Hvor er TERF / Trans debatten i Norge?

Svar
StormEagle
Innlegg: 388

Re: Hvor er TERF / Trans debatten i Norge?

Legg inn av StormEagle »

joplina skrev: ↑man okt 17, 2022 1:44 pm
StormEagle skrev: ↑sþn okt 16, 2022 8:04 pm
Men det er jo unektelig veldig morsomt nÄr feminister som deg mÞter sine egne taktikker i dÞra da...
******
Venter pÄ at du utdyper den pÄstanden...men jeg er sikker pÄ at jeg venter forgjeves, fordi du skyter rÞdfis som vanlig. Poff poff :lol:
Hva vet du om hva jeg vanligvis gjĂžr? Jeg har vĂŠrt medlem av dette forumet en dag...

joplina

Legg inn av joplina »

StormEagle skrev: ↑man okt 17, 2022 7:50 pm
joplina skrev: ↑man okt 17, 2022 1:44 pm
StormEagle skrev: ↑sþn okt 16, 2022 8:04 pm
Men det er jo unektelig veldig morsomt nÄr feminister som deg mÞter sine egne taktikker i dÞra da...
******
Venter pÄ at du utdyper den pÄstanden...men jeg er sikker pÄ at jeg venter forgjeves, fordi du skyter rÞdfis som vanlig. Poff poff :lol:
Hva vet du om hva jeg vanligvis gjĂžr? Jeg har vĂŠrt medlem av dette forumet en dag...
:lol: Nettopp :roll:

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

joplina skrev: ↑man okt 17, 2022 8:02 pm
StormEagle skrev: ↑man okt 17, 2022 7:50 pm
joplina skrev: ↑man okt 17, 2022 1:44 pm
******
Venter pÄ at du utdyper den pÄstanden...men jeg er sikker pÄ at jeg venter forgjeves, fordi du skyter rÞdfis som vanlig. Poff poff :lol:
Hva vet du om hva jeg vanligvis gjĂžr? Jeg har vĂŠrt medlem av dette forumet en dag...
:lol: Nettopp :roll:
Du har nesten 500 innlegg her og mange tusen pÄ VG forumet. Er nok litt bedre grunnlag for meg Ä ha dannet meg et bilde av deg enn andre veien gitt.

Bliss

Legg inn av Bliss »

missChance skrev: ↑man okt 17, 2022 1:47 pm Oi, den har jeg gĂ„tt glipp av. Ganske drĂžyt i sĂ„ fall!
Blir sikkert mer futt i trÄden om du har mulighet til Ä flytte den til et mindre dÞdt delforum, missChance. Passer kanskje like greit under aktuelt?

Apropos drĂžyt:



Hvordan fungerer dette egentlig? Det er utrolig viktig for Sandra Ä omtales som ekte kvinne men samtidig hater hun tydeligvis kvinner og lager spill hvor hun fÄr utlÞp for sine fantasier om Ä drepe #Terfs og #AdultHumanFemales?

Passende overskrift fra Sandra i et avisinnlegg fra 2020: Transdebatten er ikke et spill

"Torsdag 30. juli publiserte Klassekampen et debattinnlegg hvor jeg ble feilkjÞnnet og det ble ytret pÄstander om at jeg ikke er en kvinne, selv om det er det jeg er. Slikt er dypt sÄrende ettersom jeg har lyst Ä leve livet mitt i fred, og trenger respekt som kvinne som er trans."

https://klassekampen.no/utgave/2020-08- ... e-et-spill

#Respect
#BeNice

Bliss

Legg inn av Bliss »


TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Menn kan aldri bli kvinner. Det Ä vÊre kvinne handler om biologi, ikke klÊr eller sminke. En mann kan ikke ta pÄ seg et kostyme og si han er kvinne. Dette er utdaterte stereotypier fra 1950--tallet. Kvinner er mer enn utseende. En kvinne med kort hÄr, som aldri barberer seg eller har pÄ seg sminke, som kler seg mannlig og aldri pynter seg er fortsatt en kvinne. Kvinner er fÞdt kvinne, er ikke noe man har pÄ seg som et kostyme. Utseende har null Ä si.

Queenie

Legg inn av Queenie »


Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut pÄ landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

joplina skrev: ↑man okt 17, 2022 1:44 pm fordi du skyter rþdfis som vanlig. Poff poff :lol:
RÞdfis? Er det tÄfis av rÞde strÞmper?

Bilde

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut pÄ landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

TheBaseline skrev: ↑fre okt 28, 2022 6:08 am Menn kan aldri bli kvinner. Det Ă„ vĂŠre kvinne handler om biologi, ikke klĂŠr eller sminke. En mann kan ikke ta pĂ„ seg et kostyme og si han er kvinne. Dette er utdaterte stereotypier fra 1950--tallet. Kvinner er mer enn utseende. En kvinne med kort hĂ„r, som aldri barberer seg eller har pĂ„ seg sminke, som kler seg mannlig og aldri pynter seg er fortsatt en kvinne. Kvinner er fĂždt kvinne, er ikke noe man har pĂ„ seg som et kostyme. Utseende har null Ă„ si.
Kvinner og menn er helt klart ikke biologisk like.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

B.E. skrev: ↑fre okt 28, 2022 6:58 am
TheBaseline skrev: ↑fre okt 28, 2022 6:08 am Menn kan aldri bli kvinner. Det Ă„ vĂŠre kvinne handler om biologi, ikke klĂŠr eller sminke. En mann kan ikke ta pĂ„ seg et kostyme og si han er kvinne. Dette er utdaterte stereotypier fra 1950--tallet. Kvinner er mer enn utseende. En kvinne med kort hĂ„r, som aldri barberer seg eller har pĂ„ seg sminke, som kler seg mannlig og aldri pynter seg er fortsatt en kvinne. Kvinner er fĂždt kvinne, er ikke noe man har pĂ„ seg som et kostyme. Utseende har null Ă„ si.
Kvinner og menn er helt klart ikke biologisk like.
Men er jo dette transaktivistene hevder. At alle kan bli det kjĂžnnet de "fĂžler" de er. At biologi ikke har noe Ă„ si. Men dette er feil. Man er fĂždt det kjĂžnnet man er og det kan ikke endres. For Ăžvrig er ikke kjĂžnn en fĂžlelse. KjĂžnn er biologi. Er helt umulig for en mann Ă„ fĂžle seg som en kvinne. Hvordan fĂžler kvinner seg? Hva er fĂžlelsen som gjĂžr at kvinner er kvinner? Kvinner vet jo ikke selv hva det betyr Ă„ vĂŠre kvinne, hvordan det fĂžles. De bare er, de eksisterer.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/4o ... s-universe
En thailandsk transperson har kjĂžpt Miss Universe for omtrent 200 millioner kroner, og lover store endringer i den mye omtalte skjĂžnnhetskonkurransen.
:lol:

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Hva?
Sier dere at dette ikke er en kvinne? đŸ˜Č


Winnowill

Legg inn av Winnowill »

:?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Dylan har da vĂŠrt i Det hvite hus for Ă„ diskutere transretter, vĂŠrt i en podcast/video for Ulta Beauty for Ă„ snakke om sitt vei til og liv i "girlhood" (legg merke til at han snakker om "jenteliv", ikke kvinneliv, og snakker om sin "Barbie pouch" ... Som alle vi kvinner gjerne gjĂžr!

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

SĂ„ for Ăžvrig senest i dag uttrykket "bleeding bodies". SĂ„ kan dere gjette hva det betyr ...

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Tar ikke transpersoner som ikke foretar kjĂžnnskorrigerende kirurgi, seriĂžst.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

missChance skrev: ↑fre okt 28, 2022 8:55 pm Sier dere at dette ikke er en kvinne? đŸ˜Č
Jeg tipper at Mulvaney kommer til Ä vise seg Ä vÊre en person som prÞver Ä vise hvor far-out en del av dette er. Slik som Pupphilda von SlÞyd ogsÄ sannsynligvis er.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Eldon skrev: ↑man okt 31, 2022 8:31 pm
missChance skrev: ↑fre okt 28, 2022 8:55 pm Sier dere at dette ikke er en kvinne? đŸ˜Č
Jeg tipper at Mulvaney kommer til Ä vise seg Ä vÊre en person som prÞver Ä vise hvor far-out en del av dette er. Slik som Pupphilda von SlÞyd ogsÄ sannsynligvis er.
Det er mange som tror dette er rent skuespill, ja. Og det ville ikke forundre meg. Samtidig ville det ikke forundre meg at det faktisk er ekte heller. SĂ„ ille har det blitt.
Og det er symptomatisk at denne figuren omfavnes bredt som en representant for "girlhood".

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

😂😂


Corvus

Legg inn av Corvus »

espandis skrev: ↑tor jul 22, 2021 8:03 pm I USA og UK er det en stor debatt som har vokst ut av feministsirkler. Det er debatten mellom sĂ„kalte "TERF"s og transpersoner.

"TERF (/ˈtɜːrf/, also written terf) is an acronym for trans-exclusionary radical feminist. First recorded in 2008,[1] the term originally applied to the minority of feminists espousing sentiments that other feminists considered transphobic, such as the rejection of the assertion that trans women are women, the exclusion of trans women from women's spaces, and opposition to transgender rights legislation. The meaning has since expanded to refer more broadly to people with trans-exclusionary views who may have no involvement with radical feminism.[2][3]" (Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/TERF)


Hvordan ligger den debatten an i Norge?
Like latterlige begge gjengene. Eller, transene er hakket verre. La de holde pÄ mot hverandre mest mulig uforstyrret for normale folk.

Bliss

Legg inn av Bliss »

"I «Ueinig» vil programleiar Ingunn Solheim at vi skal bli betre pÄ Ä vere ueinige. Kan ho fÄ motpolar i harde og fastlÄste debattar til Ä forstÄ kvarandre betre?"

Nei, det kunne hun ikke, vertfall nÄr det kom til episoden om "KjÞnn og kjÞnnsidentitet" som ble skrapet av NRK etter press fra transaktivister. Er bare en mÄneds tid siden NRK kansellerte hijab-debatt samme dag som den skulle ta sted etter press fra andre grupper. Kan NRK slutte Ä late som de Þnsker Ä ta de "harde" debattene nÄr de feiger ut gang pÄ gang?

https://subjekt.no/2022/11/28/hele-nrk- ... t-mangler/?

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

Jeg synes mange transpersoner gjĂžr det veldig vanskelig for seg selv og sin sak.
La oss se litt pÄ Sandra fra stavanger.
https://www.aftenbladet.no/meninger/deb ... ttet-henne
Han mente han hadde rett pÄ Ä bruke kvinnegarderoben pÄ treningssenteret ved hÞyskolen. Der var det en annen kvinne som reagerte sterkt pÄ Sandras mannlige kjÞnnsorgan.
Det fÞlge Sandra seg sÄ krenket over at han anmeldte den andre kvinnen for Ä ikke like Ä se et mannlig kjÞnnsorgan i kvinnegarderoben.
Sandra sier han har tatt flere slike kamper opp gjennom Ärene. Dette er HELT feil vei Ä gÄ. Han lager oss med de holdning. Vi blir redde for Ä omgÄs dem da de anmelder i hytt og pine.
Ellers sliter jeg med de Ärlige pride paradene. BDMS. Dette er der mye av, og de gÄr enten rett foran eller rett bak veldig smÄ barn. Ellers er der mange barn som ser pÄ dette toget.
Og hjelp meg her nÄ, vÊr sÄ snill. Balenciaga er nÄ pÄ vei til Ä bli utslettet fordi de hadde DBMS klÊr pÄ en eller to dukker som et barn holdt i hÄnden. SÄ hvorfor er det greit med BDMS i pride tog, men ikke denne dukken?
Transer bÞr revurdere sin fremtreden for Ä fÄ aksept i samfunnet. Man krever ikke respekt, man vinner den.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

AltsÄ..tror det hadde tiltet for meg om jeg hadde stÄtt i kvinnegarderoben naken og der kom en "dame" med penisen dinglende:

https://forum.kvinneguiden.no/topic/163 ... /#comments

joplina

Legg inn av joplina »

Denne fant jeg i dag. Meget forfriskende av Jenny Klinge mÄ jeg si. Jeg gir henne en klar tommel opp!

https://www.dagsavisen.no/nyheter/navn- ... fND7uuNQ1s

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Jhinx skrev: ↑man des 05, 2022 11:56 am Jeg synes mange transpersoner gjþr det veldig vanskelig for seg selv og sin sak.
La oss se litt pÄ Sandra fra stavanger.
https://www.aftenbladet.no/meninger/deb ... ttet-henne
Han mente han hadde rett pÄ Ä bruke kvinnegarderoben pÄ treningssenteret ved hÞyskolen. Der var det en annen kvinne som reagerte sterkt pÄ Sandras mannlige kjÞnnsorgan.
Det fÞlge Sandra seg sÄ krenket over at han anmeldte den andre kvinnen for Ä ikke like Ä se et mannlig kjÞnnsorgan i kvinnegarderoben.
Sandra sier han har tatt flere slike kamper opp gjennom Ärene. Dette er HELT feil vei Ä gÄ. Han lager oss med de holdning. Vi blir redde for Ä omgÄs dem da de anmelder i hytt og pine.
Ellers sliter jeg med de Ärlige pride paradene. BDMS. Dette er der mye av, og de gÄr enten rett foran eller rett bak veldig smÄ barn. Ellers er der mange barn som ser pÄ dette toget.
Og hjelp meg her nÄ, vÊr sÄ snill. Balenciaga er nÄ pÄ vei til Ä bli utslettet fordi de hadde DBMS klÊr pÄ en eller to dukker som et barn holdt i hÄnden. SÄ hvorfor er det greit med BDMS i pride tog, men ikke denne dukken?
Transer bÞr revurdere sin fremtreden for Ä fÄ aksept i samfunnet. Man krever ikke respekt, man vinner den.
Sandra har for Þvrig laget flere spill som gÄr ut pÄ Ä drepe "terfer" pÄ forskjellige grusomme og blodige mÄter ...

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Corvus skrev: ↑man nov 28, 2022 8:44 pm
espandis skrev: ↑tor jul 22, 2021 8:03 pm I USA og UK er det en stor debatt som har vokst ut av feministsirkler. Det er debatten mellom sĂ„kalte "TERF"s og transpersoner.

"TERF (/ˈtɜːrf/, also written terf) is an acronym for trans-exclusionary radical feminist. First recorded in 2008,[1] the term originally applied to the minority of feminists espousing sentiments that other feminists considered transphobic, such as the rejection of the assertion that trans women are women, the exclusion of trans women from women's spaces, and opposition to transgender rights legislation. The meaning has since expanded to refer more broadly to people with trans-exclusionary views who may have no involvement with radical feminism.[2][3]" (Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/TERF)


Hvordan ligger den debatten an i Norge?
Like latterlige begge gjengene. Eller, transene er hakket verre. La de holde pÄ mot hverandre mest mulig uforstyrret for normale folk.
Hva er det som er latterlig med kvinner som kjemper for sine rettigheter, for eksempel at menn ikke skal ha adgang til toaletter for kvinner, voldtektssentre, kvinnefengsler osv. Det Ä vÊre kvinne handler om biologi, det har ingenting med utseende Ä gjÞre. Man kan ikke fÄ en falsk vagina og tro man er en kvinne. Transpersoner bygger sitt kvinnesyn pÄ 1950-talls stereotypier av kvinner. De tror at man kan "fÞle" at man er kvinne nÄr selv kvinner ikke vet hva det vil si. Igjen, kvinne er ikke en fÞlelse, det er biologi. Det er sÄ dehumaniserende og nedverdigende at menn tror man kan "fÞle" seg fram til Ä vÊre en kvinne, bare kvinner vet hva det vil si Ä vÊre kvinne. Det er en levd erfaring bare kvinner kan forstÄ.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Corvus skrev: ↑man nov 28, 2022 8:44 pm
espandis skrev: ↑tor jul 22, 2021 8:03 pm I USA og UK er det en stor debatt som har vokst ut av feministsirkler. Det er debatten mellom sĂ„kalte "TERF"s og transpersoner.

"TERF (/ˈtɜːrf/, also written terf) is an acronym for trans-exclusionary radical feminist. First recorded in 2008,[1] the term originally applied to the minority of feminists espousing sentiments that other feminists considered transphobic, such as the rejection of the assertion that trans women are women, the exclusion of trans women from women's spaces, and opposition to transgender rights legislation. The meaning has since expanded to refer more broadly to people with trans-exclusionary views who may have no involvement with radical feminism.[2][3]" (Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/TERF)


Hvordan ligger den debatten an i Norge?
Like latterlige begge gjengene. Eller, transene er hakket verre. La de holde pÄ mot hverandre mest mulig uforstyrret for normale folk.
Det du kaller en latterlig gjeng som terfs, er jo som regel helt vanlige kvinner som ikke Þnsker Ä dele enkelte av sine omrÄder med det de oppfatter som menn - som for eksempel fengsler, at en transkvinne skal vÊre rÄdgiver for kvinner pÄ et krisesenter hvis de ikke Þnsker det, innen sport, osv. som nevnt over. "Terfer" er ikke nÞdvendigvis radikale feminister - ordet har blitt et skjellsord som brukes mot alle som vÄger Ä si noe TRA ikke liker. Og det er mye.

Saliph

Legg inn av Saliph »

missChance skrev: ↑tir des 13, 2022 5:59 pm
Corvus skrev: ↑man nov 28, 2022 8:44 pm
espandis skrev: ↑tor jul 22, 2021 8:03 pm I USA og UK er det en stor debatt som har vokst ut av feministsirkler. Det er debatten mellom sĂ„kalte "TERF"s og transpersoner.

"TERF (/ˈtɜːrf/, also written terf) is an acronym for trans-exclusionary radical feminist. First recorded in 2008,[1] the term originally applied to the minority of feminists espousing sentiments that other feminists considered transphobic, such as the rejection of the assertion that trans women are women, the exclusion of trans women from women's spaces, and opposition to transgender rights legislation. The meaning has since expanded to refer more broadly to people with trans-exclusionary views who may have no involvement with radical feminism.[2][3]" (Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/TERF)


Hvordan ligger den debatten an i Norge?
Like latterlige begge gjengene. Eller, transene er hakket verre. La de holde pÄ mot hverandre mest mulig uforstyrret for normale folk.
Det du kaller en latterlig gjeng som terfs, er jo som regel helt vanlige kvinner som ikke Þnsker Ä dele enkelte av sine omrÄder med det de oppfatter som menn - som for eksempel fengsler, at en transkvinne skal vÊre rÄdgiver for kvinner pÄ et krisesenter hvis de ikke Þnsker det, innen sport, osv. som nevnt over. "Terfer" er ikke nÞdvendigvis radikale feminister - ordet har blitt et skjellsord som brukes mot alle som vÄger Ä si noe TRA ikke liker. Og det er mye.
Kan jeg begynne Ă„ kalle deg missTERF?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Saliph skrev: ↑tir des 13, 2022 6:13 pm
missChance skrev: ↑tir des 13, 2022 5:59 pm
Corvus skrev: ↑man nov 28, 2022 8:44 pm

Like latterlige begge gjengene. Eller, transene er hakket verre. La de holde pÄ mot hverandre mest mulig uforstyrret for normale folk.
Det du kaller en latterlig gjeng som terfs, er jo som regel helt vanlige kvinner som ikke Þnsker Ä dele enkelte av sine omrÄder med det de oppfatter som menn - som for eksempel fengsler, at en transkvinne skal vÊre rÄdgiver for kvinner pÄ et krisesenter hvis de ikke Þnsker det, innen sport, osv. som nevnt over. "Terfer" er ikke nÞdvendigvis radikale feminister - ordet har blitt et skjellsord som brukes mot alle som vÄger Ä si noe TRA ikke liker. Og det er mye.
Kan jeg begynne Ă„ kalle deg missTERF?
Du liker Ă„ leve farlig? 😁

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

trans-exclusionary radical feminist

Var da en voldsom demonisering. Kan forstÄ at kvinner ikke Þnsker Ä konkurrere mot kvinner som tidligere var menn. De har jo utvilsomt en enorm fordel.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

GÄ tilbake til «Likestilling»