Situasjonen i Ukraina Del 3

Svar
Diablo

Re: Situasjonen i Ukraina Del 3

Legg inn av Diablo »

BrannLFC skrev: tor feb 08, 2024 6:31 am
bønna1/2 skrev: ons feb 07, 2024 11:14 pm
Diablo skrev: ons feb 07, 2024 11:02 pm

En hel del av intervjuet er allerede ute, og det er ikke mye kritiske spørsmål om noe. Intervjuet er som forventet egentlig. Skjønnet ikke hvorfor så mange trodde dette sku bli banebrytende. Intervjuet er myntet for en ting, sette Russland og Putin i bedre lys og forhåpentligvis få mer støttespillere.
Banebrytende tror jeg ingen trodde, selv om noen kanskje håpte. At intervjuet kun har en misjon var veldig klart på forhånd, i et land som styrer media. Noe annet er ikke å forvente.
Hehe! I et land som styrer media. Derfor ble den amerikanske journalisten kastet ut av amerikansk msm media fordi staten styrer hva media kan formidle til folket. Det gjelder også Ukraina, Norge i høy grad.
Når man lyver nesten like mye som Trump så er det ikke så rart Tucker fikk sparken. Den mannen klarer simpelthen ikke å la vær å lyve, helst hver gang han åpner munnen

Brukeravatar
BrannLFC

Legg inn av BrannLFC »

Diablo skrev: tor feb 08, 2024 7:39 am

Banebrytende tror jeg ingen trodde, selv om noen kanskje håpte. At intervjuet kun har en misjon var veldig klart på forhånd, i et land som styrer media. Noe annet er ikke å forvente.
Hehe! I et land som styrer media. Derfor ble den amerikanske journalisten kastet ut av amerikansk msm media fordi staten styrer hva media kan formidle til folket. Det gjelder også Ukraina, Norge i høy grad.
Når man lyver nesten like mye som Trump så er det ikke så rart Tucker fikk sparken. Den mannen klarer simpelthen ikke å la vær å lyve, helst hver gang han åpner munnen
Nå er det du som lyver

Hjulbeint

Legg inn av Hjulbeint »

Omoikane skrev: ons feb 07, 2024 5:49 am
Hjulbeint skrev: tir feb 06, 2024 8:26 pm
Omoikane skrev: tir feb 06, 2024 6:12 am

Jeg tror at det er et generelt problem i vesten at våre myndigheter og politikere bruker stråmenn i utenrikspolitikken.
To eksempler: Houthiene i Jemen innførte en sjøblokade og hva tydelige på hvem som var målet. Dette fremstilles som at de rammer verdenshandelen. Al Qaida kommuniserte klart at målet var at USA skulle trekke ut sine styrker fra Midt-Østen. Dette fremstiltes som at de hatet vårt levesett.

Så, jo. Lytt til fienden. Ikke la deg lure av politikere med en strategisk agenda

Så du synes at det er greit at houtiene skyter på jøder, så lenge det er det de gjør.
For de sa at de skulle skyte på alle skip som skulle til Israel eller var eid av jøder.

Al Qaida, liker ikke vårt levesett. De ønsker et islamistisk diktatur.
At de synes alle amerikanere er legitime mål, det er jo ikke så langt unna Hitlers standpunkt, men det var jøder og lavere han ikke likte. Pluss romfolk og homser med mer.

Jeg synes dette er folk vi ikke trenger.
1. Ja, jeg synes at det er i orden at Houthiene innfører en sjøblokade mot Israel som et svar på det ICJ anser er plausibelt er et folkemord. Sjøblokader er et veletablert middel i krig, og Houthiene har gjort alt etter boka. Når USA/UK intervenerer, går de i realiteten inn i krigen på Israels side.
2. Nå blander du sammen Al Qaida med IS.
Her er du litt på vidda, og kanskje også på feil vidde.

Houthiene har gjort det klart at de kommer til å angripe alle skip som er eid av Israelere, eller delvis har jødisk eierskap. Alle skip som kan mistenkes å frakte varer til Israel, eller har noen forbindelse med Israel. Altså vil angripe alle skip, uansett nasjonalt eierskap, som de mistenker har forbindelse med Israel. Det er en krigserklæring mot Norge blant annet.

Så hva er den store forskjellen på Al Qaida og IS?

Begge er islamistiske brutale drapsmenn, som bekjenner seg til samme religion.

Men kom gjerne med bevis på at det er noen forskjell.

Hjulbeint

Legg inn av Hjulbeint »

Hattori_Hanzo skrev: ons feb 07, 2024 2:50 pm
Hjulbeint skrev: ons feb 07, 2024 1:13 pm
Hattori_Hanzo skrev: ons feb 07, 2024 10:06 am

Detta er jævlig skittent og en lav måte og kommunisere på. Dog er du ikke alene her inne. Hvis du har et annet syn så fortell oss. Det er noen som til stadighet må bli personlige her inne ved å kalle folk for løgnere osv. når de uttrykker et annet syn.Dommer`n følger forhåpentligvis med på det.
Nå må du f..... Ta deg sammen.

De eneste som ikke klarer å holde seg for god til drittslenging er alle sammen proputin eller antivestlig.

Og brannfyren kaller alle som er uenig med ham for nazister og det som verre er.

Så der kunne dine ord muligens passet.

Og jeg har beskyldt noen for å lye ogdet nettopp fordi de har løyet. Og aldri forderes meninger.

Brannfyren, f. eks. Påstår at det finnes masse nazister i Ukrainas regjering, men klarer ikke hoste opp et eneste eksempel. Så da er jo påstanden løgn og hen lyver. Og det er fakta.
Her tar du som vanlig helt feil. Man er en løgner hvis man bevisst lyver og vet selv at man lyver. Hvis man forfekter et synspunkt man selv opplever som sant så lyver man ikke selv om synspunktet ikke er riktig. Det er en forskjell. Og du er veldig ivrig på å stemple folk som løgnere har jeg bitt meg merke i. Gjerne ved å konstruere noe i forkant som ikke helt stemmer med virkeligheten. Finnes vel sikkert et ord for det også.
Jeg påstår at du er for folkemord på ukrainere. Dette opplever jeg som sant og siden jeg tror på dette tullet, så er det en sannhet i forhold til dine definisjoner og da er det jo greit å omtale deg som en folkemorder.

Logikken din er fantastisk.

Og du kan ikke si at jeg lyver, for jeg tror på dette.

Hjulbeint

Legg inn av Hjulbeint »

Foucault skrev: ons feb 07, 2024 3:59 pm
Diablo skrev: ons feb 07, 2024 3:28 pm
Foucault skrev: ons feb 07, 2024 3:20 pm

Slik indoktrinering av barn er selvsagt forkastelig sett med våre øyne, uavhengig om det skjer i Russland eller i Ukraina.

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i ... sommerleir

Det var viktig for deg å gjøre Ukraina like ille? Du trenger ikke gi meg informasjon hva som skjer i Ukraina, jeg er godt belært at det er også et land med sine utfordringer!
Når man bagateliserer slikt med ordene «sine utfordringer» så tror jeg ikke man er «godt belært at»…på langt nær godt nok ihvertfall.
Hvorfor kritiserer du aldri Russland og Putin?
Kan ikke huske et eneste innlegg der du bare kritisere dem.

Hjulbeint

Legg inn av Hjulbeint »

Diablo skrev: ons feb 07, 2024 6:39 pm Banebrytende innlegg av "Journalisten" Tucker. Leste gjennom det i stad, knapt et kritisk spørsmål om noen, masse spørsmål om Biden, Musk, Trump. Tucker la ut en video i går, da endelig amerikarne få vite sannheten hva som skjer. Så kommer dette intervjuet som ikke en gang handler om krigen i Ukraina. Nå vil jo selvsagt Tucker sin heiagjeng komme med at man ikke har lovt å snakke om krigen i Russland men nå har jeg hørt om at den store sannheten skal komme i dette intervjuet, vestlig media skalv visst nedover knærne fordi de var så redd. Haha, er ren komedie.

Ja nå må du huske på at det er viktig å høre hva despoter har å si, det har nemlig en massemorder fortalt meg. Og dette er ingen løgn, jeg tror på det selv.

Jeg ble slaktet, for at jeg kommenterte hva dette intervjuet ville inneholde, og var selvsagt en svært stor idiot. Det siste er nok riktig, men jeg er en ærlig idiot og liker ikke despoter og rasister.

Hjulbeint

Legg inn av Hjulbeint »

BrannLFC skrev: ons feb 07, 2024 7:33 pm Indoktrinering av nazisme hos barn er vanlig i Ukraina og blir ikke fordømt av Zelensky. Snarere så hyller han dem. Og vesten fordømmer det ikke. Er det rart de blir kalt nazister og at Putin vil denazifisere søpla?

Ser nå at vesten vil sanksjonere Tucker fordi han vil intervjue Putin. Ytringsfrihet og demokrati my ass. Menneskerettigheter? Nei. FN hevder nå at Assange blir torturert om han blir utlevert til USA

Jeg har bare hørt deg og en Hitler vil bli, tulling og en gjeng tullinger av russere si dette.

Men jeg lurer på om du egentlig er en skap nazist selv? Så opptatt du er av å slenge slike beskyldninger mot alle.

Hjulbeint

Legg inn av Hjulbeint »

bønna1/2 skrev: ons feb 07, 2024 9:14 pm
Hattori_Hanzo skrev: ons feb 07, 2024 2:50 pm Her tar du som vanlig helt feil. Man er en løgner hvis man bevisst lyver og vet selv at man lyver. Hvis man forfekter et synspunkt man selv opplever som sant så lyver man ikke selv om synspunktet ikke er riktig. Det er en forskjell. Og du er veldig ivrig på å stemple folk som løgnere har jeg bitt meg merke i. Gjerne ved å konstruere noe i forkant som ikke helt stemmer med virkeligheten. Finnes vel sikkert et ord for det også.
Ahhhhhh. Så Putin lyver ikke om hvorfor han mener det er riktig å angripe Ukraina, da han forfekter et synspunkt han selv opplever som sant. Fiffig.
Ja er det ikke fint at vi lærer at ingen lyver, bare de tror på det selv.

Hjulbeint

Legg inn av Hjulbeint »

BrannLFC skrev: ons feb 07, 2024 10:06 pm
OrmenLange skrev: ons feb 07, 2024 10:03 pm
bønna1/2 skrev: ons feb 07, 2024 9:17 pm Om Tucker stiller "kritiske" spørsmål eller bruker ordet krig tror jeg er irrelevant. Å tro at Putin i sine svar kommer til å vike fra narrativet han har brukt hele tiden er naivt.
Jeg tror heller ikke Putin kommer til å vike fra tidligere narrativ, men forhåpentligvis får vi et bedre innblikk i Putins argumentasjon på engelsk språk i et uformelt lang-format.
Det må for all del ikke få sendetid på norsk tv. Da kan det jo ødelegge litt av solskinnshistorien til Ola Nordmann om at Ukraina er et fredelig og fritt land.
Du behøver ikke være redd.

Vi vet at Putin og Russland har angrepet lande og drept og ødelagt i et enormt omfang. Og fremdeles holder på. Rasister er noen drittsekker.

pølsa

Legg inn av pølsa »

Hjulbeint skrev: tor feb 08, 2024 12:02 pm
BrannLFC skrev: ons feb 07, 2024 7:33 pm Indoktrinering av nazisme hos barn er vanlig i Ukraina og blir ikke fordømt av Zelensky. Snarere så hyller han dem. Og vesten fordømmer det ikke. Er det rart de blir kalt nazister og at Putin vil denazifisere søpla?

Ser nå at vesten vil sanksjonere Tucker fordi han vil intervjue Putin. Ytringsfrihet og demokrati my ass. Menneskerettigheter? Nei. FN hevder nå at Assange blir torturert om han blir utlevert til USA

Jeg har bare hørt deg og en Hitler vil bli, tulling og en gjeng tullinger av russere si dette.

Men jeg lurer på om du egentlig er en skap nazist selv? Så opptatt du er av å slenge slike beskyldninger mot alle.
Hvem som tok nazistene inn med åpne armer etter ww2? enkelte av dem fikk til å med de høyeste stillingene i Nato. Ukraina har floret med nazister ser man på eldre nyhetsoppslag fra den vestlige presse.

Vil si du med mange flere driver med fornektelse av den harde fakta og den faktaen pyntes på å endres til en helt annen sannhet enn hva det er på wikipedia også er vi den den "frie" verden??

Hjulbeint

Legg inn av Hjulbeint »

pølsa skrev: tor feb 08, 2024 1:03 pm
Hjulbeint skrev: tor feb 08, 2024 12:02 pm

Hvem som tok nazistene inn med åpne armer etter ww2? enkelte av dem fikk til å med de høyeste stillingene i Nato. Ukraina har floret med nazister ser man på eldre nyhetsoppslag fra den vestlige presse.

Vil si du med mange flere driver med fornektelse av den harde fakta og den faktaen pyntes på å endres til en helt annen sannhet enn hva det er på wikipedia også er vi den den "frie" verden??

Blant annet en del arabiske land, Argentina i veldig stor grad. Er land som tok i mot nazistene. Russland er jeg litt usikker på, men Stalin hadde et nært samarbeid og var med å starte WWII.
*Aner ikke hvilken nazister du mener fikk høyeste stillinger i Nato, vennligst kom med noen navn. Og husk vi snakker om nazister og ikke nødvendigvis vanlige wehrmacht offiserer eller fra marinen eller luftvåpnet.

At en rakett forsker ble tatt med til USA, dømt og sonte straff, delvis mens han hjalp til med å utvikle raketter, er en kjent sak. Om han var nazist kan sikkert diskuteres, men spesielt glad i mennesker var han nok ikke. Han kjente selvsagt til bruken av slave arbeidere og deres lidelser.

Nürnberg rettsakene var vel ikke akkurat å ta imot nazistene med åpne armer.

At det har vært og er mange ukrainere med nazi sympatier, spesielt like etter uavhengigheten fra Sovjet, er kjent for alle. Men at det er blitt færre av dem, tror jeg nok. Men igjen, der har jeg ingen tallmateriale eller inngående kjennskap til.
Så at det finnes eldre oppslag, er det ingen som nekter for. Men jeg etterspør brannfyrens påstand at det sitter nazister i Ukrainas ledelse dag, og at alle er det mer eller mindre. Synes jeg det er rart at du går så hardt ut og forsvarer.
Jeg har aldri sett deg korrigere hans påstander, tvert ut så kommer du her og indirekte godkjenner hans påstander.

Hvis du finner et eneste eksempel på at jeg fornekter harde fakta, så er du jævla god. Så drittkastingen din kan du holde innenfor din egen grisebinge.

Frode57

Legg inn av Frode57 »

Det er et faktum at mange militær personell fra Nazi Tyskland ble invitert til USA og kom til nytte da den kalde krigen startet. En av lederne i Nato var tidligere nazi militærleder. De var faglig sterke. Werner Braun var tysker hentet til USA og stod for Apollo programmet og månelandingen. Tyskerne hadde jo utviklet jetmotoren.
Mange nazister kom til Argentina men gjorde ikke mer ut av seg der enn å være ordinære borgere. Adolf Eichmann gjemte seg der men ble hentet av israelske agenter og måtte stå til doms på 1960 tallet.

Det er uriktig å betegne Ukrainere og høyreekstreme elementer i Europa for nazister . De kan kanskje betegnes som fasister. Men tidene endrer seg og ei datter av en fasist og leder av et tidligere av fasist parti er statsminister i Italia. Det handler om at globaliseringen er gått for langt.
Og i Europa ellers så holder Ukrainsk korn på å kvele Europeisk korn. EU må komme opp med tollbarrierer for å berge sitt prosjekt.

Det er dog ikke mitt anliggende. Jeg tror vi går noen spennende dager i møte. Livet på vestfronten er ikke hyggelig. Jo, mindre vi hører i media fra Ukraina , jo verre er lykken for Zelenskyj. For Ukraina går nok videre . Regimet derimot synger trolig på siste vers.

Hjulbeint

Legg inn av Hjulbeint »

Frode57 skrev: tor feb 08, 2024 2:39 pm Det er et faktum at mange militær personell fra Nazi Tyskland ble invitert til USA og kom til nytte da den kalde krigen startet. En av lederne i Nato var tidligere nazi militærleder. De var faglig sterke. Werner Braun var tysker hentet til USA og stod for Apollo programmet og månelandingen. Tyskerne hadde jo utviklet jetmotoren.
Mange nazister kom til Argentina men gjorde ikke mer ut av seg der enn å være ordinære borgere. Adolf Eichmann gjemte seg der men ble hentet av israelske agenter og måtte stå til doms på 1960 tallet.

Det er uriktig å betegne Ukrainere og høyreekstreme elementer i Europa for nazister . De kan kanskje betegnes som fasister. Men tidene endrer seg og ei datter av en fasist og leder av et tidligere av fasist parti er statsminister i Italia. Det handler om at globaliseringen er gått for langt.
Og i Europa ellers så holder Ukrainsk korn på å kvele Europeisk korn. EU må komme opp med tollbarrierer for å berge sitt prosjekt.

Det er dog ikke mitt anliggende. Jeg tror vi går noen spennende dager i møte. Livet på vestfronten er ikke hyggelig. Jo, mindre vi hører i media fra Ukraina , jo verre er lykken for Zelenskyj. For Ukraina går nok videre . Regimet derimot synger trolig på siste vers.

Her risikerer du å få hele antikrigs/antivesten på nakken, for de har bestemt at alle ukrainere er nazister, nesten.

Brukeravatar
BrannLFC

Legg inn av BrannLFC »

Hjulbeint skrev: tor feb 08, 2024 5:00 pm
Frode57 skrev: tor feb 08, 2024 2:39 pm Det er et faktum at mange militær personell fra Nazi Tyskland ble invitert til USA og kom til nytte da den kalde krigen startet. En av lederne i Nato var tidligere nazi militærleder. De var faglig sterke. Werner Braun var tysker hentet til USA og stod for Apollo programmet og månelandingen. Tyskerne hadde jo utviklet jetmotoren.

Her risikerer du å få hele antikrigs/antivesten på nakken, for de har bestemt at alle ukrainere er nazister, nesten.
Du prøver å fremstille antikrigs folk som noe negativt. Bra du er ærlig i det minste.

Brukeravatar
bønna1/2

Legg inn av bønna1/2 »

Hjulbeint skrev: tor feb 08, 2024 12:04 pm
bønna1/2 skrev: ons feb 07, 2024 9:14 pm
Hattori_Hanzo skrev: ons feb 07, 2024 2:50 pm Her tar du som vanlig helt feil. Man er en løgner hvis man bevisst lyver og vet selv at man lyver. Hvis man forfekter et synspunkt man selv opplever som sant så lyver man ikke selv om synspunktet ikke er riktig. Det er en forskjell. Og du er veldig ivrig på å stemple folk som løgnere har jeg bitt meg merke i. Gjerne ved å konstruere noe i forkant som ikke helt stemmer med virkeligheten. Finnes vel sikkert et ord for det også.
Ahhhhhh. Så Putin lyver ikke om hvorfor han mener det er riktig å angripe Ukraina, da han forfekter et synspunkt han selv opplever som sant. Fiffig.
Ja er det ikke fint at vi lærer at ingen lyver, bare de tror på det selv.
Jo. Helt genialt. Forventer at han tar patent på den der.

Ubetalelig bedrevitende fjas, i mangel på annen måte å argumentere på. Helt ute, egentlig.

Brukeravatar
bønna1/2

Legg inn av bønna1/2 »

Diablo skrev: ons feb 07, 2024 11:02 pm

En hel del av intervjuet er allerede ute, og det er ikke mye kritiske spørsmål om noe. Intervjuet er som forventet egentlig. Skjønnet ikke hvorfor så mange trodde dette sku bli banebrytende. Intervjuet er myntet for en ting, sette Russland og Putin i bedre lys og forhåpentligvis få mer støttespillere.
Har bare et spørsmål. Hvilket lands betingelser for pressefrihet foretrekker du?

Brukeravatar
bønna1/2

Legg inn av bønna1/2 »

OrmenLange skrev: ons feb 07, 2024 10:03 pm
bønna1/2 skrev: ons feb 07, 2024 9:17 pm Om Tucker stiller "kritiske" spørsmål eller bruker ordet krig tror jeg er irrelevant. Å tro at Putin i sine svar kommer til å vike fra narrativet han har brukt hele tiden er naivt.
Jeg tror heller ikke Putin kommer til å vike fra tidligere narrativ, men forhåpentligvis får vi et bedre innblikk i Putins argumentasjon på engelsk språk i et uformelt lang-format.
Vet ikke om intervjuet er lagt ut, men fikk vi det. Bare småsnutter så langt?

Brukeravatar
bønna1/2

Legg inn av bønna1/2 »

bønna1/2 skrev: man feb 05, 2024 11:00 pm

Tror ikke det handler om manglende interesse for argumentene.
Jeg tror at det er et generelt problem i vesten at våre myndigheter og politikere bruker stråmenn i utenrikspolitikken.
To eksempler: Houthiene i Jemen innførte en sjøblokade og hva tydelige på hvem som var målet. Dette fremstilles som at de rammer verdenshandelen. Al Qaida kommuniserte klart at målet var at USA skulle trekke ut sine styrker fra Midt-Østen. Dette fremstiltes som at de hatet vårt levesett.

Så, jo. Lytt til fienden. Ikke la deg lure av politikere med en strategisk agenda
Har Putin sine stråmenn, også ifm. invaderingen av Ukraina? Ja eller nei?

Leif_8

Legg inn av Leif_8 »

Hjulbeint skrev: tor feb 08, 2024 11:46 am
Omoikane skrev: ons feb 07, 2024 5:49 am
Hjulbeint skrev: tir feb 06, 2024 8:26 pm

Så du synes at det er greit at houtiene skyter på jøder, så lenge det er det de gjør.
For de sa at de skulle skyte på alle skip som skulle til Israel eller var eid av jøder.

Al Qaida, liker ikke vårt levesett. De ønsker et islamistisk diktatur.
At de synes alle amerikanere er legitime mål, det er jo ikke så langt unna Hitlers standpunkt, men det var jøder og lavere han ikke likte. Pluss romfolk og homser med mer.

Jeg synes dette er folk vi ikke trenger.
1. Ja, jeg synes at det er i orden at Houthiene innfører en sjøblokade mot Israel som et svar på det ICJ anser er plausibelt er et folkemord. Sjøblokader er et veletablert middel i krig, og Houthiene har gjort alt etter boka. Når USA/UK intervenerer, går de i realiteten inn i krigen på Israels side.
2. Nå blander du sammen Al Qaida med IS.
Her er du litt på vidda, og kanskje også på feil vidde.

Houthiene har gjort det klart at de kommer til å angripe alle skip som er eid av Israelere, eller delvis har jødisk eierskap. Alle skip som kan mistenkes å frakte varer til Israel, eller har noen forbindelse med Israel. Altså vil angripe alle skip, uansett nasjonalt eierskap, som de mistenker har forbindelse med Israel. Det er en krigserklæring mot Norge blant annet.

Så hva er den store forskjellen på Al Qaida og IS?

Begge er islamistiske brutale drapsmenn, som bekjenner seg til samme religion.

Men kom gjerne med bevis på at det er noen forskjell.
Vidde og vidde fru Blom.

Hørt om " world ruled based order"?
Er selvfølgelig innenfor, å hindre russiske militære leveranser innenfor norsk terrioialt farvann?

Yemen bestemmer suverent, hvem som er velkomne i sitt terrioiale farvann🙄

Folk med dobble standarder🙄

Mvhleif
Gud er god

Brukeravatar
Big George

Legg inn av Big George »

Mange klør seg i hodet om hva som forener Putin og Trump.

Trump har ikke deltatt i debattene hos de republikanske kandidatene.
Mange antar at det er fordi han leder så stort.
jeg tror at han ikke stiller fordi han er redd for å skremme hvis han plumper ut med sine tanker.

Jeg tror han og Putin har til felles at de er villige til å drepe politiske motstandere.

Det er forøvrig hva folk ikke trodde Hitler var i stand til.for 80-90 år siden.
Så feil tok man dengang.

Brukeravatar
Big George

Legg inn av Big George »

ISW skriver i natt:

Russian President Vladimir Putin attempted to use an interview with American media personality Tucker Carlson published on February 8 to present to a wider Western audience a long-standing Kremlin information operation that falsely asserts that Russia is interested in a negotiated end to its war in Ukraine. Putin illustrated throughout the interview that Russia has no interest in meaningful or legitimate negotiations, however, and that Putin still seeks to destroy Ukraine as a state. Putin also displayed his overarching hostility towards the West and falsely accused the West of forcing Russia to attack Ukraine. Putin repeatedly stressed that Russia is open to negotiations in order to falsely frame Russia as a reasonable actor and “Western ruling elites” as the main obstruction to a negotiation. Putin also repeatedly reiterated a Russian information operation alleging that Western officials coerced Ukraine to reject an agreement favorable to Russia during negotiations between Ukraine and Russia in Istanbul in March 2022.

Brukeravatar
Big George

Legg inn av Big George »

Senator Ted Cruz gir utenriksminister Espen Barth Eide en advarsel: Europa må innse at USAs støtte til Ukraina trolig går mot slutten. (VG)
En tydelig sliten Cruz støtter Ukraina men Donald Trump bestemmer og vil man bli gjenvalgt må man bare bøye seg for Trumps vilje.
For Trump er stygge og slemme immigranter syndebukker og så elsker Trump diktatorer som Putin.

Hattori_Hanzo

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Hele intervjuet.

Diablo

Legg inn av Diablo »

Fikk solskinns historie med masse løgner.

Diablo

Legg inn av Diablo »

Hattori_Hanzo skrev: fre feb 09, 2024 11:16 am Hele intervjuet.

Du mener vel intervjuet er bra? Alt er sant?

Diablo

Legg inn av Diablo »

Hvis man har lest noe som helst om ww2 vet man at dette er ren løgn! Så har man mange som bare tror på det siden det er Putin, han forteller jo plutselig bare sannheten. Nei, folk har faktisk mistet totalt forstanden fra virkeligen. Her intervjues en mann, der han har bannlyst alle uavhengige medier, fengslet tusenvis av journalister som sier noe annet enn han selv og han er plutselig den som snakker sant. Gud være med oas

Hjulbeint

Legg inn av Hjulbeint »

Diablo skrev: fre feb 09, 2024 11:42 am

Hvis man har lest noe som helst om ww2 vet man at dette er ren løgn! Så har man mange som bare tror på det siden det er Putin, han forteller jo plutselig bare sannheten. Nei, folk har faktisk mistet totalt forstanden fra virkeligen. Her intervjues en mann, der han har bannlyst alle uavhengige medier, fengslet tusenvis av journalister som sier noe annet enn han selv og han er plutselig den som snakker sant. Gud være med oas

Jeg har sammenlignet intervjuet med Putin, som om noen hadde fått lov til å intervjue ( som selvsagt mange fikk på 30-tallet), en seanse helt på despotens premisser og ingen kritiske spørsmål om vanskelige temaer.
Fikk så hatten passet av en som synes at en løgn man tror på ikke er en løgn.

Ser nå at flere har brukt samme sammenligning, etter å ha sett seansen.

Venter på at spesielt en, skal fortelle meg hvilke dype sannheter som kom frem i dette showet?
Har ikke fått tid til se på, men de kommentarene jeg har sett, har vært som forventet.

Brukeravatar
Omoikane

Legg inn av Omoikane »

bønna1/2 skrev: tor feb 08, 2024 7:11 pm
bønna1/2 skrev: man feb 05, 2024 11:00 pm

Tror ikke det handler om manglende interesse for argumentene.

Alle politikere bruker stråmenn, så ja.
Men mange ser ut til å ha full tiltro til vestens politikere med en gang vi snakker utenrikspolitikk. De samme kaller gjerne andre for naive...

Hjulbeint

Legg inn av Hjulbeint »

Omoikane skrev: fre feb 09, 2024 12:21 pm
bønna1/2 skrev: tor feb 08, 2024 7:11 pm

Alle politikere bruker stråmenn, så ja.
Men mange ser ut til å ha full tiltro til vestens politikere med en gang vi snakker utenrikspolitikk. De samme kaller gjerne andre for naive...

Hva ting ser ut som fra ditt perspektiv, er vel like mye et resultat av dine egne fordommer.

Vi som klarer å se litt bedre hvordan verden er. At den er komplisert og at det er mange små og store avgjørelser, som leder til hva som skjer. Og ikke går rundt og tror at det sitter nå å styrere nesten alle mennesker, minus dere som har sett lyset, som et slags spektrum eller uliminatum.
Vi vet at enkelte mennesker er maktsyke og vil bruke alt de kan på å få makt og å holde på den.

Vi vet at det er ikke en uendelig mektig maktfaktor , som har funnet på virus bare for å tjene seg rike, vi vet at krigen i Ukraina ikke er et resultat av en konspirasjon for å ta Russland og at våpenindustrien skal bli rike.

Tvert om. Putin kom til makten, dels ved kløkt, flaks og en evne til å handle brutalt, uten omtanke for alle likene som ligger etter ham. Slik som Hitler.

Og at eneste måte å bli kvitt despoten, er å kjempe mot og fjerne ham er ved hjelp av makt.

Nå vil ikke jeg si at Putin lyver i sin forståelse av angrepet på Polen, for i følge en her så er det han sier ikke en løgn, hvis Putin tror det selv.

Vi vanlige dødelige. Som ser at Putin drives av maktbegjær, og ikke et ønske om denazifisering, vi ser også hva som kreves for å løse problemet. Vi håper at Vesten med Ukraina i spissen, klarer å nedkjempe Putin. Slik Hitler ble knust.
Vi har ingen tro på at dette kan skje fredelig, vi vet at det kommer til å koste liv. Det kommer til å bli blodig og det kommer til å skje feil og det kommer til å bli overgrep.
Vi håper at det vil være færre slike overgrep fra våre allierte og vi vil at direkte forbrytelser skal bli stilt for retten og få sin dom, i motsetning til våre motstandere.
Vi har ingen illusjoner om at våre folk er engler og ikke gjør feil. Det er ikke derfor vi snakker om de grusomme overgrepene russerne har gjort, vi vet bare at folk må få vite om de og at vi må vinne kampen. Våre folk er her våre helter som kjemper den væpnede kampen for Ukraina og våre politikere som skal skaffe midlene som trengs for å fortsette.

Så kan dere andre komme løpende så mye dere vil, med at Russland ikke være en Ukraina, uten bevis, at RT og Putin er mye mer troverdig enn våre folkevalgte.
Det blir bare patetisk.

OrmenLange

Legg inn av OrmenLange »

Hjulbeint skrev: tir feb 06, 2024 10:55 am Men for å ta deg på ordet.
Hvordan skulle Tucker spørre Putin om krigen i Ukraina, når det er forbudt å kalle krigen for krig?
De kunne ikke snakket om den delen i det hele tatt, og da har jo Tucker gjort seg selv til Putins nyttige idiot som vil være med å fremme Putin.
Vel, med fasiten i hånd kan vi vel slå fast at din bekymring for at intervjuet ikke ville handle om krigen i Ukraina var fullstendig uberettiget.

Svar