Støttetråden for oss som boikotter VM

Svar
trønderen
Has thanked: 222 times
Been thanked: 131 times

Støttetråden for oss som boikotter VM

Legg inn av trønderen »

Dette er tråden for oss som boikotter VM og som trenger støtte til å komme seg gjennom denne måneden uten å se ett eneste minutt av mesterskapet.
Fordi jeg tipper det er flere enn meg som synes dette blir vanskelig? Jeg elsker VM, men jeg kan ikke med god samvittighet se på dette mesterskapet. Men samvittigheten kommer ikke til å hindre fristelsen og abstinensene som vil komme etter hvert.
Så hva gjør dere for å hindre at det blir for ille?
These users thanked the author trønderen for the post (total 4):
ChromebackGatlingGunMentalManimals

Brukeravatar
Hoppidioten
Has thanked: 52 times
Been thanked: 108 times

Legg inn av Hoppidioten »

trønderen skrev: søn nov 20, 2022 7:03 pm Dette er tråden for oss som boikotter VM og som trenger støtte til å komme seg gjennom denne måneden uten å se ett eneste minutt av mesterskapet.
Fordi jeg tipper det er flere enn meg som synes dette blir vanskelig? Jeg elsker VM, men jeg kan ikke med god samvittighet se på dette mesterskapet. Men samvittigheten kommer ikke til å hindre fristelsen og abstinensene som vil komme etter hvert.
Hva hjelper det noe som helst at du boikotter?

trønderen

Legg inn av trønderen »

Hoppidioten skrev: søn nov 20, 2022 7:16 pm
trønderen skrev: søn nov 20, 2022 7:03 pm Dette er tråden for oss som boikotter VM og som trenger støtte til å komme seg gjennom denne måneden uten å se ett eneste minutt av mesterskapet.
Hva hjelper det om jeg ikke boikotter? Det har svææææært lite å si om en enkelt person boikotter eller ikke, men kan man likevel tenke sånn? Hva om alle tenkte sånn?

Brukeravatar
Machine_Head
Has thanked: 64 times
Been thanked: 112 times

Legg inn av Machine_Head »

Det hjelper jo selvfølgelig ingen, men det er noe man gjør for sin egen del. Rart å ikke skjønne det. Personlig vil jeg ikke se av prinsipp, men jeg kjenner samtidig på svært liten entusiasme for dette VM’et av åpenbare grunner, og det kommer ikke til å koste meg noenting å stå over kampene.
These users thanked the author Machine_Head for the post:
GatlingGun

Crazy Horse
Has thanked: 300 times
Been thanked: 1115 times

Legg inn av Crazy Horse »

Jeg foreslår at du også boikotter land som Hellas og Spania, og særlig verstingen Italia. Det dør mange afrikanere eller båtflyktninger i Middelhavet hver vinter fordi disse landene nekter å ta de i land og hjelpe båtflyktninger. For ikke å nevne USA som i 2003 skulle bombe Irak til demokrati, med den konsekvens at hundretusener døde. Mangt og meget å boikotte.

William_S
Has thanked: 121 times
Been thanked: 305 times

Legg inn av William_S »

Hm hva er egentlig verre med dette VMet enn årets vinter OL i Beijing? Folk så jo på Kina OL som bare rakkeren. Og Kina er nok i mine øyne et verre land menneskerettighetsmessig enn Qatar.
These users thanked the author William_S for the post:
Kjøtteter

Brukeravatar
GoingKronos
Has thanked: 168 times
Been thanked: 705 times
Kontakt:

Legg inn av GoingKronos »

Et av de viktige kriteriene for mafiaorganisasjonen er jo antall tv-seere. Så betyr selvsagt en person ingenting, men om x antall millioner gjør det rundt om i verden så vil det merkes. Men dette er nok først og fremst en vesteuropeisk ting, men samtidig så er det jo her mesteparten av pengene er når det kommer til fotball.

Brukeravatar
Chromeback  
Has thanked: 486 times
Been thanked: 410 times

Legg inn av Chromeback »

William_S skrev: søn nov 20, 2022 7:28 pm Hm hva er egentlig verre med dette VMet enn årets vinter OL i Beijing? Folk så jo på Kina OL som bare rakkeren. Og Kina er nok i mine øyne et verre land menneskerettighetsmessig enn Qatar.
For mange handler det vel ikke bare om bruddene på menneskerettighetene, men alt som kom før også.

Den åpenbare korrupsjonen, forholdene for fremmedarbeiderne, at man faktisk flytter hele tidspunktet på mesterskapet for å få det til å gå.

Brukeravatar
GoingKronos
Kontakt:

William_S skrev: søn nov 20, 2022 7:28 pm Hm hva er egentlig verre med dette VMet enn årets vinter OL i Beijing? Folk så jo på Kina OL som bare rakkeren. Og Kina er nok i mine øyne et verre land menneskerettighetsmessig enn Qatar.
De fikk vel ikke mesterskapet pga korrupsjon, så det er jo en viktig forskjell. I tillegg så har man jo flyttet mesterskapet for at dette diktaturet skulle få mesterskapet, og tar dermed bort festen.

Så er det klart at fokus på menneskerettigheter og sportsvasking har kommet mye de siste årene, og vi får se hvilke land som får mesterskap fremover - Saudi Arabia har vel antydet at de også ønsker å arrangere VM i fotball.

Brukeravatar
kytec
FD Supporter
Has thanked: 467 times
Been thanked: 605 times

Legg inn av kytec »

Crazy Horse skrev: søn nov 20, 2022 7:27 pm
Jeg foreslår at du også boikotter land som Hellas og Spania, og særlig verstingen Italia. Det dør mange afrikanere eller båtflyktninger i Middelhavet hver vinter fordi disse landene nekter å ta de i land og hjelpe båtflyktninger. For ikke å nevne USA som i 2003 skulle bombe Irak til demokrati, med den konsekvens at hundretusener døde. Mangt og meget å boikotte.
Skulle tatt seg ut at Italia tok i mot alle båtflyktningene fra Afrika, eller rettere sagt, det skulle ikke tatt seg ut.

greyserpent
Has thanked: 255 times
Been thanked: 571 times

Legg inn av greyserpent »

Hva faen vet du om at de så på OL i Kina eller ikke?
Jeg boikotter VM, og så ikke et eneste minutt av OL i Kina.

Folk_flesk
Has thanked: 233 times
Been thanked: 658 times

Legg inn av Folk_flesk »

Lag gjerne en egen tråd for de som boikotter VM og ikke kan vente til gulf-finansierte Premier League er tilbake igjen.
These users thanked the author Folk_flesk for the post (total 2):
DoktorSMadBum

KongOlav2
Has thanked: 142 times
Been thanked: 604 times

Legg inn av KongOlav2 »

Kina er en idrettsnasjon, det er ikke Qatar i nærheten av å være.

Om begge var fullverdige demokratier, ville det vært helt greit med et vinter-OL i Kina. Et fotball-VM i Qatar er bare idiotisk på alle mulige måter.

Brukeravatar
kytec
FD Supporter
Has thanked: 467 times
Been thanked: 605 times

Legg inn av kytec »

Folk_flesk skrev: søn nov 20, 2022 7:41 pm Lag gjerne en egen tråd for de som boikotter VM og ikke kan vente til gulf-finansierte Premier League er tilbake igjen.
Dobbeltmoralister som boikotter VM, men elsker PL der altså.

Stå fram syndere, stå fram!

greyserpent

Selvfølgelig må det komme inn idioter å breke om dobbeltmoral og annet piss...

William_S

Legg inn av William_S »

KongOlav2 skrev: søn nov 20, 2022 7:43 pm

Om begge var fullverdige demokratier, ville det vært helt greit med et vinter-OL i Kina. Et fotball-VM i Qatar er bare idiotisk på alle mulige måter.
Kina har jo 0 tradisjon for vinteridrett, selv om de forsåvidt har lange tradisjoner innafor andre idretter. Jeg er ikke uenig i at Qatar aldri burde hatt mesterskapet. Men det er facsinerende å se dette voldsomme trykket mot Qatar vs Kina. Når det er sagt så synes jeg ikke det er helt feil at en nasjon i Midtøsten får store mesterskap fra tid til annen. Araberne er ganske store fotballfans, feks så er Salah en gud i Egypt. Men nei det burde nok vært en annen nasjon enn Qatar når man først skulle hatt et mesterskap i den regionen. Kanskje Egypt eller Marokko som faktisk har hatt høvelig greie landslag, men heller ikke disse nasjonene er noen demokratier og har god score på menneskrettigheter.

greyserpent

kytec skrev: søn nov 20, 2022 7:44 pm
Folk_flesk skrev: søn nov 20, 2022 7:41 pm Lag gjerne en egen tråd for de som boikotter VM og ikke kan vente til gulf-finansierte Premier League er tilbake igjen.
Dobbeltmoralister som boikotter VM, men elsker PL der altså.

Stå fram syndere, stå fram!
Har PL blitt tildelt pga korrupsjon? Dauer det folk som fluer i div klubber? Er homofili forbudt? osv, osv.

Hvor er dobbeltmoralen?

greyserpent

William_S skrev: søn nov 20, 2022 7:47 pm

Kina har jo 0 tradisjon for vinteridrett, selv om de forsåvidt har lange tradisjoner innafor andre idretter. Jeg er ikke uenig i at Qatar aldri burde hatt mesterskapet. Men det er facsinerende å se dette voldsomme trykket mot Qatar vs Kina. Når det er sagt så synes jeg ikke det er helt feil at en nasjon i Midtøsten får store mesterskap fra tid til annen. Araberne er ganske store fotballfans, feks så er Salah en gud i Egypt. Men nei det burde nok vært en annen nasjon enn Qatar når man først skulle hatt et mesterskap i den regionen. Kanskje Egypt eller Marokko som faktisk har hatt høvelig greie landslag, men heller ikke disse nasjonene er noen demokratier og har god score på menneskrettigheter.
Egypt er vel en del av Afrika?

Brukeravatar
GoingKronos
Kontakt:

Det kan du si, men samtidig er det forskjeller - spesielt når det kommer til arbeidere på slavekontrakt og korrupsjon. Men det er trist at Premier League har åpnet opp for slike eiere.

KongOlav2
Has thanked: 142 times
Been thanked: 604 times

Legg inn av KongOlav2 »

William_S skrev: søn nov 20, 2022 7:47 pm Kina har jo 0 tradisjon for vinteridrett, selv om de forsåvidt har lange tradisjoner innafor andre idretter. Jeg er ikke uenig i at Qatar aldri burde hatt mesterskapet. Men det er facsinerende å se dette voldsomme trykket mot Qatar vs Kina. Når det er sagt så synes jeg ikke det er helt feil at en nasjon i Midtøsten får store mesterskap fra tid til annen. Araberne er ganske store fotballfans, feks så er Salah en gud i Egypt. Men nei det burde nok vært en annen nasjon enn Qatar når man først skulle hatt et mesterskap i den regionen. Kanskje Egypt eller Marokko som faktisk har hatt høvelig greie landslag, men heller ikke disse nasjonene er noen demokratier og har god score på menneskrettigheter.
Kina tok 9 gull i OL i vinter. I de 5 foregående OL-ene hadde de 2, 2, 5, 3 og 1 gull. Det er ganske mye bedre enn hva det labre Qatar-laget vil levere i eget VM.

Brukeravatar
Tjaaah
Has thanked: 318 times
Been thanked: 653 times

Legg inn av Tjaaah »

Machine_Head skrev: søn nov 20, 2022 7:19 pm Det hjelper jo selvfølgelig ingen, men det er noe man gjør for sin egen del. Rart å ikke skjønne det. Personlig vil jeg ikke se av prinsipp, men jeg kjenner samtidig på svært liten entusiasme for dette VM’et av åpenbare grunner, og det kommer ikke til å koste meg noenting å stå over kampene.
Å boikotte kan bety mye for fremtiden. Det eneste FIFA skjønner er penger. Om mange nok velger å ikke se på, vil dette kunne føre til dårligere tv-avtaler i fremtiden.

Å boikotte er litt det samme som å stemme ved valg, i det store bildet betyr kanskje din stemme forsvinnende lite, men det er fortsatt viktig.
These users thanked the author Tjaaah for the post:
trønderen

Brukeravatar
lok1
Sted: Republikken
Has thanked: 66 times
Been thanked: 159 times

Legg inn av lok1 »

Brukeravatar
TylerDurdenNorway
Has thanked: 165 times
Been thanked: 66 times

Legg inn av TylerDurdenNorway »

Det hadde vært verre hvis VM ble spilt om sommeren ang å sniktitte. Men nå om vinteren så føles det ikke rett med fotball og VM.

Folk_flesk
Has thanked: 233 times
Been thanked: 658 times

Legg inn av Folk_flesk »

GoingKronos skrev: søn nov 20, 2022 7:49 pm
Det kan du si, men samtidig er det forskjeller - spesielt når det kommer til arbeidere på slavekontrakt og korrupsjon. Men det er trist at Premier League har åpnet opp for slike eiere.
Ja, er ganske utrolig at en som en fyr som personlig bestiller drapet på en journalist og så henretter 18 mann på en dag bare kan gå rett inn og kjøpe en av de store klubbene. Det er absolutt ingen moralske standarder i den serien.
Sist redigert av Folk_flesk den søn nov 20, 2022 7:56 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
PapaSmurf
Has thanked: 922 times
Been thanked: 3029 times

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg tenker at de som føler for å boikotte må kunne få ha denne tråden uten at vi som ser på VM blander oss opp i valget de har tatt.

De fleste av de som boikotter lar være å messe om sitt syn i kamptråden i dag, og da må de bli møtt med samme respekt.

Hvis ikke ender vi opp med en suppe som vil føre til at Mod’ene må inn med rød skrift og det blir langt mer styr enn nødvendig.
These users thanked the author PapaSmurf for the post (total 8):
CrazyHorsetrønderenDoktorSehallTrondLFC and 3 more users

William_S

Legg inn av William_S »

Folk_flesk skrev: søn nov 20, 2022 7:54 pm
GoingKronos skrev: søn nov 20, 2022 7:49 pm
Ja, er ganske utrolig at en som en fyr som bestiller drapet på en journalist og henretter 18 mann på en dag bare kan gå rett inn og kjøpe en av klubbene. Det er absolutt ingen moralske standarder i den serien.
Nei akkurat der liker jeg den spanske og tyske modellen bedre. I Spania er det vel sånn at klubbene må være eid av medlemmene og i Tyskland er det særs strenge eierregler. Men det hindret fremdeles jo ikke Red Bull å omgå regelverket. Dog så er jo Red Bull som eier tusen ganger bedre enn kongefamilier som beordrer likvideringen av folk.
Sist redigert av William_S den søn nov 20, 2022 7:58 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
CrazyHorse
Has thanked: 108 times
Been thanked: 49 times

Legg inn av CrazyHorse »

Kina har jo 0 tradisjon for vinteridrett,
Det kommer an på hvor du legger listen for hva som er tradisjoner . Kina har 22 gull fra olympiske vinterleker , i 5 forskjellige idretter , og medaljer fra ytterligere 2 . Lite sammenliknet med Norge , men det er bedre en 0

Brukeravatar
TylerDurdenNorway
Has thanked: 165 times
Been thanked: 66 times

Legg inn av TylerDurdenNorway »

lok1 skrev: søn nov 20, 2022 7:54 pm
To be fair Russland hadde infrastruktur til å arrangere VM på alle måter. Har hatt et bra landslag før eks 2008. Var med i EM 2016.

Brukeravatar
PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

greyserpent skrev: søn nov 20, 2022 7:49 pm

Egypt er vel en del av Afrika?
Sinai-halvøya er vel regnet som en del av Midt-Østen. Selv om Egypt er et afrikansk land.

lund
Has thanked: 15 times
Been thanked: 263 times

Legg inn av lund »

Tjaaah skrev: søn nov 20, 2022 7:52 pm
Machine_Head skrev: søn nov 20, 2022 7:19 pm Det hjelper jo selvfølgelig ingen, men det er noe man gjør for sin egen del. Rart å ikke skjønne det. Personlig vil jeg ikke se av prinsipp, men jeg kjenner samtidig på svært liten entusiasme for dette VM’et av åpenbare grunner, og det kommer ikke til å koste meg noenting å stå over kampene.
Å boikotte kan bety mye for fremtiden. Det eneste FIFA skjønner er penger. Om mange nok velger å ikke se på, vil dette kunne føre til dårligere tv-avtaler i fremtiden.

Å boikotte er litt det samme som å stemme ved valg, i det store bildet betyr kanskje din stemme forsvinnende lite, men det er fortsatt viktig.
Så mye vanskeligere enn dette er det jo virkelig ikke.

Brukeravatar
Lezah
Has thanked: 449 times
Been thanked: 528 times

Legg inn av Lezah »

Kampen i dag gikk i all fall heeeelt fint å droppe, blir nok fort verre.
These users thanked the author Lezah for the post:
CrazyHorse

Brukeravatar
CrazyHorse
Has thanked: 108 times
Been thanked: 49 times

Legg inn av CrazyHorse »

Dag 1 uten fotball -VM gikk overraskende bra. Det ville vært verre om VM gikk til normal tid om sommeren . Kampen fra Qatar ble erstattet med rugbykamp mellom Italia og Springboks.
Gruppekampene skal gå fint å klare seg uten (trur eg) , men etter å ha kikket litt på hvem som eventuelt kan møtes fra kvartfinalen og utover kan Infantinofilteret bli satt på prøve
These users thanked the author CrazyHorse for the post:
trønderen

trønderen

Legg inn av trønderen »

Tjaaah skrev: søn nov 20, 2022 7:52 pm

Jeg har begynt på et lengre innlegg om hvorfor jeg boikotter, men jeg kjenner at jeg ikke orker å skrive det ferdig nå. Men hovedargumentet mitt er altså det du skriver her. Det er viktig å huske på at dette ikke kun er en boikott mot Qatar. Det er like mye . om ikke mer - en boikott mot FIFA.
These users thanked the author trønderen for the post:
greyserpent

lund
Has thanked: 15 times
Been thanked: 263 times

Legg inn av lund »

Lezah skrev: søn nov 20, 2022 8:05 pm Kampen i dag gikk i all fall heeeelt fint å droppe, blir nok fort verre.
Man trenger da heller ikke å boikotte absolutt alle kamper. Det viktigste er å boikotte såpass mange av kampene at det merkes for FIFA.

trønderen

Legg inn av trønderen »

CrazyHorse skrev: søn nov 20, 2022 8:06 pm Dag 1 uten fotball -VM gikk overraskende bra. Det ville vært verre om VM gikk til normal tid om sommeren . Kampen fra Qatar ble erstattet med rugbykamp mellom Italia og Springboks.
Gruppekampene skal gå fint å klare seg uten (trur eg) , men etter å ha kikket litt på hvem som eventuelt kan møtes fra kvartfinalen og utover kan Infantinofilteret bli satt på prøve
Vi får støtte hverandre når man kjenner på at det blir vanskelig. Det er i alle fall målet mitt med denne tråden.
These users thanked the author trønderen for the post:
CrazyHorse

Brukeravatar
GatlingGun
Sted: Bergen
Has thanked: 770 times
Been thanked: 413 times

Legg inn av GatlingGun »

Jeg kommer aldrintil å forstå alle de som kommer inn her for å messe om ditten og datten. Vi boikotter fotball-VM. Grunnene er åpenbare og FIFA og Qatar er "skyldig" på alle punkter.

Skal vi boikotte alt som har minst en promille av en promille av et fnugg av korrupsjon eller brudd på menneskerettigheter så er det ikke mulig å spise, drikke, se på TV, ha internett, reise. Da kan man jo like gjerne dø.

Det er det de vil, de vil at vi skal dø, slik at de kan nyte sportsarrangement verden over i fred med plettfri samvittighet.

Alle som jamrer over at folk boikotter VM er med på å legitimere og sportsvaske dritten.
These users thanked the author GatlingGun for the post:
TrondLFC

Reddington
Has thanked: 21 times
Been thanked: 70 times

Legg inn av Reddington »

lund skrev: søn nov 20, 2022 8:08 pm
Lezah skrev: søn nov 20, 2022 8:05 pm Kampen i dag gikk i all fall heeeelt fint å droppe, blir nok fort verre.
Man trenger da heller ikke å boikotte absolutt alle kamper. Det viktigste er å boikotte såpass mange av kampene at det merkes for FIFA.
Det er vel akkurat de kampene det er "vanskeligst" å boikotte.

William_S

Legg inn av William_S »

PapaSmurf skrev: søn nov 20, 2022 7:55 pm Jeg tenker at de som føler for å boikotte må kunne få ha denne tråden uten at vi som ser på VM blander oss opp i valget de har tatt.

De fleste av de som boikotter lar være å messe om sitt syn i kamptråden i dag, og da må de bli møtt med samme respekt.

Hvis ikke ender vi opp med en suppe som vil føre til at Mod’ene må inn med rød skrift og det blir langt mer styr enn nødvendig.
Dette er jo er diskusjonsforum for å kunne diskutere ulike synspunkt, ikke et ekkokammer for det ene eller det andre

Brukeravatar
Chromeback  
Has thanked: 486 times
Been thanked: 410 times

Legg inn av Chromeback »

William_S skrev: søn nov 20, 2022 8:25 pm
PapaSmurf skrev: søn nov 20, 2022 7:55 pm Jeg tenker at de som føler for å boikotte må kunne få ha denne tråden uten at vi som ser på VM blander oss opp i valget de har tatt.

Dette er jo er diskusjonsforum for å kunne diskutere ulike synspunkt, ikke et ekkokammer for det ene eller det andre
Det er jo hundre tråder som tar opp dette temaet. Hvordan går det under som ett ekkokammer?

Brukeravatar
PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

William_S skrev: søn nov 20, 2022 8:25 pm

Det er et diskusjonsforum ja, men det er likevel lov å bruke sunn fornuft.

Om de som boikotter fyller alle kamptråder med boikott-innlegg er det ikke noe særlig. Og om de da ønsker å ha en tråd der de kan diskutere seg i mellom ser jeg ikke noe poeng i at man skal blande seg.

Svar