2022 ATP Tour

Svar
Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Re: 2022 ATP Tour

Legg inn av lok1 »

Skraevadottir skrev: tor nov 03, 2022 11:35 pm Rein idioti. De burde får bort alt som foregår i Kina, og flere toukers Masters går på bekostning av bredden i turneringsprogrammet.
Det er vel like mange turneringer, selv om Masters går over to uker?

Ser også at Norge er kvalifisert til UnitedCup, som er en nyvinning og tar over for ATP Cup. Eikeri og Ruud i mixed har jeg hatt lyst å se lenge.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

lok1 skrev: fre nov 04, 2022 12:42 am
Skraevadottir skrev: tor nov 03, 2022 11:35 pm Rein idioti. De burde får bort alt som foregår i Kina, og flere toukers Masters går på bekostning av bredden i turneringsprogrammet.
Det er vel like mange turneringer, selv om Masters går over to uker?

Ser også at Norge er kvalifisert til UnitedCup, som er en nyvinning og tar over for ATP Cup. Eikeri og Ruud i mixed har jeg hatt lyst å se lenge.
Så vidt jeg kan se er antallet ATP 250 redusert, ettersom det blir mindre plass til slike turneringer når det er uker hvor det kun er Masters som pågår.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Skraevadottir skrev: fre nov 04, 2022 7:13 am
lok1 skrev: fre nov 04, 2022 12:42 am
Skraevadottir skrev: tor nov 03, 2022 11:35 pm Rein idioti. De burde får bort alt som foregår i Kina, og flere toukers Masters går på bekostning av bredden i turneringsprogrammet.
Det er vel like mange turneringer, selv om Masters går over to uker?

Ser også at Norge er kvalifisert til UnitedCup, som er en nyvinning og tar over for ATP Cup. Eikeri og Ruud i mixed har jeg hatt lyst å se lenge.
Så vidt jeg kan se er antallet ATP 250 redusert, ettersom det blir mindre plass til slike turneringer når det er uker hvor det kun er Masters som pågår.
I 2019 var det 38 ATP 250, i 2023 blir det 37. (Flere i år, men det er grunnet corona/krigen).

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Ja, jeg er ikke nødvendigvis uenig med dere. Bare en saksopplysning at det er ingen 250-turneringer som forsvinner (to stk blir relokert).

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

lok1 skrev: fre nov 04, 2022 10:27 am
Skraevadottir skrev: fre nov 04, 2022 7:13 am
lok1 skrev: fre nov 04, 2022 12:42 am
Det er vel like mange turneringer, selv om Masters går over to uker?

Ser også at Norge er kvalifisert til UnitedCup, som er en nyvinning og tar over for ATP Cup. Eikeri og Ruud i mixed har jeg hatt lyst å se lenge.
Så vidt jeg kan se er antallet ATP 250 redusert, ettersom det blir mindre plass til slike turneringer når det er uker hvor det kun er Masters som pågår.
I 2019 var det 38 ATP 250, i 2023 blir det 37. (Flere i år, men det er grunnet corona/krigen).
Ja, det er vel sant. Allikevel færre sjanser for de som ønsker å spille flere turneringer, også på Challenger-nivå, når organiseringen er slik den er. Så kan man jo si at de toukers-mastersene vil få inn noen flere spillere, men for meg framstår dette som et grep som først og fremst kommer de beste tilgode.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Dette er tydeligvis Holger Runes verden og vi bare lever i den. Storspiller og har alt av marginer med seg, på vei til å ta første settet mot Alcaraz.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: fre nov 04, 2022 4:39 pm Dette er tydeligvis Holger Runes verden og vi bare lever i den. Storspiller og har alt av marginer med seg, på vei til å ta første settet mot Alcaraz.
Jevnt i andre nå. Alcaraz har hatt noen gode sjanser til å bryte, men ikke kapitalisert på dem.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Og der gir han seg, Alcaraz! Slet tydeligvis med en skade, greide omtrent ikke serve på slutten. Da er Rune i sin første semi på Masters-nivå. Møter Felix igjen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Djokovic var rimelig skarp i dag, for å si det slik. Storfavoritt i semien, uansett hvem av Tsitsipas og Paul han møter der.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Kampene i dag er Holger Rune mot Auger-Aliassime (ikke før) 14:00 og Djokovic mot Tsitsipas (ikke før) 16:30. Holder Auger-Aliassime som knapp favoritt i den første kampen og Djokovic som ganske klar favoritt i den andre.

Ellers er gruppene til NextGen-sluttspillet i neste uke klare.

Grønn gruppe
Rune
Nakashima
Lehecka
Passaro

Rød gruppe
Musetti
Draper
Tseng
Stricker

En klar favoritt i hver gruppe og en klar nestfavoritt i hver gruppe også.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Sportsidiot skrev: tor nov 03, 2022 4:31 pm Tipper Rune er beste nordiske spiller om et år. Tipper Casper får det tøft neste år og ikke vill levere i de store Grand slams turneringene. Fryktelig svake resultater om dagen og ryker for alt og alle.
Han er vel allerede beste nordiske spiller. Casper har vært elendig etter US Open, men har jo vært den beste ser man på hele året. Men Rune ser ut som et større talent, og er på vei mot finale nå i Paris masters.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Rune danker ut FAA

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

BioDex skrev: lør nov 05, 2022 2:58 pm
Sportsidiot skrev: tor nov 03, 2022 4:31 pm Tipper Rune er beste nordiske spiller om et år. Tipper Casper får det tøft neste år og ikke vill levere i de store Grand slams turneringene. Fryktelig svake resultater om dagen og ryker for alt og alle.
Han er vel allerede beste nordiske spiller. Casper har vært elendig etter US Open, men har jo vært den beste ser man på hele året. Men Rune ser ut som et større talent, og er på vei mot finale nå i Paris masters.
Større talent, foreløpig ikke bedre spiller. En kan ikke basere alt på noen få turneringer nå i høst, hvor en del av de andre toppspillerne gjerne ikke er helt i form da alt av GS er ferdig. Du er jo inne på dette, men greit å klargjøre litt. Det minner meg om de som mente at Mvuka var Glimts beste spiller etter at han leverte veldig bra i en tre-fire kamper i høst. Det har man vel fått et greit bevis på i ettertid at han ikke er.

Men ja, han er på vei til å bli en toppspiller, og jeg tror vi får se ham gjøre det enda bedre neste år. Topp 10 er det nok ikke så mye tvil om at han kommer til å nå om han holder seg skadefri. Likevel kommer det nok til å gå litt opp og ned før han stabiliserer seg i den aller ypperste eliten.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Skraevadottir skrev: lør nov 05, 2022 3:40 pm
Men ja, han er på vei til å bli en toppspiller, og jeg tror vi får se ham gjøre det enda bedre neste år. Topp 10 er det nok ikke så mye tvil om at han kommer til å nå om han holder seg skadefri. Likevel kommer det nok til å gå litt opp og ned før han stabiliserer seg i den aller ypperste eliten.
Vi får jo se hvordan han takler suksess også, han er jo en veldig spesiell fyr så kan jo gå litt begge veier.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Mr.Meep skrev: lør nov 05, 2022 3:29 pm Rune danker ut FAA
Ikke så rart. Har spilt tennis sammenhengende i 4 uker nå. Kopierte Ruud og Murray med 3 titer på 3 uker da han vant finalen i Basel søndag.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

BioDex skrev: lør nov 05, 2022 3:50 pm
Mr.Meep skrev: lør nov 05, 2022 3:29 pm Rune danker ut FAA
Ikke så rart. Har spilt tennis sammenhengende i 4 uker nå. Kopierte Ruud og Murray med 3 titer på 3 uker da han vant finalen i Basel søndag.
Selvsagt, men ikke glem at Rune har også har hatt et veldig tett program og nå er i sin tredje finale på rad.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: lør nov 05, 2022 3:46 pm
Skraevadottir skrev: lør nov 05, 2022 3:40 pm
Men ja, han er på vei til å bli en toppspiller, og jeg tror vi får se ham gjøre det enda bedre neste år. Topp 10 er det nok ikke så mye tvil om at han kommer til å nå om han holder seg skadefri. Likevel kommer det nok til å gå litt opp og ned før han stabiliserer seg i den aller ypperste eliten.
Vi får jo se hvordan han takler suksess også, han er jo en veldig spesiell fyr så kan jo gå litt begge veier.
Med spesiell fyr, mener du rasshøl? I så fall er jeg enig.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Alcaraz ute av sluttspillet på grunn av skaden han pådro seg. Dermed kommer Taylor Fritz inn.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Skraevadottir skrev: lør nov 05, 2022 5:21 pm Alcaraz ute av sluttspillet på grunn av skaden han pådro seg. Dermed kommer Taylor Fritz inn.
Alcaraz nøyaktig 1000 poeng foran Nadal før sluttspillet. Tsitsipas har også sjansen til å bli YE#1, men kun ved syltynn teori om han ikke slår ut Djokovic nå. Skulle han derimot klare det, så har han muligheten.

Hvis Nadal vinner sine tre gruppekamper og semien, men taper finalen, så ender han på nøyaktig samme antall rankingpoeng som Alcaraz. Tiebreakeren da er flest poeng akkumulert i GS, Masters og ATP Finals. Har ikke regnet på det, men ting tyder vel på at Nadal ville avgjort en slik tiebreaker til sin fordel.

I det andre scenariet der Nadal blir YE#1 har han råd til å tape to kamper (hvis han likevel går videre, nødvendigvis) i gruppespillet, men må da vinne finalen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Atom Vinter skrev: lør nov 05, 2022 5:49 pm
Skraevadottir skrev: lør nov 05, 2022 5:21 pm Alcaraz ute av sluttspillet på grunn av skaden han pådro seg. Dermed kommer Taylor Fritz inn.
Alcaraz nøyaktig 1000 poeng foran Nadal før sluttspillet. Tsitsipas har også sjansen til å bli YE#1, men kun ved syltynn teori om han ikke slår ut Djokovic nå. Skulle han derimot klare det, så har han muligheten.

Hvis Nadal vinner sine tre gruppekamper og semien, men taper finalen, så ender han på nøyaktig samme antall rankingpoeng som Alcaraz. Tiebreakeren da er flest poeng akkumulert i GS, Masters og ATP Finals. Har ikke regnet på det, men ting tyder vel på at Nadal ville avgjort en slik tiebreaker til sin fordel.
Jepp, jeg har også sittet og regnet på dette og kommet fram til det samme. Nadal kan også bli #1 ved å vinne sluttspillet uten å vinne alle gruppespillkampene. Men ting tyder vel på at det er mest sannsynlig med Alcaraz som #1 ved årsslutt. Tsitsipas er faktisk en like god kandidat som Nadal hvis han slår Djoko nå, men det ville jo vært absurd å få en nr. 1 med så begredelig statistikk fra GS (SF-4R-3R-1R) og kun to (eller tre) titler totalt på touren. Så jeg håper absolutt på Nadal, som etter min mening er den spilleren som har vært best totalt sett i år.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Skraevadottir skrev: lør nov 05, 2022 5:58 pm
Atom Vinter skrev: lør nov 05, 2022 5:49 pm
Skraevadottir skrev: lør nov 05, 2022 5:21 pm Alcaraz ute av sluttspillet på grunn av skaden han pådro seg. Dermed kommer Taylor Fritz inn.
Alcaraz nøyaktig 1000 poeng foran Nadal før sluttspillet. Tsitsipas har også sjansen til å bli YE#1, men kun ved syltynn teori om han ikke slår ut Djokovic nå. Skulle han derimot klare det, så har han muligheten.

Hvis Nadal vinner sine tre gruppekamper og semien, men taper finalen, så ender han på nøyaktig samme antall rankingpoeng som Alcaraz. Tiebreakeren da er flest poeng akkumulert i GS, Masters og ATP Finals. Har ikke regnet på det, men ting tyder vel på at Nadal ville avgjort en slik tiebreaker til sin fordel.
Jepp, jeg har også sittet og regnet på dette og kommet fram til det samme. Nadal kan også bli #1 ved å vinne sluttspillet uten å vinne alle gruppespillkampene. Men ting tyder vel på at det er mest sannsynlig med Alcaraz som #1 ved årsslutt. Tsitsipas er faktisk en like god kandidat som Nadal hvis han slår Djoko nå, men det ville jo vært absurd å få en nr. 1 med så begredelig statistikk fra GS (SF-4R-3R-1R) og kun to (eller tre) titler totalt på touren. Så jeg håper absolutt på Nadal, som etter min mening er den spilleren som har vært best totalt sett i år.
Redigerte inn scenario nummer to, men for sent til at du fikk det med da du siterte meg :)

Om Nadal tar det til slutt (enig med deg i at Alcaraz er en tydelig favoritt), så kommer han opp i 6 YE#1, likt med Sampras og en bak Djokovic. Vil dessverre bety at han legger Federer bak seg i den kategorien.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

For øvrig ganske spennende her i avgjørende sett mellom Djokovic og Tsitsipas. Djokovic hadde to breakballer i grekerens forrige servegame, men greide ikke benytte de mulighetene. Bra kvalitet fra begge spillere akkurat nå.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Djokovic tar det. Helt fortjent totalt sett, var mye nærmere å gjøre noe i Tsitsipas' serve enn motsatt. Samtidig hadde grekeren et minibreak i tiebreaket og hadde også etterpå sjansen til å gå opp i ledelsen ved å slå en enkel volley. Men Tsitsipas er et aspeløv mentalt denne sesongen og feiler gang på gang i de avgjørende situasjonene.

Da skal Holger Danske prøve å slå Den Suverene Serber i finalen. Mot Tsitsipas hadde Rune vært favoritt, det er han selvsagt ikke mot Djokovic, men jeg skal gi ham en sjanse.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Sterkt første sett av Djokovic, litt nivåforskjell.

R66

Legg inn av R66 »

Tredje sett i finalen, hadde ikke trodd det etter første sett
Rune spiller veldig bra

R66

Legg inn av R66 »

Som i første sett dobler dansken på breakball, Nole setter press på og dansken knekker

R66

Legg inn av R66 »

Og Nole gir bort neste game, Rune spilte bra for all del men mange dårlige valg av serberen i det gamet
Veldig overraskende utvikling

R66

Legg inn av R66 »

På 5-5 gir Nole bort service game, utrolig svakt fra den kanten
Rune med tidenes mulighet nå

R66

Legg inn av R66 »

Femte seier mot topp 10 spiller i samme turnering, da er vel fortjent

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

R66 skrev: søn nov 06, 2022 6:16 pm Femte seier mot topp 10 spiller i samme turnering, da er vel fortjent
Ja, bedre kan man ikke gjøre det. Men, som nevnt her inne, merkelig av Djokovic å gi det bort på den måten. Særlig til styggen sjæl. Jeg unner virkelig ikke Rune noen ting som helst, men det går ikke an å si noe annet enn at han har spilt fantastisk tennis og er et supertalent som kommer til å utfordre Alcaraz allerede neste sesong.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»