Situasjonen i Ukraina Del 3

Svar
Umulius Von Vrang

Re: Situasjonen i Ukraina Del 3

Legg inn av Umulius Von Vrang »

JauKaninen skrev: ons okt 23, 2024 2:57 pm
Umulius Von Vrang skrev: ons okt 23, 2024 3:04 am
JauKaninen skrev: tir okt 22, 2024 11:52 pm

Jeg jobber og betaler skatt
Det gjør deg ikke nødvendigvis nyttig. Hvis du er en skamløs løgner så hjelper det lite å jobbe og betale skatt. Men det er typisk arbeidsmaur mentalitet. Du tror at de skattepenga du trekkes hver måned gir deg lisens til å være en hjernevaska douchebag som kan vifte fingern din i trynet på folk som ikke deler ditt skrudde og tungt propagandiserte syn på verden.

Personlig betaler jeg ikke skatt , ser ingen grunn til å støtte organisert kriminalitet eller å være med å finansiere ranet av eget land. Men slå deg løs du og klapp deg selv på skulderen i troen om at du gjør noe bra. Enkel og stereotyp.
Grunnen til at du kan sitte å trolle i fred mot trygd fra staten er at vi andre betaler skatt. Hvis du ikke er en bot altså..
Jupp , husk det da når du reiser på jobben i morra tidlig. ;)

Eneste trollet her er deg , helt seriøst , sjeldent hørt så mye virkelighetsfjernt støy fra noen..

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

Umulius Von Vrang skrev: ons okt 23, 2024 3:32 pm

Eneste trollet her er deg , helt seriøst , sjeldent hørt så mye virkelighetsfjernt støy fra noen..
Trives i jobben jeg. Og etterhvert kommer det frp/høyre og strammer inn ovenfor snylterne.

Umulius Von Vrang

JauKaninen skrev: ons okt 23, 2024 3:46 pm

Trives i jobben jeg. Og etterhvert kommer det frp/høyre og strammer inn ovenfor snylterne.
Vel , du kan tro det og i så fall så får jeg begynne å jobbe igjen da. Kanskje få meg jobb hos dere sånn at du og jeg kan spise lunsj sammen hver eneste dag , haha , det hadde vel vært noe?

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

Umulius Von Vrang skrev: ons okt 23, 2024 4:16 pm

Vel , du kan tro det og i så fall så får jeg begynne å jobbe igjen da. Kanskje få meg jobb hos dere sånn at du og jeg kan spise lunsj sammen hver eneste dag , haha , det hadde vel vært noe?
Vi har allerede et maga-troll, det holder lenge takk

Umulius Von Vrang

JauKaninen skrev: ons okt 23, 2024 4:34 pm

Jeg er hundre reiser verre enn maga kan jeg fortelle deg... Er du like frekk i kjeften og nedlatende med denne personen sånn ansikt til ansikt? Eller er dette tastatur tonen din?

Uansett , denne tråden handler ikke om oss men om Ukraina. Hvordan går krigen?

Brukeravatar
BrannLFC

Legg inn av BrannLFC »

Umulius Von Vrang skrev: ons okt 23, 2024 7:16 pm
JauKaninen skrev: ons okt 23, 2024 4:34 pm

Jeg er hundre reiser verre enn maga kan jeg fortelle deg... Er du like frekk i kjeften og nedlatende med denne personen sånn ansikt til ansikt? Eller er dette tastatur tonen din?

https://www.rt.com/russia/606206-zelens ... structure/

Så dårlig at Zelensky ligger på knær og ber om fred. :lol:

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

Fordi jeg liker arbeidsro så holder jeg meg unna politikk med enkelte.

Umulius Von Vrang

JauKaninen skrev: ons okt 23, 2024 10:30 pm

Fordi jeg liker arbeidsro så holder jeg meg unna politikk med enkelte.
Fair enough.

Diani

Legg inn av Diani »

Frode57 skrev: ons okt 23, 2024 12:18 pm Krigen går sin vanlig vei. Idag klarte Ukrains å gøre noen fremskritt.
Det er riktig å ha en bred debatten.

Nå håper jeg Trump vil gøre en forskjell.
Snakker vi om samme person, altså Trump som beundrer Hitler? Dette har man forstått lenge at Trump liker karakterer som Hitler, Stalin osv.

Brukeravatar
Big George

Legg inn av Big George »

ISW skriver i natt:

The adoption of the Kazan Declaration on the second day of the BRICS summit in Kazan, Republic of Tatarstan on October 23 demonstrated that Russia has not yet secured the international support nor created the alternative security structure that the Kremlin desires.

Umulius Von Vrang

Big George skrev: tor okt 24, 2024 3:34 am ISW skriver i natt:

The adoption of the Kazan Declaration on the second day of the BRICS summit in Kazan, Republic of Tatarstan on October 23 demonstrated that Russia has not yet secured the international support nor created the alternative security structure that the Kremlin desires.
Snakker om desperat vinkling. Dette ISW bør legges ned for alltid og Kimberly bør sitte inne for all løgn og propganda hun har spredt senere år. Det er vel litt derfor at de har dette BRICS møtet nå og flere møter vil nok følge. Det er nok en grunn til at de har dette møte nå også , sånn rett før valge i USA , sannynsligvis for å demonstrere for USA at de driter i hvem som blir valgt.

Om ikke lenge så er det BRICS som pålegger oss sanksjoner...

Frode57

Legg inn av Frode57 »

Diani skrev: ons okt 23, 2024 10:48 pm
Frode57 skrev: ons okt 23, 2024 12:18 pm Krigen går sin vanlig vei. Idag klarte Ukrains å gøre noen fremskritt.

Snakker vi om samme person, altså Trump som beundrer Hitler? Dette har man forstått lenge at Trump liker karakterer som Hitler, Stalin osv.
Denne sammenligning er syk.
Harris burde ikke argumentere slik når Trump står alene der.
Trump står for fred i Ukraina. Han setter USA først.

Ukraina må tas ned.
Det vil gjøre vestlige økonomier godt.

Brics truer vestlig dominans.

Umulius Von Vrang

Frode57 skrev: tor okt 24, 2024 11:46 am
Diani skrev: ons okt 23, 2024 10:48 pm

Denne sammenligning er syk.
Harris burde ikke argumentere slik når Trump står alene der.
Trump står for fred i Ukraina. Han setter USA først.

Ukraina må tas ned.
Det vil gjøre vestlige økonomier godt.

Brics truer vestlig dominans.
Harris er et udugelig og inkompetent nek som har liggi seg hele veien til det hvite hus. Evt med noen etapper i knestående. Det er bestemt at Trump skal inn så da blir det han , sikreste måten å gjøre det på er å la han stille mot noen som er helt håpløst lite valgbar. Samme som i 2016. Alt dette styret med arrestasjoner og attentat forsøk er bare spin for å selge denne oransje klvonen en gang til etter at han ble rimelig upopulær med å kalle seg "vaksinens far" og at det var han som ansvarlig for "warp speed". Slik det spinnes nå så ser denne gjøken ut som en "mann av folket". Ikkenoe kunne vært lengre unna sannheten. Og Trumperne går på limpinnen en gang til ser det ut til. Mest fordi alternativet er helt håpløst.

At han skaper fred i Ukraina er bare tull. Det har liggi korta lenge og det er Russerne som sørger for det , ikke Trump eller Harris. De har skvisi maks ut av den krigen når det gjelder kroner og blod alikevel men det blir et talking point og disiplene vil tro at det ble fred pga Trump. Noe som bare er tull.

Han er like mye "dem" som Harris eller HRC er. Eller Biden for den saks skyld. Israel får alt de peker på under denna mannen så krig med Iran er nok fremdels aktuelt men mest er jeg nervøs for neste "pandemi" som ikke er langt unna.

Det er bare sirkus og teater , helt uten legitimitet eller troverdighet. USA har gått helt tom for slikt.

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

På tide at de som driver forumet tar ansvar, et sted som har blitt et Kreml-ekkokammer bør ikke tolererer.

Umulius Von Vrang

JauKaninen skrev: tor okt 24, 2024 3:22 pm På tide at de som driver forumet tar ansvar, et sted som har blitt et Kreml-ekkokammer bør ikke tolererer.
Du tror ikke det blir en anelse hyklersk av deg å be admin om noe sånt? Etter hva du har fått deg til å si mener jeg.

Du er den som representerer ekkokammer her på siden. Du er stort sett skyldig i alt du peker fingre på andre for. Hva spesifikt er det jeg skriver som ikke kan tolereres? Det er min mening og alt jeg skriver ligger vel innenfor rammene av ytringsfrihet slik de er definert her til lands. Så wtf?

Diani

Legg inn av Diani »

Umulius Von Vrang skrev: tor okt 24, 2024 3:40 pm
JauKaninen skrev: tor okt 24, 2024 3:22 pm På tide at de som driver forumet tar ansvar, et sted som har blitt et Kreml-ekkokammer bør ikke tolererer.
Du tror ikke det blir en anelse hyklersk av deg å be admin om noe sånt? Etter hva du har fått deg til å si mener jeg.

Du er den som representerer ekkokammer her på siden. Du er stort sett skyldig i alt du peker fingre på andre for. Hva spesifikt er det jeg skriver som ikke kan tolereres? Det er min mening og alt jeg skriver ligger vel innenfor rammene av ytringsfrihet slik de er definert her til lands. Så wtf?
Ja det er bra med ytringsfrihet, er ikke like bra i det landet du heier frem i denne konflikten, la meg gjette alt er vestlig propoganda når det kommer til at Russland har dårlig ytringsfrihet?

Diani

Legg inn av Diani »

Tviler sterkt på at det skjer. Dette er Norges konspirasjonsforum og pro russisk. Det har blitt totalt tatt over av sånne mennesker.

Umulius Von Vrang

Diani skrev: tor okt 24, 2024 7:05 pm

Ja det er bra med ytringsfrihet, er ikke like bra i det landet du heier frem i denne konflikten, la meg gjette alt er vestlig propoganda når det kommer til at Russland har dårlig ytringsfrihet?
For å være helt ærlig så vet jeg ikke så mye om hvordan det står til med ytringsfriheten i Russland. Hvis du leser det jeg skriver litt nøyere så vil du også se at jeg sitter ikke å "heier" på Russland. Du bør i det store og hele avstå fra å bruke sånne ord da det avslører et modenhetsnivå som virker relativt lavt. Det som bugger deg og andre her inne er at jeg feier for egen dør når det gjelder vesten og annerkjenner at vi er og har vært helt instrumentale i å starte dette blodbadet. De liker ikke du å høre noe særlig har jeg registrert. Russland har svart på det og de har gjort det på mesterlig vis , sånn helt objektivt , sett utenifra og fra et politisk ståsted så har de dratt oss helt ut i pølsebua. Dog har det kosta en del liv og de er forbanna pga det , noe jeg forstår utmerket godt. Det hadde jeg vært også.

Når det er sagt så har jeg og har alltid hatt respekt for Russland og russerne. På mange områder. Særlig militært , noe jeg trodde alle visste men noen idioter i Kiev og i washington har tydeligvis ikke lest noe særlig historie. Detta gikk som det måtte gå.

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

Diani skrev: tor okt 24, 2024 7:06 pm
Tviler sterkt på at det skjer. Dette er Norges konspirasjonsforum og pro russisk. Det har blitt totalt tatt over av sånne mennesker.
Litt skremmende at det finnes så gærne folk i Norge

OrmenLange

Legg inn av OrmenLange »

Et lite hint: Dette forumet heter "FriDiskusjon".

Hvis du ikke tåler å høre meninger du ikke liker bør du finne deg et annet sted å "diskutere".

Diani

Legg inn av Diani »

Umulius Von Vrang skrev: tor okt 24, 2024 8:11 pm
Diani skrev: tor okt 24, 2024 7:05 pm

For å være helt ærlig så vet jeg ikke så mye om hvordan det står til med ytringsfriheten i Russland. Hvis du leser det jeg skriver litt nøyere så vil du også se at jeg sitter ikke å "heier" på Russland. Du bør i det store og hele avstå fra å bruke sånne ord da det avslører et modenhetsnivå som virker relativt lavt. Det som bugger deg og andre her inne er at jeg feier for egen dør når det gjelder vesten og annerkjenner at vi er og har vært helt instrumentale i å starte dette blodbadet. De liker ikke du å høre noe særlig har jeg registrert. Russland har svart på det og de har gjort det på mesterlig vis , sånn helt objektivt , sett utenifra og fra et politisk ståsted så har de dratt oss helt ut i pølsebua. Dog har det kosta en del liv og de er forbanna pga det , noe jeg forstår utmerket godt. Det hadde jeg vært også.

Når det er sagt så har jeg og har alltid hatt respekt for Russland og russerne. På mange områder. Særlig militært , noe jeg trodde alle visste men noen idioter i Kiev og i washington har tydeligvis ikke lest noe særlig historie. Detta gikk som det måtte gå.
At du synes Russland har gjort dette på mesterlig vis, her har de bombet i stykker en hel haug med landsbyer, gudene vite hvor mange sivile som er drept. Dette er i følge deg mesterlig, du tror du står for fred men du er et ondt menneske...

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

OrmenLange skrev: tor okt 24, 2024 10:00 pm Et lite hint: Dette forumet heter "FriDiskusjon".

Hvis du ikke tåler å høre meninger du ikke liker bør du finne deg et annet sted å "diskutere".
Det er ikke diskusjon dere driver med her, dere sprer bare russisk propaganda. Dere har ikke ofret en eneste egen tanke bak noe av tøvet

Brukeravatar
Big George

Legg inn av Big George »

ISW skriver i natt:

Russian President Vladimir Putin failed to deny the presence of North Korean military personnel in Russia on October 24, amid official Ukrainian reports that the first North Korean military units arrived in Kursk Oblast on October 23. Ukraine's Main Military Intelligence Directorate (GUR) reported on October 24 that the first units of North Korean personnel arrived in Kursk Oblast on October 23.

Umulius Von Vrang

JauKaninen skrev: fre okt 25, 2024 12:38 am
OrmenLange skrev: tor okt 24, 2024 10:00 pm Et lite hint: Dette forumet heter "FriDiskusjon".

Det er ikke diskusjon dere driver med her, dere sprer bare russisk propaganda. Dere har ikke ofret en eneste egen tanke bak noe av tøvet
I motsetning til deg som øser av din visdom og kunnskap mener du? Hva med å finne deg et ekkokammer av en diskusjonsside som f.eks diskusjon.no eller diskutopia? Jeg ble hivi ut fra diskusjon.no etter en håndfull med kommentarer , utestengt på livsstid tydeligvis.. ;)

Hurra for ytringsfriheten i Norge , jaggu står den sterkt i disse dager. En bastion av demmokrati og sånn.

Bare innrøm at det er mere gøy her.

Brukeravatar
BrannLFC

Legg inn av BrannLFC »

Umulius Von Vrang skrev: fre okt 25, 2024 6:00 am

I motsetning til deg som øser av din visdom og kunnskap mener du? Hva med å finne deg et ekkokammer av en diskusjonsside som f.eks diskusjon.no eller diskutopia? Jeg ble hivi ut fra diskusjon.no etter en håndfull med kommentarer , utestengt på livsstid tydeligvis.. ;)

Hurra for ytringsfriheten i Norge , jaggu står den sterkt i disse dager. En bastion av demmokrati og sånn.

Bare innrøm at det er mere gøy her.
Fridiskusjon er faktisk fri. Her er det lov å være imot krig.

OrmenLange

Legg inn av OrmenLange »

Da foreslår jeg at du rapporterer disse til Mod, heller enn å sutre som en unge i denne tråden.

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

Jeg ble hivi ut fra diskusjon.no etter en håndfull med kommentarer , utestengt på livsstid tydeligvis.. ;)
Da gjorde mod jobben sin.

Umulius Von Vrang

JauKaninen skrev: fre okt 25, 2024 8:48 am
Jeg ble hivi ut fra diskusjon.no etter en håndfull med kommentarer , utestengt på livsstid tydeligvis.. ;)
Da gjorde mod jobben sin.
Ah , så når jeg spør deg hva spesifikt det er jeg sier som er så gæernt og hvor jeg tråkker over streken for ytringsfrihet så har du ikke noe svar , men du er helt sikker på at jeg ikke burde få si det.. noe sted tydeligvis.

Men du er for ytringsfrihet som en god demokratisk nordmann regner jeg med?

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

Umulius Von Vrang skrev: fre okt 25, 2024 10:31 am
Ah , så når jeg spør deg hva spesifikt det er jeg sier som er så gæernt og hvor jeg tråkker over streken for ytringsfrihet så har du ikke noe svar , men du er helt sikker på at jeg ikke burde få si det.. noe sted tydeligvis.

Jeg er for ytringsfrihet, jeg er mot at folk skal få spre ren propaganda fra fiendtlige land til Norge.

Brukeravatar
BrannLFC

Legg inn av BrannLFC »

JauKaninen skrev: fre okt 25, 2024 3:18 pm
Umulius Von Vrang skrev: fre okt 25, 2024 10:31 am

Jeg er for ytringsfrihet, jeg er mot at folk skal få spre ren propaganda fra fiendtlige land til Norge.
Det går ikke an å støtte ytringsfrihet samtidig som man støtter nazi-diktaturet til Zelensky

Svar