Div ritt 2022

Svar
All-Equal

Re: Div ritt 2022

Legg inn av All-Equal »

Min favorittrytter var/er Alberto Contador. Først og fremst for sin offensive stil, i en tid der rytterne ikke var så offensive som de er i dag. Det er i alle fall min oppfatning. Han har en brokete fortid, men er saken hans særlig mer kontroversiell enn feks johaug sin, sett objektivt, og ikke sett på fra Morgedal med ski på beina(?)

lund

Legg inn av lund »

All-Equal skrev: søn okt 09, 2022 10:03 am Min favorittrytter var/er Alberto Contador. Først og fremst for sin offensive stil, i en tid der rytterne ikke var så offensive som de er i dag. Det er i alle fall min oppfatning. Han har en brokete fortid, men er saken hans særlig mer kontroversiell enn feks johaug sin, sett objektivt, og ikke sett på fra Morgedal med ski på beina(?)
CAS mente i alle fall den var mer kontroversiell, ettersom de strengt tatt ikke trodde på forklaringen hans.

Vino4ever

Legg inn av Vino4ever »

All-Equal skrev: lør okt 08, 2022 9:49 pm
Vino4ever skrev: lør okt 08, 2022 5:22 pm
All-Equal skrev: lør okt 08, 2022 4:44 pm

Hva/hvem skal du skrive om nå?
Eneste jeg kan håpe på at er at Sagan kommer tilbake. Men tviler. Er ingen i feltet jeg har følelser for. Er fremdeles ikke over Vino.
Kanskje Mark Padun kan være en rytter for deg.

Ser at Sagan begynner å bli gammel. Så bilde av sykkelen hans til VM i gravel. Lengste styrepinnen jeg har sett på en proffsykkel noen gang. Skikkelig giraff.
Elsker Paduni, men trenger en favoritt som presterer på høyt nivå hele tiden. Akkurat nå ser jeg for meg at Jonathan Milan kan bli noe bra. Elsker han.

Vino4ever

Legg inn av Vino4ever »

Det mest triste er at ingen norskinger har kjørt med Valverde 🥵

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

lund skrev: søn okt 09, 2022 12:56 am
Per nå ville jeg rangert det som 1) Pogacar 2) Van Aert 3) Evenepoel. Vanskelig å si hvem som har høyest potensial av Pogacar og Evenepoel føler jeg. Pogacar har nok et større spekter, men Evenepoel har noen egenskaper som er ganske unike.
Akkurat nå ville jeg rangert rytterne slik: 1) Pogacar, 2) Evenepoel, 3) Vingegaard, 4) Van der Poel, 5) Van Aert.

Van Aert havner lavere da jeg faktisk er usikker på hvor høyt toppnivået faktisk er. Er han virkelig god nok til å vinne mange monumenter? Eller er han bare veldig jevn og allsidig uten å kunne nå helt opp i verken GTs eller monumenter? Vingegaard er riktignok lang unna allsidigheten til de andre, men gjør samtidig en av de beste prestasjonene jeg har sett de siste 20 årene i verdens klart største sykkelritt. Det gjør at jeg pdd plasserer ham foran de to Van-ene. Van der Poel tror imidlertid har et abnormt toppnivå i klassikere. I en makssesong med optimale forberedelser og uten særlige uhell, tror jeg han kunne herjet vilt fra Strade Bianche til og med AGR. Et par monumenter og ytterligere 2-3 semiklassikere burde iallfall vært mulig i et helt optimalt år. Remco har et enormt potensial på visse ting, men vil fortsatt se ham henge med Pog og Vingegaard i de virkelig tøffe fjelletappene i Touren. Og jeg tror han ikke får gå "like enkelt" i store endagersritt kommende år som han gjorde i LBL og VM i år.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

lund skrev: søn okt 09, 2022 10:06 am
All-Equal skrev: søn okt 09, 2022 10:03 am Min favorittrytter var/er Alberto Contador. Først og fremst for sin offensive stil, i en tid der rytterne ikke var så offensive som de er i dag. Det er i alle fall min oppfatning. Han har en brokete fortid, men er saken hans særlig mer kontroversiell enn feks johaug sin, sett objektivt, og ikke sett på fra Morgedal med ski på beina(?)



CAS mente i alle fall den var mer kontroversiell, ettersom de strengt tatt ikke trodde på forklaringen hans.
Sant nok, men mengdene var jo veldig veldig lave, og andre utøvere har blitt frikjent for liknende forhold. Eksperter mente vel og at forklaringen til contador ikke var så kreativ som det media etterlot den til å være. Men ja, han ble dømt. Men jeg har ikke lest dommen.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Uno x markerer seg i Paris Tours.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Tiller ser meget sterk ut i hovedfeltet.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Meget fyrrig klassisk endags ritt

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Abrahamsen går solo fra bruddet. Støter på siste grusparti. Nå kan Tiller sitte på hjul i hf.
Bra posisjon for uno x

Brukeravatar
Trehjulssykkel
Innlegg: 502

Legg inn av Trehjulssykkel »

Nesten 50 ryttere kommer inn sammen til mål, og Uno X har kun én mann som sitter der. Ufattelig svakt kjørt. Blir vanskelig for Tiller å få til en god spurt når han må gjøre alt selv.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

KongOlav2 skrev: søn okt 09, 2022 11:50 am
lund skrev: søn okt 09, 2022 12:56 am
Per nå ville jeg rangert det som 1) Pogacar 2) Van Aert 3) Evenepoel. Vanskelig å si hvem som har høyest potensial av Pogacar og Evenepoel føler jeg. Pogacar har nok et større spekter, men Evenepoel har noen egenskaper som er ganske unike.
Akkurat nå ville jeg rangert rytterne slik: 1) Pogacar, 2) Evenepoel, 3) Vingegaard, 4) Van der Poel, 5) Van Aert.

Van Aert havner lavere da jeg faktisk er usikker på hvor høyt toppnivået faktisk er. Er han virkelig god nok til å vinne mange monumenter? Eller er han bare veldig jevn og allsidig uten å kunne nå helt opp i verken GTs eller monumenter? Vingegaard er riktignok lang unna allsidigheten til de andre, men gjør samtidig en av de beste prestasjonene jeg har sett de siste 20 årene i verdens klart største sykkelritt. Det gjør at jeg pdd plasserer ham foran de to Van-ene. Van der Poel tror imidlertid har et abnormt toppnivå i klassikere. I en makssesong med optimale forberedelser og uten særlige uhell, tror jeg han kunne herjet vilt fra Strade Bianche til og med AGR. Et par monumenter og ytterligere 2-3 semiklassikere burde iallfall vært mulig i et helt optimalt år. Remco har et enormt potensial på visse ting, men vil fortsatt se ham henge med Pog og Vingegaard i de virkelig tøffe fjelletappene i Touren. Og jeg tror han ikke får gå "like enkelt" i store endagersritt kommende år som han gjorde i LBL og VM i år.
Van Aert har vist en allsidighet som mangler sidestykke, med sin evne til å spurte, kjøre fjell, kjøre tempo, kjøre klassikere. Kan og nevne den etappen tidlig i touren i år der han kjørte feltet av hjul og kom solo til mål. Enig i Pog og Evenepoel, men van aert kommer nok som nestemann.

Vino4ever

Legg inn av Vino4ever »

Savner Santi Perez og Sella 😔

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Blikra med etappeseier i Langkawi! Synd Uno-X mener at de ikke har plass til han neste sesong, håper han kan skaffe seg en proffkontrakt likevel.

dorian

Legg inn av dorian »

george_hincapie skrev: søn okt 16, 2022 11:17 am Blikra med etappeseier i Langkawi! Synd Uno-X mener at de ikke har plass til han neste sesong, håper han kan skaffe seg en proffkontrakt likevel.
Det er egentlig litt rart at han ikke får kontrakt, ja. Riktignok er han fremdeles preget av å ha vært skadet eller syk nesten kontinuerlig siden han har vært 17, men han har utvilsomt tatt steg i år. I Langkawi har han fått en lettere vei inn mot spurten, og da får han endelig vist hva han har inne. Hvor har det forresten blitt av Halvorsen?

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

dorian skrev: søn okt 16, 2022 1:03 pm
george_hincapie skrev: søn okt 16, 2022 11:17 am Blikra med etappeseier i Langkawi! Synd Uno-X mener at de ikke har plass til han neste sesong, håper han kan skaffe seg en proffkontrakt likevel.
Det er egentlig litt rart at han ikke får kontrakt, ja. Riktignok er han fremdeles preget av å ha vært skadet eller syk nesten kontinuerlig siden han har vært 17, men han har utvilsomt tatt steg i år. I Langkawi har han fått en lettere vei inn mot spurten, og da får han endelig vist hva han har inne. Hvor har det forresten blitt av Halvorsen?
Jeg ville nok forlenget med Blikra last minute hvis jeg var i Uno-X-ledelsen. Enorm forskjell på det han har fått til nå med Stian Fredheim som hjelp. Fredheim virker utrolig spennende, ikke redd for noe. Kan bli en utrolig viktig mann for Kristoff, Wærenskjold, Halvorsen og Gudmestad i spurter neste sesong. Kanskje om 2-3 år er det han som er Uno-X storspurter?

Uansett flott å se at Uno-X etter å ha annonsert at Blikra ikke fikk fornyet kontrakt likevel gir han sjansen i Langkawi og gitt han backing i hans siste ritt. Det hadde vært veldig lett å prioritere ryttere som skal være med neste sesong.

Halvorsen brakk noen ribbein eller noe i Hageland i juni og fikk covid senere nå i høst når han var på vei tilbake, så da avsluttet han sesongen. Neste sesong blir virkelig være eller ikke for Halvorsen.

dorian

Legg inn av dorian »

george_hincapie skrev: søn okt 16, 2022 2:05 pm Jeg ville nok forlenget med Blikra last minute hvis jeg var i Uno-X-ledelsen. Enorm forskjell på det han har fått til nå med Stian Fredheim som hjelp. Fredheim virker utrolig spennende, ikke redd for noe. Kan bli en utrolig viktig mann for Kristoff, Wærenskjold, Halvorsen og Gudmestad i spurter neste sesong. Kanskje om 2-3 år er det han som er Uno-X storspurter?

Uansett flott å se at Uno-X etter å ha annonsert at Blikra ikke fikk fornyet kontrakt likevel gir han sjansen i Langkawi og gitt han backing i hans siste ritt. Det hadde vært veldig lett å prioritere ryttere som skal være med neste sesong.

Halvorsen brakk noen ribbein eller noe i Hageland i juni og fikk covid senere nå i høst når han var på vei tilbake, så da avsluttet han sesongen. Neste sesong blir virkelig være eller ikke for Halvorsen.
Uno-X visste jo om Blikras historikk med skader og sykdom da de signerte han, så de må jo ha forstått at han ville trenge noen år på å komme opp på et brukbart proffnivå. Sånn sett er det rart at de gir han fyken nå. Som du er inne på, så har spurterne til Uno-X en krevende jobb, med lite hjelp på siste km. Håper sånn sett at Fredheim kan fungere like bra også når han får tøffere motstand. Han har forresten vist så mye overtenning i posisjonskampen den siste uka, at jeg har vært redd han skulle bli kastet ut eller kræsja.

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

george_hincapie skrev: søn okt 16, 2022 2:05 pm Jeg ville nok forlenget med Blikra last minute hvis jeg var i Uno-X-ledelsen.
Haugland hører på meg, Blikra får fornyet tillit!

https://twitter.com/sykkelsjefen/status ... pa9jpqXvGg

SanctusUnum

Legg inn av SanctusUnum »

Hvis Blikra vinner poengtrøya i selveste TOUR DE LANGKAWI har vi nordmenn rundet sykkelsporten, bare å legge ned hele geskjeften.

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Træen opp på 3.plass sammenlagt!

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Langkawi avsluttet. Træen nummer 3 sammenlagt og Blikra med poengtrøyen! Kjempebra kjøring av Uno-X denne uken, topp avslutning på sesongen.

dorian

Legg inn av dorian »

george_hincapie skrev: tir okt 18, 2022 10:58 am Langkawi avsluttet. Træen nummer 3 sammenlagt og Blikra med poengtrøyen! Kjempebra kjøring av Uno-X denne uken, topp avslutning på sesongen.
De fikk nesten maksimalt ut av dette rittet. Håper virkelig begge klarer holde seg friske neste år.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»