Liverpool lagt ut for salg

Svar
tbb
Innlegg: 3376

Re: Liverpool lagt ut for salg

Legg inn av tbb »

oddvar_kjempebra skrev: tir nov 08, 2022 12:19 pm
tbb skrev: tir nov 08, 2022 12:15 pm
oddvar_kjempebra skrev: tir nov 08, 2022 12:12 pm

Jeg er helt enig i at det kunne han gjort. Og kanskje burde han gjøre det. Det hadde vært helt fantastisk. Det er nemlig ikke slik at jeg forsvarer Klopp i alt han gjør. Jeg synes han har vært for passiv og litt for beskyttende for spillerne. Men jeg er helt sikker på at han ikke vil spille for en diktator.

At man skal hylle NUFU sitt standpunkt som jeg linket til bare fordi det er ærlig blir jo merkelig. Det er jo et klart eksempel på at man velger å se bort i fra det som er vondt fordi en så gjerne vil ha det som tilbys.

Og masse whataboutisme og ansvarsfraskrivelse. Da hjelper det lite å være ærlig om at det er det man driver med.
Jeg snakket ikke om NUFU, men Klopp. Du skrev det ikke var en «uærlig mening», og til det svarte jeg at denne var veldig ærlig.

Jeg også veldig enig i at man ikke skal hylle en mening bare fordi den er «ærlig». Poenget mitt var nettopp dette. At meningen hans ikke er «uærlig» gjør den ikke noe bedre.
Og nettopp derfor skrev jeg at jeg ikke var enig i hans synspunkt. Men at hans synspunkt er ærlig nok. Det er innafor.

Beklager at jeg misforstod det du faktisk siktet til.
Det er ærlig! Men innafor? Uenig! Jeg synes han bidrar til å undergrave noe som er viktigere. Både med «la spillerne spille fotball»-holdningen og «du da»-kritikken mot journalistene.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

DuncanE skrev: man nov 07, 2022 6:35 pm
silkyglenjohnson skrev: man nov 07, 2022 5:47 pm
DuncanE skrev: man nov 07, 2022 5:35 pm Selvsagt vil Sjeik FC innebære at enkelte Pool-supportere må revurdere sitt forhold til klubben. Men, med tanke på hvor høyt noen av dere har gått ut i diverse "araber"tråder på fridiskusjon vil det utvilsomt være en svært interessant opplevelse å overvære denne "markante" øvelsen i selvransakelse😏
Jeg tror du vil bli overrasket over hvor mange her inne som vil være ferdig med klubben da. Så kan man godt si at det er enklere å ta det valget nå enn midten av 2000-tallet da man ikke visste helt hva man fikk med slike eiere (selv om det var grei bevisstgjøring rundt det da også), men jeg håper uansett at det da blir en tankevekker for supportere av andre lag her inne som nesten har meldt seg helt ut av denne type diskusjoner. For øvrig burde absolutt alle her inne uavhengig av klubbtilhørighet virkelig håpe at dette ikke stemmer og at det kommer inn noe sportsvaskingsdrit, det taper alle på.
Jeg prater selvfølgelig ikke om deg og dine her. Det vet du utmerket godt. Vi er helt på linje. Men dere har jo et troll i deres midte som stadig går "markant" bananas med heller tvilsom retorikk i diverse eierskaps-tråder her inne. Stort sett alle som diskuterer fotball på fridiskusjon vet utmerket godt hva som her står på spill. Intet mindre enn fremtiden til sporten som sådan. Helt uavhengig av hvilket lag vi følger. Men denne aktuelle svovelpredikanten bør ta seg et par lykkepiller og en usedvanlig grundig kikk i speilet om Sjeik FC blir en realitet.
Jeg skjønner bare ikke fokuset på ham eller andre debattanter her inne i denne tråden. Om det viser seg at minus stiller med plastsverd og kefije den første dagen med nye arabiske eiere så skjønner jeg også at det er på sin plass å ta et oppgjør med ham, men nå er vi jo ikke der så hva er poenget? Jeg synes det er påfallende at tilnærmet alle supportere av andre lag som er inne i denne tråden har dette som et fokus fremfor hvor jævlig ødeleggende dette faktisk ville vært for fotballen. Døll oppførsel IMO.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

tbb skrev: tir nov 08, 2022 12:19 pm
Det er/var heller ikke fokus, men en setning i et lengre innlegg som ble gjenstand for diskusjon.
Dette var ditt første innlegg i tråden som et svar på innlegget til minus om protester knyttet til mulige nye eiere:
tbb skrev: man nov 07, 2022 2:03 pm Du vil nok ha få problemer med å rasjonalisere dette. Uansett hvem som kjøper.
Det er lista du legger deg på fra starten av i denne diskusjonen. Er det rart at jeg synes fokuset ditt i denne tråden, som en oppegående debattant, er litt merkelig? Forventer det fra annet ræl, men ikke deg.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

silkyglenjohnson skrev: tir nov 08, 2022 12:24 pm
DuncanE skrev: man nov 07, 2022 6:35 pm
silkyglenjohnson skrev: man nov 07, 2022 5:47 pm

Jeg tror du vil bli overrasket over hvor mange her inne som vil være ferdig med klubben da. Så kan man godt si at det er enklere å ta det valget nå enn midten av 2000-tallet da man ikke visste helt hva man fikk med slike eiere (selv om det var grei bevisstgjøring rundt det da også), men jeg håper uansett at det da blir en tankevekker for supportere av andre lag her inne som nesten har meldt seg helt ut av denne type diskusjoner. For øvrig burde absolutt alle her inne uavhengig av klubbtilhørighet virkelig håpe at dette ikke stemmer og at det kommer inn noe sportsvaskingsdrit, det taper alle på.
Jeg prater selvfølgelig ikke om deg og dine her. Det vet du utmerket godt. Vi er helt på linje. Men dere har jo et troll i deres midte som stadig går "markant" bananas med heller tvilsom retorikk i diverse eierskaps-tråder her inne. Stort sett alle som diskuterer fotball på fridiskusjon vet utmerket godt hva som her står på spill. Intet mindre enn fremtiden til sporten som sådan. Helt uavhengig av hvilket lag vi følger. Men denne aktuelle svovelpredikanten bør ta seg et par lykkepiller og en usedvanlig grundig kikk i speilet om Sjeik FC blir en realitet.
Jeg skjønner bare ikke fokuset på ham eller andre debattanter her inne i denne tråden. Om det viser seg at minus stiller med plastsverd og kefije den første dagen med nye arabiske eiere så skjønner jeg også at det er på sin plass å ta et oppgjør med ham, men nå er vi jo ikke der så hva er poenget? Jeg synes det er påfallende at tilnærmet alle supportere av andre lag som er inne i denne tråden har dette som et fokus fremfor hvor jævlig ødeleggende dette faktisk ville vært for fotballen. Døll oppførsel IMO.
Det er veldig påfallende ja. Det kan virke som om andre lags supportere nå har havnet i en catch-22. Enten så får LFC nye arabiske eiere og pengene vil flyte i Liverpool, noe som jo ikke er bra for andre lags supportere. Eller så står LFC-supporterne opp i mot slike eiere og da får de og Liverpoool som lag en voldsom positiv oppmerksomhet.

Å kritisere noen på forhånd i tilfelle de gjør noe kritikkverdig om en stund er jo bare patetisk. Selv den markante må få lov til å gjøre feilen før han blir kritisert.

Ikke at jeg tror han vil støtte en diktatorstyrt klubb.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

oddvar_kjempebra skrev: tir nov 08, 2022 12:33 pm
silkyglenjohnson skrev: tir nov 08, 2022 12:24 pm
DuncanE skrev: man nov 07, 2022 6:35 pm

Jeg prater selvfølgelig ikke om deg og dine her. Det vet du utmerket godt. Vi er helt på linje. Men dere har jo et troll i deres midte som stadig går "markant" bananas med heller tvilsom retorikk i diverse eierskaps-tråder her inne. Stort sett alle som diskuterer fotball på fridiskusjon vet utmerket godt hva som her står på spill. Intet mindre enn fremtiden til sporten som sådan. Helt uavhengig av hvilket lag vi følger. Men denne aktuelle svovelpredikanten bør ta seg et par lykkepiller og en usedvanlig grundig kikk i speilet om Sjeik FC blir en realitet.
Jeg skjønner bare ikke fokuset på ham eller andre debattanter her inne i denne tråden. Om det viser seg at minus stiller med plastsverd og kefije den første dagen med nye arabiske eiere så skjønner jeg også at det er på sin plass å ta et oppgjør med ham, men nå er vi jo ikke der så hva er poenget? Jeg synes det er påfallende at tilnærmet alle supportere av andre lag som er inne i denne tråden har dette som et fokus fremfor hvor jævlig ødeleggende dette faktisk ville vært for fotballen. Døll oppførsel IMO.
Det er veldig påfallende ja. Det kan virke som om andre lags supportere nå har havnet i en catch-22. Enten så får LFC nye arabiske eiere og pengene vil flyte i Liverpool, noe som jo ikke er bra for andre lags supportere. Eller så står LFC-supporterne opp i mot slike eiere og da får de og Liverpoool som lag en voldsom positiv oppmerksomhet.

Å kritisere noen på forhånd i tilfelle de gjør noe kritikkverdig om en stund er jo bare patetisk. Selv den markante må få lov til å gjøre feilen før han blir kritisert.

Ikke at jeg tror han vil støtte en diktatorstyrt klubb.
Det er som jeg sier, det er nå de må ha festen sin.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Er ikke noe annet å gjøre enda enn å meme, bantre og spå framtiden! Blir vel ikke avgjort med det første det her.

Tror markant, oddvar, Klaumb og co skal slippe å måtte ta på rustningene og storme sjeikene som John Sobieski III og sine polske hussarer gjorde i 1683. Hvorfor?

1. Som tidligere nevnt, Liverpool sine fans er ikke sulteforet på suksess. Mot alle odds (vil jeg si) har man klart å kjempe side om side med City som har helt andre forutsetninger for å lykkes. Fansen er ikke "desperate" etter å selge sjelen sin for suksess på banen. Klubben er "allerede" stor.
2. Vi vet mye mer om sportsvasking idag enn vi gjorde da oppkjøpet av City skjedde, og pga punkt 1 tror jeg verken PL eller fansen vil godta et salg til lignende eiere som City og Newcastle.
3. Opprøret mot ESL viste hvor mye makt supporterne egentlig har, og jeg tviler ikke på at Liverpool fansen vil mobilisere nok til å protestere i Liverpool. (boter på sosiale medier vil alltid forsvare, men fysisk på kamper vil det være for store protester)
4. Det ville vært kjedelig med enda en eier ifra Saudi-Arabia eller UAE, og ettersom Qatar er opptatt med VM sin sportsvasking, Iran krangler om hijaber (og mobilisering av ridende politi), Nord-Korea skyter missiler på Sør-Korea har vi ikke flere diktaturer med penger igjen til å kunne kjøpe opp Liverpool, de er alle opptatte.
5. INGEN ønsker å se Yesil returnere til FD for å skrive en lang post om hvor viktig er det at Liverpool har fått seg fantastiske eiere som bryter menneskerettighetene, ettersom det endelig vil gi Liverpool riktige dommeravgjørelser på fotballbanen.
Sist redigert av MentalM den tir nov 08, 2022 12:46 pm, redigert 1 gang totalt.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

silkyglenjohnson skrev: tir nov 08, 2022 12:30 pm
tbb skrev: tir nov 08, 2022 12:19 pm
Det er/var heller ikke fokus, men en setning i et lengre innlegg som ble gjenstand for diskusjon.
Dette var ditt første innlegg i tråden som et svar på innlegget til minus om protester knyttet til mulige nye eiere:
tbb skrev: man nov 07, 2022 2:03 pm Du vil nok ha få problemer med å rasjonalisere dette. Uansett hvem som kjøper.
Det er lista du legger deg på fra starten av i denne diskusjonen. Er det rart at jeg synes fokuset ditt i denne tråden, som en oppegående debattant, er litt merkelig? Forventer det fra annet ræl, men ikke deg.
Er det virkelig rart at det påpekes at han selv gjerne ville ha en slik eier for en tid tilbake? Når han nå skal gjøre seg litt mer prektig? Det illustrerer kanskje at det snur fort (for enkelte)?

Jeg synes fortsatt ikke det er riktig å si at dette var fokus fra min side mht innlegget den setningen ble plukket fra og som skapte diskusjonen.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

MentalM skrev: tir nov 08, 2022 12:44 pm Er ikke noe annet å gjøre enda enn å meme, bantre og spå framtiden! Blir vel ikke avgjort med det første det her.

Tror markant, oddvar, Klaumb og co skal slippe å måtte ta på rustningene og storme sjeikene som John Sobieski III og sine polske hussarer gjorde i 1683. Hvorfor?

1. Som tidligere nevnt, Liverpool sine fans er ikke sulteforet på suksess. Mot alle odds (vil jeg si) har man klart å kjempe side om side med City som har helt andre forutsetninger for å lykkes. Fansen er ikke "desperate" etter å selge sjelen sin for suksess på banen. Klubben er "allerede" stor.
2. Vi vet mye mer om sportsvasking idag enn vi gjorde da oppkjøpet av City skjedde, og pga punkt 1 tror jeg verken PL eller fansen vil godta et salg til lignende eiere som City og Newcastle.
3. Opprøret mot ESL viste hvor mye makt supporterne egentlig har, og jeg tviler ikke på at Liverpool fansen vil mobilisere nok til å protestere i Liverpool. (boter på sosiale medier vil alltid forsvare, men fysisk på kamper vil det være for store protester)
4. Det ville vært kjedelig med enda en eier ifra Saudi-Arabia eller UAE, og ettersom Qatar er opptatt med VM sin sportsvasking, Iran krangler om hijaber (og mobilisering av ridende politi), Nord-Korea skyter missiler på Sør-Korea har vi ikke flere diktaturer med penger igjen til å kunne kjøpe opp Liverpool, de er alle opptatte.
5. INGEN ønsker å se Yesil returnere til FD for å skrive en lang post om hvor viktig er det at Liverpool har fått seg fantastiske eiere som bryter menneskerettighetene, ettersom det endelig vil gi Liverpool riktige dommeravgjørelser på fotballbanen.
1. Du har helt rett. Vi er faktisk veldig stolte av det vi har klart å oppnå de siste årene med tanke på at vi har måtte kjempe mot Sportswashing City og deres ressurser. Og de fleste har innsett at City bare kommer til dra i fra i lengden. Det vi har gjort de siste årene er egentlig umenneskelig.

2. Enig når det gjelder City. Men i Newcastle har de ingen unnskyldning. Og at PL godkjente den avtalen er ikke et godt tegn.

3. Det vil mobiliseres ja, hvis nødvendig. Men jeg tror at eierne skjønner det. Og at det derfor ikke blir noe salg til en diktator.

4. Det er så mange prinser i disse araberstatene så akkurat det tro jeg ikke er en hindring.

5. Ingen.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

tbb skrev: tir nov 08, 2022 12:45 pm
silkyglenjohnson skrev: tir nov 08, 2022 12:30 pm
tbb skrev: tir nov 08, 2022 12:19 pm
Det er/var heller ikke fokus, men en setning i et lengre innlegg som ble gjenstand for diskusjon.
Dette var ditt første innlegg i tråden som et svar på innlegget til minus om protester knyttet til mulige nye eiere:
tbb skrev: man nov 07, 2022 2:03 pm Du vil nok ha få problemer med å rasjonalisere dette. Uansett hvem som kjøper.
Det er lista du legger deg på fra starten av i denne diskusjonen. Er det rart at jeg synes fokuset ditt i denne tråden, som en oppegående debattant, er litt merkelig? Forventer det fra annet ræl, men ikke deg.
Er det virkelig rart at det påpekes at han selv gjerne ville ha en slik eier for en tid tilbake?
Da vil det ærlige være å fortelle at han har tatt selvkritikk på det. Å kritisere ham for å ville omfavne arabiske eiere hvis det skjer blir for dumt. Da kritiserer du noen for noe de kanskje vil gjøre i framtiden.
Sist redigert av oddvar_kjempebra den tir nov 08, 2022 1:04 pm, redigert 2 ganger totalt.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

TrondLFC skrev: tir nov 08, 2022 11:22 am Om jeg ikke visste bedre hadde jeg vært overbevist om at vi allerede var blitt kjøpt opp av Ben Reddik Fy Fasan, slik tråden fremstår så virkes det ut til at en del Chelsea og noen Man C. supportere gjerne hadde ofret en arm for at vi skulle fått inn slike eiere.
På ingen måte. Etter å ha lest 10 000 innlegg om "sportwashing" fra Liverpool-supportere er det klart for meg at det som egentlig provoserer er at City og Newcastle har masse penger, mye mer enn Liverpool, og at de trolig kommer til å utkonkurrere Liverpool fremover.

Etter å ha sett hvor mye masse penger provoserer Liverpool-fans unner jeg dere å slippe det. Jeg håper dere får en gammel klubbhelt som ny eier: John Arne Riise. Han har ikke penger, men Glazers har vist at det kan løses ved å la klubben overta gjelden. Han har heller ikke peiling på økonomi, men han kan ta med seg Einar Baardsen og Louise Angelica som støtte.

Det Riise først og fremst kan bidra med er at han ikke er araber. Han er hvit, faktisk så hvit at det er vanskelig å finne noen hvitere. Attpåtil har han klubbfargene i håret så det skal godt gjøres å finne en bedre kandidat. Han er til og med noe så sjeldent som en kandidat som både vil glede Liverpool-fansen (ikke araber) og fans fra andre lag. Go for it!

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

3. Det er vel Bahrain som dras fram som den arabiske hovedmuligheten. De eier pr nå FC Paris.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Orakelet skrev: tir nov 08, 2022 12:55 pm
TrondLFC skrev: tir nov 08, 2022 11:22 am Om jeg ikke visste bedre hadde jeg vært overbevist om at vi allerede var blitt kjøpt opp av Ben Reddik Fy Fasan, slik tråden fremstår så virkes det ut til at en del Chelsea og noen Man C. supportere gjerne hadde ofret en arm for at vi skulle fått inn slike eiere.
På ingen måte. Etter å ha lest 10 000 innlegg om "sportwashing" fra Liverpool-supportere er det klart for meg at det som egentlig provoserer er at City og Newcastle har masse penger, mye mer enn Liverpool, og at de trolig kommer til å utkonkurrere Liverpool fremover.
Selvfølgelig provoserer det. På samme måten som at Magnus Carlsen blir provosert over at Hans Niemann jukser. At spillet holdes rent er faktisk viktig for mange supportere. Ikke bare LFC-supportere. At jukset går ut over oss gjør det selvfølgelig ennå mer sårt.
Sist redigert av oddvar_kjempebra den tir nov 08, 2022 1:04 pm, redigert 1 gang totalt.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

tbb skrev: tir nov 08, 2022 12:45 pm
Er det virkelig rart at det påpekes at han selv gjerne ville ha en slik eier for en tid tilbake? Når han nå skal gjøre seg litt mer prektig? Det illustrerer kanskje at det snur fort (for enkelte)?

Jeg synes fortsatt ikke det er riktig å si at dette var fokus fra min side mht innlegget den setningen ble plukket fra og som skapte diskusjonen.
Hvor lenge siden er det? Er det ikke lov å endre mening når man vokser som person og har mer informasjon tilgjengelig? Og igjen, jeg skjønner ikke helt hvorfor fokuset her inne fra andre supportere stort sett dreier seg om hva Liverpools supportere her inne vil gjøre ved et evt. salg til en gjeng med sportsvaskere? Er det ikke enklere å forholde seg til hva de sier nå?

Ok, der er vi uenige.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

oddvar_kjempebra skrev: tir nov 08, 2022 12:55 pm
tbb skrev: tir nov 08, 2022 12:45 pm
silkyglenjohnson skrev: tir nov 08, 2022 12:30 pm

Dette var ditt første innlegg i tråden som et svar på innlegget til minus om protester knyttet til mulige nye eiere:



Det er lista du legger deg på fra starten av i denne diskusjonen. Er det rart at jeg synes fokuset ditt i denne tråden, som en oppegående debattant, er litt merkelig? Forventer det fra annet ræl, men ikke deg.
Er det virkelig rart at det påpekes at han selv gjerne ville ha en slik eier for en tid tilbake?
Da vil det ærlige være å fortelle at han har tatt selvkritikk på det. Å kritisere ham for å ville omfavne arabiske eiere hvis det skjer blir for dumt. Da krtiserer du noen for noe de kanskje vil gjøre i framtiden.
TBB vet like godt som meg at det var en tre timers flørt pga rævva Liverpool og ren irritasjon over at man ikke håndhevet FFP. Man kunne altså like gjerne gi faen sjøl. Det er neppe «gjerne ville ha slike eiere».

Og jeg tar naturligvis sjølkritikk på det.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

markantovertak skrev: tir nov 08, 2022 1:00 pm
oddvar_kjempebra skrev: tir nov 08, 2022 12:55 pm
tbb skrev: tir nov 08, 2022 12:45 pm

Er det virkelig rart at det påpekes at han selv gjerne ville ha en slik eier for en tid tilbake?
Da vil det ærlige være å fortelle at han har tatt selvkritikk på det. Å kritisere ham for å ville omfavne arabiske eiere hvis det skjer blir for dumt. Da krtiserer du noen for noe de kanskje vil gjøre i framtiden.
TBB vet like godt som meg at det var en tre timers flørt pga rævva Liverpool og ren irritasjon over at man ikke håndhevet FFP. Man kunne altså like gjerne gi faen sjøl. Det er neppe «gjerne ville ha slike eiere».
Det var ikke helt slik det var, men jeg gidder (foreløpig) ikke bruke tid på å lete det frem. I tillegg etterlyste du subsidier og pengedoping fra FSG i flere år. Du fikk også mye kritikk for dette fra flere LFC-supportere (feks tj).

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

markantovertak skrev: tir nov 08, 2022 12:57 pm 3. Det er vel Bahrain som dras fram som den arabiske hovedmuligheten. De eier pr nå FC Paris.
--- Jfr hva Amnesty og Human Rights mener om Bahrain så virker ikke det så veldig mye bedre enn de andre landene der.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Trolljegeren skrev: tir nov 08, 2022 12:07 pm
Det er jo nettopp det jeg sier. Erre mulig...
Ehh nei, men oki. Du får bare ture på videre, for dette gidder jeg ikke bruke mer tid på....

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: tir nov 08, 2022 1:13 pm
markantovertak skrev: tir nov 08, 2022 12:57 pm 3. Det er vel Bahrain som dras fram som den arabiske hovedmuligheten. De eier pr nå FC Paris.
--- Jfr hva Amnesty og Human Rights mener om Bahrain så virker ikke det så veldig mye bedre enn de andre landene der.
Det er det vel ingen grunn til å tro at de er.

lund

Legg inn av lund »

Orakelet skrev: tir nov 08, 2022 12:55 pm
TrondLFC skrev: tir nov 08, 2022 11:22 am Om jeg ikke visste bedre hadde jeg vært overbevist om at vi allerede var blitt kjøpt opp av Ben Reddik Fy Fasan, slik tråden fremstår så virkes det ut til at en del Chelsea og noen Man C. supportere gjerne hadde ofret en arm for at vi skulle fått inn slike eiere.
På ingen måte. Etter å ha lest 10 000 innlegg om "sportwashing" fra Liverpool-supportere er det klart for meg at det som egentlig provoserer er at City og Newcastle har masse penger, mye mer enn Liverpool, og at de trolig kommer til å utkonkurrere Liverpool fremover.

Etter å ha sett hvor mye masse penger provoserer Liverpool-fans unner jeg dere å slippe det. Jeg håper dere får en gammel klubbhelt som ny eier: John Arne Riise. Han har ikke penger, men Glazers har vist at det kan løses ved å la klubben overta gjelden. Han har heller ikke peiling på økonomi, men han kan ta med seg Einar Baardsen og Louise Angelica som støtte.

Det Riise først og fremst kan bidra med er at han ikke er araber. Han er hvit, faktisk så hvit at det er vanskelig å finne noen hvitere. Attpåtil har han klubbfargene i håret så det skal godt gjøres å finne en bedre kandidat. Han er til og med noe så sjeldent som en kandidat som både vil glede Liverpool-fansen (ikke araber) og fans fra andre lag. Go for it!
På ingen måte. Jeg heier på Brann, men blir ikke provosert over at Bodø/Glimt, Molde og Rosenborg har mye mer penger enn oss. Blir heller ikke provosert over at Manchester United har mer penger enn oss så lenge jeg vet at de ikke kommer fra et gjennområttent regime. Men du skal ha for forsøket.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

silkyglenjohnson skrev: tir nov 08, 2022 1:00 pm
tbb skrev: tir nov 08, 2022 12:45 pm
Er det virkelig rart at det påpekes at han selv gjerne ville ha en slik eier for en tid tilbake? Når han nå skal gjøre seg litt mer prektig? Det illustrerer kanskje at det snur fort (for enkelte)?

Jeg synes fortsatt ikke det er riktig å si at dette var fokus fra min side mht innlegget den setningen ble plukket fra og som skapte diskusjonen.
Hvor lenge siden er det? Er det ikke lov å endre mening når man vokser som person og har mer informasjon tilgjengelig? Og igjen, jeg skjønner ikke helt hvorfor fokuset her inne fra andre supportere stort sett dreier seg om hva Liverpools supportere her inne vil gjøre ved et evt. salg til en gjeng med sportsvaskere? Er det ikke enklere å forholde seg til hva de sier nå?

Ok, der er vi uenige.
Nå er det vel dere som gjør dette til fokus når det kun er denne delen, av et mye lenger innlegg, dere bruker tid på? Det er i mine øyne også den minst interessante.

Det første innlegget må også sees litt i lys av diskusjonen (eller mangelen på dette om du vil) jeg hadde med vedkommende i sist uke. Da påpekte jeg at det i lys av hans tidligere meninger var passe kort å forsvare standpunktet til Klopp mht VM. Atter et eksempel på hvordan han gjerne rasjonaliserer og snur kappen etter vinden.

At jeg påpekte dette gjorde han så indignert at han iflg seg selv valgte å ignorere meg pga det han mente «creepy»-oppførsel (etter ett innlegg der et standpunkt ble beskrevet som passe dumt). Jeg opplever det også som helt opplagt at det var bakgrunnen for at han valgte å trolle i kamptråden til Man Utd på søndag. Han kunne selvsagt redegjort for meningen, og det kunne da være at det viste seg at jeg misforstod. I steden virker det helt opplagt at jeg traff et ømt punkt.

Dette er tross alt en type som har brukt utallige timer på å diskutere med fannylee og annet ræl om dette temaet. Så at han skal innta et «dette gidder jeg ikke diskutere»-standpunkt er både kostelig og avslørende.

I det hele tatt er det veldig mange eksempler på at han ikke akkurat er hel ved. Dette var bare noen dager gammelt, og ganske relevant. Dermed klarte jeg ikke dy meg. Det var rettet mot en debattant. Ikke «Liverpool»-supporterne.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

TheOpiate skrev: tir nov 08, 2022 1:15 pm Ehh nei, men oki. Du får bare ture på videre, for dette gidder jeg ikke bruke mer tid på....
Jeg fatter ikke om du troller eller om virkelighetsoppfatningen din litt avvikende.

Vi er likevel enige om noe, jeg gidder ikke bruke mer tid på dette tullet ditt.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

🤣😂😅

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Det er ikke hver dag man ser en debattant fullstendig besatt av en annen.

Men er det søtt, salt eller creepy?

MentalM

Legg inn av MentalM »

Faquarl skrev: tir nov 08, 2022 1:45 pm Det er ikke hver dag man ser en debattant fullstendig besatt av en annen.

Men er det søtt, salt eller creepy?
Romeo og Julie - The Fridiskusjon version

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

oddvar_kjempebra skrev: tir nov 08, 2022 12:58 pm Selvfølgelig provoserer det. På samme måten som at Magnus Carlsen blir provosert over at Hans Niemann jukser. At spillet holdes rent er faktisk viktig for mange supportere. Ikke bare LFC-supportere. At jukset går ut over oss gjør det selvfølgelig ennå mer sårt.
Det er jeg enig i og jeg det irriterte meg voldsomt at Citys åpenbare FFP-juks ikke ble straffet, men rettferdige spilleregler (FFP ol) er en annen diskusjon enn sportwashing. Selvsagt er det en sammenheng ved at klubber som brukes som ledd i sportwashing typisk får mer midler å bruke, men diskusjonene er likevel ulike.

taknina

Legg inn av taknina »

tbb skrev: tir nov 08, 2022 1:19 pm
silkyglenjohnson skrev: tir nov 08, 2022 1:00 pm
tbb skrev: tir nov 08, 2022 12:45 pm
Er det virkelig rart at det påpekes at han selv gjerne ville ha en slik eier for en tid tilbake? Når han nå skal gjøre seg litt mer prektig? Det illustrerer kanskje at det snur fort (for enkelte)?

Jeg synes fortsatt ikke det er riktig å si at dette var fokus fra min side mht innlegget den setningen ble plukket fra og som skapte diskusjonen.
Hvor lenge siden er det? Er det ikke lov å endre mening når man vokser som person og har mer informasjon tilgjengelig? Og igjen, jeg skjønner ikke helt hvorfor fokuset her inne fra andre supportere stort sett dreier seg om hva Liverpools supportere her inne vil gjøre ved et evt. salg til en gjeng med sportsvaskere? Er det ikke enklere å forholde seg til hva de sier nå?

Ok, der er vi uenige.
Nå er det vel dere som gjør dette til fokus når det kun er denne delen, av et mye lenger innlegg, dere bruker tid på? Det er i mine øyne også den minst interessante.

Det første innlegget må også sees litt i lys av diskusjonen (eller mangelen på dette om du vil) jeg hadde med vedkommende i sist uke. Da påpekte jeg at det i lys av hans tidligere meninger var passe kort å forsvare standpunktet til Klopp mht VM. Atter et eksempel på hvordan han gjerne rasjonaliserer og snur kappen etter vinden.

At jeg påpekte dette gjorde han så indignert at han iflg seg selv valgte å ignorere meg pga det han mente «creepy»-oppførsel (etter ett innlegg der et standpunkt ble beskrevet som passe dumt). Jeg opplever det også som helt opplagt at det var bakgrunnen for at han valgte å trolle i kamptråden til Man Utd på søndag. Han kunne selvsagt redegjort for meningen, og det kunne da være at det viste seg at jeg misforstod. I steden virker det helt opplagt at jeg traff et ømt punkt.

Dette er tross alt en type som har brukt utallige timer på å diskutere med fannylee og annet ræl om dette temaet. Så at han skal innta et «dette gidder jeg ikke diskutere»-standpunkt er både kostelig og avslørende.

I det hele tatt er det veldig mange eksempler på at han ikke akkurat er hel ved. Dette var bare noen dager gammelt, og ganske relevant. Dermed klarte jeg ikke dy meg. Det var rettet mot en debattant. Ikke «Liverpool»-supporterne.
Det finnes nok ikke noen absolutt sannhet men det som er nærmest er nok at hverken du eller markant diskuterer.

Derimot å slenge dritt om debattanter der ikke klarer å ta ælig å redelig i en diskusjon er dere flinke til begge to.

Men som med eiere av fotballklubber så er det de som styrer lovverket som må styre hva som er lov av eierskap og også drittslenging på ett forum og forsåvidt i alle andre sammenhenger.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Faquarl skrev: tir nov 08, 2022 1:45 pm Det er ikke hver dag man ser en debattant fullstendig besatt av en annen.

Men er det søtt, salt eller creepy?
Alle tre!

Roper man høyt må man tåle å få svar. At vedkommende da løper for å gjemme seg, hver eneste gang, synes jeg er rart og passe feigt. Særlig i lys av egen tilnærming overfor City/Chelsea-supportere.
Sist redigert av tbb den tir nov 08, 2022 2:01 pm, redigert 1 gang totalt.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Faquarl skrev: tir nov 08, 2022 1:45 pm Det er ikke hver dag man ser en debattant fullstendig besatt av en annen.

Men er det søtt, salt eller creepy?
--- Det er egentlig ingen av delene,bare trist og litt skremmende.TheBelfastBoy har holdt på sånn i 10-15 år nå.
For det er jo virkelig å være hel ved.
Men det dreier seg nok mest om at uten markant her inne så hadde tbb kjedet vettet av seg. Markant sine innlegg gjør at han fortsatt gidder å gjøre dette.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

TheOpiate skrev: tir nov 08, 2022 7:58 am
DuncanE skrev: tir nov 08, 2022 2:10 am
Flere Pool-supportere, og én i særdeleshet, har ridd høye hester angående saudi-eierskap. Man har nesten fått presentert en forestilling om at Poolfans var mye bedre mennesker enn andre. Da kan det fort gå en jævel i noen og enhver. Og som du kan lese i denne tråden, er det fans av mange ulike lag som reagerer. Man høster som man sår.
-Strengt tatt så er det vel bare Chelsea, City og Man Utd-fans som i noen særlig grad har reagert på denne måten. Jeg hadde forventet det av City og Chelsea-gutta. Dog, jeg hadde trodd at dere i Man Utd-leiren, som tross alt på samme måte som oss har blitt ganske skadelidende av disse regimenes inntog i PL ikke ville benyttet første mulighet til lage helvete. Hvis det er ett lag som vil bli skikkelig skadelidende av det utenkelige, så er det jo dere

Ellers ser jeg at grunnen til at flere her inne føler for å spy ut eder og galle grunngis i hovedsak med oppførselen til en Liverpool-supporter her inne. Ja han kan tidvis være ganske irriterende, men har dere ikke fått med dere uvenn-funksjonen? Bruk den for pokker. Den gjør at dere stort sett slipper å se hva personen skriver, istedet for å gå og irritere dere grønn på daglig basis
"Irritere seg grønn på daglig basis", vil nok være å dra det vel langt. Men hvorfor sitter du der og anbefaler meg en 90-grader, når det nettopp er du (som Pool-fan) som burde gå i rette med vedkommende? Bruker ukesvis på å fremstille pool-fans som bedre mennesker enn fans flest (og City og Newc fans i særdeleshet). Samtidig så krydres dette med poster hvor han ønsker saudi velkommen, en sann hyllest. Og nå sitter vi her hvor dette er en reell mulighet. Hvor er internjustisen? Selvrespekten?

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

DuncanE skrev: tir nov 08, 2022 2:23 pm
"Irritere seg grønn på daglig basis", vil nok være å dra det vel langt. Men hvorfor sitter du der og anbefaler meg en 90-grader, når det nettopp er du (som Pool-fan) som burde gå i rette med vedkommende? Bruker ukesvis på å fremstille pool-fans som bedre mennesker enn fans flest (og City og Newc fans i særdeleshet). Samtidig så krydres dette med poster hvor han ønsker saudi velkommen, en sann hyllest. Og nå sitter vi her hvor dette er en reell mulighet. Hvor er internjustisen? Selvrespekten?
Hvis du har ett problem med han, så får du da ta tak i det selv. Jeg ga deg en løsning som jeg selv bruker på flere debattanter her inne(blant annet fra "din gruppering"). Hvorfor skal du belemre andre med noe som plager deg? Jeg har ikke gått ut å krevd at dere skal ta tak i deres egne, City-supporterne skal ta tak i Taknina eller Chelsea-gutta den stadig voksende andelen grinebitere som ikler seg blått. Hva han gjør og sier får stå på hans regning, og ikke legges over på noen andre. Jeg er ansvarlig for meg, på samme måte som du er ansvarlig for deg.

Selvrespekt og internjustis? Dette er ett anonymt forum....

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»