Geosentrisk modell av jorden

Svar
Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Re: Geosentrisk modell av jorden

Legg inn av B.E. »

Solformørkelse er vel ganske greit i Orlars flate verden? Da er det bare sveitserosten som kommer foran lyspæra på himmelen.


Men det er måneformørkelse som er spesielt. Da kommer den flate jorda mellom solen og månen, og kaster en lang flat skygge over månen :D


Bilde

Orlar

Legg inn av Orlar »

Ikke mat trollene!!
I denne vidoen kan du se solformørkelse fra lufta. Spol litt frem. Andre ukjente objekter som vises nært sola!


Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: tir okt 25, 2022 3:13 pm Ikke mat trollene!!
I denne vidoen kan du se solformørkelse fra lufta. Spol litt frem. Andre ukjente objekter som vises nært sola!
Menmenmenmen... både B. E. og BE lurer på åssen det er med MÅNEformørkelse - kan du ikke være så inderlig snill å forklare det for oss uvitende nek?

Pliiis?

BE

Moist

Legg inn av Moist »

Orlar skrev: tir okt 25, 2022 1:59 pm Jeg så den delvise solformørkelsen i dag. Det var litt skyer foran som dimmet sola litt. Det var spesiellt. Noen ganger kan man se både sola og månen på himmelen samtidig. Jeg vet hvordan det ser ut. Jeg så ikke månen. Jeg tror ikke det er månen som lager solformørkelsen. Jeg fant en interessant video. I den videoen er ikke månen 300-400 tusen km unna oss. Da hadde vi ikke sett noe "kratere". Den ser litt sånn holografisk ut spørr du meg. Litt sånn gjennomsiktig. Månen er et plasmafenomen. Avgir et kaldt lys.

"The video is shot inside the Arctic Circle right between the border of Canada, Alaska and Russia. It lasts only a few seconds, but it is worth admiring the spectacular view. This phenomenon can be seen for 36 seconds only once a year. "

Ser merkelig ut. Nesten så jeg lurer om det er en ekte video.

Hallo, vi kan jo SE fotspor på månen med ZOOM!



Bare sånn forøvrig så kan du få linken til orginalvideoen du linket. Som såklart er datagenerert. Av samme person fra TikTok videoen.


Orlar

Legg inn av Orlar »

@Moist Det er bra. Takk. Det er fint å få luket bort ting som ikke er ekte/datagenerert.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: ons okt 26, 2022 12:21 am @Moist Det er bra. Takk. Det er fint å få luket bort ting som ikke er ekte/datagenerert.
Åssen ble det med måneformørkelsene, Orlar?

BE

William_S

Legg inn av William_S »

Flatearthere er jo dumme evt hører hjemme i psykiratrien.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Ble henvist hit fra Covid-tråden. Jeg setter pris på det. Interresant.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Centrist skrev: fre okt 28, 2022 3:42 pm Ble henvist hit fra Covid-tråden. Jeg setter pris på det. Interresant.
Enjoy

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

Er det noe nytt her? Har noen funnet ytterkanten(e) på jorda? Ingen nettaviser som har oppdatert info ser jeg.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Centrist skrev: fre okt 28, 2022 3:42 pm Ble henvist hit fra Covid-tråden. Jeg setter pris på det. Interresant.
Velkommen til Orlar's gale verden! :lol:

SirJames

Legg inn av SirJames »

bønna1/2 skrev: fre okt 28, 2022 5:24 pm Er det noe nytt her? Har noen funnet ytterkanten(e) på jorda? Ingen nettaviser som har oppdatert info ser jeg.
Jeg står på kanten nå. Prater litt med en australier som står på undersiden.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

SirJames skrev: fre okt 28, 2022 5:33 pm
bønna1/2 skrev: fre okt 28, 2022 5:24 pm Er det noe nytt her? Har noen funnet ytterkantenan sa (e) på jorda? Ingen nettaviser som har oppdatert info ser jeg.
Jeg står på kanten nå. Prater litt med en australier som står på undersiden.
Hæh? Kineser vel? Var i alle fall det man sa før i tiden😳

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

bønna1/2 skrev: fre okt 28, 2022 5:58 pm
SirJames skrev: fre okt 28, 2022 5:33 pm
bønna1/2 skrev: fre okt 28, 2022 5:24 pm Er det noe nytt her? Har noen funnet ytterkantenan sa (e) på jorda? Ingen nettaviser som har oppdatert info ser jeg.
Jeg står på kanten nå. Prater litt med en australier som står på undersiden.
Hæh? Kineser vel? Var i alle fall det man sa før i tiden😳
Vel, det blir uansett nedover fra der Orlar står. Eller nedtur, om man vil...

Mvh

BE

SirJames

Legg inn av SirJames »

bønna1/2 skrev: fre okt 28, 2022 5:58 pm
SirJames skrev: fre okt 28, 2022 5:33 pm
bønna1/2 skrev: fre okt 28, 2022 5:24 pm Er det noe nytt her? Har noen funnet ytterkantenan sa (e) på jorda? Ingen nettaviser som har oppdatert info ser jeg.
Jeg står på kanten nå. Prater litt med en australier som står på undersiden.
Hæh? Kineser vel? Var i alle fall det man sa før i tiden😳
Mulig det er en kineser som prater australsk bare for å forvirre meg

virrvarr
Innlegg: 445

Legg inn av virrvarr »

SirJames skrev: fre okt 28, 2022 5:33 pm
bønna1/2 skrev: fre okt 28, 2022 5:24 pm Er det noe nytt her? Har noen funnet ytterkanten(e) på jorda? Ingen nettaviser som har oppdatert info ser jeg.
Jeg står på kanten nå. Prater litt med en australier som står på undersiden.
Ahhh, det gir de gamle fortellingene om underjordiske en forklaring. Australere, hvorfor har vi ikke tenkt på det før.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

SirJames skrev: fre okt 28, 2022 7:36 pm
bønna1/2 skrev: fre okt 28, 2022 5:58 pm
SirJames skrev: fre okt 28, 2022 5:33 pm

Jeg står på kanten nå. Prater litt med en australier som står på undersiden.
Hæh? Kineser vel? Var i alle fall det man sa før i tiden😳
Mulig det er en kineser som prater australsk bare for å forvirre meg
Om han sier: «Haii, may neiiim is Ollaaar», så bør du skjønne tegninga. 😬

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

BlackEagle skrev: fre okt 28, 2022 6:28 pm
bønna1/2 skrev: fre okt 28, 2022 5:58 pm
SirJames skrev: fre okt 28, 2022 5:33 pm

Jeg står på kanten nå. Prater litt med en australier som står på undersiden.
Hæh? Kineser vel? Var i alle fall det man sa før i tiden😳
Vel, det blir uansett nedover fra der Orlar står. Eller nedtur, om man vil...

Mvh

BE
Nedtur.

Mvh

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

BlackEagle skrev: fre okt 28, 2022 6:28 pm
bønna1/2 skrev: fre okt 28, 2022 5:58 pm
SirJames skrev: fre okt 28, 2022 5:33 pm

Jeg står på kanten nå. Prater litt med en australier som står på undersiden.
Hæh? Kineser vel? Var i alle fall det man sa før i tiden😳
Vel, det blir uansett nedover fra der Orlar står. Eller nedtur, om man vil...

Mvh

BE
Sånn teoretisk sett så er nok australier riktig. Det kalles jo "down under" av en grunn ;)

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

For dem som lurer så havner man i havet sør for New Zealand om man driller seg rett ned gjennom jorden fra Norge. Det er ikke så veldig langt fra Australia om man bor i sør, men på Svalbard havner man i Antarktis.

For å havne i Kina måtte man faktisk gravd rett ned fra Sør-Amerika et sted. Langt ned, og gjennom jordens kjerne som er omlag 5200 grader varm. Men ingen har faktisk målt temperaturen :D
► Show Spoiler
Her kan man grave fra hvor man ønsker på klode og se hvor man popper opp: https://www.antipodesmap.com/

Orlar

Legg inn av Orlar »

Personen på videoen mener det er 100% bevis at jorden ikke er en rund jordklode.

The Globe Cannot Turn 15* and Drift 15 Degrees at the Same Time


keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Mye svada og gester der.
Bortkastede 18 minutter.
Merkelig at han har så mange som lytter.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Orlar skrev: ons sep 28, 2022 9:18 am Vi må vel ha mer flat jord. Det ble stille i tråden.

Skyene beveger seg alle veier. De påstår hele atmosfæren roterer med jorda. Men vi kan se at skyene beveger seg ulike retninger. Alle retninger. Dette er et bevis for at jorda ikke er rund kule.

Elvene innenfor et stort geografisk område, F.eks. en verdensdel. Man finner elver som renner i alle retninger. Det betyr at noen av elvene må renne i oppoverbakke! Det er ikke mulig. Derfor er dette et bevis for jorda ikke er en rund kule.

Suez kanalen hadde ikke vært mulig. Den er ca. 160 km lang. Det ble ikke tatt hensyn til noe kurvatur da den ble bygget. Vannet i kanalen er horisontalt flatt. Det er et klart bevis for at jorda ikke er en rund kule.

Er vann flatt eller ikke? Man har en teori om at vannet ikke er flatt, så bruker man en ny teori for å forklare hvorfor teorien i teorien er slik. Sånn fortsetter det med nye teorier for underbygge forrige teori. Det er helt absurd. Teorien stemmer ikke med praksis. Det er nisseball teori, psudovitenskap.

Dere må skjønne at jorda ikke er en "spinning ball". Våkn opp! Det er en gigantisk løgn!
Hva kommer tidevannet av?

SirJames

Legg inn av SirJames »

keizersoze skrev: lør okt 29, 2022 12:54 pm Mye svada og gester der.
Bortkastede 18 minutter.
Merkelig at han har så mange som lytter.
Åpner videoen med å være undrende til hvorfor han ikke får flere subscribers...

Jeez...wonder why..

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Stjerten skrev: lør okt 29, 2022 2:59 pm
Orlar skrev: ons sep 28, 2022 9:18 am Vi må vel ha mer flat jord. Det ble stille i tråden.

Skyene beveger seg alle veier. De påstår hele atmosfæren roterer med jorda. Men vi kan se at skyene beveger seg ulike retninger. Alle retninger. Dette er et bevis for at jorda ikke er rund kule.

Elvene innenfor et stort geografisk område, F.eks. en verdensdel. Man finner elver som renner i alle retninger. Det betyr at noen av elvene må renne i oppoverbakke! Det er ikke mulig. Derfor er dette et bevis for jorda ikke er en rund kule.

Suez kanalen hadde ikke vært mulig. Den er ca. 160 km lang. Det ble ikke tatt hensyn til noe kurvatur da den ble bygget. Vannet i kanalen er horisontalt flatt. Det er et klart bevis for at jorda ikke er en rund kule.

Er vann flatt eller ikke? Man har en teori om at vannet ikke er flatt, så bruker man en ny teori for å forklare hvorfor teorien i teorien er slik. Sånn fortsetter det med nye teorier for underbygge forrige teori. Det er helt absurd. Teorien stemmer ikke med praksis. Det er nisseball teori, psudovitenskap.

Dere må skjønne at jorda ikke er en "spinning ball". Våkn opp! Det er en gigantisk løgn!
Hva kommer tidevannet av?
La meg ta en liten oppsummering, så ser du nok hvor smart og logisk svaret er.
Altså, vi bor på en flat jord, under en kuppel, av typen som man rister på og det begynner å snø.
Ut fra hva jeg har lært i denne tråden så regner jeg med at vi bor i en slik og dermed er å anse som en pyntegjenstand for en større skapning, og mest sannsynlig så er det her snakk om Ljot sine kosmiske kjempehvaler.
Jeg antar at hvalene er veldig glad i omdekorere og pusse opp, og da er tidevannet rett og slett en konsekvens av at kjempehvalene flytter flatjordkuppelen vår rundt omkring under omdekorering, og dermed forårsaker at vannet skvulper litt rundt inne i kuppelen.
De er noen ekstreme vanedyr disse kjempehvalene så derfor flyttes vi rundt med ganske jevne mellomrom.
Mystiske vesener disse kosmiske kjempehvalene, og det er foreløpig ukjent hvordan de klarer å ommøblere med bare finnene til hjelp. Det mystereiet er uoppklart, men nå føler jeg i hvett fall at vi har oppklart en del fenomener i universet rundt oss og i hvert fall klarlagt hvor tidevannet kommer fra.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Henningsen skrev: lør okt 29, 2022 4:04 pm
Stjerten skrev: lør okt 29, 2022 2:59 pm
Orlar skrev: ons sep 28, 2022 9:18 am Vi må vel ha mer flat jord. Det ble stille i tråden.

Skyene beveger seg alle veier. De påstår hele atmosfæren roterer med jorda. Men vi kan se at skyene beveger seg ulike retninger. Alle retninger. Dette er et bevis for at jorda ikke er rund kule.

Elvene innenfor et stort geografisk område, F.eks. en verdensdel. Man finner elver som renner i alle retninger. Det betyr at noen av elvene må renne i oppoverbakke! Det er ikke mulig. Derfor er dette et bevis for jorda ikke er en rund kule.

Suez kanalen hadde ikke vært mulig. Den er ca. 160 km lang. Det ble ikke tatt hensyn til noe kurvatur da den ble bygget. Vannet i kanalen er horisontalt flatt. Det er et klart bevis for at jorda ikke er en rund kule.

Er vann flatt eller ikke? Man har en teori om at vannet ikke er flatt, så bruker man en ny teori for å forklare hvorfor teorien i teorien er slik. Sånn fortsetter det med nye teorier for underbygge forrige teori. Det er helt absurd. Teorien stemmer ikke med praksis. Det er nisseball teori, psudovitenskap.

Dere må skjønne at jorda ikke er en "spinning ball". Våkn opp! Det er en gigantisk løgn!
Hva kommer tidevannet av?
La meg ta en liten oppsummering, så ser du nok hvor smart og logisk svaret er.
Altså, vi bor på en flat jord, under en kuppel, av typen som man rister på og det begynner å snø.
Ut fra hva jeg har lært i denne tråden så regner jeg med at vi bor i en slik og dermed er å anse som en pyntegjenstand for en større skapning, og mest sannsynlig så er det her snakk om Ljot sine kosmiske kjempehvaler.
Jeg antar at hvalene er veldig glad i omdekorere og pusse opp, og da er tidevannet rett og slett en konsekvens av at kjempehvalene flytter flatjordkuppelen vår rundt omkring under omdekorering, og dermed forårsaker at vannet skvulper litt rundt inne i kuppelen.
De er noen ekstreme vanedyr disse kjempehvalene så derfor flyttes vi rundt med ganske jevne mellomrom.
Mystiske vesener disse kosmiske kjempehvalene, og det er foreløpig ukjent hvordan de klarer å ommøblere med bare finnene til hjelp. Det mystereiet er uoppklart, men nå føler jeg i hvett fall at vi har oppklart en del fenomener i universet rundt oss og i hvert fall klarlagt hvor tidevannet kommer fra.
Ahh. Elementært. Slik må det være, å dette burde jeg kommet på selv. Men takk lell.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Stjerten skrev: lør okt 29, 2022 4:41 pm
Henningsen skrev: lør okt 29, 2022 4:04 pm
Stjerten skrev: lør okt 29, 2022 2:59 pm
Hva kommer tidevannet av?
La meg ta en liten oppsummering, så ser du nok hvor smart og logisk svaret er.
Altså, vi bor på en flat jord, under en kuppel, av typen som man rister på og det begynner å snø.
Ut fra hva jeg har lært i denne tråden så regner jeg med at vi bor i en slik og dermed er å anse som en pyntegjenstand for en større skapning, og mest sannsynlig så er det her snakk om Ljot sine kosmiske kjempehvaler.
Jeg antar at hvalene er veldig glad i omdekorere og pusse opp, og da er tidevannet rett og slett en konsekvens av at kjempehvalene flytter flatjordkuppelen vår rundt omkring under omdekorering, og dermed forårsaker at vannet skvulper litt rundt inne i kuppelen.
De er noen ekstreme vanedyr disse kjempehvalene så derfor flyttes vi rundt med ganske jevne mellomrom.
Mystiske vesener disse kosmiske kjempehvalene, og det er foreløpig ukjent hvordan de klarer å ommøblere med bare finnene til hjelp. Det mystereiet er uoppklart, men nå føler jeg i hvett fall at vi har oppklart en del fenomener i universet rundt oss og i hvert fall klarlagt hvor tidevannet kommer fra.
Ahh. Elementært. Slik må det være, å dette burde jeg kommet på selv. Men takk lell.
Bare hyggelig, alltid gøy å kunne dele av tilegnet kunnskap 🧐

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Fy på dere. Dere burde ikke gjøre ting så innvikla for stakkars Orlar her. Tenk så mye han allerede har å gruble over, stakkar, og nå får han sveivene til hvalene å bekymre seg om, også. Staaakars.

Mvh

BE

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

keizersoze skrev: lør okt 29, 2022 12:54 pm Mye svada og gester der.
Bortkastede 18 minutter.
Merkelig at han har så mange som lytter.
Vel, 62 view pluss deg og Orlar. Det er vel egentlig ikke så mange.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

B.E. skrev: lør okt 29, 2022 11:12 pm
keizersoze skrev: lør okt 29, 2022 12:54 pm Mye svada og gester der.
Bortkastede 18 minutter.
Merkelig at han har så mange som lytter.
Vel, 62 view pluss deg og Orlar. Det er vel egentlig ikke så mange.
Hmm ok. Løken snakket om 4000og noe.
Overrasket om det er så mange som 60 stykker som har fullført det der makkverket.
Noen flatearthere skal ha for at de ligger litt arbeid i å presentere sitt syn.

Han her var ikke blant dem.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Teknologi & Vitenskap»