FA cup 22-23

Svar
GiPazzini_85
Innlegg: 12991

FA cup 22-23

Legg inn av GiPazzini_85 »

Første ordinære fra i kveld. Så vidt jeg kan se er Hereford- Portsmouth eneste TV-kamp i Norge, mens BBC sender South Shields- Forest Green Rovers og ITV sender Wrexham- Oldham, Torquay- Derby og Bracknell Town- Ipswich. Det er da lagene opp til og med League One som er med i denne og neste runde. Championship og PL-lagene med fra 3.runde som spilles rundt trettendedagen.

Oppsett her: https://en.wikipedia.org/wiki/2022%E2%80%9323_FA_Cup

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Hereford tok ledelsen ved Storey, men Hackett-Fairchild har utlignet.

Wednesday med ledelse hjemme mot Morecambe etter scoring av tidligere så lovende Windass.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

ViaSat viser South Shields (sjuende nivå) mot Forest Green (L1) med kampstart 13.00 i morgen. Godbit.

Hereford holder overraskende greit følge enn så lenge, men Portsmouth mistet jo mye av rytmen da Hackett ble skubbet unna av den interessante Miles Storey for 1-0-scoringen. Det smakte nok greit for Hackett at det var han selv som var sist på scoringen som betydde 1-1.

Kjekt å se Graham Turner på tribuna. Hereford-legende på lik linje med Ronnie Radford, om ikke større.

Edit: Storey er 28, ja. Fortsatt talent, dersom vi skal benytte norske parametere.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

mikemodano skrev: fre nov 04, 2022 9:36 pm ViaSat viser South Shields (sjuende nivå) mot Forest Green (L1) med kampstart 13.00 i morgen. Godbit.

Hereford holder overraskende greit følge enn så lenge, men Portsmouth mistet jo mye av rytmen da Hackett ble skubbet unna av den interessante Miles Storey for 1-0-scoringen. Det smakte nok greit for Hackett at det var han selv som var sist på scoringen som betydde 1-1.

Kjekt å se Graham Turner på tribuna. Hereford-legende på lik linje med Ronnie Radford, om ikke større.
Nå tikker det inn med kamper. Charlton- Coalville går også kl.16. På søndag kl.13.30 går Wrexham- Oldham, så kl. 15 går Woking- Oxford Utd og Curzon Ashton- Cambridge Utd og Torquay- Derby kl.16. Bracknell Town- Ipswich avslutter det hele kl. 20.45 på mandag.

morrisey

Legg inn av morrisey »

mikemodano skrev: fre nov 04, 2022 9:36 pm ViaSat viser South Shields (sjuende nivå) mot Forest Green (L1) med kampstart 13.00 i morgen. Godbit.

Hereford holder overraskende greit følge enn så lenge, men Portsmouth mistet jo mye av rytmen da Hackett ble skubbet unna av den interessante Miles Storey for 1-0-scoringen. Det smakte nok greit for Hackett at det var han selv som var sist på scoringen som betydde 1-1.

Kjekt å se Graham Turner på tribuna. Hereford-legende på lik linje med Ronnie Radford, om ikke større.

Edit: Storey er 28, ja. Fortsatt talent, dersom vi skal benytte norske parametere.
At jeg ikke får anledning til å se South Shields i morgen, det irriterer meg. Virkelig. En klubb jeg har litt følelser for.
Mer enn 3500 billetter er solgt til kampen.
Men du som følger litt mer med i disse divisjonene enn oss vanlige dødelige, Mikey... Hereford. Paraderer de fortsatt den oksen før kampene?

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Bishop og 2-1 til Pompey.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

morrisey skrev: fre nov 04, 2022 10:12 pm Men du som følger litt mer med i disse divisjonene enn oss vanlige dødelige, Mikey... Hereford. Paraderer de fortsatt den oksen før kampene?
Her må vi nok over til preteritum, gitt. Fulgte er mer riktig. Jeg er ikke spesielt opplyst lenger, så om Hereford har okseparade før kamp aner jeg null og niks om. Det vet jeg ikke en gang om jeg har hørt om.

Det som imidlertid blir interessant er South Shields i levende bilder på fjernsynsapparatet. Det er jo ikke mange årene siden de hørte hjemme i Northern League, omtrent på den tiden hvor jeg gjerne reiste over med det formål å se Northern League-fotball. Jeg så dem tape 5-0 borte mot West Auckland i ligakamp, og så så jeg dem spille 3-3 i en kvalifiserende FA-cuprunde borte mot Albion Sports. Litt andre tider er det nå, når de står som arrangør for en klubb fra fire nivåer høyere i første ordinære FA-cuprunde. De har den ikke blott ukjente Kevin Phillips som manager, og så er det den gamle Hartlepool-kjempen Gary Liddle som vel fortsatt syr sammen midtforsvaret deres. Ellers følger jeg ikke lenger godt nok med til å vite om resten av stallen i særlig grad, men inntil for et par-tre sesonger siden så hadde de rasket sammen omtrent det aller beste nordøstregionen hadde å by på av lokale nonligastorheter.

Jeg ser Shields ligger på femteplass i NPL Premier, men de har spilt færre kamper enn klubbene foran på tabellen, og med to fattige poeng opp til toppen av tabellen, så bør de ha gode forutsetninger for å kjempe om direkte opprykk. De har vel vært såpass ambisiøse en stund nå at de har tatt sikte på spill på nasjonalt nivå, og i så fall gjenstår enda et par opprykk før de er "på plass".

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Kvalitetsforskjellen på South Shields og Forest Green er jaggu ikke stor her.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Connor Wickham setter spikeren i kista gjennom å score fra midtbanen!

Number4

Legg inn av Number4 »

mikemodano skrev: fre nov 04, 2022 9:36 pmKjekt å se Graham Turner på tribuna. Hereford-legende på lik linje med Ronnie Radford, om ikke større.
Apropos Ronnie Radford - herlige klipp fra 72

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Eldon skrev: lør nov 05, 2022 2:50 pm Kvalitetsforskjellen på South Shields og Forest Green er jaggu ikke stor her.
Men-eeh. Oss vanlig dødelige ville de ikke vise bilder fra Filtrona Park. Jeg innbilte meg at Viasat ville vise fotball fra dagens FA-cuprunde på åpen kanal, men akk, hvor dårer lar seg føre bak lyset.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

mikemodano skrev: lør nov 05, 2022 5:17 pmJeg innbilte meg at Viasat ville vise fotball fra dagens FA-cuprunde på åpen kanal, men akk, hvor dårer lar seg føre bak lyset.
De sendte'n på Viaplay.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Eldon skrev: lør nov 05, 2022 5:28 pm De sendte'n på Viaplay.
Og den ha'kke jeg på kanallista mi, for å si're sånn. Betalingsmainnskjiiit, er det ikke?

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

mikemodano skrev: lør nov 05, 2022 5:30 pmBetalingsmainnskjiiit, er det ikke?
Streaming til bare 650 spenn i måneden. Røverkjøp.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Eldon skrev: lør nov 05, 2022 5:32 pm Streaming til bare 650 spenn i måneden. Røverkjøp.
Milde malunka. Jaja, men. Røverkjøp! Verdt det kun for å få med seg et par utvalgte kamper fra den andre FA-cuprunden.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Cheltenham 1-2 Alvechurch og jubelscenene etterpå var fantastisk gøy.

emin

Legg inn av emin »

Bracknell Town holder Ipswich til 0-0 etter en halvtime. Presset bakpå, så de må finne en kontring. Kommentator (Vsport 1) sa at Ipswich ikke har vunnet en FA Cupkamp på 12(!) år.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Bracknell-keeperen må da spille sitt livs kamp.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Traktorgutta opp i ledelsen.

emin

Legg inn av emin »

0-1 Ipswich etter 66 minutter på et kjedelig selvmål.

emin

Legg inn av emin »

0-2 og game over(?) etter 73 minutter

emin

Legg inn av emin »

0-3 etter 81 minutter og spikern i kista.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Ipswich ruller over hjemmelaget nå. 0-3

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Ny runde som blir smurt utover to uker. I morgen sendes Derby- Torquay, på onsdag Woking- Oxford Utd og Salford- Peterborough.

morrisey

Legg inn av morrisey »

GiPazzini_85 skrev: man nov 14, 2022 8:14 pm Ny runde som blir smurt utover to uker. I morgen sendes Derby- Torquay, på onsdag Woking- Oxford Utd og Salford- Peterborough.
Ny runde er det jo ikke... Omkamper, heter det;-)

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

morrisey skrev: man nov 14, 2022 8:17 pm
GiPazzini_85 skrev: man nov 14, 2022 8:14 pm Ny runde som blir smurt utover to uker. I morgen sendes Derby- Torquay, på onsdag Woking- Oxford Utd og Salford- Peterborough.
Ny runde er det jo ikke... Omkamper, heter det;-)
Ja, faen... Her går det i surr.

Lot meg lure av denne "frihelgen" som ligger frem i tid.

Investor

Legg inn av Investor »

9. min: 1-0 Derby. Et utsøkt selvmål.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

2-0

Investor

Legg inn av Investor »

2-0 16 min. Derby knuser Torquay.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

3-0

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»