Forsvarssjef Kristoffersen avkledd

Svar
B.O.B.

Forsvarssjef Kristoffersen avkledd

Legg inn av B.O.B. »

Det er litt trist lesing i VG i dag. Forsvarssjef Eirik Kristoffersen blir avkledd som en liten løgner som har fått medaljen på feil grunnlag. Operasjonen som beskrives var én av to som dannet grunnlaget for at han fikk Krigskorset med sverd, medaljen som henger aller høyest i Norge.
Det er vanskelig å tro på forsvarssjefen i denne saken, og det er det nok ingen andre som tror heller. Her ble det tilbakeholdt informasjon, og resultatet ble medaljer delt ut over en lav sko. I tillegg har nok den medaljen også gitt han stillingen han i dag innehar.

Det er ingen tvil om at Eirik Kristofersen allikevel er rett mann til jobben etter min mening, og aksjonen de var med på hadde nok gitt dem en medalje uansett om det var rette man eller ei. Men det er litt trist at han blir avslørt som en løgner, og har skrevet en bok med fortellingen under falske premisser. Dette er et hardt innhogg i broren og hans integritet.

Dette er bare trist lesing. Vil denne snøballen rulle videre? Vil han også bli tatt i jug til VG ved at det kommer frem dokumentasjon på at han har visst dette?

https://www.vg.no/spesial/2022/krigskor ... 6-p33e277e

Glad jeg ikke kjøpte boken, da hadde jeg følt meg lurt i dag.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»