Hoppsesongen 22/23

Svar
Centrist

Re: Hoppsesongen 22/23

Legg inn av Centrist »

Sommer Grand Prix var ferdig for en måned siden. Ufattelig at FIS godtar dette. Men men, frykter dette bare er starten av hva som er fremtiden dessverre.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Centrist skrev: fre nov 04, 2022 8:48 pm Sommer Grand Prix var ferdig for en måned siden. Ufattelig at FIS godtar dette. Men men, frykter dette bare er starten av hva som er fremtiden dessverre.
Jeg har ikke fulgt med så mye de siste årene, så jeg spør helt ærlig hva du mener med dette?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Centrist skrev: fre nov 04, 2022 8:48 pm Sommer Grand Prix var ferdig for en måned siden. Ufattelig at FIS godtar dette. Men men, frykter dette bare er starten av hva som er fremtiden dessverre.
Skjønner ikke jeg heller. Blir det rulleskirenn og rulleskøyter i stedet for langrenn og skøyter, for å spare strøm til snø og isproduksjon?
Liker det absolutt ikke, men har dem isspor, så blir det vel ikke så stor forskjell, slik har jo flere NM blitt avgjort de senere år.. Hoppes det på is eller porselen denne helgen? Er det det siste, så er det helt håpløst.

DrilloIce

Legg inn av DrilloIce »

netrebske skrev: fre nov 04, 2022 9:11 pm
Centrist skrev: fre nov 04, 2022 8:48 pm Sommer Grand Prix var ferdig for en måned siden. Ufattelig at FIS godtar dette. Men men, frykter dette bare er starten av hva som er fremtiden dessverre.
Skjønner ikke jeg heller. Blir det rulleskirenn og rulleskøyter i stedet for langrenn og skøyter, for å spare strøm til snø og isproduksjon?
Liker det absolutt ikke, men har dem isspor, så blir det vel ikke så stor forskjell, slik har jo flere NM blitt avgjort de senere år.. Hoppes det på is eller porselen denne helgen? Er det det siste, så er det helt håpløst.
Det hoppes med isspor. Har vel aldri vært v-cuprenn så tidlig før, så synes dette er greit, alternativet er å vente til den tradisjonelle Ruka/Kuusamo-åpningen.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

DrilloIce skrev: fre nov 04, 2022 9:27 pm
netrebske skrev: fre nov 04, 2022 9:11 pm
Centrist skrev: fre nov 04, 2022 8:48 pm Sommer Grand Prix var ferdig for en måned siden. Ufattelig at FIS godtar dette. Men men, frykter dette bare er starten av hva som er fremtiden dessverre.
Skjønner ikke jeg heller. Blir det rulleskirenn og rulleskøyter i stedet for langrenn og skøyter, for å spare strøm til snø og isproduksjon?
Liker det absolutt ikke, men har dem isspor, så blir det vel ikke så stor forskjell, slik har jo flere NM blitt avgjort de senere år.. Hoppes det på is eller porselen denne helgen? Er det det siste, så er det helt håpløst.
Det hoppes med isspor. Har vel aldri vært v-cuprenn så tidlig før, så synes dette er greit, alternativet er å vente til den tradisjonelle Ruka/Kuusamo-åpningen.
Ok, da men jeg hoppidioten og andre som mener det er noe helt annet enn snøhopping tar feil. Er mest visuelt det føles feil ;)

Centrist

Legg inn av Centrist »

KingKongHalvor skrev: fre nov 04, 2022 8:51 pm
Centrist skrev: fre nov 04, 2022 8:48 pm Sommer Grand Prix var ferdig for en måned siden. Ufattelig at FIS godtar dette. Men men, frykter dette bare er starten av hva som er fremtiden dessverre.
Jeg har ikke fulgt med så mye de siste årene, så jeg spør helt ærlig hva du mener med dette?
Dagens kvalifisering og helgens renn blir gjennomført med plastikk som underlag, ikke snø. Hovedgrunnen er naturligvis lite snø, men også forårsaket av økonomiske årsaker hvor de sparer endel penger i forhold til kunstsnø.

Nå er jeg kanskje bare litt vel prinsippfast, men synes man heller kunne utsatt/avlyst. Ser allikevel poenget med å avholde, så skal ikke slakte det for mye.

Man burde ihvertfall ha skjønt at Wisla, som vanligvis ikke har flust med snø, ikke kommer til å ha mye snø i starten av november.

startelver

Legg inn av startelver »

Er vi fortsatt i verdenstoppen i hopp? Er vel mer å glede seg over her enn i alpint og langrenn.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Veldig gøy å se Maren til bake i bakken. Hun er teknisk på et helt annet nivå enn de som har hoppet før henne. Om hun kommer ned i matchvekt igjen, så tror jeg hun er med i toppen.
Men veldig uvant med plastunderlag..

Number4

Legg inn av Number4 »

startelver skrev: fre nov 04, 2022 11:53 pm Er vi fortsatt i verdenstoppen i hopp? Er vel mer å glede seg over her enn i alpint og langrenn.
Alpingutta åpnet sesongen i Sölden med 3 utøvere blant de 5 beste, 7 nordmenn var med i finaleomgangen. Forrige sesong endte Norge på topp i antall individuelle verdenscupseire (16) fordelt på 5 utøvere.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Strålende 1.omg, med Opseth i tet og de de øvrige norske pent plassert.

PEF_1973

Legg inn av PEF_1973 »

Dette er jo en reklameorgie.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

PEF_1973 skrev: lør nov 05, 2022 1:12 pm Dette er jo en reklameorgie.
Håpløs produksjon!
Det er vel reklamepause for hver tredje løper, og ca 50% av sendetide på split screen.
Veldig irriterende

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

PEF_1973 skrev: lør nov 05, 2022 1:12 pm Dette er jo en reklameorgie.
Dette blir en uhorvelig lang sesong hvis de skal holde på sånn som dette!

Og selvsagt skal det også poengteres Hver gang at sendingen fortsetter på deres strømmetjeneste :evil:

Og så blir man helt matt av at man må begynne å irritere seg over dette helt fra sesongstart!


Nei gi meg NRK med Nielsen/Remen Evensen i boksen og Morten Stenberg i mix sone 7 dager i uka framfor denne lorten her!

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

SEIER!!!
Utklassing av Opseth :D

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Herlig start på sesongen!
Meget bra Silje

Number4

Legg inn av Number4 »

Sodajr skrev: lør nov 05, 2022 1:23 pm SEIER!!!
Utklassing av Opseth :D
Meget sterkt av Opseth, ordentlig gøy.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Det er nesten ikke mulig å oppdrive en god resultatliste lengre. Synes alltid det har vært artig å studere slike lister. Mye informasjon i de.

Brukeravatar
FooDog
Innlegg: 164

Legg inn av FooDog »

Downlight skrev: lør nov 05, 2022 1:45 pm Det er nesten ikke mulig å oppdrive en god resultatliste lengre. Synes alltid det har vært artig å studere slike lister. Mye informasjon i de.
Here you are
https://www.fis-ski.com/DB/general/resu ... aceid=6529

startelver

Legg inn av startelver »

TV3 sender hopp ? Savner NRK.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Veldig bra av debutant Eriksen Sundal. Kan fort holde til topp 10 etter førsteomgang det der.

Synes ellers dette ser veldig lovende ut for det norske laget på bakgrunn av treningshoppingen.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Greit nok av Forfang. Elendig fra Tande.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Centrist skrev: fre nov 04, 2022 11:42 pm
KingKongHalvor skrev: fre nov 04, 2022 8:51 pm
Centrist skrev: fre nov 04, 2022 8:48 pm Sommer Grand Prix var ferdig for en måned siden. Ufattelig at FIS godtar dette. Men men, frykter dette bare er starten av hva som er fremtiden dessverre.
Jeg har ikke fulgt med så mye de siste årene, så jeg spør helt ærlig hva du mener med dette?
Dagens kvalifisering og helgens renn blir gjennomført med plastikk som underlag, ikke snø. Hovedgrunnen er naturligvis lite snø, men også forårsaket av økonomiske årsaker hvor de sparer endel penger i forhold til kunstsnø.

Nå er jeg kanskje bare litt vel prinsippfast, men synes man heller kunne utsatt/avlyst. Ser allikevel poenget med å avholde, så skal ikke slakte det for mye.

Man burde ihvertfall ha skjønt at Wisla, som vanligvis ikke har flust med snø, ikke kommer til å ha mye snø i starten av november.
Enig, dette er ikke skikkelig hopprenn etter min mening heller.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Når både bindinga og reservestroppen ryker, men du fortsatt greier å holde deg på beina i 125 km/t, så er du ganske god til å stå på ski. Imponerende av den store polakk!

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Sesongåpning i hopp på plast og snart er det VM i fotball. Er i ferd med å bli for dumt dette. Knallgrønt gress og frodige grønne trær langs bakken.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Fin førsteomgang. Granerud med i kampen om seieren. 4 topp 15 og 6 i finalen skal vi være fornøyd med.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Imponert over at Kraft er oppi der igjen. Har 81 pallplasseringer og ser ut til å kunne pynte på den statistikken også i år. Nummer fire der totalt gjennom tidene, ligger foran Stoch på den statistikken (men selvsagt et godt stykke bak i seiere, også bak Koba der).
Sist redigert av Skraevadottir den lør nov 05, 2022 5:02 pm, redigert 1 gang totalt.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Kenrojo skrev: lør nov 05, 2022 4:59 pm Fin førsteomgang. Granerud med i kampen om seieren. 4 topp 15 og 6 i finalen skal vi være fornøyd med.
Helt brukbart ja. Men polakken blir nok for sterk også i andre omgang

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Nydelig hopp av bartemannen :)

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Lindvik skulle aldri vært sluppet utfor på den farta, med de forholdene…
Tar sannsynligvis fra han pallen det der…
Sjanseløst!

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Var det en liten Schlirenzauer gest fra Lindvik der til juryen eller?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»