Situasjonen i Ukraina Del 3

Svar
Hjulbeint
Innlegg: 487

Re: Situasjonen i Ukraina Del 3

Legg inn av Hjulbeint »

Så har terroren igjen nådd Moskva.

Slike angrep på sivile, er tragisk, når det rammer.

Hvem som står bak, aner jeg ikke. Og har egentlig ingen grupper som mistenkte.

Medfølelse med de involverte.

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

BrannLFC skrev: fre mar 22, 2024 8:08 pm Masseskyting på kjøpesenter i Moskva. Er sikker på at Norge er ute og støtter terrorhandlingene på sivile russere.
Det Hvite Hus kommenterer terrorangrepet. Norge støtter selvsagt heller ikke slikt.


Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

Hjulbeint skrev: fre mar 22, 2024 8:49 pm Så har terroren igjen nådd Moskva.

Slike angrep på sivile, er tragisk, når det rammer.

Hvem som står bak, aner jeg ikke. Og har egentlig ingen grupper som mistenkte.

Medfølelse med de involverte.
Tommel!

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

Er sikkert Victoria Nuland sitt siste verk eller noe slikt. Ukraina og vesten står bak for å få misnøye i det russiske folk.

Diablo
Innlegg: 183

Legg inn av Diablo »

BrannLFC skrev: fre mar 22, 2024 8:08 pm Masseskyting på kjøpesenter i Moskva. Er sikker på at Norge er ute og støtter terrorhandlingene på sivile russere.
Flytt nå for faen ut av Norge da, herregud for du leter etter ting å sette oss i dårlig lys konstant.

Diablo
Innlegg: 183

Legg inn av Diablo »

BrannLFC skrev: fre mar 22, 2024 9:08 pm Er sikkert Victoria Nuland sitt siste verk eller noe slikt. Ukraina og vesten står bak for å få misnøye i det russiske folk.
Ja det er sikkert Victoria Nuland sitt verk dette, absolutt!

Diablo
Innlegg: 183

Legg inn av Diablo »

Sku ikke forundre meg at Russland selv står bak dette for å skylde på at nå har Ukraina angrepet Moskva, her må det mobiliseres med en gang. Putin har gjort det før så ja.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

Diablo skrev: fre mar 22, 2024 10:32 pm Sku ikke forundre meg at Russland selv står bak dette for å skylde på at nå har Ukraina angrepet Moskva, her må det mobiliseres med en gang. Putin har gjort det før så ja.
Ja, Putin har helt sikkert drept sine egne innbyggere. Et sjakktrekk.

Blir spennende å se om det blir et minutts stillhet for dette på europeiske fotballbaner. Tvilsomt, fordi en død russer er en god russer ifølge mange vestlige russofober som du hyller

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

Diablo skrev: fre mar 22, 2024 10:32 pm Sku ikke forundre meg at Russland selv står bak dette for å skylde på at nå har Ukraina angrepet Moskva, her må det mobiliseres med en gang. Putin har gjort det før så ja.
Du mener han tok en Bush? Iscenesatte 911 for å starte krig mot Afghanistan?

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Det er visstnok ikke en operasjon lengre. Det er krig, forårsaket av nazistene. De måtte gå til angrep for å forsvare seg selv.

Det er litt som å gå til angrep fordi en hund dreit på tomta, men riktig er intervensjon er å angripe naboen. Kutt gjerne av naboens penis, ta fra de strømmen, bomb husenes deres, voldta de, drep de ................ ene alene fordi en sinnsforvirret leder tror han kan oppnå målet, selv om han lyver 24/7.

Diablo
Innlegg: 183

Legg inn av Diablo »

BrannLFC skrev: fre mar 22, 2024 10:57 pm
Diablo skrev: fre mar 22, 2024 10:32 pm Sku ikke forundre meg at Russland selv står bak dette for å skylde på at nå har Ukraina angrepet Moskva, her må det mobiliseres med en gang. Putin har gjort det før så ja.
Ja, Putin har helt sikkert drept sine egne innbyggere. Et sjakktrekk.

Blir spennende å se om det blir et minutts stillhet for dette på europeiske fotballbaner. Tvilsomt, fordi en død russer er en god russer ifølge mange vestlige russofober som du hyller
Ikke sett jeg har hyllet en eneste person, igjen så er du i din egen fantasi verden. Og jeg er ikke for å drepe sivile Russere eller Ukrainere i denne konflikten, mer usikker på deg på det punktet.

pølsa
Innlegg: 876

Legg inn av pølsa »

BrannLFC skrev: fre mar 22, 2024 9:08 pm Er sikkert Victoria Nuland sitt siste verk eller noe slikt. Ukraina og vesten står bak for å få misnøye i det russiske folk.
I sum kan man helt sikkert stille det spørsmålet. ISIS har tatt på seg skylden så vil ikke overraske meg noe om USA står bak når man har den lekkede mailen i bakhode om at IS var deres partnere i Syria.



Så kan man google Wodan som som står på patchét noe som sansynligvis er Wodan security fra Tyskland. Å tviler vel på det er mest hjelp til skadde soldater den gruppen driver med...som i tillegg har ISIS patch.

Frode57
Innlegg: 1269

Legg inn av Frode57 »

Det er noe med å holde hodet kaldt og følge med. For så å minne om at det i disse dager foregår en rettsak i Oslo . Terroristen som IS tok på seg skylden for var Matapoor. Skytingen i utenfor Tingretten , Per på hjørnet og London pub. Og norsk etterretning fikk beskjed om at noe var i gjære uten at de klarte å stoppe ham
Så da er det heller ikke rart at russerne ikke klarte å stoppe disse i Kreml.. Det er godt å se at det ikke er ukrainerne som står bak. De vet godt at russerne ville svart massiv på et slikt angrep. Derfor dette angstfylte svaret fra Kyiv.

Men Russland består av mange stater og det er mange idioter som vil ha løsrivelse . Det behøver ikke å bli til det bedre. Det så jeg i et billedbrev TV program fra en tidligere Sovjet stat. Der var det gått dårligere med landet som hadde fått en diktator. Kollektivsystemet hadde havarert.

Russland har 120 millioner mennesker. Det er store forskjeller mellom stater.
Krigen i Ukraina går nå inn en ny fase hvor ukrainerne må se seg om etter en ny leder og regjering. Nato og Europa ser ut til å ha omstilt våpenindustrien for sent. Om de ikke vil starte en 3 verdenskrig. Da er det direkte konfrontasjon mellom Russland og Nato.

Diablo
Innlegg: 183

Legg inn av Diablo »

pølsa skrev: lør mar 23, 2024 9:20 am
BrannLFC skrev: fre mar 22, 2024 9:08 pm Er sikkert Victoria Nuland sitt siste verk eller noe slikt. Ukraina og vesten står bak for å få misnøye i det russiske folk.
I sum kan man helt sikkert stille det spørsmålet. ISIS har tatt på seg skylden så vil ikke overraske meg noe om USA står bak når man har den lekkede mailen i bakhode om at IS var deres partnere i Syria.



Så kan man google Wodan som som står på patchét noe som sansynligvis er Wodan security fra Tyskland. Å tviler vel på det er mest hjelp til skadde soldater den gruppen driver med...som i tillegg har ISIS patch.
Haha du rett inn i kospirasjons verden US mest sannsynlig står bak. Må være slitsomt å ha det sånn.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

05:50 Brann i oljeraffineri i Russland Det skal ha oppstått brann ved et oljeraffineri i Samara-regionen i Russland fredag kveld, melder flere russiske statlige nyhetsbyråer. De hevder at det skyldes et ukrainsk droneangrep, skriver AFP. Dette er ikke uavhengig bekreftet.
Ifølge guvernøren i regionen er ingen skadet.

Den siste uken skal det ha vært minst seks ukrainske angrep mot russiske oljeraffinerier.

I går kl. 12:56 Russland sier angrepet i natt var hevn Det omfattende angrepet på Ukraina natt til fredag var gjengjeldelse for ukrainske angrep på russisk jord, ifølge forsvarsdepartementet i Moskva.
I en uttalelse sier departementet at russiske styrker lyktes med å ramme Ukrainas strømnett, jernbaneknutepunkter, våpenlagre og andre mål.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

ISW har en kort melding i natt:'
Russian forces conducted the largest series of combined drone and missile strikes targeting Ukrainian energy infrastructure since the start of the full-scale invasion during the night of March 21-22.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Putlern har visst fått noen uvenner''

Russland: Antall drepte etter terrorangrepet har steget til 115
Russiske myndigheter melder at dødstallet etter angrepet i Moskva har steget til 115.
Nå oppgis det 133 døde og det forventes å stige.
Sist redigert av Big George den lør mar 23, 2024 2:36 pm, redigert 1 gang totalt.

Hjulbeint
Innlegg: 487

Legg inn av Hjulbeint »

I
Diablo skrev: lør mar 23, 2024 2:00 pm
pølsa skrev: lør mar 23, 2024 9:20 am
BrannLFC skrev: fre mar 22, 2024 9:08 pm Er sikkert Victoria Nuland sitt siste verk eller noe slikt. Ukraina og vesten står bak for å få misnøye i det russiske folk.
I sum kan man helt sikkert stille det spørsmålet. ISIS har tatt på seg skylden så vil ikke overraske meg noe om USA står bak når man har den lekkede mailen i bakhode om at IS var deres partnere i Syria.



Så kan man google Wodan som som står på patchét noe som sansynligvis er Wodan security fra Tyskland. Å tviler vel på det er mest hjelp til skadde soldater den gruppen driver med...som i tillegg har ISIS patch.
Haha du rett inn i kospirasjons verden US mest sannsynlig står bak. Må være slitsomt å ha det sånn.
Antagelig ikke.
Tenk hvor enkelt live blir. Alt vondt stårUSA bak.
Trenger ikke tenke, eller lese litt bakgrunn for ting. Eller spekulere i hvordan andre land gjør ting eller om de blander seg inn i konflikter. For alt er USAs skyld.

Når det er sagt, så er det en stor tragedie og om vi noen gang får vite hvem som står bak er jeg usikker på.
Det har allerde blitt nevnt Ukraina, men klarer ikke se hvorfor de skulle være involvert.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

USA har flere ganger de siste årene sendt beskjed til Russland om at ISIS planlegger aksjoner i landet.
Det ble avvist av Putin.

pølsa
Innlegg: 876

Legg inn av pølsa »

[/quote]

Haha du rett inn i kospirasjons verden US mest sannsynlig står bak. Må være slitsomt å ha det sånn.
[/quote]

Antagelig ikke.
Tenk hvor enkelt live blir. Alt vondt stårUSA bak.
Trenger ikke tenke, eller lese litt bakgrunn for ting. Eller spekulere i hvordan andre land gjør ting eller om de blander seg inn i konflikter. For alt er USAs skyld.

Når det er sagt, så er det en stor tragedie og om vi noen gang får vite hvem som står bak er jeg usikker på.
Det har allerde blitt nevnt Ukraina, men klarer ikke se hvorfor de skulle være involvert.
[/quote]

Stiller bare spørsmål så er det opp til hver enkelt å gjøre opp sin egen mening ut fra det man gidder å søke seg rundt om om temaet....

Tro meg, jeg kommer til å bruke noen søk om det tyske firmaet Wodan International som er helt nytt for min del...

pølsa
Innlegg: 876

Legg inn av pølsa »


Hjulbeint
Innlegg: 487

Legg inn av Hjulbeint »

pølsa skrev: lør mar 23, 2024 4:25 pm
Og hva skulle dette klippet bevise?

Klipp og lim

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

BrannLFC skrev: fre mar 22, 2024 10:57 pm
Diablo skrev: fre mar 22, 2024 10:32 pm Sku ikke forundre meg at Russland selv står bak dette for å skylde på at nå har Ukraina angrepet Moskva, her må det mobiliseres med en gang. Putin har gjort det før så ja.
Ja, Putin har helt sikkert drept sine egne innbyggere. Et sjakktrekk.

Blir spennende å se om det blir et minutts stillhet for dette på europeiske fotballbaner.
Hvis man skulle holdt et minutts stillhet for hvert russisk terrorangrep i Ukraina ville fotballkampene aldri kommet i gang.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

BrannLFC skrev: fre mar 22, 2024 11:02 pm
Diablo skrev: fre mar 22, 2024 10:32 pm Sku ikke forundre meg at Russland selv står bak dette for å skylde på at nå har Ukraina angrepet Moskva, her må det mobiliseres med en gang. Putin har gjort det før så ja.
Du mener han tok en Bush? Iscenesatte 911 for å starte krig mot Afghanistan?
At du er en av tullingene som tror på 911 teoriene overrasker overhode ikke ;)

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

140 døde og 150 skadde er tallene fra Moskva nå.

puz
Innlegg: 24

Legg inn av puz »

Jeg har laget en egen tråd om terrorangrepet i Moskva.

En av de arresterte er en tsjetjensk jihadist som har ledet en terrorgruppe i Syria, men som siste årene har kjempet for Ukraina i UAF sin fremmedlegion. Han har ukrainsk statsborgerskap.

"ISIS" er det nok ikke.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

23. mars 2024 kl. 20:50 Zelenskyj om masseskytinga: – Putin legg skylda på andre Det seier ukrainas president Volodymyr Zelenskyj om masseskytinga i Moskva fredag kveld.
Han seier at Puting legg skylda på andre for hendinga, og at han prøver å trekke slutningar til Ukraina.

Zelenskyjs rådgjevar Mykhailo Podolyak sa laurdag at Ukraina ikkje hadde noko med skytinga i Moskva å gjere.

– La oss vere ærlege: Ukraina hadde ingen til å gjere med fredagens angrep i Moskva, sa han på ein video

puz
Innlegg: 24

Legg inn av puz »

Big George skrev: lør mar 23, 2024 8:55 pm 23. mars 2024 kl. 20:50 Zelenskyj om masseskytinga: – Putin legg skylda på andre Det seier ukrainas president Volodymyr Zelenskyj om masseskytinga i Moskva fredag kveld.
Han seier at Puting legg skylda på andre for hendinga, og at han prøver å trekke slutningar til Ukraina.

Zelenskyjs rådgjevar Mykhailo Podolyak sa laurdag at Ukraina ikkje hadde noko med skytinga i Moskva å gjere.

– La oss vere ærlege: Ukraina hadde ingen til å gjere med fredagens angrep i Moskva, sa han på ein video
Det er vel mindre interessant hva Zelensky sier, når vi har navn på gjerningsmenn og en av dem ledet en islamistisk terrorgruppe som nå kjemper for UAF?

https://www.counterextremism.com/extrem ... l-shishani

Russiske spesialsoldater skjærte forresten øret av en av terroristene. Brutalt. En annen intervjues på sykehuset i blodig forfatning og har oversetter så han snakker tydeligvis ikke godt russisk.

Edit:

Fra vestlig propagandanyheter, en stund tilbake:
Ajnad al-Kavkaz is led by Abdul-Hakim al-Shishani (Hamzat Azhiyev), who is believed to be from Prigorodnoye, a town southeast of the Chechen capital, Grozny. Azhiyev came to Syria via Turkey after losing several fingers from his left hand in an injury sustained during the armed insurgency against Russian government forces in the North Caucasus. A media activist with Azhiyev's group told RFE/RL earlier this year that Azhiyev had not sworn an oath of allegiance to the North Caucasus militant group the Caucasus Emirate, but would fight alongside them if he were to return to Chechnya.

Junud al-Sham is led by the veteran ethnic Chechen militant Muslim al-Shishani (Murad Margoshvili) from Georgia's Pankisi Gorge, who fought alongside Arab foreign fighters in Chechnya.

Tarkhan's Jamaat is a much smaller group of fighters loyal to Chechen militant Tarkhan Ismailovich Gaziyev.

All three fight against Syrian President Bashar al-Assad's forces alongside Syrian Al-Qaeda affiliate Jabhat al-Nusra and Ahrar al-Sham -- factions that are opposed to IS.
Terrorgruppen hans er altså fiender av IS, så dette med IS er fake news vil jeg tro.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

puz skrev: lør mar 23, 2024 8:51 pm Jeg har laget en egen tråd om terrorangrepet i Moskva.

En av de arresterte er en tsjetjensk jihadist som har ledet en terrorgruppe i Syria, men som siste årene har kjempet for Ukraina i UAF sin fremmedlegion. Han har ukrainsk statsborgerskap.

"ISIS" er det nok ikke.
Han er en sånn tsjetsjener som Putin får kritikk for å slå hardt ned på. En tsjetsjensk frihetskjemper! En som kjemper for å bevare Ukraina ! En sann venn av Norge og Vesten / NATO

pølsa
Innlegg: 876

Legg inn av pølsa »

13 TU-95 skal være i luften, gjenstår å se hva de er lastet med....håper det er fab-3000 som det har vært snakk om og ikke taktiske bomber.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»