Viking FK

Svar
kaffi

Re: Viking FK

Legg inn av kaffi »

Pereira vil jeg aldri se i Viking igjen. Dessuten usikker på om han i det hele tatt er bedre enn Pattynama.

Bell hadde vært bra, men da må det på plass en skikkelig avtale. Lån til sommeren holder ikke.

Jhuns

Legg inn av Jhuns »

Bell og Pereira hadde vært helt nydelig. Det viktigste er og blir imidlertid å skaffe en skikkelig spiss som kan lede presset og score tosifret. Gi meg noe à la dette så tror jeg vi skal kunne kjempe i toppen igjen neste sesong.

-------------------Gunnarsson-----------------------
-Haugen - Stensness - Brekalo - Pereira-
------Solbakken --- Bell ---- Løkberg--------
-------Svendsen ---- NY ----- Tripic-------------

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

kaffi skrev: fre nov 04, 2022 1:59 pm Pereira vil jeg aldri se i Viking igjen.
Barnslig!

AllElite

Legg inn av AllElite »

Ender vi med enten Saletros eller Bell så er jeg rimelig fornøyd. Høyresiden må det også gjøres noe med, Bjørshol og Svendsen holder ikke. Sjekke muligheten for Berisha hjem og?

Dr. Peauskeegg

Legg inn av Dr. Peauskeegg »

Fint med Bell, men kven skal bidra med mål frå midtbanen? Ein målfarleg indreløpar er den viktigaste forsterkninga me kan gjera, etter mitt syn.

Nest viktigast: Høgre ving. Viss me meiner alvor med å ikkje bruka folk ute av posisjon, kan me ikkje basera oss på at Svendsen eller Kabran skal ta den rolla. Sandberg treng konkurranse. Ein av mange grunnar til at det har gått til helvette i år er at alle motstandarane veit at dei trygt kan konsentrera seg om å forsvara seg mot venstresida vår, for frå høgre kjem det iallfall ingen ting. Tenk om me kunne vore ein trussel frå begge kantane til neste år.

kaffi

Legg inn av kaffi »

HNilsen skrev: fre nov 04, 2022 2:32 pm
kaffi skrev: fre nov 04, 2022 1:59 pm Pereira vil jeg aldri se i Viking igjen.
Barnslig!
Fotball er barnslig.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

--Gunnarsson-----------------------
-Haugen - Stensness - Brekalo - Pereira-
------Solbakken --- Bell ---- Løkberg--------
-------Svendsen ---- NY ----- Tripic-------------
Synes dette er et greit utgangspunkt, men synes også det har store mangler. Tre midtbanespillere med manko på fart og duellstyrke, dog Bell bidrar der. Problemet Bell hovedsaklig løser er kreativiteten. PDD er ikke Løk og Solbakken noen som bidrar særlig offensivt. HNT synes jeg virker umoden mentalt, gått mye rykter og klarer ikke å prestere over tid. Auklend humper vell rundt med skinne enda. YEDL har levert tidvis, men kunne godt se Sødal på lavere lønn og større potensiale overta den plassen.

Ut: Torsteinbø, Kabran, Vikstøl
Lån: Kvia, Austbø, Auklend, Traore eller Karlsbakk
Inn: Sødal, Bell, Pereira, Ny spiss

Ny sjanse: Sandberg, Haugen, Pattynama (gir ikke noe i salg),

AllElite

Legg inn av AllElite »

Blirdetgull? skrev: fre nov 04, 2022 5:11 pm --Gunnarsson-----------------------
-Haugen - Stensness - Brekalo - Pereira-
------Solbakken --- Bell ---- Løkberg--------
-------Svendsen ---- NY ----- Tripic-------------
Synes dette er et greit utgangspunkt, men synes også det har store mangler. Tre midtbanespillere med manko på fart og duellstyrke, dog Bell bidrar der. Problemet Bell hovedsaklig løser er kreativiteten. PDD er ikke Løk og Solbakken noen som bidrar særlig offensivt. HNT synes jeg virker umoden mentalt, gått mye rykter og klarer ikke å prestere over tid. Auklend humper vell rundt med skinne enda. YEDL har levert tidvis, men kunne godt se Sødal på lavere lønn og større potensiale overta den plassen.

Ut: Torsteinbø, Kabran, Vikstøl
Lån: Kvia, Austbø, Auklend, Traore eller Karlsbakk
Inn: Sødal, Bell, Pereira, Ny spiss

Ny sjanse: Sandberg, Haugen, Pattynama (gir ikke noe i salg),
Hva har Svendsen vist som gjør at han er bankers?

Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

Pereira har 3år igjen av kontrakten med RBK og han har ganske høy lønn.Han har vist et veldig bra toppnivå offensivt, men han har vært variabel og har ikke spilt seg til fast plass i 11eren, og det gjør at det kan være en mulighet å hente han, men tviler på at det er vilje til å betale prisen....

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Dr. Peauskeegg skrev: fre nov 04, 2022 3:06 pm Fint med Bell, men kven skal bidra med mål frå midtbanen? Ein målfarleg indreløpar er den viktigaste forsterkninga me kan gjera, etter mitt syn.

Nest viktigast: Høgre ving. Viss me meiner alvor med å ikkje bruka folk ute av posisjon, kan me ikkje basera oss på at Svendsen eller Kabran skal ta den rolla. Sandberg treng konkurranse. Ein av mange grunnar til at det har gått til helvette i år er at alle motstandarane veit at dei trygt kan konsentrera seg om å forsvara seg mot venstresida vår, for frå høgre kjem det iallfall ingen ting. Tenk om me kunne vore ein trussel frå begge kantane til neste år.
Svendsen er vel egentlig høyre kant? Der han spilte i Odd ifjor med stor suksess

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Tobbis1 skrev: fre nov 04, 2022 8:12 pm Pereira har 3år igjen av kontrakten med RBK og han har ganske høy lønn.Han har vist et veldig bra toppnivå offensivt, men han har vært variabel og har ikke spilt seg til fast plass i 11eren, og det gjør at det kan være en mulighet å hente han, men tviler på at det er vilje til å betale prisen....
Det hele kommer an på budsjettet selvfølgelig. Men hvis Viking vet hvem de ønsker og de er tilgjengelige så lå de gå all in. De har ikke tid til å vente på bedre tider igjen. Da er det noen som får sparken før neste vindu kommer

Dr. Peauskeegg

Legg inn av Dr. Peauskeegg »

TAdams6 skrev: lør nov 05, 2022 9:59 am Svendsen er vel egentlig høyre kant? Der han spilte i Odd ifjor med stor suksess
Han spelte mest venstrekant i Odd. Eigentleg er han spiss. Har også blitt brukt på både høgre og venstre kant (mest venstre) i Brann og OB, og til dels i Molde.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Joe Bell tilbake hadde selvsagt vært gull, men jeg er ikke veldig begeistret rundt en løsning der han kommer på lån. Det løser kanskje problemet på kort sikt, men man er nødt til å ha en løsning på lengre sikt. Et lån frem til sommeren eller med tilbakekallingsklausul er ikke en god løsning.

Jeg er også skeptisk til Pereira. Han er trolig på noenlunde samme nivå som før han dro til Hellas, men vil koste langt mer. Trolig vil rbk kreve en forholdsvis solid overgangssum i tillegg til at han skal ha høy lønn. Han er nok på et marginalt høyere nivå enn Pattynama, men spørsmålet blir om det koster mer enn det smaker. Det må vel i så fall bety at vi kvitter oss med Pattynama, som åpner plass for Bell på utenlandskvoten..

Selv om Bell og Pereira isolert sett kan forsterke oss så er jeg litt bekymret for hvilken oversikt vi har i markedet når det er to tidligere (og denne gangen dyrere) spillere vi har sett oss ut. Jeg forventer at Viking har langt flere jern i ilden enn dette. Så får vi se om det kommer noen drypp etter hvert.

Av utlendinger i stallen nå har vi:

Gunnarsson *
Brekalo *
Diop *
Stensness *
Pattynama
Kabran
Traoré

Jeg antar det fortsatt er 9 utenlandske spillere vi kan ha i stallen? Vi har 7, og 4 av dem spiller fast (*). Viking har tidligere snakket om at vi ikke skal ha utenlandske spillere på benken som blokkerer for egne talenter. Vi har 3, og vi bør etter mitt syn kvitte oss med samtlige. Skyttä er heller ikke noe klart førstevalg og vil stå i veien for HNT og Solbakken. Jeg heller mot at han ikke bør hentes permanent.

I tillegg mener jeg vi må kvitte oss med Torsteinbø og YEDL.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Pereira er strengt tatt ingen spiller det er verdt å sprenge banken for. Lang kontrakt med RBK, og anslått høyere lønn enn det som Viking er dimensjonert for pr i dag tilsier at det er grunn til å se seg om etter andre løsninger. Jeg forstår ikke hvorfor "alle" tidligere eller lokale spillere på død og liv skal være et mål å hente tilbake. Erfaringene med dette er sterkt varierende, må man kunne si. Berisha og Østenstad var bra, mens Østbø, YDL og Nevland var langt under det man forventet.

Sandberg var også som lokal en spiller klubben ønsket i flere år. Det er vel bare det å si at man skal være forsiktig med å ønske ting, da ønsker ofte går i oppfyllelse.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Sandberg kan jo slå til fremdeles. Har vist små glimt, god fot. Jeg tror han vil for mye hos oss. Høyre kant som skjærer inn ? Er like skuffet som de fleste her inne men har ikke gitt han opp.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Løkberg snakker endel om nedturen i Viking i siste episode av Fotballrådet, som kom i går. Han er krystallklar på at trenerne ikke har mistet garderoben. Så kan man selvsagt si at han ikke kan si noe annet, men han hadde jo ikke trengt å si noe om det. Han tar det opp på eget initiativ.

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Dr. Peauskeegg skrev: lør nov 05, 2022 12:09 pm
TAdams6 skrev: lør nov 05, 2022 9:59 am Svendsen er vel egentlig høyre kant? Der han spilte i Odd ifjor med stor suksess
Han spelte mest venstrekant i Odd. Eigentleg er han spiss. Har også blitt brukt på både høgre og venstre kant (mest venstre) i Brann og OB, og til dels i Molde.
Ok. Husker bare han var høyrekant mot oss for Odd

Nevi

Legg inn av Nevi »

TAdams6 skrev: lør nov 05, 2022 1:53 pm
Dr. Peauskeegg skrev: lør nov 05, 2022 12:09 pm
TAdams6 skrev: lør nov 05, 2022 9:59 am Svendsen er vel egentlig høyre kant? Der han spilte i Odd ifjor med stor suksess
Han spelte mest venstrekant i Odd. Eigentleg er han spiss. Har også blitt brukt på både høgre og venstre kant (mest venstre) i Brann og OB, og til dels i Molde.
Ok. Husker bare han var høyrekant mot oss for Odd
I Odd spilte han stort sett til venstre ja.
Men husker han mest på høyrekanten i Molde.

CliffC

Legg inn av CliffC »

leedsforalltid skrev: lør nov 05, 2022 1:10 pm Sandberg kan jo slå til fremdeles. Har vist små glimt, god fot. Jeg tror han vil for mye hos oss. Høyre kant som skjærer inn ? Er like skuffet som de fleste her inne men har ikke gitt han opp.
Jeg har heller ikke gitt ham opp, og det må selvsagt sies at det er ingen som klarer å briljere i dagens situasjon. Således blir det feil å henge ut enkeltspillere, som Sandberg.

Så kan man selvsagt spekulere om årsaker til at ingen klarer å utmerke seg i dagens situasjon, og det hav vel også gjort til gangs.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Vikingen skrev: lør nov 05, 2022 1:17 pm Han er krystallklar på at trenerne ikke har mistet garderoben.
Alt er relativt. Som du sier hadde det vært selvmord å si at trenerne hadde mistet garderoben mens disse ennå var i posisjon. I tillegg er det også spørsmål om "i hvilken grad" de fortsatt har garderoben? Det er mulig at spillerne fortsatt anser dem som sjefer, men har de likevel virkelig tro på prosjektet? En ting er hva man sier, en annen ting er hva man gjør.

Det som jeg er sikker på er at under slike omstendigheter så vil det ikke være tilnærmet "full tillitt". Det er selvsagt mye frustrasjon i bildet.

Nevi

Legg inn av Nevi »

CliffC skrev: lør nov 05, 2022 2:51 pm
Vikingen skrev: lør nov 05, 2022 1:17 pm Han er krystallklar på at trenerne ikke har mistet garderoben.
Alt er relativt. Som du sier hadde det vært selvmord å si at trenerne hadde mistet garderoben mens disse ennå var i posisjon. I tillegg er det også spørsmål om "i hvilken grad" de fortsatt har garderoben? Det er mulig at spillerne fortsatt anser dem som sjefer, men har de likevel virkelig tro på prosjektet? En ting er hva man sier, en annen ting er hva man gjør.

Det som jeg er sikker på er at under slike omstendigheter så vil det ikke være tilnærmet "full tillitt". Det er selvsagt mye frustrasjon i bildet.
Selvsagt sier ikke spillerne noe annet. Men noen er kanskje litt vagere i svaret. Det er nesten det samme som tilliten ikke er der.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Hei Viking! Må si dere er en trivelig gjeng!

Skal foreslå ny indreløper til dere, billig og god. Sander Kartum i KBK, tallene hans er ikke langt bak Holse sine bortsett fra antall målgivende. Men det er heller ikke så lett i KBK i år. God defensivt, voldsomt driv og hurtighet med ball, strålende venstrefot og kapteinsemne. Ikke mye videresalg, men en bærebjelke som er KBKs beste spiller og alt for god for obos. Hadde vi ikke hatt Nypan og Broholm som bør inn i laget, hadde jeg ville hatt ham til RBK. Koster neppe mye om KBK går ned.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Jesper Fiksdal i troppen i morgen for første gang. Brede Fiksdal med 2 mål og målgivende i 5-1 seier borte mot Tromsø i G 16 nasjonal serie. Begge er Hanagutter.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

CliffC skrev: lør nov 05, 2022 2:51 pm
Vikingen skrev: lør nov 05, 2022 1:17 pm Han er krystallklar på at trenerne ikke har mistet garderoben.
Alt er relativt. Som du sier hadde det vært selvmord å si at trenerne hadde mistet garderoben mens disse ennå var i posisjon. I tillegg er det også spørsmål om "i hvilken grad" de fortsatt har garderoben? Det er mulig at spillerne fortsatt anser dem som sjefer, men har de likevel virkelig tro på prosjektet? En ting er hva man sier, en annen ting er hva man gjør.

Det som jeg er sikker på er at under slike omstendigheter så vil det ikke være tilnærmet "full tillitt". Det er selvsagt mye frustrasjon i bildet.
Han snakker om det en god stund, og han gir i alle fall ikke meg noen grunn til å spekulere rundt om han pynter på ting eller sier ting han egentlig ikke mener.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Havnet litt innpå Glimt-podden.

De virker fortsatt sjokkert over hvor langt over streken Viking var under kampen i April.
Tre røde kort mente de at Viking skulle hatt. Og de regner med å se en lignende motstander i morgen. Er redd de tar feil da. Men håper Brekalo & co virkelig klinker til.

Regner med at det blir ett ganske solid negativt resultat. Men håper det ikke blir 6-0 som en i podden tippet.


Tenk at vi (jeg) skulle oppleve at Glimt nesten er kommet ned på RBK sitt nivå når det gjelder hva jeg mener om laget.

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Nevi skrev: lør nov 05, 2022 9:53 pm Havnet litt innpå Glimt-podden.

De virker fortsatt sjokkert over hvor langt over streken Viking var under kampen i April.
Tre røde kort mente de at Viking skulle hatt. Og de regner med å se en lignende motstander i morgen. Er redd de tar feil da. Men håper Brekalo & co virkelig klinker til.

Regner med at det blir ett ganske solid negativt resultat. Men håper det ikke blir 6-0 som en i podden tippet.


Tenk at vi (jeg) skulle oppleve at Glimt nesten er kommet ned på RBK sitt nivå når det gjelder hva jeg mener om laget.
Er det en ting Glimt gjengen har bevist i år, så er det at de ikke har peiling på fotball.

Men imorgen blir det stortap

Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

Vikings mulighet for poeng i denne kampen ligger i å spille som de gjorde i hjemmekampen; harde taklinger godt over grensen og masse ufinheter.Det har vært en trend i de siste kampene at dommerne tillater svært mye.Tror flere av Bodø sine primadonnaer vil mislike dette og surne ganske kjapt

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Tobbis1 skrev: søn nov 06, 2022 8:08 am Vikings mulighet for poeng i denne kampen ligger i å spille som de gjorde i hjemmekampen; harde taklinger godt over grensen og masse ufinheter.Det har vært en trend i de siste kampene at dommerne tillater svært mye.Tror flere av Bodø sine primadonnaer vil mislike dette og surne ganske kjapt
Trenger ikke å spille stygt. Det gjorde de ikke hjemme heller. De var aggressive, løp like mye som Glimt og ga de aldri en halvmeter. Ja det blir mye kjemping om ball og dueller. Noe Glimt spillerne ikke likte og gikk sure.

Det å være så på jobb, ikke gi de tid og rom. Det et nøkkelen og det Viking var veldig gode til ifjor og i starten av sesongen. De ble bare bedre og bedre på det aggressive presset og forflytte beina så mye som de gjorde.

Men så fant de ut at veien til Rom var å trille mest mulig ball på egen banehalvdel. Ballbesittelse betydde mer enn å gjøre en god og effektiv jobb.

Så idag har jeg ingen tro på poeng. Løpskraften uten ball er borte. Aggressiviteten er borte. Sikreste jeg har vært på et tap er idag

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

Klart glimt er favoritter, men det glimt har vist den senere tid mot lag som bunnlaget i Sveits og B-laget til PSV har vært alt annet enn imponerende. Glimt er svært langt unna sitt beste nivå. De sliter med stor slitasje på de beste spillerne.
Viking på sin side har nok faktisk kjørt samme system i flere kamper på rad. Riktignok et system som ikke passer spillermaterialet, men vi begynner å se tegn til relasjoner og bedring. Jeg ser ingen grunn til å forvente braktap i dag. En seier vil ikke en gang være veldig overraskende.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Ziggi76 skrev: søn nov 06, 2022 11:41 am Klart glimt er favoritter, men det glimt har vist den senere tid mot lag som bunnlaget i Sveits og B-laget til PSV har vært alt annet enn imponerende. Glimt er svært langt unna sitt beste nivå. De sliter med stor slitasje på de beste spillerne.
Viking på sin side har nok faktisk kjørt samme system i flere kamper på rad. Riktignok et system som ikke passer spillermaterialet, men vi begynner å se tegn til relasjoner og bedring. Jeg ser ingen grunn til å forvente braktap i dag. En seier vil ikke en gang være veldig overraskende.
Det er slitasje i laget ja, men samtidig har de vært meget gode I perioder.

Var klart bedre enn RBK i 1 omgang på Lerkendal, men der holdt ikke kreftene. Var tidvis også gode mot PSV.

Har ikke mye tro på poeng. Vi kan iallefall ikke slippe inn så enkle mål som vi har en tendens til.

I utgangspunktet ønsker jeg heller ikke at RBK tar sølv. Det gir dem mer penger å forsterke for.

Ser gjerne en god prestasjon, men blir ikke veldig påvirket av ett nytt og forventet tap

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»