Uruguay VS Sør-Korea 14:00 24.11.22

Svar
Shabelle

Re: Uruguay VS Sør-Korea 14:00 24.11.22

Legg inn av Shabelle »

Hans Majestet Son

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Nordlys skrev: tor nov 24, 2022 3:24 pm Son har vært svakest på Sør-Korea så langt.
Mange tilfeller av det hittil i VM, at lagets presumptivt beste spiller leverer svakt.
De Bruyne i går klarte faktisk å få man of the match etter å ha levert det som må ha vært en av hans svakeste prestasjoner de siste 5 sesongene…

Dubia

Legg inn av Dubia »

Snork

MadBum

Legg inn av MadBum »

Tabarez gråter når han ser hvor usle Uruguay er i dag.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Den skuddfoten til Valverde er så vill. Fortjente å gå i krysset.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Dagens quizz spørsmål:

Hvor mange ganger har Luiz Suarez vunnet Ballon d'Or mens han spilte for Barcelona?
Sist redigert av Enzino den tor nov 24, 2022 3:48 pm, redigert 1 gang totalt.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Nære drømmegoll fra Valverde

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Enzino skrev: tor nov 24, 2022 3:47 pm Dagens spørsmål:

Hvor mange ganger har Luiz Suarez vunnet Ballon d'Or?
En gang på 60-tallet.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

I denne gruppa kan alt skje.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Flott at møkkalandet Uruguay snubler. Skal aldri tilgis for det skitne spillet sjefsgrisen Suarez drev med i 2010. Utilgivelig fra en av sportens aller verste individer.

Lezah

Legg inn av Lezah »

anbessa skrev: tor nov 24, 2022 4:07 pm Flott at møkkalandet Uruguay snubler. Skal aldri tilgis for det skitne spillet sjefsgrisen Suarez drev med i 2010. Utilgivelig fra en av sportens aller verste individer.
Det er vel ingen land man kan unne noe særlig hvis ett individs track record er nok til å sette dem på ha-lista :)? (Tenker her særlig på Østerrike, Adolf Hitlers hjemland, en mindre sympatisk herremann!)

anbessa

Legg inn av anbessa »

Lezah skrev: tor nov 24, 2022 4:13 pm
anbessa skrev: tor nov 24, 2022 4:07 pm Flott at møkkalandet Uruguay snubler. Skal aldri tilgis for det skitne spillet sjefsgrisen Suarez drev med i 2010. Utilgivelig fra en av sportens aller verste individer.
Det er vel ingen land man kan unne noe særlig hvis ett individs track record er nok til å sette dem på ha-lista :)? (Tenker her særlig på Østerrike, Adolf Hitlers hjemland, en mindre sympatisk herremann!)
Hitler gjorde mye rart, men han jukset seg aldri til seire på fotballbanen. I hvert fall ikke i et VM-sluttspill.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

anbessa skrev: tor nov 24, 2022 4:07 pm Flott at møkkalandet Uruguay snubler. Skal aldri tilgis for det skitne spillet sjefsgrisen Suarez drev med i 2010. Utilgivelig fra en av sportens aller verste individer.
I 2010? Hele karrieren til rotta Suarez kommer til å bli husket for alt jukset han dreiv med på fotballbanen.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Mr.Meep skrev: tor nov 24, 2022 2:06 pm Hvor er alle disse Liverpol folka? Sku de ikke støtte Nunez?
Så ikke kampen, men registrerer at denne legenden gikk målløs av banen.

Gjorde han i det minste noen utrolige returløp?

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

anbessa skrev: tor nov 24, 2022 4:07 pm Skal aldri tilgis for det skitne spillet sjefsgrisen Suarez drev med i 2010.
Det er én grunn til at dette er blitt hauset opp. Vinnervilje, og det å «ta en for laget», er utsøkte kvaliteter, men siden det frarøvet en afrikansk nasjon muligheten til å nå en historisk semifinale, så skulle Suárez pepres for alt det var verdt. Hadde en spiller på et lag jeg holder av latt være å gjøre som Suárez i den situasjonen, så hadde jeg sett på det som utilgivelig.

anbessa

Legg inn av anbessa »

mikemodano skrev: tor nov 24, 2022 6:57 pm Det er én grunn til at dette er blitt hauset opp. Vinnervilje, og det å «ta en for laget», er utsøkte kvaliteter, men siden det frarøvet en afrikansk nasjon muligheten til å nå en historisk semifinale, så skulle Suárez pepres for alt det var verdt. Hadde en spiller på et lag jeg holder av latt være å gjøre som Suárez i den situasjonen, så hadde jeg sett på det som utilgivelig.
Har forstått det slik at mange innen fotballverden mener at juks er en fin måte å vinne på ja. Selv finner jeg juks motbydelig, uansett hvilket lag som gjør det. Jeg har fortsatt dårlig samvittighet for at jeg overspilte i en situasjon på Lade kunstgress for 17 år siden.
Suarez har alltid vært en motbydelig rotte, men jaggu klarte han å bli en enda verre rotte med jukset han "presterte" i den kvartfinalen der.

morrisey

Legg inn av morrisey »

mikemodano skrev: tor nov 24, 2022 6:57 pm
anbessa skrev: tor nov 24, 2022 4:07 pm Skal aldri tilgis for det skitne spillet sjefsgrisen Suarez drev med i 2010.
Det er én grunn til at dette er blitt hauset opp. Vinnervilje, og det å «ta en for laget», er utsøkte kvaliteter, men siden det frarøvet en afrikansk nasjon muligheten til å nå en historisk semifinale, så skulle Suárez pepres for alt det var verdt. Hadde en spiller på et lag jeg holder av latt være å gjøre som Suárez i den situasjonen, så hadde jeg sett på det som utilgivelig.
Uruguay er, og har alltid vært et hyggelig bekjentskap. Har ikke sett noen kamper i år, men drømmer meg tilbake til tiden med eleganten Enzo Francescoli, omgitt av 10 mer eller mindre grisete helter.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

anbessa skrev: tor nov 24, 2022 7:51 pm Har forstått det slik at mange innen fotballverden mener at juks er en fin måte å vinne på ja.
"Jukset" ble jo straffet. Ghana fikk straffespark. At de ikke forvaltet muligheten kan man vanskelig klandre vinnerskallen Suárez for. Her er det åpenbart dine personlige motiv som spiller inn, og det er for så vidt ærlig nok, det. Juks som går ustraffet hen, derimot, er en uting. Bærer du et like stort nag til Maradona for måten han svindlet Argentina videre på bekostning av England på?

anbessa

Legg inn av anbessa »

mikemodano skrev: tor nov 24, 2022 8:02 pm Bærer du et like stort nag til Maradona for måten han svindlet Argentina videre på bekostning av England på?
Det var en like stygg handling ja. Så absolutt. Bevisst juks som var matchavgjørende.
Heldigvis hadde ikke Maradona for vane å gnage på motspillerne sine, sånn sett fremstår han noe mer sympatisk, totalt sett.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

morrisey skrev: tor nov 24, 2022 7:56 pm drømmer meg tilbake til tiden med eleganten Enzo Francescoli, omgitt av 10 mer eller mindre grisete helter.
'86-utgaven var ikke spesielt pen, nei. Francescoli var allerede da ei superstjerne, men maktet aldri prege Uruguay i ei heller miserabel Mexico-turnering. At de avanserte fra gruppespillet som en av de fire beste treerne var alt annet enn deres egen fortjeneste. De var jo også involvert i en skandaløs Copa América-finale bare året etter, da de ble kontinentale mestere gjennom en 1-0-seier mot Chile i Argentina, mens de hadde roet seg betraktelig i løpet av de neste par årene, da de leverte nok ei god Copa-turnering (møtte Brasil og tapte i siste og avgjørende kamp i det andre gruppespillet, faktisk på dagen 49 år etter triumfen på Maracanã som ga Celeste deres andre VM-triumf), i tillegg til å kvalifisere seg til Italia '90 fra ei riktignok ganske overkommelig trenasjonerspulje (Bolivia og et svakt Peru de to andre i den gruppa). Francescoli var med i tre av fire kvalikkamper den gang, uten å briljere som han var kapabel til i sine beste stunder, men til gjengjeld fantes en svært så opplagt Rubén Sosa, som puttet fem mål på fire kamper, og var den offensivt avgjørende brikken til Óscar Tabárez den gang. I selve mesterskapet, Italia '90, så gikk dessverre det offensive i stå, men man var i det minste langt fra å være så brutale som '86- og 87'-utgavene hadde vært.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»