Hvor enkelt er det å semifaste? Veldig enkelt.

Svar
Alpha

Re: Hvor enkelt er det å semifaste? Veldig enkelt.

Legg inn av Alpha »

startelver skrev: tor okt 13, 2022 6:47 pm @4pLaY kan du rydde opp i tråden, dette var ment som en positiv tråd som skal handle om min semifasting, hvis ikke må jeg opprette en ny en.
Dette kan du vel ikke mene? Om du ønsker å ytre din mening uten at noen skal kunne kommentere den, så er vel ikke et diskusjonsforum rett arena? Da er vel kanskje en personlig blogg mer passende.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Alpha skrev: tor okt 13, 2022 6:24 pm
Vil gjerne se den forskningsrapporten, for meg bekjent aktiveres brunt fettvev når man utsettes for kulde. Hvordan det dannes er en HELT annen debatt. Den termiske effekten av brunt fettvev ser man ikke ved lipogenese, man ser det ved kulde hvor kroppen prøver å opprettholde homostease.
-Er ikke forskningsrapportene, men står om det her:

Link

Link

Slenger med ett par rapporter også:

Link

Link

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

startelver skrev: tor okt 13, 2022 6:47 pm @4pLaY kan du rydde opp i tråden, dette var ment som en positiv tråd som skal handle om min semifasting, hvis ikke må jeg opprette en ny en.
Jeg opplever ikke trolling i denne tråden, og jeg synes da dette er en positiv tråd hittil, med en god og fruktbar diskusjon.

Intermittent Fasting kan godt ha sine fordeler, hovedsakelig ved det psykologiske i at det er lettere å innta færre daglige kalorier når man må spise alt «på en gang». Det betyr likevel ikke at det er noe magisk med IF. @Alpha har kommet med veldig god informasjon i tråden hittil, og mye av det motsier ikke nødvendigvis dine innlegg om IF. Men på de punktene der du ikke er enig med det han skriver, så kan det være verdt å undersøke litt ekstra.

NB1: Veldig mange blir omtalt som eksperter, også på TV, uten egentlig å være spesielt kompetente på det de hevder å være eksperter på.

NB2: Ikke for å være negativ, men 2-4 kg er det «alle» mister omtrent umiddelbart etter å ha startet på en hvilken som helst ny diett. Som regel er dette ren vannvekt, og det første som forsvinner. Ikke mist motivasjonen dersom det plutselig stagnerer litegranne. Slow and steady wins the race. :)


Alt i beste mening!

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

startelver skrev: tor okt 13, 2022 6:47 pm @4pLaY kan du rydde opp i tråden, dette var ment som en positiv tråd som skal handle om min semifasting, hvis ikke må jeg opprette en ny en.
Har du enkelt poster å klage på, så bruker du klage knappen.

Jeg har gitt beskjed, til det kjedsomelige, at alt slikt skal puttes i Ris og ros om det ikke er en post som kun skal klages på. Bruk det forumet til alt annet, begynner å bli lei av å bli kalt på som en hund hver gang det er noe.

Alpha

Legg inn av Alpha »

TheOpiate skrev: tor okt 13, 2022 7:04 pm
Alpha skrev: tor okt 13, 2022 6:24 pm
Vil gjerne se den forskningsrapporten, for meg bekjent aktiveres brunt fettvev når man utsettes for kulde. Hvordan det dannes er en HELT annen debatt. Den termiske effekten av brunt fettvev ser man ikke ved lipogenese, man ser det ved kulde hvor kroppen prøver å opprettholde homostease.
-Er ikke forskningsrapportene, men står om det her:

Link

Link

Slenger med ett par rapporter også:

Link

Link
Termisk effekt av brunt fettvev i termonøytralt miljø:
► Show Spoiler
Her står det strengt tatt nøyaktig det jeg antok, ikke det du sa. Man ser ikke økt forbrenning ved faste grunnet mer brunt fettvev blant fastende. Brunt fettvev aktiveres ved kulde, ikke faste. I termonøytralt milø = Ingen termisk effekt av brunt fettvev. Dette er egentlig ganske logisk da brunt fettvev skal produsere varme for å opprettholde normal kroppstemperatur - ikke gi deg feber for å brenne fett.

Ellers oppsummerer KEFF det ganske fint. Støtter egentlig bare det jeg sier om for lite vitenskapelig grunnlag til å hevde det ene og det andre, samt. at faste vs. ikke-faste bare er to veier til samme mål når det kommer til vektreduksjon.
► Show Spoiler

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg følger en plan og den funker, etter at kroppen får hvilt seg reparerer den cellene i kroppen og fjerner fettceller.

Jeg har aldri følt meg i bedre form i forhold til alder. Og jeg bruker ca bare 1 time trening per dag i tillegg till lett løfting med vekter. Og dette er helt gratis! Jeg trenger ikke å kjøpe noe program, dette funker! Dette visste jeg om lenge før hun damen dukket opp på NRK.

I dag hadde jeg 18 timer uten mat. Magesekken er god og mett etter det første måltidet. Nå har jeg 2.5 time igjen til vinduet lukkes. Kaloriinntaket i dag vil antageligvis ende på under 2000 kalorier ifølge appen.

Jeg har ingen problemer med å faste i 36 timer hvis jeg vil, men det får bli en annen gang. For meg er det viktigst at kroppen får den lange hvilen i døgnet.

Er 191 cm høy og veier nå 88 kilo , har vært oppe i 93 kilo på det meste.

Målet er 85 kilo.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Malacay skrev: tor okt 13, 2022 7:41 pm Er lavkarbo helt ut ?
Både faste og lavkarbo fører jo til ketose, så det er egentlig mye av det samme. Spiser man lavkarbo så er det min erfaring at man blir mett i mange timer og det blir automatisk faste.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Det er ingen som sier at du ikke skal forsette slik du holder på. At du får resultater og trives er det eneste som teller, men du kommer med påstander som i beste fall baserer seg på pseudovitenskap. "Etter kroppen får hvilt seg reparerer den cellene i kroppen og fjerner fettceller" . What? Kan du utdype, for dette er jo direkte feil og det er DET jeg reagerer på. Ikke at fasting er et fint virkemiddel for å gå ned i vekt.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Å gå ned i vekt handler i det store og hele om å unngå å spise flere kalorier enn du forbrenner.
Og det finnes mange måter å gjøre det på. Selv gikk jeg på knekkebrøddietten i 2021, som ga enorme resultater. Så leser man de som får det til med lavkarbo, faste osv.

Det første man må gjøre er uansett å kvitte seg med uvaner som godteri, fet saus og lignende med mye kalorier.

startelver

Legg inn av startelver »

Alpha skrev: tor okt 13, 2022 7:47 pm Det er ingen som sier at du ikke skal forsette slik du holder på. At du får resultater og trives er det eneste som teller, men du kommer med påstander som i beste fall baserer seg på pseudovitenskap. "Etter kroppen får hvilt seg reparerer den cellene i kroppen og fjerner fettceller" . What? Kan du utdype, for dette er jo direkte feil og det er DET jeg reagerer på. Ikke at fasting er et fint virkemiddel for å gå ned i vekt.
Er du en kvalifisert ekspert på området ? Hva driver du med som kan være så jævla påståelig io alt du sier ?

startelver

Legg inn av startelver »

Dr Mosley er jo veldig kjent på dette området og har laget BBC dokumentarer de siste årene. Spesielt 5-2 dietten er svært interessant. 500 kalorier 2 dager i uken, vanlig kaloriiinntak de andre dagene.

Sist redigert av startelver den tor okt 13, 2022 8:00 pm, redigert 1 gang totalt.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Jeg leste trådtittelen som "Hvor enkelt er det å få en semifast? Veldig enkelt."

Sier kanskje en del om meg.

Alpha

Legg inn av Alpha »

startelver skrev: tor okt 13, 2022 7:51 pm
Alpha skrev: tor okt 13, 2022 7:47 pm Det er ingen som sier at du ikke skal forsette slik du holder på. At du får resultater og trives er det eneste som teller, men du kommer med påstander som i beste fall baserer seg på pseudovitenskap. "Etter kroppen får hvilt seg reparerer den cellene i kroppen og fjerner fettceller" . What? Kan du utdype, for dette er jo direkte feil og det er DET jeg reagerer på. Ikke at fasting er et fint virkemiddel for å gå ned i vekt.
Er du en kvalifisert ekspert på området ? Hva driver du med som kan være så jævla påståelig io alt du sier ?
Jeg har gjennomført eksamen fra Universitet i blant annet humanfysiologi, celle-og molekylærbiolgi, mikrobiologi og biokjemi. Ellers har jeg jeg både bachelorgrad og mastergrad som er uavhengig av hverandre. Vil påstå at jeg er godt over gjennomsnittlig kompetent til å lese- og kritisk vurdere litteratur. Dette mye fordi at jeg har gjennomført en rekke systematiske litteratursøk opp gjennom årene (og skrevet artikler/eksamener basert på det). Dette kommer selvsagt ikke uten å gjennomføre metode- og statistikkfag

Som prikken over i-en har jeg mye egeninteresse for ernæring, men ikke på fasting spesifikt. Hva jeg driver med, er ikke så veldig relevant for denne debatten.

Dessuten var det TheOpiate som la frem artiklene som underbygget hva JEG sa tidligere i tråden. Så er ikke sånn at jeg kommer med noe viss-vass, men det er krevende å lese og vurdere artikler. Det krever erfaring og man kan ikke bare lese ingressen fra et ukeblad.

startelver

Legg inn av startelver »

https://www.sciencefocus.com/the-human- ... ted-diets/

For this study, which was later published in 2018 in the Journal Of Nutritional Science, we recruited 16 healthy volunteers and measured their body fat, blood sugar and cholesterol levels. They were then randomly assigned to TRE or a control group.

The TRE people were asked to stick to their normal diet but to move their breakfast 90 minutes later, and their dinner time 90 minutes earlier. This meant that for three extra hours each day they were without food (fasting). Everyone kept a food and sleep diary to ensure that they were eating the same amount as normal.

Ten weeks later, we repeated the tests. We found that the group who had eaten breakfast later and dinner earlier had, on average, each lost around 1.6kg of body fat. They had also seen bigger falls in blood sugar and cholesterol than the control group.

A more recent study, published in the journal Cell Metabolism on 5 December 2019, did something similar. This time, researchers took 19 overweight volunteers with metabolic syndrome (raised blood sugar, blood pressure and cholesterol) and asked them to eat within a 10-hour window.

Although the recruits were asked to eat as much as normal, many of them said they were eating less, due to the shorter eating window. As with the Trust Me study, the participants found that extending their overnight fast led to a significant reduction in body fat, blood pressure and total cholesterol. Blood sugar and insulin levels also improved.

Metabolic syndrome is a risk factor for developing type 2 diabetes. Therefore if we can prevent people with prediabetes from developing diabetes by adapting their fasting window, then it could save the NHS billions of pounds a year. I look forward to seeing more intermittent fasting studies in 2020.

Michael Mosley
Sist redigert av startelver den tor okt 13, 2022 8:09 pm, redigert 1 gang totalt.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

startelver skrev: tor okt 13, 2022 7:51 pm
Er du en kvalifisert ekspert på området ? Hva driver du med som kan være så jævla påståelig io alt du sier ?
Har aldri forstått hvorfor lettost- og kaloriekspertene er så aggressive. Babbelet deres har jo alle lest 100 ganger før, det funker ikke for alle. Faktisk viser forskning at det ikke fungerer for 99% av de som forsøker å gå ned i vekt med "spis mindre, morsjoner mer" varianten. Om det funker for dem så er det jo flott. Ingen som tvinger dem over på faste eller noe annet. Jeg personlig føler meg absolutt ikke bra på høykarbo kost, selv hvis jeg holder meg innenfor på kalorier. Så faste og å kutte noe i karbs er helt nødvendig for meg.

startelver

Legg inn av startelver »

Alpha skrev: tor okt 13, 2022 8:03 pm
startelver skrev: tor okt 13, 2022 7:51 pm
Alpha skrev: tor okt 13, 2022 7:47 pm Det er ingen som sier at du ikke skal forsette slik du holder på. At du får resultater og trives er det eneste som teller, men du kommer med påstander som i beste fall baserer seg på pseudovitenskap. "Etter kroppen får hvilt seg reparerer den cellene i kroppen og fjerner fettceller" . What? Kan du utdype, for dette er jo direkte feil og det er DET jeg reagerer på. Ikke at fasting er et fint virkemiddel for å gå ned i vekt.
Er du en kvalifisert ekspert på området ? Hva driver du med som kan være så jævla påståelig io alt du sier ?
Jeg har gjennomført eksamen fra Universitet i blant annet humanfysiologi, celle-og molekylærbiolgi, mikrobiologi og biokjemi. Ellers har jeg jeg både bachelorgrad og mastergrad som er uavhengig av hverandre. Vil påstå at jeg er godt over gjennomsnittlig kompetent til å lese- og kritisk vurdere litteratur. Dette mye fordi at jeg har gjennomført en rekke systematiske litteratursøk opp gjennom årene (og skrevet artikler/eksamener basert på det). Dette kommer selvsagt ikke uten å gjennomføre metode- og statistikkfag

Som prikken over i-en har jeg mye egeninteresse for ernæring, men ikke på fasting spesifikt. Hva jeg driver med, er ikke så veldig relevant for denne debatten.

Dessuten var det TheOpiate som la frem artiklene som underbygget hva JEG sa tidligere i tråden. Så er ikke sånn at jeg kommer med noe viss-vass, men det er krevende å lese og vurdere artikler. Det krever erfaring og man kan ikke bare lese ingressen fra et ukeblad.
Flott men du er ingen lege ,og det gjør deg ikke til en ekspert .

Alpha

Legg inn av Alpha »

startelver skrev: tor okt 13, 2022 8:08 pm
Alpha skrev: tor okt 13, 2022 8:03 pm
startelver skrev: tor okt 13, 2022 7:51 pm

Er du en kvalifisert ekspert på området ? Hva driver du med som kan være så jævla påståelig io alt du sier ?
Jeg har gjennomført eksamen fra Universitet i blant annet humanfysiologi, celle-og molekylærbiolgi, mikrobiologi og biokjemi. Ellers har jeg jeg både bachelorgrad og mastergrad som er uavhengig av hverandre. Vil påstå at jeg er godt over gjennomsnittlig kompetent til å lese- og kritisk vurdere litteratur. Dette mye fordi at jeg har gjennomført en rekke systematiske litteratursøk opp gjennom årene (og skrevet artikler/eksamener basert på det). Dette kommer selvsagt ikke uten å gjennomføre metode- og statistikkfag

Som prikken over i-en har jeg mye egeninteresse for ernæring, men ikke på fasting spesifikt. Hva jeg driver med, er ikke så veldig relevant for denne debatten.

Dessuten var det TheOpiate som la frem artiklene som underbygget hva JEG sa tidligere i tråden. Så er ikke sånn at jeg kommer med noe viss-vass, men det er krevende å lese og vurdere artikler. Det krever erfaring og man kan ikke bare lese ingressen fra et ukeblad.
Flott men du er ingen lege ,og det gjør deg ikke til en ekspert .
Ekspert er ingen beskyttet tittel og hvorfor kommer lege inn i bildet nå?

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg har linket til Dr Mosley , siden du er så glad i å lese foreslår jeg du leser deg opp på temaet.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Alpha skrev: tor okt 13, 2022 8:03 pm
Jeg har gjennomført eksamen fra Universitet i blant annet humanfysiologi, celle-og molekylærbiolgi, mikrobiologi og biokjemi. Ellers har jeg jeg både bachelorgrad og mastergrad som er uavhengig av hverandre. Vil påstå at jeg er godt over gjennomsnittlig kompetent til å lese- og kritisk vurdere litteratur. Dette mye fordi at jeg har gjennomført en rekke systematiske litteratursøk opp gjennom årene (og skrevet artikler/eksamener basert på det). Dette kommer selvsagt ikke uten å gjennomføre metode- og statistikkfag
Nekter å ta noen med Justin Bieber som profilbilde seriøst, beklager.

startelver

Legg inn av startelver »

https://www.bbc.com/news/health-19112549

Scientists are uncovering evidence that short periods of fasting, if properly controlled, could achieve a number of health benefits, as well as potentially helping the overweight, as Michael Mosley discovered.

I'd always thought of fasting as something unpleasant, with no obvious long term benefits. So when I was asked to make a documentary that would involve me going without food, I was not keen as I was sure I would not enjoy it.

But the Horizon editor assured me there was great new science and that I might see some dramatic improvements to my body. So, of course, I said, "yes".

I am not strong-willed enough to diet over the long term, but I am extremely interested in the reasons why eating less might lead to increased life span, particularly as scientists think it may be possible to get the benefits without the pain.

How you age is powerfully shaped by your genes. But there's not much you can do about that.

Calorie restriction, eating well but not much, is one of the few things that has been shown to extend life expectancy, at least in animals. We've known since the 1930s that mice put on a low-calorie, nutrient-rich diet live far longer. There is mounting evidence that the same is true in monkeys.

Intermittent fasting
One area of current research into diet is Alternate Day fasting (ADF), involving eating what you want one day, then a very restricted diet (fewer than 600 calories) the next, and most surprisingly, it does not seem to matter that much what you eat on non-fast days.

Dr Krista Varady of the University of Illinois at Chicago carried out an eight-week trial comparing two groups of overweight patients on ADF.

"If you were sticking to your fast days, then in terms of cardiovascular disease risk, it didn't seem to matter if you were eating a high-fat or low-fat diet on your feed (non-fast) days," she said.

I decided I couldn't manage ADF, it was just too impractical. Instead I did an easier version, the so-called 5:2 diet. As the name implies you eat normally 5 days a week, then two days a week you eat 500 calories if you are a woman, or 600 calories, if you are a man.

There are no firm rules because so far there have been few proper human trials. I found that I could get through my fast days best if I had a light breakfast (scrambled eggs, thin slice of ham, lots of black tea, adding up to about 300 calories), lots of water and herbal tea during the day, then a light dinner (grilled fish with lots of vegetables) at night.

On my feed days I ate what I normally do and felt no need to gorge.

I stuck to this diet for 5 weeks, during which time I lost nearly a stone and my blood markers, like IGF-1, glucose and cholesterol, improved. If I can sustain that, it will greatly reduce my risk of contracting age-related diseases like cancer and diabetes.

Current medical opinion is that the benefits of fasting are unproven and until there are more human studies it's better to eat at least 2000 calories a day. If you really want to fast then you should do it in a proper clinic or under medical supervision, because there are many people, such as pregnant women or diabetics on medication, for whom it could be dangerous.

I was closely monitored throughout and found the 5:2 surprisingly easy. I will almost certainly continue doing it, albeit less often. Fasting, like eating, is best done in moderation.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Dette er enkelt og greit den mest fornøyelige tråden jeg har lest på forumet, dog en smule utilsiktet, men læl.

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg kan godt legge ut 100 artikler til hvis det trengs for å roe Alpha som har alle doktogradene hengt opp på veggen i gutterommet sitt.

Alpha

Legg inn av Alpha »

startelver skrev: tor okt 13, 2022 9:24 pm Jeg kan godt legge ut 100 artikler til hvis det trengs for å roe Alpha som har alle doktogradene hengt opp på veggen i gutterommet sitt.
Har aldri sagt noe om PhD. Nok en gang kaster du ut usannheter om ting jeg aldri har sagt. Fin hersketeknikk.

Du legger ved en 10 år gammel avisartikkel fra BBC som underbygger null og niks av påstandene du har kommet med. Et intervju med en pensjonert lege, Dr. Mosley som nå jobber for BBC støtter ikke akkurat saken din. Hurra! Fra et vitenskapelig perspektiv er det helt totalt uinteressant og jeg har ikke tenkt å undervise deg i vitenskapelig metode. Jeg kan likevel gi deg en pekepinn i rett retning. Anbefaler deg å lese deg opp om kunnskapspyramiden, eller "hierarchy of evidence". Da finner du fort at det du har lagt frem scorer lavest grad av evidens.

Hvis du er genuint interessert i tema, anbefaler jeg deg å:
1) Logge ut av BBC og YouTube.
2) Logge inn på PubMed eller MedLine
3) Gjennomføre et systematisk litteratursøk (det krever dog lang tid å lage en god søkestreng. Gjerne flere uker for kvalifisert fagfolk).
4) Hvis du ikke orker å gjennomføre, så kan du finne reviews og meta-analyser på PubMed. Noe det faktisk er litt hold i.

Nå er jeg snill og slenger med en systematisk review og så kan du leke deg frem til hva enn du selv måtte finne.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32060194/


► Show Spoiler


Dette er en gjenganger fordi det rett å slett ikke finne nok/god nok forskning til at man kan konkludere med effekt.


Edit: Du kan forresten spare deg for de 100 artiklene, for de har ikke en dritt å si. En artikkel har 0% grad av evidens. Det har like mye hold som en korthus på toppen av Burj Khalifa. Angående pensjonisten du priser, så anbefaler jeg deg å undersøke hva "bias" er i forskningssammenheng.

startelver

Legg inn av startelver »

DU er jo helt steinvill , foreslår du tar deg en pause., Og artikkelen var ikke 10 år gammel . Universitetet og alle doktorgradene har gjort deg til en usympatisk fyr. Denne tråden er ødelagt for lengst takket være deg.

Og hvorfor i alle dager har du Bieber som profilbilde ? Er du en Belieber?
Sist redigert av startelver den tor okt 13, 2022 10:46 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Tormund skrev: tor okt 13, 2022 9:18 pm Dette er enkelt og greit den mest fornøyelige tråden jeg har lest på forumet, dog en smule utilsiktet, men læl.
Ren kunst. Passende nok virker det som om blodsukkeret til den ene deltakeren er noe lavt for øyeblikket :lol:

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Det finnes ikke noen god forskning på at faste har god effekt påstås det. Jo, det gjør det jo. Er gjort masse forskning på det, f.eks BDNF øker mange hundre % de timene man faster. Og en hel del andre mekanismer som er helsefremmende settes igang. Alt dette er udiskutabelt.

Så kan man jo snu om på det, hvilken forskning viser at det er fordelaktig å spise hver tredje time eller oftere når man er våken?

Alpha

Legg inn av Alpha »

Ka9nen skrev: tor okt 13, 2022 10:56 pm Det finnes ikke noen god forskning på at faste har god effekt påstås det. Jo, det gjør det jo. Er gjort masse forskning på det, f.eks BDNF øker mange hundre % de timene man faster. Og en hel del andre mekanismer som er helsefremmende settes igang. Alt dette er udiskutabelt.

Så kan man jo snu om på det, hvilken forskning viser at det er fordelaktig å spise hver tredje time eller oftere når man er våken?
Jeg argumenterer primært for vektreduksjon og metabolisme - da de aller fleste som benytter seg av en diett gjør det for vektnedgang.

BDNF har jeg aldri hørt om og skal ikke engang prøve å uttale meg om det. Finnes det humanstudier satt sammen i systematiske reviews som gir nok statistisk styrke til at man kan anbefale det for allmennheten? Hva nå enn BDNF indikerer.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Alpha skrev: tor okt 13, 2022 11:04 pm Finnes det humanstudier satt sammen i systematiske reviews som gir nok statistisk styrke til at man kan anbefale det for allmennheten?
Driter i allmenheten. Denne fordelen vil jeg ha for meg selv

Alpha

Legg inn av Alpha »

Ka9nen skrev: tor okt 13, 2022 11:07 pm
Alpha skrev: tor okt 13, 2022 11:04 pm Finnes det humanstudier satt sammen i systematiske reviews som gir nok statistisk styrke til at man kan anbefale det for allmennheten?
Driter i allmenheten. Denne fordelen vil jeg ha for meg selv
Du sa nettopp det finnes masse forskning og nå driter du i forskningen.

Med det melder jeg meg ut av debatten frem til nivået heves betraktelig.

startelver

Legg inn av startelver »

Alpha skrev: tor okt 13, 2022 11:13 pm
Ka9nen skrev: tor okt 13, 2022 11:07 pm
Alpha skrev: tor okt 13, 2022 11:04 pm Finnes det humanstudier satt sammen i systematiske reviews som gir nok statistisk styrke til at man kan anbefale det for allmennheten?
Driter i allmenheten. Denne fordelen vil jeg ha for meg selv
Du sa nettopp det finnes masse forskning og nå driter du i forskningen.

Med det melder jeg meg ut av debatten frem til nivået heves betraktelig.
Du har aldri vært inne i debatten., Farvel.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Helse, Kosthold og Trening»