Farmen 2022

Svar
oddvar_kjempebra

Re: Farmen 2022

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Chromeback skrev: tor nov 03, 2022 10:51 am
oddvar_kjempebra skrev: tor nov 03, 2022 8:37 am
Chromeback skrev: ons nov 02, 2022 6:29 pm Selv om Hashar ikke er den mest populære, så har jeg litt sansen for han. En av mine favoritter igjen, uten at det egentlig sier så mye. For fy faen, for en kjip gjeng det er der inne i år.

Fint at TV2 også bekrefter at regler er ikke-eksisterende inne på gården. Her må de nok ta en real oppvask på møterommet før en eventuell neste sesong, tipper ikke det er mange som gidder å se på ett program hvor regler er ikke-eksisterende i ett konkurransespill.

https://www.dagbladet.no/kjendis/avslor ... t/77605040
Reglene er jo krystallklare. Du har de reglene som produkjsonen bestemmer. Hvem som skal bli storbonde, hvem som må dra når. Hvem som kan komme tilbake. Hvor mye man får i penger. Hvordan konkurransene skal gjennomføres. Hvem som vinner konkurransene. Kontakt med noen utenfon fører til straff. Osv. Dette kan deltagerene ikke gjøre noe med.

Så har man interne reglene på gården som produksjonene har lagt fram, men som er der for å brytes. Som å stjele på markedet, snike seg til besøk på kjempehyttene. Snikspise egg eller stjele mat på annen måte. Sabotere. Der er det intern-justisen som skal regjere. Dvs at forpakterene selv bestemmer hvordan de skal reagere på det.
Joda, fair enough det. Men nå vet man jo at indrejustis ikke funker på Farmen med mindre man står riktig. Det er jo som både Henrik og Bente sier, storbondens ord er lov, men neste uke er du fritt vilt, så det er basically luft.
Det er jo hele poenget. Storbonden ord er ikke lov. Det står i boka. Men ingen blir straffet av produksjonen for å gå i mot storbonden. Storbondens eneste maktmiddel er utnevning av førstekjempe.

At indrejustis ikke er rettferdig er jo litt av morroa. Du må selv posisjonere deg slik at eventuelle "lovbrudd" ikke får konsekvenser.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Chromeback skrev: tor nov 03, 2022 10:51 am
oddvar_kjempebra skrev: tor nov 03, 2022 8:37 am
Chromeback skrev: ons nov 02, 2022 6:29 pm Selv om Hashar ikke er den mest populære, så har jeg litt sansen for han. En av mine favoritter igjen, uten at det egentlig sier så mye. For fy faen, for en kjip gjeng det er der inne i år.

Fint at TV2 også bekrefter at regler er ikke-eksisterende inne på gården. Her må de nok ta en real oppvask på møterommet før en eventuell neste sesong, tipper ikke det er mange som gidder å se på ett program hvor regler er ikke-eksisterende i ett konkurransespill.

https://www.dagbladet.no/kjendis/avslor ... t/77605040
Reglene er jo krystallklare. Du har de reglene som produkjsonen bestemmer. Hvem som skal bli storbonde, hvem som må dra når. Hvem som kan komme tilbake. Hvor mye man får i penger. Hvordan konkurransene skal gjennomføres. Hvem som vinner konkurransene. Kontakt med noen utenfon fører til straff. Osv. Dette kan deltagerene ikke gjøre noe med.

Så har man interne reglene på gården som produksjonene har lagt fram, men som er der for å brytes. Som å stjele på markedet, snike seg til besøk på kjempehyttene. Snikspise egg eller stjele mat på annen måte. Sabotere. Der er det intern-justisen som skal regjere. Dvs at forpakterene selv bestemmer hvordan de skal reagere på det.
Joda, fair enough det. Men nå vet man jo at indrejustis ikke funker på Farmen med mindre man står riktig. Det er jo som både Henrik og Bente sier, storbondens ord er lov, men neste uke er du fritt vilt, så det er basically luft.

Hva er poenget med at man har en regel som at storbondehuset er strengt forbudt å bevege seg inn i? Samme med brevet utfordrerne fikk, at nå SKAL de sove utenfor huset. Man vet jo at det ikke betyr noe nå, så det brevet er jo bare hult.

Så helt greit at man prøver å si at det er indrejustisen som gjelder, men når selv deltagerne finner dette frustrerende og er i flere møter med produksjonen om dette så synes jeg man har bommet helt på linja man har lagt.
At deltagerne ikke har skjønt hvordan spillets regler er overrasker meg ikke. Det er ofte selvopptatte (jeg vil på TV) figurer som har litt andre premisser for å være der.

Det som overrasker meg er at deltagerne ikke skjønner hvilken reel makt de har ovenfor produksjonene. Hvis de har lite mat kan de lett presse produksjonen til å få mer. "Vi drar hjem alle mann, hvis det ikke kommer kjøtt på bordet snarest". Det vil være en katastrofe for TV2 om alle dro hjem nå f.eks.

Men da må de samles (i hvertfall et stort flertall) om å presse produksjonen.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

En ting er å avtale å velge hverandre som storbonde, men at Benjamin skal tvinge Tore til å ikke velge Bente som førstekjempe er jo helt tøvete.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

oddvar_kjempebra skrev: tor nov 03, 2022 11:15 am
Chromeback skrev: tor nov 03, 2022 10:51 am
oddvar_kjempebra skrev: tor nov 03, 2022 8:37 am

Reglene er jo krystallklare. Du har de reglene som produkjsonen bestemmer. Hvem som skal bli storbonde, hvem som må dra når. Hvem som kan komme tilbake. Hvor mye man får i penger. Hvordan konkurransene skal gjennomføres. Hvem som vinner konkurransene. Kontakt med noen utenfon fører til straff. Osv. Dette kan deltagerene ikke gjøre noe med.

Så har man interne reglene på gården som produksjonene har lagt fram, men som er der for å brytes. Som å stjele på markedet, snike seg til besøk på kjempehyttene. Snikspise egg eller stjele mat på annen måte. Sabotere. Der er det intern-justisen som skal regjere. Dvs at forpakterene selv bestemmer hvordan de skal reagere på det.
Joda, fair enough det. Men nå vet man jo at indrejustis ikke funker på Farmen med mindre man står riktig. Det er jo som både Henrik og Bente sier, storbondens ord er lov, men neste uke er du fritt vilt, så det er basically luft.

Hva er poenget med at man har en regel som at storbondehuset er strengt forbudt å bevege seg inn i? Samme med brevet utfordrerne fikk, at nå SKAL de sove utenfor huset. Man vet jo at det ikke betyr noe nå, så det brevet er jo bare hult.

Så helt greit at man prøver å si at det er indrejustisen som gjelder, men når selv deltagerne finner dette frustrerende og er i flere møter med produksjonen om dette så synes jeg man har bommet helt på linja man har lagt.
At deltagerne ikke har skjønt hvordan spillets regler er overrasker meg ikke. Det er ofte selvopptatte (jeg vil på TV) figurer som har litt andre premisser for å være der.

Det som overrasker meg er at deltagerne ikke skjønner hvilken reel makt de har ovenfor produksjonene. Hvis de har lite mat kan de lett presse produksjonen til å få mer. "Vi drar hjem alle mann, hvis det ikke kommer kjøtt på bordet snarest". Det vil være en katastrofe for TV2 om alle dro hjem nå f.eks.

Men da må de samles (i hvertfall et stort flertall) om å presse produksjonen.
Da ville nok flesteparten av seerne skrudd av, langt mer katastrofalt det, enn at noen bortskjemte drittunger reiser hjem i skam.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

netrebske skrev: søn nov 06, 2022 8:21 pm En ting er å avtale å velge hverandre som storbonde, men at Benjamin skal tvinge Tore til å ikke velge Bente som førstekjempe er jo helt tøvete.
Benjamin kan ikke tvinge Tore til noe som helst.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

oddvar_kjempebra skrev: søn nov 06, 2022 8:55 pm
netrebske skrev: søn nov 06, 2022 8:21 pm En ting er å avtale å velge hverandre som storbonde, men at Benjamin skal tvinge Tore til å ikke velge Bente som førstekjempe er jo helt tøvete.
Benjamin kan ikke tvinge Tore til noe som helst.
Nei, Benjamin velger nok Bente til storbonde om han ryker ut, da han ikke fikk aksept for dealen.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Noen som tror Benjamin har en sjanse? Det har ikke Benjamin heller og faker mageonde for å kunne gå ut med hevet hode.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Patetiske sullebukk!

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

kytec skrev: søn nov 06, 2022 9:56 pm Noen som tror Benjamin har en sjanse? Det har ikke Benjamin heller og faker mageonde for å kunne gå ut med hevet hode.
Gjorde vel en bedre innsats enn sist da han var frisk, nær å vinne nå.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Syns innsatsen til Benjamin var bra, jeg. Tror ikke at det var noe skuespill der. Eller, i hvert fall var sykdom eller et slags illebefinnende reelt. Håper Tore blir storbonde, men det blir nok Bente.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

netrebske skrev: søn nov 06, 2022 10:09 pm
kytec skrev: søn nov 06, 2022 9:56 pm Noen som tror Benjamin har en sjanse? Det har ikke Benjamin heller og faker mageonde for å kunne gå ut med hevet hode.
Gjorde vel en bedre innsats enn sist da han var frisk, nær å vinne nå.
Noe som viser at han faker, han kan ikke være så syk og gjøre det bedre enn forrige gang.

Nær å vinne er kanskje å ta i, på nagl 4 da han så han kom til å tape ble han plutselig veldig dårlig.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Skraevadottir skrev: søn nov 06, 2022 10:12 pm Syns innsatsen til Benjamin var bra, jeg. Tror ikke at det var noe skuespill der. Eller, i hvert fall var sykdom eller et slags illebefinnende reelt. Håper Tore blir storbonde, men det blir nok Bente.
Blir det Bente må det være noe som ligner på rekord i antall storbondeopptredener.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

kytec skrev: søn nov 06, 2022 10:13 pm
Skraevadottir skrev: søn nov 06, 2022 10:12 pm Syns innsatsen til Benjamin var bra, jeg. Tror ikke at det var noe skuespill der. Eller, i hvert fall var sykdom eller et slags illebefinnende reelt. Håper Tore blir storbonde, men det blir nok Bente.
Blir det Bente må det være noe som ligner på rekord i antall storbondeopptredener.
Og den gården det er blitt gjort minst på i hele Farmens levetid :) Hadde ikke mentor sagt i fra at de måtte renske opp hos hønene og få fikse opp gjerdet til hestene, ville vel ikke dyra ha fått skikkelig stell heller.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

kytec skrev: søn nov 06, 2022 10:12 pm
netrebske skrev: søn nov 06, 2022 10:09 pm
kytec skrev: søn nov 06, 2022 9:56 pm Noen som tror Benjamin har en sjanse? Det har ikke Benjamin heller og faker mageonde for å kunne gå ut med hevet hode.
Gjorde vel en bedre innsats enn sist da han var frisk, nær å vinne nå.
Noe som viser at han faker, han kan ikke være så syk og gjøre det bedre enn forrige gang.

Nær å vinne er kanskje å ta i, på nagl 4 da han så han kom til å tape ble han plutselig veldig dårlig.
Tåpelig konspirasjonsteori kaller man slikt tøv.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

kytec skrev: søn nov 06, 2022 10:00 pm Patetiske sullebukk!
Alltid masse grining og drama med de der “skeive” folka.

På torpet begynte han plutselig å grine for at han savnet å våkne opp ved siden av ektemannen sin :roll:

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

netrebske skrev: søn nov 06, 2022 10:51 pm
kytec skrev: søn nov 06, 2022 10:12 pm
netrebske skrev: søn nov 06, 2022 10:09 pm

Gjorde vel en bedre innsats enn sist da han var frisk, nær å vinne nå.
Noe som viser at han faker, han kan ikke være så syk og gjøre det bedre enn forrige gang.

Nær å vinne er kanskje å ta i, på nagl 4 da han så han kom til å tape ble han plutselig veldig dårlig.
Tåpelig konspirasjonsteori kaller man slikt tøv.
Det skal ikke mer til for å kalles konspirasjonsteori nei :lol:

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Skjønner ikke hva han Tore mener at han har å gjøre i en finale. Han har vel sett dette før hvordan de må løpe hinderløype i vann og være i fysisk god form. Han burde bare gitt plassen til Benjamin. Vedrørende Benjamin, hvor kokos er den mannen?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

B.O.B. skrev: man nov 07, 2022 6:58 am Skjønner ikke hva han Tore mener at han har å gjøre i en finale. Han har vel sett dette før hvordan de må løpe hinderløype i vann og være i fysisk god form. Han burde bare gitt plassen til Benjamin. Vedrørende Benjamin, hvor kokos er den mannen?
Går ikke den ene finaleplassen til en vinner av øksekast? Eller denne gårdskonkurransen? Er vel bare en av finaleplassene som krever god fysisk form?

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

B.O.B. skrev: man nov 07, 2022 6:58 am Skjønner ikke hva han Tore mener at han har å gjøre i en finale. Han har vel sett dette før hvordan de må løpe hinderløype i vann og være i fysisk god form. Han burde bare gitt plassen til Benjamin. Vedrørende Benjamin, hvor kokos er den mannen?
Hvis de er har dårlig balanseegenskaper, så hjelper ikke det mye. Har sett det før.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

B.O.B. skrev: man nov 07, 2022 6:58 am Skjønner ikke hva han Tore mener at han har å gjøre i en finale. Han har vel sett dette før hvordan de må løpe hinderløype i vann og være i fysisk god form. Han burde bare gitt plassen til Benjamin. Vedrørende Benjamin, hvor kokos er den mannen?
Da tror jeg Tore har mer kontroll over dette enn du. 2 av de 3 som går til semifinale kommer dit på andre måter. Semifinalen består vanligvis av smiing på et eller annet vis og melkespann, så kunnskapsduell til slutt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Hvorfor er det ikke program i dag?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

pfrog567 skrev: man nov 07, 2022 9:35 pm
B.O.B. skrev: man nov 07, 2022 6:58 am Skjønner ikke hva han Tore mener at han har å gjøre i en finale. Han har vel sett dette før hvordan de må løpe hinderløype i vann og være i fysisk god form. Han burde bare gitt plassen til Benjamin. Vedrørende Benjamin, hvor kokos er den mannen?
Hvis de er har dårlig balanseegenskaper, så hjelper ikke det mye. Har sett det før.
Tviler sterkt på at Henrik har dårlige balanseegenskaper. Han er vel orienteringsløper? Jeg vil si at Henrik er mer eller mindre sikret en plass i semifinalen hvis hinderløypa fortsatt er med i "kvartfinalen". Men jeg skjønner ikke helt hvorfor han sees på som en så sterk kandidat utover det. Tror Benjamin ville stått sterkere i finaleuka enn Henrik. Det samme gjelder Bente, Tore og Lasse.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Solvgutt1 skrev: tir nov 08, 2022 7:37 am
pfrog567 skrev: man nov 07, 2022 9:35 pm
B.O.B. skrev: man nov 07, 2022 6:58 am Skjønner ikke hva han Tore mener at han har å gjøre i en finale. Han har vel sett dette før hvordan de må løpe hinderløype i vann og være i fysisk god form. Han burde bare gitt plassen til Benjamin. Vedrørende Benjamin, hvor kokos er den mannen?
Hvis de er har dårlig balanseegenskaper, så hjelper ikke det mye. Har sett det før.
Tviler sterkt på at Henrik har dårlige balanseegenskaper. Han er vel orienteringsløper? Jeg vil si at Henrik er mer eller mindre sikret en plass i semifinalen hvis hinderløypa fortsatt er med i "kvartfinalen". Men jeg skjønner ikke helt hvorfor han sees på som en så sterk kandidat utover det. Tror Benjamin ville stått sterkere i finaleuka enn Henrik. Det samme gjelder Bente, Tore og Lasse.
Han klarer seg nok i den hinderløypa. Lasse er en "skummel" fyr. I hvert fall i kunnskap :)

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

kytec skrev: man nov 07, 2022 10:56 pm Hvorfor er det ikke program i dag?
Det er nok fordi episodene sendes på tirsdager, onsdager og søndager ;)

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Tore spør Ivana om hun ikke vil vinne. Herre min hatt. Spørsmålet er vel heller om Tore har lyst å vinne? Helt utrolig at han ikke tok tilbudet til Benjamin om å bli storbonde. Absolutt alle burde skjønne at Ivana var for svak til å gå i mot gruppa. For en generaltabbe av Tore. Når man spiller så elendig så fortjener man å pakke kofferten.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

På tide å fornye farmen, hvis de fortsatt skal holde på.
Hva med å legge neste sesong til USA, der de forpakter en moderne 1923-storgård eid av norske utvandrere?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Tore er en sabla fin fyr. Heier på ham uansett hvem han møter av de to andre i tvekamp.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Skraevadottir skrev: ons nov 09, 2022 10:45 pm Tore er en sabla fin fyr. Heier på ham uansett hvem han møter av de to andre i tvekamp.
Det må nesten gå mot tap 99% sikker på at han velger Lasse.

En frisk Tore og Henrik i sekk hadde vært gøy. Battle of the titans, selv om begge nok er lettere enn meg :lol:

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

kytec skrev: tor nov 10, 2022 12:48 am
Skraevadottir skrev: ons nov 09, 2022 10:45 pm Tore er en sabla fin fyr. Heier på ham uansett hvem han møter av de to andre i tvekamp.
Det må nesten gå mot tap 99% sikker på at han velger Lasse.

En frisk Tore og Henrik i sekk hadde vært gøy. Battle of the titans, selv om begge nok er lettere enn meg :lol:
Haha! Jeg tror faktisk at Tore er godt over 100 kilo. Nesten like høy som Henrik og en skikkelig røslig kar. Ikke det at han har noen sjanse der uansett, for i sekken er det mye som går på rapphet og på kondis, som vi har vært inne på før.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Søtt at Benjamin tror han er 50/50 mot Lasse i sekk (ser reprise).

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»