Norske lag i Europa 2022/23

Svar
Champis

Re: Norske lag i Europa 2022/23

Legg inn av Champis »

lund skrev: fre okt 14, 2022 4:17 pm
MoldeMoldeMolde skrev: fre okt 14, 2022 4:13 pm
lund skrev: fre okt 14, 2022 4:07 pm

Er vel ikke svært vanskelig med andreplass. Holder at PSV ikke slår Arsenal så lenge man vinner kampene sine selv. Noe som er fullt mulig selvsagt.
https://projects.fivethirtyeight.com/so ... pa-league/ Disse sier 83% sannsynlighet for tredjeplass. Lettere sagt enn gjort å vinne de to gjenværende. PSV er et godt lag. Zürich er ikke så gode, men borte er aldri lett i Europa.
Jeg er 90 % sikker på at Glimt slår PSV hjemme (og da har man dem på innbyrdes dersom PSV skulle ta ett poeng mot Arsenal). Bøygen blir mest sannsynlig om Arsenal stiller et såpass redusert lag borte mot PSV borte at PSV vinner. Det tror jeg er Bodø/Glimts største problem sånn sett.

Så du tror det er større sjanse for at PSV tar poeng mot Arsenal enn at de tar poeng mot Glimt? 😊 Skal like å se karakteren du fikk i sannsynlighetsregning 😊

Jeg er helt med på at Glimt kan slå PSV hjemme, men hvis du mener det er 90% sjanse, så ville jeg vurdert å dytte inn store summer på den kampen. For du får garantert minst 2,50 i odds på det, som tilsvarer godt under 50% sjanse for seier.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Jeg mener dette er første gang noen sinne at Norge har to lag som er ranket blant de 100 beste. Molde på 80.plass og Bodø på 99.plass.

Norske lag på all time high nå!

http://clubelo.com/NOR

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

MoldeMoldeMolde skrev: søn okt 23, 2022 1:02 pm Jeg mener dette er første gang noen sinne at Norge har to lag som er ranket blant de 100 beste. Molde på 80.plass og Bodø på 99.plass.

Norske lag på all time high nå!

http://clubelo.com/NOR
Utenom Rosenborg og de nevnte lagene, har andre norske lag vært inne på topp 100-lista i det hele tatt?

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

FranciscoM skrev: søn okt 23, 2022 2:24 pm Utenom Rosenborg og de nevnte lagene, har andre norske lag vært inne på topp 100-lista i det hele tatt?
Ikke i moderne tid i alle fall.
Fredrikstad var på 95. plass i 1957 ser jeg.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

2 norske dommerteam i hhv Europa League og Conference League på torsdag. Eskås er satt opp som HD mellom Sturm og Feyenoord mens Saggi skal dømme Sivasspor vs CFR Cluj.
https://www.uefa.com/uefaeuropaleague/m ... feyenoord/
https://www.uefa.com/uefaeuropaconferen ... -cfr-cluj/

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

FCK eliminert. Kun Midtjylland og Silkeborg som har mulighet å plukke poeng for Danmark på nyåret.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

lund skrev: fre okt 14, 2022 4:17 pm Jeg er 90 % sikker på at Glimt slår PSV hjemme (og da har man dem på innbyrdes dersom PSV skulle ta ett poeng mot Arsenal). Bøygen blir mest sannsynlig om Arsenal stiller et såpass redusert lag borte mot PSV borte at PSV vinner. Det tror jeg er Bodø/Glimts største problem sånn sett.
Dersom både PSV og Glimt vinner så er Glimt videre om de slår PSV i siste runde? Eller har jeg forstått det feil?

lund

Legg inn av lund »

Lew_Ashby skrev: tor okt 27, 2022 8:05 pm
lund skrev: fre okt 14, 2022 4:17 pm Jeg er 90 % sikker på at Glimt slår PSV hjemme (og da har man dem på innbyrdes dersom PSV skulle ta ett poeng mot Arsenal). Bøygen blir mest sannsynlig om Arsenal stiller et såpass redusert lag borte mot PSV borte at PSV vinner. Det tror jeg er Bodø/Glimts største problem sånn sett.
Dersom både PSV og Glimt vinner så er Glimt videre om de slår PSV i siste runde? Eller har jeg forstått det feil?
Korrekt. Går på innbyrdes. 1-1 i Eindhoven, så det holder å vinne hjemme.
Holdt rettere sagt.

dzk

Legg inn av dzk »

Glimt ute av EL. Kan ryke ut av konferanseligaen og, men det er lav sannsynlighet for det. Zurich må slå Arsenal borte og Glimt må avgi poeng mot PSV.

Tror Glimt kan gjøre det bedre i konferansen enn EL hvor jeg tror de måtte ha svært heldig trekning for å komme seg videre.

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

Zürich fra Sveits som er i direkte poeng med oss om topp 15-plass der altså.. Forferdelig kamp, de to overtidsmålene her og mot Molde i Stockholm kan koste oss veldig dyrt

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

dzk skrev: tor okt 27, 2022 8:42 pm Glimt ute av EL. Kan ryke ut av konferanseligaen og, men det er lav sannsynlighet for det. Zurich må slå Arsenal borte og Glimt må avgi poeng mot PSV.

Tror Glimt kan gjøre det bedre i konferansen enn EL hvor jeg tror de måtte ha svært heldig trekning for å komme seg videre.
Zürich kommer aldri i verden til å tape mot Arsenal. Arsenal har nå noe å spille for siste kampen etter tapet mot PSV.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

3 seire av 10 mulige på Glimt og Molde. Det er ikke sånn man klatrer på rankingen.

Champis

Legg inn av Champis »

En liten reality-sjekk for norske lag i Europa i dag.

Fusion

Legg inn av Fusion »

Katastrofekveld.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Glimt taper mot "alle" på bortebane i Europa og Molde taper to kamper mot et svensk lag.

Sånn kan det gå. Kjedelig.

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

Helvete

startelver

Legg inn av startelver »

Blitt dårligere siden i fjor.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Krisedag. Må vel ha to seire i siste runde for å gjøre opp for denne runden koeffmessig

aderyn

Legg inn av aderyn »

Kun 0.450 poeng klaring ned til Sveits på 16 plass nå. Topp 15 kan fort ryke. Tyrkia har gjort akkurat som jeg spådde for en stund tilbake, kommet som en kanonkule med sine 4 lag, kun 50 poeng bak Norge og vil ta oss igjen.

qbah

Legg inn av qbah »

Bånn i bøtta.

Champis

Legg inn av Champis »

Fortsatt muligheter, men viktig at Molde kommer seg videre neste uke. Glimt går hvert fall inn i sluttspillet i Conference.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Champis skrev: tor okt 27, 2022 10:47 pm En liten reality-sjekk for norske lag i Europa i dag.
Når folk snakker om at det er 90% sjanse for at BG slår PSV tyder mye på at den var på sin plass. Blir vel litt mer edruelige spådommer fremover.

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

Folk_flesk skrev: fre okt 28, 2022 1:48 pm
Champis skrev: tor okt 27, 2022 10:47 pm En liten reality-sjekk for norske lag i Europa i dag.
Når folk snakker om at det er 90% sjanse for at BG slår PSV tyder mye på at den var på sin plass. Blir vel litt mer edruelige spådommer fremover.
Tja, vi så det samme før det andre bortemøtet
mot Roma i fjor. Så kom virkeligheten midt i trynet.
Men lærte man av det?

Taururu

Legg inn av Taururu »

Champis skrev: fre okt 28, 2022 1:05 am Fortsatt muligheter, men viktig at Molde kommer seg videre neste uke. Glimt går hvert fall inn i sluttspillet i Conference.
Nja, anser sjansen for 90% for Glimt og 35% for Molde til å ta en Ecl playoffplass.

For Glimt sin del må de håpe på Arsenalpoeng om de selv ikke skulle vinne. Arsenal må vinne for å sikre gruppeseier, men har nok Chelsea borte søndag kl.13 i beregningen. Xhaka er suspendert og Saka trolig ute med skade. Spørsmålet er hvor mange endringer de gjør utenom dette, hvor redusert tør de å starte mot Zurich? Zurich ser ut til å ha funnet formen med ny seier mot topplaget Sion. Zurich er nok et langt bedre lag enn resultatene hittil har vist. Jeg er slett ikke sikker på at Arsenal bare feier over Zurich, og frykter at denne kan bli jevnere enn mange tror.

Gent ligger på 6.plass i Belgia. Fire lag stikker seg ut i toppen. Molde borte på naturgress mot et lag som har alt å spille for, kan bli tøft. Er litt redd for det defensive til Molde og spesielt forsvarsleddet med keeper. Viktig for Molde at Linnes er tilbake og også helst Haugen. Gent en knepen favoritt til å klare det, men jevnt her. Molde klarer seg med uavgjort.
Sist redigert av Taururu den søn okt 30, 2022 10:36 pm, redigert 5 ganger totalt.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Taururu skrev: søn okt 30, 2022 10:18 pm
Champis skrev: fre okt 28, 2022 1:05 am Fortsatt muligheter, men viktig at Molde kommer seg videre neste uke. Glimt går hvert fall inn i sluttspillet i Conference.
Nja, anser sjansen for 90% for Glimt og 35% for Molde til å ta en Ecl playoffplass
Ser at de fleste bookmakerne gir Molde ca 54% sjanse til å gå videre til playoff. Gent virker ikke til å være i så god form, så jeg har troa på at Molde klarer minst uavgjort.

Er enig med deg ang Glimt. Skal fryktelig mye til for at Zürich slår Arsenal, spesielt nå som sistnevnte har noe å spille for.

Taururu

Legg inn av Taururu »

FranciscoM skrev: søn okt 30, 2022 10:33 pm
Taururu skrev: søn okt 30, 2022 10:18 pm
Champis skrev: fre okt 28, 2022 1:05 am Fortsatt muligheter, men viktig at Molde kommer seg videre neste uke. Glimt går hvert fall inn i sluttspillet i Conference.
Nja, anser sjansen for 90% for Glimt og 35% for Molde til å ta en Ecl playoffplass
Ser at de fleste bookmakerne gir Molde ca 54% sjanse til å gå videre til playoff. Gent virker ikke til å være i så god form, så jeg har troa på at Molde klarer minst uavgjort.

Er enig med deg ang Glimt. Skal fryktelig mye til for at Zürich slår Arsenal, spesielt nå som sistnevnte har noe å spille for.
Ja, men liker ikke at Xhaka er ute og også trolig Saka. Får håpe de kjører en sterk 11'er og heller bytter seg ned om de har avgjort kampen. Vil tro de har Chelsea kl 13 på søndag i bakhodet.
Det er jo litt typisk norsk fotball og aldri få hjelp av andre lag,bortsett fra Molde som faktisk fikk hjelp av Shamrock, men rota vekk seiern mot Djurgården. Heldigvis er nok Arsenal interessert i å ta 1.plassen og slippe to "ekstra" kamper i februar
Sist redigert av Taururu den søn okt 30, 2022 10:43 pm, redigert 2 ganger totalt.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Taururu skrev: søn okt 30, 2022 10:40 pm
FranciscoM skrev: søn okt 30, 2022 10:33 pm
Taururu skrev: søn okt 30, 2022 10:18 pm

Nja, anser sjansen for 90% for Glimt og 35% for Molde til å ta en Ecl playoffplass
Ser at de fleste bookmakerne gir Molde ca 54% sjanse til å gå videre til playoff. Gent virker ikke til å være i så god form, så jeg har troa på at Molde klarer minst uavgjort.

Er enig med deg ang Glimt. Skal fryktelig mye til for at Zürich slår Arsenal, spesielt nå som sistnevnte har noe å spille for.
Ja, men liker ikke at Xhaka er ute og også trolig Saka. Får håpe de kjører en sterk 11'er og heller bytter seg ned om de har avgjort kampen. Vil tro de har Chelsea kl 13 på søndag i bakhodet.
Det er jo litt typsik norsk fotball og aldri få hjelp av andre lag. Heldigvis er nok Arsenal intressert i å ta 1.plassen og slippe to "ekstra" kamperni februar
Tror så absolutt at Arsenal vil unngå disse to ekstra kampene, spesielt med tanke på det umenneskelige kampoppsettet i PL etter nyttår. Etter Zürich har de bare 3 kamper igjen før det er VM, og en av de er ligacup, så vil tro de kjører på mot Zürich på hjemmebane.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Taururu skrev: søn okt 30, 2022 10:40 pm
FranciscoM skrev: søn okt 30, 2022 10:33 pm
Taururu skrev: søn okt 30, 2022 10:18 pm

Nja, anser sjansen for 90% for Glimt og 35% for Molde til å ta en Ecl playoffplass
Ser at de fleste bookmakerne gir Molde ca 54% sjanse til å gå videre til playoff. Gent virker ikke til å være i så god form, så jeg har troa på at Molde klarer minst uavgjort.

Er enig med deg ang Glimt. Skal fryktelig mye til for at Zürich slår Arsenal, spesielt nå som sistnevnte har noe å spille for.
Ja, men liker ikke at Xhaka er ute og også trolig Saka. Får håpe de kjører en sterk 11'er og heller bytter seg ned om de har avgjort kampen. Vil tro de har Chelsea kl 13 på søndag i bakhodet.
Det er jo litt typisk norsk fotball og aldri få hjelp av andre lag,bortsett fra Molde som faktisk fikk hjelp av Shamrock, men rota vekk seiern mot Djurgården. Heldigvis er nok Arsenal interessert i å ta 1.plassen og slippe to "ekstra" kamper i februar
I 2020/21-sesongen var Arsenal i gruppe med Molde, Rapid Wien og Dundalk. I siste runde skulle Arsenal opp mot Dundalk borte mens Molde skulle til Wien. Arsenal hadde før denne kampen 15 poeng etter 5 strake seire. Molde låg på 2.plass med sine 9 poeng. Tror du det var snakk om å legge seg i denne bortekampen? Nei, de vant 4-2 selv om kampen var helt uvesentlig for begge lagene. Dundalk ville uansett ende sist og Arsenal var klare for videre spill som gruppevinner. De spillerne som topplagene i England sender ut på banen vil gjøre hva de kan for å vinne kampen selv om de skulle være betydningsløs.

Champis

Legg inn av Champis »

Taururu skrev: søn okt 30, 2022 10:18 pm
Champis skrev: fre okt 28, 2022 1:05 am Fortsatt muligheter, men viktig at Molde kommer seg videre neste uke. Glimt går hvert fall inn i sluttspillet i Conference.
Nja, anser sjansen for 90% for Glimt og 35% for Molde til å ta en Ecl playoffplass.

For Glimt sin del må de håpe på Arsenalpoeng om de selv ikke skulle vinne. Arsenal må vinne for å sikre gruppeseier, men har nok Chelsea borte søndag kl.13 i beregningen. Xhaka er suspendert og Saka trolig ute med skade. Spørsmålet er hvor mange endringer de gjør utenom dette, hvor redusert tør de å starte mot Zurich? Zurich ser ut til å ha funnet formen med ny seier mot topplaget Sion. Zurich er nok et langt bedre lag enn resultatene hittil har vist. Jeg er slett ikke sikker på at Arsenal bare feier over Zurich, og frykter at denne kan bli jevnere enn mange tror.

Gent ligger på 6.plass i Belgia. Fire lag stikker seg ut i toppen. Molde borte på naturgress mot et lag som har alt å spille for, kan bli tøft. Er litt redd for det defensive til Molde og spesielt forsvarsleddet med keeper. Viktig for Molde at Linnes er tilbake og også helst Haugen. Gent en knepen favoritt til å klare det, men jevnt her. Molde klarer seg med uavgjort.

Sjansen er langt større for Glimt sin del! Arsenal må nå vinne mot Zürich for å sikre gruppeseieren, som gjør at de vil være skjerpet i den. Og Zürich må vinne den kampen for å kunne passere Glimt. Jeg anser sjansen for Zürich-seier til rundt 5%. Og HVIS Zürich skulle vinne, så kan fortsatt Glimt vinne sin kamp, som jeg vil anse at det er ca. 30% sjanse for. I så fall vil jeg anslå Glimt sine sjanser for avansement til rundt 96-97%.

Ja, fordelen til Molde er at det holder med uavgjort. Og derfor må sjansen anses som minst 50%.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Champis skrev: man okt 31, 2022 12:31 am
Taururu skrev: søn okt 30, 2022 10:18 pm
Champis skrev: fre okt 28, 2022 1:05 am Fortsatt muligheter, men viktig at Molde kommer seg videre neste uke. Glimt går hvert fall inn i sluttspillet i Conference.
Nja, anser sjansen for 90% for Glimt og 35% for Molde til å ta en Ecl playoffplass.

For Glimt sin del må de håpe på Arsenalpoeng om de selv ikke skulle vinne. Arsenal må vinne for å sikre gruppeseier, men har nok Chelsea borte søndag kl.13 i beregningen. Xhaka er suspendert og Saka trolig ute med skade. Spørsmålet er hvor mange endringer de gjør utenom dette, hvor redusert tør de å starte mot Zurich? Zurich ser ut til å ha funnet formen med ny seier mot topplaget Sion. Zurich er nok et langt bedre lag enn resultatene hittil har vist. Jeg er slett ikke sikker på at Arsenal bare feier over Zurich, og frykter at denne kan bli jevnere enn mange tror.

Gent ligger på 6.plass i Belgia. Fire lag stikker seg ut i toppen. Molde borte på naturgress mot et lag som har alt å spille for, kan bli tøft. Er litt redd for det defensive til Molde og spesielt forsvarsleddet med keeper. Viktig for Molde at Linnes er tilbake og også helst Haugen. Gent en knepen favoritt til å klare det, men jevnt her. Molde klarer seg med uavgjort.

Sjansen er langt større for Glimt sin del! Arsenal må nå vinne mot Zürich for å sikre gruppeseieren, som gjør at de vil være skjerpet i den. Og Zürich må vinne den kampen for å kunne passere Glimt. Jeg anser sjansen for Zürich-seier til rundt 5%. Og HVIS Zürich skulle vinne, så kan fortsatt Glimt vinne sin kamp, som jeg vil anse at det er ca. 30% sjanse for. I så fall vil jeg anslå Glimt sine sjanser for avansement til rundt 96-97%.

Ja, fordelen til Molde er at det holder med uavgjort. Og derfor må sjansen anses som minst 50%.
Tror du tar litt hardt i med både Molde og Glimt.

85-90% Glimt og 40-45% Molde ville jeg sagt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»