✨ Oslo foppallen ✨

Svar
AcsOnFire

Re: ✨ Oslo foppallen ✨

Legg inn av AcsOnFire »

5 min 0:1 Lyn
17 min 0:2 Lyn

Lyn et nivå over Nordstrand.

KjetilHelle

Legg inn av KjetilHelle »

AcsOnFire skrev: lør sep 24, 2022 11:20 am Gamle Oslo FK startet på nivå 7 i 2017.
Trener: Adam Larsen Kwarasey

I 2022 kjemper de om opprykk til nivå 4.
4 oktober møter de KFUM 2 til seriefinale.
En godbit folk bør få med seg.

Gamle Oslo - KFUM 2
Dato: 04.10.2022
Klokka: 20.15
Sted: Bjølsen kunstgress
Underlag: Kunstgress m/gummispon

https://www.fotball.no/fotballdata/turn ... sId=181349

Bilde
Dei nærmer seg noe.. skal spille på Norges svar på League Two

Lag som er i den divisjonen som har vært på øverste nivå i Norge:
Hønefoss (2014)
Lyn (2009)
Strindheim (1995)
Mjølner (1989)
Djerv 1919 (1988)
Steinkjer (1978)
Sprint Jeløy (1975)
Os (1975)
Eik Tønsberg (1970)
Fram Larvik (1955)

Habile lag.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Nordstrand - Lyn (0:3) pause.

Våte forhold ☔🌧️
Nordstrand har ikke hatt skudd på mål, men mer med på slutten av omgangen.

Fotballaget her heter Lyn.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Bilde vs Bilde 5:0

18 min 1 - 0 Severin Sørlie
23 min 2 - 0 Dennis Obeng
56 min 3 - 0 Dennis Obeng
70 min 4 - 0 Dennis Obeng
73 min 5 - 0 Andreas Mario Andrès Haglund

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

4. divisjon Oslo

Fagerborg - Ullern2 0–1 og sikret opprykket .
Ullern2 er seks poeng foran Årvoll når en serierunde gjenstår.
Det unge talentet Thomas Støfring ble matchvinner for Ullern i den avgjørende kampen.
Det var hans trettende scoring i år.
Dermed har Ullern lag i både 2. og 3. divisjon neste sesong.

Gamle Oslo mot opprykk.
I den andre Oslo-avdelingen i 4. divisjon er det Gamle Oslo som har grepet om opprykket.
Laget rykker opp med uavgjort i siste kamp mot Holmen kommende tirsdag.
Gamle Oslo slo Manglerud Star 5–0 tirsdag. Dennis Obeng scoret tre av målene.
KFUM2 vant også sin match denne runden.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Fest på Oslo vest da Lyn avsluttet med stil.


Bilde vs Bilde

Lyn - Oppsal 7-0
David Tavakoli kronet tittelen som toppscorer med volleyscoring.
August Randers scoret i tredje kamp på rad, og det var faktisk syv forskjellige målscorere i dag og Lyn er i tillegg ubeseiret denne sesongen.
Mektig imponerende av Jan Halvor Halvorsens menn.
Bilde

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Gøy med Lyn opp! Hvordan vil dere vurdere stallen de har opp mot 2. divisjonslagene? Ser at flere som har vært viktige i laget i år erfaring fra både PostNord, OBOS og Eliteserien.

Hva mangler Lyn for å klare dobbelt opprykk neste år?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

KjetilHelle skrev: søn okt 16, 2022 2:33 pm
AcsOnFire skrev: lør sep 24, 2022 11:20 am Gamle Oslo FK startet på nivå 7 i 2017.
Trener: Adam Larsen Kwarasey

I 2022 kjemper de om opprykk til nivå 4.
4 oktober møter de KFUM 2 til seriefinale.
En godbit folk bør få med seg.

Gamle Oslo - KFUM 2
Dato: 04.10.2022
Klokka: 20.15
Sted: Bjølsen kunstgress
Underlag: Kunstgress m/gummispon

https://www.fotball.no/fotballdata/turn ... sId=181349

Bilde
Dei nærmer seg noe.. skal spille på Norges svar på League Two

Lag som er i den divisjonen som har vært på øverste nivå i Norge:
Hønefoss (2014)
Lyn (2009)
Strindheim (1995)
Mjølner (1989)
Djerv 1919 (1988)
Steinkjer (1978)
Sprint Jeløy (1975)
Os (1975)
Eik Tønsberg (1970)
Fram Larvik (1955)

Habile lag.
Skal disse klubbene sist spilt i øverste divisjon i det året som er i parentes ? Eik var vel i øverste divisjon i 1984 og Sprint/Jeløy neppe i 1975.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

mogandisu skrev: man okt 24, 2022 12:45 pm Gøy med Lyn opp! Hvordan vil dere vurdere stallen de har opp mot 2. divisjonslagene? Ser at flere som har vært viktige i laget i år erfaring fra både PostNord, OBOS og Eliteserien.

Hva mangler Lyn for å klare dobbelt opprykk neste år?
En god del. Som du sier er det noen spillere i laget med en god del erfaring, men det er også huller i den troppen. En altfor god tropp for 3.div selvfølgelig, men med mindre de forsterker solid i vinter tipper jeg de fort ender rundt midt på tabellen.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Lilleborg skrev: tir okt 25, 2022 7:37 am
mogandisu skrev: man okt 24, 2022 12:45 pm Gøy med Lyn opp! Hvordan vil dere vurdere stallen de har opp mot 2. divisjonslagene? Ser at flere som har vært viktige i laget i år erfaring fra både PostNord, OBOS og Eliteserien.

Hva mangler Lyn for å klare dobbelt opprykk neste år?
En god del. Som du sier er det noen spillere i laget med en god del erfaring, men det er også huller i den troppen. En altfor god tropp for 3.div selvfølgelig, men med mindre de forsterker solid i vinter tipper jeg de fort ender rundt midt på tabellen.
Interessant! Takk :)
Hvilke posisjoner tenker du spesielt på?

Keeperen har jo vært med på å trene med landslaget og faktisk ikke gjort seg bort fra hva jeg har hørt.
William Sell som kaptein har jo ganske mye OBOS liga erfaring og litt Eliteserie, så han bør være god nok for opprykk i 2. div.

Jeg tenker kanskje frontrekken trenger litt forsterkning, veldig usikker på hvor lenge kroppen til Tavakoli holder.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

mogandisu skrev: tir okt 25, 2022 8:08 am Interessant! Takk :)
Hvilke posisjoner tenker du spesielt på?

Keeperen har jo vært med på å trene med landslaget og faktisk ikke gjort seg bort fra hva jeg har hørt.
William Sell som kaptein har jo ganske mye OBOS liga erfaring og litt Eliteserie, så han bør være god nok for opprykk i 2. div.

Jeg tenker kanskje frontrekken trenger litt forsterkning, veldig usikker på hvor lenge kroppen til Tavakoli holder.
Lyn har en ellever med flere spillere med solid erfaring. Pedersen i mål er en helt ok keeper på PostNord-nivå, mens spillere som Sell og Lindquist egentlig holder et klart høyere nivå enn PostNord. Even Bydal på midtbanen kom fra Raufoss i sommer, og Ole Breistøl på vingen er også klasse på dette nivået.

Det er dog et stort spørsmålstegn rundt toppscorer Tavakoli. Han scoret 27 mål i 3.div, men sliter voldsomt med ryggen, og det er usikkert om han blir med videre. Blir også overrasket hvis Ibba er med videre.

Så har du spillere som virkelig har stått frem i år. Bjørntvedt Olsen, Elvevold og Randers har vært klasse. Men ingen av disse har erfaring fra spill over 3.div, og det ER i utgangspunktet stor forskjell på 3. og 2.div.

Jeg er rimelig sikker på at Lyn med den troppen de har nå bør klare minst en plass rundt midten på tabellen. Type 8-9.plass. Men vi vet jo at Lyn kommer til å forsterke i vinter. De har resssursene og de har navnet. Her kommer det til å komme nye folk inn.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Gamle Oslo (FC Oslo) snublet mirakuløst på målstreken og slapp inn på overtid mot Holmen. Trengte bare ett poeng for å sikre opprykket men taper altså 1-0 og da blir det Kåffa 2 som vinner avdelingen i stedet

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Lyn i økonomiske problemer:
https://www.ao.no/ber-om-hjelp-dessverr ... 128-413882

De har vel noen tilhengere som er villige til å åpne lommeboka spesielt nå som opprykket endelig kom.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Lyn nærmer seg to nye millioner

Lyns kronerulling er i gang og i løpet av en uke har klubben solgt aksjer for snaut to millioner kroner.
Når vi snakker om Lyn denne gang handler det om A-laget og satsingen rundt aksjeselskapet Lyn 1896 A/S som nå har fått 2000 nye eiere.
Man kan kjøpe en såkalt folkeaksje i Lyn for 150 kroner.
Etter opprykket til 2. divisjon tidligere i høst, et opprykk som grovt sett kostet fire millioner kroner, skal man nå ruste seg til i hvert fall å stabilisere seg i divisjonen over.

Problemer overdrevet

– Ja, det er hyggelig at nye folk slutter opp om dette, sier daglig leder i Lyn 1896, Bjørn Gohn Jønsberg til Dagsavisen.
Aksjonen ble satt i gang forrige uke. Den forrige, i 2021, ga rundt ti friske millioner inn i Lyn-kassa.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Didrik Bjella gir seg som A-lagstrener for Ullern i 2. divisjon.
Etter å ha berget plassen med A-laget og vært delaktig i at rekruttlaget rykket opp, takket Didrik Bjella nylig for seg etter fire år i Ullern for å søke nye utfordringer.

Nå er etterfølgeren klar.
Stian Børven kommer inn fra Lokomotiv Oslo i 3. divisjon, får Dagsavisen bekreftet av Ullern.
Han får med seg sin assistent Sigve Ravnåmo.

Bilde

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Grorud henter tidligere Vålerenga- og FFK-spiller
Rino Falk Larsen (25) er hentet inn for å styrke Jonas Rygg og co. til 2023-sesongen i 2. divisjon.

Grorud henter også stopper fra Viking.
Sebastian Sørlie Henriksen (20) har signert en toårskontrakt for Jonas Rygg og hans Grorud-mannskap.
Sist redigert av AcsOnFire den lør des 17, 2022 8:00 am, redigert 1 gang totalt.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Tolv derbyer.
Det starter med Lyn - Kjelsås
Tolv lokaloppgjør innen Oslos grenser åpenbarer seg i neste års 2. divisjon.

Lørdag 15. april kommer Kjelsås til første hjemmekamp.
Den spilles på Bislett hvis banen er klar så tidlig.
Det er ikke opplagt.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Etter å ha gått ubeseiret gjennom årets 3. divisjon og sikret opprykket alle forventet at de skulle, har Lyn hentet inn tre millioner i emisjon.
Bygging av laget for neste sesong er godt i gang, og trener Jan Halvor Halvorsen håper å forsterke laget før jul.

– Nå har vi fått på plass alle vi ønsker å få med oss videre, og så jobber vi med å få inn noe nytt.
Hvis du spør meg hva jeg ønsker meg til jul, har jeg lyst på en julepresang i form av to nye signeringer i boks før julaften.
Vi jobber med forskjellige caser og håper å få det til, men om vi rekker det før jul er ikke sikkert, men det er i hvert fall det jeg ønsker meg, sier Lyn-treneren til Dagsavisen.

MentalM

Legg inn av MentalM »

AcsOnFire skrev: lør des 17, 2022 7:59 am Tolv derbyer.
Det starter med Lyn - Kjelsås
Tolv lokaloppgjør innen Oslos grenser åpenbarer seg i neste års 2. divisjon.

Lørdag 15. april kommer Kjelsås til første hjemmekamp.
Den spilles på Bislett hvis banen er klar så tidlig.
Det er ikke opplagt.
Hvor vil den bli spilt om Bislett ikke blir klar? Frogner Stadion?

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Andre klubber frir til Skeid-kapteinen: – Et vanskelig valg
Bilde

Fredrik Berglie drøyer avgjørelsen rundt sin Skeid-framtid. Stopperen røper at flere norske klubber er på banen.
25-åringens avtale med Skeid går snart ut. Klubben ønsker Berglie med videre, men beslutningen hans lar foreløpig vente på seg.
– Jeg har spurt Skeid om litt mer tid før jeg tar en avgjørelse, så vi er blitt enige om å avvente litt med forhandlinger.
Vi tar nok en prat på nyåret, opplyser Berglie til Dagsavisen.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

MentalM skrev: tor des 22, 2022 8:24 am
AcsOnFire skrev: lør des 17, 2022 7:59 am Tolv derbyer.
Det starter med Lyn - Kjelsås
Tolv lokaloppgjør innen Oslos grenser åpenbarer seg i neste års 2. divisjon.

Lørdag 15. april kommer Kjelsås til første hjemmekamp.
Den spilles på Bislett hvis banen er klar så tidlig.
Det er ikke opplagt.
Hvor vil den bli spilt om Bislett ikke blir klar? Frogner Stadion?
Frogner Stadion eller NIH er nærliggende å tenke på.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

AcsOnFire skrev: tor des 22, 2022 8:33 am Frogner Stadion eller NIH er nærliggende å tenke på.
Ingen av de to banene er godkjente for spill i 2.div.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Moesgaard tar over etter Isnes i KFUM
Johannes Moesgaard er KFUMs nye hovedtrener etter at Jørgen Isnes tok over Strømsgodset tidligere i desember.

Bilde

Det bekrefter KFUM Oslo på sitt nettsted.

Moesgaard har vært Isnes' assistent de siste to sesongene og er nå klar til å ta over som hovedtrener for klubben som spiller i OBOS-ligaen.
– Tiden er inne. Jeg har gått hele utviklingsløpet. Trent aldersbestemte lag i Vålerenga, vært toppspillerutvikler, har erfaring som assistent i Eliteserien og nå også lært meg 1. divisjon å kjenne som assistent i KFUM, sier Moesgaard.
Han var tidligere fotballtrener i Vålerenga i 14 år, hvor han blant annet mellom 2018 og 2020 var en av Ronny Deilas assistenter.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/l34KA ... nes-i-kfum

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Blir spennende å se hvordan en tidligere Vålerenga mann takler det å stå på egne bein.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Er spent på hvordan Oslolagene i Postnord vil hevde seg. Kan Grorud rykke rett opp igjen?

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Etter at Julius Skaug og Viktor Engh har blitt pakket opp tidligere i dag, ventet Lyn med det beste til slutt.
Den tredje og siste julegaven fra Lyn-nisse Glenn Hartmann er tidligere Kjelsås-spiller Jacob Hanstad, som gikk gradene i Lyn før overgangen til Oslos tak.
Der har han utmerket seg de siste sesongene, før han nå vender hjem.
Bilde

– Det føles utrolig godt å hente tilbake Lyn-spillere. Jacob er en ekte Lyn-gutt som vi har hatt et sterkt ønske om å få tilbake til klubben.
Undertegnede har selv hatt gleden av å trene Jacob som første-års junior i 2019, og det var ikke vanskelig å se at denne gutten hadde noen helt spesielle kvaliteter.
Jacob er en fantastisk fin gutt, ambisiøs og ekstremt profesjonell på alle mulig måter, sier sportssjef Glenn Hartmann til klubbens hjemmesider.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Korgutt skrev: lør des 24, 2022 12:21 am Er spent på hvordan Oslolagene i Postnord vil hevde seg. Kan Grorud rykke rett opp igjen?
Litt tidlig å si, hvem går ut og hvem inn osv..

LYN viser seg frem og har en god stall, tror de fort kan rykke opp en divisjon.
Nå har de fått inn noen riktig gode spillere inn og har også noen av de beste spillerne i PostNord.
Herman Solberg Nilsen sa nei til SF og valgte LYN, sannsynligvis Lyns beste spiller i fjor.
Selv om han ikke spilte i sen vante posisjon.
Even Bydal er også god spiller på nivået over.
En god trener i Postnord som Jan Halvor Halvorsen løfter fort et lag opp en divisjon.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Dette er Oslo-kampene i første kvalikrunde

Oppsettet for første kvalifiseringsrunde i herrenes fotball-NM er klart. I alt skal det spilles 88 kamper innen 20. mars.
I utgangspunktet er kampene satt til 19. og 20. mars, men kan spilles tidligere dersom lagene blir enige om å gjøre det.

Slik ble trekningen for Oslo-lagene:
Fagerborg – Oldenborg, Kolbotn – Christiania, Heming – Manglerud Star, Holmlia – Gamle Oslo, Stovner – Grei, Årvoll – Oppsal, Holmen – Ready.
Vinnerne går til en siste kvalikrunde. Første ordinære NM-runde er lagt til 24. mai.

KaldeFakta

Legg inn av KaldeFakta »

4 div treningskamp Bærum 2- Holmlia 4-0

https://baerumsk.no/g21-voksen-motstand ... restasjon/

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Kjelsås henter stoppertalent:– Stor tro på at han vil ta store steg
Etter å ha hentet tre offensive forsterkninger så langt, har Kjelsås nå forsterket sine bakre rekker med et stoppertalent med profferfaring fra Italia.
Etter å ha gått gradene i Lyn-akademiet, fikk Jesse Yaw Boateng-Gyamfi en håndfull kamper for Lyn mens laget fortsatt var i 4. divisjon.
Mot slutten av 2021-sesongen fikk han prøve seg i utlandet, på Serie B-laget SPALs U18-lag, før han returnerte til Norge og Lillestrøm året etter.
Nå er han klar for å spille på Oslos tak.

– Jesse har vært med oss en god stund nå, og vi har lært han å kjenne som en veldig ydmyk og lærevillig gutt. Han holder fremdeles junioralder, og vi har veldig stor tro på at han vil ta store steg sammen med oss, sier hovedtrener Eivind Kampen til Kjelsås hjemmesider.

Bilde

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»