Landslaget for herrer

Svar
Norgefoot

Re: Landslaget for herrer

Legg inn av Norgefoot »

bgr skrev: tor okt 20, 2022 11:33 am
george_hincapie skrev: tor okt 20, 2022 10:36 am
Kakebart skrev: tor okt 20, 2022 10:00 am Fint med ulike spillertyper og god mix/balanse. Men det avhenger litt av hvilke spillertyper man har tilgjengelig og hvilken fotball man vil spille. Spania/Barcelona for noen år siden tenkte nok ikke så mye på at de skulle bytte ut Iniesta eller Xavi mot en Jordfreser som er god til å løpe gjennom ledd. Det er ikke en spillertype som trengs i alle lag. Har man ambisjoner i spillet så er det fint å ha 11 spillere som kan behandle ball under press og finne gode kreative løsninger, istedenfor en jordfreser, en tekniker og en som er god til å slå langpassninger og dekke opp defensivt.
Guardiolas Barcelona flyttet gjerne Iniesta ut på vingen for å spille med Seydou Keita sentralt sammen med Xavi og Busquets. Jeg tror en jordfreser som Thorsby kan være fint, spesielt mot gode lag.
Jeg kastet vel egentlig bare ut spørsmål mer enn jeg svarte på dem, men det var nettopp sånne helhetsvurderinger jeg hadde i tankene. Diskusjonen her ble veldig sånn for og mot spiller A vs spiller B i et 1:1 forhold. Og ofte med akkurat Berg som en slags hakkekylling. Den andre gjengangeren er at det alltid er noen unge og lovende vi venter på, som endelig skal gjøre at brikkene faller på plass. Akkurat nå er det Oscar Bobb. En gang i tiden var det vel MØ vi ventet på. Han fyller nå snart 24, og vi har fremdeles ikke kvalifisert oss til et eneste sluttspill. Tror det er minst like mye et lag og et system som skal "klikke på plass", som at det er en eller flere enkeltspillere som skal gjøre oss så mye bedre enn det vi har vært.
Du må huske at da Ødegaard slo gjennom var det omtrent ikke en eneste spiller på laget som holdt et godt nok nivå. Så har man kanskje hatt en for stor forhåpning til at han omtrent alene skulle ta oss til er mesterskap.
Sakte, men sikkert har flere og flere biter falt på plass. Nå er det noen posisjoner, keeper, forsvar og vinger som brikkene må falle på plass på. Bobb er en av de som kan bekle høyrekantrollen med en normal progresjon. Så må selvfølgelig systemet, trener, kampvilje osv på plass samtidig, men det hjelper lite med de sistnevnte faktorene dersom spillerne er individuelt for dårlige.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

bgr skrev: tor okt 20, 2022 1:17 pm
KongOlav2 skrev: tor okt 20, 2022 1:00 pm
bgr skrev: tor okt 20, 2022 9:22 am Anker? Det jeg har sett tyder på at Sander Berge ikke er noen perfect fit for den posisjonen. Aursnes? Kanskje. Mannsverk? Uprøvd. Alt i alt mener jeg at Berg per nå er det mest naturlige ankeret hvis vi først skal spille sånn. Noe med å finne typene til rollene. Berg sentralt, Øde på ene indreløper, en jordfreser som Thorsby på andre som god mix/balanse?
Berge passer nok ikke så godt som anker nei, men burde kanskje vært førstevalget for den andre indreløperplassen ved siden av Ødegaard.

Akkurat per dags dato synes jeg Berge, Aursnes og Berg er/bør være de tre mest aktuelle til to plasser ved siden av Ødegaard på midten. Så kan nok også Thorsby og Thorstvedt være aktuelle kandidater i visse kamper og anledninger. Det skal også bli interessant å se om klæssetrynet Ole Selnæs kan blande seg inn i diskusjonen igjen. Han er nok den beste dyptliggende midtbanespilleren vi har hatt de siste 10+ årene før han tok idiotavgjørelsen om å dra til Kina.
Absolutt negativt for det norske landslaget at Selnæs dro til Kina. Han var på det tidspunktet god nok for et lag midt på tabellen i en topp 5 liga i Europa. Selv om det var gode penger å tjene i Kina og muligheten til å oppleve et annet kontinent og en annen kultur, så har jeg aldri skjønt at han valgte å melde seg helt ut rent sportslig sett, så lenge lønna i Europa burde være "bra nok", selv om det var enda mer å hente i Kina.
Og nå spiller han for hva som mest sannsynlig er en klart lavere lønn enn den han hadde hatt med en normal progresjon dersom han hadde blitt i Europa. I tillegg til at det sportslige nivået er mange hakk lavere. Så han står sannsynligvis igjen med mindre penger totalt sett og en langt dårligere karriere.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

netrebske skrev: tor okt 20, 2022 7:22 pm
Big George skrev: tor okt 20, 2022 1:53 pm Hva er oppfatningen om dagens U-21 og de 10 år eldre som også gikk til EM ?
Jeg så kampene dengang og tror dagens U-21 er mye bedre i hvertfall offensivt. Litt mer usikker på forsvar og keeper.
Som andre sier, så var den defensive styrken den generasjonen hadde, spessielt sammenlignet med de 3-4 neste generasjonene. I den nye generasjonen har vi igjen fått brukbar styrke på de 5 bakerste plassene i tillegg til en bra offensiv.
Forsvaret nå er nok noe dårligere enn da. Synes det virker som Heggheim og Daland har stoppet opp i utviklingen. Synes heller ikke Sebulonsen har vært bra i de siste landskampene jeg har sett og fått mye pepper i Danmark. Men Hjelde og Oppegård har jeg stor tro på. Hjelde tipper jeg er på landslaget ganske raskt.
Offensivt er det mye bedre nå med mye større bredde. Spesielt hvis man regner med de unge som kan være aktuelle, Holm, Schjelderup, Nusa etc. men selv uten de er det klart bedre nå.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Norgefoot skrev: tor okt 20, 2022 9:40 pm
netrebske skrev: tor okt 20, 2022 7:22 pm
Big George skrev: tor okt 20, 2022 1:53 pm Hva er oppfatningen om dagens U-21 og de 10 år eldre som også gikk til EM ?
Jeg så kampene dengang og tror dagens U-21 er mye bedre i hvertfall offensivt. Litt mer usikker på forsvar og keeper.
Som andre sier, så var den defensive styrken den generasjonen hadde, spessielt sammenlignet med de 3-4 neste generasjonene. I den nye generasjonen har vi igjen fått brukbar styrke på de 5 bakerste plassene i tillegg til en bra offensiv.
Forsvaret nå er nok noe dårligere enn da. Synes det virker som Heggheim og Daland har stoppet opp i utviklingen. Synes heller ikke Sebulonsen har vært bra i de siste landskampene jeg har sett og fått mye pepper i Danmark. Men Hjelde og Oppegård har jeg stor tro på. Hjelde tipper jeg er på landslaget ganske raskt.
Offensivt er det mye bedre nå med mye større bredde. Spesielt hvis man regner med de unge som kan være aktuelle, Holm, Schjelderup, Nusa etc. men selv uten de er det klart bedre nå.
Oppegård er lovende, men synes han også viser tegn til at han ikke tar stegene man kunne håpe på.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: tor okt 20, 2022 9:51 pm
Norgefoot skrev: tor okt 20, 2022 9:40 pm
netrebske skrev: tor okt 20, 2022 7:22 pm

Som andre sier, så var den defensive styrken den generasjonen hadde, spessielt sammenlignet med de 3-4 neste generasjonene. I den nye generasjonen har vi igjen fått brukbar styrke på de 5 bakerste plassene i tillegg til en bra offensiv.
Forsvaret nå er nok noe dårligere enn da. Synes det virker som Heggheim og Daland har stoppet opp i utviklingen. Synes heller ikke Sebulonsen har vært bra i de siste landskampene jeg har sett og fått mye pepper i Danmark. Men Hjelde og Oppegård har jeg stor tro på. Hjelde tipper jeg er på landslaget ganske raskt.
Offensivt er det mye bedre nå med mye større bredde. Spesielt hvis man regner med de unge som kan være aktuelle, Holm, Schjelderup, Nusa etc. men selv uten de er det klart bedre nå.
Oppegård er lovende, men synes han også viser tegn til at han ikke tar stegene man kunne håpe på.
Må vel innrømme jeg har sett Oppegård for lite, men regner med det fortsatt er det defensive det skorter på, mens det offensive fortsatt er bra?

benib

Legg inn av benib »

Norgefoot skrev: tor okt 20, 2022 9:40 pm
netrebske skrev: tor okt 20, 2022 7:22 pm
Big George skrev: tor okt 20, 2022 1:53 pm Hva er oppfatningen om dagens U-21 og de 10 år eldre som også gikk til EM ?
Jeg så kampene dengang og tror dagens U-21 er mye bedre i hvertfall offensivt. Litt mer usikker på forsvar og keeper.
Som andre sier, så var den defensive styrken den generasjonen hadde, spessielt sammenlignet med de 3-4 neste generasjonene. I den nye generasjonen har vi igjen fått brukbar styrke på de 5 bakerste plassene i tillegg til en bra offensiv.
Forsvaret nå er nok noe dårligere enn da. Synes det virker som Heggheim og Daland har stoppet opp i utviklingen. Synes heller ikke Sebulonsen har vært bra i de siste landskampene jeg har sett og fått mye pepper i Danmark. Men Hjelde og Oppegård har jeg stor tro på. Hjelde tipper jeg er på landslaget ganske raskt.
Offensivt er det mye bedre nå med mye større bredde. Spesielt hvis man regner med de unge som kan være aktuelle, Holm, Schjelderup, Nusa etc. men selv uten de er det klart bedre nå.
Daland er jeg ikke så bekymret for, men han bør ikke bli så mye lenger enn til sommeren i Cercle Brugge. Bør ta et steg opp for å kunne ha den riktige utviklingen.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

17.november kl.2045:
Irland vs Norge

20.november kl.1400:
Norge vs Finland

Mindre enn 64 timer etter slutt i Dublin til de setter igang på Ullevaal altså. Men det tidlige avsparket skyldes vel åpningskampen i VM som har avspark kl.1700.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Korgutt skrev: tor okt 27, 2022 1:38 pm 17.november kl.2045:
Irland vs Norge

20.november kl.1400:
Norge vs Finland

Mindre enn 64 timer etter slutt i Dublin til de setter igang på Ullevaal altså. Men det tidlige avsparket skyldes vel åpningskampen i VM som har avspark kl.1700.
Slike privatkamper bruker ikke å være det helt store. Og når motstanderne ikke er spesielt attraktive heller; da blir interessen deretter.
Blir heller ikke overrasket hvis Haaland må stå over kampene.
Resultattips: Irland-Norge 0-0; Norge-Finland 1-0.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Fazam skrev: tor okt 27, 2022 2:47 pm
Korgutt skrev: tor okt 27, 2022 1:38 pm 17.november kl.2045:
Irland vs Norge

20.november kl.1400:
Norge vs Finland

Mindre enn 64 timer etter slutt i Dublin til de setter igang på Ullevaal altså. Men det tidlige avsparket skyldes vel åpningskampen i VM som har avspark kl.1700.
Slike privatkamper bruker ikke å være det helt store. Og når motstanderne ikke er spesielt attraktive heller; da blir interessen deretter.
Blir heller ikke overrasket hvis Haaland må stå over kampene.
Resultattips: Irland-Norge 0-0; Norge-Finland 1-0.
Håland har jo sånn sett god tid til å hvile etter disse landskampene. Første kamp for Håland etter Premier League pausen blir jo 2.juledag. Selv om det er privatlandskamper så er de ikke uviktige. Det spilles 10 kamper i året og slik stoda er så kan negative resultat i privatlandskamper faktisk medføre at Norge ramler ned i Pot 3 når neste kvalifisering til VM skal trekkes. Akkurat nå er Norge i Pot 3 på FIFA-rankingen. Viktigheten av å komme topp 20 blant nasjonene i Europa på FIFA-rankingen kan ikke sies sterkt nok. Akkurat nå er Norge på 22.plass.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Korgutt skrev: tor okt 27, 2022 3:03 pm Akkurat nå er Norge i Pot 3 på FIFA-rankingen. Viktigheten av å komme topp 20 blant nasjonene i Europa på FIFA-rankingen kan ikke sies sterkt nok. Akkurat nå er Norge på 22.plass.
Det er kampene til neste år som bestemmer Norges skjebne i så fall.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Fazam skrev: tor okt 27, 2022 3:12 pm
Korgutt skrev: tor okt 27, 2022 3:03 pm Akkurat nå er Norge i Pot 3 på FIFA-rankingen. Viktigheten av å komme topp 20 blant nasjonene i Europa på FIFA-rankingen kan ikke sies sterkt nok. Akkurat nå er Norge på 22.plass.
Det er kampene til neste år som bestemmer Norges skjebne i så fall.
Forskjellen på 2 seire og 2 uavgjorte i disse kampene her kan faktisk medføre at selv om vi går gjennom en sterk kvalifisering neste år hvor vi kvalifiserer oss til EM at Norge vil havne utenfor topp 20 når neste VM-kvalifisering skal trekkes. Er derfor jeg ønsker at Norge skal stille så sterkt som mulig til hver landskamp. Enten det nå er snakk om privatlandskamper, kvalifiseringskamper eller playoffkamper om vi havner dit.
Uansett så tror jeg at Solbakken vil ta ut den troppen som han mener er sterkest til disse 2 kampene. Så får man telle opp i ettertid og se hvor mange potensielle forfall det blir.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Korgutt skrev: tor okt 27, 2022 3:23 pm
Forskjellen på 2 seire og 2 uavgjorte i disse kampene her kan faktisk medføre at selv om vi går gjennom en sterk kvalifisering neste år hvor vi kvalifiserer oss til EM at Norge vil havne utenfor topp 20 når neste VM-kvalifisering skal trekkes.
Poeng man får på FIFA-rankingen med betydningsløse privatkamper er da mye mindre enn kvalifiseringskamper. Så der skjønner jeg ikke helt din bekymring.

Evv

Legg inn av Evv »

Wikheim står ikke tilbake for noen av vingene på landslaget. Få ham inn.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Evv skrev: tor okt 27, 2022 9:53 pm Wikheim står ikke tilbake for noen av vingene på landslaget. Få ham inn.
Er nok ikke langt unna, men personlig stemmer jeg for å ta ut Brynhildsen, Solbakken, Schjelderup og Moi i november.

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

Evv skrev: tor okt 27, 2022 9:53 pm Wikheim står ikke tilbake for noen av vingene på landslaget. Få ham inn.
Få Gustav hjem først! ;)

Everenga

Legg inn av Everenga »

AustadMessi skrev: fre okt 28, 2022 11:44 am
Evv skrev: tor okt 27, 2022 9:53 pm Wikheim står ikke tilbake for noen av vingene på landslaget. Få ham inn.
Få Gustav hjem først! ;)
Bare å vente til han får et slarkete kne så henter Enga ham.

benib

Legg inn av benib »

FranciscoM skrev: tor okt 27, 2022 10:07 pm
Evv skrev: tor okt 27, 2022 9:53 pm Wikheim står ikke tilbake for noen av vingene på landslaget. Få ham inn.
Er nok ikke langt unna, men personlig stemmer jeg for å ta ut Brynhildsen, Solbakken, Schjelderup og Moi i november.
Har ikke G18 viktig kvalikkamper i november? Regner med at det blir prioritert foran treningskamper for a-laget for Schjelderup

Evv

Legg inn av Evv »

FranciscoM skrev: tor okt 27, 2022 10:07 pm
Evv skrev: tor okt 27, 2022 9:53 pm Wikheim står ikke tilbake for noen av vingene på landslaget. Få ham inn.
Er nok ikke langt unna, men personlig stemmer jeg for å ta ut Brynhildsen, Solbakken, Schjelderup og Moi i november.
Jo men fakta er at de siste kampene har Moi og Sørloth startet og prestasjonene har vært langt under pari over lang lang tid. Ingen av disse to har bra nok tempo for å ta seg forbi motstanderen som er første bud for å spille ving. Wikheim bør få prøve seg nå foran disse to.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Evv skrev: fre okt 28, 2022 6:01 pm
FranciscoM skrev: tor okt 27, 2022 10:07 pm
Evv skrev: tor okt 27, 2022 9:53 pm Wikheim står ikke tilbake for noen av vingene på landslaget. Få ham inn.
Er nok ikke langt unna, men personlig stemmer jeg for å ta ut Brynhildsen, Solbakken, Schjelderup og Moi i november.
Jo men fakta er at de siste kampene har Moi og Sørloth startet og prestasjonene har vært langt under pari over lang lang tid. Ingen av disse to har bra nok tempo for å ta seg forbi motstanderen som er første bud for å spille ving. Wikheim bør få prøve seg nå foran disse to.
Hurtighet er alfa og omega som ving.

Evv

Legg inn av Evv »

Ser Ola Solbakken blir nevnt også. Jeg er i utgangspunktet en stor fan og enig på sikt. Men nå er han ute av form. Ingen god kamp mot Zürich i går eksempelvis.

benib

Legg inn av benib »

Evv skrev: fre okt 28, 2022 6:01 pm
FranciscoM skrev: tor okt 27, 2022 10:07 pm
Evv skrev: tor okt 27, 2022 9:53 pm Wikheim står ikke tilbake for noen av vingene på landslaget. Få ham inn.
Er nok ikke langt unna, men personlig stemmer jeg for å ta ut Brynhildsen, Solbakken, Schjelderup og Moi i november.
Jo men fakta er at de siste kampene har Moi og Sørloth startet og prestasjonene har vært langt under pari over lang lang tid.
Har folk hukommelse som en gullfisk her?? Både Sørloth og Moi startet på vingene i juni også og leverte svært godt. Spesielt Sørloth og spesielt mot Sverige i begge matchene. Moi var god borte mot Serbia og Sverige han også.

Det er bare siste to kampene det var svake prestasjoner fra begge og da var det hele laget som feilet, ikke bare de to.

Evv

Legg inn av Evv »

Da ser man ting forskjellig. Hjemmekampen mot Sverige godkjent, ellers et stort, nei takk.

benib

Legg inn av benib »

Evv skrev: fre okt 28, 2022 6:35 pm Da ser man ting forskjellig. Hjemmekampen mot Sverige godkjent, ellers et stort, nei takk.
Se bortekampen mot Sverige igjen. Sørloth er veldig god, har en heading som Robin Olsen så vidt redder samt assist på 2-0 målet. Moi hadde også en stor sjanse i første omgang, selv om bortekampen mot Serbia nok var bedre for hans del.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Evv skrev: fre okt 28, 2022 6:35 pm Da ser man ting forskjellig. Hjemmekampen mot Sverige godkjent, ellers et stort, nei takk.
Helt enig.
Og Moi har ikke hatt en god landskamp siden…ja, jeg husker ikke sist gang. Forferdelig svak. Og Sørloth har i all hovedsak vært veldig svak de siste, la oss si 10 kampene.
Men begge har vært gode for landslaget før så det kan komme igjen. Moi har jo også sjansen på kanten da det er liten konkurranse, og var jo i en lang periode landslagets beste. Så vi får håpe han kommer tilbake. Men å si noe annet enn at han jevnt over har vært svak i hvert fall det siste året blir helt feil, da må man se kampene igjen.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Norgefoot skrev: tor okt 20, 2022 9:20 pm
bgr skrev: tor okt 20, 2022 9:22 am
Norgefoot skrev: lør okt 15, 2022 12:34 am

Floppet var å ta i, han var der kort tid og fikk aldri en reell sjanse.

Berg ble ikke overkjørt for en uke siden, han gjorde en bra kamp. Han har også vært bra for landslaget og passer inn i systemet til Solbakken med 433. Han har litt å gå på, bli enda mer stabil og luke vekk noen unødvendige feilpasninger, men han har det meste et anker skal ha.
Så kommer det andre som har enda større potensial, Mannsverk og Holm spesielt, men Berg er en meget bra spiller på et godt europeisk nivå som passer bra inn i rollen på landslaget. Da spiller det ikke noen stor rolle at han spiller i Glimt, som for øvrig spilte jevnt med det som sannsynligvis er Englands nest beste lag og har veldig gode resultater i Europa de siste årene.
Det ble veldig mye diskusjoner for og mot Patrick Berg i denne tråden. Mest mot egentlig, fordi han "bare" spiller i eliteserien og "floppet" og/eller "kom med halen mellom beina" fra Frankrike, og vet ikke hva. Jeg har ikke sett nok av alle spillerne som nevnes, og har ikke forutsetninger for å felle noen dom over hvem som er "best" av Berg vs Aursnes vs Berge vs Mannsverk osv osv. Men handler det ikke også om å sette sammen et lag og om typer ift. hvordan man ønsker å spille? Og ikke bare om hvem som er "best" i en slags 1:1 sammenligning? Skal vi spille med en "tradisjonell norsk" midtbanetreer med et anker og to indreløpere som vi har gjort de siste kampene? Hvilke typer utfyller i så fall hverandre best og gir den beste totalen? MØ legger selvfølgelig beslag på den ene indreløperplassen. Han må inn uansett hvordan vi spiller. (At noe 4231 aktig sannsynligvis hadde utnyttet både Martin og Haaland bedre er en annen sak.) Anker? Det jeg har sett tyder på at Sander Berge ikke er noen perfect fit for den posisjonen. Aursnes? Kanskje. Mannsverk? Uprøvd. Alt i alt mener jeg at Berg per nå er det mest naturlige ankeret hvis vi først skal spille sånn. Noe med å finne typene til rollene. Berg sentralt, Øde på ene indreløper, en jordfreser som Thorsby på andre som god mix/balanse?
Nettopp, og det er med tanke på at vi spiller en 451/433 som gjør at jeg tenker Berg er det beste valget

Ødegaard-Berg-Thorsby er absolutt en bra kombinasjon. Ødegaard-Berg-Berge er også en bra kombinasjon
Drit i Berg. Er han god nok får han spille, om vi ikke har bedre alternativer. Jeg mener uansett at det er feil at spillere i en sentrallinje spiller i ES. Se Molde og Glimt sist torsdag. Glimt ute av EL. Tror ikke Molde vinner borte i siste kamp, og da ender de som nr 3 i sin gruppe. Norge har ikke hatt klubblag i CL siden 2007/08. Statistikk kan misbrukes, men også bidra til å forstå virkeligheten. Berg ble sendt hjem fordi han ikke var god nok. Fansen skylder på system, trener osv.. Stort sett skivebom. Det handler om kvalitet. Få fotballsupportere har verktøy (video) til å vurdere valg med ballen eller om taktiske valg er rett. Hvilke rom var det spilleren ikke så ? Dette er helt vesentlig i fotballen, særlig for sentrale midtbanespillere.

Vi har nå en av verdens beste spisser. En Ødegaard som har tatt kvantesprang. Mange unge og spennende spillere, også i de 5 største ligaene, på vei opp og frem. Spillere som Schjelderup. Om disse bak Haaland og Ødegaard får spilletid i sine klubber kan vi nærme oss et mesterskap. Vi kan ikke satse på benkeslitere eller personer som spiller for luselønn på plast i Norge fordi ekspertene - som ikke bidrar her - mener at de ikke er gode nok. Jeg er pessimist før møtene med Skottland i EM kvaliken. VM 2026 med flere europeiske lag bør være det store målet. EM 2024 er mulig, men tror det er for tidlig.

benib

Legg inn av benib »

Crazy Horse skrev: fre okt 28, 2022 11:17 pm. EM 2024 er mulig, men tror det er for tidlig.
Når lag som Albania, Island, Nord-Irland, Slovakia (x2), Nord-Makedonia, Finland, Irland har klart å kvalle til 24-lags EM så er det ikke for tidlig for et lag bestående av Ødegaard, Haaland og Aursnes .

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

benib skrev: fre okt 28, 2022 11:48 pm
Crazy Horse skrev: fre okt 28, 2022 11:17 pm. EM 2024 er mulig, men tror det er for tidlig.
Når lag som Albania, Island, Nord-Irland, Slovakia (x2), Nord-Makedonia, Finland, Irland har klart å kvalle til 24-lags EM så er det ikke for tidlig for et lag bestående av Ødegaard, Haaland og Aursnes .
Hvor ofte tror du disse landene kvalifiserer seg til mesterskap ? Å tro at vår nåværende landslag vil kvalifisere seg er litt vel optimistisk.

benib

Legg inn av benib »

Big George skrev: lør okt 29, 2022 12:29 am
benib skrev: fre okt 28, 2022 11:48 pm
Crazy Horse skrev: fre okt 28, 2022 11:17 pm. EM 2024 er mulig, men tror det er for tidlig.
Når lag som Albania, Island, Nord-Irland, Slovakia (x2), Nord-Makedonia, Finland, Irland har klart å kvalle til 24-lags EM så er det ikke for tidlig for et lag bestående av Ødegaard, Haaland og Aursnes .
Hvor ofte tror du disse landene kvalifiserer seg til mesterskap ? Å tro at vår nåværende landslag vil kvalifisere seg er litt vel optimistisk.
Er det? Vi trenger bare være bedre enn Skottland og Georgia. Lag jeg ser på som en god del svakere enn Norge, ihvertfall sistnevnte. Selvfølgelig, spiller vi som de siste to kampene blir det vanskelig, men spiller vi som ellers i år har jeg liten tvil om at vi klarer det.

Taururu

Legg inn av Taururu »

benib skrev: fre okt 28, 2022 11:48 pm
Crazy Horse skrev: fre okt 28, 2022 11:17 pm. EM 2024 er mulig, men tror det er for tidlig.
Når lag som Albania, Island, Nord-Irland, Slovakia (x2), Nord-Makedonia, Finland, Irland har klart å kvalle til 24-lags EM så er det ikke for tidlig for et lag bestående av Ødegaard, Haaland og Aursnes .
Alt for tidlig. Vi klarer det ikke, med bare pubspillere som nå. Vi må nok vente en en generasjon eller to til. 2044?

startelver

Legg inn av startelver »

Vi har pleid å gjøre det bra mot britiske lag, Skottland har blitt mye bedre men heller de enn Serbia.

Skottland blir nøkkelkampen her og da må Solbakken levere.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»