vinne og tape er også et definisjonsspørsmål. Det er også et forhold at for hver dag som går så raseres den russiske krigsmaskinen mer og mer. Om de materielle tapene på Ukraine Defence siden er korrekt, så har russerne mistet henimot 10 000 stridsvogner og armerte kjøretøy. Tall man knapt kan tro er mulig. I tillegg mye annet som 300 kampfly. Det som kan skje i Belarus er ett av to etter som den russiske krigsmaskinen knuses. Enten vender Lukasjenko seg mot vest og ber om Amnesty. Han kan også «flykte» - som den ukrainske prorussiske «presidenten» i 2014 - til Russland fordi hans liv er i fare. Alternativt tar opposisjonen i Belarus makten og styrter Lukasjenko og vender seg umiddelbart mot EU/NATO og vesten for å be om hjelp i tilfelle et nytt russisk angrep som 22/2 2022. Belarus bør i tilfelle umiddelbart bli NATO medlem.

DennisB

Legg inn av DennisB »

En svært interessant artikkel om russiske trollfabrikker. Ikke tvil et øyeblikk på at de opererer i Norge også, under denne krigen. Kanskje til og med her i tråden.

Absurde tanker, men likefullt ingen tvil om at slike eksisterer.

https://www.dagbladet.no/bok/jages-av-p ... l/77708026

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Den russiske hackergruppen Killnet truer lørdag sykehus og helseinstitusjoner i en rekke vestlige land, inkludert Norge.
TV 2 meldte først om saken.
Gruppen oppdaterte lørdag angrepslisten på sin Telegram-konto der en rekke norske sykehus nevnes som mål.

Kan man ikke sende noen og få sprengt den blokka med all jævelskapen ?

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Russerne blir fullstendig desimert rundt Vuhledar nå. Jeg har ikke tall på hvor mange døde russere og ødelagte russiske kjøretøy jeg har sett de siste dagene.

Den russiske offensiven har pågått i flere dager, og det som er greia med Vuhledar, er at byen ligger på en liten høyde, og er således et ypperlig sted å være for de ukrainske styrkene som nå regner artilleri ned på alt av russere som forsøker å krysse de åpne jordene mot byen. Ukrainerne har ønsket denne offensiven velkommen, og har vært villig til å tape land for å lokke frem russerne. Grunnen er at russerne som kjemper her er marinesoldater fra den 155. brigade i Vladivostok og den 40. fra Kamchatka Krai. Dette er soldater russene ikke har mange igjen av, og som er ekstremt viktige for dem. Dette er ikke Wagner eller mobiliserte, dette er erfarne, høyt bekostede soldater.

Dette er klassisk Zaluzhny, og noe han beskriver på denne måten: " We spill their blood, even if in some places it will require losing territory.” The aim, in other words, is to allow the Russians to advance and then destroy their columns in the front and supply lines in the rear. "




TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Crazy Horse skrev: lør jan 28, 2023 1:49 pm
Albania skrev: lør jan 28, 2023 12:03 pm
Crazy Horse skrev: lør jan 28, 2023 10:49 am

Varulv mener jo at russerne vil vinne om nok russere er villige til å dø for Putin. Dø for Putin ? Hvem fan vil dø for Putin ? De dør for Putin fordi de ikke har noe realistisk valg i terrorstaten Russland. Varulv skriver om russiske fremskritt rundt Soledar og Bakmuth. Ja russerne har tatt gruvebyen, men det behøver ikke å bety annet enn at ukrainerne trakk seg tilbake for å unngå for store tap. Underforstått ikke gjenta tapene som etter kampene ved tvillingbyene i juni. Bakmuth har russerne etter 6 måneder fortsatt ikke tatt, tross at de har satt inn store mengder Wagner soldater. Det har i følge vestlig etterretning - som har spådd mye rett - oppstått konflikter mellom regulære russiske styrker og den russiske generalstaben og Wagnergruppen og Putins kokk, på grunn av manglende fremskritt. Varulv skriver også at ukrainerne trenger vestlige kampfly som F16. Sikkert en fordel, men ikke nødvendig av den enkle grunn at russerne med egne kampfly og helikopter aldri har kontrollert luftrommet over Ukraina. De vil heller aldri gjøre det, da flyene blir skutt ned. Flyene kan ikke operer i 30 000 fots høyde med presisjonsvåpen som NATO fly, fordi de mangler slike våpen. De må fly lavt.

Ukrainerne vil vinne denne krigen, med et lite forbehold for Krim. Håpet er at de før de vinner dreper så mange russiske soldater som mulig og mest mulig russisk militært materiell, med færrest mulig ukrainske tap, slik at andre deler av Russland hvor det knapt bor etniske russere kan bryte ut, fordi de forstår at den russiske hær er en vits. En stående vits. Det samme i Belarus. Opposisjonen venter og venter mens russerne svekkes, før de slår til og fører Lukasjenko til galgen som Saadam H. i 2003. Det er mitt eller mine håp.
At Lukashenko er en diktator og brutal mann er det ingen tvil om. Likevel: han har klart å holde Belarus unna krigen så langt det har latt seg gjøre. Han venter sikkert til at Russland blir ekstremt svekket slik at de kommer seg unna Moskva for godt. Jeg husker fremdeles at han var kraftig i mot annekteringen av Krim. Hadde jeg vært Lukashenko så hadde jeg gjort akkurat det samme som han har gjort så langt i krigen.

Jeg mistenker veldig sterkt at han vil gå over til den vestlige verden med forbehold om amnesty osv.
At Lukasjenko er slu er jeg enig i. Han sitter åpenbart passiv på gjerde som en værhane for å se an utviklingen. Putin har nok presset på for å gå Belarus med i krigen. Lukasjenko vet utmerket godt at dette ikke går. Folket og hæren vil vende seg mot ham. Han vil i tilfelle være ferdig. Hvordan krigen i Ukraina vil ende vet jeg ikke, annet enn at russerne ikke vil vinne - i betydning ta Kyiv. De vil heller aldri ta de fire østlige oblastene de har annektert.

Vinne og tape er også et definisjonsspørsmål. Det er også et forhold at for hver dag som går så raseres den russiske krigsmaskinen mer og mer. Om de materielle tapene på Ukraine Defence siden er korrekt, så har russerne mistet henimot 10 000 stridsvogner og armerte kjøretøy. Tall man knapt kan tro er mulig. I tillegg mye annet som 300 kampfly. Det som kan skje i Belarus er ett av to etter som den russiske krigsmaskinen knuses. Enten vender Lukasjenko seg mot vest og ber om Amnesty. Han kan også «flykte» - som den ukrainske prorussiske «presidenten» i 2014 - til Russland fordi hans liv er i fare. Alternativt tar opposisjonen i Belarus makten og styrter Lukasjenko og vender seg umiddelbart mot EU/NATO og vesten for å be om hjelp i tilfelle et nytt russisk angrep som 22/2 2022. Belarus bør i tilfelle umiddelbart bli NATO medlem.
Et annet aspekt her er Belarus sin sikkerhet. Hvis de hadde gått mot Putin, kunne fort de selv ha vært offer for krigen. så fra deres perspektiv er det slik sett bedre å la Russland bruke landet som gjennomfartsåre.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Oberstløytnant Geir Hågen Karlsen sier at det haster for Ukraina og at Nato bør gripe sjansen:

"Russland mobiliserer i stor skala og har satt nasjonen på krigsfot. – Det haster veldig for Ukraina nå, sier oberstløytnant Geir Hågen Karlsen.
Ukraina forbereder seg på å ta imot nye, store våpenleveranser for å kunne stå imot russiske offensiver, eller starte sine egne. Hvem som vinner våpenkappløpet kan avgjøre utfallet av krigen.
...
– Det er viktig for Ukraina å ta tilbake erobrede områder før Russland får orden på den kaotiske mobiliseringen, mobiliserer mer og får bygd opp mer våpen og ammunisjon.
Han mener det er et tidsvindu nå for å gi Ukraina sjansen til å beholde og forsterke sitt momentum, men at man må se opp for Russlands massive mobilisering og opptrening av nye styrker. Når Putin har sin nye kamporganisasjon intakt, kan det bryte løs igjen."
https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... ukraina-na

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

missChance skrev: lør jan 28, 2023 6:06 pm Oberstløytnant Geir Hågen Karlsen sier at det haster for Ukraina og at Nato bør gripe sjansen:

"Russland mobiliserer i stor skala og har satt nasjonen på krigsfot. – Det haster veldig for Ukraina nå, sier oberstløytnant Geir Hågen Karlsen.
Ukraina forbereder seg på å ta imot nye, store våpenleveranser for å kunne stå imot russiske offensiver, eller starte sine egne. Hvem som vinner våpenkappløpet kan avgjøre utfallet av krigen.
...
– Det er viktig for Ukraina å ta tilbake erobrede områder før Russland får orden på den kaotiske mobiliseringen, mobiliserer mer og får bygd opp mer våpen og ammunisjon.
Han mener det er et tidsvindu nå for å gi Ukraina sjansen til å beholde og forsterke sitt momentum, men at man må se opp for Russlands massive mobilisering og opptrening av nye styrker. Når Putin har sin nye kamporganisasjon intakt, kan det bryte løs igjen."
https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... ukraina-na
Noe som også Robert Mood (generalløytnant) var inne på for noen dager siden. "– På dette tidspunktet i krigen, nå som Russland er svekket, flere soldater mobiliseres og industrien både i Russland og Vesten girer opp til full krigsproduksjon, har vi en mulighet til å frigjøre Ukraina raskt"

Svalbard

Legg inn av Svalbard »

Deila skrev: lør jan 28, 2023 1:28 pm :lol: :lol:

:D :D


Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

Troygirl skrev: lør jan 28, 2023 4:30 pm Russerne blir fullstendig desimert rundt Vuhledar nå. Jeg har ikke tall på hvor mange døde russere og ødelagte russiske kjøretøy jeg har sett de siste dagene.

Den russiske offensiven har pågått i flere dager, og det som er greia med Vuhledar, er at byen ligger på en liten høyde, og er således et ypperlig sted å være for de ukrainske styrkene som nå regner artilleri ned på alt av russere som forsøker å krysse de åpne jordene mot byen. Ukrainerne har ønsket denne offensiven velkommen, og har vært villig til å tape land for å lokke frem russerne. Grunnen er at russerne som kjemper her er marinesoldater fra den 155. brigade i Vladivostok og den 40. fra Kamchatka Krai. Dette er soldater russene ikke har mange igjen av, og som er ekstremt viktige for dem. Dette er ikke Wagner eller mobiliserte, dette er erfarne, høyt bekostede soldater.

Dette er klassisk Zaluzhny, og noe han beskriver på denne måten: " We spill their blood, even if in some places it will require losing territory.” The aim, in other words, is to allow the Russians to advance and then destroy their columns in the front and supply lines in the rear. "



Idioti. Det er mye mer varierte landskap med massevis av dekningsmuligheter og hvileposisjoner innenfor kort avstand i den nordre delen av fronten, slik at russerne kunne ta seg fram til fots, og dette var utnyttet for å avansere fram uten å bli desimert. I sør er det for åpent, for flatt, for mange dype vannløp og for få høyder i et sterkt oppdyrket landskap uten skog og det er simpelt ikke mulig å avansere bit for bit fordi selv ved å grave seg ned vil man være sterkt synlig. Dermed må man bruke mekanisert transport, det var observert forsøk på etteraping av taktikk fra Bakhmut i Zapo-delen, det gikk galt fordi soldatene blir for utmattet - det var for langt ute i det åpne uten sterke dekningsmuligheter.

Om Pavlivka var sikret og fjernet, ville russerne hatt større muligheter, men de klarte aldri å renske ut landsbyen fordi ukrainerne hadde gravd seg ned og skapt skjule kommunikasjonsårer dit, slik at de kunne forstyrre alle russiske forberedelsene der. Dype elveløp mot vest og bløtjord annetsteds betyr at man kan bare angripe Vuhledar på en stram front. Dertil i feil vinkling.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Nyhetsbyrået Reuters melder at det er hørt et høyt smell på en militærfabrikk i byen Isfahan i Iran.

Ifølge statlige iranske medier skal det ikke være skadede, melder Reuters.

Årsaken og skadeomfanget blir etterforske

Kan vi håpe at det er drone-avdelingen ?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

sertono skrev: lør jan 28, 2023 1:21 pm Mikhail Sjisjkin (en av Russlands mest leste, anerkjente og prisvinnende forfattere) ber ukrainerne om unnskyldning, men den anerkjente russiske forfatteren vet ikke om noe av det som har skjedd i Ukraina kan tilgis.

«Jeg nekter å representere et land der makta er i hendene på et kriminelt, korrupt regime og der staten utgjør en pyramide av tyver, der valg er blitt en farse, der domstolene tjener makta og ikke loven, der vi har politiske fanger, der statlig fjernsyn har prostituert seg, der et kobbel av svindlere innfører sinnssyke lover som setter oss alle tilbake til middelalderen - et slikt land kan ikke være mitt Russland».

- Putins dager er talte
Antar han bor i ikke ruzzland ellers er han så dau, kan bli drept uansett selvsagt, men garantert i russland

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

kytec skrev: søn jan 29, 2023 12:51 am
sertono skrev: lør jan 28, 2023 1:21 pm Mikhail Sjisjkin (en av Russlands mest leste, anerkjente og prisvinnende forfattere) ber ukrainerne om unnskyldning, men den anerkjente russiske forfatteren vet ikke om noe av det som har skjedd i Ukraina kan tilgis.

«Jeg nekter å representere et land der makta er i hendene på et kriminelt, korrupt regime og der staten utgjør en pyramide av tyver, der valg er blitt en farse, der domstolene tjener makta og ikke loven, der vi har politiske fanger, der statlig fjernsyn har prostituert seg, der et kobbel av svindlere innfører sinnssyke lover som setter oss alle tilbake til middelalderen - et slikt land kan ikke være mitt Russland».

- Putins dager er talte
Antar han bor i ikke ruzzland ellers er han så dau, kan bli drept uansett selvsagt, men garantert i russland
Nei, for smart til det.
Anbefaler deg å lese saken i Dagbladet, vettug man som kan formulere seg.
Verden trenger slike som ser og sier ifra.
Jo flere som leser og forstår, jo flere blir opplyst. Selv om alle forstår at dette ikke går rett hjem hos mange i dag, så tenk om han kunne blitt pensum om noen år.
Først da vil endringer til det bedre for mulig demokrati i Russland kunne settes i spinn

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

seriemester2013 skrev: søn jan 29, 2023 12:59 am
kytec skrev: søn jan 29, 2023 12:51 am
sertono skrev: lør jan 28, 2023 1:21 pm Mikhail Sjisjkin (en av Russlands mest leste, anerkjente og prisvinnende forfattere) ber ukrainerne om unnskyldning, men den anerkjente russiske forfatteren vet ikke om noe av det som har skjedd i Ukraina kan tilgis.

«Jeg nekter å representere et land der makta er i hendene på et kriminelt, korrupt regime og der staten utgjør en pyramide av tyver, der valg er blitt en farse, der domstolene tjener makta og ikke loven, der vi har politiske fanger, der statlig fjernsyn har prostituert seg, der et kobbel av svindlere innfører sinnssyke lover som setter oss alle tilbake til middelalderen - et slikt land kan ikke være mitt Russland».

- Putins dager er talte
Antar han bor i ikke ruzzland ellers er han så dau, kan bli drept uansett selvsagt, men garantert i russland
Nei, for smart til det.
Anbefaler deg å lese saken i Dagbladet, vettug man som kan formulere seg.
Verden trenger slike som ser og sier ifra.
Jo flere som leser og forstår, jo flere blir opplyst. Selv om alle forstår at dette ikke går rett hjem hos mange i dag, så tenk om han kunne blitt pensum om noen år.
Først da vil endringer til det bedre for mulig demokrati i Russland kunne settes i spinn
Absolutt.

Falcon
Innlegg: 2482

Legg inn av Falcon »

Big George skrev: søn jan 29, 2023 12:06 am Nyhetsbyrået Reuters melder at det er hørt et høyt smell på en militærfabrikk i byen Isfahan i Iran.

Ifølge statlige iranske medier skal det ikke være skadede, melder Reuters.

Årsaken og skadeomfanget blir etterforske

Kan vi håpe at det er drone-avdelingen ?
det er veldig mange ting som skjer i Iran nå.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Dagbladet fortsetter å øse ut artikler fra russisk media om de russiske skiløperne. Nå en historie om Bolsjunov som syns noe er litt flaut.

Jeg klikker meg av prinsipp ikke inn, men jeg gjetter at det er tanketom fyllmasse i avisa.

Det er sak på sak på sak.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

😁😁

DennisB

Legg inn av DennisB »

Fernandovonarb skrev: søn jan 29, 2023 2:13 am 😁😁
Nydelig. Iran har selv valgt å bli en part i denne krigen, like mye som våpenleverandørene til Ukraina, og Russlands påstand om at NATO er en en part i den. Iran kunne ikke ha fortjent det mer.

Men hvor kommer disse dronene fra, som knerter egne anlegg? Er de sendt fra innsiden i Iran, er det nesten enda mer gledelig. Verden trenger reaksjoner og intern motstand mot dette jævlige regimet.
Hvis Iran vil tenke seg om både èn og to ganger før de leverer disse dronene igjen, så er det en stor fjær i hatten for videre krigføring for Ukraina.

Eller er dette amerikanske droner, slik de tok ut Soleimani, mon tro. USA har også kamikazedroner. Dette ønskes uansett velkommen, dette har de bedt om selv.

Caputo

Legg inn av Caputo »

PapaSmurf skrev: søn jan 29, 2023 1:31 am Dagbladet fortsetter å øse ut artikler fra russisk media om de russiske skiløperne. Nå en historie om Bolsjunov som syns noe er litt flaut.

Jeg klikker meg av prinsipp ikke inn, men jeg gjetter at det er tanketom fyllmasse i avisa.

Det er sak på sak på sak.
Jeg har snart vært uten dagbladet i ett år nå. Anbefales. Livet uten ekstrem klikkbait og videoer av makk i ørene på forsiden er meget bedre.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

DennisB skrev: søn jan 29, 2023 4:23 am
Fernandovonarb skrev: søn jan 29, 2023 2:13 am 😁😁
Nydelig. Iran har selv valgt å bli en part i denne krigen, like mye som våpenleverandørene til Ukraina, og Russlands påstand om at NATO er en en part i den. Iran kunne ikke ha fortjent det mer.

Men hvor kommer disse dronene fra, som knerter egne anlegg? Er de sendt fra innsiden i Iran, er det nesten enda mer gledelig. Verden trenger reaksjoner og intern motstand mot dette jævlige regimet.
Hvis Iran vil tenke seg om både èn og to ganger før de leverer disse dronene igjen, så er det en stor fjær i hatten for videre krigføring for Ukraina.

Eller er dette amerikanske droner, slik de tok ut Soleimani, mon tro. USA har også kamikazedroner. Dette ønskes uansett velkommen, dette har de bedt om selv.
Israel og USA som samarbeider kanskje?

DennisB

Legg inn av DennisB »

Hvor har det forresten blitt av Ka9nen? Har var veldig aktiv her lenge.

Deila

Legg inn av Deila »

DennisB skrev: søn jan 29, 2023 9:28 am Hvor har det forresten blitt av Ka9nen? Har var veldig aktiv her lenge.
Han er her inne med annet nick: @JauKaninen

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Faaaaaan , Putlern er skikkelig sint i bunkeren sin. Dronene gikk opp i røyk
og han som har hatt folk til å pusse og tørke det 43 meter lange bordet sitt.

Nei nå vil jeg se og høre Mel Brooks "to be or not to be"som ligger på Youtube.

OrmenLange
Innlegg: 1751

Legg inn av OrmenLange »

DennisB skrev: søn jan 29, 2023 4:23 am
► Show Spoiler
Nydelig. Iran har selv valgt å bli en part i denne krigen, like mye som våpenleverandørene til Ukraina, og Russlands påstand om at NATO er en en part i den. Iran kunne ikke ha fortjent det mer.
Skal vi følge denne logikken så "fortjener" vesten angrep på sine våpenprodusenter også. Kongsberg, f.eks.

Skummel utvikling. Jeg håper det viser seg at vesten ikke er involvert.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»