Situasjonen i Ukraina Del 3

Svar
Brukeravatar
Big George

Re: Situasjonen i Ukraina Del 3

Legg inn av Big George »

Det er to typer russervennlige '
!, Russertroll fra trollefabrikken i Russland. Ofte unge russere som er gode på språk og data
2, Gamle norske akademikere med raddis-holdninger. Disse ærekjære akademikerne kan ikke endre
politisk standpunkt da det vil være prestisjetap og denslags vil man jo unngå.

pølsa

Legg inn av pølsa »

Punkt 2 beskriver jo vår politiske ledelse utrolig bra BG :D

Brukeravatar
Big George

Legg inn av Big George »

"If you do not want to die in the war," the Ukrainian government-backed hotline, "I Want To Live," proclaims in large letters on its homepage, then they are the ones to contact.

Established for Russian soldiers to surrender and get themselves out of Moscow's ranks, the hotline is preparing for North Korean soldiers to reach out for the first time.

The "I Want To Live" project isn't expecting a "massive" wave of messages or calls from North Korean soldiers, but is anticipating a few fighters drafted into front-line clashes to make contact, Vitalii, a spokesperson for the hotline, told Newsweek.

None of the thousands of soldiers sent from North Korea to Russian soil have contacted the project yet, Vitalii said.

pølsa

Legg inn av pølsa »

Big George skrev: søn nov 24, 2024 6:59 pm "If you do not want to die in the war," the Ukrainian government-backed hotline, "I Want To Live," proclaims in large letters on its homepage, then they are the ones to contact.

Established for Russian soldiers to surrender and get themselves out of Moscow's ranks, the hotline is preparing for North Korean soldiers to reach out for the first time.

The "I Want To Live" project isn't expecting a "massive" wave of messages or calls from North Korean soldiers, but is anticipating a few fighters drafted into front-line clashes to make contact, Vitalii, a spokesperson for the hotline, told Newsweek.

None of the thousands of soldiers sent from North Korea to Russian soil have contacted the project yet, Vitalii said.
Wow. Ren copycat fra det Russerne har holdt på med i lang tid for de Ukrainske, nå er Ukraina virkelig desperate... Ref. USA trenger Ukraina veldig mange soldater.

Flere her inne som kunne gjort en langt bedre jobb for Ukraina enn å sitte å skrive her foran pcèn, det Ukraina trenger er soldater, ikke skribenter!

Brukeravatar
Big George

Legg inn av Big George »

"Flere her inne som kunne gjort en langt bedre jobb for Ukraina enn å sitte å skrive her foran pcèn, det Ukraina trenger er soldater, ikke skribenter!" skrev Pølsa

Pølsa ligger trolig og fryser i en skyttergrav i Donbass

pølsa

Legg inn av pølsa »

Big George skrev: søn nov 24, 2024 7:10 pm "Flere her inne som kunne gjort en langt bedre jobb for Ukraina enn å sitte å skrive her foran pcèn, det Ukraina trenger er soldater, ikke skribenter!" skrev Pølsa

Pølsa ligger trolig og fryser i en skyttergrav i Donbass
Ukraina trenger deg mye mer i frontlinjen enn bak tastaturet BG, kanskje du hadde fått gjort noe neve nyttig og personlig vært med å jaget Russerne ut. Bare du å noen få til som kan være med på å snu denne krigen? kanskje?

pølsa

Legg inn av pølsa »

Hvor lang tid tar det før vi får se Oreshnik ladet med eksplosiver, ukes tid?

OrmenLange

Legg inn av OrmenLange »

pølsa skrev: søn nov 24, 2024 11:10 pm Hvor lang tid tar det før vi får se Oreshnik ladet med eksplosiver, ukes tid?
Får håpe det ikke skjer, men dessverre virker vesten fast bestemt på se hvor langt man kan tøye strikken før den ryker.

Frode57

Legg inn av Frode57 »

OAM Willy sier at styrkeforholdet på krigsskueplassen er til tider 1 til 6.

Så ikke rart det kollapser.

Så mange kvadrat km hver dag!

Brukeravatar
Big George

Legg inn av Big George »

Local media RBC Ukraine reported on the 24th local time that Ukrainian forces have engaged with North Korean troops sent to Russia on the Kursk front.

Ukrainian military chief Anatoly Barilevich says more than 11,000 North Korean troops have been deployed to Kursk, some of whom have been involved in fighting with Ukrainian forces.

"Most of the North Korean troops deployed to Kursk are members of the general unit," Varylevich said. "They disguised themselves as indigenous people in Russia's Far East, and they also have identification cards."

"The North Korean military has been trained to carry out operations in Europe," he added.

Earlier, the National Intelligence Service also said on the 20th that North Korean soldiers were assigned to local airborne brigades and marines, and some were found to have participated in the battle.

In particular, the National Intelligence Service also disclosed that it is closely investigating North Korean military casualties sent to the war in Ukraine because there is specific intelligence.

In a related development, U.S. military media Global Defense Corporation reported that 500 North Korean soldiers were killed when Ukraine attacked the Kursk region of Russia with a Storm Shadow cruise missile on the 20th.

However, it did not provide a source or basis for the relevant information.

Brukeravatar
Big George

Legg inn av Big George »

ISW skriver i natt:

Russian forces’ recent confirmed battlefield gains near Vuhledar and Velyka Novosilka demonstrate that the war in Ukraine is not stalemated. The frontline in Donetsk Oblast is becoming increasingly fluid as Russian forces recently have been advancing at a significantly quicker rate than they did in the entirety of 2023. Russian forces’ advances in southeastern Ukraine are largely the result of the discovery and tactical exploitation of vulnerabilities in Ukraine’s lines. Russian forces have been making gradual, tactical advances in southeastern Ukraine since Fall 2024. Russian forces notably have not been able to restore operational maneuver seen during the initial months of Russia's full-scale invasion, and the current Russian tactical advances, although quicker now than in the months of positional warfare that characterized most of 2023 and early 2024, is still far below the Russian rate of advance in March 2022. Russian forces have succeeded in taking advantage of the seizure of Vuhledar for further offensive operations in western Donetsk Oblast, contrary to an incorrect previous ISW assessment that forecasted otherwise. ISW presents the following courses of action (COAs) that the Russian command may be considering given Russian forces’ recent advances.

Diani

Legg inn av Diani »

Umulius Von Vrang skrev: søn nov 24, 2024 4:24 pm
Diani skrev: søn nov 24, 2024 4:01 pm
Umulius Von Vrang skrev: søn nov 24, 2024 5:34 am

Estimert basert på hva sånn spesifikt? Stinker ren propaganda... igjen. Desperat propaganda vil jeg kanskje heller si.
Propoganda, propoganda, propoganda så lenge det er noe som er vestlig eller i mot Russland. Du sa du var lærer, fikk du sparken? Jeg kan godt skjønne det, hadde aldri latt noen lære av deg...
Igjen viser du hvor moden du er. Lurer litt på hvor gammel du egentlig er innimellom. Jeg droppet den norske idiotfabrikken på eget initiativ. Dog lurer jeg vel på om følelsen var gjendsidig. De sa ikke noe spesielt og jeg fikk blomster som takk så helt gæernt var det nok ikke. Jeg var også kåret til årets ansatt av elevmassen to år på rad på siste skolen jeg jobbet. Barn \ ungd. skole. Mest sannsynlig fordi jeg ikke er utdannet lærer , heldigvis.. ;)

Det er å anse som propaganda fordi det enten er a) løgn eller b) påstander som ikke blir eller kan verifiseres og som ingen setter navnet sitt på. Ikke fordi det peker i en bestemt retning. Og ikke kun fordi det kommer fra vestlige regjeringer og presseutløp. Det ække min skyld at de juger deg huden full..
Du har ikke fått prisen for verdens smarteste mann også? Men jeg burde vel ikke si så mye, du har jo tross alt vært lærer. Var det ikke det du skrev tilbake her, du visste best fordi du hadde vært lærer. Nett som det er et kvalitetsstempel når man ser dine innlegg her inne..

Umulius Von Vrang

Legg inn av Umulius Von Vrang »

Diani skrev: man nov 25, 2024 9:42 am
Umulius Von Vrang skrev: søn nov 24, 2024 4:24 pm
Diani skrev: søn nov 24, 2024 4:01 pm

Propoganda, propoganda, propoganda så lenge det er noe som er vestlig eller i mot Russland. Du sa du var lærer, fikk du sparken? Jeg kan godt skjønne det, hadde aldri latt noen lære av deg...
Igjen viser du hvor moden du er. Lurer litt på hvor gammel du egentlig er innimellom. Jeg droppet den norske idiotfabrikken på eget initiativ. Dog lurer jeg vel på om følelsen var gjendsidig. De sa ikke noe spesielt og jeg fikk blomster som takk så helt gæernt var det nok ikke. Jeg var også kåret til årets ansatt av elevmassen to år på rad på siste skolen jeg jobbet. Barn \ ungd. skole. Mest sannsynlig fordi jeg ikke er utdannet lærer , heldigvis.. ;)

Det er å anse som propaganda fordi det enten er a) løgn eller b) påstander som ikke blir eller kan verifiseres og som ingen setter navnet sitt på. Ikke fordi det peker i en bestemt retning. Og ikke kun fordi det kommer fra vestlige regjeringer og presseutløp. Det ække min skyld at de juger deg huden full..
Du har ikke fått prisen for verdens smarteste mann også? Men jeg burde vel ikke si så mye, du har jo tross alt vært lærer. Var det ikke det du skrev tilbake her, du visste best fordi du hadde vært lærer. Nett som det er et kvalitetsstempel når man ser dine innlegg her inne..
Tror vel neppe jeg skrev noe sted at jeg vet best fordi jeg har jobbet som lærer. Så det må du nesten blinke ut for meg hvor jeg skrev det.

Ikke vri på ordene til folk på den måten. Det er usømmelig oppførsel.

Frode57

Legg inn av Frode57 »

Spørgsmålet nå på begge sider av kommentariatet, pro russisk som pro ukrainsk side..

Kan Ukraine holde ut til 20 jan?

OrmenLange

Legg inn av OrmenLange »

Frode57 skrev: man nov 25, 2024 1:42 pm Spørgsmålet nå på begge sider av kommentariatet, pro russisk som pro ukrainsk side..

Kan Ukraine holde ut til 20 jan?
Ja, de gjør vel det? Folk har snakket om kollaps i flere år nå, men det er vel lite som tyder på at de skal kapitulere før Trump kommer til makta.

juppe

Legg inn av juppe »

pølsa: "det Ukraina trenger er soldater, ikke skribenter!"

-----------------------------

For å krige trenger man soldater og våpen. Tenker at det ukrainske folket først og fremt ønsker fred. Først våpenhvile, så forhandle frem ei fredsløsning.
Skulle Ukraina miste landarealer, er man nødt til å vente med en løsning på det på lengre sikt. Da må det bygges opp et godt forhold mellom russere og ukrainere, hvor nye ledere på begge sider innser at dette er eneste veien til fred i området.

Et kompliserende forhold er USA/EU/NATO sine ambisjoner i Ukraina, som jo var den ene faktoren i årsak til krigen, den andre faktoren var at Russland så sin sikkerhet truet av at verdens desidert største krigsmaskin etablerte seg i Ukraina.

For resten av verden føles det vel som at det er lite det kriges om, det er direkte barnslig at man har skapt en såpass omfattende krig på så spinkelt grunnlag. Her er rekken av ledere som har sviktet sine oppgaver lang.

juppe

Legg inn av juppe »

"Nato-land bør forplikte seg til å øke forsvarsbudsjettet til 3 prosent av sitt bruttonasjonalprodukt (BNP), mener leder for Natos militærkomité Rob Bauer."

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... varsstotte

Mye billigere å la være å stikke bort i Russland.

Frode57

Legg inn av Frode57 »

Det kan bli kaldt i europæiske stuer.

Og jeg tror ukrainske støtteforening bør komme Ukraina til unsetning.
De mangler folk ved fronten! Meld dere. Alder under 50.

pølsa

Legg inn av pølsa »

Har hatt flaks med to varme vintre på rad, kald vinter pluss Ukraina nekter å fornye gassavtalen så er det ikke kalde stuer som blir det største problemet men industrien som knekker ryggen med skyhøye strømpriser og må nedskalere produksjon for å spare på gassen. Motoren Tyskland blir fullstendig rasert.

Slava Ukraine

Ikke rart Scholz vil fremskynde valget ;)

Frode57

Legg inn av Frode57 »

Den europæiske livsløgnen om selvforsyning av energi er morsom.

Det er jo litt farlig retorik å gjøre seg avhengig av å måtte slå russerne for å komme til deres natur ressures

Det er faktisk hva som skjer nå. Europa vil slå russerne for å bøtelegge dem for mange år. Med vestlig kontrollen på olje og gassfeltene og andre mineraler.

Derfor er atomkrig sannsynlig.

Brukeravatar
Big George

Legg inn av Big George »

ISW skriver i natt:

Russian forces continue to make significant tactical advances in western Donetsk Oblast and are coming closer to enveloping Velyka Novosilka and advancing towards important Ukrainian ground lines of communication (GLOCs) supplying the rest of western Donetsk Oblast and running into eastern Dnipropetrovsk and Zaporizhia oblasts

Brukeravatar
Big George

Legg inn av Big George »

LONDON -- At least 23 people were injured and 41 buildings damaged by a Russian missile strike in the northeastern city of Kharkiv, Ukraine, overnight into Monday, Ukrainian authorities said, as Moscow's troops launched a fresh offensive effort in the region and claimed battlefield gains all along the eastern front.

Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy said on Telegram that the S-400 anti-aircraft missile impact in Kharkiv was part of a multi-pronged barrage against Ukrainian cities overnight. Kyiv, Odesa and Zaporizhzhia were also targeted.

Ukraine's air force said Russia launched 145 drones, 71 of which were downed and 71 lost during flight. One UAV flew into Belarusian airspace, the air force said.

The Russian Defense Ministry, meanwhile, claimed to have downed 23 Ukrainian drones over multiple regions. The ministry also said it downed eight ballistic missiles, though it did not specify their type.

Brukeravatar
Big George

Legg inn av Big George »

Den seierrike russiske hæren som taper 1.500-1.600 soldater i døgnet, har for øvrig nesten ikke rykket fremover de siste 2-3 ukene.

juppe

Legg inn av juppe »

Big George skrev: tir nov 26, 2024 6:17 am Den seierrike russiske hæren som taper 1.500-1.600 soldater i døgnet, har for øvrig nesten ikke rykket fremover de siste 2-3 ukene.
Så koselig da!

Frode57

Legg inn av Frode57 »

Big George skrev: tir nov 26, 2024 6:17 am Den seierrike russiske hæren som taper 1.500-1.600 soldater i døgnet, har for øvrig nesten ikke rykket fremover de siste 2-3 ukene.
Fine drømmer du har Big George.
Så kan du bare slappe av og nyt tilværelsen..

Med den seiersikkerheten så vinner Ukraina.
Heltsikkert.

OAM Willy har soldatvenner som er ved fronten.
De savner noen "få" kammerater ved fronten
Ca 500 000. Så fritt frem for deg.

Ellers så snakkes det om fransk engelske "frivillige",

Men vi kan stole deg Big Georg med din store innsikt!

Brukeravatar
Big George

Legg inn av Big George »

Russia has expelled a British diplomat for spying in an accusation denied by London as a fresh row erupts in the latest blow to relations between the two countries.

The Russian FSB security service named the diplomat, whose photo was splashed across TV news bulletins, as Edward Wilkes and alleged he had intentionally provided false information when he entered Russia – a claim disputed by the UK Foreign Office as “malicious and baseless”.

Brukeravatar
Big George

Legg inn av Big George »

French newspaper Le Monde claimed that talks between the UK and France over sending soldiers to Ukraine have been reignited and that the move is not being ruled out.

Brukeravatar
Big George

Legg inn av Big George »

The Ukrainian military recently reported that they have engaged in combat with North Korean troops deployed in Russia’s western Kursk region.

On Sunday, Ukrainian media outlet RBC quoted Anatoliy Barilovych, the Chief of General Staff of the Ukrainian Armed Forces, who stated that Ukrainian forces fought against some of the 11,000 North Korean troops stationed in Kursk. Reports indicate that numerous North Korean soldiers sustained casualties during this conflict.

juppe

Legg inn av juppe »

Frode57: "Med den seiersikkerheten så vinner Ukraina."

----------------------------------

Ukraina og resten av verden er tapere uansett hvordan krigen slutter.
Begrepet "Ukraina må vinne" som brukes i vest blir jo ikke helt riktig jfr. Ukrainas rolle som krigsskueplass og soleklart offer for rivaliseringen mellom NATO og Russland.
Det er menneskene bak statskuppet i Ukraina i 2014 som har tillatt at Ukraina brukes som krigsskueplass og de har vel fått det slik de ønsker det.

pølsa

Legg inn av pølsa »

Big George skrev: ons nov 27, 2024 1:02 am French newspaper Le Monde claimed that talks between the UK and France over sending soldiers to Ukraine have been reignited and that the move is not being ruled out.
Kjepphøye Engelskmenn og Franskmenn vil ikke utgjøre stort, forlenger krigen med maks 3 måneder på slagmarken om man går etter tapstall og da står begge land helt uten soldater og forsvar. Må mye sterkere lut til enn de to....

Svar