Leeds United

Svar
Fernandovonarb

Re: Leeds United

Legg inn av Fernandovonarb »

bigwin skrev: søn okt 23, 2022 6:57 pm Tidlig i sesongen ennå ,men nok et bunnpunkt i dag. Klarer ikke å se for meg at Marsch skal klare å snu dette lengre, så det er nok på tide med et skifte.
Med Liverpool og Tottenham i de to neste bortekampene er det så godt som bankers med 0 poeng, så får vi håpe at det ved et mirakel blir 3 poeng hjemme mot Bournemouth mellom de to bortekampene
Akkurat nå er det så mørkt at jeg ikke klarer å se hvor poeng skal kunne hentes. Ser ut som forsvarsspill ikke er tema på treninger og kampplaner i hele tatt. Ikke kan Jesse skylde på skader heller, noe Bielsa var sterkt belemret med det siste halve året.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Fernandovonarb skrev: ons okt 26, 2022 1:14 pm
bigwin skrev: søn okt 23, 2022 6:57 pm Tidlig i sesongen ennå ,men nok et bunnpunkt i dag. Klarer ikke å se for meg at Marsch skal klare å snu dette lengre, så det er nok på tide med et skifte.
Med Liverpool og Tottenham i de to neste bortekampene er det så godt som bankers med 0 poeng, så får vi håpe at det ved et mirakel blir 3 poeng hjemme mot Bournemouth mellom de to bortekampene
Akkurat nå er det så mørkt at jeg ikke klarer å se hvor poeng skal kunne hentes. Ser ut som forsvarsspill ikke er tema på treninger og kampplaner i hele tatt. Ikke kan Jesse skylde på skader heller, noe Bielsa var sterkt belemret med det siste halve året.
Et av problemene med Leeds er i mine øyne kvaliteten på mange av spillerne.

Mot Fulham startet Ayling, Cooper, Strujik og Greenwood.

Vil driste meg til å si at ingen av de burde starte for et lag som ikke desperat kjemper om å beholde plassen. Ikke en lett jobb for Marsch. Når man i tillegg på slutten for å få mål må bytte innpå Summerville og Gelhardt som heller ikke har nivået er det trått.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

MentalM skrev: ons okt 26, 2022 1:28 pm Et av problemene med Leeds er i mine øyne kvaliteten på mange av spillerne.

Mot Fulham startet Ayling, Cooper, Strujik og Greenwood.

Vil driste meg til å si at ingen av de burde starte for et lag som ikke desperat kjemper om å beholde plassen. Ikke en lett jobb for Marsch. Når man i tillegg på slutten for å få mål må bytte innpå Summerville og Gelhardt som heller ikke har nivået er det trått.
Struijk var i den nederlandske landslagstroppen forrige landslagspause, han er mer enn god nok til å spille for ett midt-på-treet lag i PL.
Også rart at du nevner Gelhardt og Summerville i denne sammenhengen. Summerville scoret jo faktisk og Gelhardt hadde assist.
Gelhardt har 7 målpoeng på drøye 800 minutter i Premier League. Det er ikke samsvarende med en spiller som «ikke har nivået».

MentalM

Legg inn av MentalM »

george_hincapie skrev: tor okt 27, 2022 4:53 pm
Struijk var i den nederlandske landslagstroppen forrige landslagspause, han er mer enn god nok til å spille for ett midt-på-treet lag i PL.
Også rart at du nevner Gelhardt og Summerville i denne sammenhengen. Summerville scoret jo faktisk og Gelhardt hadde assist.
Gelhardt har 7 målpoeng på drøye 800 minutter i Premier League. Det er ikke samsvarende med en spiller som «ikke har nivået».
Egen mening, jeg synes Strujik ikke er høy kvalitet (samme synes jeg om Ramsdale).

Gelhardt og Summerville kan bli veldig gode, men igjen, min mening, er at de er spillere som hadde hatt godt av utlån i en sesong.

Dette er ikke et jab mot Leeds, mer at for meg framstår laget ubalansert mtp kvalitet og at Marsch (og Bielsa før han) hadde vanskelige jobber

bigwin

Legg inn av bigwin »

MentalM skrev: fre okt 28, 2022 8:07 am
george_hincapie skrev: tor okt 27, 2022 4:53 pm
Struijk var i den nederlandske landslagstroppen forrige landslagspause, han er mer enn god nok til å spille for ett midt-på-treet lag i PL.
Også rart at du nevner Gelhardt og Summerville i denne sammenhengen. Summerville scoret jo faktisk og Gelhardt hadde assist.
Gelhardt har 7 målpoeng på drøye 800 minutter i Premier League. Det er ikke samsvarende med en spiller som «ikke har nivået».
Egen mening, jeg synes Strujik ikke er høy kvalitet (samme synes jeg om Ramsdale).

Gelhardt og Summerville kan bli veldig gode, men igjen, min mening, er at de er spillere som hadde hatt godt av utlån i en sesong.

Dette er ikke et jab mot Leeds, mer at for meg framstår laget ubalansert mtp kvalitet og at Marsch (og Bielsa før han) hadde vanskelige jobber
Struijk er litt opp og ned etter min mening, Gelhardt et kjempetalent som trenger å få spille matcher for å bli en stabil toppspiller. Summerville synes jeg ikke er klar for PL ennå.
Enig i at Leeds er ubalansert, Lloriente og Koch er ikke god nok for PL - det har de vist gjennom flere sesonger nå, midtbanen blir og for lett i PL synes jeg, og når det hentes spillere fra Østerrisk Bundesliga så er det noe naivt å tro at disse skal rett inn å dominere i PL. Er vel egentlig kun Sinisterra som kan klassifiseres som et kvalitetskjøp av de som ble henta nå i sommer, og kanskje tildels Tyler Adams. Roca kom fra reservelaget i Bayern Munchen.
Virker som man etter at Marsch kom har hatt ståltro på spillere fra RB systemet rundt omkring, og vært relativt naive mtp troen på hvor gode disse egentlig er.
Spissplassen er jo og en verkebyll. iom at Bamford er så skadeutsatt som han er.
I tillegg solgte man jo de to beste spilleren man hadde i sommer.

Marsch er i tillegg en manager uten stor suksess tidligere , bortsett fra seriemesterskap i USA og mesterskap med det desidert rikeste laget i Østerrike. I leipzig var et jo raskt ut igjen

startelver

Legg inn av startelver »

Kan bli slakt i dag dessverre.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

@startelver Takk for det du skrev om slakt. Det gjorde susen!

Og @MentalM Takk for det du skrev om Summerville tidligere i uka. Det gjorde susen!

startelver

Legg inn av startelver »

Tapte penger pga dette, men unner Leeds en sånn historisk seier. Det skjer ikke ofte.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Fyttikatta for en herlig seier!

Illan Meslier var jo rett og slett verdensklasse! Han har vi sett vært meget bra i mange kamper. Men i dag, det var bare helt rått.
Rasmus har vært middelmådig/dårlig etter Wolveskampen, syns jeg. Men forhåpentligvis var dette starten på en bra periode for dansken, og ikke bare et blaff.

Det eneste minuset etter kampen i dag var Bamford da...Uff, han kommer nok aldri tilbake til det nivået han var på for 2 år siden. Willy og Gelhardt bør få slippe til oftere utover sesongen.

MOT!
Sist redigert av Leeds_ModernTalking den lør okt 29, 2022 11:16 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Gratulerer🎉🎉🎉🎉

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Onv95 skrev: lør okt 29, 2022 11:11 pm Gratulerer🎉🎉🎉🎉
Vielen danke!

Håper dere fikser seier mot Forest i morgen.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Var jo en positiv lørdag for oss i dag ellers også.
De lagene vi etter all sannsynlighet må kjempe mot for å unngå nedrykk avga poeng i dag. Mangler bare at Forest taper i morgen, så har denne runden vært helt topp.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Leeds_ModernTalking skrev: lør okt 29, 2022 11:01 pm Rasmus har vært middelmådig/dårlig etter Wolveskampen, syns jeg. Men forhåpentligvis var dette starten på en bra periode for dansken, og ikke bare et blaff.
Kristensen var da kjempegod mot både Palace og Arsenal. Klarte seg utmerket mot Zaha og Martinelli, to av de beste vingene i ligaen. Han har alt i alt hatt en veldig fin formkurve.

Det var nok mange som trakk på skuldrene da Summerville tok trøye nummer 10 i sommer, men vel fortjent. Blir vanskelig å komme unna han i laguttaket fremover.

Alt i alt var egentlig alle kjempegode i dag. Bamford choket stort på den sjansen, men han skal ha for glimrende bevegelse som faktisk satte han i posisjon til å få den muligheten og så var han sterk i feltet da han mottok ballen fra Gnonto og noe heldig serverte assisten til Summerville.

3 poeng mot Bournemouth og en god opplevelse mot Spurs, så snakker vi god stemning inn i VM-pausen.

startelver

Legg inn av startelver »

Forest kan fort ta poeng mot United.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Det beste laget vant. Gratulerer.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Leeds_ModernTalking skrev: lør okt 29, 2022 10:46 pm @startelver Takk for det du skrev om slakt. Det gjorde susen!

Og @MentalM Takk for det du skrev om Summerville tidligere i uka. Det gjorde susen!
Bare hyggelig 😁 gratulerer med seier

taknina

Legg inn av taknina »

Kjempekamp av Leeds egentlig. og ikke bare resultatmessig men hadde Liverpool på gaffelen stort sett hele tida på fortet ANFIELD og det står det respekt av. Lykke til videre.

Walk on........................

startelver

Legg inn av startelver »

Det forsvaret til Liverpool på 2-1 målet var det klasse over.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Leste litt statistikk nå, og vi løp over 11km lenger enn Pool, så Jesse har laget bak seg enda. Aaronsen fikk registrert den lengste distansen av noen spillere i PL i år. Løpsmaskin vi har der altså.

Ellers trengte vi virkelig denne seieren. Vil gjøre laget veldig godt, og ikke minst Jesse vil få det litt lettere i forhold til fansen. Ut fra XG så burde vi ha scoret mer enn vi har gjort, så jeg tolker det litt som forløsende det som skjedde i går. Veier litt opp for stang ut tidligere. Nå må vi bare ikke choke mot B.mouth.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Godt å se Forest ikke klarer å bygge på den overraskende seieren mot Liverpool i forrige runde og blir slaktet av Arsenal nå. Forest har to fine hjemmekamper nå mot Brentford og Palace. Fint om de er klart bak oss når det blir VM-pause.

Man trenger jo ikke være så jævlig gode for å holde seg i PL, holder med 3 lag som er dårligere og Forest er den mest naturlige kandidaten. Wolves en klar kandidat nummer 2, der har eierne økonomiske problemer og det er vel mer sannsynlig at de må selge (f.eks. Neves) i januarvinduet enn å kunne hente inn forsterkninger.

Jeg tror Leicester og West Ham klarer seg greit, begge de har gode spillere og managere som har vært ute en vinternatt før, så da gjelder det at vi slår 1 av Everton, Bournemouth, Villa og Southampton også. Kanskje kan Brentford også rote seg ned i nedrykksstriden også, f.eks. dersom de taper borte mot Forest i neste runde uten Toney (suspendert) så har de City hjemme i siste kamp før pause.

For vår del er det ekstremt viktig at vi tar poeng hjemme mot Bournemouth i neste runde. Helst seier selvsagt. Så er det bare å krysse fingrene for at vi kan få med oss noe borte mot Tottenham også. 2 poeng på disse 2 kampene er OK, 3 poeng bra, 4 eller 6 ville vært fenomenalt.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Fernandovonarb skrev: søn okt 30, 2022 2:03 pm

Jesse vil få det litt lettere i forhold til fansen.
Denne seieren var definitivt viktig for Marsch. Men det må selvsagt mer til for at fansen skal overbevises om at han duger.

Men hvor trygt sitter egentlig Marsch? Hvor mye har 49`ers de skulle ha sagt her og vil de "ta vare på" landsmannen sin?
Når han ikke fikk sparken etter den horrible kampen mot Fulham velger jeg å tolke det som at han sitter trygt i alle fall ut sesongen.

Håper vi ikke har noe a la Steve Kean i Blackburn og at han kan bli så lenge han vil.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Drister meg til å se kamp live, og tar all skyld hvis det går til helvete😁 Sinisterra ute til etter VM sluttspill, og Bamford ute med en liten skade. Sistnevnte sliter virkelig. Uhyre viktig kamp, og vi fikk en liten pustepause med seieren på Anfield. Nå må vi slå underdogen for en gangs skyld.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Jøss Summerville fikset straffe og 1-0 etter 1 minutt. Årets start og fortsett sånn.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Der 1-1 etter gamle forsvarssynder...

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Ligger fullt fortjent under ved pause. Vi takler hawaispill dårlig med forsvarsspillerne vi har. God tid på å snu det, men frykter nok en choke her. Det er typisk oss.

startelver

Legg inn av startelver »

Trodde Marsch hadde fikset på forsvarsspillet jeg, men horribelt å se den 1-1 utligningen.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Helt vill kamp. Slo av på 1-3 og vi snudde den. Så vil ta litt av æren for denne seieren :-)

Dette smakte avsindig godt, og en av dumpekandidatene er lag vi må slå på hjemmebane. Gnonto og Summerville avgjorde nok engang, og er en kombinasjon vi forhåpentlig vil dra masse poeng for oss i fremtiden. Tempo og overblikk for masse mål i PL. Dette fortjente de hardt prøvede tilskuerne på ER. Litt lys i en mørk periode.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Fernandovonarb skrev: lør nov 05, 2022 6:06 pm Helt vill kamp. Slo av på 1-3 og vi snudde den. Så vil ta litt av æren for denne seieren :-)

Dette smakte avsindig godt, og en av dumpekandidatene er lag vi må slå på hjemmebane. Gnonto og Summerville avgjorde nok engang, og er en kombinasjon vi forhåpentlig vil dra masse poeng for oss i fremtiden. Tempo og overblikk for masse mål i PL. Dette fortjente de hardt prøvede tilskuerne på ER. Litt lys i en mørk periode.
Det skal dere ha, må være tidenes Berg å dal bane å være Leeds supporter. Gratis med seier, og sterk opphenting. Men dere må virkelig få skikk på det defensive, det renner inn begge veier.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Fernandovonarb skrev: lør nov 05, 2022 6:06 pm Helt vill kamp. Slo av på 1-3 og vi snudde den. Så vil ta litt av æren for denne seieren :-)
Du må ta en lenger pause som tv-titter.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Miraklenes tid er ennå ikke forbi.

Vi tok mange viktige poeng forrige sesong etter scoringer på tampen.

Skal se historien gjentar seg...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»