Situasjonen i Ukraina Del 3

Svar
Brukeravatar
Omoikane

Re: Situasjonen i Ukraina Del 3

Legg inn av Omoikane »

Hjulbeint skrev: tir feb 06, 2024 8:26 pm
Omoikane skrev: tir feb 06, 2024 6:12 am
bønna1/2 skrev: man feb 05, 2024 11:00 pm

Tror ikke det handler om manglende interesse for argumentene.
Jeg tror at det er et generelt problem i vesten at våre myndigheter og politikere bruker stråmenn i utenrikspolitikken.
To eksempler: Houthiene i Jemen innførte en sjøblokade og hva tydelige på hvem som var målet. Dette fremstilles som at de rammer verdenshandelen. Al Qaida kommuniserte klart at målet var at USA skulle trekke ut sine styrker fra Midt-Østen. Dette fremstiltes som at de hatet vårt levesett.

Så, jo. Lytt til fienden. Ikke la deg lure av politikere med en strategisk agenda

Så du synes at det er greit at houtiene skyter på jøder, så lenge det er det de gjør.
For de sa at de skulle skyte på alle skip som skulle til Israel eller var eid av jøder.

Al Qaida, liker ikke vårt levesett. De ønsker et islamistisk diktatur.
At de synes alle amerikanere er legitime mål, det er jo ikke så langt unna Hitlers standpunkt, men det var jøder og lavere han ikke likte. Pluss romfolk og homser med mer.

Jeg synes dette er folk vi ikke trenger.
1. Ja, jeg synes at det er i orden at Houthiene innfører en sjøblokade mot Israel som et svar på det ICJ anser er plausibelt er et folkemord. Sjøblokader er et veletablert middel i krig, og Houthiene har gjort alt etter boka. Når USA/UK intervenerer, går de i realiteten inn i krigen på Israels side.
2. Nå blander du sammen Al Qaida med IS.

Brukeravatar
BrannLFC

Legg inn av BrannLFC »

Hjulbeint skrev: ons feb 07, 2024 4:36 am
OrmenLange skrev: ons feb 07, 2024 1:31 am
Hjulbeint skrev: ons feb 07, 2024 12:08 am Tror du virkelig at Putin ville stille opp til et intervju og tillat Tucker å stille kritiske spørsmål ved Putins evner til å regjere over Russland?
Ja, jeg tror Carlson vil stille kritiske spørsmål.
Hjulbeint skrev: ons feb 07, 2024 12:08 am Og hvordan skulle Tucker klare å stille kritiske spørsmål om krigen, når det er forbudt å kalle krigen for en krig?
Tror du virkelig ikke Tucker tør å kalle det en krig i intervjuet?
Hjulbeint skrev: ons feb 07, 2024 12:08 am Så dum er det vel strengt tatt ikke lov å være.
Tiden vil vise hvem som er den dumme her...
Jeg tror ikke at Tucker får lov til å bestemme hvilke spørsmål han får lov å spørre.

Men jeg vet ikke.
Men erfaringer med diktaturer og diktatorer viser at de ikke tillater hva som helst.

Men vi får se.
Det gjelder mer for vestlige land. Ingen får stille Jens kritiske spørsmål om Libya på direkten. Ei heller at vi støtter nazister i Ukraina og islamister i Syria.

Brukeravatar
BrannLFC

Legg inn av BrannLFC »

Big George skrev: ons feb 07, 2024 12:45 am Glem støtte fra USA.Trumo saboterer og blokkerer. Vi får håpe han ikke hjelper Putin for mye neste år.
EU og NATO sender ammo, luftvern og penger. Misnøyen i Russland er en ukjent størrelse, vi vet bare at den vokser. Forhåpentlig vil misnøyen i Russland føre til noe der borte.
Mens de misfornøyde i Ukraina blir tvunget inn i kjøttkverna.

Trump er håpet vårt for verdensfreden. Det hadde vært trist med fred.?

Diablo

Legg inn av Diablo »

BrannLFC skrev: ons feb 07, 2024 6:25 am
Big George skrev: ons feb 07, 2024 12:45 am Glem støtte fra USA.Trumo saboterer og blokkerer. Vi får håpe han ikke hjelper Putin for mye neste år.
EU og NATO sender ammo, luftvern og penger. Misnøyen i Russland er en ukjent størrelse, vi vet bare at den vokser. Forhåpentlig vil misnøyen i Russland føre til noe der borte.

Du er klar over at du bare gjentar deg selv hele tiden? Du skriver de samme setningene, de samme frasene uke inn og uke ut. Ser ut som en bot og svært lite annet. Har du vurdert å ta deg en tur ut blant andre folk? Snakke litt med normale folk og ikke bare lese de samme tekstene fra skrullingene du følger med på.

Hattori_Hanzo

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Diablo skrev: ons feb 07, 2024 9:37 am

Du er klar over at du bare gjentar deg selv hele tiden? Du skriver de samme setningene, de samme frasene uke inn og uke ut. Ser ut som en bot og svært lite annet. Har du vurdert å ta deg en tur ut blant andre folk? Snakke litt med normale folk og ikke bare lese de samme tekstene fra skrullingene du følger med på.
Detta er jævlig skittent og en lav måte og kommunisere på. Dog er du ikke alene her inne. Hvis du har et annet syn så fortell oss. Det er noen som til stadighet må bli personlige her inne ved å kalle folk for løgnere osv. når de uttrykker et annet syn.Dommer`n følger forhåpentligvis med på det.

Hjulbeint

Legg inn av Hjulbeint »

Hattori_Hanzo skrev: ons feb 07, 2024 10:06 am

Detta er jævlig skittent og en lav måte og kommunisere på. Dog er du ikke alene her inne. Hvis du har et annet syn så fortell oss. Det er noen som til stadighet må bli personlige her inne ved å kalle folk for løgnere osv. når de uttrykker et annet syn.Dommer`n følger forhåpentligvis med på det.
Nå må du f..... Ta deg sammen.

De eneste som ikke klarer å holde seg for god til drittslenging er alle sammen proputin eller antivestlig.

Og brannfyren kaller alle som er uenig med ham for nazister og det som verre er.

Så der kunne dine ord muligens passet.

Og jeg har beskyldt noen for å lye ogdet nettopp fordi de har løyet. Og aldri forderes meninger.

Brannfyren, f. eks. Påstår at det finnes masse nazister i Ukrainas regjering, men klarer ikke hoste opp et eneste eksempel. Så da er jo påstanden løgn og hen lyver. Og det er fakta.

Diablo

Legg inn av Diablo »

Så det å kalle alle nazister når de er uenig er en god måte å kommunisere på? Tingen er at du aldri korrigere det han skriver, ikke en gang har du klart det på mange måneder her inne.

Hattori_Hanzo

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Hjulbeint skrev: ons feb 07, 2024 1:13 pm

Nå må du f..... Ta deg sammen.

De eneste som ikke klarer å holde seg for god til drittslenging er alle sammen proputin eller antivestlig.

Og brannfyren kaller alle som er uenig med ham for nazister og det som verre er.

Så der kunne dine ord muligens passet.

Og jeg har beskyldt noen for å lye ogdet nettopp fordi de har løyet. Og aldri forderes meninger.

Brannfyren, f. eks. Påstår at det finnes masse nazister i Ukrainas regjering, men klarer ikke hoste opp et eneste eksempel. Så da er jo påstanden løgn og hen lyver. Og det er fakta.
Her tar du som vanlig helt feil. Man er en løgner hvis man bevisst lyver og vet selv at man lyver. Hvis man forfekter et synspunkt man selv opplever som sant så lyver man ikke selv om synspunktet ikke er riktig. Det er en forskjell. Og du er veldig ivrig på å stemple folk som løgnere har jeg bitt meg merke i. Gjerne ved å konstruere noe i forkant som ikke helt stemmer med virkeligheten. Finnes vel sikkert et ord for det også.

Diablo

Legg inn av Diablo »

Veldig normale greier, nei vi er grusomme vi vesten med våre barn som ikke begynner allerede når de er 5-6 å lære våre barn om krig og det er greit å drepe andre i krig

Brukeravatar
Foucault

Legg inn av Foucault »

Diablo skrev: ons feb 07, 2024 2:52 pm

Veldig normale greier, nei vi er grusomme vi vesten med våre barn som ikke begynner allerede når de er 5-6 å lære våre barn om krig og det er greit å drepe andre i krig
Slik indoktrinering av barn er selvsagt forkastelig sett med våre øyne, uavhengig om det skjer i Russland eller i Ukraina.

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i ... sommerleir

Diablo

Legg inn av Diablo »

Foucault skrev: ons feb 07, 2024 3:20 pm

Slik indoktrinering av barn er selvsagt forkastelig sett med våre øyne, uavhengig om det skjer i Russland eller i Ukraina.

Det var viktig for deg å gjøre Ukraina like ille? Du trenger ikke gi meg informasjon hva som skjer i Ukraina, jeg er godt belært at det er også et land med sine utfordringer!

Brukeravatar
Foucault

Legg inn av Foucault »

Diablo skrev: ons feb 07, 2024 3:28 pm

Det var viktig for deg å gjøre Ukraina like ille? Du trenger ikke gi meg informasjon hva som skjer i Ukraina, jeg er godt belært at det er også et land med sine utfordringer!
Når man bagateliserer slikt med ordene «sine utfordringer» så tror jeg ikke man er «godt belært at»…på langt nær godt nok ihvertfall.

Diablo

Legg inn av Diablo »

Foucault skrev: ons feb 07, 2024 3:59 pm
Diablo skrev: ons feb 07, 2024 3:28 pm

Når man bagateliserer slikt med ordene «sine utfordringer» så tror jeg ikke man er «godt belært at»…på langt nær godt nok ihvertfall.
Ok da sjef! Bedreviteren!

OrmenLange

Legg inn av OrmenLange »

"Det var viktig for deg å gjøre Russland ille? Du trenger ikke gi meg informasjon hva som skjer i Russland, jeg er godt belært at det er også et land med sine utfordringer!"

:roll:

Diablo

Legg inn av Diablo »

OrmenLange skrev: ons feb 07, 2024 5:08 pm

"Det var viktig for deg å gjøre Russland ille? Du trenger ikke gi meg informasjon hva som skjer i Russland, jeg er godt belært at det er også et land med sine utfordringer!"

Hva var så grusomt med svaret mitt? Dere kverulere på nesten hver innlegg som ikke slakter Ukraina, kaller de nazister og gjeng med narkomane. Hvor er emoji eller svar når innleggene er på randen til ren komedie her?

OrmenLange

Legg inn av OrmenLange »

Diablo skrev: ons feb 07, 2024 5:43 pm

Hva var så grusomt med svaret mitt?
Hva var så grusomt med Foucaults svar til ditt innlegg? Han anerkjente poenget ditt og utbroderte bildet, men du reagerer med drama og indignasjon.

Diablo

Legg inn av Diablo »

OrmenLange skrev: ons feb 07, 2024 6:00 pm
Diablo skrev: ons feb 07, 2024 5:43 pm

Hva var så grusomt med svaret mitt?
Hva var så grusomt med Foucaults svar til ditt innlegg? Han anerkjente poenget ditt og utbroderte bildet, men du reagerer med drama og indignasjon.
Haha, må bare le

Diablo

Legg inn av Diablo »

Banebrytende innlegg av "Journalisten" Tucker. Leste gjennom det i stad, knapt et kritisk spørsmål om noen, masse spørsmål om Biden, Musk, Trump. Tucker la ut en video i går, da endelig amerikarne få vite sannheten hva som skjer. Så kommer dette intervjuet som ikke en gang handler om krigen i Ukraina. Nå vil jo selvsagt Tucker sin heiagjeng komme med at man ikke har lovt å snakke om krigen i Russland men nå har jeg hørt om at den store sannheten skal komme i dette intervjuet, vestlig media skalv visst nedover knærne fordi de var så redd. Haha, er ren komedie.

Brukeravatar
BrannLFC

Legg inn av BrannLFC »

Indoktrinering av nazisme hos barn er vanlig i Ukraina og blir ikke fordømt av Zelensky. Snarere så hyller han dem. Og vesten fordømmer det ikke. Er det rart de blir kalt nazister og at Putin vil denazifisere søpla?

Ser nå at vesten vil sanksjonere Tucker fordi han vil intervjue Putin. Ytringsfrihet og demokrati my ass. Menneskerettigheter? Nei. FN hevder nå at Assange blir torturert om han blir utlevert til USA

Brukeravatar
bønna1/2

Legg inn av bønna1/2 »

Jeg tror det er få som synes det er frist med fred. Putin kan jo bare avslutte krigen, for det var jo han som gikk til angrep, eller?

Brukeravatar
bønna1/2

Legg inn av bønna1/2 »

Hattori_Hanzo skrev: ons feb 07, 2024 2:50 pm Her tar du som vanlig helt feil. Man er en løgner hvis man bevisst lyver og vet selv at man lyver. Hvis man forfekter et synspunkt man selv opplever som sant så lyver man ikke selv om synspunktet ikke er riktig. Det er en forskjell. Og du er veldig ivrig på å stemple folk som løgnere har jeg bitt meg merke i. Gjerne ved å konstruere noe i forkant som ikke helt stemmer med virkeligheten. Finnes vel sikkert et ord for det også.
Ahhhhhh. Så Putin lyver ikke om hvorfor han mener det er riktig å angripe Ukraina, da han forfekter et synspunkt han selv opplever som sant. Fiffig.

Brukeravatar
bønna1/2

Legg inn av bønna1/2 »

OrmenLange skrev: ons feb 07, 2024 1:31 am
Hjulbeint skrev: ons feb 07, 2024 12:08 am Tror du virkelig at Putin ville stille opp til et intervju og tillat Tucker å stille kritiske spørsmål ved Putins evner til å regjere over Russland?
Ja, jeg tror Carlson vil stille kritiske spørsmål.
Hjulbeint skrev: ons feb 07, 2024 12:08 am Og hvordan skulle Tucker klare å stille kritiske spørsmål om krigen, når det er forbudt å kalle krigen for en krig?
Tror du virkelig ikke Tucker tør å kalle det en krig i intervjuet?
Hjulbeint skrev: ons feb 07, 2024 12:08 am Så dum er det vel strengt tatt ikke lov å være.
Tiden vil vise hvem som er den dumme her...
Om Tucker stiller "kritiske" spørsmål eller bruker ordet krig tror jeg er irrelevant. Å tro at Putin i sine svar kommer til å vike fra narrativet han har brukt hele tiden er naivt.

OrmenLange

Legg inn av OrmenLange »

bønna1/2 skrev: ons feb 07, 2024 9:17 pm Om Tucker stiller "kritiske" spørsmål eller bruker ordet krig tror jeg er irrelevant. Å tro at Putin i sine svar kommer til å vike fra narrativet han har brukt hele tiden er naivt.
Jeg tror heller ikke Putin kommer til å vike fra tidligere narrativ, men forhåpentligvis får vi et bedre innblikk i Putins argumentasjon på engelsk språk i et uformelt lang-format.

Brukeravatar
BrannLFC

Legg inn av BrannLFC »

OrmenLange skrev: ons feb 07, 2024 10:03 pm
bønna1/2 skrev: ons feb 07, 2024 9:17 pm Om Tucker stiller "kritiske" spørsmål eller bruker ordet krig tror jeg er irrelevant. Å tro at Putin i sine svar kommer til å vike fra narrativet han har brukt hele tiden er naivt.
Jeg tror heller ikke Putin kommer til å vike fra tidligere narrativ, men forhåpentligvis får vi et bedre innblikk i Putins argumentasjon på engelsk språk i et uformelt lang-format.
Det må for all del ikke få sendetid på norsk tv. Da kan det jo ødelegge litt av solskinnshistorien til Ola Nordmann om at Ukraina er et fredelig og fritt land.

Diablo

Legg inn av Diablo »

En hel del av intervjuet er allerede ute, og det er ikke mye kritiske spørsmål om noe. Intervjuet er som forventet egentlig. Skjønnet ikke hvorfor så mange trodde dette sku bli banebrytende. Intervjuet er myntet for en ting, sette Russland og Putin i bedre lys og forhåpentligvis få mer støttespillere.

Brukeravatar
bønna1/2

Legg inn av bønna1/2 »

BrannLFC skrev: ons feb 07, 2024 10:06 pm
Det må for all del ikke få sendetid på norsk tv. Da kan det jo ødelegge litt av solskinnshistorien til Ola Nordmann om at Ukraina er et fredelig og fritt land.
Du evner rett og slett ikke besvare spørsmål, eller kommentere det som diskuteres. End of story.

Brukeravatar
bønna1/2

Legg inn av bønna1/2 »

Diablo skrev: ons feb 07, 2024 11:02 pm
En hel del av intervjuet er allerede ute, og det er ikke mye kritiske spørsmål om noe. Intervjuet er som forventet egentlig. Skjønnet ikke hvorfor så mange trodde dette sku bli banebrytende. Intervjuet er myntet for en ting, sette Russland og Putin i bedre lys og forhåpentligvis få mer støttespillere.
Banebrytende tror jeg ingen trodde, selv om noen kanskje håpte. At intervjuet kun har en misjon var veldig klart på forhånd, i et land som styrer media. Noe annet er ikke å forvente.

Brukeravatar
Big George

Legg inn av Big George »

Livsviktig at USA gir støtte til Ukraina Nato-sjef Jens Stoltenberg sier også at det er «livsviktig» at kongressen i USA blir enige om fortsatt støtte til Ukraina i nærmeste fremtid.

Bortkastet energi er min umiddelbare kommentar. minner litt om Macrons forsøk på å stoppe invasjonen i Ukraina med å ringe Putin et utall ganger.

Nei, fortell republikanerne at utgiftene til å ruste opp mot Putin blir en veldig høy skatt
Det er et språk de forstår der borte.

Brukeravatar
Big George

Legg inn av Big George »

ISW skriver i natt:

Russian forces conducted the second largest combined drone and missile strike of 2024 on the morning of February 7. Ukrainian military sources stated that Russian forces launched 64 drones and missiles at Ukraine: 20 Shahed 136/131 drones; 29 Kh-101/555/55 cruise missiles; four Kh-22 cruise missiles; three Kalibr cruise missiles; three Iskander-M ballistic missiles; and five S-300 surface-to-air missiles. Ukrainian air defenses destroyed 44 of 64 targets: 26 Kh-101/555/55 cruise missiles; three Kalibr cruise missiles; and 15 Shahed-131/131 drones. The Kyiv City Administration reported that Russian forces launched at least two dozen of the Kh-101/555/55 cruise missiles at Kyiv City and damaged residential infrastructure in several neighborhoods. Ukrainian sources additionally stated that Russian forces hit Kharkiv City with S-300 surface-to-air missiles and Kh-22 cruise missiles and confirmed that two missiles that struck Kharkiv City were North Korean-provided Kn-23 (Hwasong-11 Ga) missiles. Ukrainian outlet Suspilne reported that its sources in Ukrainian law enforcement suggested that Russian forces may have additionally launched 3M22 Zircon ship-launched hypersonic cruise missiles at Kyiv City but that they are still working to confirm this information.

Brukeravatar
BrannLFC

Legg inn av BrannLFC »

bønna1/2 skrev: ons feb 07, 2024 11:14 pm
Diablo skrev: ons feb 07, 2024 11:02 pm
Banebrytende tror jeg ingen trodde, selv om noen kanskje håpte. At intervjuet kun har en misjon var veldig klart på forhånd, i et land som styrer media. Noe annet er ikke å forvente.
Hehe! I et land som styrer media. Derfor ble den amerikanske journalisten kastet ut av amerikansk msm media fordi staten styrer hva media kan formidle til folket. Det gjelder også Ukraina, Norge i høy grad.

Svar